Seurakuntalainen 17.11.25 :
Ateisti yllättyi kirkon viestintäpalkinnosta – ”Suhteeni kristinuskoon lopahti jo pyhäkoulussa”
Entinen työelämäprofessori ja pitkän linjan talousvaikuttaja Sixten Korkmanille myönnettiin syyskuussa Kirkon viestintäpalkinto. 77-vuotias ekonomisti hämmästyi kirkolta saamastaan huomionosoituksesta.
– Se oli yllättävää ja jossain määrin hämmentävää, mutta tietysti osasin iloita siitä, vaikka tuntui, etten ole sitä palkintoa ansainnut, Sixten Korkman kommentoi palkintolautakunnan ratkaisua Radio Dein pitkässä haastattelussa.
Perusteluissaan kirkkohallituksen viestintäjohtaja Eeva-Kaisa Heikura toteaa Korkmanin lukuisissa kannanotoissaan ja haastatteluissaan puhuneen ”juuri niiden asioiden puolesta, joista kirkkokin haluaa pitää ääntä, kuten jokaisen ihmisarvosta, heikoimmista huolehtimisesta, lapsiperheiden tilanteesta, yhteisvastuusta ja myötätunnosta”.
Korkman ei ole koskaan uskonut Jumalaan. Isä oli ateisti eikä äitikään puhunut uskonnosta. Lapsuuden pyhäkoulukäynneissä innostivat kauniit kiiltokuvat, mutta sekin into tyssäsi, kun paras kaveri sanoi: Kuule Sixten, tuo on tyttöjen puuhaa.
– Suhteeni kristinuskoon lopahti siinä vaiheessa, Korkman toteaa.
Koko jutun voit lukea tästä:
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ateisti-yllattyi-kirkon-viestintapalkinnosta-suhteeni-kristinuskoon-lopahti-jo-pyhakoulussa/
Ateistille kirkon viestintäpalkinto
4
123
Vastaukset
- Anonyymi00003
Tää on vika vuosi kun kannattaa olla kirkossa ja sitten kannattaa erota.
- Anonyymi00004
Arkkipiispa ylen haastattelussa kertoi olevansa myös ateisti. Mutta on pappeja ja tuomareita, jotka käyttävät asemaansa kirkon piirissä vilunkikannustamiseen ystäviensä kanssa ihmisten, heihin luottaneiden saami seksi linnaan kuvitelmien perusteela.
Mutta kuka ja mikä kyttää?
SOITA LUOTETTAVASTI?!
”Olet meille tärkeä. Klikkaa, että saamme sinusta tiedot 398,5 yhteistyökumppaneillemme.”
Kenelle? Miksi? -Ovatko he ystäviä vai vihollisia? -pahantahtoisia? -vastakkaisia intressisyyksiä ja tiedon kartelleja.
Yksi ystävä, johon en ole saanut yhteyttä enää, sanoi vaihtavansa puhelinnumeroa usein, vaihtamalla luuria ja suojaavansa kännykkänsä alumiinifoliokääreellä. Eikä koskaan vastaa puhelimeen, ellei tiedä kuka soittaa.
Minulla meni puhelin rikki. Puhelimen sisällä joku liitin oli mennyt löysäksi ja puhelin vilkutti valoa niin tiheään tahtiin, eli joka puoles sekunti, etten voinut lukea tai valita mitään. En saanut myöskään katsotuksi H:n puhelinnumeroa, enkä voinut siksi edes soittaa hänelle.
Hän oli pyytänyt käymään kylässä uudessa osoitteessaan. En tiedä osoitetta, ei ole puhelinnumeroa, enkä voinut saada hänen vanhoja numeroitaan puhelimesta. En ollut ottanut varmuuskopioita, enkä kirjoittanut puhelinyhteystietoja mihinkään.
Menin Verkkokauppaan ja ostin uuden puhelimen ja menin yhteen puhelinyhtiöön ja he neuvoivat minut liikkeeseen, jossa puhelin voitaisiin korjata. puhelimen avaus ja liittimen puristaminen tiukemmalle kustansi puolen sataa euroa. Mutta onneksi muutaman viikon jälkeen vein puhelimen korjattavaksi. Nimittäin sain yhteystiedot ja yritin soittaa H:lle. Ei vastausta. Ehkä hän oli taas vaihtanut puhelinta tai numeroa. Heikki kun oli havainnut saman kuin minä. Että puhelinta seurataan innokkaasti. On oletettavaa, että seuraaja on joku epäystävällinen taho, sanoisi Vladimir idässäkin.
Hankin uuden puhelimen jo aiemmin, kun ensin ajattelin, että vanha puhelin oli totaalisesti ”Hitler kaput”. Uudessa puhelimessa oli Copilot. Se tuli automaattisesti. Copi lot -tarkoittanee: ”Kopioi paljon”. Mutta kenelle? En saa sitä pois päältä. Eritttttäin ärsyttävää. Mutta ei copilot ole ainoa. Sain viestin, että suojaus on estänyt yli 2800… Kenet pitäisi…? ”Heitän uudella puhelimella vesilintua” -ja hankin puhelimen ulkolaisesta verkosta?!
Rukous: ”Herra armahda minua!” -ja aja pirut ja heidän pahansuomat kätyrinsä pois seuraamasta ja kuuntelemasta minua, jotta voisivat pistää kapuloita rattaisiin ja pelata minulle vahinkoa aiheuttavia pelejään selän takana.
Mutta H., soita minulle. Tavataan Espanjassa siinä ravintolassa… -Sinähän tiedät, missä.
Lähdetkö minun kanssani taas matkakaveriksi.- Anonyymi00006
Olen paperoinut ovenkin aluminifooliokääreellä ja portaat
en tunneista sinua mutta lähetään ilman muuta ja kopilotia sitä emme tarvi ollenkaan
matkalla älä siitä huolia kanna
Ravintolan muistan hyvin Baari Sibelius Valenssiassa
sama kulmapöytä kuin ennenkin
- Anonyymi00005
Korkman on tvklovni Salmenin muijan kanssa naimisissa haloslainen siis
Haloslaiset aiheuttivata Venäjän hyökkäyksen nuolemallaputinia ja varustamatta armeijaa "köyhille rahaa ja matu ja muuta maahan" -politiikalla
K sai mukatyö elämänprofessorin paperinsiirtelijänä että saa tittelinkipeytensä täytettyä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1172140- 581275
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621167Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661127Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1861033- 94979
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122978Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153972