”Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
Apt 2:42
Siis:
- Raamatun opetus ja lukeminen
- kristittyjen yhteys
- ehtoollinen
- rukous
Muuta ei tarvita.
Nämä ovat riittäviä uskonvaelluksessa taivaan kotiin.
31
160
Vastaukset
- Anonyymi
Toki ei pelkkä Raamatun lukeminen, vaan myös käytännön kuuliaisuus sille.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole termiä alkuseurakunta. Kyse oli hapuilusta ja koko järjestelmä hajosi omaan mahdottomuuteensa, yhteisomistus, kommunismi ja rahanahneus, seurakuntalaisten tappaminen talokaupan rahojen saamiseksi tuli hyväksytyksi toimintamalliksi.
Antikristukset saivat nopeasti toiminnan valtaansa.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.- Anonyymi
Mark. 14:27
Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'. - Anonyymi
Tuttua Teuvoa. Jumalan teot ovat sinulle vieraita. Näet ja ihailet kaikessa vain saa-tanan. Voi sinua!
- Anonyymi
Jeesuksen tarkoitus oli että hänelle kastetut pysyvät synagoogan yhteydessä ja noudattavat Juutalaisten tapoja, lakeja ja sääntöjä.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä perustanut mitään muuta uutta uskontoa.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi
Ei siellä pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa ole muita kuin Isrealin heimon jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Siihen aikaan he lukivat Tooraa. Ei mitään Uutta Testamenttia ollut olemassakaan.
Kaikki uudet opetukset verrattiin kirjoituksiin, eli Tooran ikuisiin totuuksiin. Jos ei täsmännyt, uudet opit laitettiin hyllylle.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi
Ihmisten taivaaseen menot on pelkkiä utopioita.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Joh.3:13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
13 Och likväl har ingen stigit upp till himmelen, utom den som steg ned från himmelen, Människosonen, som var i himmelen.
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
13 And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, even the Son of man which is in heaven.- Anonyymi
Aabrahamkin oli Tuonelassa, ei missään taivaassa.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aabrahamkin oli Tuonelassa, ei missään taivaassa.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.Jaak 4:8
”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak 4:8
”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.”Henkimaailma ja valejeesukset houkuttelee tulemaan tykö. Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa ja houkuttelee ihmisiä tulemaan hurmoslahkoihin.
Ei ihminen voi lähestyä Jumalaa.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak 4:8
”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.”Monet jakeet liittyvät siihen aikaan 2000 v. sitten ja niihin tilanteisiin ja henkilöihin, joita ne koskee (konteksti) kun Jeesus eli maan päällä. Mutta nyt tilanne on toinen.
Ei ne jakeeet ole mitään loitsuja, joita hokemalla samat asiat toteutuu samalla tavalla kuin joskus tuhansia vuosia sitten.
- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista ja uusista julistajista, joilla on eksyttäviä henkivoimia ja he ovat valittujen eli juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24:24
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."- Anonyymi
Hyvähän se oli varoitella kun itse oli oikea huijareiden huijari.
- Anonyymi
Alkukirkot oli ja meni. Nyt eletään tätä aikaa.
Jer. 23:32
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - Anonyymi
Erämaavaelluksen aikaan Jumalan kohtaaminen johti kuolemaan. Vain Leeviläisten pappien ja heidän 1 kk ja sitä vanhempien poikalasten oli mahdollista lähestyä Ilmestysmajaa, kun heidät oli ensin puhdistettu "kasteen" eli peson tavoin synneistä.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä....- Anonyymi
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
Jeesus ei ole enää maan päällä kävelemässä kahden tai kolmen apostolin kanssa kun he häntä mukaansa pyysivät.
1. Piet. 3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella....
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
Jeesus ei ole enää maan päällä kävelemässä kahden tai kolmen apostolin kanssa kun he häntä mukaansa pyysivät.
1. Piet. 3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella....
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."Jeesus lopetti ihmeidensä tekemisen ja merkkien antamisen itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lopetti ihmeidensä tekemisen ja merkkien antamisen itsestään.
Nyt eletään valejeesuksien aikaa. Ne ihmeet tulee henkimaailmasta. Mutta kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä ja veressä, päälle aamenta ja halleeluujaa- huutoja huutamalla.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt eletään valejeesuksien aikaa. Ne ihmeet tulee henkimaailmasta. Mutta kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä ja veressä, päälle aamenta ja halleeluujaa- huutoja huutamalla.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.Niitä maailmanlopun ennustajia ja tempauspäivän laskijoita piisaa joka seurakuntaan.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
- Anonyymi
Factat on totuutta.
Helluntaina kaikki kristityksi kastetut 3000 miestä olivat eri puolilta Jerusalemiin tulleita Juutalaisia, jotka kuuluivat Juutalaisten synagoogaan. Ne ne mitään uusia seurakuntia perustaneet, vaan pysyivät Juulaisen temppelilaitoksen jäsenenä ja maksoivat sille temppeliveroa Jeesuksen esimerkin mukaisesti.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, tapauskovainen, kävi kerran viikossa kotikirkossaan ja maksoi kirkollisveroa. Ei Jeesus mikään hihhuli ollut, eikä kaatuillut hurmospäissään eikä puhunut sekavia hurmoskieliä.
Matt.17
24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
25 Hän sanoi: "Maksaa"
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.
Jeesus Kristus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa, ei mikään hävitetty alkuseurakunta. - Anonyymi
Jeesus ilmestyy rehellisille kunnon ihmisille, ei millekään roistoille.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Tarvitaan vertaisarvioitua dataa ja tilastollista näyttöä.
Niitähän raamatun suhteen ei löydy.- Anonyymi
Raamattu on hengellinen kirja, ei mikään tieteeellinen tutkimus.
Ateistit tekee oman näköisiä tutkimuksiaan, joita ne väittää totuudeksi, eteistiseksi totuudeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on hengellinen kirja, ei mikään tieteeellinen tutkimus.
Ateistit tekee oman näköisiä tutkimuksiaan, joita ne väittää totuudeksi, eteistiseksi totuudeksi.Raamatun lähdetietojen,kirjakääröjen, kirjoituksien tutkimus on ihan ok.
Siksi uusimmissa käännöksissä on paljastanut erilaisia seikkoja, jotka tulee ottaa huomioon.
Esim. Markuksen evankeliumin loppu (lähetyskäsky) ei olekään Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa tekstiä.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kodalla, v-92 painoksessa, siksi monet vihaa sitä painosta, kun siellä on sellaisia totuuksia menty viitetiedoissa paljastamaan. Monet eksytykset perustuu juuri näihin epämääräisiin kohtiin ja jälkikäteen lisättyihin jakeisiin.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.
- Anonyymi
-92 käännös on kaikista luotettavin käännös
Esim. jälkikäteen on kirkolliskokouksissa lisätty hoviherran uskontunnustus kasteen ehdoksi, vaikka ei alkuperäisissä kirjakääkääröissä sellaista ole olemassakaan. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti syntisen miehen kastamisen.
Apt.8:37*
[37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista."
Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]
* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]- Anonyymi
Johanneskaan ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Johannes kastoi vain ne, jota tunnustivat syntisyytensä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22517938Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6810247Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2886643Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224479Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.723147Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai412914"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1112881Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen842340MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201497Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit111266