Uskontonne ei voi olla ratkaisu, koska siinä pitää tuntea itsensä aina vain huonommaksi ja syntisemmäksi mitä kauemmin on uskonut.
Mikä siis neuvoksi?
Miten minusta voisi tulla parempi ihminen?
21
173
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ymmärtänyt kaiken väärin tai et ole lukenut mitä uskovat kirjoittavat.
Juuri sitä ylemmyyttä he korostavat, miten juuri he uskovat oikein, tekevät oikein ja muut eivät ymmärrä mitään Raamatusta tai uskosta yleensä, vaan ovat laittomuuden tekijöitä ja perään jotain jakeita todisteeksi että tälläisiä olette.
Siinä ei syntiä eikä huonommuutta tunnetta.
Ei muuta kuin joukkoon tummaan vain, itseään kehumaan ja muita herjaamaan.- Anonyymi
Elikkä kun tuntee itsensä erinomaiseksi ja muut surkimuksiksi, niin sitten on oikeassa uskossa kun vain muistaa herjata muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkä kun tuntee itsensä erinomaiseksi ja muut surkimuksiksi, niin sitten on oikeassa uskossa kun vain muistaa herjata muita.
Niin uskovat vain toimivat.
Ei sille mitään voi mikä on arkitodellisuutta.
- Anonyymi
Uskonnoissa ehkä pitää tuntea itsensä aina syntiseksi
ja aina vain huonommaksi, jotta olisi oikea ja nöyrä
uskontoa harjoittava uskova.
Mutta... (aina tuo "mutta!")
Elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ihminen
kokee, ja saa kokea, syntien täydellisen anteeksi antamisen
ja anteeksi saamisen. Sitten kokee, että olen synneistäni
vapaa ja Jumalalle rakas Jumalan lapsi, ja että Jumala
rakastaa minua tällaisenani. Sitten saa myös kokea Jumalan
läheisyyttä, tietysti. Ja se on suuri ilo ja siunaus, siis
Herra Jeesus Kristus sinussa ja minussa ja meidän ka.
Raamattu käskee uskovia tuntemaan itsensä uuden luomuksen
mukaan Jumalan vanhurskaana ja pyhänä lapsenA. Raamattu ei
siis käske, ei kehota eikä pyydä uskovaa tuntemaan itseään sen
entisen syntisen uskosta osattoman ihmisen mukaan syntisenä
vaan Jumalasta syntineenä pyhänä. Raamattu sanoo jopa niin
voimakkaasti Jeesuksesta ja Häneen uskovista ihmisistä:
"Sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA."
Silloin iloitaan Jeesuksesta ja Jumalan vanhurskaudesta meissä.
Mutta älä ihmettele jos/kun tätä oppia vastustetaan. Ihmettele
jos sitä ei ollenkaan vastusteta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564
Mvh J - K- Anonyymi
Mitä pidemmälle edistyy, sitä enemmän muistuttaa Kristusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pidemmälle edistyy, sitä enemmän muistuttaa Kristusta.
Sillloin emme ole edes sillä maitoruoka aseteella.
Ei ole vielä mitään oppia, edes vain muiden moittiminen ,miten eivät usko oikein.
Pitkä on vielä matka edessä. - Anonyymi
Ja kommentoisin vielä tuota "miten minusta tulee parempi ihminen?"
Kun sinä, ja minä, tottelemme Jeesusta Kristusta, me menemme
uskoon tulomme jälkeen kasteelle. Sen jälkeen on lupaus Pyhästä Hengestä
ja voimme ja saamme ottaa vastaan Pyhän Hengen (lahjan).
Pyhän Hengen hallinnassa ja johdatuksessa meistä tulee "parempia ihmisiä"
koska Pyhä Henki hallitsee meitä ja voittaa meissä syntiä ja tekee Jeesuksen
tekoja. Ja Jeesuksen teot ovat aina hyviä ja ihmisille siunaukseksi. Silloin
meidät voidaan kokea "hyvinä ihmisinä", siis hyvinä aitoina uskovina.
Mutta jos emme tottele Jeesusta, emme seuraa Häntä kasteen hautaan,
ehkä emme saa Pyhän Hengen lahjaa, emme täyty Pyhällä Hengellä.
Silloin voi olla, että se vanha aatu/eeva ottaa jälleen valtaa meissä
ja me teemme sen vanhan aatun/eevan tekoja. Silloin liha hallitsee
ja meitä ei pidetä kovin hyvinä uskovina.
Siksi on tärkeää ottaa vastaan Pyhä Henki.
Puhuin nyt ihmisten tavalla ihmisten käyttämillä termeillä "hyvä ihminen".
Pyhä Henki on siis hyvä "recepti" itsemme leipomiseen paremmaksi
ihmiseksi, siis jos tahdomme tulla paremmaksi ihmiseksi.
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kommentoisin vielä tuota "miten minusta tulee parempi ihminen?"
Kun sinä, ja minä, tottelemme Jeesusta Kristusta, me menemme
uskoon tulomme jälkeen kasteelle. Sen jälkeen on lupaus Pyhästä Hengestä
ja voimme ja saamme ottaa vastaan Pyhän Hengen (lahjan).
Pyhän Hengen hallinnassa ja johdatuksessa meistä tulee "parempia ihmisiä"
koska Pyhä Henki hallitsee meitä ja voittaa meissä syntiä ja tekee Jeesuksen
tekoja. Ja Jeesuksen teot ovat aina hyviä ja ihmisille siunaukseksi. Silloin
meidät voidaan kokea "hyvinä ihmisinä", siis hyvinä aitoina uskovina.
Mutta jos emme tottele Jeesusta, emme seuraa Häntä kasteen hautaan,
ehkä emme saa Pyhän Hengen lahjaa, emme täyty Pyhällä Hengellä.
Silloin voi olla, että se vanha aatu/eeva ottaa jälleen valtaa meissä
ja me teemme sen vanhan aatun/eevan tekoja. Silloin liha hallitsee
ja meitä ei pidetä kovin hyvinä uskovina.
Siksi on tärkeää ottaa vastaan Pyhä Henki.
Puhuin nyt ihmisten tavalla ihmisten käyttämillä termeillä "hyvä ihminen".
Pyhä Henki on siis hyvä "recepti" itsemme leipomiseen paremmaksi
ihmiseksi, siis jos tahdomme tulla paremmaksi ihmiseksi.
Mvh J - KEksytystä !
Vesikaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen ja sen ulkoisiin ns. pesoihin !
Lakliiton jäseniä kastettiin Raamatun lehdillä !
Ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään, lakiliiton järjestyksen tottumuksesta.
Niin ja uudestisyntyvän Herra kastaa siinä uudestisyntymässä Pyhällä Hengellä !
Joten sekin pahasti pieleen. TAAS kerran !
Eikä ole mitään "vesikasteen hautaa" !
Vanha haudataan siinä kohtaa, kun uusi syntyy, eli uudestisyntymässä ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eksytystä !
Vesikaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen ja sen ulkoisiin ns. pesoihin !
Lakliiton jäseniä kastettiin Raamatun lehdillä !
Ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään, lakiliiton järjestyksen tottumuksesta.
Niin ja uudestisyntyvän Herra kastaa siinä uudestisyntymässä Pyhällä Hengellä !
Joten sekin pahasti pieleen. TAAS kerran !
Eikä ole mitään "vesikasteen hautaa" !
Vanha haudataan siinä kohtaa, kun uusi syntyy, eli uudestisyntymässä !Wau! Olet fiksumpi kuin Pietari!
.
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Pakanoita kastettiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Wau! Olet fiksumpi kuin Pietari!
.
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Pakanoita kastettiin.Oletko sinä koskaan lukenut näitä Paavalin selviä sanoja ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Siinä edellä Paavali jopa KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Ja kuten JO edellä kirjoitin, niin ulkoinen vesikaste kuului lakiliittoon ja sen järjestykseen !
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset PESOTKIN, ovat AINOASTAAN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Eikä pakanoilta vaadittu lakiliiton järjestyksen noudattamista !
Sen Raamattu kertoo täysin selvästi !
Apostolien teot 15
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä koskaan lukenut näitä Paavalin selviä sanoja ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Siinä edellä Paavali jopa KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Ja kuten JO edellä kirjoitin, niin ulkoinen vesikaste kuului lakiliittoon ja sen järjestykseen !
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset PESOTKIN, ovat AINOASTAAN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Eikä pakanoilta vaadittu lakiliiton järjestyksen noudattamista !
Sen Raamattu kertoo täysin selvästi !
Apostolien teot 15
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä !Olet ajautunut metsään, ja kauas metsään.
Ehkä olet tajuttomuuden tilassa kun et
sitä itse huomaa. Ja kun sinulle se sanotaan,
et kuule mitään.
- Anonyymi
Ota etäisyyttä uskovaisiin!
Romaha siekii rennosti rähmälles alatielle niin et ikinä lankea!🛣 Se on jopa Yeshuan tahto!✡️✝️😇👍
Suinausta sullekkin & Peace & Love! ❤️☮️👍- Anonyymi
Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia(1776)
- Anonyymi
Käytännössä usko hienoista tavoitteista huolimatta jää herjaamisen asteelle.
- Anonyymi
2Moos.31:13-14 Puhu Israelin lapsille, sanoen: teidän pitää kaiketi pitämän minun sabbatini, sillä se on merkki minun välilläni ja teidän, teidän suvussanne, että te tietäisitte minun olevan Herra, joka teitä pyhitän. Sentähden pitäkäät sabbati; sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, hänen pitää totisesti kuoleman; sillä kuka ikänänsä silloin työtä tekee, sen sielu pitää hävitettämän kansansa seasta. Biblia (1776) 1Moos.2:2. 2Moos.20:8. 4Moos.15:32-36. Hes.20:12.
- AnonyymiUUSI
Ei me täällä
Suomessa olla Israelin lapsia, pitäkööt Israelin lapsen sapattinsa,
- Anonyymi
Niin se käytännössä on, että usko esiintyy sellaisena, että vain minä tiedän miten pitää uskoa, vaan minä ymmärrän Raamatun oikein, vain minä tiedän mitä uskossa tulee tehdä ja miten elää ja kaikki muut ovat eksyneet ja laittomuuden tekijöitä.
Itsensä korostamista ja muiden halventamista se poikkeuksestta on. - AnonyymiUUSI
"Parempi ihminen" on hyvin häilyvä käsite. Ja jokaisella erilainen.
- AnonyymiUUSI
Suomessakin on uskonlahkoja vaikka kuinka paljon joita voi testailla ja kokeilla muuttumista paremmaksi. Lahkoihin voi yleensä liittyä milloin vaan paitsi talvella lampiin ja järviin upotus voi tuntua kylmältä. Eroon joistakin lahkoista pääsee helpolla jättämällä vain kymmenykset maksamatta.
- AnonyymiUUSI
Voi etsiä missä voi eniten kehua itseään ja herjata muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"758947Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1545624Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1285054Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään193906Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853480Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta533389Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä402741En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102721Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html612691- 241757