Se pelastus ettei joudu helvettiin?
Miten saada pelastus
39
187
Vastaukset
- Anonyymi
Laske kymmeneen ja lakkaa uskomasta. Siinä menee Jeesus ja Jumala helvetin lisäksi yhdellä kertaa. Pelko katoaa.
- Anonyymi
Jep. Lopeta hörhöily, päädyt ihan multaan.
- AnonyymiUUSI
miksi pitää lopettaa hörheily
- Anonyymi
Ottaa etäisyyttä uskontokauppiaisiin ja niiden huijauksiin.
- Anonyymi
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-11 FB38- Anonyymi
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ......
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
Roomalaiskirje 10:8-17 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ......
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
Roomalaiskirje 10:8-17 FB38Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat (Novum: "homologeses" )suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella( Novum:"homologeitai") pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
-------
”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,...."
Roomalaiskirje 10:9 FB38
--------
---"tunnustat"--"homologeoo" ---"Suoraan käännettynä se tarkoittaa puhua samaa, eli yhden mukaista puhumista". Samaa sanaa käytetään myös 1.Joh.1:9:ssa jossa puhutaan syntien tunnustamisesta.
Mikä on samaa minkä kanssa ? ....Sen sijaan edellä käytetty yhdenmukaiseen puhumiseen viittaava sana kertoo sydämen ja suun keskinäisestä sopusoinnusta.Toisin sanoen kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä eli ne puhuvat samaa...
Pelkkiä sanoja on on helppoa singautella suuntaan jos toiseenkin.Ja helppoa on myös sopivassa tilanteessa
sanoa jopa uskovansa Jumalaan, vaikka oma sydän todistaisi vallan muuta. Silloin sydän ja suu ovat ristiriidassa keskenään.
Ihminen voi kyllä suullaan laulaa jopa ylistystä Herralle, ja kuitenkin sydän voi olla kaukana Hänestä. ...
Pelkät sanat eivät tuo pelastusta.Ne nerkitsevät pelastusta vasta silloin , kun ne totuudenmukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.."
Edellinen vapaata lainausta kirjasta: Raamattu elämään-Jukka Norvanto Syvemmälle elämään-Room 8-16 -copyright:Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.-PerusSanoma Oy 2010. -Novum Uusi testamentti selityksin 3-Apt-2.Kor--Raamatun tietokirja Vantaa 1982. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat (Novum: "homologeses" )suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella( Novum:"homologeitai") pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
-------
”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,...."
Roomalaiskirje 10:9 FB38
--------
---"tunnustat"--"homologeoo" ---"Suoraan käännettynä se tarkoittaa puhua samaa, eli yhden mukaista puhumista". Samaa sanaa käytetään myös 1.Joh.1:9:ssa jossa puhutaan syntien tunnustamisesta.
Mikä on samaa minkä kanssa ? ....Sen sijaan edellä käytetty yhdenmukaiseen puhumiseen viittaava sana kertoo sydämen ja suun keskinäisestä sopusoinnusta.Toisin sanoen kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä eli ne puhuvat samaa...
Pelkkiä sanoja on on helppoa singautella suuntaan jos toiseenkin.Ja helppoa on myös sopivassa tilanteessa
sanoa jopa uskovansa Jumalaan, vaikka oma sydän todistaisi vallan muuta. Silloin sydän ja suu ovat ristiriidassa keskenään.
Ihminen voi kyllä suullaan laulaa jopa ylistystä Herralle, ja kuitenkin sydän voi olla kaukana Hänestä. ...
Pelkät sanat eivät tuo pelastusta.Ne nerkitsevät pelastusta vasta silloin , kun ne totuudenmukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.."
Edellinen vapaata lainausta kirjasta: Raamattu elämään-Jukka Norvanto Syvemmälle elämään-Room 8-16 -copyright:Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.-PerusSanoma Oy 2010. -Novum Uusi testamentti selityksin 3-Apt-2.Kor--Raamatun tietokirja Vantaa 1982.Peastuaksen älä koskaan hae opetusta luterilaiselta kirkolta, äläkä ns. vanhoilta kristillsiltä kirkoilla. Norvanto on kammotuas ja oksennus Jumalan silmissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Peastuaksen älä koskaan hae opetusta luterilaiselta kirkolta, äläkä ns. vanhoilta kristillsiltä kirkoilla. Norvanto on kammotuas ja oksennus Jumalan silmissä.
Luukas 18:9-14 FINRK
”Muutamille, jotka olivat vakuuttuneita omasta vanhurskaudestaan ja halveksivat muita, Jeesus kertoi tämän vertauksen: ”Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus ja toinen publikaani.
Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään sellainen kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta, mitä ansaitsen.’
Mutta publikaani seisoi taempana eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.’
Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei . Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.””
----------
1. Korinttilaiskirje 1:30-31 FB38
”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".”
- Anonyymi
" Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se mikä vanhaata on, katonunna on,katto, uusi on sijaan tullunna."
2.Kor.5:17
Luithasithan tuon Raamatun jajeen kuntolla, aatoksen kanssa, se on hyvin tärkejä jaje ymmärrällistää. Ymmärrällistätkö sinä sen. Vastoo rehellisesti. Meneekö yli hilseen vai merkitykset tajuutkos nuolliset jajees?
Jajeessa kuvattu tapahtuu siinä hetkessä, kun ihmeinen ottaa Jeesuksen vastaan syntijensä sovittajana. Pelastuksellisuutensa eteen ei ihmeisen pijä eikä hän voikkaan tehjä muutamoista kuin ottoo pelastavuus vastaan, ei vastustella sitä kuin koukkuun jäänyt visu.
Mitkään suoritukselliset tai ittensä parantelut vaikkapa heprejan kieltä opinnoimalla eivät ou tarpeen, sillä ne eivät poistelmoi meijjän syntisyyttä.Sen tehjä voi ah Jeesus .
vain.
Kun tuut uskoon etkä askoon uuvestisyntyjessäs tulee Pyhä Henki asumaan sun sisälles. Sä et näje Häntä, mutta sä tunnet rauhan vaikutuksen. Sen aiheuttaa Jumalan Henki, Pyhä Henki. Hänen läsnäolossaan sinussa ei ole mitään pelättävää vaan se on kaivattavaa, itse ajattelen sitä elämäni onnellistajana, voi sanoa onnenpotku tai jotain sinne päin, oli se hetki kun Hän minuun tuli ja JÄI ASUMAAN minuun.
Nyt VASTA TAJUSIN SEN että kun Pyhä Henki silloin mua kosketti uudestisyntyessäni niin se oli Hänen muuttonsa minuun. Se oli juhlahetki. Se oli parasta mitä olen tähän mennessä koskaan kokenut.
Tosiaan, kun Pyhä Henki asettuu asumaan, silloin synnin hallintavalta vaihtuu totuuteen ja valoon, pimeydessä ja valheessa synninhallintavallassa vaellus päättyy siihen eikä pimeydestä pois valoon päässyt lapsi ole enää täyttämässä sielunvihollisen päämäärijä esim. vihaten juutalaisia ja ja haluamassa tukea Israelin maan jakamista saatanan tarkoitusperiä toteuttavalle taholle, jotta Israelin puolustaminen vaikeutuisi pimeyden lasten sotilaallisen iskun pyrkijessä tuho jamaan Israelin huonoon kuoleman jamaan vaan Jualan päämäärijä.
Aitouskoisella kristityllä on suora yhteys Isä Jumalaan, sillä Jeesus on nikkaroinut erityisen sillan ihmisen ja Jumalan välille.
Elämä muuttuu ratikaalisesti uuvestisyntyissä ja seuraukset elämänmuutoksesta näkymöivät monillisin erillisen tavallisin, vaikkakin eri tahtiin eri ihmisillä. Mikähän siihen lie syynäksenä?
Ja mittee muutoksia sitten tulee ihmiseen?
Sitä alkaa kysymään rugougsessa Jumalan tahtoa elämäksensä suhteen. Ja ennen sitä alkaa lukemaan tutkimaan ja miettimään Raamattua ja mitä siellä lukee ihan eri tvallisella kuin ennen uuvestsyntymää.
Selef Urge- AnonyymiUUSI
"Mikähän siihen lie syynäksenä?
Ja mittee muutoksia sitten tulee ihmiseen?"
syy: en tiedä, mutta toisilla on runnellumpi rikkinäisempi sielu kuin toisilla jotka ovat ehjimmin sielujensa uskoonpääsyhetkellä.
Se lista on pitkä mutten nyt saa mitään mieleen kun on ikää jo sen verran ettei pää toimi enää yhtä vikkelään kuin nuorempana, mutta halu tehdä hyvää ja halu karttaa tehdä pahaa, halu rehellisyyteen, halu karttaa valehtelua.Sain nuo mieleen kuitenkin kun 2 minuuttia mietin.Olin nuorena ihan erimuistinen.Jotkut hyvämuistisia vanhempinakin näyttävät säilyvän. Se vaikeutunut kuinka laittaa sanoiksi abstaktit asiat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mikähän siihen lie syynäksenä?
Ja mittee muutoksia sitten tulee ihmiseen?"
syy: en tiedä, mutta toisilla on runnellumpi rikkinäisempi sielu kuin toisilla jotka ovat ehjimmin sielujensa uskoonpääsyhetkellä.
Se lista on pitkä mutten nyt saa mitään mieleen kun on ikää jo sen verran ettei pää toimi enää yhtä vikkelään kuin nuorempana, mutta halu tehdä hyvää ja halu karttaa tehdä pahaa, halu rehellisyyteen, halu karttaa valehtelua.Sain nuo mieleen kuitenkin kun 2 minuuttia mietin.Olin nuorena ihan erimuistinen.Jotkut hyvämuistisia vanhempinakin näyttävät säilyvän. Se vaikeutunut kuinka laittaa sanoiksi abstaktit asiat.Niin, ne kristityssä tapahtuvat sisäiset muutokset näkyvät ulkoisina tekojen muutoksinakin. Kristitty alkaa tekemään sellaisia asioita, joita ei jumalattomuutensa tilassa alkanut tekemään, saati näkemään vaivaa siinä, ainakin itse olin sellainen, tein joskus hyvääkin mutta mittakaavat ja motiivit olivat erilaiset: jos rapsutat mun selkääni niin rapsutan sun selkääsi.Hyötynäkökohdat syynäsin tarkkaan.
Nyt voin antaa fyffee ison summan ihan vaan siksi että tiijän veljen olevan fyffen tarpeessa eikä puhettakaan siitä että lainaksi annan tai että Jumala sen mulle siunaisi, vaikkakin niin saattaa käydäkin, jos pääsen pelastukseen niin en kyllä muuta niinkään tarvitsene...tosin jotkin ovat kirkkaampia kuin toiset enkä ole selvillä siitä miksi toiset ovat kirkkaampia kuin toiset sitten siellä uudessa maassa tai ehkä jo Jeesuksen kuningaskunnassa, en näitä osaa muistaa tai sitten niitä ei kaikkia vaan ole kerrottukaan Raamatussa.
Eli kun ihminen alkaa tekemään ja toimimaan rakkauden ohjaamana on tapahtunut se Raamatun ilmoitus että " se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katsos, uusi on sijaan tullut" ihan uusi ihmminen uusine asenteineen, uusine arvoineen, uusine kaikenlaisineen, se ei kuitenkaan tarkoita että muutokset tapahtuvat päivässä, viikossa, vuodessakaan.
Hengellinen kasvu on yksilöllistä kuten penskana lukemaan oppimiset ja muut oppimiset koulussa tai muuval piiriksellisessä arjeksessa eli taustatekijöistä yhjistettyinä oppimiskyvykkyyksiin nopeuveksellisuujes ja kuinka läheiseksi suhje Herran kanssa tulee.
Kaikkihan ei muutu automaattisellisesti kristityn uskoontuleellisoituessa esim. mainihtemanne sielunäkökohjallisuujen huomiojoiminen yksilöllisin erollisin , sielultamme ehjiksi tulemisen muutosnopeujes. Oonhuomannut ittessäin ja muissa kristityissä kuinka paholainen ppyrkii sielun rikkinäisyyjen kautta tekemään uutta elämää uudestisyntyneenä vaikejaksi ja han kalaksi.
Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen että ne keillä on rikkinäisemmät sielut uuvestisyntyjessä tarviivat keskiarvoisvertaisesti enemmän aikaa sielun parantamisprosessiin? Ittellä ei ole vertailukohtaa, mutta anteeksiantamattomuus omaa kouliusaamiskokemukseeniosallistuneita naperoita kohtaan oli mulle vaikeaa, mutta n. 7kk siihen meni kun sekin ihme tapahtui kun huomasin aanteeksiannon yllätykseni tapahtuneen. Kerroin Jumalalle rukoukksissa etten pysty tähän itse ja tarvitse hänen apuaan että saan annettua anteeksi. Olin koulukiusattuna n. 8-13 vuotiaaksi asti koulunvaihdon takia. Enkoskaan vyysisesti, mutta kun yritettiin vyysistä niin pistin turpaan niitä ketkä yritti mua pistää turpaan, siihen loppui henkinen kiusaamiseni. Opettajat näkivät piinani siinä koulukiusaamisen aikana mutta teeskentelivät sokeaa.
Mutta se on selvää että Herra haluaa parantaa sielumme jo täällä ajassakin.Tiedä sitten onnistuuk se kaikkien tai kenenkään kohdalla täysin, mutta ainakin edistymisiä on tapahtunut oman puseron sisällä ja paljon, sen usalmoin sanoa, ja muissakin kristityissä veljis, sisaris oon nähnyt aitoo muutosta, senkin uskallan tojistajen sanoa.
Mitäpä tähän muuta kuin että aamen vaikkei ihan rukous ollutkaan, mutta kuitenkin tottalaisuutta.
Selef Urge - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ne kristityssä tapahtuvat sisäiset muutokset näkyvät ulkoisina tekojen muutoksinakin. Kristitty alkaa tekemään sellaisia asioita, joita ei jumalattomuutensa tilassa alkanut tekemään, saati näkemään vaivaa siinä, ainakin itse olin sellainen, tein joskus hyvääkin mutta mittakaavat ja motiivit olivat erilaiset: jos rapsutat mun selkääni niin rapsutan sun selkääsi.Hyötynäkökohdat syynäsin tarkkaan.
Nyt voin antaa fyffee ison summan ihan vaan siksi että tiijän veljen olevan fyffen tarpeessa eikä puhettakaan siitä että lainaksi annan tai että Jumala sen mulle siunaisi, vaikkakin niin saattaa käydäkin, jos pääsen pelastukseen niin en kyllä muuta niinkään tarvitsene...tosin jotkin ovat kirkkaampia kuin toiset enkä ole selvillä siitä miksi toiset ovat kirkkaampia kuin toiset sitten siellä uudessa maassa tai ehkä jo Jeesuksen kuningaskunnassa, en näitä osaa muistaa tai sitten niitä ei kaikkia vaan ole kerrottukaan Raamatussa.
Eli kun ihminen alkaa tekemään ja toimimaan rakkauden ohjaamana on tapahtunut se Raamatun ilmoitus että " se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katsos, uusi on sijaan tullut" ihan uusi ihmminen uusine asenteineen, uusine arvoineen, uusine kaikenlaisineen, se ei kuitenkaan tarkoita että muutokset tapahtuvat päivässä, viikossa, vuodessakaan.
Hengellinen kasvu on yksilöllistä kuten penskana lukemaan oppimiset ja muut oppimiset koulussa tai muuval piiriksellisessä arjeksessa eli taustatekijöistä yhjistettyinä oppimiskyvykkyyksiin nopeuveksellisuujes ja kuinka läheiseksi suhje Herran kanssa tulee.
Kaikkihan ei muutu automaattisellisesti kristityn uskoontuleellisoituessa esim. mainihtemanne sielunäkökohjallisuujen huomiojoiminen yksilöllisin erollisin , sielultamme ehjiksi tulemisen muutosnopeujes. Oonhuomannut ittessäin ja muissa kristityissä kuinka paholainen ppyrkii sielun rikkinäisyyjen kautta tekemään uutta elämää uudestisyntyneenä vaikejaksi ja han kalaksi.
Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen että ne keillä on rikkinäisemmät sielut uuvestisyntyjessä tarviivat keskiarvoisvertaisesti enemmän aikaa sielun parantamisprosessiin? Ittellä ei ole vertailukohtaa, mutta anteeksiantamattomuus omaa kouliusaamiskokemukseeniosallistuneita naperoita kohtaan oli mulle vaikeaa, mutta n. 7kk siihen meni kun sekin ihme tapahtui kun huomasin aanteeksiannon yllätykseni tapahtuneen. Kerroin Jumalalle rukoukksissa etten pysty tähän itse ja tarvitse hänen apuaan että saan annettua anteeksi. Olin koulukiusattuna n. 8-13 vuotiaaksi asti koulunvaihdon takia. Enkoskaan vyysisesti, mutta kun yritettiin vyysistä niin pistin turpaan niitä ketkä yritti mua pistää turpaan, siihen loppui henkinen kiusaamiseni. Opettajat näkivät piinani siinä koulukiusaamisen aikana mutta teeskentelivät sokeaa.
Mutta se on selvää että Herra haluaa parantaa sielumme jo täällä ajassakin.Tiedä sitten onnistuuk se kaikkien tai kenenkään kohdalla täysin, mutta ainakin edistymisiä on tapahtunut oman puseron sisällä ja paljon, sen usalmoin sanoa, ja muissakin kristityissä veljis, sisaris oon nähnyt aitoo muutosta, senkin uskallan tojistajen sanoa.
Mitäpä tähän muuta kuin että aamen vaikkei ihan rukous ollutkaan, mutta kuitenkin tottalaisuutta.
Selef UrgeTavallaan pidän sinusta vaikkei ollakaan koskaan nähty eikä koskaan varmaan nähdäkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan pidän sinusta vaikkei ollakaan koskaan nähty eikä koskaan varmaan nähdäkään.
Ai kuinka ihanaa. Jeesuskin pitää susta ja rakastaa suakin, itte rakastan sua miten se sanotaankaan, varauksettomasti taitaa olla se sana, lähinmäisenäin.Eli ole sellainen kuin oot vikoinesi ja plussinesi, ei tarvitse yrittää miellyttää mua, rakastan sua sellaisena kuin out, uskotko sie sen?
Niin se on aina. Alkaa pitää jostakusta, vaikka hän ei ole kauan seurassa ollut ja sitten tiet erkanevat, toinen cowboy lähtee pohjoiseen ja toinen cowboy villiin länteen sankarillisoimaan ja cowboyt unohtavat toisensa, kunnes joskus muistuu mieleen hyvänä mukanakuleksivaisena muistona menneilt ajoilt.
Olen huomannut että kun alkaa inhota jotakuta, hän ei ole paikalla kauvan. Hyvä sekin.
Veikkaan että alamme olemaan siinä pisteessä, jossa Jumalan seurakunta lähtee ylös korkejuuksiin pilviin Kuningastaan Jeesusta vastaan. Se on aina hyvä ajatus muistaa ellee parannuksentejokses päivällisist toisiinsa, se hyvästikin suojaan paatumuksen vaaralt, luopijoitumiselt, ihan varmuujellisuujen vuoksi.
Selef Urge - AnonyymiUUSI
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.
Jumala on ilmoittanut tahtonsa Sanassaan.
Isä , Poika (Sana), Pyhä Henki ovat aina yhdessä.
On eksyttävää erottaa Sana ja Henki.
Kun Jumalan Henki tulee ihmiseen uskoontullessa niin tulee myös Sana ja Isä. Jumala on yksi. Yksi kolmessa, kolme yhdessä.
”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti
antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
Efesolaiskirje 3:14-19 FB38
-----------
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "
Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
Johannes 14:22-24 FB38
---------
- AnonyymiUUSI
Ihmisen ongelma on se, että hän seuraa tämän maailman jumalaa,
joka on Saatana, jos hän ei seuraa Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa.
Syntiinlankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä ja lähti
seuraamaan ja tottelemaan toista, so. Saatanaa. Tämä jatkuu
tänäkin päivänä. Ihmiset seuraavat Saatanaa joko tahtomattaan
ja ymmärtämättään, tai jopa tahallisesti tarkoituksella.
Ihminen tekee syntiä siinä, että hän hylkää elävän Jumalan
Jeesuksessa Kristuksessa ja seuraa sitä toista. Jumala kutsuu
ihmisiä takaisin yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta
seuraamaa ja tottelemaan Häntä.
Kuoltuaan ihminen joutuu/pääsee sen luokse, jota on
eläissään seurannut. Tästä pelastuksessa on kyse. Sinun
tulee siis tulla (takaisin) Jumalan luokse Jumalan rakentamaa
ja määräämää tietä pitkin ja tavalla. Jeesus on ainoa tie Jumalan
luokse ja usko Häneen pelastaa sinut ja minut Saatanan
tuomiolta; helvetiltä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - K- AnonyymiUUSI
Ei-helluntailainen kommentti:
Tämän maailman Jumala on Raamatussa kohta, jonka perusteella Markion muodosti gnostilaista uskontoa, jossa paha luoja, demiurgi. Gnostilaisuuden heikkoutena sitten, etei pysy monoteismissä.
Mutta voidaanhan tuo Raamatun kohta ymmärtää näinkin, että kolminaisuuden isä on perkele. Kun nimittäin syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala/luoja/kolminaisuuden isäpersoona kirosi maailman ja ihmiset, niin siinä viimeistään hän ryhtyi viholliseksi ihmisille, ryhtyi hallitsemaan kuin perkeleen tavalla.
Hepreasta tuleva saatanaa tarkoittava sana on käännetty vastustajaksi (4.Moos 22). Herran enkeli, siis Jumalan ilmestys, lähti vastustajaksi (alkutekstissä saatanaksi) Bileamin tielle.
Mutta uskovat on siirretty rakkaan pojan valtakuntaan.
- AnonyymiUUSI
Rukoilemalla että rakas Jeesus anna kaikki syntini anteeksi ja pelasta minut. Anna voima uskoa ja tee minusta taivaankansalinen. En halua helvettiin kuoleman jälkeen! Kiitos Jeesus että kuulit rukoukseni ja vastaat. www.tuleuskoon.fi linkki voi olla avuksi
- AnonyymiUUSI
Lue Raamattua, mieluummin Uutta Testamenttia, ja rukoile.
- AnonyymiUUSI
Luen kumpaakin ja enemmän Vanhaa,rukoillakin älyän.
sivullinen seuraaja - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luen kumpaakin ja enemmän Vanhaa,rukoillakin älyän.
sivullinen seuraajaOletko juutalainen?
- AnonyymiUUSI
ei joutu helvettiin jos sulla on päällä tiukar farkut ja hikiset kumisaappaat
- AnonyymiUUSI
"Se pelastus ettei joudu helvettiin?"
Lopetat ikuiseen helvettiin uskomisen, niin olet pelastunut.- AnonyymiUUSI
Sama kuin kani, joka työntää päänsä pensaaseen. Onko se muka pelastunut?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin kani, joka työntää päänsä pensaaseen. Onko se muka pelastunut?
Ihan turha höpötellä mistään kanista.
Kaikkitietävänä Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta).
Mutta mm helluntalaisuudessa Jumalan kaikkivaltius ja kaikkitietävyys päättyy oppiin ikuisesta helvetistä, jossa tämä tyranniksi (Saatanaksi) käännetty jumala, polkee katkeroituneesti epäonnistuneet luomuksensa ikuisen helvetin tuleen?
Haluaisitko OIKEASTI istua tällaisen tyrannin pöytään hääaterialle? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turha höpötellä mistään kanista.
Kaikkitietävänä Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta).
Mutta mm helluntalaisuudessa Jumalan kaikkivaltius ja kaikkitietävyys päättyy oppiin ikuisesta helvetistä, jossa tämä tyranniksi (Saatanaksi) käännetty jumala, polkee katkeroituneesti epäonnistuneet luomuksensa ikuisen helvetin tuleen?
Haluaisitko OIKEASTI istua tällaisen tyrannin pöytään hääaterialle?"Kaikkitietävänä Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta)."
Kyllä sinä enemmän käyt väärämielisestä Jumalan kaikkitietävyyttä halventavasta tyrannista totuutta muuttaen ja kaikkitietävä Jumala kyllä tietää ettei kaikki ihmiset tule ottamaan vastaan Jeesusta pelastukseksen joutumasta helvettiin? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkitietävänä Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta)."
Kyllä sinä enemmän käyt väärämielisestä Jumalan kaikkitietävyyttä halventavasta tyrannista totuutta muuttaen ja kaikkitietävä Jumala kyllä tietää ettei kaikki ihmiset tule ottamaan vastaan Jeesusta pelastukseksen joutumasta helvettiin?Jos uskovaiset eivät vastaa tähän kysymykseen, he ovat umpikieroja?
Ja umpikierous ei tule Jumalasta, vaan Saatanasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskovaiset eivät vastaa tähän kysymykseen, he ovat umpikieroja?
Ja umpikierous ei tule Jumalasta, vaan Saatanasta.ei aasi saa ymmärrettyä vastauksen viisautta, johon sen huomaa jo kysymyksestä millainen lyhytaalto järkinen kyseessä ettei ole kauhalla saanut vaan pikkulusikalla ruokittu ateismin valheilla pikku syöttiläsporsaaksi.
- AnonyymiUUSI
Joh 6 : 37
Jeesus sanoi: " Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. - AnonyymiUUSI
Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
"Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, Jehovah, sillä Jeesus sanoo:
Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
"että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. - AnonyymiUUSI
Jokainen, joka huutaa avuksi Jeesuksen nimeä, pelastuu. Room. 10:13
Tänään Sinä voit pelastua!
Rukoile Jumalaa ääneen näin:
Jeesus, olen rikkonut Sinun tahtoasi vastaan ja olen tehnyt syntiä, mutta nyt hylkään synnillisen elämän. Minä uskon, että Sinä, Jeesus, Jumalan Poika vuodatit veresi ja kuolit ristillä minun edestäni, ja että Sinä Jeesus voitit kuoleman ja nousit kolmantena päivänä kuolleista. Jeesus, anna anteeksi minun syntini ja pelasta minut!
Sen jälkeen kun tunnet, miten jumalan läsnöolo täyttää sisimpäsi tunnusta:
Jeesus, Sinä olet minun Jumalani ja Vapauttajani. Kiitos Jeesus, että olen uudestisyntynyt Jumalan lapseksi. Kiitos, että syntini ovat pyyhityt pois. Kiitos Isä Jumala, että olet pelastanut minut saatanan vallasta ja olet siirtänyt minut Poikasi valtakuntaan. Haluan tunnustaa Sinut, Jeesus, Jumalakseni ja Herrakseni myös ihmisten edessä. Aamen!
Jumalan valtakunta on sydämen puhtautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Room. 14:17 - AnonyymiUUSI
Kukaan ei joudu helvettiin saatika pääse paratiisiin.
Elämä syntyy ja loppuu.
Se siitä.- AnonyymiUUSI
Se siitä kun pässinpään valheet tuli nopeasti valehdeltua ja järki on loppuneena jäässä sun pässinpäässä.
https://urbaanisanakirja.com/word/passinpaa/
- AnonyymiUUSI
Jeesus rakastaa sinua
Siinä on rakkaus – ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että Jumala rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. 1 Joh. 4:10
Jeesus osti omalla verellään sinulle mahdollisuuden päästä taivaaseen
Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, hänet haudattiin ja hän nousi kuolleista kolmantena päivänä. 1 Kor. 15:3,4
Jeesus itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun… ja hänen haavainsa kautta te olette parannetut. 1 Piet. 2:24
Synti erottaa ihmisen Jumalasta
Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio. Hebr. 9:27
…toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun. Dan. 12:2
Eikä sinne (taivaaseen) ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. Ilm. 21:27
Niin valitse siis Elämä
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Room. 10:9
Jokainen, joka huutaa avuksi Jeesuksen nimeä, pelastuu. Room. 10:13
Kaste vedessä on Jeesukseen uskovan ensimmäisiä askelia elämän tiellä
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu… Mark. 16:16
Kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: ”Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” Niin Filippus sanoi hänelle: ”Jos uskot koko sydämestäsi, niin se (kaste) tapahtukoon.” Hän vastasi ja sanoi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.” Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Ap.t. 8:36-38
Jeesus tulee takaisin
… kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja todellista Jumalaa ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. 1 Tess. 1:9,10
Jeesus on voimallinen täydellisesti pelastamaan sinut! - AnonyymiUUSI
Syntisestä elämästä joutuu luopumaan, ennen aurinkon laskua.
- AnonyymiUUSI
Ei-helluntailainen kommentti;
Ei pelastu ihminen millään teolla (Ef 2). Monissa Raamatun käännöksissä ja selittäjien tulkinnoissa on sitä virhettä, että jokin Raamatussa mainittu tekeminen yritetään vääntää pelastuksen perustaksi. Minä olen näitä kohtia käynyt läpi ja selvitellyt, että kyllä näin on kuin Ef 2 sanoo, pelastusta ei saada tekojen kautta. Olipa teko sitten tunnustus, tai ratkaisu, tai sakramentti, tai mitä hyvänsä. Kirkot ja lahkot ovat aivan hakoteillä tässä asiassa. Pelastus voi tulla ainoastaan evankeliumin kautta, nimenomaan siten että ihminen saa sen, on vastaanottaja, ilman mitään teoilla tienaamista. - AnonyymiUUSI
Kuolema auttaa siinä paljon
Ei ole mitään toimivia aivoja, joilla pelätä.
Niin se menee. - AnonyymiUUSI
Raamattu on satukirja, joten ällös huoli ihminen hyvä, ja kun kuolema sitten tulee, on yhtä rauhaisaa kuin ennen syntymää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1265646
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai974857Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404814Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3942398- 1312330
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv21997- 1121903
- 2561617
- 3821373
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.601213