Jesaja 65 sanoo lapsia syntyvän. Lapsia jää myös tempauksen ulkopuolelle. Miten nämä voivat pelastua? Evankeliumiin ei tarvitse enää uskoa, kun Jeesus hallitsee pyhien kanssa maan päällä.
Lapsia syntyy uudessa maassa
42
341
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus ja pyhät kertovat tuhat vuotta ilosanomaa siitä, että Jeesus on herännyt kuolleista. Joka uskoo, pelastuu. Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen.
Kysymys on tämän nykyisen
Maan uudestisyntymisestä,
josta Jeesus sanoi näin:
"Totisesti minä sanon teille:
siinä uudestisyntymisessä,
jolloin Ihmisen Poika
istuu kirkkautensa valtaistuimella,
saatte tekin,
jotka olette minua seuranneet,
istua kahdellatoista valtaistuimella
ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."
(Matt 19;28)
Kysymys on siis edelleen tästä
nykyisestä Maasta,
joka kuitenkin on uudistunut.
Se on silloin kokenut uudestisyntymisen
aivan samoinkuin mekin
olemme uudestisyntyneet,
kun Jeesus sai hallintavallan meissä.
"Sillä me olemme hänen tekonsa,
luodut Kristuksessa Jeesuksessa
hyviä töitä varten,
jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut,
että me niissä vaeltaisimme."
(Ef 2;10)
Ja näin tulee tapahtumaan
myös nykyisen Maan kohdalla.
Kun koittaa seitsemäs millennium
ihmiskunnan historiassa,
niin vihdoin tullaan taas
siihen sapatin eli levon aikaan,
jossa kaikki on sangen hyvää.
"Eikä kukaan tee pahaa
Herran Pyhällä Vuorella.
Sillä katso,
minä luon uudet taivaat ja uuden maan.
Entisiä ei enää muisteta,
eivätkä ne enää ajatukseen astu;
vaan te saatte iloita ja riemuita
iankaikkisesti siitä,
mitä minä luon.
Sillä katso,
iloksi luon minä Jerusalemin,
riemuksi sen kansan.
Minä iloitsen Jerusalemista
ja riemuitsen kansastani;
eikä siellä enää kuulla
itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
Ei siellä ole enää lasta,
joka eläisi vain muutaman päivän,
ei vanhusta,
joka ei täyttäisi päiviensä määrää;
sillä nuorin kuolee satavuotiaana,
ja vasta satavuotiaana
synnintekijä joutuu kiroukseen.
He rakentavat taloja
ja asuvat niissä,
he istuttavat viinitarhoja
ja syövät niiden hedelmät;
he eivät rakenna muitten asua,
eivät istuta muitten syödä;
sillä niinkuin puitten päivät ovat,
niin ovat elinpäivät minun kansassani.
Minun valittuni kuluttavat itse
kättensä työn.
He eivät tee työtä turhaan
eivätkä lapsia synnytä
äkkikuoleman omiksi,
sillä he ovat Herran siunattujen siemen,
ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
Ennenkuin he huutavat,
minä vastaan,
heidän vielä puhuessaan
minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella,
ja leijona syö rehua niinkuin raavas,
ja käärmeen ruokana on maan tomu;
ei missään minun pyhällä vuorellani
tehdä pahaa eikä vahinkoa,
sanoo Herra.
(Jes 65:17-25)
Kysymys on siis tämän Maan
uudistamisesta.
Tuossa ei siis ole kysymys
uusista taivaista ja uudesta maasta,
joista kerrotaan esimerkiksi
Ilmestyskirjan lopussa.
Ihmiselo jatkuu siis aivan
niinkuin nykyäänkin tämän
maan päällä.
Ihmisiä syntyy ja kuolee.
Mutta paholainen on sidottu
tuon seitsemännen millenniumin ajan.
Ja niin ihmiset eivät enää opettele sotimaan.
Eivätkä edes eläimet enää syö toisiaan.
Jokainen sikiö, vauva, pienokainen
kuuluu juuri siihen joukkoon,
joiden on taivasten valtakunta.
Mutta me isot,
jotka olemme tehneet syntiä,
tarvitsemme pelastusta,
jossa meidät palautetaan
sellaisiksi kuin lapset ovat.
Nyt julistetaan armon evankeliumia.
Mutta tuona aikana
Messiaan Valtakunnan aikana
julistetaan valtakunnan evankeliumia.
"Ja tämä valtakunnan evankeliumi
pitää saarnattaman
kaikessa maailmassa,
todistukseksi kaikille kansoille;
ja sitten tulee loppu."
(Matt 24:14)- Anonyymi
Mitä tulee pitää silloin totena voidakseen pelastua? Silloin nähdään se, johon nyt vaaditaan uskoa.
- Anonyymi
Kalamos on ulkona kuin lumiukko selityksineen.
Pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta. Jumalattomat kuolleina sen 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen heidät herätetään tuomiolle. Tuli tekee heistä lopun.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee pitää silloin totena voidakseen pelastua? Silloin nähdään se, johon nyt vaaditaan uskoa.
Mielessäni on kaksi eri kohtaa,
joihin ehkä viittaat.
Otan ne
Aapeli Saarisalon käännöksestä:
"Mutta usko on luottamus siihen,
mitä toivotaan,
vakaumus asioista,
mitkä eivät näy."
(Hepr 11:1)
"Niin tekin pitäkää totena,
että olette synnille kuolleet,
mutta elätte Jumalalle
Kristuksessa Jeesuksessa."
(Room 6:11)
Ensimmäisessä kohdassa
puhutaan oikeusasioista,
toisessa siitä,
että meidän tulee
lukea/laskea itsemme
synnille kuolleiksi.
Kumpikin on huomattavasti helpompaa
Messiaan Valtakunnan aikana.
Nyt me tarvitsemme
Jeesuksen uskon.
Ja sen me saamme
kun synnymme Hengestä.
Siis Jumalan Valtakunta
on sisäisesti meissä,
ja niin meissä asuu
myös Jeesus Henkensä kautta.
Mutta Messiaan Valtakunnan aikana,
kaikki on näkyvää todellisuutta.
Eikä silloin enää eletä
tätä nykyistä armotalouskautta.
Mutta silloinkin on niin,
että ihmiset tekevät syntiä.
Ja on ihmisiä,
jotka eivät sydämessään
olekaan kääntyneitä Jumalan puoleen.
Ja niin kun sitten
1000 vuoden kuluttua
paholainen päästetään vankeudestaan,
niin maan neljällä kulmalla
on ihmisiä,
jotka on yllytettävissä hyökkäämään
taivaallista Jerusalemia vastaan,
joka silloin on laskeutuneena
hyvin lähelle Maata
maanpäällisen Jerusalemin yhteyteen.
Mutta vasta tämän yhteenoton jälkeen
tapahtuu keskustelun
otsikossa mainittu asia,
eli nykyiset taivaat ja maa katoavat,
ja Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Mielessäni on kaksi eri kohtaa,
joihin ehkä viittaat.
Otan ne
Aapeli Saarisalon käännöksestä:
"Mutta usko on luottamus siihen,
mitä toivotaan,
vakaumus asioista,
mitkä eivät näy."
(Hepr 11:1)
"Niin tekin pitäkää totena,
että olette synnille kuolleet,
mutta elätte Jumalalle
Kristuksessa Jeesuksessa."
(Room 6:11)
Ensimmäisessä kohdassa
puhutaan oikeusasioista,
toisessa siitä,
että meidän tulee
lukea/laskea itsemme
synnille kuolleiksi.
Kumpikin on huomattavasti helpompaa
Messiaan Valtakunnan aikana.
Nyt me tarvitsemme
Jeesuksen uskon.
Ja sen me saamme
kun synnymme Hengestä.
Siis Jumalan Valtakunta
on sisäisesti meissä,
ja niin meissä asuu
myös Jeesus Henkensä kautta.
Mutta Messiaan Valtakunnan aikana,
kaikki on näkyvää todellisuutta.
Eikä silloin enää eletä
tätä nykyistä armotalouskautta.
Mutta silloinkin on niin,
että ihmiset tekevät syntiä.
Ja on ihmisiä,
jotka eivät sydämessään
olekaan kääntyneitä Jumalan puoleen.
Ja niin kun sitten
1000 vuoden kuluttua
paholainen päästetään vankeudestaan,
niin maan neljällä kulmalla
on ihmisiä,
jotka on yllytettävissä hyökkäämään
taivaallista Jerusalemia vastaan,
joka silloin on laskeutuneena
hyvin lähelle Maata
maanpäällisen Jerusalemin yhteyteen.
Mutta vasta tämän yhteenoton jälkeen
tapahtuu keskustelun
otsikossa mainittu asia,
eli nykyiset taivaat ja maa katoavat,
ja Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
1234567---Mutta tehtäväkenttää on
maan päällä asuvat ihmiset.
jolloin Ihmisen Poika
saatte tekin,
(Matt 19;28)- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Mutta tehtäväkenttää on
maan päällä asuvat ihmiset.
jolloin Ihmisen Poika
saatte tekin,
(Matt 19;28)Tehtävä kenttää täällä riittää Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei enää kukaan julista mitään. Pyhät ovat taivaassa, ja jumalattomat kuolleina.
Tehtävä kenttää täällä riittää Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei enää kukaan julista mitään. Pyhät ovat taivaassa, ja jumalattomat kuolleina.
1234567---Ja milloin mielestäsi toteutuu
(Jes 65:17-25)?- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Ja milloin mielestäsi toteutuu
(Jes 65:17-25)?Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta: Selkeä näköala.
Tuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Kristuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta. Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana olisivat olisivat Vanhan liiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet.
Nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana, ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 100-vuotta taivaassa. Jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta tuhannen vuoden jälkeen.
Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta: Selkeä näköala.
Tuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Kristuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta. Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana olisivat olisivat Vanhan liiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet.
Nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana, ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 100-vuotta taivaassa. Jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta tuhannen vuoden jälkeen.
1234567---Eli Sinä olet sitä mieltä,
että Jasajan kautta tullut
Herran Sana ei toteudu koskaan.
Herra Jeesus taas sanoi,
että kaikki tulee toteutumaan
viimeistä piirtoa myöten.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Eli Sinä olet sitä mieltä,
että Jasajan kautta tullut
Herran Sana ei toteudu koskaan.
Herra Jeesus taas sanoi,
että kaikki tulee toteutumaan
viimeistä piirtoa myöten.Tämä tulee toteutumaan: Pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta. Jumalattomat kuolleina 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen.
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa, tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA. Tämä on 100% varmaa.
kalamoksen näkemyksiin en usko, enkä luota alkuunkaan. ylifariseuksella sentään järki luistaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta: Selkeä näköala.
1234567---Korjaus: Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 1000-vuotta taivaassa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
1234567---
.....
Nyt adventisti pökkii vain oman karsinansa aitoja ja selitys- veräjöitä.
tuhatvuotinen aikakausi- jossa Lucifer- on sidottuna kahleissa, on aikakausi, jossa Jeesus itse hallitsee ko. aikakautta- tavallaan osoittaa sen, että Mitä Hän on sanonut- on Sana ja eikä hallinnassa ole sitä, mitä meillä on meren aaltojen tapaan ja Luciferin sanaan luottaminen, ts. epäusko hallintavaltaan.
Mutta, Jeesus- hallitsee- synnytään ja eletään- kunnes- ja nyt tämä perisyntioppi saa korville ja toiselle. Se hallintavalta-aikakaudessa- kastellaan tätä asiaa- ei adventistiputkesta- eikä tästä taivas—aika--tuhat kaudessa- eikä perisyntiopinputkessa.
vauva vesipesu- helvettikäsitysputkesta, Jumala kidutusoppi putki siis.
Niin, se >tuhat kautinen aikakausi<. ja näkisin paikan ennemmin maanpäällä. Kristus hallitsi- valtaistuin on täällä ja syntyneet... Kun tuo esimerkkiaikakausi päättyy ja silloin päästetään tämä Lucifer- joukkoineen ----vapaaksi. ts. tahtominen ja tekeminen -- houkutus valta alkaa taas… sielumme valitsee.
Nyt katse >tuon ajan< syntyneisiin. ja kas, kas. nousseeksi nähdään ryhmä, ei perisynnin opin mukaan, vaan tavallaan on tämä ihminen itse- sielunsa johtamana on paikalla.
On opittu tuon tuhatvuotisen ajan kautena näkemään, kuka Johtajana, saa aikaiseksi rauhanvaltakunnan ja >Hän Rauhanruhtinas silloin on valtajakkaralla< ja elämäaikakautena - he- jotka silloin olevat tuon vallan opin, opetuksen, jne. jne. jne. - näkevät sekä että oppivat…
Se kestää sen tuhatvuotisenajankohdan läpi- olivat he- samanmieliset- Jumalan - kanssa.... siitähän on kyse.
Eli sen näin, että ikäänkuin taivaassa ollaan myös saman näköalan kanssa, uskollisena ja kruunumme Hänen valtajakkaransa juurella kumarretaan Häntä…. se esimerkki- aikakautena- merkitys oppi tänne tuodaan meihin päin. Missä homma pelaa... näköalaksi.
mennään tuhat kauden loppuhetkiin.
Siinä kun Lucifer pääsi vapaaksi joukkoineen- ollaan tilanteessa tässä ja >nyt hetkessä< silloin.
Missä on kruunumme, ketä kumarretaan ja ketä seurataan.... eikös vain? Opetusta Sanasta minulle, tämän hetken ymmärrykselleni.
Kurkistan nyt ajatuksellani aivan taivaaseen… ja silloin siellä Luciferiin.
Taivaassakin syttyi se sota- Lucifer - ja vilppi. piti valvoa, että Valtaistuin on IN ja minun valtani on out- Ei siinä Luciferille jäänyt paikkaa, vaikka kolmannes enkuleista otti hänen valtajakkaransa suojiin. Tässä näen tuo Sanan kertolaskujen opetus- yhtälö- jonka ymmärrän näin tänään.
Ja samaistumiseen- tuo tuhatvuotinen aikakausi. esimerkkinä opettaa- edelleen se oma- omatunto on määräävä meissä --- ei Aatami tässä määrää vanha Aatamin ja perisynti- vaan ortodokseilla on ilmaisuopetus viisaampi. ...!!! meissä on taipumus, !!!
mihin? - siihen omaan valtajakkaraan ja minä sanon viimeisen sanan- eikös vain?
verrokki oppilaskussa- Lucifer- povella, kuiskutus, eli sama henki kyseessä.
sama mielisyys hänen kanssaan, ei Jumalan kanssa. siitähän se sota syttyy.
ja kun hän pääsee Luci- vapaaksi on siellä tuhat- aikakausi- kansasyntyjoukossa vapaa sielu. sielut.
ja HE päättävät ollakin eri valtajakkaran äärellä ja alkaa taas se sota. Hokaatteko ajatusta.?
Eli tämä vapaa tahto- Taivaassa- maanpäällä nyt, ja tuhatkaudella edelleen. Eli me päätämme suunnasta. Aatami ei käske, vaan me päätämme sielussamme polustamme. Opetus on tässä, lankeemuksessa. Siis taipumus- ts. onko nyt pakko taipua siihen ja tuohon, sekä tähän.
sen me päätetään sielussamme ja jos kruunumme ON Valtajakkaran juurelle heitetty, niin siinä Pyhä Henki on johtamassa, eli kaita polku nääs- nääs- eli ei hiplata mitä sattuu, koska se on vahingollista- sinne ja tänne ja maailma elää hiplaus- aikaa.
palataan tuonne tuhat- aikakausi loppuu.
Ja päks, poks.. - aika päättyy, tulee tavallaan se pääteasema piste - ja sota päättää - synti hävitetään ja syntiä tekevä vilunkisielu- niissä tuhatvuotisajan syntyneilläkin kokee kuoleman. Vallan- vikavallan loppufanfaari.
Synnin palkka- siis vallan palkka- meidän minä- valtamme loppu on kuolema.
Siitä sen elämänmuodon jatkostahan on kyse- sille Jumala ei anna huomista-
Jumalan Rakkaus- on sen luokkainen rakkaus, että siinä on hyvä elää ja siellä pitää se olla meidänkin mielemme matkassa ja näin kruunumme- mitä kumarretaan, on rakkaus Valtakunnassa, --taivas--- on TAIVAS- ja kas- Kuningas- Luoja, Valkea valtaistuin jne.
SE tulee täyteen mittaansa ja me ---ymmärretään-- elämänidea- Rakkaus on ikuista ja se OIKEAN mielinen. Siinähän se kruunumme on, päänupin otsamerkki ja käden merkkinä terve elämä.
Jumala ei anna elämää saastaisuuteen eikä pyhyyteen. Se päättyy ja siitähän se helvetintulikin tavallaan merkityksenään kertoo. Elämälle piste ja tuhkainen ikuinen lopputulos… KM
Kortteentie Matti menee nyt puurolle ja kahveelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---
.....
Nyt adventisti pökkii vain oman karsinansa aitoja ja selitys- veräjöitä.
tuhatvuotinen aikakausi- jossa Lucifer- on sidottuna kahleissa, on aikakausi, jossa Jeesus itse hallitsee ko. aikakautta- tavallaan osoittaa sen, että Mitä Hän on sanonut- on Sana ja eikä hallinnassa ole sitä, mitä meillä on meren aaltojen tapaan ja Luciferin sanaan luottaminen, ts. epäusko hallintavaltaan.
Mutta, Jeesus- hallitsee- synnytään ja eletään- kunnes- ja nyt tämä perisyntioppi saa korville ja toiselle. Se hallintavalta-aikakaudessa- kastellaan tätä asiaa- ei adventistiputkesta- eikä tästä taivas—aika--tuhat kaudessa- eikä perisyntiopinputkessa.
vauva vesipesu- helvettikäsitysputkesta, Jumala kidutusoppi putki siis.
Niin, se >tuhat kautinen aikakausi<. ja näkisin paikan ennemmin maanpäällä. Kristus hallitsi- valtaistuin on täällä ja syntyneet... Kun tuo esimerkkiaikakausi päättyy ja silloin päästetään tämä Lucifer- joukkoineen ----vapaaksi. ts. tahtominen ja tekeminen -- houkutus valta alkaa taas… sielumme valitsee.
Nyt katse >tuon ajan< syntyneisiin. ja kas, kas. nousseeksi nähdään ryhmä, ei perisynnin opin mukaan, vaan tavallaan on tämä ihminen itse- sielunsa johtamana on paikalla.
On opittu tuon tuhatvuotisen ajan kautena näkemään, kuka Johtajana, saa aikaiseksi rauhanvaltakunnan ja >Hän Rauhanruhtinas silloin on valtajakkaralla< ja elämäaikakautena - he- jotka silloin olevat tuon vallan opin, opetuksen, jne. jne. jne. - näkevät sekä että oppivat…
Se kestää sen tuhatvuotisenajankohdan läpi- olivat he- samanmieliset- Jumalan - kanssa.... siitähän on kyse.
Eli sen näin, että ikäänkuin taivaassa ollaan myös saman näköalan kanssa, uskollisena ja kruunumme Hänen valtajakkaransa juurella kumarretaan Häntä…. se esimerkki- aikakautena- merkitys oppi tänne tuodaan meihin päin. Missä homma pelaa... näköalaksi.
mennään tuhat kauden loppuhetkiin.
Siinä kun Lucifer pääsi vapaaksi joukkoineen- ollaan tilanteessa tässä ja >nyt hetkessä< silloin.
Missä on kruunumme, ketä kumarretaan ja ketä seurataan.... eikös vain? Opetusta Sanasta minulle, tämän hetken ymmärrykselleni.
Kurkistan nyt ajatuksellani aivan taivaaseen… ja silloin siellä Luciferiin.
Taivaassakin syttyi se sota- Lucifer - ja vilppi. piti valvoa, että Valtaistuin on IN ja minun valtani on out- Ei siinä Luciferille jäänyt paikkaa, vaikka kolmannes enkuleista otti hänen valtajakkaransa suojiin. Tässä näen tuo Sanan kertolaskujen opetus- yhtälö- jonka ymmärrän näin tänään.
Ja samaistumiseen- tuo tuhatvuotinen aikakausi. esimerkkinä opettaa- edelleen se oma- omatunto on määräävä meissä --- ei Aatami tässä määrää vanha Aatamin ja perisynti- vaan ortodokseilla on ilmaisuopetus viisaampi. ...!!! meissä on taipumus, !!!
mihin? - siihen omaan valtajakkaraan ja minä sanon viimeisen sanan- eikös vain?
verrokki oppilaskussa- Lucifer- povella, kuiskutus, eli sama henki kyseessä.
sama mielisyys hänen kanssaan, ei Jumalan kanssa. siitähän se sota syttyy.
ja kun hän pääsee Luci- vapaaksi on siellä tuhat- aikakausi- kansasyntyjoukossa vapaa sielu. sielut.
ja HE päättävät ollakin eri valtajakkaran äärellä ja alkaa taas se sota. Hokaatteko ajatusta.?
Eli tämä vapaa tahto- Taivaassa- maanpäällä nyt, ja tuhatkaudella edelleen. Eli me päätämme suunnasta. Aatami ei käske, vaan me päätämme sielussamme polustamme. Opetus on tässä, lankeemuksessa. Siis taipumus- ts. onko nyt pakko taipua siihen ja tuohon, sekä tähän.
sen me päätetään sielussamme ja jos kruunumme ON Valtajakkaran juurelle heitetty, niin siinä Pyhä Henki on johtamassa, eli kaita polku nääs- nääs- eli ei hiplata mitä sattuu, koska se on vahingollista- sinne ja tänne ja maailma elää hiplaus- aikaa.
palataan tuonne tuhat- aikakausi loppuu.
Ja päks, poks.. - aika päättyy, tulee tavallaan se pääteasema piste - ja sota päättää - synti hävitetään ja syntiä tekevä vilunkisielu- niissä tuhatvuotisajan syntyneilläkin kokee kuoleman. Vallan- vikavallan loppufanfaari.
Synnin palkka- siis vallan palkka- meidän minä- valtamme loppu on kuolema.
Siitä sen elämänmuodon jatkostahan on kyse- sille Jumala ei anna huomista-
Jumalan Rakkaus- on sen luokkainen rakkaus, että siinä on hyvä elää ja siellä pitää se olla meidänkin mielemme matkassa ja näin kruunumme- mitä kumarretaan, on rakkaus Valtakunnassa, --taivas--- on TAIVAS- ja kas- Kuningas- Luoja, Valkea valtaistuin jne.
SE tulee täyteen mittaansa ja me ---ymmärretään-- elämänidea- Rakkaus on ikuista ja se OIKEAN mielinen. Siinähän se kruunumme on, päänupin otsamerkki ja käden merkkinä terve elämä.
Jumala ei anna elämää saastaisuuteen eikä pyhyyteen. Se päättyy ja siitähän se helvetintulikin tavallaan merkityksenään kertoo. Elämälle piste ja tuhkainen ikuinen lopputulos… KM
Kortteentie Matti menee nyt puurolle ja kahveelle.ts. Jumala ei anna sitä elämää saastaisuuteen, omaa Pyhyyttään, se saastaisuus päätetään tuomiolla. helvetitulessa tuhkautetaan epäpyhä.
Täällä saastainen saastuu oman sielunsa halusta, johdosta, sekä teoista - kumartaen harhaa.- jossa ei ole valtaa- eikä rakkautta, siten ei myös iankaikkisuutta.
Pyhä - jonka Jumala on Uudestisynnyttänyt- ts. Uuden Aadamin kautta, ko. Kristus.
sijaisuhri- jonka veressä - Golgatan taistelun tuloksensa on anteeksianto ja tämä sota täällä päättyy pyhien - Jumalan itsensä synnyttäneiden keskellä- Herran kansa- opetuslapseus-
he pyhä- pyhittyy ja kumartaa Häntä, jonka on luonut Taivaan ja maan..
Siis kohde- Ylipappi- Melkisedekin pappeus- mielenkiintoinen Raamattu Kannesta kanteen Heb. kirjeen aamuohjelmista Norvanto- nyt ajankohtana tuo esiin.
Hänelle sanotaan Jeesus Kristus on Herra- Eiköhän Häntä kumarreta ja pidetä armonistuimella kruunumme.
>>Mitä tulee pitää silloin totena voidakseen pelastua? Silloin nähdään se, johon nyt vaaditaan uskoa.>>
Litteää Maata. Ano täyttää ehdon.- Anonyymi
ne on mogoloideja
- Anonyymi
Kalamos tuli taas runoilemaan omiaan, eli järjen päätelmiään / ihmis "viisauden" tuotoksiaan !
Eli paljon on väärää ja puppua, eli valhetta !
Matt. 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
En viitsi edes alkaa perkaamaan näitä Kalamoksen omilta sivuiltaan kopioimiaan runoiluja, sillä niin paljon niissä on ihan perus virheitä !
Mutta sen sanon, että !
Se ei ole mitään keskustelua, että ns. "leikkaa ja liimaa ja askartelee", eli kopioi omia valmiita kirjoituksiaan tänne !
Tämä on keskustelu foorumi !- Anonyymi
Etkös nyt itsekin tee sitä "leikkaamista ja liimaamista".
Muistatko mitä Herra Jeesus sanoi?
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
( Luuk 6)
Vai ajatteletko, että "kalamos" ei ole veljesi?
Miksi siis keskusteluihin ei voi ottaa keskusteluaiheeseen liittyviä valmiitakin tekstejä.
Niinhän sinä itsekin teet, vaikkakin ihan eri tarkoituksessa, kuin keskustella aloituksen aiheesta, kuten voimme kommentistasi lukea.
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
( Joh 13)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
( Luuk 6)
Miksi siis keskusteluihin ei voi ottaa keskusteluaiheeseen liittyviä valmiitakin tekstejä.
Niinhän sinä itsekin teet, vaikkakin ihan eri tarkoituksessa, kuin keskustella aloituksen aiheesta, kuten voimme kommentistasi lukea.
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
( Joh 13)
Usko ToivonenTe olette kaikki mielisairaita ja hulluja tavallanne. Vr ja 62 on kuitenkin ainoa narsisti.
- Anonyymi
pitäisikö adventisteja kumartaa- kanssasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Luuk 6)
( Joh 13)
Usko ToivonenMitä sinä "usko toivonen" nyt oikein sekoilet ?
Minä en ole mitään omia opetuksiani / kirjoituksiani tänne kopioinut !
En varsinkaan nyt !
Minulla ei edes ole omia "oppi kokoelmia", sillä Raamattu on pohjani ja perustani, eivätkä mitkään tulkinnat ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Luuk 6)
( Joh 13)
Usko ToivonenSitten hyvä "usko toivonen" !
Minulle kalamos on "kalma kalamos", eli pidän häntä uskosta osattomana !
Siis "kirjanoppineena", ja siten suhtaudun häneen kuten Jeesus aikanaan suhtautui aikansa "kirjanoppineisiin" !
Siis niin paljon olen löytänyt kalman jutuista pelkkää järjen päätelmää ja ihmis "viisauden" tuotosta, että aidosti Hengellinen ei sellaisiin sortuisi !
Sinua kuitenkin pidän uskovana, mutta sen joudun ikäväkseni sanomaan, että ymmärryksesi Hengellisiin asioihin on monessa kohtaa todella heikkoa.
Meidän kesken on vain juurikin se ongemla, että sinä kuivittelet JO tietäväsi paljonkin, mutta kirjoituksesi ovat paljastaneet sinun ymmärtämättömyytesi.
No, pääasia kuitenkin on se, että mihin asti olemmekin päässeet, niin kuljemme kuitenkin samaa tietä !
Joten Herra sinua siunatkoon ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten hyvä "usko toivonen" !
Minulle kalamos on "kalma kalamos", eli pidän häntä uskosta osattomana !
Siis "kirjanoppineena", ja siten suhtaudun häneen kuten Jeesus aikanaan suhtautui aikansa "kirjanoppineisiin" !
Siis niin paljon olen löytänyt kalman jutuista pelkkää järjen päätelmää ja ihmis "viisauden" tuotosta, että aidosti Hengellinen ei sellaisiin sortuisi !
Sinua kuitenkin pidän uskovana, mutta sen joudun ikäväkseni sanomaan, että ymmärryksesi Hengellisiin asioihin on monessa kohtaa todella heikkoa.
Meidän kesken on vain juurikin se ongemla, että sinä kuivittelet JO tietäväsi paljonkin, mutta kirjoituksesi ovat paljastaneet sinun ymmärtämättömyytesi.
No, pääasia kuitenkin on se, että mihin asti olemmekin päässeet, niin kuljemme kuitenkin samaa tietä !
Joten Herra sinua siunatkoon !Suuri opettaja ja profeetta on puhunut. vr ja 62
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä "usko toivonen" nyt oikein sekoilet ?
Minä en ole mitään omia opetuksiani / kirjoituksiani tänne kopioinut !
En varsinkaan nyt !
Minulla ei edes ole omia "oppi kokoelmia", sillä Raamattu on pohjani ja perustani, eivätkä mitkään tulkinnat !Niin, onko se omaa, mitä sydämen kyyllyydestä esille tulee tekstikohtia "leikkaamalla ja liimaamalla".
Kyllä se on, sitä omaa.
Ja vieläpä siten, että ei ole edes pyrkimystäkään osallistua keskustelun aiheeseen, vaan oman sisimmän esille tuomista lyömisenä "leikkaamalla ja liimaamalla" tekstikohtia, mitkä ei liity millään tavoin keskustelun aiheeseen.
Minulle "kalamos" on veli Herrassa. Uskovainen, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty.
Ja jonka Jumala on puhdistanut, en mene sanomaan epäpyhäksi.
15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". ( Apt 15)
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Onneksi sillä ei ole merkitystä, kuinka ihmiset jakavat toisia mielensä mukaan, vaan sillä on merkitystä, kuinka Jumala näkee ihmisen.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jes.65:24 Ja tapahtuu, että ennenkuin he huutavat, tahdon minä vastata; koska he vielä puhuvat, tahdon minä kuulla. Biblia (1776) 1Moos.24:15. Ps.91:15. 145:18. Dan.9:23. Matt.7:7.
- Anonyymi
Jes. 59:2
Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne. Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois, niin ettei hän teitä kuule.
- Anonyymi
Ei siellä Pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Paavali soluttautui sekä apostoliksi että nasiiriksi.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
- Anonyymi
Tuhatvuotisessa valtakunnassa elää jotka jäävät eloon antikristuksen myllerryksissä ja lisääntyvät normaaliin tapaan mutta Jumala vaikuttaa sitten että synnintekijä kuolee 100-vuotiaana mutta Jumalalle kuuliaiset voivat elää koko tuhannen vuoden ajan. Milleumissa on fyysisessä ruumissa ja taivaallisessa ruumiissa olevia
- Anonyymi
Naurattaa.
- Anonyymi
Eiköhän ne lisääntymist jätetä nyt tämän maailman aikaan.
- Anonyymi
lapsi on viaton niin kauan kun hän ei ymmärrä. Minä jätän turhat kysymykset suuren, armollisen, vanhurskaan Jumalan käsiin.
- Anonyymi
Leo Meller on sitä mieltä ettei viimeisellä, valkoisen tuomioistuimen tuomiolla ole yhtään vanhurskasta ihmistä. se on vastoin Raamatun kokonaisilmoitusta sillä tuhat vuotisessa; Jes 65:20; vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen..
- Anonyymi
Ei näytä tuosta synninteosta tulevan loppua missään valtakunnassa. Kirousta riittää satavuotiaanakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä tuosta synninteosta tulevan loppua missään valtakunnassa. Kirousta riittää satavuotiaanakin.
Ja vielä mukamas tuhatvuotta synnintekoa. Kyllä poliiseille työtä riittää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä mukamas tuhatvuotta synnintekoa. Kyllä poliiseille työtä riittää.
Pelastuneet Adventistit ovat kuitenkin 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva. Ei tarvita poliiseja.
1234567---
- Anonyymi
Jes.65:20 Ei siellä pidä enään lapsia oleman, jotka ei päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka ei vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajastaikaiset syntiset pitää kirotut oleman. Biblia (1776) Ps.55:24.
- Anonyymi
Ps.90:10 Meidän elinaikamme on seitsemänkymmentä vuotta, taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta: ja kuin paras on ollut, niin on se tuska ja työ ollut: sillä se leikataan pois, niinkuin me lentäisimme pois. Biblia (1776) Job.9:25. Ps.89:48.
- AnonyymiUUSI
antikristuksen antti, voisit opettella luetun ymmärtämistä. "Meidän elinaikamme on seitsemänkymmentä vuotta, taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta" kyseinen Psalmin kohta tarkoittaa Israelin kansaa erämaavaelluksen aikana. "Tähän erämaahan kaatuvat teidän ruumiinne, teidän kaikkien, jotka olette katselmuksessa olleet, niin monta kuin teitä on kaksikymmenvuotisia ja sitä vanhempia, jotka olette napisseet minua vastaan".
- AnonyymiUUSI
4Moos.14:23 Ei heidän pidä näkemän sitä maata, jonka minä heidän isillensä vannoin, eikä yksikään, joka minua pilkannut on, pidä näkemän sitä. Biblia. 4Moos.26:65. 5Moos.1:35. Ps.9:11.
- AnonyymiUUSI
4Moos.26:65 Sillä Herra oli sanonut heille, että heidän piti totisesti kuoleman korvessa; ja ei yksikään jäänyt heistä elämään, ainoastaan Kaleb Jephunnan poika ja Josua Nunin poika. Biblia (1776) 4Moos.32: 10-15. 1Kor.10:5.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1265686
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai994885Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404844Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952459- 1312380
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv42032- 1151985
- 2561637
- 3831397
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.601243