Hei, sinä.

Anonyymi-ap

Hei sinä.

Kaipaan tunnetta olla välitetty.
Ei tarvitse ratkaista ongelmiani.
Säikähtää edessäni.
Kaipaan vain vilpitöntä hyväksyntää.

Voitko murtaa muurin?
Voitko auttaa minua kantamaan kiven?
Älä sano, ettei ole toivoa lainkaan....

Lightning

35

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Eikö simunull olea jo mies ?

Miitä ihmettä täältä enää etsit ? '

• Anonyymi
        UUSI

Miten tämä liittyy avioliittoon?
        Outo ajattelutapa.

Lightning

• UUSI

Vitu. 🤡🎪

• Anonyymi
      UUSI

5Moos.23:21-22 Kuin Herralle sinun Jumalalles lupauksen lupaat, niin älä viivytä maksaa sitä; sillä Herra sinun Jumalas on sen totisesti vaativa sinulta, ja se on sinulle synti. Vaan jollet sinä lupaa, niin ei ole sinulla syntiä. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

Toiset hyväksyvät toisensa, toiset eivät. Ei hyväksyntää juurikaan voi pyytää / vaatia muilta, vaan (jos sitä kaipaa) se eräällä tavoin, omalla käytöksellä "ansaitaan".

Pitää myös itse hyväksyä se tosiasia, että toisille kelpaan, toisille en, eikä niin suuresti välittää negatiivisestakaan vastakaiusta. Se on yhdentekevää, tärkeintä on kunhan itse hyväksyy itsensä.

Jos asiasta kovin välittää, niin ei myöskään itse tarvitse tarjoutua seuraan, jossa ei itsestä pidetä. Seuraan, jonka kanssa ei ole mitään henkistä yhteyttä.

Kyllähän sinusta LS myös pidetään, sinut hyväksytään. Älä välitä niistä, jotka sinua mahd. pilkkaavat ja vastustavat. Vika ei (aina?) välttämättä ole sinussa, vaan niissä pilkkaajissa itsessä.

• Anonyymi
      UUSI

Onkohan aloittajalla jonkinlainen isäkompleksi kun hakee täältä "vilpitöntä hyväksyntää". Suurin osa palstan kirjoittajista kun ovat kärttyisiä ja sydämettömiä eläkeläisukkoja jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa.

• Anonyymi
        UUSI

Tämähän on lahkolainen foorumi (seurakunta) ja jonka uususkonnon koko perusasetelma alun alkaenkin on ollut osoittaa halveksuntaa etenkin kristinuskon perusopetuksia vastaan ja omilla opeillaan korostaa itse olevansa "muita parempia kristittyjä".

Tämä käytöshän ilmenee täällä kaikkia toisinajattelijoita kohtaan. Jos LS ei edusta helluntaiuskoa, tottakai tämä joukko, lahkonsa omien opetusten mukaan on "seurakunnissaan" koulutettu vihalla lyttäämään myös LS:n persoona.

Täältä ei ei-helluntailaisten, toisinajattelijoiden kannata yrittää etsiä itselleen ystävyyttä ja hyväksyntää.

S24:llä on muitakin foorumeita, monet kyllä yhtä riitaisia, mutta netistä voi sattumalta löytää myös rauhallisempiakin foorumeita.

• Anonyymi
      UUSI

En hae kärttyisten miesten hyväksyntää. Ei ne hyväksyisi, jos hakisikin.
      Oikeastaan minä en siitä rikkoudu vaikkei kaikki täällä minusta pidä.

Koen tämän palstan ainoana kanavana kertoa, tarvitsen ystävyyttäsi. Siksikin, että en lähde rikkomaan rajojasi, en esim.soittele perääsi. Haluan sinun itse tahtovan ystävyyttäni, minun ei kuulu väkisin hakea välittämistä. Haluaisin, että et vain sanoisi ettei vähään aikaan sinusta kuulu. Itse epäilen sen nimittäin olevan elinikä, en tiennyt sen tarkoittavan ainakaan monia vuosia. Arvostatko minua?

Tilanne ei oikeastaan ole sen kummempi kuin vajaa kymmenen vuotta sitten. En halua kaataa silti likasankoa päällesi, tarvitsen välittämisen kokemusta. En välttämättä ehkä edes toisi sinulle niitä asioita, mitä kaikkea on, voisi riittää ihan vain, että joku kuuntelee ja vain on. Ymmärrän ehkä motiivejasi, miksi valitsee hiljaisuuden, kenties. Sitä ei ole helppoa rakentaa alusta, ehkä se ei ole mahdollista edes, sellaista ystävyyttä, kun toinen tuntee ja tietää sellaisetkin asiat, mitä muut ei tiedä eikä saa tulla koskaan tietämäänkään. Ehkä asioita, jotka eivät ole kovin hyviä ja hyväksyttäviä, sinä nekin tunnet ja tiedät. Hyväksyitkö minut?

Tämähän kyllä kirvoittaa tänne monenmoista, mutta enhän minä siitä välitä paskaakaan. Tiedät, että en hylkää ja ovi on auki, jos niin itse tahdot, jokainen sitten itse päättää mitä tekee.

Jos en ole välittämisesi arvoinen, saisinko senkin tietää, sekin olisi rohkeutta kertoa, jotta saa päätökseen jotain, eikä kysele perään.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI

Eiköhän suurimmalla osalla ihmisistä ole tuo sama halu tulla ainakin osittain sen hyväksymäksi, jota itse kunnioittaa. Jos ei itse jotain kunnioita, silloin on aika yhdentekevää mität tuo toinen taho itsestä ajattelee.

Mutta etenkin, jos tuota lähtee suoraan pyytämään, silloin myös ilkeät ihmiset tulevat kaatamaan sitä likaa niskaasi. Tällöin ei niinku "kannattaisi" julkisella foorumilla itse suoraan osoittaa oman haavoittuvaisuutensa kohtaa.

Hyväksy se tosiasia, että kaikki eivät voi pitää kaikista ja osoita itse ystävyyttäsi heille, jotka osoittavat sitä sinulle ja joiden ystävyyden koet arvokkaaksi. Muiden, jos koet ne vääriksi, negatiivisille mielipiteille viittaa kintaalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän suurimmalla osalla ihmisistä ole tuo sama halu tulla ainakin osittain sen hyväksymäksi, jota itse kunnioittaa. Jos ei itse jotain kunnioita, silloin on aika yhdentekevää mität tuo toinen taho itsestä ajattelee.

Mutta etenkin, jos tuota lähtee suoraan pyytämään, silloin myös ilkeät ihmiset tulevat kaatamaan sitä likaa niskaasi. Tällöin ei niinku "kannattaisi" julkisella foorumilla itse suoraan osoittaa oman haavoittuvaisuutensa kohtaa.

Hyväksy se tosiasia, että kaikki eivät voi pitää kaikista ja osoita itse ystävyyttäsi heille, jotka osoittavat sitä sinulle ja joiden ystävyyden koet arvokkaaksi. Muiden, jos koet ne vääriksi, negatiivisille mielipiteille viittaa kintaalla.

Tiedän, että täällä monikin ilkeilee ja tämä ei ole hyvä paikka jakaa tuntojansa.

Varmasti kaikilla ihmisillä on yleensä sama tarve. Ihmissuhteitakin on eri tasoisia ja kaikkien hyväksyntää ei hae edes. Joskus kokee, että on myös itse epäonnistunut arvostamisen osoittamisessa. Varmasti kyse on myös siitä, että itse jostakin syystä arvostaa sitä toista. Tietää ettei ole ollut helppo ihmisenä ja toinen ihminen...en olisi saanut ajaa toista pois käyttäytymällä huonosti. Hän varmastikin kyllä anteeksi antaa, mutta ystävyys ei taida palautua ennalleen. Kumpa hän ymmärtäisi etten voinut hyvin silloin ja ehkä ymmärtääkin.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän, että täällä monikin ilkeilee ja tämä ei ole hyvä paikka jakaa tuntojansa.

Varmasti kaikilla ihmisillä on yleensä sama tarve. Ihmissuhteitakin on eri tasoisia ja kaikkien hyväksyntää ei hae edes. Joskus kokee, että on myös itse epäonnistunut arvostamisen osoittamisessa. Varmasti kyse on myös siitä, että itse jostakin syystä arvostaa sitä toista. Tietää ettei ole ollut helppo ihmisenä ja toinen ihminen...en olisi saanut ajaa toista pois käyttäytymällä huonosti. Hän varmastikin kyllä anteeksi antaa, mutta ystävyys ei taida palautua ennalleen. Kumpa hän ymmärtäisi etten voinut hyvin silloin ja ehkä ymmärtääkin.

Lightning

oletko ilkeillyt kristityille tällä palstalla? Jollekin kristitylle avoimen halveksivasti ja jollekin toiselle mielistelevästikinkunnes suuttumus on kiehahtanut pääsi kattilassa yli?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

oletko ilkeillyt kristityille tällä palstalla? Jollekin kristitylle avoimen halveksivasti ja jollekin toiselle mielistelevästikinkunnes suuttumus on kiehahtanut pääsi kattilassa yli?

Varmasti olen niinkin tehnyt, ilkeillyt. En ole mikään pyhimys, ihminen täälläkin kirjoittaa.
        Sinä kohdistat täysin nyt asian minuun ja se ei ketään auta. Itse kirjoitin tässä yleisellä tasolla, että ilkeillään, eikä siksi tietenkään ole hyvä jakaa mitään kovin henk.kohtaista tänne.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeily ei itsessään ole välttämättä vahingollisempaa kuin jokin muu toiminta. Esimerkiksi uskonnoissa usein puhutaan rakkaudesta, mutta toiminta voi silti sisältää rakkaudettomuutta, esimerkisi ojentaminen voidaan tehdä sakinhivutuksena tai sillä nuhtelulla lyödään henkisesti aikuisia ihmisiä ja ihmistä voidaan kieltää tuomasta esiin asioita.

En itse ilkeile ilkeilyn vuoksi, mutta kyllä varmasti voisin usein toisinkin kirjoittaa tänne.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkeily ei itsessään ole välttämättä vahingollisempaa kuin jokin muu toiminta. Esimerkiksi uskonnoissa usein puhutaan rakkaudesta, mutta toiminta voi silti sisältää rakkaudettomuutta, esimerkisi ojentaminen voidaan tehdä sakinhivutuksena tai sillä nuhtelulla lyödään henkisesti aikuisia ihmisiä ja ihmistä voidaan kieltää tuomasta esiin asioita.

En itse ilkeile ilkeilyn vuoksi, mutta kyllä varmasti voisin usein toisinkin kirjoittaa tänne.

Lightning

joo, voisit lopettaa kristittyihin kohdistuneen halveksimisen heidän uskonsa takia ja suhtautua siihen normaalisti jos se vaan on mahdollista.

niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

joo, voisit lopettaa kristittyihin kohdistuneen halveksimisen heidän uskonsa takia ja suhtautua siihen normaalisti jos se vaan on mahdollista.

niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Siedättekö itse toisenlaisia näkemyksiä ilman syyttelyä, syyllistämistä, uhkailua?

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siedättekö itse toisenlaisia näkemyksiä ilman syyttelyä, syyllistämistä, uhkailua?

Lightning

Jos se ei sisälmöi valheita niin kyllä siejänme hyvin ja parenminkin kuin tet jumalattomat. Sinulle on osoitettu ja kerrottu monillisesti kuinka Jumala kertoo totuuden Raamatussa, mutta kiellät selvän totuuden, siltikään et itse pysty esittämään mitään sellaista mikä olisi väärin Raamatussa.

Kyllähän met tiijänme mikä on ymmärtämättömyytesi yjin. Olenmehan itsekin siinä samassa ynmärtämättömyyjessä, jossa sinä elät, itsekin velloontuneet mukana kuin humalaiset.

Raamatun profetiat ovat yksi sellainen kokonaisuus että niistä on toteutunut kaikkiaan yli 80 prosenttia jo nyt tähän mennessä. Miten tämän todennettavan tosiasian kiellät muutenkaan kuin valehtelemalla, sinullahan on halu se kieltää? Olen tästä aijenminkin sinulta kysäissyt vaan vastauksesi oli kuin eläimellistä yninää, totuutta kammoksuvaa ja ymmärtämätöntä.

Ei sinunkaan tarvitse valheisuuksija sietää kristityiltä, kuten ei kristittyjenkään harhaisija ateistisija valheita sinulta, joissa maailmassa on buumi meneilläänsä nyt.

Totuuvella ja rakkauvella sinua ynmärtäjen,

Selef Urge

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se ei sisälmöi valheita niin kyllä siejänme hyvin ja parenminkin kuin tet jumalattomat. Sinulle on osoitettu ja kerrottu monillisesti kuinka Jumala kertoo totuuden Raamatussa, mutta kiellät selvän totuuden, siltikään et itse pysty esittämään mitään sellaista mikä olisi väärin Raamatussa.

Kyllähän met tiijänme mikä on ymmärtämättömyytesi yjin. Olenmehan itsekin siinä samassa ynmärtämättömyyjessä, jossa sinä elät, itsekin velloontuneet mukana kuin humalaiset.

Raamatun profetiat ovat yksi sellainen kokonaisuus että niistä on toteutunut kaikkiaan yli 80 prosenttia jo nyt tähän mennessä. Miten tämän todennettavan tosiasian kiellät muutenkaan kuin valehtelemalla, sinullahan on halu se kieltää? Olen tästä aijenminkin sinulta kysäissyt vaan vastauksesi oli kuin eläimellistä yninää, totuutta kammoksuvaa ja ymmärtämätöntä.

Ei sinunkaan tarvitse valheisuuksija sietää kristityiltä, kuten ei kristittyjenkään harhaisija ateistisija valheita sinulta, joissa maailmassa on buumi meneilläänsä nyt.

Totuuvella ja rakkauvella sinua ynmärtäjen,

Selef Urge

Sinussa ei ole rakkautta. Enkä oikeastaan edes arvosta mielipidettäsi, se on niin ymmärtämätöntä tekstiä ja suoranaista hölmöläisen hommaa. Toki meitä moneen junaan on ja voi olla mahdollista, että ihan tosissasi tänne suollat, enpä tiedä....et ole ihminen, jota voisin arvostaa.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussa ei ole rakkautta. Enkä oikeastaan edes arvosta mielipidettäsi, se on niin ymmärtämätöntä tekstiä ja suoranaista hölmöläisen hommaa. Toki meitä moneen junaan on ja voi olla mahdollista, että ihan tosissasi tänne suollat, enpä tiedä....et ole ihminen, jota voisin arvostaa.

Lightning

Minussa asuu Rakkaus.

Sen ettet arvosta mielipidettäni olet tuonut useasti esiin jo aikaisemminkin, joten se on tiedossa, toki kertaus on aina paikaallan, jottei pääse unohtumaan ettet arvosta mielipidettäni todeten mielipiteeni hölmöläisen hommaksi.Viime kerralla oli jotain pilkkaavampaa vertausta, en muista mitä, ehkäpä sinä muistat omat toteamuksesi parenmin.

Ja tämäkin on toistuva ihmettelysi aiheena kuten imietit suollanko tosissani tänne eli olenko tosissan uskoni suhteen Jumalaan niin vastaan taas jälleen kerran etten teeskentele, valehtele, eksytä, vaan sanon kuten ajattelen asijoista. Oletan sinunkin niin tekevän että pyrit rehellisyyteen siinä määrin kuin se on sinulle mahdollista. Ehdottomuuteen rehellisyydessä et selvästikään pyri, kuten vastaamattomuutesi Raamatun profetioiden toteutumallisuukjijen toteutumisprosentin yli 83 eessä oot ihan hiljaa , lookisista johtopäättelyistä tyhjentyneenä hämmentyneenä epäonnistuneisuujessas ymmärtämään todennäköisyyslaskelmija sattumanvaraiseen toteutumistojennäköisyyjiksillisyyksiin sormi suussa, vertauskuvallisesti.

Millaisena muuten pijät tojennäköisyyttä siihen että Raamatun profetijoista on toteutunut tähän mennessä yli 83 prosenttia? Ihan lonkalta? Vai haukkuisitko mua vaan sen sijaan taas uuvestaan? Ehkäpä se on se helpompi vaihtoehto sinulle.

Hyvää illanjatkoa toivottajen kaikille traamaa seuraaville,

Selef Urge

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minussa asuu Rakkaus.

Sen ettet arvosta mielipidettäni olet tuonut useasti esiin jo aikaisemminkin, joten se on tiedossa, toki kertaus on aina paikaallan, jottei pääse unohtumaan ettet arvosta mielipidettäni todeten mielipiteeni hölmöläisen hommaksi.Viime kerralla oli jotain pilkkaavampaa vertausta, en muista mitä, ehkäpä sinä muistat omat toteamuksesi parenmin.

Ja tämäkin on toistuva ihmettelysi aiheena kuten imietit suollanko tosissani tänne eli olenko tosissan uskoni suhteen Jumalaan niin vastaan taas jälleen kerran etten teeskentele, valehtele, eksytä, vaan sanon kuten ajattelen asijoista. Oletan sinunkin niin tekevän että pyrit rehellisyyteen siinä määrin kuin se on sinulle mahdollista. Ehdottomuuteen rehellisyydessä et selvästikään pyri, kuten vastaamattomuutesi Raamatun profetioiden toteutumallisuukjijen toteutumisprosentin yli 83 eessä oot ihan hiljaa , lookisista johtopäättelyistä tyhjentyneenä hämmentyneenä epäonnistuneisuujessas ymmärtämään todennäköisyyslaskelmija sattumanvaraiseen toteutumistojennäköisyyjiksillisyyksiin sormi suussa, vertauskuvallisesti.

Millaisena muuten pijät tojennäköisyyttä siihen että Raamatun profetijoista on toteutunut tähän mennessä yli 83 prosenttia? Ihan lonkalta? Vai haukkuisitko mua vaan sen sijaan taas uuvestaan? Ehkäpä se on se helpompi vaihtoehto sinulle.

Hyvää illanjatkoa toivottajen kaikille traamaa seuraaville,

Selef Urge

Millä todistat 83 prossaa ja yli, et sitten millään.

En edes muista mitä horisit viimemmäksi, kun yritit todistella asiaa, ei mitään vakuuttavaa kuitenkaan.

Lightning

• Anonyymi
      UUSI

Biisi on tällä kertaa muuten Pink Floydin - Hey You.
      Tuosta Floydin biisistä pidän.
      Mitä sinä ajattelet siitä?

Lightning

• Anonyymi
        UUSI

Itselleni Pink floyd aikoinaan merkitsi paljonkin.
        Sinua ehkä lohduttaa nyt tämä Pink F:n esitys:

https://www.youtube.com/watch?v=HrxX9TBj2zY
        *

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En yhäkään avaa yhtään linkkiä tällä palstalla.
        Esittäjä ja kappale.

Lightning

Pink Floideja molemmat:
        Another brick in the wall ja Comfortambly numb.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pink Floideja molemmat:

Ne ovat ehkä haavekuvia vapaudesta elää ilman rajoja.

Ei niillä varmastikaan sanomaltaan ole tarkoitus kertoa sellaisista lapsista, jotka eivät kykene menemään kouluun. Kannan kuitenkin raskasta taakkaa, kuten laitoin aloituksessa ja liippaa liian läheltä, ainakin toinen. Sinänsä olen pitänyt aiemmin siitäkin biisistä, another brick in the wall. Ehkä jonain päivänä kykenen kuuntelemaan sitä jälleen.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pink Floideja molemmat:

Jos tietäisin, että asiat muuttuisivat lapsen kannalta paremmiksi. Antaisin henkeni lapseni puolesta. Siitä ei olisi epäilystäkään. Jos siis olisi jossain jokin yliluonnollinen voima.

Tämä ystävä tietäisi aiemmat taustat. Tänne en oikeasti haluaisi mitään näin henkilökohtaista edes jakaa.

Itse asiassa hassua. Tätä kirjoitin ja tässä sohvalla ja yhtäkkiä lapsi syöksyy huoneestaan ja laittaa päänsä minua vasten ja silitän hänen hiuksiaan ainakin 5-10 minuuttia. Nyt hän sitten kysyy, mitä tehdä, jos on tylsää. Ehdotin kotitöitä ;)

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tietäisin, että asiat muuttuisivat lapsen kannalta paremmiksi. Antaisin henkeni lapseni puolesta. Siitä ei olisi epäilystäkään. Jos siis olisi jossain jokin yliluonnollinen voima.

Tämä ystävä tietäisi aiemmat taustat. Tänne en oikeasti haluaisi mitään näin henkilökohtaista edes jakaa.

Itse asiassa hassua. Tätä kirjoitin ja tässä sohvalla ja yhtäkkiä lapsi syöksyy huoneestaan ja laittaa päänsä minua vasten ja silitän hänen hiuksiaan ainakin 5-10 minuuttia. Nyt hän sitten kysyy, mitä tehdä, jos on tylsää. Ehdotin kotitöitä ;)

Lightning

Ehdota Raamatun kuuntelua tai kuuntelemaan hengellinen laulu .

Jeesus mua rakastaa:

https://www.youtube.com/watch?v=mqDkFDCqulM&list=RDmqDkFDCqulM&start_radio=1

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat ehkä haavekuvia vapaudesta elää ilman rajoja.

Ei niillä varmastikaan sanomaltaan ole tarkoitus kertoa sellaisista lapsista, jotka eivät kykene menemään kouluun. Kannan kuitenkin raskasta taakkaa, kuten laitoin aloituksessa ja liippaa liian läheltä, ainakin toinen. Sinänsä olen pitänyt aiemmin siitäkin biisistä, another brick in the wall. Ehkä jonain päivänä kykenen kuuntelemaan sitä jälleen.

Lightning

Brittiläinen yhteiskunta on ehkä tiukempi sääntöyhteiskunta kuin esim. meillä yleensä.

Uskonnollisissa yhteisöissä voi meilläkin olla tiukkoja sääntöjä, mutta briteillä ne säännöt ovat etenkin yhteiskunnallisia: monarkiassa ihmiset ovat eriarvoisia ja ihmisten "on tiedettävä paikkansa", "alistuttava, kunnioitettava ylempiään", myös perhearvot voivat olla tiukkoja.

Vastapainona tälle voi britti-"nuorisossa", nuoremmassa väessä esiintyä myös erilaista vahvaa anarkiaa, jota ei meillä taas niinkään ilmene. Anarkismi ja anarkia eivät välttämättä ole sama asia.

Pink floydin sanoma on anarkistinen. Sinänsä olen itsekin lievästi anarkistinen persoona, siinä määrin, että uskon itseeni ja ajatuksiini ja uskallan tuoda niitä julki, piittaamatta vastapuolen ajattelijoista. Tietenkin heilläkin, jokaisella on oikeus ilmaista itseään, mielestäni laillisuuden ja hyvien tapojen rajoissa.

En hyväksy yhteiskunnan hajottamista pesäpallomailoilla, mutta hillitysti saa itseään ilmaista. Olen elämässäni osallistunut lukemattomiin eri asioita käsitteleviin, rauhallisiin mielenosoituksiin / -ilmaisuihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Brittiläinen yhteiskunta on ehkä tiukempi sääntöyhteiskunta kuin esim. meillä yleensä.

Uskonnollisissa yhteisöissä voi meilläkin olla tiukkoja sääntöjä, mutta briteillä ne säännöt ovat etenkin yhteiskunnallisia: monarkiassa ihmiset ovat eriarvoisia ja ihmisten "on tiedettävä paikkansa", "alistuttava, kunnioitettava ylempiään", myös perhearvot voivat olla tiukkoja.

Vastapainona tälle voi britti-"nuorisossa", nuoremmassa väessä esiintyä myös erilaista vahvaa anarkiaa, jota ei meillä taas niinkään ilmene. Anarkismi ja anarkia eivät välttämättä ole sama asia.

Pink floydin sanoma on anarkistinen. Sinänsä olen itsekin lievästi anarkistinen persoona, siinä määrin, että uskon itseeni ja ajatuksiini ja uskallan tuoda niitä julki, piittaamatta vastapuolen ajattelijoista. Tietenkin heilläkin, jokaisella on oikeus ilmaista itseään, mielestäni laillisuuden ja hyvien tapojen rajoissa.

En hyväksy yhteiskunnan hajottamista pesäpallomailoilla, mutta hillitysti saa itseään ilmaista. Olen elämässäni osallistunut lukemattomiin eri asioita käsitteleviin, rauhallisiin mielenosoituksiin / -ilmaisuihin.

Millaisissa mielenilmaisuissa olet ollut mukana?

Toki yhteiskunnan arvoissa ja rakenteissa on eroja. Suomessa ehkä jossain vaiheessa on tullut vahvana arvona, että jokaisella on periaatteessa samat mahdollisuudet kouluttautua. Sekin tosin on tullut vasta sotien jälkeen 60-70 'luvuilla. Pink floydin biisit taitaa usein olla 70 -luvulta, jos oikein muistan.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisissa mielenilmaisuissa olet ollut mukana?

Toki yhteiskunnan arvoissa ja rakenteissa on eroja. Suomessa ehkä jossain vaiheessa on tullut vahvana arvona, että jokaisella on periaatteessa samat mahdollisuudet kouluttautua. Sekin tosin on tullut vasta sotien jälkeen 60-70 'luvuilla. Pink floydin biisit taitaa usein olla 70 -luvulta, jos oikein muistan.

Lightning

Ollut pääasiassa poliittisilla marsseilla ja kokoontumisissa eri asioiden puolesta.

Pink floydin kuuntelu sijoittuu itsenikin kohdalla lähinnä 70-80-luvun vaihteeseen ja alkuun.

Suomessa itsenäisyyden alussa ja jälkeen vasemmisto teki vahvaa työtä tasa-arvon ja kansan hyvinvoinnin puolesta. Mm. lapsilisistä saamme kiittää rva Hertta Kuusista.

Nykypäivän selkärangaton ja epärehellinen vasemmistomme on jotain ihan muuta kuin nuo alkuaikojen toverit.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ollut pääasiassa poliittisilla marsseilla ja kokoontumisissa eri asioiden puolesta.

Pink floydin kuuntelu sijoittuu itsenikin kohdalla lähinnä 70-80-luvun vaihteeseen ja alkuun.

Suomessa itsenäisyyden alussa ja jälkeen vasemmisto teki vahvaa työtä tasa-arvon ja kansan hyvinvoinnin puolesta. Mm. lapsilisistä saamme kiittää rva Hertta Kuusista.

Nykypäivän selkärangaton ja epärehellinen vasemmistomme on jotain ihan muuta kuin nuo alkuaikojen toverit.

Alat kuulostamaan soffiinalta, toverit jne. Minä olen ollut ihan pikkuinen pink floydin kulta -aikana, enpä ole voinut paljoa kuunnella sitä silloin ja nuorena musiikkimakuni on ollut nuoren ihmisen, toki se voi muuttuakin. Nuoruuteeni ovat kuuluneet Eput, Guns'n Roses, Jon Bo Jovi jne. Pidin sellaisesta yhtyeestä teininä kuin REM ja Metallica. Ja kun soitatin cd mankalla Cranberriesin Zombieta, äitini oli vihainen, kun luuli, että kertosäkeessä lauletaan saatanasta. Olet siis ehkä vanhempieni ikäinen tai hieman nuorempi heitä.

Lightning

• Anonyymi
      UUSI

Eikö miehesi vilpittömästti hyväksy Sinua ?
      Jospa menisitte avuoliittoneuvolaan tai sielunhoitoon hell-pastorille.

• Anonyymi
      UUSI

Suuri toivo on Kristuksessa. Hän tekee ihmeitä tänäänkin. Parantaa sairaita. Sanoo jokin professori mitä tahansa. Hänessä on rauha. Nämä riittää minulle ja sinullekin.

• Anonyymi
      UUSI

oletko huumeiden käyttäjä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5646
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4814
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      394
      2398
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      131
      2330
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      1997
    7. 112
      1903
    8. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1617
    9. 382
      1373
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1213
    Aihe