Yksikkö ja monikko.
Linkin kirjoituksessa avautuu vastaus siihen, miksi seurakunnasta puhutaan monikossa ja yksikössä:
https://jeesus-on-herra.com/taivassanomat-2-2025/
Ja laulujakin syntyy:
https://youtu.be/wFpB97jVrRI
Seurakunta ja seurakunnat
16
97
Vastaukset
- Anonyymi
Kristuksella on vain yksi seurakunta. Kristukseen kastettujen suuri joukko, Kyriakee, kreikaksi, mikä tarkoittaa Kirkkoa.
On vain yksi lauma ja yksi paimen.
Seurakuntamalli on yhteinen kuin oli Israelin koko 2,5 milj.kansa muodosti vain yhden seurakunnan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus ei perustanut mitään paikallisseurakuntia.
Joh. 10:12
Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, - Anonyymi
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Eikä sen Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia perustettu. Kyllä Jeesus tarkoitti kalliolla itseään.
1.Kor.1
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Seurakunnan jäsenyys
Ristillä perustettuun seurakuntaan tulivat sisälle ensin Jeesuksen ensimmäiset opetuslapset. Lähetyskäskyn saamisen jälkeen he lähtivät levittämään evankeliumia "kaikkeen maailmaan". Mark. 16:15-20. Evankeliumi tarkoittaa pelastussanomaa Jeesuksesta ja Hänen ristinsä armotyöstä. Jeesuksen ja Hänen pelastustyönsä vastaanottaneet ihmiset tulivat automaattisesti sisälle tähän seurakuntaan ”liittyessään Jeesukseen”. ”Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.” Apt. 2:41. ”Uskovien joukko” on yhtä kuin seurakunta.
Jeesuksen vastaan ottaneista, uskoon tulleista eli uudestisyntyneistä ja kastetuista, tuli heidän oman paikkakuntansa seurakunnan jäseniä. Jumalan rajasi sen näin. He alkoivat kokoontua ja toimia paikallisseurakuntana. Pyhä Henki jakoi armolahjoja ja herätti uskovissa erilaisia tehtäviä. Paikallisseurakunta tarvitsi mm. paimenia ja sananopettajia. ”Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit sen, mikä jäi vielä järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin (!) vanhimmat, kuten sinua käskin.” Tiit. 1:5. Näille kaupunkiseurakunnille asetettiin siis jokaisella paikkakunnalla vanhimmisto ym. tehtävät. Apt. 14:23. Kaupungin rajat olivat ja ovat seurakunnan rajana. Samaa opettaa Ilm. 1:11.- Anonyymi
Markuksen lopun lisäys, ns. "lähetyskäsky" on väärennös.
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on kastekäsky Matteuksen lopussa. Ei hän sen jälkeen enää mitään muita käskyjä antanut.
Asiata on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen lopun lisäys, ns. "lähetyskäsky" on väärennös.
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on kastekäsky Matteuksen lopussa. Ei hän sen jälkeen enää mitään muita käskyjä antanut.
Asiata on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Myrkynjuonnit ja käärmeillä pistättämiset eivät ole Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä, ne on pirun lisäyksiä. Mahdollisesti Paavalin tekstien lainaamista.
- Anonyymi
Jeesus ei perustanut mitään alkuseurakuntia. Jeesus oli Synagoogan jäsen ja edellytti, että kastetut kuuluvat Juutalaiseen synagoogaan.
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuueensa hyvin nopeasti. Kommunistinen yhteisomistus, antikristukset saivat sen valtaansa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni. Paavali oli murhamies ja antikristus, joka hajotti ja repi seurakuntia hajalle omilla uusilla opeillaan.
Johannes oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon, siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei perustanut mitään alkuseurakuntia. Jeesus oli Synagoogan jäsen ja edellytti, että kastetut kuuluvat Juutalaiseen synagoogaan.
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuueensa hyvin nopeasti. Kommunistinen yhteisomistus, antikristukset saivat sen valtaansa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi. Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni. Paavali oli murhamies ja antikristus, joka hajotti ja repi seurakuntia hajalle omilla uusilla opeillaan.
Johannes oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon, siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi
Paavali oli kiero mies. Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomavallalle.
Tekeytyi sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.
Miestä ei saatu vastuuseen edes Jumalanmiehen Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat helatorstaina oikeille apostoleille on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Alkuseurakuntaa nimitetän Ilmestyskirjassa Saatanan synagoogaksi.
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.- Anonyymi
Jeesus ei koskaan irtaantuntunut Juutalaisesta synagoogasta, eikä kehottanut ketään niin tekemään.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
25 Hän sanoi: "Maksaa".
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi
Ei Jeesus ole vielä sanonut viimeistä sanaa. Mutta pian hän sen sanoo.
- Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä oli kastekäksy, Matt.28:16-20
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä oli kastekäksy, Matt.28:16-20
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
- Anonyymi
Jeesus tulee sanomaan kovia sanoja niillekin, jotka täällä kurjoittavat puuta heinää.
Jos et usko Jeesukseen ja ota kastetta, joudut kadotukseen. Markus 16:16.- Anonyymi
Markuksen loppu on väärennös. Ei kuulu oikeaan alkuperäiseen Raamattuun ollenkaan.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel374394Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1452610Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1032206Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221704Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781686Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276141440Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma651426- 731388
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e791341- 781336