Miten koetella onko Kristus minussa?

Anonyymi-ap

Jos kysyy Jeesukselta mitä tahansa, niin ei koskaan kuule vastausta. Miten siis koetella?

21

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Eikös siinä Paavalissa ollut Saatanan enkeli?

• Anonyymi
      UUSI

Jeesuksen oma Totuuden Henki oli vain 12 valitussa Karitsan apostolissa. Sen Jeesus lupasi antaa heille ja antoi heille puhaltamalla suustaan omaan Henkeään, Totuuden Henkeä. Se mahdollisti heille parantamisen lahjan ja ihmeiden tekemisen niin kauan kun he elivät maan päällä.

Joh. 20:22

Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

• Anonyymi
      UUSI

Joh.20:17 Jesus sanoi hänelle: älä minuun rupee; sillä en minä ole vielä mennyt ylös minun Isäni tykö, vaan mene minun veljeini tykö ja sano heille: minä menen ylös minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö. Biblia (1776) Hebr.2:11-12.

• Anonyymi
      UUSI

Raamatun mukaan kukaan ei voi varmasti tietää ja sanoa, kenessä on oikea
      Pyhä Henki asuvaisena.

Joh. 3:8

Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

Älä usko sellaisiin hurmahenkien puheisiin hengellä täyttymisiin ja henkikasteisiin. Ne henget ja voimat tulee henkimaailmasta tarkoituksenaan eksyttää mahdollisimman monta.

• Anonyymi
        UUSI

Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

Älä usko sellaisiin hurmahenkien puheisiin hengellä täyttymisiin ja henkikasteisiin. Ne henget ja voimat tulee henkimaailmasta tarkoituksenaan eksyttää mahdollisimman mont

xxxxxx

Noooooo oletko sinä hurmaantunut Jumalaan ja Hänen armolahjoihin. Tavoitteletko vain onko sinulla vain puheet esissä, ilman, että et kaipaakaan armolahjoja - jonka kautta Pyhä Henki johtaa ja käyttää seurakutaansa.

• Anonyymi
      UUSI

Minä saan Jeesukselta joka päivä vastauksen.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus on taivaassa. Ja tulee sieltä takaisin vasta ajastaan.

Matt. 24:5

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi
      UUSI

Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia piisaa joka lähtöön.

Ap. t. 19:15

mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?

• UUSI

Anaalitappi tai jokin luikertelevainen anaaliprobe antaa kyllä varman vastauksen: EI!

• Anonyymi
      UUSI

Jos herjaa muita uskovia ja kuvittelee olevansa itse jotain erikoista,niin on oikealla tiellä.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Jumala puhuu Sanassaan. Lue Raamattua .
      Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.

‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
      ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
      ‭‭
      Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
      ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
      ‭‭
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
      ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”

• Anonyymi
      UUSI

Antaa Sanan viestiä.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. (1Jo 4:1-3)

Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      (Rom 10:1-8)

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä

"jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". (Rom 10:9-13)

Rom 10:17  Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

• Anonyymi
        UUSI

Päänusko tulee käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien perusteella.

Pelkkä psykologinen uskominen ei pelasta ihmistä.

Hengen tason usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.

Usko on Henki meissä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

• Anonyymi
        UUSI

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
      UUSI

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Kastaa pitää.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus Kristus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa. Ei missään helluntailaisten hurmostempuissa. Ef.4:5 yksi kaste, hen baptisma. Hen on numeraali, kasteiden lukumäärää yksi tarkoittava sana.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        UUSI

Entä, miksi Suomessa on paljon kastettuja, mutta vähän Jeesukseen Herranaan uskovia?

Miksi usko Jeesukseen on vähäistä?

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja kysyy:

>> Miten koetella onko Kristus minussa? >>

Jeesus todistaa omistaan.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
      ..
      24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
      25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
      26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. ( Joh 10)

Kuinka siis koetella itseään? Kristuksen sanan kautta.

34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
      35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Joh 13)

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. ( Joh 14)

21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
      23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. ( Joh 14)

24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. (Joh 14)

Jo näistä muutamasta kohdasta saa käsityksen, kuinka voi koetella itseään, onko Kristus Pyhän Hengen kautta koettelijassa.

Joka ei rakasta, ojentaudu Kristuksen sanan mukaan paljastuu esim.

19 Olette kai jo kauan sitten luulleet, että me puolustaudumme teidän edessänne. Jumalan edessä, Kristuksessa me puhumme; mutta kaikki teille rakennukseksi, rakkaani.
      20 Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;
      21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.
      (2Kor 12)

Tämähän on samaa kirjoitusta, missä on kehoitus itsensä koettelemiseen, teksti jatkuu ..

1 Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
      2 Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ennen ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille-niinkuin silloin sanoin, kun olin toista kertaa tykönänne, samoin nytkin, kun olen poissa-etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä,
      3 koska te etsitte todistetta siitä, että minussa puhuu Kristus, joka ei ole heikko teitä kohtaan, vaan on teissä voimallinen.
      4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.
      5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 13)

Jos Kristus ihmisessä puhuu, niin ihminen ojentautuu Kristuksen sanan mukaan.

Ihmisen toiminta sen paljastaa, onko Kristus sydämen valtiaana, vai onko sydämen valtiaana paha.

Sydämen kyllyys tulee esille ja paljastaa, kuinka asia on.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Pyhän hengen pössyttely on Suomessa laitonta.

Jesse aloitti pienenä temppelissä, mikä selittääkin myöhemmät oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3323
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3163
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2885
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2716
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2189
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      11
      2019
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1568
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1447
    9. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1316
    10. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1307
    Aihe