Mitä nimeä jukurtista puhekielessä käytätte?
jogurtti, jukurtti, yoghurt?
24
118
Vastaukset
- Anonyymi
Menisköhän nyt robottisensorin läpi?
- Anonyymi
Jokurtti pohjalaisittain.
Koulussa joku sanoi 70-luvulla "Ingmanin YÖKHURTTI" :D - Anonyymi
Jurkutti.
- Anonyymi
Suomessa lausutaan yleensä samoin kuin kirjoitetaan.
- Anonyymi
Juuh muistan kun olin lapsi ja keskisuomeen tuli 90-luvulla ensimäinen kitymarketti ei vahempi väki c käyttänyt ollekaan kielessään se oli aina k.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuh muistan kun olin lapsi ja keskisuomeen tuli 90-luvulla ensimäinen kitymarketti ei vahempi väki c käyttänyt ollekaan kielessään se oli aina k.
Minä olen aina ihmetellyt mistä ne tietävät milloin c lausutaan kooksi ja milloin ässäksi eli ceeksi. On celsiusta ja coca colaa jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Citymarketin lempinimi on "kitumarket".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt mistä ne tietävät milloin c lausutaan kooksi ja milloin ässäksi eli ceeksi. On celsiusta ja coca colaa jne.
D-kirjain muuntuu keskisuomessa myös T-kirjaimeksi, esim Danny = Tanny, Dallaspulla = Tallaspulla, jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
D-kirjain muuntuu keskisuomessa myös T-kirjaimeksi, esim Danny = Tanny, Dallaspulla = Tallaspulla, jne.
Sastamalassa eli Tyrväällä D muuntui R kirjaimeksi. Riesel auto, kahreksan, yhren...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14v asuin eka jyväskylässä nyt 25v pk seudulla niin edelleen heti tunnistan parista sanasta että hei toihan on jyskylän väkeä jos tulee vastaan. Tosin kaverit sanoo että mun puheesta huomaa edelleen että en ole täältä kotosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sastamalassa eli Tyrväällä D muuntui R kirjaimeksi. Riesel auto, kahreksan, yhren...
Sehän on Etelä-Pohjanmaan murretta kans. Riisseli, kahareksan, yhyren kerran..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukolassa kun opettelivat lukemaan niin se oli sosa sola.
- Anonyymi
Jauho.
- Anonyymi
Jengi.
- Anonyymi
muijasanoi aina kun takata laitoin"viskaa jukurtit pakaranpäälle parkkiin"
muuten kyllä mutta suihkuaa niskoille asti😅 - Anonyymi
Kiisselit rinnuksilla voi olla jogurttiakin.
- Anonyymi
Jokotai vai jugutai?
- Anonyymi
Kylmähyllyn uutuus: Pedoviili - heille, joilla on vähän lapsellinen maku.
- Anonyymi
Viilipeto eli petollinen viili.
- Anonyymi
Se on JOGURTTI.
- Anonyymi
Mutta miten tuo lasutaan? jookurtti?
Jukurttia on nytkin jääkaapissa.
- Anonyymi
Etten vaan nyt juksaa?
- Anonyymi
Jokeri tai monikossa Jokerit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717512Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18712444Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736202MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny295078Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään735011Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.534158Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja503742Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623276Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463149