10 TYHMÄÄ ATEISTIEN OPPIA

Anonyymi-ap

Mielestäni maailman tyhmin oppi on lopunaikana syntynyt ateismi, joka väittää olevansa älykästä, mutta sisältää mitä hulluimpia väittämiä.
"Hullu sanoo sydämessänsä: 'Ei ole Jumalaa'. Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on." - Psalmi 14:1
1. KAIKKI SYNTYI ITSEKSEEN TYHJÄSTÄ
Tämä on tieteellisesti kestämätön, todistamaton ja epälooginen teoria, koska näemme kaikkialla järjestyksen fysiikan laeista luonnon kiertokulkuun, merkityksellisyyden hämähäkinverkosta elefantin kärsään ja ihmisen keksimiskyvyn ylittävän viisauden.
Ateistin logiikka on samanlainen kuin oppimattoman pakanan, joka vetoaa taikauskoiseen käsitykseen nähdessään laitteen jota ei voi ymmärtää sanoen junaa rautahevoseksi. Ihmisen silmä on ihmeellisempi kuin kameran linssi emmekä osaa tehdä uutta, joten päätelmä on ettei kukaan suunnitellut sitä, kun päinvastoin tulisi antaa kunnia viisaalle Luojalle, joka silmät on tehnyt.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan." - 1. Mooseksen kirja 1:1
2. LUONTO, ELÄIMET JA IHMINEN KEHITTYI KIVESTÄ
Evoluutioteoria, joka on aina ollut ja tulee aina jäämään teoriaksi ja todistamattomaksi hypoteesiksi, on täysin päinvastainen ajatus kuin luominen. Siinä ei ole mitään samankaltaisuutta luomisopin kanssa, joka opettaa että Jumala loi kaiken sanallaan.
Jos lapselle kertoo kiven muuttuvan eläimeksi tai sammakonnprinsiksi, lapsi nauraa väittämälle ja ymmärtää sen saduksi. Mutta ateisti luullen olevan älykäs, kertoo tätä satua älyttömemmän tarinan vakuuttaen evoluution olevan totta, tiedon lisääntyvän itsekseen ja maailman ohjaten suunnittelua itsekseen.
Luomakunnalle on vain kaksi selitystä: a) Jumala loi kaiken, b) maailma loi itsensä.
Vaatii tavattoman paljon uskoa ajatella, että maailma loi itse itsensä tyhjästä ei mitään varten.
Insinöörinä minulle se on liian vaikeaa uskoa että maailman ihmeellisin koodi — DNA johon kaikki tietosi silmien väristä sormiesi pituuteen on kirjattu tiiviiksi informaatioksi — olisi syntynyt sattumalta. Ja tiedän myös sen suunnittelijana, että se olisi järkyttävä loukkaus Suunnittetelijaa kohtaan väittää sellaista.
"Sillä Hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen." - Kolossalaiskirje 1:16
3. IHMINEN ON ELÄIN
Ateisti kieltää, että ihminen on erityinen, arvokas ja Jumalan kuvaksi luotu ainutlaatuinen persoona. Itseasiassa moni ateisti rakastaa enemmän koiraansa kuin naapuriansa ja pitää ihmiselämää vähempi arvoisena kuin metsän eläimiä.
Ihminen ei ole eläin, ei arvoton eikä sattuman seuraus, vaan luotu Jumalan tahdosta elämään ainutlaatuiseb elämän. Ihminen on jopa niin arvokas, että Jumala maksoi kaikista kalleimman kuviteltavissa olevan hinnan, uhraamalla ristillä ainokaisen Poikansa syntiemme edestä.
"Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." - 1. Mooseksen kirja 1:27
4. IHMINEN ON HYVÄ
Erittäin laajalle levinnyt oppi on, että ihminen on perimmältään hyvä ja kaikki ongelmat, vääryydet ja pahuus johtuvat yksinomaan olosuhteista, joistakin määrittelemättömistä pahoista yksilöistä ja sosiaallisista vaikutuksista. Lähes jokainen ateisti ajattelee olevansa hyvä ihminen.
Tämä on perin epärehellistä. Näemme ihmisen pahuuden läpi historian, mutta paljon lähempää löytää sen inhottavan itsekkään, ahneen ja pahan ihmisen, kun katsoo vaikka pankkitiliä ja lukee kuinka harvoin on antanut sille, joka oikeasti tarvitsee.
Eräs merkki tapa rikkoa käskyjä. Jo pieni lapsi on kapinallinen, jolle toistuvasti täytyy opettaa käskyjä, järjestystä ja hyvää käytöstä. Jos ihminen olisi hyvä, niin lapsia ei tarvitsisi opettaa laisinkaan, mutta nyt on sitä tehtävä alinomaa.
"Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä." - 1. Johanneksen kirje 1:10
5. SYNTIÄ EI OLE OLEMASSA
Ainoa syy hylätä Jumala on synti ja ihminen toistaa samaa kuin Aadam paratiisissa langettuaan, että hän pelkää, etsii pakopaikkaa ja tietää olevansa alaston Jumalan edessä.
Jumalan käskyt kaikki tietää: älä tapa, älä tee huorin, älä varasta ja älä anna väärää todistusta, mutta me ahdistumme ne kuullessaan, aivan kuin poliisi auton nähdessä taustapeilissä. Jokainen tietää omantunnon kautta oikean ja väärän sekä sen kun on rikkonut Jumalaa vastaan.
Mutta vaikka kuinka ihminen selittäisi pois pahaa oloaan, hakisi siihen psykologilta pillerit tai opiskelisi selittämään pois syyttävän mielensä, se syyttäjän ääni ei koskaan vaikene, kunnes Jeesuksen veri on pessyt ne pois. Mikään muu ei poista syntejä.
"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös

8

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

6. KAIKKI USKONNOT OPETTAVAT SAMAA
      Tällainen väite kumpuaa täydellisestä tietämättömyydestä, joka on paljon absurdimpi väite kuin sanoa että kaikki puolueet politiikassa ovat samanlaisia tai että kaikki värit sateenkaaressa ovat samanvärisiä.
      Muslimi opettaa, että on yksi Jumala ja hän saattaa pelastaa jos tekee hyviä tekoja. Hindu opettaa että ihminen jälleensyntyy uudestaan niin monesti kunnes katoaa olemattomiin eli Nirvanaan ja kaikki on jumalaa. Ja ateisti opettaa ettei millään ole lopulta merkitystä, kuin lyhyellä elämällä hankkimalla nautintoa mahdollisimman paljon ja palvoa omaa itseänsä himoineen.
      Kristinusko poikkeaa kaikista näistä tällä sanalla: anteeksiantamus.
      "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - Apostolien teot 4:12
      7. JEESUS KRISTUS EI OLE JUMALA
      Tämä on valtavan yleinen opetus, ettei Jumala ole kolmiyhteinen (Isä, Poika ja Pyhä Henki) eikä Jeesus ole Jumala. Mutta samat ihmiset jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden, eivät osaa selvästi selittää kuka sitten on Jeesus Kristus, joka on maailman tunnetuin persoona?
      Jeesuksen opetus, elämä ja todistus ihmeineen — joita tämäkin insinööri 2023 Hänen syntymänsä jälkeen väittää aidosti kokeneen —ovat niin poikkeukselliset, että Jeesus on joko maailman paras huijari tai maailman Vapahtaja, Herra ja Jumala keskellämme.
      Tuhansien vuosien tunnetun historian aikana ei kukaan toinen persoona ole tehnyt maailmaan yhtä suurta vaikutusta, kuin Jeesus Kristus. Maailman katsotuin elokuva on Jeesus-filmi, maailman tunnetuin laulu on Amazing Grace, maailman suurin uskonto on kristinusko ja maailman luetuin kirja Raamattu.
      Olisi aivan absurdia väittää etukäteen, että kuolee ristillä hirvittävällä tavalla maailman syntien puolesta ja nousee kolmantena päivänä kuolleista, ellei se ole totta. Kukaan huijari ei keksisi sellaista tarinaa, mutta Jumalana sana on hullutus kadotukseen joutuville ja meille uskoville voima.
      "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: 'Minun Herrani ja minun Jumalani!' Jeesus sanoi hänelle: 'Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!'" - Johanneksen evankeliumi 20:28-29
      8. RAAMATTU ON TÄYNNÄ VIRHEITÄ
      Raamattu nimi on kreikkaa ja merkitsee yksinkertaisesti vain Kirjoitukset, niinkuin heprean kielinen nimi Jeesus on suomeksi Pelastus. Tuo maailman käännetyin, tutkituin ja printatuin kirja on kestänyt tuhansien vuosien koettelelut, vastaväitteet ja repimisyritykset.
      Ei ole sellaista kirjaa kuin Raamattu, mutta miksi se on ateistien mielestä täynnä ristiitoja? Tämä johtuu kolmesta syystä:
      1) ateistit eivät lue eivätkä tunne Raamattua
      2) ateistit luulevat virheeksi sitä mikä on totuus
      3) ateistit laittavat Raamattuun ulkoapäin otettuja väittämiä
      Esimerkiksi, eräs ateisti sanoi virheeksi sitä kun Jeesus sanoo että Pyhä Henki tulee Isän Jumalan lähettämänä ja toisessa kohdassa Hänen lähettämänä. Kristitylle tämä on taas selvä todistus kolmiyhteisestä Jumalasta, että Isä ja Poika ovat yhtä Pyhän Hengen kanssa.
      Jos oikeasti virhe olisi löytynyt, siitä uutisoitaisiin isosti joka päivä, mutta ei ole kuin lentäviä hetkellisiä väittämiä, jotka katoavat yhtä nopeasti kuin tulevatkin.
      En ole 10 vuoden tutkimuksen aikana löytänyt yhtään vakavaa, kestävää ja loogista virhettä Raamatusta. Tosin, koska kyseessä on Jumalan sana, en väitäkkään täysin ymmärtäväni Jumalaa ja sellaista Jumalaa ei kannattaisikaan palvoa jonka voisi mahduttaa omaan päähän.
      "Jokainen Jumalan sana on taattu; Hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat." - Sananlaskut 30:5

• Anonyymi

9. ATEISMI ON ÄLYKÄSTÄ
        Ateismi on typerää, niinkuin Daavid toteaa. Se on kaikista tyhmin teoria, vailla logiikka, vailla moraalia ja vailla käytännön totuutta. Se on pinnallista, se on epätieteellistä ja se on häpeällistä.
        Yksikään historian vakavasti otettava tieteen suurmies ei ole ollut ateisti eikä ateisti ole ketään ihmistä muuttanut paremmaksi. Ateistia ei kannata ottaa vakavasti, sillä jokainen ateisti vetää roolia, koska kaikki tietävät luonnostaan että on Jumala.
        Ateismi on älyllinen konkurssitila, takapajuisuuden päätepysäkki ja huvittava aikuisten satu niille, jotka pelkäävät valkeutta.
        "Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat." - Johanneksen evankeliumi 3:19
        10. ATEISMI EI OLE USKOMUS
        Ateismi on sokea uskonto, joka väittää ettei ole rakkautta, ei ole totuutta, ei ole Jumalaa eikä ole ihmistäkään, vaan sattuman seurauksena tulleita arvottomia olioita vailla todellista päämäärää.
        Vaatii paljon uskoa uskoa nämä kaikkia edellä olevat ateismin opit.
        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." - Johanneksen evankeliumi 14:1
        Kristittynä en väitä, etteikö pelastukseni perustuisi uskoon, mutta tämä usko ei ole vailla todisteita, logiikka tai todellisuutta, vaan Jeesus on minulle yhtä todellista minulle kuin sinä lukija siellä toisella puolella. Ja Hän rakastaa kaikkia ja haluaa kaikki pelastaa, sinutkin ystävä.
        Uskomalla Herraan Jeesukseen en vain saanut etsimiini kysymyksiin vastauksia, en vain voimaa elää elämääni ja toivoa astua uuteen aamuun, vaan sain armossa synnit anteeksi, uuden sydämen ja iankaikkisen elämän. Sain pelastus varmuuden ja maistaa jo maan päällä taivaan iloa ja rauhaa, jota ei saata selittää järjellä, vaan se on koettava uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen. Uskotko sinä ystävä? Minä uskon. Aamen.
        "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." - 2. Korinttolaiskirje 5:20

Ole siunattu, Jeesuksen Kristuksen nimessä.

• Ja linkkihän ei tietenkään toimi sellaisenaan ääkkösten vuoksi.

Kirjoittakaa hakukenttään:

Luettelo maailmanlopun päivämääristä

• Lopun ajalla tarkoitetaan Raamatussa aikaa Jeesuksen ristinkuolemasta Jeesuksen paluuseen tänne. Olemme eläneet lopun aikaa kohta 2000 vuotta.

1PIET. 1: 20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina (lopun aikoina) on ilmoitettu teitä varten,

HEBR. 1: 1 . Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

Tässä taas tuli ilmi ettei ateisti tiedä Raamatusta mitään:

• Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

Lopun ajalla tarkoitetaan Raamatussa aikaa Jeesuksen ristinkuolemasta Jeesuksen paluuseen tänne. Olemme eläneet lopun aikaa kohta 2000 vuotta.

1PIET. 1: 20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina (lopun aikoina) on ilmoitettu teitä varten,

HEBR. 1: 1 . Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

Tässä taas tuli ilmi ettei ateisti tiedä Raamatusta mitään:

Jos Jeesus joskus palaa, niin kiihkouskovaiset tappavat hänet oitis harhaoopisena. Sen verran perverssi on tämä uskonnoksi muodostunut oppi.

PS. Eikä tule valkoisena miehenä vaan arabin näköisenä. Eli lynkkaajia saattaa olla eräs toinekin porukka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jeesus joskus palaa, niin kiihkouskovaiset tappavat hänet oitis harhaoopisena. Sen verran perverssi on tämä uskonnoksi muodostunut oppi.

PS. Eikä tule valkoisena miehenä vaan arabin näköisenä. Eli lynkkaajia saattaa olla eräs toinekin porukka.

Niinpä. Jeesus sanoo heille:

»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa. Minä olin homo, te herjasitte minua.'
        »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua? Milloin olit homo ja me herjasimme sinua? Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi surmata. Koska Jeesus palaa suuren saatto joukon kanssa. Silloin kuolleet heräävät henkiin ja kaikki kansat kootaan Jeesuksen eteen ja Jeesus tuomitsee meidät.

MATT.25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      117
      11089
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      155
      10303
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      181
      6492
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      49
      5564
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5051
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      146
      4364
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4226
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      63
      4034
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      132
      3597
    Aihe