Tänä päivänä minä sinut synnytin

Anonyymi-ap

Monet luulevat tämän viittaavan Jeesuksen syntymään muinaisina aikoina ennen maailman luomista tai kasteeseen, jonka jälkeen Jumala sanoi "Tämä on minun rakas poikani, häntä kuulkaa!"

Sanat viittaavat kuitenkin kuolleista heräämiseen. Voit tarkistaa tämän kommentaareista tai keneltä tahansa teologiaa opiskelleelta.

Samaa tarkoittavat sanat "lujat Daavidin armot". Jeesus sai kuninkuuden, joka ei pääty koskaan, sillä Jeesus ei enää kuole.

Kannattaa opiskella ja tutkia Raamattua. Se avartaa ymmärrystä. Pelkkä suomenkielisen käännöksen lukeminen ei sitä samassa mittakaavassa tee.

33

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetyt, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittuin tähden pitää lyhennettämän. Biblia (1776) Dan.12:1. Ilm.7:14.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Jos on Jumalan kvanttimekaniikkaa, että kaikki tosiasiat ovat aina ja ikuisia, mutta ajallinen ihmisen kokema ulottuvuus kuin aikajana, jota kuljetaan, niin sitten joitakin kohtia/ajatuksia Raamatusta selventää ajatus, että Kristuksessa joka on aina sama (Heb 13), kaikki tosiasiat (Joh 14 totuus) ovat aina olemassa, jossain mielessä, jostain näkökulmasta. Eli esim. englanninkielisen käännöksen ajatus "lamb slain from the foundation of the world", teurastettu karitsa hamasta maailman perustamisesta, kuin tuo uhraus olisi ollut fakta jo silloin.

• Anonyymi

Jeesus sai kasteessa sen "kuolemattomuuden" eli ihmisen ruumis muutettiin ylösnousemusruumiiksi luomalla se vedestä ja Hengestä. Joh.3:5

Nämä Jumalan sanat kuultiin Jordanilla kun Jeesus kastettiin. Kasteessa Jeesus kruunattiin myös ylipapin virkaan Melkisedekin järjestyksen mukaan.

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]

Hepr. 5:5

Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]

• Anonyymi

Mark.13:19-20 Sillä niinä aikana pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä. Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, lyhensi hän ne päivät. Biblia (1776)

• Anonyymi

VT ei puhu yhtään mitään Jeesuksen olemisesta mukana luomistyössä.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Sananlaskut 8 on tulkittu siten, että viisaus tarkoitti Jeesusta tuossa, ennen kuin inkarnoitui, esiintyi ihmisenä.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

On myös mahdollista tulkita kolminaisuuden puheeksi Raamatun alkupuolelta me-muoto:

1.Mooseksen kirja:
        1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

• Anonyymi

Joh 1 : 1-3,14
      Alussa oli Sana, ja Sana oliJumalan tykönä, ja Sana oli Jumala
      2
      Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3
      Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      14
      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• Anonyymi

Jälkikäteen vasta UT:iin on lisätty kohtia, joissa Jeesuksen aikaa venytetään taaksepäin.

Vt:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan Pyhän Hengen kanssa.

Jeesuksesta ei puhuta mitään. Siksi Juutalaisten oli vaikea hyväksyä puheet Jeesuksen Jumaluudesta.

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälkikäteen vasta UT:iin on lisätty kohtia, joissa Jeesuksen aikaa venytetään taaksepäin.

Vt:n mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan Pyhän Hengen kanssa.

Jeesuksesta ei puhuta mitään. Siksi Juutalaisten oli vaikea hyväksyä puheet Jeesuksen Jumaluudesta.

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

5. Moos. 32:12

Herra yksin johdatti omiaan, ei hänellä ollut muuta jumalaa rinnallaan.

• Anonyymi

Jeesus oli ihmisen poika, Joosefin poika, jonka siittiösolulla Pyhä Henki hedelmöitti Marian.
      Jeesus oli ihmisuhri.

Ei Jumalaa voi kukaan tappaa. Ne puheet on kovasti liioiteltua.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi

Joh. 14:9

Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]

• Anonyymi

UT on kreikkalaisten käännyytämiseksi kirjoitettu kreikan kielelle. Siksi heille Jeesuksesta piti tehdä Jumala, koska kreikkalaisen ajatteluvatan mukaan kaikki heidän suurmiehensä olivat jo Jumalan poikia.

• Anonyymi

Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

• Anonyymi

5. Moos. 6:4

Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Job. 9:8
        Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli.

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, jotka ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.

Ei ole erikseen mitää lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja.

• Anonyymi

Raamatussa ei ole sanontoja "alkuseurakunta", "henkikaste", "henkiliitto", "lakiliitto", "uskovien kaste" tms. eksytykseen käytettäviä ilmaisuja.

• Anonyymi

Ilm.13:8 Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on. Biblia (1776) 2Moos.32:32-33. Ps.69:29.

• Anonyymi

Ilmestyskirja on kirjoitettu vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

• Anonyymi

Siihen on lisätty sana "Karitsa",
        Vt. puhuu pelkästä elämänkirjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen on lisätty sana "Karitsa",
        Vt. puhuu pelkästä elämänkirjasta.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Raamatusta saa sen käsityksen, että Jumalalla on ollut poikia ennen Jeesustakin.

Jeesuksen nimeä ei kuitenkaan mainita.

Job.1
      6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.
      7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".

• Anonyymi

Jes.55:3 Kallistakaat korvanne ja tulkaat minun tyköni, kuulkaat, niin teidän sielunne saa elää; ja minä teen teidän kanssanne ijankaikkisen liiton, lujat Davidin armot. Biblia (1776) Ap.t.13:34-37.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät tunne Raamattua kovin hyvin. Eräskin vanhin luuli, että Mooses on kirjoittanut yksin kaikki viisi kirjaa. Raamatun kirjoittajat tietävät paremmin. Kirjoittajia on ainakin neljä eikä yksikään ole Mooses.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita ja aikansa kuuluisimpia homoseksuaaleja.

• Anonyymi

Matt.20:28 Niinkuin ei Ihmisen Poika tullut, että häntä piti palveltaman, mutta että hän palvelis, ja antais henkensä lunastukseksi monen edestä. 1Tim.2:6 Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman. Biblia (1776)

• Anonyymi

1Tim.6:16 Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen! Biblia. 2Moos.33:20. 5Moos.4:12. Joh.1:18. 1Joh.4:19.

• Anonyymi

Onhan se aika omituista, jos Jeesus oli luomassa ihmisiä, mutta paratiisissa miestä ei näkynyt eikä kuulunut.
      Siellä oli vain Isä-Jumala ja Saatana eksyttämässä ensimmäisiä ihmisiä syntiin.

Saatana taisi olla Jumalan ensimmäinen poika.

Job 2:1

Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat taas koolle ja asettuivat Herran eteen.
      Myös Saatana oli heidän joukossaan.

• Anonyymi

Uusi-Testamentti on kirjoitettu kreikkalaisten käännyttämiseksi kristinuskoon.

Siksi sitä on muokattu siihen tarkoitukseen tekemällä joitakin lisäyksiä.

Kreikan kulttuurissa kaikki kuulusat henkilöt olivat Jumalan poikia, joten Jeesuksesta tehtiin Jumala, joka oli mukana luomistyössä.

Jeesus ei itse sanonut olevansa Jumala.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

• Anonyymi

Ap.t.2:31 Näki hän ennen ja puhui Kristuksen ylösnousemisesta, ettei hänen sielunsa annettu ylön helvetissä, eikä hänen lihansa nähnyt turmelusta. Ps.16:10 Sillä et sinä hylkää sieluani helvetissä, etkä salli sinun pyhäs näkevän turmelusta. Biblia (1776) Ap.t. 2:27. 13:35. s

• Anonyymi

Hanki uudempi Raamattu. -

-92 käännös on tämän ajan ihmisten ymmärtämälle kielelle kirjoitettua tekstiä.

• Anonyymi

Kyllä siinä Jumalan julistuksessa asian ja tilanteen konteksti on Jeesuksen kaste Jordanilla, jossa hänet kruunattiin Ylipapiksi Melkisedekin järjestyksen mukaisesti.

Hepr. 5:5

Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]

• Anonyymi

Pyhä Henki tuli kasteessa Kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle.

Ei alaruumiin päälle, kuten helluntailaiset opettaa.

Eikä Jeesusta haudattu maahan kaivettuun kuoppaan upottamalla, kuten helluntailaiset opettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4417
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      117
      4291
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      43
      4210
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      69
      3978
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3414
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      67
      3289
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3271
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1602
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1531
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1160
    Aihe