Mormonien perisynti

Mormonit sanovat ettei perisynti ole. Mutta julistavat katolisesta kirkosta pois lähteneitä ja parannuksen tehneitä osalliseksi katolisen kirkon synneistä. Martti Luther teki suuren uskonpuhdistuksen, missä hän kirosi katolisen kirkon ja paavin. Hänet julistettiin lainsuojattomiksi. Paavi lähetti tuhansien miesten armeijan surmaamaan Martti Lutheria, mutta eivät siinä onnistuneet. Joseph Smith kuoli kun häntä jahdattiin. Martti Luther julisti oikean Evankeliumin, mistä on maininta Ilmestyskirjassa enkelinä. ILM. 14: 9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. ILM. 14: 6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

Martti Luther sai nopeasti suuren kannatuksen eikä Rooman kirkko voinut sitä estää. Tämä ei olisi voinut syntyä kuin Jumalan täydellä tuella.

Kun mormonit sanovat Evankeliumin olevan ollut kateissa. Mutta Jeesus on luvannut olla seurakuntansa kanssa. MATT. 28: 20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Valehteliko Jeesus tuossa???? Ei varmasti valehdellut. Jeesus on ollut meidän kanssa koko ajan ei vaan joskus 200 luvulle ja sitten uudesti 1800 luvulla.

Mormonit väittävät, että Raamatusta on poistettu ja lisätty kirjoituksia, mitkä on sitten palautettu mormonien kirjaan. Missä nuo kirjoitukset sitten ovat? Kun nyky Raamattu löytyy monista alkuperäis kirjoituksista sellaisenaan mitä nyky Raamattu on. Mormonien kirjan kirjoituksia ei löydy mistään.

3

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko mormonien "raamattu" otettu pois netistä? En löydä sitä millään haulla.

• Anonyymi

Mormonit tunnustavat Lutherin ansion Euroopan vapauttamisessa Katolisen Kirkon vallasta, osoitti ihmisille, että katolinen oppi ei kaikilta osin ole sopusoinnussa Raamatun kanssa ja aloitti Raamatun käännösohjelman kansankielelle, johon myös Micael Agricolan aloittama Raamatun suomentaminenkin perustui.

Mutta on muistettava, että Lutherin tarkoituksena ei ollut uuden uskonnon perustaminen vaan tietyn vääristymän oikaiseminen. Tämä koski aneita siihen liittynyttä synninpäästöä. Naulatessaan teesit kirkon ovelle Martti Luther oli paavin uskollinen poika. Hän ei siinä tilanteessa hyökännyt paavia tai paaviutta vastaan, vaan julisti, että paavi antaisi ennemmin Pietarin kirkon palaa poroksi kuin olisi hyväksynyt aneitten myynnin jne...

Luther " kirosi" paavin vasta sen jälkeen kun hänet oli julistettu pannaan. Mutta hylätessään Katolisen kirkon säilytti lapsikasteen, pelastus " yksin armosta" ja 2 uskosta" ( Augustinus). Myös oppi sakramentin leivän ja viinin muuttumisen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi.
      " Martti Luther sai nopeasti suuren kannatukseneikä Rooman kirkko voinut sitä estää. Tämä ei olisi voinut syntyä kuin Jumalan täydellä tuella."

Itse asiassa Luther sai tukea maallisilta hallitsijoilta , esimerkiksi Fredik Viisas suojeli häntä. Kansan oli omaksuttava kuninkaan määräämä uskonto tai poistua maasta.

Viittaus Jeesuksen lupaukseen MATT. 28:20 taas asettaa uskonpuhdistuksen tarpeen kyseenalaiseksi: Jos Jeesuksen lupaus tarkoitti sitä, että luopumusta ei tapahtuisi, niin eikö se sitten merkitsisi myös sitä, että Jumala hyväksyi kaiken, mitä Katolinen kirkko teki ja julisti keski-ajalla, esim. aneitten myynnin, jossa luvattiin anteeksiantoa myös tulevillekin synneille?
      Jos Kristuksen lupaus merkitsi, että kirkko ei kulkisi harhaan, niin mksi tarvittiin sitten uskonpuhdistusta?

• "Viittaus Jeesuksen lupaukseen MATT. 28:20 taas asettaa uskonpuhdistuksen tarpeen kyseenalaiseksi: Jos Jeesuksen lupaus tarkoitti sitä, että luopumusta ei tapahtuisi, niin eikö se sitten merkitsisi myös sitä, että Jumala hyväksyi kaiken, mitä Katolinen kirkko teki ja julisti keski-ajalla, esim. aneitten myynnin, jossa luvattiin anteeksiantoa myös tulevillekin synneille?"

Katolisessa kirkossa on kyllä ollut aina paljon hyviä uskovia. Heidän kanssaan Jeesus sitten oli. Esim. Äiti Teresa ja paljon muita hyviä katolisia on ollut. Katolinen kirkko on ollut aina melkoinen hyvän tekijä avustaen vähä osaisia. Toisin mitä mormonit ovat. Heillä on biljoonien Dollareitten omaisuus ja omistavat monista yhtiöistä paljon esim. Pan Am. Mutta mormonit ovat kieltäneet ettei omaisuutta saa käyttää hyväntekeväisyyteen. Jos siitä lohkaistaisiin vaikka 10% ei maailmassa kukaan kuolisi nälkään.

Mitä tulee noihin muihin kohtiin olen esim. Lapsi kasteen puolella ja sen että meillä on oikea ehtoollinen. Ehtoollisessa saadaan kyllä Jeesuksen ruumista ja verta ja ehtoollisessa on syntien anteeksi saaminen. Vapaat suunnat aina käyttävät 1KOR 11 lukua kun siellä ei ole tuota sanaa syntien anteeksi saaminen eivät koskaan käytä Matteuksen Evankeliumia, kun siellä se taas on. MATT. 26: 27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

JOH. 6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

APT. 2: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Eli lapsi kaste ja ehtoollisoppi ovat oikein luterilaisessa kirkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2793
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      270
      2433
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1466
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1162
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1120
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1033
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      992
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      58
      886
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      297
      867
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      62
      864
    Aihe