Mikä on Pyhän Hengen suhde Jeesukseen kolminaisuudessa? Kun ne ovat kuitenkin eri persoonat ja heillä on eri tehtävät, mutta miten he sitten toimivat, yhdessä, erikseen??
Pyhä Henki ja Jeesus kolminaisuus?
19
468
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno kysymys. Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta. Eli Isää Pojassa. Pyhä Henki lähtee aina liikkeelle Isästä sekä Pojasta.
Voi hyvin!- Anonyymi
"Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta. Eli Isää Pojassa."
Siis Kristus ei tarkoitakaan vain Poikaa, vaan Isää Pojassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Kristus ei tarkoitakaan vain Poikaa, vaan Isää Pojassa?Tätä siis olen ennenkin yrittänyt kysyä: Mikä on Jeesuksen ja Kristuksen ero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Kristus ei tarkoitakaan vain Poikaa, vaan Isää Pojassa?Hallooo voitko vastata? Tämä on mielestäni erittäin tärkeä näkemys!
- Anonyymi
Kristus= Isä Jumala Jeesuksessa??
- Anonyymi
aku ankka ja kolme veljenpoikaa tupu , hupu ja lupu
- Anonyymi
Mikä niistä on Kristus? Mikä Ph? Mikä Isä?
- Anonyymi00009
Kysytään näin päin sitten,,
mikä on ero näissä lauseissa(jumalan persoonissakin)?
-Jeesus auttaa ja pelastaa
-Pyhä Henki auttaa ja pelastaa - Anonyymi00010
Miksi Pyhää Henkeä pidetään persoonana mutta Isää ei?
- Anonyymi00011
Siis kun ihmiset palvovat Pyhää Henkeä, tai sakramentteja tai sanaa...Jotakin konkreettista. Mutta eivät älyä palvoa itse Isää,kaiken Luojaa! Se ihmetyttää.
- Anonyymi00013
Näyttäkääpä muuten Raamatusta tämä hellari vapis kommentti: Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta.
- Anonyymi00016
Ei taida löytyä.
- Anonyymi00014
Uudessa liitossa, minkä Isä ja Poika sopivat, jotta mahdollisimman moni ihminen pelastuisi Isämme hyvyden valtakuntaan, Isämme perheen jäseniksi, Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ihmisille. Ihmiset ovat Jeesuksen kautta palautettu takaisin Isälle kelvolliseksi lapseksi. Me olemme Jeesuksen olemuksen jäseniä ja näin mekin kuulumme omalta osaltamme Jumaluuteen. Emme ole Jumalia, mutta meillä on yhteys Jeesuksen kautta Kolmiyhteisen Jumaluuden sisäpiiriin. Pyhä Henki kirkastaa ja opastaa meitä rukouksessamme, antaen viisautta ja ymmärrystä Jumaluuden tutkimattomaan valtavaan viisauteen.
- Anonyymi00017
"Me olemme Jeesuksen olemuksen jäseniä ja näin mekin kuulumme omalta osaltamme Jumaluuteen. "
Mikä seurakunta tälläistä new age kristinuskoa opettaa??
- Anonyymi00015
Pyhä Henki (erisnmi) ei ole sama kuin pyhä henki (yleisnimi). Pyhä Henki opettaa että Jumala, ei Sana, loi kaiken maailmankaikkeudessa, myös kaikki persoonat eli me olemme kaikki, Sanasta alkaen, Jumalalle syntyneitä henkilapsia. Tärkein tapahtuma ihmisille ei siis ole Jeesuksen sovituskuolema, vaan se että Jumala loi ihmiset ja Jeesuksen sovituskuolema ihmisten vapauttamiseksi synnin ja kuoleman kahleista on vasta ihmisen luomisen jälkeen tapahtunut asia.
Pyhä henkijakaa sen mitä jeesus antaa hänen ominaisuudestaan omilleen, kirkastaa vain jeesusta kristusta.
- Anonyymi00018
Risti
- Anonyymi00019
Pyhä Henki on alistettu Isälle ja Pojalle. Isä ja Poika toimivat Pyhän hengen välityksellä.
Poika on alistettu Isälle. Isä toimii Pojan kautta.
Näin minä sen ymmärrän, Lutherin selityksen mukaan.- Anonyymi00020
Tuo pyyhkii pois kolminaisuus-opetuksen, jossa isä ja poika ovat tasavertaisia. Silloin toinen ei voi olla alisteinen toiselle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45599Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t219513- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502