pahvi on hyvä eriste

pahvi on hyvä eriste..kun siinä on ilmaa sisällä.. pahvin on myös puuta..ja sytykkeenä hyvä.. siitä voi myös rakentaa kaikkea jännää.. jos pää on pahvia se taas ei ole hyvä juttu..

9

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pahvisessa pakkauksessa voi säilyttää. Toisaalta riittävän pitkään säilytetty voi muuttua roskaksi tai lopulta keräilyesineeksi. Pahviseen namirasiaan jää joskus namin ominaishaju samoin kuin tyhjiin pitsalaatikoihin. Pahvinen maitopurkki haisee pahalle, jos sen polttaa ilman huuhtelua jne.
      Lopulta voidaan kysyä onko pahvi ihmiskunnan ystävä vai vihollinen? Ja mitä tuotteita olisi ellei pahvia käyttettäisi ja se korvattaisiin jollakin muulla?

• pahvia on käytetty hyvin köyhien keskuudessa..pahvi on siitä jännä että pahvin styroksin ja jonkun syövyttävän aineen kera voi tehdä kovaa puuta..joka auttaa vaikka majojen tekemisessä.. ehkäpä jopa vesieristämisessä kun se luo pinnalle kalvon..mikä jostain kumman syystä on suomessa paheksuttu jopa kielletty.. majojen rakentaminen meinaan..en enää ihmettele että kaikk,i mahdolliset pahvipakkaukset säilön..sama juttu styroksin kanssa. löytyy varsin usein ns roskalaatikoilta.. näistä voi ottaa vinkkiä jos joutuu ulos.. ihmemiehet on katottu jo lapsena..

• mielestäni pahvi on juurikin ympäristöystävällinen ei vihollinen vaan se pirun muovi..jota on joidenkin tieteilijöiden ja asiantintien mukaan ihmiseen aivomassa jopa 5 prosenttia..se on aika pelottavaa....pahvia löytyy onneksi ei päästä mutta kämpiltä.. piimätölkki on häijyin jos ei huuhtele tai kykene menemään roskiksille tarpeeksi ajoissa

• Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

mielestäni pahvi on juurikin ympäristöystävällinen ei vihollinen vaan se pirun muovi..jota on joidenkin tieteilijöiden ja asiantintien mukaan ihmiseen aivomassa jopa 5 prosenttia..se on aika pelottavaa....pahvia löytyy onneksi ei päästä mutta kämpiltä.. piimätölkki on häijyin jos ei huuhtele tai kykene menemään roskiksille tarpeeksi ajoissa

Pahvi on kuituja vedessä ja kemikaaleissa, sekä eristävää ilmaa välissä. Muovi on parempi pulloissa. Esim. L-kaupasta voi hakea colaa, mutta on siellä myös erikoispahvisia mehupurkkeja ja maitopurkkeja. Joten molemmilla on puolensa. Sitten on syömisen välineissä muovisia välineitä. Jos on vesihanamahdollisuudet, voi jopa juoda vettä hanasta ilman sen valmistamista juomakelpoiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Pahvi on kuituja vedessä ja kemikaaleissa, sekä eristävää ilmaa välissä. Muovi on parempi pulloissa. Esim. L-kaupasta voi hakea colaa, mutta on siellä myös erikoispahvisia mehupurkkeja ja maitopurkkeja. Joten molemmilla on puolensa. Sitten on syömisen välineissä muovisia välineitä. Jos on vesihanamahdollisuudet, voi jopa juoda vettä hanasta ilman sen valmistamista juomakelpoiseksi.

katson vanhoja muovia rispaantuneita kokkausvälineitä ja mietin että jonnekin nekin muovit katos ehkä aivoihin tai kiveksiin muttas toivotaan ettei..lasi puu pahvi tiili ja kivi..ja se minä rakentamiseen pantheon tehtiin.. kurmiitti kulumiitti vulkaanista voimaa..heh vermiluliittia..vermikuliittia..

• Anonyymi

Pahvipää mainostaa pahvia !

• Anonyymi

Pahvista tosiaankin voisi valmistaa asuttavan majan. Millä kemikaaleilla sen saa kovaksi, en ole kuullutkaan.

• sulattaa styroksia..johonkin aineeseen asetonista oon kuullu ja benssata.. ja valelee litkulla sen pahvin..netistä löytyy juutuubista..

• Anonyymi

Pahvi on asunnottomien joukoissa hyvin suosittu materiaali, sillä se on
      erinomainen makuualusta ja siitä voi kyhäillä väliaikaisen sadesuojan,
      minkä voi vielä pinnoittaa vaikka kirjamuovilla tai pakkausteipillä.
      Hätätilassa kuplamuovinen kääretä vanha sadetakkikin käy.
      Alle vielä vaikka kuormalava, niin saa eristettyä kylmästä maasta.
      Kyllä sitten asunnottoman kelpaa kun kaikki ei pääse yömajaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe