jogurtti, jukurtti, yoghurt?

Anonyymi-ap

Mitä nimeä jukurtista puhekielessä käytätte?

24

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menisköhän nyt robottisensorin läpi?

• Anonyymi

Jokurtti pohjalaisittain.

Koulussa joku sanoi 70-luvulla "Ingmanin YÖKHURTTI" :D

• Anonyymi

Jurkutti.

• Anonyymi

Suomessa lausutaan yleensä samoin kuin kirjoitetaan.

• Anonyymi

Juuh muistan kun olin lapsi ja keskisuomeen tuli 90-luvulla ensimäinen kitymarketti ei vahempi väki c käyttänyt ollekaan kielessään se oli aina k.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuh muistan kun olin lapsi ja keskisuomeen tuli 90-luvulla ensimäinen kitymarketti ei vahempi väki c käyttänyt ollekaan kielessään se oli aina k.

Minä olen aina ihmetellyt mistä ne tietävät milloin c lausutaan kooksi ja milloin ässäksi eli ceeksi. On celsiusta ja coca colaa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Citymarketin lempinimi on "kitumarket".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aina ihmetellyt mistä ne tietävät milloin c lausutaan kooksi ja milloin ässäksi eli ceeksi. On celsiusta ja coca colaa jne.

D-kirjain muuntuu keskisuomessa myös T-kirjaimeksi, esim Danny = Tanny, Dallaspulla = Tallaspulla, jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

D-kirjain muuntuu keskisuomessa myös T-kirjaimeksi, esim Danny = Tanny, Dallaspulla = Tallaspulla, jne.

Sastamalassa eli Tyrväällä D muuntui R kirjaimeksi. Riesel auto, kahreksan, yhren...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14v asuin eka jyväskylässä nyt 25v pk seudulla niin edelleen heti tunnistan parista sanasta että hei toihan on jyskylän väkeä jos tulee vastaan. Tosin kaverit sanoo että mun puheesta huomaa edelleen että en ole täältä kotosin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sastamalassa eli Tyrväällä D muuntui R kirjaimeksi. Riesel auto, kahreksan, yhren...

Sehän on Etelä-Pohjanmaan murretta kans. Riisseli, kahareksan, yhyren kerran..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jukolassa kun opettelivat lukemaan niin se oli sosa sola.

• Anonyymi

Jauho.

• Anonyymi

Jengi.

• Anonyymi

muijasanoi aina kun takata laitoin"viskaa jukurtit pakaranpäälle parkkiin"
      muuten kyllä mutta suihkuaa niskoille asti😅

• Anonyymi

Kiisselit rinnuksilla voi olla jogurttiakin.

• Anonyymi

Jokotai vai jugutai?

• Anonyymi

Kylmähyllyn uutuus: Pedoviili - heille, joilla on vähän lapsellinen maku.

• Anonyymi

Viilipeto eli petollinen viili.

• Anonyymi

Se on JOGURTTI.

• Anonyymi

Mutta miten tuo lasutaan? jookurtti?

• Jukurttia on nytkin jääkaapissa.

• Anonyymi

Etten vaan nyt juksaa?

• Anonyymi

Jokeri tai monikossa Jokerit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      267
      17512
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      187
      12444
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6202
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      29
      5078
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      73
      5011
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      53
      4158
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      50
      3742
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3692
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      62
      3276
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3149
    Aihe