Uskontonne ei voi olla ratkaisu, koska siinä pitää tuntea itsensä aina vain huonommaksi ja syntisemmäksi mitä kauemmin on uskonut.
Mikä siis neuvoksi?
Miten minusta voisi tulla parempi ihminen?
45
377
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ymmärtänyt kaiken väärin tai et ole lukenut mitä uskovat kirjoittavat.
Juuri sitä ylemmyyttä he korostavat, miten juuri he uskovat oikein, tekevät oikein ja muut eivät ymmärrä mitään Raamatusta tai uskosta yleensä, vaan ovat laittomuuden tekijöitä ja perään jotain jakeita todisteeksi että tälläisiä olette.
Siinä ei syntiä eikä huonommuutta tunnetta.
Ei muuta kuin joukkoon tummaan vain, itseään kehumaan ja muita herjaamaan.- Anonyymi
Elikkä kun tuntee itsensä erinomaiseksi ja muut surkimuksiksi, niin sitten on oikeassa uskossa kun vain muistaa herjata muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkä kun tuntee itsensä erinomaiseksi ja muut surkimuksiksi, niin sitten on oikeassa uskossa kun vain muistaa herjata muita.
Niin uskovat vain toimivat.
Ei sille mitään voi mikä on arkitodellisuutta.
- Anonyymi
Uskonnoissa ehkä pitää tuntea itsensä aina syntiseksi
ja aina vain huonommaksi, jotta olisi oikea ja nöyrä
uskontoa harjoittava uskova.
Mutta... (aina tuo "mutta!")
Elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ihminen
kokee, ja saa kokea, syntien täydellisen anteeksi antamisen
ja anteeksi saamisen. Sitten kokee, että olen synneistäni
vapaa ja Jumalalle rakas Jumalan lapsi, ja että Jumala
rakastaa minua tällaisenani. Sitten saa myös kokea Jumalan
läheisyyttä, tietysti. Ja se on suuri ilo ja siunaus, siis
Herra Jeesus Kristus sinussa ja minussa ja meidän ka.
Raamattu käskee uskovia tuntemaan itsensä uuden luomuksen
mukaan Jumalan vanhurskaana ja pyhänä lapsenA. Raamattu ei
siis käske, ei kehota eikä pyydä uskovaa tuntemaan itseään sen
entisen syntisen uskosta osattoman ihmisen mukaan syntisenä
vaan Jumalasta syntineenä pyhänä. Raamattu sanoo jopa niin
voimakkaasti Jeesuksesta ja Häneen uskovista ihmisistä:
"Sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme TÄSSÄ MAAILMASSA."
Silloin iloitaan Jeesuksesta ja Jumalan vanhurskaudesta meissä.
Mutta älä ihmettele jos/kun tätä oppia vastustetaan. Ihmettele
jos sitä ei ollenkaan vastusteta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564
Mvh J - K- Anonyymi
Mitä pidemmälle edistyy, sitä enemmän muistuttaa Kristusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pidemmälle edistyy, sitä enemmän muistuttaa Kristusta.
Sillloin emme ole edes sillä maitoruoka aseteella.
Ei ole vielä mitään oppia, edes vain muiden moittiminen ,miten eivät usko oikein.
Pitkä on vielä matka edessä. - Anonyymi
Ja kommentoisin vielä tuota "miten minusta tulee parempi ihminen?"
Kun sinä, ja minä, tottelemme Jeesusta Kristusta, me menemme
uskoon tulomme jälkeen kasteelle. Sen jälkeen on lupaus Pyhästä Hengestä
ja voimme ja saamme ottaa vastaan Pyhän Hengen (lahjan).
Pyhän Hengen hallinnassa ja johdatuksessa meistä tulee "parempia ihmisiä"
koska Pyhä Henki hallitsee meitä ja voittaa meissä syntiä ja tekee Jeesuksen
tekoja. Ja Jeesuksen teot ovat aina hyviä ja ihmisille siunaukseksi. Silloin
meidät voidaan kokea "hyvinä ihmisinä", siis hyvinä aitoina uskovina.
Mutta jos emme tottele Jeesusta, emme seuraa Häntä kasteen hautaan,
ehkä emme saa Pyhän Hengen lahjaa, emme täyty Pyhällä Hengellä.
Silloin voi olla, että se vanha aatu/eeva ottaa jälleen valtaa meissä
ja me teemme sen vanhan aatun/eevan tekoja. Silloin liha hallitsee
ja meitä ei pidetä kovin hyvinä uskovina.
Siksi on tärkeää ottaa vastaan Pyhä Henki.
Puhuin nyt ihmisten tavalla ihmisten käyttämillä termeillä "hyvä ihminen".
Pyhä Henki on siis hyvä "recepti" itsemme leipomiseen paremmaksi
ihmiseksi, siis jos tahdomme tulla paremmaksi ihmiseksi.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kommentoisin vielä tuota "miten minusta tulee parempi ihminen?"
Kun sinä, ja minä, tottelemme Jeesusta Kristusta, me menemme
uskoon tulomme jälkeen kasteelle. Sen jälkeen on lupaus Pyhästä Hengestä
ja voimme ja saamme ottaa vastaan Pyhän Hengen (lahjan).
Pyhän Hengen hallinnassa ja johdatuksessa meistä tulee "parempia ihmisiä"
koska Pyhä Henki hallitsee meitä ja voittaa meissä syntiä ja tekee Jeesuksen
tekoja. Ja Jeesuksen teot ovat aina hyviä ja ihmisille siunaukseksi. Silloin
meidät voidaan kokea "hyvinä ihmisinä", siis hyvinä aitoina uskovina.
Mutta jos emme tottele Jeesusta, emme seuraa Häntä kasteen hautaan,
ehkä emme saa Pyhän Hengen lahjaa, emme täyty Pyhällä Hengellä.
Silloin voi olla, että se vanha aatu/eeva ottaa jälleen valtaa meissä
ja me teemme sen vanhan aatun/eevan tekoja. Silloin liha hallitsee
ja meitä ei pidetä kovin hyvinä uskovina.
Siksi on tärkeää ottaa vastaan Pyhä Henki.
Puhuin nyt ihmisten tavalla ihmisten käyttämillä termeillä "hyvä ihminen".
Pyhä Henki on siis hyvä "recepti" itsemme leipomiseen paremmaksi
ihmiseksi, siis jos tahdomme tulla paremmaksi ihmiseksi.
Mvh J - KEksytystä !
Vesikaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen ja sen ulkoisiin ns. pesoihin !
Lakliiton jäseniä kastettiin Raamatun lehdillä !
Ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään, lakiliiton järjestyksen tottumuksesta.
Niin ja uudestisyntyvän Herra kastaa siinä uudestisyntymässä Pyhällä Hengellä !
Joten sekin pahasti pieleen. TAAS kerran !
Eikä ole mitään "vesikasteen hautaa" !
Vanha haudataan siinä kohtaa, kun uusi syntyy, eli uudestisyntymässä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksytystä !
Vesikaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen ja sen ulkoisiin ns. pesoihin !
Lakliiton jäseniä kastettiin Raamatun lehdillä !
Ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään, lakiliiton järjestyksen tottumuksesta.
Niin ja uudestisyntyvän Herra kastaa siinä uudestisyntymässä Pyhällä Hengellä !
Joten sekin pahasti pieleen. TAAS kerran !
Eikä ole mitään "vesikasteen hautaa" !
Vanha haudataan siinä kohtaa, kun uusi syntyy, eli uudestisyntymässä !Wau! Olet fiksumpi kuin Pietari!
.
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Pakanoita kastettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wau! Olet fiksumpi kuin Pietari!
.
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Pakanoita kastettiin.Oletko sinä koskaan lukenut näitä Paavalin selviä sanoja ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Siinä edellä Paavali jopa KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Ja kuten JO edellä kirjoitin, niin ulkoinen vesikaste kuului lakiliittoon ja sen järjestykseen !
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset PESOTKIN, ovat AINOASTAAN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Eikä pakanoilta vaadittu lakiliiton järjestyksen noudattamista !
Sen Raamattu kertoo täysin selvästi !
Apostolien teot 15
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä koskaan lukenut näitä Paavalin selviä sanoja ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Siinä edellä Paavali jopa KIITTÄÄ Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Ja kuten JO edellä kirjoitin, niin ulkoinen vesikaste kuului lakiliittoon ja sen järjestykseen !
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset PESOTKIN, ovat AINOASTAAN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat(OLIVAT) voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Apostolien teot 15
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä !Olet ajautunut metsään, ja kauas metsään.
Ehkä olet tajuttomuuden tilassa kun et
sitä itse huomaa. Ja kun sinulle se sanotaan,
et kuule mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä koskaan lukenut näitä Paavalin selviä sanoja ?
Apostolien teot 15
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä !14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut
Tässä Paavali tunnustaa kastaneensa pakanoita: Gaiusja Stefanaan perhekunta.
Apostolien teot:
18:5 Ja kun Silas ja Timoteus tulivat Makedoniasta, oli Paavali kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus.
Paavali julisti evankeliumia pakanoille ja heitä kastettiin, kun uskoivat.
Heprealaiskirjeen pesut ovat juutalaisia puhdistusrituaaleja. Heprealaiskirjeen 6. Ne eivät viittaa kasteeseen. Kirje on kirjoitettu juutalaisille uskoville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut
Tässä Paavali tunnustaa kastaneensa pakanoita: Gaiusja Stefanaan perhekunta.
Apostolien teot:
18:5 Ja kun Silas ja Timoteus tulivat Makedoniasta, oli Paavali kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus.
Paavali julisti evankeliumia pakanoille ja heitä kastettiin, kun uskoivat.
Heprealaiskirjeen pesut ovat juutalaisia puhdistusrituaaleja. Heprealaiskirjeen 6. Ne eivät viittaa kasteeseen. Kirje on kirjoitettu juutalaisille uskoville.Lue ja ymmärrä:
2 Stefanus sanoi: "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa! Kirkkauden Jumala ilmestyi meidän isällemme Aabrahamille hänen ollessaan Mesopotamiassa, ennenkuin hän oli asettunut asumaan Harraniin,
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus
Selvästi 2 juutalaista ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ja ymmärrä:
2 Stefanus sanoi: "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa! Kirkkauden Jumala ilmestyi meidän isällemme Aabrahamille hänen ollessaan Mesopotamiassa, ennenkuin hän oli asettunut asumaan Harraniin,
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus
Selvästi 2 juutalaista !Stefanaan perhekunta on kokonaan eri kuin Stefanus, joka kivitettiin ja Paavali hyväksyi sen, koska vainosi tuolloin Jumalan seurakuntaa. Sinä sekoitat nyt kaksi henkilöä toisiinsa.
16:17 Minä iloitsen Stefanaan ja Fortunatuksen ja Akaikuksen tännetulosta, koska he korvaavat minulle teidän poissaolonne;
16:18 he ovat virkistäneet minun henkeäni niinkuin teidänkin. Antakaa siis täysi tunnustus sellaisille miehille.
Nämä "kreikkalaiset" miehet Stefanas mukaan lukien elivät yli 20 vuotta sen jälkeen kun juutalainen Stefanus kivitettiin kuoliaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stefanaan perhekunta on kokonaan eri kuin Stefanus, joka kivitettiin ja Paavali hyväksyi sen, koska vainosi tuolloin Jumalan seurakuntaa. Sinä sekoitat nyt kaksi henkilöä toisiinsa.
16:17 Minä iloitsen Stefanaan ja Fortunatuksen ja Akaikuksen tännetulosta, koska he korvaavat minulle teidän poissaolonne;
16:18 he ovat virkistäneet minun henkeäni niinkuin teidänkin. Antakaa siis täysi tunnustus sellaisille miehille.
Nämä "kreikkalaiset" miehet Stefanas mukaan lukien elivät yli 20 vuotta sen jälkeen kun juutalainen Stefanus kivitettiin kuoliaaksi.Mihin sinä perustat tuon väitteesi, että he oliisivat olleet pakanoita ?
Sellaista ei Raamatussa mainita !
Joten väitteellesi ei ole mitään todellista totuus pohjaa, vaan vain sinun oma väitteesi.
Ja jotta et ala vänkäämään sellaista, että he olivat kreikkalaisia / Kreikasta kotoisin, niin :
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Eli juutalaiset olivat hajannuksessa jakaantuneet kuin akanat tuuleen ja heitä siis oli kaikkialla, siis myös Kreikan alueella !
En viitsisi jatkaa enempää tätä turhaa vänkäämistä, sillä olen itse todella tarkkaan tämän asian tutkinut !
Ja se näkemys siis perustuu myös muuhun Raamatun ilmoitukseen, sillä Totuus on se, että ULKOISET vesipesot kuuluivat vain lakiliiton jäsenille, ei pakanoille siis !
Ja ne lakkautettiin samalla kun lakiliittokin lakkautettiin !
Ne olivat voimassa siis vain uuden järjestyksen aikaan asti !
Ja Paavalin sanat vahvistavat asian.
Siis Jeesuksen aikakauden juutalaiset siirtyivät sen lakiliiton vesikasteen, eli siis parannuksen kasteen avulla suoraan uuteen liittoon, tunnustautuen siten uskomaan Jeesukseen Vapahtajanaan ja Herranaan ja Jumalanaan.
Mutta Jeesukseen uskomattomille oli siis elinaikanaan siihen mahdollisuus, mutta sen siis Jumala poisti hajoituttamalla temppelin totaalisesti n, v.70 kieppeillä.
Silloin lakkasi siis lakiliittoo lopullisesti ja siten myös ne uhraamiset ja pesot sun muut ULKOISET lakiliiton järjestykseen kuuluneet toimet:
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä perustat tuon väitteesi, että he oliisivat olleet pakanoita ?
Sellaista ei Raamatussa mainita !
Joten väitteellesi ei ole mitään todellista totuus pohjaa, vaan vain sinun oma väitteesi.
Ja jotta et ala vänkäämään sellaista, että he olivat kreikkalaisia / Kreikasta kotoisin, niin :
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Eli juutalaiset olivat hajannuksessa jakaantuneet kuin akanat tuuleen ja heitä siis oli kaikkialla, siis myös Kreikan alueella !
En viitsisi jatkaa enempää tätä turhaa vänkäämistä, sillä olen itse todella tarkkaan tämän asian tutkinut !
Ja se näkemys siis perustuu myös muuhun Raamatun ilmoitukseen, sillä Totuus on se, että ULKOISET vesipesot kuuluivat vain lakiliiton jäsenille, ei pakanoille siis !
Ja ne lakkautettiin samalla kun lakiliittokin lakkautettiin !
Ne olivat voimassa siis vain uuden järjestyksen aikaan asti !
Ja Paavalin sanat vahvistavat asian.
Siis Jeesuksen aikakauden juutalaiset siirtyivät sen lakiliiton vesikasteen, eli siis parannuksen kasteen avulla suoraan uuteen liittoon, tunnustautuen siten uskomaan Jeesukseen Vapahtajanaan ja Herranaan ja Jumalanaan.
Mutta Jeesukseen uskomattomille oli siis elinaikanaan siihen mahdollisuus, mutta sen siis Jumala poisti hajoituttamalla temppelin totaalisesti n, v.70 kieppeillä.
Silloin lakkasi siis lakiliittoo lopullisesti ja siten myös ne uhraamiset ja pesot sun muut ULKOISET lakiliiton järjestykseen kuuluneet toimet:
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.Pidän heitä pakanoina sen vuoksi, että heillä on pakanoiden nimet ja Paavali sanoi kääntyvänsä pakanoiden puoleen siihen aikaan, kun Krispus uskoi ja monet korinttolaiset pakanat myös.
Stefanas perhekuntineen olivat kääntyneitä pakanoita ja Paavali kastoi heidät: he olivat uskovia.
Raamatun opettajat ovat tätä mieltä. Sinä, joka et ole opettaja, luulit Stefanaan olevan juutalainen Stefanus, joka oli kuollut 20 vuotta aiemmin Paavalin ja fariseusten käsien kautta.
Häpeäisit edes vähän. Käyt arvostelemaan oikeita opettajia ja perusasiatkin ovat sinulta pimennossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän heitä pakanoina sen vuoksi, että heillä on pakanoiden nimet ja Paavali sanoi kääntyvänsä pakanoiden puoleen siihen aikaan, kun Krispus uskoi ja monet korinttolaiset pakanat myös.
Stefanas perhekuntineen olivat kääntyneitä pakanoita ja Paavali kastoi heidät: he olivat uskovia.
Raamatun opettajat ovat tätä mieltä. Sinä, joka et ole opettaja, luulit Stefanaan olevan juutalainen Stefanus, joka oli kuollut 20 vuotta aiemmin Paavalin ja fariseusten käsien kautta.
Häpeäisit edes vähän. Käyt arvostelemaan oikeita opettajia ja perusasiatkin ovat sinulta pimennossa.Kaikki sinulla perustuu OLETTAMUKSIIN !
Etkä näköjään usko edes Paavalin omia sanoja !
Etkä sitäkään, että miten Herra itse ohjeisti Paavalin toimimaan, siis:
EI KASTAMAAN, sillä uudestisyntyminen ei tapahdu misään vesikasteessa !
Turhaan vänkäät siis vastaan, asia on paljon laajemmin kerrottu Raamatussa !
Tässä kertauksena se, miten Pyhä Henki ja apostolit ohjeistivat uskoon tulleista pakanoista:
Apostolien teot 15
Tätä vastaan sinä nyt intät !!!
Ja samoin ne sinun "opettajasi" !
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sinulla perustuu OLETTAMUKSIIN !
Tässä kertauksena se, miten Pyhä Henki ja apostolit ohjeistivat uskoon tulleista pakanoista:
Apostolien teot 15
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä !Aikaisemmin paljastit ettet käsitä Pyhän Hengen alueita?
Sitten vanhurskauttamisesta on myös uskovat väitelleet
kanssasi etkä sitäkään käsitä?
Nyt paljastat, että et käsitä vesikastettakaan?
Kuitenkin pyrit opettamaan täällä uskovia, joille nämä
asiat ovat selviä????
Mikä sinä olet opettamaan kun sinun pitäisi istua
koulun penkillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmin paljastit ettet käsitä Pyhän Hengen alueita?
asiat ovat selviä????
koulun penkillä?Olet myös paljastanut, hämmästyksekseni, että
myös jumaluus on sinulla huiskin sekaisin. Kun
joku todistaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen, Isän,
jumaluudesta Raamatun teksteillä, sinä vastustat
sitä???
Miten sinä voit edes kuvitella, että Jumala on
asettanut sinut uskovien ojentajaksi kun aina
vain paljastuu uusia alueita joista sinulla ei
ole ymmärrystä ja joita sinä vääristelet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
asiat ovat selviä????
koulun penkillä?Sinä itse vastustat Raamatun selvääkin selvempiä kirjoituksia !
Siis jopa Paavali siis valehteli kertoessaan vesikasteesta !
Mutta sinä siis "ymmärrät" paremmin kuin Paavali, nuo vesikaste asiat.
Jopa siis paremmin kuin Herra, sillä Hän ohjeisti Paavalin !
Joten kyllä minä uskon sinun näkevän asiat noin, kuin näet.
Ja minäkö se siis olenkin, joka en ymmärrä Pyhän Hengen alueita ?
Katso hyvä ihminen peiliisi, siellä näet sen, joka on eksyksissä, sillä sinut ovat ns. vanhinten perinnäissäännöt pahasti eksyttäneet, kun olet ne ottanut vastaan koettelematta niitä Sanalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet myös paljastanut, hämmästyksekseni, että
myös jumaluus on sinulla huiskin sekaisin. Kun
joku todistaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen, Isän,
jumaluudesta Raamatun teksteillä, sinä vastustat
sitä???
Miten sinä voit edes kuvitella, että Jumala on
asettanut sinut uskovien ojentajaksi kun aina
vain paljastuu uusia alueita joista sinulla ei
ole ymmärrystä ja joita sinä vääristelet?Nyt menee jo ihan valheiden levittämiseksi tämä sinun kirjoittelusi / toimintasi !
Minä olen selvääkin selvemmin kertonut tämän Totuuden, että:
Jumala On Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !
Joten lopeta väärien todistusten antaminen, se on SYNTIÄ !
Kadutko sinä nyt ja tunnustatko syntisi ja hylkäätkö sen ?
Vai jatkatko tuolla valheiden tielläsi yhä vain ?
Jään nyt odottelemaan vastinettasi tähän kehoituksen sanaan, jonka sinulle olen antanut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
asiat ovat selviä????
koulun penkillä?Pitää vielä kommentoida tuota sinun kehoitustasi, että minun tulisi ottaa oppia vesikaste opettajilta !
Vauvakastetta ovat "oppineet" ja "viisaat" tyrkyttäneet jo kohta 2000v. !
Joten sitäkö minun tulisi siis uskoa ?
Vai herätysliikkeiden eri vesikaste oppia ?
KYSYMYS !
Jos nyt sinä uskot esim. aikuiskasteeseen ja sen tarpeellisuuteen ?
Niin kysymys kuuluu:
Miksi Paavali KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin pari ihmistä, niistä kaikista uskoontulleista ?
!!!
1. Kor. 1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
!!!
!!!
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
!!!
Eikö Paavalin olisi tullut hävetä silmät päästään, kun ei ollut kastanut vedellä ihan kaikkia ?
Siis jos se vesikaste on muka tarpeellinen, niin miksi Paavali siis oppisi mukaan jätti hommat hoitamatta ?
Mieti edes hetki näitä Paavalin selviä sanoja ja mene Herrasi eteen niiden kanssa !
Ja sitten sen jälkeen anna minulle vastineesi, kiitos ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sinulla perustuu OLETTAMUKSIIN !
Apostolien teot 15
Mutta vesikaste aivopesty ei toki tahdo löytää Totuutta, vaikka se on selvästi esillä ja löydettävissä !Et osaa hävetä ja tunnustaa olleesi väärässä.
Paavali kastoi Stefanaan ja tämän perhekunnan. He olivat pakanoita. Stefanuksen murhan hän hyväksyi.
Sinä olit sitä mieltä,,että Paavali kastoi Stefanuksen ja jyräät kaikki Raamatun opettajat opillasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et osaa hävetä ja tunnustaa olleesi väärässä.
Paavali kastoi Stefanaan ja tämän perhekunnan. He olivat pakanoita. Stefanuksen murhan hän hyväksyi.
Sinä olit sitä mieltä,,että Paavali kastoi Stefanuksen ja jyräät kaikki Raamatun opettajat opillasi.Myös Gaius oli pakana. Stefanaan perhekunta ja Gaius olivat pakanoita, jotka Paavali kastoi. Hän piti evankeliumia tärkeämpänä kuin kastetta ja siksi sanoi mitä sanoi. Tämä nyt on selvää, koska kaste ei pelasta, mutta ristin sanan uskominen pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Gaius oli pakana. Stefanaan perhekunta ja Gaius olivat pakanoita, jotka Paavali kastoi. Hän piti evankeliumia tärkeämpänä kuin kastetta ja siksi sanoi mitä sanoi. Tämä nyt on selvää, koska kaste ei pelasta, mutta ristin sanan uskominen pelastaa.
Me olemme nyt sinun / teidän tulkintanne varassa vain !
Siis olivatko pakanoita vai eivät !
Tajuatko sinä sen edes ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Gaius oli pakana. Stefanaan perhekunta ja Gaius olivat pakanoita, jotka Paavali kastoi. Hän piti evankeliumia tärkeämpänä kuin kastetta ja siksi sanoi mitä sanoi. Tämä nyt on selvää, koska kaste ei pelasta, mutta ristin sanan uskominen pelastaa.
Sinä et siis katunut tuota valhettasi / väärää todistustasi, vaan jatkat siis yhä valheiden tiellä ?!
Miksi näin ?
Eikö ylpeytesi anna periksi myöntää omaa virhettäsi ?
Minä voin itse rehdisti myöntää sekoittaneeni Stefauksen ja Stefanaan !!!
Mutta se ei siis poista sitä tosiasiaa, että vesikaste ei kuulu uuteen liittoon, eikä siis pakanoille !
Joten kun Paavali tämän hyvin tiesi, niin miksi ihmeessä hän olisi mennyt väärin toimimaan ja sotkemaan vanhan lakkautetun liiton ja uuden liiton ?
No, ei todellakaan hän sellaiseen olisi sortunut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on todella huvittava selitys sinulta !
" Hän piti evankeliumia tärkeämpänä kuin kastetta ja siksi sanoi mitä sanoi. Tämä nyt on selvää, koska kaste ei pelasta, mutta ristin sanan uskominen pelastaa. "
Miksi siis muka pitää yhä kastaa lakiliiton vesi pesolla, jos se ei ole edes tärkeää ???
Yritä nyt edes vähän enemmän ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää vielä kommentoida tuota sinun kehoitustasi, että minun tulisi ottaa oppia vesikaste opettajilta !
Vauvakastetta ovat "oppineet" ja "viisaat" tyrkyttäneet jo kohta 2000v. !
Joten sitäkö minun tulisi siis uskoa ?
Vai herätysliikkeiden eri vesikaste oppia ?
KYSYMYS !
Jos nyt sinä uskot esim. aikuiskasteeseen ja sen tarpeellisuuteen ?
Niin kysymys kuuluu:
Miksi Paavali KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin pari ihmistä, niistä kaikista uskoontulleista ?
!!!
1. Kor. 1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
!!!
!!!
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
!!!
Eikö Paavalin olisi tullut hävetä silmät päästään, kun ei ollut kastanut vedellä ihan kaikkia ?
Siis jos se vesikaste on muka tarpeellinen, niin miksi Paavali siis oppisi mukaan jätti hommat hoitamatta ?
Mieti edes hetki näitä Paavalin selviä sanoja ja mene Herrasi eteen niiden kanssa !
Ja sitten sen jälkeen anna minulle vastineesi, kiitos !En ole sinun seuraajasi enkä tottele sinua.
Lopeta Raamatun Sanan vääristely koska
et näe etkä käsitä uskon ensimmäistä metriä
pitempää.
- Anonyymi
Ota etäisyyttä uskovaisiin!
Romaha siekii rennosti rähmälles alatielle niin et ikinä lankea!🛣 Se on jopa Yeshuan tahto!✡️✝️😇👍
Suinausta sullekkin & Peace & Love! ❤️☮️👍- Anonyymi
Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia(1776)
- Anonyymi
Käytännössä usko hienoista tavoitteista huolimatta jää herjaamisen asteelle.
- Anonyymi
2Moos.31:13-14 Puhu Israelin lapsille, sanoen: teidän pitää kaiketi pitämän minun sabbatini, sillä se on merkki minun välilläni ja teidän, teidän suvussanne, että te tietäisitte minun olevan Herra, joka teitä pyhitän. Sentähden pitäkäät sabbati; sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, hänen pitää totisesti kuoleman; sillä kuka ikänänsä silloin työtä tekee, sen sielu pitää hävitettämän kansansa seasta. Biblia (1776) 1Moos.2:2. 2Moos.20:8. 4Moos.15:32-36. Hes.20:12.
- Anonyymi
Ei me täällä
Suomessa olla Israelin lapsia, pitäkööt Israelin lapsen sapattinsa,
- Anonyymi
Niin se käytännössä on, että usko esiintyy sellaisena, että vain minä tiedän miten pitää uskoa, vaan minä ymmärrän Raamatun oikein, vain minä tiedän mitä uskossa tulee tehdä ja miten elää ja kaikki muut ovat eksyneet ja laittomuuden tekijöitä.
Itsensä korostamista ja muiden halventamista se poikkeuksestta on. - Anonyymi
"Parempi ihminen" on hyvin häilyvä käsite. Ja jokaisella erilainen.
- Anonyymi
Suomessakin on uskonlahkoja vaikka kuinka paljon joita voi testailla ja kokeilla muuttumista paremmaksi. Lahkoihin voi yleensä liittyä milloin vaan paitsi talvella lampiin ja järviin upotus voi tuntua kylmältä. Eroon joistakin lahkoista pääsee helpolla jättämällä vain kymmenykset maksamatta.
- Anonyymi
Voi etsiä missä voi eniten kehua itseään ja herjata muita.
>>> Miten minusta voisi tulla parempi ihminen?
Kun ihminen oppii hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin on, hän lakkaa esittämästä avauksen kaltaisia kysymyksiä, jotka eivät palvele ketään muuta, kuin ns. hyvinvointivalmentajia ja hengellisiä jobbareita.- Anonyymi
No, sinä olet toiminut sanojesi mukaan !
Mitä siitä onkaan seurannut ?
Olet yhä vain pahentunut !
Eli ennen edes yritit salata sydämesi väärää asennetta ja pahuuttasi.
Mutta nyt et enää peittele, vaan annat, tai oikeammin syljet kaiken saastan toisten silmille.
No, niinhän Raamattu sanookin, että kuinka asiat menevät sinunkin kohdallasi:
Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edellee Anonyymi kirjoitti:
No, sinä olet toiminut sanojesi mukaan !
Mitä siitä onkaan seurannut ?
Olet yhä vain pahentunut !
Eli ennen edes yritit salata sydämesi väärää asennetta ja pahuuttasi.
Mutta nyt et enää peittele, vaan annat, tai oikeammin syljet kaiken saastan toisten silmille.
No, niinhän Raamattu sanookin, että kuinka asiat menevät sinunkin kohdallasi:
Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleeIhmiset käsittävät asioita oman ymmärryksensä puitteissa. Kun ymmärrystä on mikroskooppisen vähän, päätyy varjojen maailmaan.
Varjojen maailmassa kaikki näyttää mustavalkoiselta, raittiit tuulet eivät puhalla, pelko omasta ja muiden kohtalosta vallitsee mielen. Kyseistä elämäntapaa kutsutaan pyhittäytymiseksi, yritykseksi tulla lähemmäksi Jumalaa, joka ei ymmärystä alunperin antanut.
Kukaan ei kunnioita ihmisiä, jotka eivät kunnioita itse itseään.
- Anonyymi
Häpiä ei tuu kalan suusta.
- Anonyymi
Jumala riisuu ihmisen niin sanotusta omahyvyydestä ja omavahurskaudesta, kun ihminen tulee uskoon. Hän tekee selväksi, että kysymys on Jumalan hyvyydestä, eikä ihmisen omasta hyvyydestä.
Mutta kyllä hän myös odottaa uskoon tulleelta ja synneistä puhdistetulta, että uskon hedelmä myös alkaisi pikkuhiljaa näkyä jollain tavalla ulospäinkin, kuten Hengen hedelmänä. Siitä kasvusta, jota Herra haluaa, nimittäin voi myös kieltäytyä. Ja aika moni kyllä tuntuukin siitä kieltäytyneen, kun seuraa tukkanuottasilla olevia uskovia.
Uskossa ollessaan siis voi kyllä kasvaa paremmaksi ja se on suotavaakin. Puhuuhan Raamattukin Kristuksen kaltaisuuteen kasvamisesta. Se ei tarkoita uskoontuloa, vaan uskoontulon jälkeistä kasvua. - Anonyymi
Olen kristitty ja voin kertoa vain omasta uskostani. Minulle ktistinusko on kasvun asia. Alussa kaikki ovat noviiseja, mutta alkajan Kristus kalliolle tapahtuva rakennelma kasvaa kumuloituen, vaikka epäilyt ja paholainen hidastaa sitä. Kaikki epäilyt ja lankeamukset, on vietävä rehellisesti Jeesukselle. Ihmeellisesti Pyhä Henki lähettää vastineita epäilyksiin. Ne ovat niin selkokielisiä, että vajavaisinkin huomaa niiden Jumalallisen viisauden ja rakastavan henkäyksen. Jokainen kriisi, vahvistaa kristinuskoa. Alussa kannattaa tehdä luja kiihkoton päätös Jeesuksen Herrauden ja syntien sovituksen hyväksymisestä. Kun ihmeitä ja sattumia alkaa tapahtumaan kannattaa ne tallentaa mieleen ja totella kehotuksia, jotka tuodaan aina lempeästi alkajalle. Ne johtavat aina hyvään. Toki paholainenkin pyrkii mieleesi, mutta olet jo Jeesuksen oma, niin voit käskeä demonit rauhallisesti pois, ikuisiksi ajoiksi,, Jeesuksen nimessä. Jeesus on ainoa ovi, Jumalan ikuiseen käsittämättömän loistavaan rauhan, rakkauden, ilon ja persoonallisen vapauden ja lujan kokemusperäisen halun Jumalan perheen lapseuteen.
- Anonyymi
Usko Herraan Jeesuksen, nin Hän antaa uuden sydämen ja uuden hengen sisimpääsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403450Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132838- 282514
- 421967
- 151823
- 531799
- 461714
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101478- 551463
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2651173