Tämä on aivan uskomatonta, mutta ilmeisesti tästäkin asiasta on pakko erillinen julkaisu tehdä, kun asia ei muuten mene ihmisille jakeluun:
että arvoisat jalankulkijat, kun aura auraa jalkakäytävää niin väistäkää nyt hyvät ihmiset sitä että aura pääsee auraamaan jalkakäytävän kunnolla!
Nytkin keskustassa jalkakäytävällä on jalankulkijoille varatulla kaistalla iso lumivalli, kun osa ihmisistä ei väistänyt auraamassa olevaa auraa vaan suorastaan jäätyi siihen kevyeen liikenteen väylälle kuin peurat ajovaloihin.😑
Urakoitsijoilla on tiukat urakka-aikataulut ei ne ehdi tulla auraamaan uudelleen sitä samaista tieosuutta vain sen takia, että osa ei ymmärrä väistää aurauskalustoa ja me toiset saamme kärsiä teidän ajattelemattomien toilailuista, kun emme pysty kävelemään normaalisti jalkakäytävällä olevan lumivallin takia.
Jalankulkijat älkää estäköö auraa tekemästä töitään!
13
337
Vastaukset
- Anonyymi
Maataloustraktori on huono valinta jalkakäytäville. Iso Fentti sopii pellolle ei
auraukseen. Toki saa maatalustuet raktorille.
Ennen nääkin pystytiin auraan ja silloin oli lunta.- Anonyymi
Samaa olen itsekkin kieltämättä katsonut, kun olen sivusta seurannut urakoitsijoiden toimintaa ja mielestäni niin sanottu tiekarhu hoitaisi kevyeen liikenteen väylienkin auraamiset kaikkein parhaiten samalla, kun auraavat.Tulisi tasainen pinta, jolla olisi kaikkein parhain liikkua.
Mutta jos minä jotain olen tässä Kangasalla asuessa huomannut niin sen, että kevyeen liikenteen väylien auraukseen ei käytetä samalla tavalla aikaa kuin autoteiden, joita tuntuu että putsataan heti välittömästi kun sinne tulee puoli milliäkin lunta.
Sen takia olisi tärkeää, että kun niitä jalkakäytäviä kerrankin vaivaudutaan auraamaan niin olisi urakoitsijoilla silloin mahdollisuus tehdä työnsä kunnolla. Olen havainnut sen, että monesti vaikka työ olisi tehty huonosti sen takia että on väistetty tiellä sillä ollutta kevyeen liikenteen väylän käyttäjää niin ei epätasaista pintaa useinkaan tulla korjaamaan. Silloin on äärimmäisen epämukavaa kulkea kevyeen liikenteen väylällä kyseisellä huonosti auratulla tieosuudella.
Mistäköhän se johtuu, että kevyeen liikenteen väylien aurausta ei tunnuta pitävän yhtä tärkeänä kuin autotien? Ei taida Kangasalan päättäjät paljoa itse ulkona reippailla, kun ei riitä määrärahat kunnolliseen auraukseen?
Alkutalvesta kevyeen liikenteen väylät ovat ihan kohtuu hyvässä kunnossa, mutta kun lunta alkaa tulemaan kunnolla niin silloin se on luokattoman huonoa ja usein autotien lumetkin aurataan kiusallaan erityisesti Paakari- Lepokoti välillä jalkakäytävälle, jolloin kyseisellä tieosuudelle liikennöinti on äärimmäisen epämukavaa.👎🏽
- Anonyymi
Ny ainakin auraus toimii toki ei oo kyllä luntakaan.
Noi isot raktorit tahdo ees mahtua jalkakäytävälle .
Hiekotus tahtoo unohtua nykkin yönjäljiltä pääkallokeli eikä urakkahiekottajaa
näy missään,
Olisko heinäpaaleja ajamassa- Anonyymi
Niin, kyllähän se auraus toimii näin alkutalvesta mutta odotappas, kun talvea on kulunut muutama kuukausi eteenpäin ja lunta alkaa tulemaan niin sanotusti kunnolla. Autoteitä hinkataan, kuin viimeistä päivää mutta kevyyeenliikenteen väylät on huonosti aurattu ja pinta on epätasainen kuin perunapelto.
Hiekoitus on yhtä tyhjän kanssa, kun se tehdään soralla joka ei pysy siinä tien pinnassa vaan leviää kuin Jokisen eväät.
Suolata ne tiet pitäisi, mutta ilmeisesti ne rahat on budjetoitu muualle, kun ei taida päättäjät paljoa itse liikkua kun eivät huomioi kevyeen liikenteen väylän kuntoa juurikaan, vaan kehuivat jopa eräässä rekrytointi tapahtumassakin miten Kangasalla on hyvässä kunnossa kevyeen liikenteen väylät?
Rohkenen olla eri mieltä päättäjien kanssa, koska useimmissa paikoissa on usein talvella niin paksu hiekoittamaton jää peite että ilman nastoja siinä kaatuu, jos on jalan tai polkupyörällä liikenteessä.
Kyllä kevyeen liikenteen väylän pitäisi olla siinä kunnossa, että siinä voi aivan normaaleilla talvikengillä kävellä vaan eipä ne sitä täällä Kangasalla näytä useinkaan olevan.👎🏽 Sääliksi käy ikä ihmisiä ja muita ihmisiä, jotka kaatuilevat sen takia kun on vähän motoriikka päässyt heikentymään ja he pahimmillaan kaatuvat tai loukkaantuvat tällaisen toiminnan takia, että ei huomioida kunnolla kevyeen liikenteen väylän kuntoa.😞 Hyvässä fyysisessä kunnossa oleva ihminen pärjää helposti, mutta kaikki eivät ole fyysisesti hyvässä kunnossa.
- Anonyymi00018UUSI
Kauppakassi Robotit sudittelee auraamattomilla jalkakäytävillä. Lumisade alkoi alkuillasta, aurakalusto tulee hiljaisuuden alkaessa auraamaan. Iltaliksat juoksee vasta klo 22 jälkeen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424330
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384089- 643746
- 1083625
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333547Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643357- 872932
- 542835
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142354