Eli minulla on työkaveri joka aiheuttaa kamalan stressin tai ainakin luulen niin koska en tiedä onko tämä oikeaa stressiä.
Mutta kuitenkin, hän on todella hankala ihminen joka valittaa ja löytää jotain sanomista kaikesta. Jos teen pienenkin virheen niin hän antaa tulla kunnolla. Omat samanlaiset ja pahemmat virheet hän kuittaa sanomalla että ei tuo haittaa. Hän on itse paras eikä muut osaa mitään.
Jos hän ei saa tahtoaan läpi jossain asiassa niin alkaa valittaminen, mykkäkoulu tai tavaroiden paiskominen. Tänään hän ei olisi halunnut tehdä yhtä työtä ja hän raivosi minulle puoli tuntia ja sitten istui ja mökötti. Haukkuu myös muut työntekijät minulle.
Olen alkanut tekemään töissä virheitä enemmän koska ajatus ei kulje aina enää kunnolla kun keskityn niin paljon siihen ettei virheitä tule. Ei ne isoja virheitä ole koska lopullisessa työssä ne ei näy mutta hän tekee niistä sellaisia.
Viimeksi eräässä työssäni oli yhden millin heitto ja sain kuulla siitä. Samassa työssä hänellä oli 10 millin heitto mutta se ei haitannut lainkaan.
Olen välillä varannut aikaa ylitöille mutta jotenkin se on hänelle liikaa. Hän pakottaa minut kotiin kun 8 tuntia tulee täyteen. Hän valittaa niin kauan että on pakko lähteä. Kerran tein niin että menimme pukuhuoneeseen niin tein muka lähtöä mutta odotin että hän lähtee. Kun hän lähti niin palasin töihin.
Pidän työstäni ja työpaikastani paljon ja olenkin ollut siellä 16 vuotta. Hän on ollut vuoden.
Arjessa tilanne näkyy siten että hän pyörii kaiken aikaa mielessä. Jos herään yöllä niin hän tulee sekunnissa mieleen enkä saa enää unta. Olen todella väsynyt ja saatan nukkua sohvalla töiden jälkeen tunteja. Salilla käydessäkin (jos jaksaa sinne mennä) tai kävelyllä ajattelen vain häntä. Aivan sama mitä teen niin hän on mielessä. Verenpaineeni on aina ollut hyvä ja olen seurannut sitä ja nyt se on ollut koholla kuukausia. En pysty rentoutumaan kotona ja olen äkkipikainen ja kärsimätön. Kaikki työt kotona on jäänyt koska en jaksa aloittaa niitä.
Hän on todella päässyt ihoni alle. Pitäisi olla paksumpi nahka 40 ikävuoteen mennessä varsinkin kun hän on 25.
Pomo tietää että hänellä on huonoja päiviä mutta koko totuutta en ole kertonut koska en haluaisi olla kielikello ja tiedän että siitä tulee vain lisää ongelmia. Hän varmasti suuttuisi ja valittaisi entistä enemmän.
Halusin vain kirjoittaa johonkin. En tiedä mitä tekisin. Työpaikan vaihto on käynyt mielessä
Työkaveri ja kauhea stressi
6
84
Vastaukset
- Anonyymi
No onhan tuossa selkeästi jotain ongelmaa, jos työkaverit tulee uniin. Eli asialle pitäisi selkeästi tehdä jotain. Teoriassa se olisi lähiesihenkilön tehtävä ruveta puuttumaan asiaan, mikä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty. Sanoisin myös että asiaan kannattaa puuttua, mitä nopeammin sitä nopeammin periaatteella, koska ongelma vain kasvaa ajanoloon.
Konkreettisia vinkkejä on vaikea antaa, kun asiaa ei tiedä tarkemmin, mutta aloitetaan nyt vaikka siitä, että jos olet ollut 16 vuotta samassa paikassa, niin voit luottaa itseesi sen verran, että työnantajakin on varmasti huomannut sen että olet viihtynyt työssäsi.
Mutta pari nopeaa huomiota, jotka mielestäni voit ottaa neutraalina asiana käsiteltäväksi vaikka esihenkilön kanssa kahdestaan.
Ylityöt on aina työnantajan ja työntekijän välistä sopimista, eikä se kuulu muille työkavereille. Tästä voi antaa ihan tönjohtajan kautta julkilausumana, että siihen ei tarvitse muiden puuttua.
Firman sisäistä laadunvalvontaa ja reklamaatioprosessia kannattaa myös kierrättää esihenkilön kautta, jos se menee kerta noin toksiseksi. Se ei automaattisesti ole työkaverin tehtävä ohjata toista työkaveria, tai vahtia työn laatua, mikäli ei toisin ole sovittu. - Anonyymi
Eli työkaveri arvioi sun työnjäljen eikö kuulu pomolle arvioida sun työn jälki??
- Anonyymi
Vaatii varmasti rohkeutta, mutta voisit alkaa tekemään samaa hänelle. Luultavasti epävarma osaamisestaan, joten kääntää huomion sinun tekemisiin. Heitä valokeila hänen touhuihin.
- AnonyymiUUSI
Puhuisin asiasta pomolle. Itse en pelkäisi seuraisiko siitä jotain, koska en usko, että seuraisi mitään pahaa.
- AnonyymiUUSI
Hei sä olet ammattilainen ja vuosien työkokemus.Tämä pomoteleva märkäkorva pitää opettaa tavoille. Keltanokat ei ryppyile,kyttäile ja hauku kokeneille työkavereillePysy tiukkana äläkä päästä ihon alle. Marssi pomon puheille siellä varmaan muutkin uupuu kohta.Esimiehen tehtävä on puuttua epäasialliseen käytökseen. Jos sieltä joku saa lähteä niin se et ole sinä.Tsemppiä!
- AnonyymiUUSI
Tulipa mieleeni vuosien takainen kokemus eräästä harjoittelijasta. Tämä harjoittelija tiesi kaikesta kaiken ja mitään ohjeita ei ottanut vastaan. Vähätteli ja kyseenalaisti koko sen harjoittelun ajan erittäin rasittava siis. Kysyin sitten että minne aijot mennä töihin harjoittelun jälkeen niin totesi että tänne tietysti. Huvittavinta kun kollega oli vähän maininnut tälle harjoittelijalle että jos haluat täältä töitä niin minua ei kannata suututtaa. (Oikeesti oon tosi pehmo)Käytös muuttui yhtäkkiä niin maireaksi ja lirkuttelevaksi että.Noh pomo kysyi aikanaan mielipidettä tän harjoittelijan jatkosta,ei jatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1028172Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m977452Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot785602Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,875597Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1184791Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1242561Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys572459Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e71421Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71404Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa471260