Kastoivatko apostolit pakanoita?

Anonyymi-ap

Palstalla on harhaoppia, jonka mukaan vesikaste ei kuulu uuteen liittoon vaan on vanhan liiton puhdistusrituaali. Vesikastetta ei kuitenkaan mainita Mooseksen laissa eikä Vanhassa testamentissa, joten se on uusi asia samoin kuin sitä edeltävä Johanneksen kaste. Johanneksen kaste ei yksin riittänyt vaan sen lisäksi tuli saada kaste Herran Jeesuksen nimeen. Näin voidaan päätellä Apostolien teoista. (Apt 18:24-19:5)

Se, että kaste kuuluu myös pakanoille juutalaisten lisäksi käy ilmi Jeesuksen lähetyskäskystä. Hän käskee tehdä kaikista kansoista itselleen opetuslapsia ja kastaa heitä.

Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Kun pakanoista Kornelius perheineen tuli uskoon ja täyttyi Pyhällä Hengellä, niin Pietari ja hänen seuralaisensa kastoivat heidät vedessä Herran Jeesuksen nimeen. (Apt. 10) Tässä toimittiin itsensä Herran Jeesuksen käskyn mukaan.

Harhaoppinen eksyttäjä sanoo Pietarin toimineen tässä ymmärtämättömyyttään ja tehneen virheen. Näin eksyttäjä asettaa itsensä apostolin tuomariksi ja heti Jumalasta seuraavaksi arvovallassa. Sellaista karttakaa.

Vesikaste on ulkoinen toimitus, joka ei pelasta ketään. Se on vähän kuin ehtoollinen, jota nautitaan Herran kuolemaa muistellen. Vaikka Paavali ei arvostanut näitä rituaaleja pelastuksen tuovina tekoina, niin hän silti noudatti molempia. Hän kastoi juutalaisen Krispuksen ja pakanoista Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan. Nämä nimeltä ja on selvää, että hänen seurueensa kastoi myös muita pakanoita, joita ei nimeltä mainita.

Apostolien teot:
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.

"Monet korinttolaiset" viittaa tässä pakanoihin, sillä muuten Luukas olisi kirjoittanut kastettujen olleen juutalaisia. Paavalihan oli juuri aikonut mennä pakanoiden luokse ja tässä se toteutuu. Korinttolaiskirjeessä pakanoita mainitaan nimeltä: nämä ovat pakanoiden nimiä, eivät juutalaisten. Ja heistä Stefanaan perhekunnan Paavali oli kastanut.

1.Korinttolaiskirje:
16:16 Olkaa tekin kuuliaisia heidän kaltaisilleen ja jokaiselle, joka heidän kanssaan työtä tekee ja vaivaa näkee.
16:17 Minä iloitsen Stefanaan ja Fortunatuksen ja Akaikuksen tännetulosta, koska he korvaavat minulle teidän poissaolonne;
16:18 he ovat virkistäneet minun henkeäni niinkuin teidänkin. Antakaa siis täysi tunnustus sellaisille miehille.

1.Korinttolaiskirje:
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Paavali puhuu tässä voimakkaita sanoja ja sanoo siksi, ettei Jeesus lähettänyt häntä kastamaan vaan evankeliumia julistamaan. Aivan niin kuin ehtoollisenkin suhteen sana rististä on se pelastaa ne, jotka uskovat, mutta ehtoollinen ei pelasta. Kyse on siis asioiden tärkeysjärjestyksestä: ei siitä, ettei Paavali ja apostolit olisi ketään pakanaa koskaan kastaneet. Tekstihän itsessään osoittaa, että he kastoivat pakanoita.

220

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesikatse katselee.💧💧💧👀

• Anonyymi

Mitä se vesikaste sitten hyödyttää, miksi se edes on olemassa?

• Anonyymi

Mitä mikään uskon teko hyödyttää? Miksi niitä tehdään, jos niiden kautta ei ansaita pelastusta?

• Anonyymi

Mitä kuolleen hautajaiset " hyödyttää"?
        Lähimmäisiä. kuolleen ruumiin läsnä olo ei ole kenelläkään mieliksi.
        Uudestisyntynyt ei elä vanhan luontonsa mukaan vaan Hengen mukaan.

”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭21‬ ‭
        ------
        "Hedelmä" on seurausta jostakin. Lihan eli vanhan luonnon mukaan elämisen seuraus on kuolema. Hengen mukaan elämisen seuraus on elämä Jumala yhteydessä.

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭20‬-‭21‬ ‭FB38‬‬
        ------

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mikään uskon teko hyödyttää? Miksi niitä tehdään, jos niiden kautta ei ansaita pelastusta?

Uskon teot ovat seurausta elävässä uskossa olevalta. Ne eivät ole pelastuksen perusta joka on usko evankeliumiin.( Room.10:8-13.)
        Uskossa tehtyjä tekoja voivat olla esim. käydä katsomassa sairaita, yksinäisiä , käydä auttamassa vaikea vammaisia , vanhuksia heidän arkipäivässä elämisessä. Antaa ruokaa ruoan puutteessa olevalle yms.
        Ehkä Jumala niillä retkillä voi Henkensä voimavaikutuksen antaa että joku sairas voi parantua?
        ------
        ”Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'”
        ‭‭Matteus‬ ‭25‬:‭34‬-‭36‬ ‭FB38‬‬
        -----
        ”Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?”
        ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2‬:‭14‬-‭20‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Opetit muuten itse itseäsi vastaan.

Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tämän mukaanhan opetuslapseksi tehdään kastamalla tai kasteen avulla.

Onko se kaste siis tärkeää vai ei?

• Anonyymi

Matteus 28:19 on käännösvirhe. Siinä lukee alkutekstin mukaan "kastakaa heitä". Opetuslapsia ei tehdä kastamalla, mutta opetuslapsia kastetaan. Muita ei kasteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus 28:19 on käännösvirhe. Siinä lukee alkutekstin mukaan "kastakaa heitä". Opetuslapsia ei tehdä kastamalla, mutta opetuslapsia kastetaan. Muita ei kasteta.

Väärin! Alkuteksti ei käske kastamaan opetuslapsia, koska kohdalla ei ole kyseistä substantiivia. Opetuslapsia tehdään kaikista kansoista kastamalla ja opettamalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin! Alkuteksti ei käske kastamaan opetuslapsia, koska kohdalla ei ole kyseistä substantiivia. Opetuslapsia tehdään kaikista kansoista kastamalla ja opettamalla

Tässä vielä alkutekstin todistus:

πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
        poreuthentes oun mathēteusate panta
        Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki

τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
        ta ethnē baptizontes autous eis
        kansat kastaen heidät

το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
        to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
        nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
        didaskontes autous tērein panta hosa
        opettaen heitä pitämään kaikki mitkä

ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
        eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
        määräsin teille ja katso minä kanssa teidän

ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
        eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
        olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.

Opetuslapsi- substantiivia ei ole kohdassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä noinkin uskoa. Kovin on huonot hedelmät pakkovauvakastetuilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä vielä alkutekstin todistus:

πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
        poreuthentes oun mathēteusate panta
        Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki

τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
        ta ethnē baptizontes autous eis
        kansat kastaen heidät

το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
        to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
        nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen

διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
        didaskontes autous tērein panta hosa
        opettaen heitä pitämään kaikki mitkä

ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
        eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
        määräsin teille ja katso minä kanssa teidän

ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
        eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
        olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.

Opetuslapsi- substantiivia ei ole kohdassa

No, lukeeko siinä "kastakaa VEDELLÄ" vai ei ?

Viittaan siis tähän asiaan:

Luetaanko yhdessä tuosta "baptidzoo" - "upottaa", "kastaa" asiasta.

Mark. 1:8 Minä kastan (baptisa) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptisei) teidät Pyhällä Hengellä."

Eli tuo alkukielen sana ei kerro sitä, että onko kyse vedella vai Hengellä kastamisesta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty pedo ei usko Raamattua, hänen vihansa uskovia kohtaan jatkuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli huonoa tai ei niin Raamatun totuutta se ei muuta

• Anonyymi

Harhaopettaja vetoaa vielä Heprealaiskirjeeseen, jossa ei todellisuudessa puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Siinä puhutaan juutalaisten puhdistusrituaaleista, jotka ovat pesuja eivätkä kuulu uuteen liittoon.

Hebrealaiskirje:
      6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
      6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

Sana "kasteista" on kreikaksi "baptismos" ja se esiintyy Uudessa testamentissa vain yhden kerran.

https://www.blueletterbible.org/lexicon/g909/kjv/tr/0-1/

Uskovien vesikasteesta on käytetty eri sanaa "batisma", joka on johdettu verbistä "baptidzoo" - "upottaa", "kastaa".

https://www.blueletterbible.org/lexicon/g908/kjv/tr/0-1/

Kaikki kommentaarit ja Raamatun opettajat opettavat tästä asiasta yhtäläisesti samoin kuin vesikasteesta, josta kirjoitin avausviestiin. Vesikaste on tarkoitettu myös pakanoille.

• Anonyymi

Mark. 1:8 Minä kastan (baptisa) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptisei) teidät Pyhällä Hengellä."

Eli tuo alkukielen sana ei kerro sitä, että onko kyse vedella vai Hengellä kastamisesta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse oli substantiivista "baptismos". Se esiintyy vain yhden kerran ja sitä käytetään juutalaisista pesuista, jotka eivät kuulu uuteen liittoon. Hebr. 6:2 Tässä ei puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat tässä yhtä mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse oli substantiivista "baptismos". Se esiintyy vain yhden kerran ja sitä käytetään juutalaisista pesuista, jotka eivät kuulu uuteen liittoon. Hebr. 6:2 Tässä ei puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat tässä yhtä mieltä.

Eli olet nyt sitä mieltä kuitenkin, että Johanneksen kaste, eivätkä opetuslasten kasteet, eivätkä apostolien kasteet, eikä apostolien kätten päällepanot, eivä siis kuulu uuteen liittoon !

Niinkö se nyt onkin, kuitenkin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet nyt sitä mieltä kuitenkin, että Johanneksen kaste, eivätkä opetuslasten kasteet, eivätkä apostolien kasteet, eikä apostolien kätten päällepanot, eivä siis kuulu uuteen liittoon !

Johanneksen kaste ei ollut uuden liiton kaste. Apostolit kastoivat uuden liiton kasteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tietenkään tuollaista väitä. Mistä sait moista päähäsi?

Johanneksen kaste on eri kuin uskovien kaste Herran Jeesuksen nimeen.

Edellinen ei kuulu uuteen liittoon, mutta jälkimmäinen kuuluu.

Johannes Kastaja oli viimeinen vanhan liiton profeetoista ennen Jeesusta.

Kun apostolit kastoivat, niin he tekivät siinä Jeesuksen käskyn mukaan. Samoin Jeesuksen opetuksen mukaan he panivat käsiään toisten ihmisten päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tietenkään tuollaista väitä. Mistä sait moista päähäsi?

Johanneksen kaste on eri kuin uskovien kaste Herran Jeesuksen nimeen.

Edellinen ei kuulu uuteen liittoon, mutta jälkimmäinen kuuluu.

Johannes Kastaja oli viimeinen vanhan liiton profeetoista ennen Jeesusta.

Kun apostolit kastoivat, niin he tekivät siinä Jeesuksen käskyn mukaan. Samoin Jeesuksen opetuksen mukaan he panivat käsiään toisten ihmisten päälle.

Oppi kasteista ja kätten päällepanosta !

Sinä itse sanoit tuon Raamatunkohdan puhuvan vanhan liiton kasteista !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppi kasteista ja kätten päällepanosta !

Sinä itse sanoit tuon Raamatunkohdan puhuvan vanhan liiton kasteista !

Kyllä, se kohta puhuu vanhan liiton pesuista ja juutalaisten tavoista peseytyä ja pestä astioita esimerkiksi ennen ruokailua. Hebrealaiskirje 6:2

Kirje on kirjoitettu heprealaisille ohjeeksi uuden liiton elämään. Heille oli tärkeää heti alusta lähtien vapautua vanhan liiton rasitteista kuten rituaalisen puhtauden vaatimuksista.

Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat samaa mieltä tässä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku. Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi". "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",

niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.

Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen. Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".”
        ‭‭Markus‬ ‭1‬:‭1‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Harhaopettaja väitti Stefanaan olleen sama henkilö kuin Stefanus, jonka murhaamiseen Paavali oli osallinen 20 vuotta ennen kuin hän kirjoittaa Stefanas nimisestä pakanasta ja hänen perhekuntansa kasteesta. Ja tällainen henkilö asettaa itsensä kaikkien opettajien ja jopa apostoli Pietarin ja itsensä Herran Jeesuksen yläpuolelle sanoen, ettei vesikaste kuulu pakanoille.

• Anonyymi

Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?

Sinä itse taas esitit minusta väärän todistuksen, siis selvän valheen !

Mutta sitä sinä et ole korjannut !

Eikö sinulla itselläsi ylpeytesi anna periksi myöntää omaa virhettäsi ja vääryyttäsi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?

Sinä itse taas esitit minusta väärän todistuksen, siis selvän valheen !

Mutta sitä sinä et ole korjannut !

Eikö sinulla itselläsi ylpeytesi anna periksi myöntää omaa virhettäsi ja vääryyttäsi ?

>>>Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?<<<

Tuo myöntäväsi erehdyksesi oli todella pieni erehdys verrattuna
        muihin erehdyksiisi.

Sinä erehdyt vanhurskauttamisopissa, kasteopissa, Pyhän Hengen
        alueita käsittelevissä opeissa ja jumaluusopissa. Luultavasti olet
        vielä alkumetreillä syntien anteeksi antamis- ja anteeksi saamis
        opissakin. Vanhurskauttamisen ymmärtäminen kun edellyttää
        syntien anteeksi antamisen ja anteeksi saamisen käsittämistä.
        Jos ei käsitä anteeksi saamista, ei voi ottaa vastaan oppia
        vanhurskauttamisesta.

Ties kuinka monessa muussa opissa olet erehtynyt kun itse
        paljastat niitä erheitäsi? Tähän asti olet nostanut itsesi jokaisen
        palstalla kirjoittavan uskovan yläpuolelle auktoriteetissa. Nyt
        paljastui, että nostat itsesi jopa apostolien yläpuolelle auktoriteetissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?<<<

Tuo myöntäväsi erehdyksesi oli todella pieni erehdys verrattuna
        muihin erehdyksiisi.

Sinä erehdyt vanhurskauttamisopissa, kasteopissa, Pyhän Hengen
        alueita käsittelevissä opeissa ja jumaluusopissa. Luultavasti olet
        vielä alkumetreillä syntien anteeksi antamis- ja anteeksi saamis
        opissakin. Vanhurskauttamisen ymmärtäminen kun edellyttää
        syntien anteeksi antamisen ja anteeksi saamisen käsittämistä.
        Jos ei käsitä anteeksi saamista, ei voi ottaa vastaan oppia
        vanhurskauttamisesta.

Ties kuinka monessa muussa opissa olet erehtynyt kun itse
        paljastat niitä erheitäsi? Tähän asti olet nostanut itsesi jokaisen
        palstalla kirjoittavan uskovan yläpuolelle auktoriteetissa. Nyt
        paljastui, että nostat itsesi jopa apostolien yläpuolelle auktoriteetissa.

TAAS pyrit vain lyttäämään ja mitätöimään !

Ja TAAS se tapahtuu sinun omiin kuvitelmiisi ja luuloihisi perustuen.

Kerrotko nyt sen, että miksi minua noin kovasti vihaat ?

Siis että sinun tulee toimia noin !

• Anonyymi

Hei ap !

Kun sinä aloit mitätöimään minun Hengellistä ymmärrystäni ja Hengellisyyttäni ja siten pullistelemaan omallasi, niin:

Tässä pieni kysymyspähkinä, jonka avulla voimme hieman tutkia sitä sinun Hengellisten asioiden ymmärryksen tasoasi:

Eli Raamattu sanoo näin, eikä tässä ole mitään virhettä tai käännösmokaa:

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Peräkkäiset jakeet ja pintapuolisesti näyttäisi olevan paha ristiriita, mutta onko ?

Eli kysymys kuuluu nyt seuraavasti:

A) Vastaatko sinä sinä tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ???

Sille Jumalan lapselle, joka on aidosti Hengellinen ja omaa sen Hengellisen ymmärryksen, tämä pähkinä ei ole mikään vaikea, vaan niin helppo, että vastaus tulee, kuin ns. "apteekin hyllyltä" !

Mutta jos sitä todellista Hengellistä ymmärrystä ei taas ole, ainakaan kyllin, niin tämä voi osoittautua todella vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi pähkinäksi ratkaista !

Mutta miten siis on, mitä sinä vastaat tuohon kysymykseen ?

• Anonyymi

Eihän tuo Sananlasku liity mitenkään uskovien vesikasteeseen, joka kuuluu myös pakanoille! Yrität vain taas kehua itseäsi ja asetat itsesi muiden yläpuolelle. Et ansaitse mitään vastausta, mutta laitan silti Albert Barnesin vastauksen, joka on tässä vesikasteen asiassa samaa mieltä kanssani niin kuin muutkin kommentaarit.

"Two sides of a truth. To "answer a fool according to his folly" is in Proverbs 26:4 to bandy words with him, to descend to his level of coarse anger and vile abuse; in Proverbs 26:5 it is to say the right word at the right time, to expose his unwisdom and untruth to others and to himself, not by a teaching beyond his reach, but by words that he is just able to apprehend. The apparent contradiction between the two verses led some of the rabbis to question the canonical authority of this book. The Pythagoreans had maxims expressing a truth in precepts seemingly contradictory. "

https://biblehub.com/commentaries/proverbs/26-5.htm

Neuvon sinua pysymään aiheessa ja lopettamaan itsekehusi. Se haisee jo tosi mädältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo Sananlasku liity mitenkään uskovien vesikasteeseen, joka kuuluu myös pakanoille! Yrität vain taas kehua itseäsi ja asetat itsesi muiden yläpuolelle. Et ansaitse mitään vastausta, mutta laitan silti Albert Barnesin vastauksen, joka on tässä vesikasteen asiassa samaa mieltä kanssani niin kuin muutkin kommentaarit.

"Two sides of a truth. To "answer a fool according to his folly" is in Proverbs 26:4 to bandy words with him, to descend to his level of coarse anger and vile abuse; in Proverbs 26:5 it is to say the right word at the right time, to expose his unwisdom and untruth to others and to himself, not by a teaching beyond his reach, but by words that he is just able to apprehend. The apparent contradiction between the two verses led some of the rabbis to question the canonical authority of this book. The Pythagoreans had maxims expressing a truth in precepts seemingly contradictory. "

Neuvon sinua pysymään aiheessa ja lopettamaan itsekehusi. Se haisee jo tosi mädältä.

Eli nyt ei se sinun mainostamasi "hengellinen ymmärryksesi" siis riitäkkään !

Ja nyt korventaa kovasti rintaa.

Ymmärrän hyvin !

No, selvisi nyt sinunkin todellinen Hengellinen tasosi ja ymmärryksesi !

Silkkaa teologiaa, eli ihmisviisautta ja pään tietoa ja järjen päätelmiä, kuten noilla sinun "opettajillasikin" !

Eli todellinen Hengellinen ymmärrys puttuu totaalisesti ja siksi siis ihmis "viisaudella" yrität ratkoa Raamatun Hengellisiä salattuja ja kätkettyjä aarteita / salaisuuksia.

No, moni vilpitönkin uskova on lähtenyt tuolla "kirjanoppineisuuden" tielle ja sinne ovat sitten eksyneet pahasti ja pitkälle.

Säälin sinua todella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli nyt ei se sinun mainostamasi "hengellinen ymmärryksesi" siis riitäkkään !

Ja nyt korventaa kovasti rintaa.

Ymmärrän hyvin !

No, selvisi nyt sinunkin todellinen Hengellinen tasosi ja ymmärryksesi !

Silkkaa teologiaa, eli ihmisviisautta ja pään tietoa ja järjen päätelmiä, kuten noilla sinun "opettajillasikin" !

Eli todellinen Hengellinen ymmärrys puttuu totaalisesti ja siksi siis ihmis "viisaudella" yrität ratkoa Raamatun Hengellisiä salattuja ja kätkettyjä aarteita / salaisuuksia.

No, moni vilpitönkin uskova on lähtenyt tuolla "kirjanoppineisuuden" tielle ja sinne ovat sitten eksyneet pahasti ja pitkälle.

Säälin sinua todella.

Minä en kilpaile muita vastaan väittämällä olevani hengellisen ymmärryksen suhteen heidän yläpuolellaan. Sinä teet niin, mutta en lähde samalle tielle kanssasi.

Minä asetun kiltisti kaikkien kommentaarien ja Raamatun opettajien alapuolelle sanoessani heidän ymmärtäneen tämän kasteasian oikein ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Sinä olet eri mieltä heidän kanssaan ja kuten osoitin: olet eri mieltä Herran Jeesuksen, apostoli Pietarin ja apostoli Paavalin kanssa. Nämä kun kastoivat Herran käskyn mukaan pakanoita vedessä.

Olet röyhkeä korottaessasi itsesi Jumalasta seuraavaksi ja siten yli Jeesuksen sekä apostolien. Et taida edes huomata sitä, mitä olet tehnyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja minä en kehunut omaa Hengellistä ymmärrystäni, vaan sinä itse kyseenalaistit ja mitätöit sitä !!!

Ja samalla sinä itse siten nostit itsesi minun yläpuolelleni sen ymmärrykses tasossa.

Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko.

Sinun piti turvata niihin ylen viisaisiin ja tietäväisiin kommentaattoreihisi, mutta hekään eivät näköjään kyenneet tuota todella helppoa pähkinää ratkaisemaan.

Näin ollen heidätkin on punnittu ja kevyiksi havaittu !

Mutta sinä se vaan uskot heihin !

Voi voi sentään.

• Anonyymi

Paljastit itsesi harhaopettajaksi ja pyrit nyt kääntämään keskustelun toiselle
        alueelle, jotta virheesi unohtuisivat ja kuitenkin osoittautuisit viisaammaksi
        kuin vastapuolesi??? Tuo on kiusaamista ja manipuloimista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja minä en kehunut omaa Hengellistä ymmärrystäni, vaan sinä itse kyseenalaistit ja mitätöit sitä !!!

Ja samalla sinä itse siten nostit itsesi minun yläpuolelleni sen ymmärrykses tasossa.

Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko.

Sinun piti turvata niihin ylen viisaisiin ja tietäväisiin kommentaattoreihisi, mutta hekään eivät näköjään kyenneet tuota todella helppoa pähkinää ratkaisemaan.

Näin ollen heidätkin on punnittu ja kevyiksi havaittu !

Mutta sinä se vaan uskot heihin !

Voi voi sentään.

"Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko." LOL

Hienoa! Nostit itsesi taas kaikkien muiden yläpuolelle. Se nyt ei paljon vaadi, että olet minua yläpuolella, mutta että kommentaareja ja Raamatun opettajia? No, eihän se ole mitään sen verralla, että asetit itsesi apostolien yläpuolelle ja Herran Jeesuksen yläpuolelle, kun opetat, ettei hän käskenyt kastaa pakanoita.

Miten tulkitset Matt. 28:19 vai luetko niin ettet tulkitse mitään? Ymmärrät vain oikein. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljastit itsesi harhaopettajaksi ja pyrit nyt kääntämään keskustelun toiselle
        alueelle, jotta virheesi unohtuisivat ja kuitenkin osoittautuisit viisaammaksi
        kuin vastapuolesi??? Tuo on kiusaamista ja manipuloimista.

SINÄ ITSE pidät minua harhaopettajana !

Kun sokeasti uskot niihin "kommentaattoreihisi" ja heidän oppeihinsa.

Mietinkin tuossa sitä, että minä en nyt keskustelekkaan oikeasti sinun kanssasi !

Vaan niiden "kommentaattoreiden" kanssa joiden oppeja sinä kopioit sokeasti tänne !

Joten tämä touhu tuntuu melko typerältä siten.

Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken, onko Suomessa sellaista "opettajaa", joka sinun mielestäsi täyttäisi kyllin opettajan saappaat ja jolla todella ITSELLÄÄN ymmärrys riittäisi ?

Olen muuten aiemminkin törmännyt tähän samaan asiaan, eli joku "kirjanoppinut" on oikeasti vain kopioinut joidenkin "opettajien" oppeja vain, eikä itse ole asioita kunnolla Raamatusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta.

Ja tämähän se on sinunkin oma ongelmasi, eli kun se Hengellinen ymmärrys sinulta puuttuu, niin olet muiden opetusten varassa vain.

Sinä vain toistelet toisten sanoja siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SINÄ ITSE pidät minua harhaopettajana !

Kun sokeasti uskot niihin "kommentaattoreihisi" ja heidän oppeihinsa.

Mietinkin tuossa sitä, että minä en nyt keskustelekkaan oikeasti sinun kanssasi !

Vaan niiden "kommentaattoreiden" kanssa joiden oppeja sinä kopioit sokeasti tänne !

Joten tämä touhu tuntuu melko typerältä siten.

Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken, onko Suomessa sellaista "opettajaa", joka sinun mielestäsi täyttäisi kyllin opettajan saappaat ja jolla todella ITSELLÄÄN ymmärrys riittäisi ?

Olen muuten aiemminkin törmännyt tähän samaan asiaan, eli joku "kirjanoppinut" on oikeasti vain kopioinut joidenkin "opettajien" oppeja vain, eikä itse ole asioita kunnolla Raamatusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta.

Ja tämähän se on sinunkin oma ongelmasi, eli kun se Hengellinen ymmärrys sinulta puuttuu, niin olet muiden opetusten varassa vain.

Sinä vain toistelet toisten sanoja siis.

>>>Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken<<<

Koska sinä käyt Pietaria ja Paavalia vastaan, en usko, että löydät
        Tellukselta arvollesi sopivaa Raamatun opettajaa jonka kanssa
        voisit käydä arvollesi sopivaa keskustelua. Me kaikki olemme
        sinulle liian tyhmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken<<<

Koska sinä käyt Pietaria ja Paavalia vastaan, en usko, että löydät
        Tellukselta arvollesi sopivaa Raamatun opettajaa jonka kanssa
        voisit käydä arvollesi sopivaa keskustelua. Me kaikki olemme
        sinulle liian tyhmiä.

Olet todella säälittävä !

Sinä itse sanoit Raamatun selviä sanoja harhaksi !

Etkä edes kyennyt myöntämään virhettäsi / valhettasi, sillä niillä sanoilla sinä syytit minua harhaoppiseksi !

Tässä se valheesi ja väärä todistuksesi:

----------------

" No tuossahan se on ja sen jälkeisissä viesteissä tunnustaa edelleen uskovansa, ettei Jeesus ole täysi ihminen vaan on ainoastaan ihmisen kaltainen ja muodoltaan ihminen.

Tätä samaa harhaa hän on opettanut täällä jo jonkin aikaa. "

----------------------------

Ja tässä vastineeni tuohon valheeseen:

--------------------------

" Vai vielä samaa harhaa !

Onko siis Jumalan sana harhaa ???

5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon,
        !!!
        tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        !!!

Nämä ovat Raamatun sanoja, eivät minun omiani !

Joten sinä raukka väität Jumalan sanaa harhaksi !

Voi voi sentään.... "

------------------------------

Joko tunnustat valheesi ?

• Anonyymi

Eiköhän me "hengelliset" vain sanota "Aamen!" Jeesuksen käskylle ja apostolien tavalle kastaa pakanoita vedessä, kun nämä uskoivat evankeliumin sanan? ;-)

• Anonyymi

Lukekaa itse Vähä Katekismuksesta, mitä kaste ja HPE vaikuttavat älkääkä vääristelkö valheellisesti korvasyyhyynne asioita kadotukseksenne. Jeesus Kristus yksin on Pelastaja, Tie, Totuus ja Elämä uskon kautta vain arosta lahjana kaikille, jotka uskovat.
      Harhaoppeja paholaiselta on ajassamme pilvin pimein.

• Anonyymi

Me täällä helluntaissa emme perusta pelastusta ihmistekoihin kuten sakramentteihin. Kaste ja ehtoollinen ovat hyviä uskon tekoja, mutta kukaan ei pelastu niiden ansiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me täällä helluntaissa emme perusta pelastusta ihmistekoihin kuten sakramentteihin. Kaste ja ehtoollinen ovat hyviä uskon tekoja, mutta kukaan ei pelastu niiden ansiosta.

Kaste on Jumalan teko joka pelastaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on Jumalan teko joka pelastaa

Raamatussa on mainittu vain aikuisten kasteet. Kristikunnan vanhat perinteet eivät pelasta, vaan ainoa Tie ja ovi ja portti on Jeesus, muualta tulleet, kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.
        Sana ilmoittaa hyvin selvästi ja yksiselitteisesti: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Pietari ei valuttanut Korneliuksen päähän vettä, ja näin sadanpäämies olisi tullut uskoon, vaan Pietari puhui evankeliumin sanoja: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Pietari kirjoitti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Sana todistaa Korneliuksen kodissa olleista ja Pietarin puheet kuulleista ja puhutun sanan kautta uskoon tulleista: Vauvat ja pikkulapset eivät puhu näin: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat ymmärtäväisessä iässä ja ymmärsivät Pietarin puheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on mainittu vain aikuisten kasteet. Kristikunnan vanhat perinteet eivät pelasta, vaan ainoa Tie ja ovi ja portti on Jeesus, muualta tulleet, kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.
        Sana ilmoittaa hyvin selvästi ja yksiselitteisesti: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Pietari ei valuttanut Korneliuksen päähän vettä, ja näin sadanpäämies olisi tullut uskoon, vaan Pietari puhui evankeliumin sanoja: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Pietari kirjoitti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Sana todistaa Korneliuksen kodissa olleista ja Pietarin puheet kuulleista ja puhutun sanan kautta uskoon tulleista: Vauvat ja pikkulapset eivät puhu näin: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat ymmärtäväisessä iässä ja ymmärsivät Pietarin puheen.

Kasteen kautta Kristuksen ruumiin jäseneksi pääsään. Ihmisen ikä ei määrää pelastustietä

• Katsoivatko apostolit pakanoita? 👀
      👁 👃 👁
      👅

• Anonyymi

1Kor.1:17 Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi. Biblia (1776) Gal.6:14.

• Anonyymi

Hes.36:25 Ja priikotan puhdasta vettä teidän päällenne, niin että te tulette puhtaaksi; kaikesta teidän saastaisuudestanne ja kaikista teidän epäjumalistanne puhdistan minä teitä. Biblia. Ps.51:4. 51:9. Jes.44:3. Sak.13:1.

• Anonyymi

Kasteen merkitystä eivät voi ymmärtää sellaiset ihmiset, jotka eivät ole uskossa. "Vanha ihminen" haudataan kasteen hautaan ja " uusi ihminen" pääsee vapaasti jatkamaan uskonelämää.

• Anonyymi

"Vesikastetta ei mainita Mooseksen kirjoissa..<<??

”Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭10‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
      ------
      ”Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.”
      ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭3‬:‭25‬-‭28‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Kaste Moosekseen pilvessä ja meressä erotti ( pyhitti) heidät Egyptiläisistä ja heidän pakanallisista tavoistaan. Jumala oli lunastanut itselleen kansan egyptistä karitsan verellä ( sivelyllä ovipieliin) Hän teki heistä pyhän kansan pappisvaltakunnan itselleen.

Uuden liiton vesikaste Jeesukseen Kristukseen erottaa ( pyhittää ) uskovan maailman mukaan elämisestä koska hänen vanha ihmisensä on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa että synnin ruumis kukistettaisiin ( tehtiin voimattomaksi hallitsemaan uskovaa) ettei hän syntiä palvelisi. Hänet on pyhitetty Kristuksen uhrin kautta palvelemaan vanhurskautta uudessa elämässä.
        -----
        ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭1‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭19‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Aloitta rotuoppien kannattaja.
      ei kai vaan rasismia?

jos on se koskee Jumalaa ja häpäisee ha turmelee Jumalan nimen. Ei voi luottaa Pyhyyteen.

• Anonyymi

Ap.t.1:5 Sillä Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä ei monen päivän perästä. Ap.t.11:16 Niin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanonut oli: Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä. Biblia (1776) Matt.3:11. Mark.1:8. Luuk.3:16.

• Anonyymi

Apostolit kastoivat eli upottivat veteen vain evankeliumin vastaanottajia eli heitä jotka ottivat vastaan uskon Jeesukseen.

• Anonyymi

Kyllä, kaiken ikäisiä

• Anonyymi

Paavali ei itse kastanut kovin montaa uskovaista, mutta hänen seuralaisensa kastoivat. Jos Paavali ei olisi kastanut ketään, niin hän ei olisi muistellut sitä, ketkä kaikki hän oli kastanut.

Ja tosiaan: Gaius ja Stefanaan perhekunta olivat nimistään päätellen pakanoita. Jeesus käski kastaa myös pakanoita ja Pietari kastoi heitä. Matt. 28:19; Apt. 10

Väärän opettajan väite on naurettava: että vain juutalaisia kastettiin ja se oli vanhan liiton tapa. Miksi ihmeessä apostolit olisivat vaatineet vanhan liiton tapoja uudessa liitossa? Eikä vanhassa liitossa tosiaan kastettu ketään Jeesuksen Kristuksen nimeen vedessä.

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumin mukaan (3:22; 4:1-2) Jeesus tai oikeammin opetuslapset kastoivat, mutta tämä ei tapahtunut Mooseksen lain käskyn mukaan eikä sellaista tapaa ollut ennen Jeesuksen julkista toimintaa. Kyse ei siten ole vanhan liiton "pesuista" vaan uudesta tavasta, joka jatkui seurakunnassa uuden liiton aikakaudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin mukaan (3:22; 4:1-2) Jeesus tai oikeammin opetuslapset kastoivat, mutta tämä ei tapahtunut Mooseksen lain käskyn mukaan eikä sellaista tapaa ollut ennen Jeesuksen julkista toimintaa. Kyse ei siten ole vanhan liiton "pesuista" vaan uudesta tavasta, joka jatkui seurakunnassa uuden liiton aikakaudella.

Höpö höpö !

Kyse oli lakiliiton järjestyksestä !

Kun opetuslapset kastoivat, niin ne lakiliiton uskovat tekivät parannuksen epäuskostaan, kun eivät olleet uskoneet tulevaan Vapahtajaansa.

Ja sen kasteen avulla he siis tunnustautuivat Jeesukseen uskoviksi !

Eli lakiliiton parannuksen kaste !

Pakanoilla ei ollut mitään vastaavaa kastekäytäntöä, eikä sitä heiltä vaadittu, kuten ei muunkaan lakiliiton järjestyksen mukaisia ulkoisia toimia, kuten uhraamisia / pesoja ym ym...

• Anonyymi

Apostolit kastoivat vain uskoontulleet.

• Anonyymi

1. Tess5:
      9. Jumala ei ole määrännyt, että osaksemme tulisi viha, ({Kirj.: "määrännyt meitä vihaan".)), vaan että saisimme pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      Room. 5:9; 1. Tess. 1:10
      10. joka on kuollut puolestamme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan. Room. 14:8-9; 2. Kor. 5:15
      11. Kehottakaa siis toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niin kuin teettekin.
      Hepr. 10:24-25; Juud. 1:20

• Anonyymi

No niin, nyt kun on tullut paljon hyvin erilaisia käsityksiä vesikasteesta, siis vauva ja aikuiskasteesta, niin kerrotko sinä ap, nyt sitten sen, mihin kasteeseen sinä itse uskot ?

Ja tärkeämpi kysymys on nyt se, että mikä on sen vesikasteen funktio / hyödytys uudessa liitossa ?

Mihin sitä kaiken kaikkiaan uudessa liitossa tarvitaan edes ?

Eli mitä ne sinun "opettajasi" ja kommentaattorisi ovat sinulle opettaneet ja varmaksi väittäneet ?

Vai onko jopa niin, että heilläkin on useita erilaisia näkemyksiä ?

Tai sitten ei ollenkaan näkemystä, kuten ei tuosta minun laittamastani "kysymyspähkinästä" !

• Anonyymi

Kysymyspähkinään olen vastannut Albert Barnesin sanoin ja noudattanut Sananlaskun ohjetta keskustelussa kanssasi.

Vain ne kastetaan, jotka uskovat.

Miksi nautitaan ehtoollusta tai tehdään mitään Herran tahdon mukaista? Siksi otetaan myös kaste.

Et ole vastannut kysymykseen miten ymmärrät Jeesuksen käskyn kastaa pakanoita Matteuksen evankeliumi 28:19. Vastaisitko?

• Anonyymi

Ota ensin Jeesus elämääsi sen jälkeen kasteelle.

• Anonyymi

Mutta miksi siis kasteelle ?

Mitä sillä saa lisää ?

Ja mitä muka ?

Siis uudestisyntymässä Herra itse sanan mukaan kastaa Pyhällä Hengellä.

Eli uskoon tuleva saa Pyhän Hengen sydämeensä ja siten ihmisestä tulee Elävän Jumalan temppeli.

Siinä samassa vanha haudataan ja uusi tuli siis tilalle, eikä niin kuin moni väärin opettaa, että vanha haudattaisiin vasta "vesikasteen hautaan" !

No, odotan ap:n vastinetta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi siis kasteelle ?

Mitä sillä saa lisää ?

Ja mitä muka ?

Siis uudestisyntymässä Herra itse sanan mukaan kastaa Pyhällä Hengellä.

Eli uskoon tuleva saa Pyhän Hengen sydämeensä ja siten ihmisestä tulee Elävän Jumalan temppeli.

Siinä samassa vanha haudataan ja uusi tuli siis tilalle, eikä niin kuin moni väärin opettaa, että vanha haudattaisiin vasta "vesikasteen hautaan" !

No, odotan ap:n vastinetta !

Lisään tähän yhden Raamatunpaikan, joka nousi mieleeni.

2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan

Eli uudestisyntymässä me saimme Pyhän Hengen kautta KAIKEN, mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan.

Joten miksi siis mitätöidä Herran täytetty ja täydellinen työ, jollain lakiliiton ULKOISILLA toimituksilla, kuten vesipesoilla / parannuksen kasteella ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan

Eli uudestisyntymässä me saimme Pyhän Hengen kautta KAIKEN, mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan.

Joten miksi siis mitätöidä Herran täytetty ja täydellinen työ, jollain lakiliiton ULKOISILLA toimituksilla, kuten vesipesoilla / parannuksen kasteella ?

Ei kaste ole lakia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaste ole lakia

Parannuksen kaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen !

Etkö sen vertaa tiedä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannuksen kaste kuului lakkautetun lakiliiton järjestykseen !

Etkö sen vertaa tiedä ?

Sinä tiedät omiasi! Mooseksen laissa ei ole parannuksen kastetta! Johanneksen kaste oli, niin kuin on kirjoitettu, ja jonka jokasen pitäisi osata lukea: Johanneksen kaste.
        Mooseksen laki sisälsi siirtyminen Mooseksen lain alaisuudesta tulevan profeetan aluisuuteen: Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        Mooses määräsi, tulevaa profeettaa on kuultava, mutta Mooses ei sanonut: 'profeetan tulua on otettava paranuksen kaste'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten miksi siis mitätöidä Herran täytetty ja täydellinen työ, jollain lakiliiton ULKOISILLA toimituksilla, kuten vesipesoilla / parannuksen kasteella ?"

Niin, miksi Paavali ja apostolit kastoivat juutalaisia, jos se mitätöi Herran työn? Ja myös pakanoita kastettiin Herran käskyn mukaan, kun tarkkoja ollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä tiedät omiasi! Mooseksen laissa ei ole parannuksen kastetta! Johanneksen kaste oli, niin kuin on kirjoitettu, ja jonka jokasen pitäisi osata lukea: Johanneksen kaste.
        Mooseksen laki sisälsi siirtyminen Mooseksen lain alaisuudesta tulevan profeetan aluisuuteen: Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        Mooses määräsi, tulevaa profeettaa on kuultava, mutta Mooses ei sanonut: 'profeetan tulua on otettava paranuksen kaste'.

Voisitko lukea edes vähän enemmän sitä Raamattuasi ?!

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä PARANNUKSEEN,

mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa PARANNUKSEN KASTETTA syntien anteeksisaamiseksi.

Siis ihan oikeasti !

Tutkikaa nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuanne, ennen kuin tulette varmaksi väittämään asioita !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten miksi siis mitätöidä Herran täytetty ja täydellinen työ, jollain lakiliiton ULKOISILLA toimituksilla, kuten vesipesoilla / parannuksen kasteella ?"

Niin, miksi Paavali ja apostolit kastoivat juutalaisia, jos se mitätöi Herran työn? Ja myös pakanoita kastettiin Herran käskyn mukaan, kun tarkkoja ollaan.

Ne Jeesuksen aikakauden juutalaiset elivät lakiliitossa yhä !

Ja heidän oli elinaikanansa mahdollista yhä siirtyä suoraan lakiliitosta uuteen liittoon !

Lain mukaan se onnistui siis parannusta tehden, siis parannusta epäuskosta.

Joten he menivät parannuksen kasteelle, jonka kautta he tunnustautuivat Jeesukseen uskoviksi.

Siis Herra Jeesus oli löydettävissä jo ennen Hänen ilmestymistään vanhan liiton aikuisista Kirjoituksista, eli he siis tekivät parannuksen epäuskostaan, kun eivät olleet uskoneet Vapahtajaan.

Vasta v. 70 Jumala lakkautti lakiliiton ja teki sen mahdottomaksi, hävityttämällä temppelin ja siten lain määräämät uhritoimitukset ym.

Eli tuohon asti oli siis Jeesuksen ajan juutalaisten mahdollista siirtyä suoraan uuteen liittoon tunnustautumalla parannuksen kasteella Jeesukseen uskoviksi, eli he siis ottivat vastaan vain Totuuden Jeesuksesta, Isä ja Pyhä Henki heillä oli jo ollut tiedossa siis !

Eli vanha ja uusi liitto olivat voimassa tuon pienen hetken, siihen v70 asti, mutta siinä kohtaa siis Jumala lakkautti lakiliiton ja sen järjestyksen.

Tässä se syy juutalaisten kastamiseen vedellä, ja syy myös siihen, että kastettiin juurikin Jeesuksen nimeen !

Pakanoista taas sanotaan, että heidät kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Miksi ?

No, he ottavat vastaan koko Jumaluuden, eli heillä ei ole ollut tietoa Isästä, eikä Pyhästä Hengestä, eikä myöskään Pojasta.

Mutta tämä uuden liiton kastaminen ei ole vedellä kastamista, sillä Herra itse kastaa uudestisyntyvän / Hengestä syntyvän Pyhällä Hengellä !

Eikä vesi siis pese syntejä, siihen vaaditaan Kristuksen kallis sovintoveri !

Eikä vesi ole meidän lunastuksemme sinettinä ja vakuutena, vaan uudestisyntymässä saamamme Pyhä Henki se on !

Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Ja jos meitä ei olisi "aivopesty" uskomaan vessikasteisiin, niin tästä jo voisimme lukea lakiliiton ja uuden liiton kasteiden eron, eli toinen on ULKOINEN ja toinen taas SISÄINEN.

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Eli:

2 eri kastetta, sisäinen ja ulkoinen !

2 eri kastajaa, toisessa ihminen, toisessa Jumala !

Joten :

2 eri liittoa, vanha ja uusi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja heidän oli elinaikanansa mahdollista yhä siirtyä suoraan lakiliitosta uuteen liittoon !

Joten he menivät parannuksen kasteelle, jonka kautta he tunnustautuivat Jeesukseen uskoviksi.

Siis Herra Jeesus oli löydettävissä jo ennen Hänen ilmestymistään vanhan liiton aikuisista Kirjoituksista, eli he siis tekivät parannuksen epäuskostaan, kun eivät olleet uskoneet Vapahtajaan.

Vasta v. 70 Jumala lakkautti lakiliiton ja teki sen mahdottomaksi, hävityttämällä temppelin ja siten lain määräämät uhritoimitukset ym.

Eli tuohon asti oli siis Jeesuksen ajan juutalaisten mahdollista siirtyä suoraan uuteen liittoon tunnustautumalla parannuksen kasteella Jeesukseen uskoviksi, eli he siis ottivat vastaan vain Totuuden Jeesuksesta, Isä ja Pyhä Henki heillä oli jo ollut tiedossa siis !

Eli vanha ja uusi liitto olivat voimassa tuon pienen hetken, siihen v70 asti, mutta siinä kohtaa siis Jumala lakkautti lakiliiton ja sen järjestyksen.

Tässä se syy juutalaisten kastamiseen vedellä, ja syy myös siihen, että kastettiin juurikin Jeesuksen nimeen !

Pakanoista taas sanotaan, että heidät kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Miksi ?

No, he ottavat vastaan koko Jumaluuden, eli heillä ei ole ollut tietoa Isästä, eikä Pyhästä Hengestä, eikä myöskään Pojasta.

Mutta tämä uuden liiton kastaminen ei ole vedellä kastamista, sillä Herra itse kastaa uudestisyntyvän / Hengestä syntyvän Pyhällä Hengellä !

Eikä vesi ole meidän lunastuksemme sinettinä ja vakuutena, vaan uudestisyntymässä saamamme Pyhä Henki se on !

Efesolaiskirje 1
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Ja jos meitä ei olisi "aivopesty" uskomaan vessikasteisiin, niin tästä jo voisimme lukea lakiliiton ja uuden liiton kasteiden eron, eli toinen on ULKOINEN ja toinen taas SISÄINEN.

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Eli:

Joten :

Mitä mieltä olet siitä, että Jeesus käski kastaa pakanoita vedessä?

Matteus 28:19

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

Lisään tuohon loppuun liittyen sen, miten "aivopesty" lukee Raamattuaan ja lisää sen aivopesun kautta sanoja sinne, joita siellä ei ole, eli tässä:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Eli, nyt huomio !

Lukeeko siinä sanaa VESI, vai ei lue ???

Lisäksi se vielä, että tuo jälkimmäinen ja sen todellinen sanoma ?

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Edellä JO kirjoitin siitä, että mikä on pelastuksemme sinetti ja vakuus, eli se on se Pyhä Henki, joka saadaan siis uudestisyntymässä, EIKÄ vesikasteessa !

Efesolaiskirje 1

Eli vesikaste ei pelasta, joten tuo Raamatunkohta ei millään voi tarkoittaa vesikastetta !!!

Siis tämä on sen todellinen sanoma:

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan ( PYHÄLLÄ HENGELLÄ), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Eli jonka siis Herra itse kastaa Pyhällä Hengellä uudestisyntymässä, jossa Jumala synnyttää sen Uskon siinä samassa, se pelastuu !

Pelkkä vesikaste ei siis pelasta yhtään ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

Eikö juutalainen saanut Pyhää Henkeä uskomalla Jeesuksen Kristuksen evankeliumin, uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen?

Jos sai, niin miksi piti kastaa vedessä "vanhan lakiliiton mukaan" ja "mitätöidä Herran työ?" Niinhän sinä vesikasteesta olet opettanut, että sillä mitätöidään Herran työ?

Miksi Raamatussa ei lue mitään siitä, että vedessä kastaminen pitää lopettaa vuonna 70?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

No jo on sekavaa. Ei tällaista löydy Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään tuohon loppuun liittyen sen, miten "aivopesty" lukee Raamattuaan ja lisää sen aivopesun kautta sanoja sinne, joita siellä ei ole, eli tässä:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Eli, nyt huomio !

Edellä JO kirjoitin siitä, että mikä on pelastuksemme sinetti ja vakuus, eli se on se Pyhä Henki, joka saadaan siis uudestisyntymässä, EIKÄ vesikasteessa !

Efesolaiskirje 1

Eli vesikaste ei pelasta, joten tuo Raamatunkohta ei millään voi tarkoittaa vesikastetta !!!

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan ( PYHÄLLÄ HENGELLÄ), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Eli jonka siis Herra itse kastaa Pyhällä Hengellä uudestisyntymässä, jossa Jumala synnyttää sen Uskon siinä samassa, se pelastuu !

Ahaa, tulkitset siis Hengellä kastamiseksi ne kohdat, jotka Raamatun opettajat ja apostolit tulkitsivat vedessä kastamiseksi. Nimittäin apostolit kastoivat vedessä sekä pakanoita että juutalaisia. Näin on kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

Tarkoitatko sinä sitä, että Jeesus käski opetuslapsia kastamaan juutalaisia ja pakanoita Pyhällä Hengellä?

Käskyhän kuuluu niin, että opetuslapset kastavat, ei Jumala!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, nyt huomio !

Efesolaiskirje 1

"Pelkkä vesikaste ei siis pelasta yhtään ketään."

Ehtoollinen ei pelasta ketään; silti sitä nautitaan.

Hyvät teot eivät pelasta ketään: silti niitä tehdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

Kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen ei ole parannuksen kaste. Johanneksen kaste on parannuksen kaste, mutta kaste Herran Jeesuksen nimeen on eri asia.

Kumpikaan näistä kasteista ei kuulunut lakiliittoon, Mooseksen lakiin. Vanhan testamentin aikana ei kastettu parannukseen eikä Herran Jeesuksen nimeen.

Johanneksen kaste edelsi kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se oli viimeinen pylväs matkalla vanhasta liitosta uuteen liittoon. Uusi liitto alko siitä, kun opetuslapset täytettiin Pyhällä Hengellä. Jotkut sanovat sen alkaneen jo aiemmin, Herran herättyä kuolleista tai noustua taivaaseen tai kuoleman hetkellä. Se alkoi kuitenkin ennen vuotta 70 eivätkä yksilöuskovat eläneet kahta liittoa yhtä aikaa. He kuuluivat joko uuteen liittoon tai vanhaan. Ei ollut näiden yhdistelmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

En ole koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen oppiin. Oletko ainoa koko maailmassa, joka uskoo näin?

Harmillista meidän muiden kannalta, että et elänyt apostolien ja Jeesuksen aikana. Olisit voinut ojentaa apostoleita, etteivät olisi töpeksineet.

Nythän on niin, että apostolit kastoivat sekä juutalaisia että pakanoita ja sinun sanojasi mukaillen "tekivät tyhjäksi Herran teon".

Jos olisit ollut kirjoittamassa Uutta testamenttia, niin olisi tämäkin asia selvä kaikille. Nyt olet ainoa, joka uskoo "Herran tahdon ja opetuksen" mukaan.

Ymmärrätköhän lainausmerkit ja satiirin? On pakko kysyä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis viittaat tähän:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Lukeeko siinä niin, että kastakaa vedellä ?

Vai eikö ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis viittaat tähän:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Lukeeko siinä niin, että kastakaa vedellä ?

Vai eikö ?

Ei tarvitse sanoa erikseen "kastaa vedessä", kun ihminen on kastaja. Kasteen täytyy silloin tapahtua vedessä, koska ihminen ei kasta Pyhällä Hengellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli tässä näkyy se vuosituhansien aikainen vesikaste "aivopesu".

Eli vesi lisätään sinnekin, missä sitä ei lue !

Eli katolinen kirkko on opettanut jo likimain 2000v. vesikaste / vauvakaste oppiaan !

Ja kun tämä ap veijari siis kaiken aikaa sanoo, että KAIKKI kommentaattorit ja opettajat sanovat sitä ja tätä, niin ennen herätysliikkeitä uskottiin siis vauvakasteen eli vesikasteen pelastavan !!!

Olivatko nuo kaikki ja kaiken aikaa, eli noin puolitoista vuosisataa oikeassa ???

Siis siihenhän kaiken aikaa ap:n perustelut tukeutuvat, eli VALTAOSA määrää sen mikä on Totuus !

Niinkö se on mennyt pitkässä juoksussa ?

Jos siis uskomme kuten ap, eli VALTAOSA on oikeassa, niin meidän tulisi silloin uskoa katolisen kirkon oppirakennelmaan, eikö totta ?

Siis heitä on Wikipedian mukaan jopa sen mukaan:

Vuonna 2024 katolisia kristittyjä arvioitiin olevan maailmassa noin 1,28 miljardia

Eli nyt siis kaikki katolisiksi, jos kerran kannattajien MÄÄRÄ kertoo Totuuden ? !

Huomaatteko nyt tuollaisten KAIKKI TIETÄVÄT väitteiden naurettavuuden ?!

No anababtismi taas alkoi kai 1500 luvulla, eli sitä OPPIRAKENNELMAA ovat nyt uskoneet monet !

Mutta onko se siis Totuus ?

Eli jos valtaosa heistä uskoo jollain tavalla, niin onko se kuitenkaan Totuus ?

Jumalan Sana on Totuus !!!!!

Oppirakennelmat ovat vajavaisten ja erehtyväisten ihmisten rakentamia !

Ja vaikka siis moni tai jopa valtaosa uskoisikin johonkin, niin sekö tekee asiasta Totuuden, eli kuten edellä jo kirjoitin, jos uskomme VALTAOSAN tietävän oikein, niin kääntykäämme katolisen kirkon eksytyksiin ja harhaoppisiksi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse sanoa erikseen "kastaa vedessä", kun ihminen on kastaja. Kasteen täytyy silloin tapahtua vedessä, koska ihminen ei kasta Pyhällä Hengellä.

Ei mene ihan noin !

Raamattu sanoo myös näin:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Eihän ihminen synnytä !

Jumala synnyttää uskon !

Kuitenkin voidaan siis sanoa noinkin, eikä tuo ole väärin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tässä siis on syvempi Hengellinen asia kyseessä, jota kaikki eivät käsitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli katolinen kirkko on opettanut jo likimain 2000v. vesikaste / vauvakaste oppiaan !

Ja kun tämä ap veijari siis kaiken aikaa sanoo, että KAIKKI kommentaattorit ja opettajat sanovat sitä ja tätä, niin ennen herätysliikkeitä uskottiin siis vauvakasteen eli vesikasteen pelastavan !!!

Olivatko nuo kaikki ja kaiken aikaa, eli noin puolitoista vuosisataa oikeassa ???

Siis siihenhän kaiken aikaa ap:n perustelut tukeutuvat, eli VALTAOSA määrää sen mikä on Totuus !

Jos siis uskomme kuten ap, eli VALTAOSA on oikeassa, niin meidän tulisi silloin uskoa katolisen kirkon oppirakennelmaan, eikö totta ?

Vuonna 2024 katolisia kristittyjä arvioitiin olevan maailmassa noin 1,28 miljardia

Eli nyt siis kaikki katolisiksi, jos kerran kannattajien MÄÄRÄ kertoo Totuuden ? !

No anababtismi taas alkoi kai 1500 luvulla, eli sitä OPPIRAKENNELMAA ovat nyt uskoneet monet !

Ja vaikka siis moni tai jopa valtaosa uskoisikin johonkin, niin sekö tekee asiasta Totuuden, eli kuten edellä jo kirjoitin, jos uskomme VALTAOSAN tietävän oikein, niin kääntykäämme katolisen kirkon eksytyksiin ja harhaoppisiksi !

Sinun teksteissäsi on paljon Raamatun Sanaa. Mutta yksi asia niistä puuttuu;
        Pyhä Henki. Sana ilman Henkeä ei ole totuus sillä Henki on Totuus.
        Siis Sana ja Henki yhdessä on Totuus, Jumala.

Pelkkä Sana ilman Henkeä ei ole Jumalasta koska Sana ja Henki
        on yksi Jumala. Isä, Pyhä Henki, asuu Sanassa ja Poika, Sana, on Isässä.
        Isä ja Poika ovat yksi Jumala kuten Jeesus sanoo Joh 10.
        luvussa ja suoraan jakeessa 30.

Sinun tekstejäsi ei Pyhä Henki vahvista minulle.
        Sinä kyllä käytät Raamatun Sanaa, mutta käytät sitä omien
        oppiesi tukemisessa. On täysin eri asia jos ja kun Pyhä Henki
        käyttää ihmistä Hänen oppiensa esille tuomisessa.
        Tätä ei ole sinun teksteissäsi havaittu.

>>>Koska Pyhä Henki todistaa, yhteistyössä uskovan kanssa, Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhä Henki vahvistaa vilpittömälle jalolle ihmiselle sen, mikä on Hänestä: Totuudesta. Henki on Totuus. Muuta lukijan ei tarvitse uskoa.<<<

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen oppiin. Oletko ainoa koko maailmassa, joka uskoo näin?

Harmillista meidän muiden kannalta, että et elänyt apostolien ja Jeesuksen aikana. Olisit voinut ojentaa apostoleita, etteivät olisi töpeksineet.

Nythän on niin, että apostolit kastoivat sekä juutalaisia että pakanoita ja sinun sanojasi mukaillen "tekivät tyhjäksi Herran teon".

Jos olisit ollut kirjoittamassa Uutta testamenttia, niin olisi tämäkin asia selvä kaikille. Nyt olet ainoa, joka uskoo "Herran tahdon ja opetuksen" mukaan.

Ymmärrätköhän lainausmerkit ja satiirin? On pakko kysyä...

Tuo henkilö, VR, vai mikä linee, paljasta jatkuvasti teksteissään
        uusia alueita, joissa hän on erehtynyt, ja joita hän ei käsitä.
        Kuitenkin hän pyrkii ojentamaan jokaista täällä kirjoittavaa
        uskovaa koska uskoo olevansa ainoa uskova, joka on oikeassa.
        Ja mikä pahinta ja surkuhupaisaa, hän kuvittelee Jumalan
        panneen hänet ojentamaan jokaista uskovaa oikeaan oppiin.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään enemmistö ei ole aina oikeassa, mutta harvoin vain yksi ihminen on oikeassa ja pesee apostolitkin ymmärryksen määrässä. Nyt sellainenkin ihme on nähty! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mene ihan noin !

Raamattu sanoo myös näin:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Eihän ihminen synnytä !

Jumala synnyttää uskon !

Kuitenkin voidaan siis sanoa noinkin, eikä tuo ole väärin !

Kastaako siis ihminen Pyhällä Hengellä?

Jeesus siis käski opetuslasten kastaa muita ihmisiä Pyhällä Hengellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tässä siis on syvempi Hengellinen asia kyseessä, jota kaikki eivät käsitä.

No onhan se hyvä, että sinä käsität. Neuvopa meitä muitakin?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo henkilö, VR, vai mikä linee, paljasta jatkuvasti teksteissään
        uusia alueita, joissa hän on erehtynyt, ja joita hän ei käsitä.
        Kuitenkin hän pyrkii ojentamaan jokaista täällä kirjoittavaa
        uskovaa koska uskoo olevansa ainoa uskova, joka on oikeassa.
        Ja mikä pahinta ja surkuhupaisaa, hän kuvittelee Jumalan
        panneen hänet ojentamaan jokaista uskovaa oikeaan oppiin.

Mvh J - K

Kyllä. VR62 uskoo olevansa Jumalasta seuraava, ylempänä apostoleja ja jopa Jeesusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ?

Efesolaiskirje 1

Eli:

Joten :

Ajatella, että maailman historiassa on yksi ainoa henkilö, joka on ymmärtänyt tämän asian oikein, ja se olet sinä!

Kunnia Jumalasta seuraavalle, VR62!

Kyllä siinä apostolit ja Jeesuskin kalpenevat tämän oppineen rinnalla... ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatella, että maailman historiassa on yksi ainoa henkilö, joka on ymmärtänyt tämän asian oikein, ja se olet sinä!

Kunnia Jumalasta seuraavalle, VR62!

Kyllä siinä apostolit ja Jeesuskin kalpenevat tämän oppineen rinnalla... ;)

Kiitos paljon näistä teidän sanoistanne ! ☺️

Mutta en kuvittele kuitenkaan olevani ainoa, jolle Pyhä Henki on näitä asioita avannut.

Ja ihan tideoksenne se, mitä Raamatussa sanotaan:

Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

Eli jos mietimme vaikkapa katolilaisuutta ja kirkkokuntien oppeja !

Niin vasta viime aikoina ne on todella tunnistettu silkaksi valheeksi ja eksytykseksi, eikö totta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun teksteissäsi on paljon Raamatun Sanaa. Mutta yksi asia niistä puuttuu;
        Pyhä Henki. Sana ilman Henkeä ei ole totuus sillä Henki on Totuus.
        Siis Sana ja Henki yhdessä on Totuus, Jumala.

Pelkkä Sana ilman Henkeä ei ole Jumalasta koska Sana ja Henki
        on yksi Jumala. Isä, Pyhä Henki, asuu Sanassa ja Poika, Sana, on Isässä.
        Isä ja Poika ovat yksi Jumala kuten Jeesus sanoo Joh 10.
        luvussa ja suoraan jakeessa 30.

Sinun tekstejäsi ei Pyhä Henki vahvista minulle.
        Sinä kyllä käytät Raamatun Sanaa, mutta käytät sitä omien
        oppiesi tukemisessa. On täysin eri asia jos ja kun Pyhä Henki
        käyttää ihmistä Hänen oppiensa esille tuomisessa.
        Tätä ei ole sinun teksteissäsi havaittu.

>>>Koska Pyhä Henki todistaa, yhteistyössä uskovan kanssa, Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhä Henki vahvistaa vilpittömälle jalolle ihmiselle sen, mikä on Hänestä: Totuudesta. Henki on Totuus. Muuta lukijan ei tarvitse uskoa.<<<

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

Mvh J - K

Tässä kerrot ja paljastat vain omat valheesi. joihin sinä itse uskot Mvh J - K !

Olen JO sinullekin kirjoittanut sen perus Totuuden, että Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen !

Sen kuvan kautta me voimme ymmärtää helpommin Jumaluuden, eli:

Ihmisessä on Raamatun mukaan sielu ja ruumis ja henki !

Joten Jumaluudessa ovat myös nuo 3, eli samassa järjestyksessä siis Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

Ihmisessä siis ovat nuo 3, mutta kuitenkin on siis YKSI ihminen !

Samoin Jumalassa ovat nuo 3, mutta kuitenkin Jumala on Yksi Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

Mutta eihän ihmisen sielu ole ruumis, eikä sielu ole henkin, eikä ruumis ole henki !!!

Joten ei voida sanoa niin, että Poika on Pyhä Henki !

Kuten sinä ymmärtämättömänä väität ja eksytät muitakin, vaikka kuvittelet harhoissasi olevasi suurikin tietäjä !

On todella ikävää ja säälittävää samalla se, että sinä joka haluat olla opettaja opetatkin valhetta !

Tutki hyvä ihinen ensin kunnolla näitä asioita ja edes tätä mitä olen sinulle useaan kertaan jo kirjoittanut !

Minä todella toivon ja pyydän sitä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. VR62 uskoo olevansa Jumalasta seuraava, ylempänä apostoleja ja jopa Jeesusta!

Nyt tuli todella paha valhe !

Minä en kuvittele edes olevani opettaja !!!

Minä olen vain ns. riviuskova, en sen kummempaa !

En ole toiminut, enkä toimi missään Seurakunnassa opettajana, enkä kierrä missään seurakunnissa opettamassa,, eli ääntäni ei kuullamissään.

Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia omia sivuja / sivustoja, eikä siten omia oppirakennelmia / opetus kokoelmia / uskontunnustuksia / selitysteoksia !!!

Siis ihan toisin kuin esim nikki Mvh J - K:lla !

Joka markkinoi kaiken aikaa omia oppejaan täälläkin !

Joten silkkaa valhetta koko väite !!!

Kadutko ja tunnustatko sinä nyt syntisi rehdisti, kuten sinun Sanan mukaan tulisi tehdä ?

Vai jatkatko sinä synneissäsi yhä vain ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos paljon näistä teidän sanoistanne ! ☺️

Mutta en kuvittele kuitenkaan olevani ainoa, jolle Pyhä Henki on näitä asioita avannut.

Ja ihan tideoksenne se, mitä Raamatussa sanotaan:

Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

Eli jos mietimme vaikkapa katolilaisuutta ja kirkkokuntien oppeja !

Niin vasta viime aikoina ne on todella tunnistettu silkaksi valheeksi ja eksytykseksi, eikö totta ?

Sano yksi henkilö, joka uskoo kuten sinä!

Eikö löydy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole toiminut, enkä toimi missään Seurakunnassa opettajana, enkä kierrä missään seurakunnissa opettamassa,, eli ääntäni ei kuullamissään.

Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia omia sivuja / sivustoja, eikä siten omia oppirakennelmia / opetus kokoelmia / uskontunnustuksia / selitysteoksia !!!

Kadutko ja tunnustatko sinä nyt syntisi rehdisti, kuten sinun Sanan mukaan tulisi tehdä ?

Olen näet huomannut sen täällä, ikäväkseni, että moni antaa ikäänkuin luvan ladella valheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistään, koska nämä heidän mielestään ovat jotenkin harhaoppisia !

Siis ikäänkuin se oikeuttaisi levittämään valheita toisesta, kun tämä on "harhaoppinen" !

Eli syntiä saa tehdä, kun toinen on väärässä ?

Ihme ajattelutapa ja sydämen asenne, joka kertoo paljon kirjoittajasta itsestään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on lähettänyt sinut tänne opettajaksi ja profeetaksi. Ei sitä saa kieltää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö juutalainen saanut Pyhää Henkeä uskomalla Jeesuksen Kristuksen evankeliumin, uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen?

Jos sai, niin miksi piti kastaa vedessä "vanhan lakiliiton mukaan" ja "mitätöidä Herran työ?" Niinhän sinä vesikasteesta olet opettanut, että sillä mitätöidään Herran työ?

Miksi Raamatussa ei lue mitään siitä, että vedessä kastaminen pitää lopettaa vuonna 70?

Raamatussa ei ole sanoja "lakiliitto" tai "henkiliitto"....niillä puheilla ihmisiä houkutellaan lahkoihin henkivaltoihin sidottavaksi villitsevien vieraiden henkien valtaaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sano yksi henkilö, joka uskoo kuten sinä!

Eikö löydy?

Olen niin monasti JO sanonut, että ei minua tarvitse uskoa !!!

Uskokaa Jumalan Sanaan ja siihen mitä se sanoo !

Tutkikaan ja koetelkaa itse se !

Tätä foorumia olen kuvannut areiopagiksi, jossa kukin kertoo omasta jumalastaan, joten täällä ei sitenkään ole kunnolla Raamattuun perehtyneitä, vaan suurin osa toistelee vain ns. vanhinten perinnäissääntöjä, ikävä kyllä, eli ei ole edes niitä omaksumiaan oppeja koskaan kunnolla Sanalla koetellut, että ovatko ne edes oikeasti totta ?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttäydyt kuin olisit yliopettaja, Jeesus ja Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan se hyvä, että sinä käsität. Neuvopa meitä muitakin?!

Miksi et opeta muita vaan panttaat hengellistä ymmärrystä ja tietoa itselläsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastaako siis ihminen Pyhällä Hengellä?

Jeesus siis käski opetuslasten kastaa muita ihmisiä Pyhällä Hengellä?

VR62 ei ole vastannut tähän. VR62 ei ole vastannut tähän.

• Anonyymi

Apostolit kastoivat vain uskoontulleet he eivät kastaneet muita. He eivät kastaneet noita Simonia.

• Anonyymi

Simon oli kastettu

• Anonyymi

Pieni tarkennus:

Apostoli kastoivat uskoon tulleita juutalaisia !

Moni ei tunnut perehtyneen edes sen vertaa Raamattuunsa, että tietäisi edes sen, että ensimmäiset uskoon tulleet pakanat olivat Korneliuksen huonekunta !

Ja tämä siis tapahtui vasta Apostolien tekojen 10 luvussa, eli kannattaa tutkia aikajanaa !

Tämä on täysin selvä Totuus, sillä toiset apostolit ottivat Pietarin puhutteluun, koska ei kukaan apostoleista sitä ennen tiennyt vielä sitä, että pelastus koski myös pakanoita !!!

Siis KAIKKI ennen sitä olivat juutalaisia !!!

Mutta tämäkin perusasia on monilta pahasti kateissa, kun ei tunneta Raamattua kuin hyvin hyvin vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni tarkennus:

Moni ei tunnut perehtyneen edes sen vertaa Raamattuunsa, että tietäisi edes sen, että ensimmäiset uskoon tulleet pakanat olivat Korneliuksen huonekunta !

Ja tämä siis tapahtui vasta Apostolien tekojen 10 luvussa, eli kannattaa tutkia aikajanaa !

Tämä on täysin selvä Totuus, sillä toiset apostolit ottivat Pietarin puhutteluun, koska ei kukaan apostoleista sitä ennen tiennyt vielä sitä, että pelastus koski myös pakanoita !!!

Mutta tämäkin perusasia on monilta pahasti kateissa, kun ei tunneta Raamattua kuin hyvin hyvin vähän.

Miten niin apostolit eivät tienneet, että pelastus koski myös pakanoita ja samoin vesikaste? Jeesushan antoi lähetyskäskyn ennen kuin nousi taivaaseen ja siinä käsketään tehdä kaikista kansoista opetuslapsia ja kastaa heitä.

Väitätkö nyt, että apostolit eivät tienneet tätä? Vai onko Raamattu ristiriitainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni tarkennus:

Filippus kastoi etiopilaisen sekä Samarin kaupungin uskoon tulleita ennen kuin Pietari käski kastaa Korneliuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Filippus kastoi etiopilaisen sekä Samarin kaupungin uskoon tulleita ennen kuin Pietari käski kastaa Korneliuksen.

Hoviherra oli selvästi juutalainen !

Lue itse se kohta kunnolla.

Pakanoilla ei ollut vesikaste traditiota, mutta hoviherra itse halusi kasteelle.

Lisäksi silloin temppeli oli yhä pystyssä ja hoviherra oli ollut rukoilemassa Jerusalemissa.

Eli selvästi juutalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samarian kaupungista taas Sana sanoo.

Jeesus meni itse Samariaan ja Hän itse sanoi, ettei Häntä lähetetty kuin Israelin kansalle julistamaan ilosanomaa, eli Jumalan omaisuus kansalle ENSIN, ja vasta sitten myöhemmin pakanoille.

Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

No, mitä tässä sanotaankaan:

1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
        3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.

!!!!
        9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        !!!

10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?

!!!
        12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        !!!

13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".

Siis vaikka juutalaiset pitiväkin samarialaisia pakanoina, niin Herra ei !

Herra tunnisti Isrelein kadoneet lapset siis !

Tämän vahvistaa tuo:

12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"

Kuka olikaan Jaakob ?

1. Moos. 32:29 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".

Eli Israelin lapsia olivat kuitenkin, vaikka juutalaiset heitä halveksuivat ja pitivät pakanoina !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin apostolit eivät tienneet, että pelastus koski myös pakanoita ja samoin vesikaste? Jeesushan antoi lähetyskäskyn ennen kuin nousi taivaaseen ja siinä käsketään tehdä kaikista kansoista opetuslapsia ja kastaa heitä.

Väitätkö nyt, että apostolit eivät tienneet tätä? Vai onko Raamattu ristiriitainen?

VR62 ei ole vastannut tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi kun tuo Raamatun tuntemuksenne on ihan olematonta !

Pietari kertoi toisille apostoleille sen asian, että pelastus koski pakanoita, ja se tapahtui vasta Korneliuksen huonekunnan tapauksen kautta:

Apostolien teot 11
        1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
        2 Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä
        3 sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa".
        4 Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:
        5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
        6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
        8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
        9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
        10 Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
        11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
        12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
        13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".

Yhäkö on jotakin epäselvää ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari kertoi toisille apostoleille sen asian, että pelastus koski pakanoita, ja se tapahtui vasta Korneliuksen huonekunnan tapauksen kautta:

Apostolien teot 11
        1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
        3 sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa".
        5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
        6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
        8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
        9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
        11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
        12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
        13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".

Raamatussa on siis ristiriita! Jeesus sanoi evankeliumien lopussa, että evankeliumi pitää julistaa kaikille kansoille, mutta apostolit eivät sitä tienneet ennen Pietarin ilmestystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolien teot 11

Pietari kastoi pakanat vedessä.

• Anonyymi

Totta kai apostolit tiesivät jo ennen Korneliuksen uskoon tuloa pelastuksen Sanan koskevan myös pakanoita: Pietari todisti helluntaipäivän puheessaan: Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• Anonyymi

Helluntaina 3000 kastettua oli kaikki juutalaisia ja heidän lapsensa olivat Juutalaisia.

• Anonyymi

Pietari kastoi Korneliuksen perhekunnan ja tämän ystävät. Paavali kastoi Stefanaan ja tämän perhekunnan ja Gaiuksen. Opetuslapset kastoivat muitakin pakanoita, joita ei nimeltä mainita.

Jeesus käski kastaa pakanoita. Matteus 28:19

• Anonyymi

Kansoilla tarkoitetaan Israelin heimon kansoja. Ei pakanoita.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole pakanoita.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansoilla tarkoitetaan Israelin heimon kansoja. Ei pakanoita.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole pakanoita.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Paavali rahasti pakanoita lupaamalla heille taivaspaikkoja.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali rahasti pakanoita lupaamalla heille taivaspaikkoja.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon."

Paavali ei ollut kristitty silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon."

Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, valehteli, oli saanut saatanan enkelin henkioppaakseen. Ei ollut oikea kristitty koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli tappohommissa koko ajan kun kristinusko alkoi levitä.

Paavalilla, oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, valehteli, oli saanut saatanan enkelin henkioppaakseen. Ei ollut oikea kristitty koskaan.

Kristityt tappoivat heidät, Pietari ym.

• Anonyymi

Matt. 10:6

Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo.

• Anonyymi

Paavalin saama henkiopas oli Saatanan viestintuoja, palvelukseen lähetetty henki,
        "The messenger of Satan" -niminen demoni. (King James)

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Demoni puhui hurmoskieliä, käytti Paavalin äänielmiä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Paavali varoitti toisiakin puhumasta kielillä sekavia molotuksia. Henkivallat sitoo ihmisen.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Juutalaisille ensin, sitten kreikkalaisille.
      Simeon siunasi Jeesus-lasta sanoen: sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,
      jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,

valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".

• Anonyymi

Paavali oli valheveikko, lopun ajan väkevän eksytyksen kirjoittaj

Saatana meni ensin Juudakseen, sitten kävi Pietarissa ja lopulta meni Paavaliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana meni ensin Juudakseen, sitten kävi Pietarissa ja lopulta meni Paavaliin.

Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema niin Paavalille kuin Pietarillekin.

• Anonyymi

"kansallesi Israelille".

kaikki kansat, Israelin eri heimojen muodotamat kansat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kansallesi Israelille".

kaikki kansat, Israelin eri heimojen muodotamat kansat

valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille,

• Anonyymi

Paavali oli murhamies, nin hänen saamallaan demonilla oli oikeus surmata hänet Roomassa.

• Anonyymi

On tämä sairasta !

Paavalia kohtaan hyökätään, koska hänen sanansa paljastavat eksyttäjät / harhaoppiset !

Joten siitä johtuu tämä "hampaiden kiristely" !

Ap. t. 7:54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tämä sairasta !

Paavalia kohtaan hyökätään, koska hänen sanansa paljastavat eksyttäjät / harhaoppiset !

Joten siitä johtuu tämä "hampaiden kiristely" !

Ap. t. 7:54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.

Mutta herättäähän se kateutta, että olet historian ainoa opettaja ja profeetta, joka ymmärtää oikein tämän kasteasian. Jeesus ja apostolit olivat väärässä. Sinä olet Jumalasta seuraava, ylempi Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta herättäähän se kateutta, että olet historian ainoa opettaja ja profeetta, joka ymmärtää oikein tämän kasteasian. Jeesus ja apostolit olivat väärässä. Sinä olet Jumalasta seuraava, ylempi Jeesusta.

Olen jo ylempänä kirjoittanut sen, että en ole, enkä pidä itse itseäni minään opettajana !

Olen siis vain ns. riviuskova, joka vain jakaa sen muille, mitä itse on Herralta saanut.

Olen kerran verrannut itse itseäni siihen pieneen poikaan, joka jakoi päivän eväänsä kaikille muille.

Samoin minä olen toiminut ja toimin.

9 "Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?"
        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.
        11 Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.
        12 Mutta kun he olivat ravitut, sanoi hän opetuslapsillensa: "Kootkaa tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään joutuisi hukkaan".
        13 Niin he kokosivat ne ja täyttivät kaksitoista vakkaa palasilla, mitkä olivat viidestä ohraleivästä jääneet tähteeksi niiltä, jotka olivat aterioineet.

Teidoksi sekin, että tässä on Hengellinen opetus, eli tämä ei ole vain ihme, ilman Hengellistä tasoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen jo ylempänä kirjoittanut sen, että en ole, enkä pidä itse itseäni minään opettajana !

Olen siis vain ns. riviuskova, joka vain jakaa sen muille, mitä itse on Herralta saanut.

Olen kerran verrannut itse itseäni siihen pieneen poikaan, joka jakoi päivän eväänsä kaikille muille.

Samoin minä olen toiminut ja toimin.

9 "Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?"
        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.
        11 Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.
        12 Mutta kun he olivat ravitut, sanoi hän opetuslapsillensa: "Kootkaa tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään joutuisi hukkaan".
        13 Niin he kokosivat ne ja täyttivät kaksitoista vakkaa palasilla, mitkä olivat viidestä ohraleivästä jääneet tähteeksi niiltä, jotka olivat aterioineet.

Teidoksi sekin, että tässä on Hengellinen opetus, eli tämä ei ole vain ihme, ilman Hengellistä tasoa !

Olet ainoa ihminen historiassa, jolla on tämä oppi. Ainoa.

Nimeä yksi, jos on joku muu.

• Anonyymi

Ef.4:5 Yksi kaste.
      Kristittyjen kasteessa on veden lisäksi Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Anonyymi

Yksi kaste !

Se sanotaan tässä:

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan;
        !!!
        Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        !!!

• Anonyymi

isä ja poika ja pyhä henki on kirkon käyttämä sanonta kirkon herrasta, tämän maailman ruhtinaasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kaste !

Se sanotaan tässä:

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan;
        !!!
        Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        !!!

Pietari julisti evankeliumia juutalaisille helluntaina. Apt.2.

3000 uskoi ja kastettiin vedessä, sillä vesikaste kuului juutalaisille.

Eikö tämä "lakiliiton" kaste mitätöinyt "Herran tekoa"?

Miksi ei? Miksi uudestisyntyminen ei riittänyt vaan piti tehdä "vanhan liiton" rituaali?

Eihän vesikaste vie ketään uuteen liittoon!

Miksi sotkea vanhaa liittoa uuteen? Eikö uusi syrjäyttänyt vanhaa?

Tämä siis sinun näkemystä pohtien.

• Anonyymi

VR62 on Jumalasta seuraava. Häntä kuulkaa!

Matteus 28:19, Jeesus käskee apostoleja kastamaan Pyhällä Hengellä kaikista kansoista tulevia opetuslapsia. Vedessä saa kastaa vain juutalaisia.

Pietari toimi ymmärtämättömyyttään, kun kastoi Korneliuksen perhekuntineen ja ystävineen. Hän ei tiennyt, ettei pakanoita saa kastaa vedellä, sillä se mitätöi Herran teon. (Apostolien tekojen 10)

Apostolit kastoivat vedessä juutalaisia vuoteen 70 asti, jolloin Jerusalemin temppeli tuhottiin. Tämä oli vanhan liiton parannuskaste, joka siirsi evankeliumin uskoneet juutalaiset vanhasta liitosta uuteen liittoon. Kaste vedessä ei mitätöinyt Herran tekoa tänä aikana, mutta myöhemmin se sen tekee.

Stefanas ja Gaius olivat juutalaisia vastoin kaikkien Raamatun opettajien ja kommentaarien selitystä, jonka mukaan he olivat pakanoita. (1. Korinttolaiskirje 1:13-18)

Kaikki kastetut korinttolaiset olivat juutalaisia, vaikka asiayhteydestä käy ilmi, että joukossa oli paljon pakanoita, joiden tykö Paavali meni. (Apt. 18:6-8)

• Anonyymi

Kirjoitit hevonkukkua: Anonyymi
        2025-11-23 20:11:42

• Anonyymi

Vanginvartijan oli roomalainen, pakana! Hoviherra oli etiopialainen, pakana!

• Anonyymi

Apostolien käyttämä kaste Jeesukseen nimeen ei ollut väitteesi mukainen: "Tämä oli vanhan liiton parannuskaste".
        Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi

Mitä ihmettä?!

Yksi ainoa ihminen koko maailman historiassa tietää totuuden!

Kunnia hänelle!
      Jumalan ääni!

• Anonyymi

Seurakunta on elänyt pimeydessä ja huojunut puolelta toiselle 2000 vuotta. Nyt on aika korjata kurssia ja tehdä ryhtiliike! VR62 on uskonpuhdistaja, väkevämpi kuin kukaan ennen häntä!

• Anonyymi

VR62 on universaalin Jumalan seurakunnan hyvä paimen. Häntä kuulkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakunta on elänyt pimeydessä ja huojunut puolelta toiselle 2000 vuotta. Nyt on aika korjata kurssia ja tehdä ryhtiliike! VR62 on uskonpuhdistaja, väkevämpi kuin kukaan ennen häntä!

Eikö olisi samalla syytä suistaa Jumala valtaistuimeltaan ja korottaa VR62 hänen paikalleen?! Hän on itse jo tehnyt sen.

• Anonyymi

Hänessä on Jumalan sana totisesti tullut lihaksi! Hän on kuin Kristus tässä maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänessä on Jumalan sana totisesti tullut lihaksi! Hän on kuin Kristus tässä maailmassa.

Ehdotan, että voitelemme nimimerkin VR62 virtuaalisella öljyllä palstan yliopettajaksi ja profeetaksi, sillä hän on sen ansainnut ja toiminut niissä tehtävissä jo yli 20 vuotta!

Puhutelkaa häntä jatkossa arvonimillä "yliopettaja" ja "profeetta". Kehukaa häntä alati.

• Anonyymi

>>>Yksi ainoa ihminen koko maailman historiassa tietää totuuden!

Kunnia hänelle!
        Jumalan ääni!<<<

Sinä sanot tuon sarkasmilla. Mutta ko. henkilö uskoo sen ihan
        todella. Se on järkyttävää. Häntä ei kukaan saa muuttumaan eikä
        muuttamaan mitään koska todella uskoo kaikkien hänen kanssaan
        eri mieltä olevien olevan ihmisopeissa ja hänen itsensä olevansa
        ainoa oikeassa oleva uskova ja Jumalan ääni. Tämä tuntuu
        uskomattomalta meistä, ns. normaali uskovista, mutta se on
        valitettavati totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Yksi ainoa ihminen koko maailman historiassa tietää totuuden!

Kunnia hänelle!
        Jumalan ääni!<<<

Sinä sanot tuon sarkasmilla. Mutta ko. henkilö uskoo sen ihan
        todella. Se on järkyttävää. Häntä ei kukaan saa muuttumaan eikä
        muuttamaan mitään koska todella uskoo kaikkien hänen kanssaan
        eri mieltä olevien olevan ihmisopeissa ja hänen itsensä olevansa
        ainoa oikeassa oleva uskova ja Jumalan ääni. Tämä tuntuu
        uskomattomalta meistä, ns. normaali uskovista, mutta se on
        valitettavati totta.

Kyllä. Hän on toivoton tapaus.

Onneksi keskustelufoorumi on ainoa paikka, missä hän voi toimia ja vaikuttaa.

Yksikään seurakunta ei ota häntä vastaan.

• Anonyymi

Koko pelastus kaikkineen on jo valmiina, ainoa, mitä pitää tehdä on kääntymys Jumalan puoleen ja armon vastaanottaminen. Vesikasteessa ei voi lisätä mitään valmiiseen, Jeesuksen täytettyyn työhön. Helluntailaisten vesikaste ei ole rituaali, vaan kuva vanhan ihmisen hautaamisesta ja uuden ylösnousemisesta.
      Sen sijaan luterilainen ns. kaste, itse asiassa päänkastelu, on rituaali, eihän muutamaan tilkkaa vettä voi ketään haudata. Kaiken päälle, uskosta osaton, uudesti syntymätön ei voi haudata vanhaa ihmistä, ei edes kuvana.
      LUTERILAISUUS ON JUMALAN PILKKAA!

• Anonyymi

Helluntailainen vesikaste on rituaali ilman osallisuutta Kristuksen kuolemaan
        UUDESTIKASTAJUUS ON JUMALAN PILKKAA!

• Anonyymi

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Kristittyjen yhdessä kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kristittyjen kastetut lapset ovat siirtyneet tästä maailmasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Kristittyjen yhdessä kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kristittyjen kastetut lapset ovat siirtyneet tästä maailmasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Jauhat edelleen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailainen vesikaste on rituaali ilman osallisuutta Kristuksen kuolemaan
        UUDESTIKASTAJUUS ON JUMALAN PILKKAA!

Itse et ole mennyt edes vapaehtoisesti kasteelle!
        Etkä muista siitä mitään!

• Anonyymi

Helluntailiike on Amerikassa jumalattomien miesten perustama eksytys ja paha heresia.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustaja Parhami oli liitossa Sodoman kuninkaan kanssa.

1. Moos. 14:21

Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset. Karjan ja tavaran voit pitää itse."

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut vihkivät homoja.

• Anonyymi

Yksikään apostoli ei kastanut ketään Kristuksen taikka Kristuksen kuolemaan. Uskovaksi kastaminen, Kristukseen liittäminen vesirituaalin avulla otettiin käyttöön apostolien ja Jerusalemin vanhinten kuoltua. Alkoi luopuminen Sanan ilmoituksesta ja Jumala lähetti väkeväneksytyksen niin että uskosta luopuneet uskovat valheen kristityksi kastamisesta.

• Anonyymi

Kristuksen kuolemaan kastettiin apostolien toimesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen kuolemaan kastettiin apostolien toimesta

Yksikään apostoli ei kastanut Kristukseen kuolemaan, tapasi mukaan puhut hevonkukkua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään apostoli ei kastanut Kristukseen kuolemaan, tapasi mukaan puhut hevonkukkua!

KYllä kastoi, turha inttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KYllä kastoi, turha inttää

Apostolit kastoivat vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen, turha inttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolit kastoivat vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen, turha inttää

Sehän on juuri Kristuksen kuolemaan kastamista

• Anonyymi

Helluntailaiset on haudattu kasteessa, mutta myös herätetyt uuteen elämään Kristuksessa.

• Anonyymi

Helluntailaiset on haudatut Jeesuksen kanssa kuolemaan, mutta myös herätetyt Hänen kanssa uuteen elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset on haudatut Jeesuksen kanssa kuolemaan, mutta myös herätetyt Hänen kanssa uuteen elämään.

Ei vaan hellari on upotettu, kristityt on kastettu

• Anonyymi

Kolossalaiskirje:
        2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolossalaiskirje:
        2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Luterilaiset on keksineet uuden hautaustavan!

Miten nokkelia he ovatkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset on keksineet uuden hautaustavan!

Miten nokkelia he ovatkaan.

Ei vaan tuo on apostolinen taopa, ei luterilaisten keksintö

• Anonyymi

Kyllä raamatun apostolit kastoivat pakanoita. Heitähän maailma oli pullollaan, paljon enemmän kuin tänäpäivänä. Kristittyjä oli esim. apostoli Paavalin aikana muutamia tuhansia ja kristityiksi pitikin kastaa pakanoita, Ei kristikunta pelkästään perhekunnittain lisääntymällä ole laajennut meidän pallollamme. Tänäpäivänäkin me tulemme edelleen kastamaan, muslimeja, hinduja ym...Eihän Kristus ole lähetyskäskyä kumonnut!

• Anonyymi

Jeesus ei käskenyt opetuslapsia kastamaan vedellä vaan Pyhällä Hengellä !!!

Pietari ja Paavali eivät kastaneet vedellä vaan Pyhällä Hengellä !!!

Ihmiset kastavat Pyhällä Hengellä !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei käskenyt opetuslapsia kastamaan vedellä vaan Pyhällä Hengellä !!!

Pietari ja Paavali eivät kastaneet vedellä vaan Pyhällä Hengellä !!!

Ihmiset kastavat Pyhällä Hengellä !!!

No nyt on mäyräkoiran häntäkin jo menossa !

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jospa he lainaavat tavallisempia maalauksia kuten serlaggiuksen kirkossa enkelit pitelemässä vessapaperirullaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa he lainaavat tavallisempia maalauksia kuten serlaggiuksen kirkossa enkelit pitelemässä vessapaperirullaa.

Uusimpien tutkimusten mukaan hoviherra, jonka Filippus kastoi, oli vauva, koska häntä kuljetettiin vaunuissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusimpien tutkimusten mukaan hoviherra, jonka Filippus kastoi, oli vauva, koska häntä kuljetettiin vaunuissa.

Kuten huomaamme, hyvät kuulijat, Raamatun Sanasta voidaan,
        niin tahdottaessa, leipoa miltei mikä tahansa oppi.

Hoviherra tosiaankin kulki vaunuissa, tai häntä kuljetettiin
        vaunuissa. Siitä voidaan tehdä oppi, että hän olikin vauva, jos
        niin hyväksi nähdään opettaa ja perustella jotakin harhaoppia.
        Ja vauvaa voidaan leikillisesti kutsua jopa herraksi ja tässä
        tapauksessa hoviherraksi. Niin hän oli tietysti erittäin
        rakastettu vauva. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas helluntailainen pedofiili näyttää tyhmyytensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten huomaamme, hyvät kuulijat, Raamatun Sanasta voidaan,
        niin tahdottaessa, leipoa miltei mikä tahansa oppi.

Hoviherra tosiaankin kulki vaunuissa, tai häntä kuljetettiin
        vaunuissa. Siitä voidaan tehdä oppi, että hän olikin vauva, jos
        niin hyväksi nähdään opettaa ja perustella jotakin harhaoppia.
        Ja vauvaa voidaan leikillisesti kutsua jopa herraksi ja tässä
        tapauksessa hoviherraksi. Niin hän oli tietysti erittäin
        rakastettu vauva. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Kyllä, helluntailaisella on valtava tarve muuttaa Raamatun opetusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on se vauvakuumeinen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista vauvajutuista se on helppo päätellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, Raamattu ei heille sellaisenaan kelpaa. Se on sitä vapaata kristillisyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, Raamattu ei heille sellaisenaan kelpaa. Se on sitä vapaata kristillisyyttä.

Koettakaa nyt jo ymmärtää, että Jeesus käski opetuslapsia kastamaan Pyhällä Hengellä eikä vedellä !

Pietari ja Paavali eivät kastaneet pakanoita vedellä vaan Pyhällä Hengellä !

Noinko vähän te tunnette Raamattua !

Voi voi kun teillä ei ole hengellistä ymmärrystä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa! Sinä pakkovauvakastettu et ole edes vapaehtoisesti mennyt kasteelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa! Sinä pakkovauvakastettu et ole edes vapaehtoisesti mennyt kasteelle.

Voi voi kun et ymmärrä !

Pakanoita ei kastettu vedellä !

Vain juutalaisia kastettiin vuoteen 70 asti, jolloin vanha liitto päättyi !

Jeesus käski kastaa pakanoita Pyhällä Hengellä, ei vedellä !

Olen tutkinut tämän tarkasti Sanalla ja Herra on opettanut minua !

Se mitä sanon, on Jumalan sanaa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa sinä useamman kerran kylvetett pedo! Et edes usjko Jeesukseen

Raamatussa ei "menty" kasteella vaan Raamatussa kaste saatiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset sumuttavat kaiken aikaa helluntailaisia ja muita Jeesuksen seuraajia silmille. Jos ja kun luterilaiset puhuvat armosta, niin kyse ei olekaan, niin kuin helluntailaiset olettavat Jumalan armosta Kristuksessa, vaan luterilaisten puheet armosta tarkoittaa kasteen armoa. Samoin luterilaisten puheet sydämen uskosta tarkoittaa kasteen kautta saatua uskoa, vaikka Sana ilmoittaa kuulemisen kautta tulevan uskon. Mihin tähän johtaakaan, sinisilmäisten helluntailaisten yhteistyö pöyhkeiden luterilaisten kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi kun et ymmärrä !

Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
        Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin tehtiin opetuslapseksi ja sitten kastettiin!

Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä MENTIIN Jordanille kasteelle!
        Omin jaloin ja vapaehtoisesti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoviherra ja Filippus astuivat molemmat veteen ja nousivat sieltä ylös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi kun et ymmärrä !

>>>Se mitä sanon, on Jumalan sanaa !!!<<<

Sinulla on valtavan suuri vastuu Jumalan edessä
        väittäessäsi sanojesi olevan Jumalan sanaa.
        Ja kun vielä panet kolme huutomerkkiä perään,
        sinä huudat sen ilmoille. Se on aika röyhkeää.

Olisi nöyrempää ja viisaampaa sanoa, että se,
        mitä sanon, olen kokenut saaneeni Jumalalta.
        Silloin sinä antaisit lukijan koetella, onko sanasi
        Jumalasta.

Nyt kun väität sanojesi olevan Jumalan sanaa,
        annat ymmärtää, ettei niitä saa edes koetella.
        Eihän Jumalan sanaa tarvi koetella koska se
        on Jumalasta ja erehtymätöntä sanaa.

Siksi olet astunut vaaralliselle tielle asettaessasi
        itsesi kaikkien yläpuolelle auktoriteetissa.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta.

Mvh J - K

Voi kun sinäkin olet ymmärtämätön etkä tunne Raamattua kovin hyvin !

Tämä nousi mieleeni:

1.Pietarin kirje:
        4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja

Ja nämä kohdat vakuudeksi:

1.Johanneksen kirje:
        4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

1.Johanneksen kirje:
        2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

Ja että kyky puhua ja ajatella tulee Jumalalta !!!

2.Korinttolaiskirje:
        3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta.

Olen ollut tämän asian kanssa Herran edessä ja saanut opetuksen häneltä ! En ole erehtynyt !!!

Nöyrry nyt sinä puolestasi ja mene Herran eteen !

Pyydä sitten minulta anteeksi ja tee parannus vai haluatko jatkaa lihan vallassa niin kuin muut arvostelijani ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta.

Mvh J - K

Ennen kaikkea muuta tulee koetella Raamattua ja tutkia onko se Jumalan sanaa. Pyhä Henki kehottaa siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei tunne termiä "mennä kasteelle"!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta.

Mvh J - K

Voi voi kun et ymmärrä oikein yhtään mitään.

Parannuksen kaste kuului lakiliiton järjestykseen !

Pakanoilla ei sellaista ollut, eikä ole ja peruste on selvä:

1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".
        2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.
        3 Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä.
        4 Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.
        5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
        12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Onko tässä jotakin epäselvää yhä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta.

Mvh J - K

Ja sitten ne Paavalin sanat joihin olen monen monta kertaa viitannut, siis Paavali saoo saaneensa opetyuksen ja ohjeet toimintaansa Herralta suoraan, eikä kukaan ihminen häntä opettanut !

Lisäksi Paavali sanoi, että häntä itseään ja hänen toimiaan tulee seurata / matkia !

Ja sitten ne SELVÄT sanat:

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Eli Paavali julisti ilosanomaa paikkakunnalle tullessaan ensin juutalaisille ja sitten vasta pakanoille, jotta ei ilosanoman levittäminen juutalaisille estyisi.

Ja kuten JO olen kirjoittanut, niin Jeesuksen aikakauden juutalaiset ottivat lakiliiton parannuksen kasteen kautta vastaan Herran Jeesuksen Vapahtajanaan.

Eli nuo muutamat olivat siis juutalaisia !

On paljon muutakin Raamatun selvää sanaa, joka vahvistaa tämän asian, joten minä olen kirjoittanut sen, minkä olen Herralta opetusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta, joten olen varma siitä, että puhun totta, en valehtele !

Minulla siis Herralta saamani opetuksen kautta on varmuus tässä asiassa ja olen sitä todella perin pohjin tutkinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalasta.

Mvh J - K

Niin ja Mvh J - K !

Joku väitti jopa niin, ettei parannuksen kaste kuulunut edes lakiliittoon !

Vaikka lakiliiton viimeinen profeetta Johannes Kastaja kastoi juurikin parannuksen kasteella !

Ja sekin on selvästi Raamatussa sanottu, mutta sen vertaa eivät nämä "oppineet" vastaan vänkääjät ole Raamattuunsa perehtyneet / sitä lukeneet !

Täytyykin sanoa se, että on todella turhauttavaa keskustella opillisista asioista, kun vastaanväittäjillä on aivan olematon Raamatun tuntemus, eli ei edes perus asioitakaan ole luettu eikä siten ymmärretä !

Turhauttavaa, todella turhauttavaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastetun nutun alta löytyy peto.
        Alkaa tulla sellaista tekstiä, jota ei tule ateisteiltakaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi kun et ymmärrä oikein yhtään mitään.

Parannuksen kaste kuului lakiliiton järjestykseen !

Pakanoilla ei sellaista ollut, eikä ole ja peruste on selvä:

1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".
        2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.
        3 Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä.
        4 Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.
        5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
        7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
        12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Onko tässä jotakin epäselvää yhä ?

Herran ääni !!!

Se on Herra !

Kunnia, kunnia, kunnia hänelle !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten ne Paavalin sanat joihin olen monen monta kertaa viitannut, siis Paavali saoo saaneensa opetyuksen ja ohjeet toimintaansa Herralta suoraan, eikä kukaan ihminen häntä opettanut !

Lisäksi Paavali sanoi, että häntä itseään ja hänen toimiaan tulee seurata / matkia !

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Eli Paavali julisti ilosanomaa paikkakunnalle tullessaan ensin juutalaisille ja sitten vasta pakanoille, jotta ei ilosanoman levittäminen juutalaisille estyisi.

Ja kuten JO olen kirjoittanut, niin Jeesuksen aikakauden juutalaiset ottivat lakiliiton parannuksen kasteen kautta vastaan Herran Jeesuksen Vapahtajanaan.

On paljon muutakin Raamatun selvää sanaa, joka vahvistaa tämän asian, joten minä olen kirjoittanut sen, minkä olen Herralta opetusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta, joten olen varma siitä, että puhun totta, en valehtele !

Minulla siis Herralta saamani opetuksen kautta on varmuus tässä asiassa ja olen sitä todella perin pohjin tutkinut.

"olen varma siitä, että puhun totta, en valehtele !"

Ei sinua kukaan valehtelemisesta syytä, mutta olet aivan varmasti erehtynyt. Ja *usi on noussut sulla päähän, kun asetat itsesi kaikkien muiden yläpuolelle.

Olet ainoa ihminen koko maailmanhistoriassa, joka uskoo noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran ääni !!!

Se on Herra !

Kunnia, kunnia, kunnia Hänelle !!!

Totisesti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastetun nutun alta löytyy peto.
        Alkaa tulla sellaista tekstiä, jota ei tule ateisteiltakaan!

Tietynlaisille häiriintyneille ihmisille on tyypillistä käyttäytymistä;
        hajota ja hallitse. Se on myös vihollisen tapa toimia.

Tämä VR hajottaa uskovien yhteyttä ja pyrkii hallitsemaan hajotettua
        laumaa. Minulta hän vaatii anteeksipyyntöä kun olen ollut eri mieltä
        hänen kanssaan ja siten vastustanut Jumalaa. Sitten hän vaatii nöyrtymään
        hänen (Jumalan) opetuksen alle.

Mikähän siitä tulisi jos hän saisi opettaa helluntaiseurakunnissa
        ja uskovat alistuisivat hänen alleen? Kohta ei kukaan enää tietäisi
        mistään Raamatun opista yhtään mitään koska hän purkaa kaiken
        eikä kykenen rakentamaan mitään; hajottaminen jatkuisi jatkumistaan.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

VR62 on niin pahasti paatunut, että liekö Herra hänet paaduttanut?

Livenä hänet tunnetaan raatelevana sutena lampaan vaatteissa ja seurakunnan hajottajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Livenä hänet tunnetaan raatelevana sutena lampaan vaatteissa ja seurakunnan hajottajana.

>>>Livenä hänet tunnetaan raatelevana sutena lampaan vaatteissa ja seurakunnan hajottajana.<<<

En tarvitse todisteita tuosta. Tälläkin palstalla hän raatelee, hajottaa ja
        pyrkii saamaan uskovat omaan valtaansa vetoamalla Jumalaan.

Minä kohtasin erään uskovan kohta uskoon tuloni jälkeen joka yritti
        saada minut valtaansa. Jumala varjeli ja hän ei saanut mitään valtaa
        minussa. Hän ei opettanut seurakunnassa julkisesti mutta pyrki
        yksityisesi opettamaan uskovia.

Tällaisia ihmisiä tulee välttää ja ottaa etäisyyttä kun havaitsee
        yrityksiä purkaa ja hallita. Siihen liittyy kiinteästi hajottaminen.
        Sillä on vaikea hallita ellei ensin hajota, tuhoa, sitä mitä on.
        Tähän myös sodat tähtäävät. Ensin hajotetaan väkivaltaisesti
        vihollisensa maa ja sitten sitä hallitaan.

Siksi tuohon ko. ihmiseen sopii Jaak 4:1-2 ja Gal 2:4.
        Mutta meidän uskovien tulee toimia Gal 2:5 jakeen ohjeen mukaan.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

On järkevintä jättää hänet huomiotta. Hänen kanssaan ei kannata keskustella. Käyttäydy ikään kuin häntä ei olisi olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On järkevintä jättää hänet huomiotta. Hänen kanssaan ei kannata keskustella. Käyttäydy ikään kuin häntä ei olisi olemassa.

Hyvä neuvo, johon asiantuntijat sanovat aamenensa.
        Ei hänen kanssaan kannata yrittääkään keskustella
        koska se on mahdottomuus.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"olen varma siitä, että puhun totta, en valehtele !"

Ei sinua kukaan valehtelemisesta syytä, mutta olet aivan varmasti erehtynyt. Ja *usi on noussut sulla päähän, kun asetat itsesi kaikkien muiden yläpuolelle.

Olet ainoa ihminen koko maailmanhistoriassa, joka uskoo noin.

Olenko ainoa ?

Taas sinäkin kirjoitat Raamatunvastaista valhetta:

Sananl. 14:5 Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

2. Kor. 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

Gal. 1:20 Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.

Miksi kaiken aikaa näitä täysin Raamatun vastaisia väitteitä ja valheita ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Kiitos PALJON näistä sanoistasi Mvh J - K !

Minä siis olen:

1) "häiriintynyt ihminen" ja

2) "seurakunnan hajoittaja" ja

3)"en kykene rakentamaan mitään" ja

4) "olen vihollisen asialla" !

Herra Jeesus runsaasti sinua siunatkoon Mvh J - K !

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Joten vielä tähän loppuun kertauksen vuoksi :

Suur siunauksia sinulle Mvh J - K !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sait sinäkin lisättyä listaan osasi:

5) "raateleva susi lampaan vaatteissa" !

Herra sinuakin runsain mitoin siunatkoon !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Livenä hänet tunnetaan raatelevana sutena lampaan vaatteissa ja seurakunnan hajottajana.<<<

En tarvitse todisteita tuosta. Tälläkin palstalla hän raatelee, hajottaa ja
        pyrkii saamaan uskovat omaan valtaansa vetoamalla Jumalaan.

Minä kohtasin erään uskovan kohta uskoon tuloni jälkeen joka yritti
        saada minut valtaansa. Jumala varjeli ja hän ei saanut mitään valtaa
        minussa. Hän ei opettanut seurakunnassa julkisesti mutta pyrki
        yksityisesi opettamaan uskovia.

Tällaisia ihmisiä tulee välttää ja ottaa etäisyyttä kun havaitsee
        yrityksiä purkaa ja hallita. Siihen liittyy kiinteästi hajottaminen.
        Sillä on vaikea hallita ellei ensin hajota, tuhoa, sitä mitä on.
        Tähän myös sodat tähtäävät. Ensin hajotetaan väkivaltaisesti
        vihollisensa maa ja sitten sitä hallitaan.

Siksi tuohon ko. ihmiseen sopii Jaak 4:1-2 ja Gal 2:4.
        Mutta meidän uskovien tulee toimia Gal 2:5 jakeen ohjeen mukaan.

Mvh J - K

Lisää vain kiitoksia Mvh J - K ja siunausta sinulle lisää !

6) "pyrkii saamaan uskovat omaan valtaansa vetoamalla Jumalaan"

Nyt kyllä täytyy kysyä sinulta Mvh J - K sen verran, että:

Kumpi meistä pyrkii opettamaan ja pitää itse itseään opettajana ?

Minä se en ole !

Kumpi meistä pyrkii opettamaan yksityisesti, siis laittaa linkkejä omiin opetus sivustoihinsa ?

Minä se en ole !

Minulla ei edes ole, mitään opetus sivustoja / kokoelmia, kuten sinulla !

Joten Mvh J - K !

Taisit TAAS kerran onnistua tuomitsemaan vain itse itsesi !

Että silleen !

Mutta Siunausta sinulle kuitenkin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää vain kiitoksia Mvh J - K ja siunausta sinulle lisää !

6) "pyrkii saamaan uskovat omaan valtaansa vetoamalla Jumalaan"

Nyt kyllä täytyy kysyä sinulta Mvh J - K sen verran, että:

Kumpi meistä pyrkii opettamaan ja pitää itse itseään opettajana ?

Minä se en ole !

Kumpi meistä pyrkii opettamaan yksityisesti, siis laittaa linkkejä omiin opetus sivustoihinsa ?

Minä se en ole !

Minulla ei edes ole, mitään opetus sivustoja / kokoelmia, kuten sinulla !

Joten Mvh J - K !

Taisit TAAS kerran onnistua tuomitsemaan vain itse itsesi !

Että silleen !

Mutta Siunausta sinulle kuitenkin !

VR62 hyökkää kaikkien oikeiden opettajien kimppuun. Livenä ja netissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VR62 hyökkää kaikkien oikeiden opettajien kimppuun. Livenä ja netissä.

Kiitos paljon ja siunausta sinullekin, sait listaan uuden kohdan:

7) " VR62 hyökkää kaikkien oikeiden opettajien kimppuun. Livenä ja netissä. "

Siunausta sinulle !

• Anonyymi

Paavali kastoi pakanoista Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan, muut vielä enemmän korinttolaisia pakanoita. 1. Kor. 1:13-18; Apt. 18:6-8

Filippin vanginvartija ja hänen omaisensa uskoivat ja heidät kastettiin. Pakanoita. Apt. 16:24

Pietari kastoi vedessä Korneliuksen ystävät ja perhekunnan. Apt. 10

Harhaoppinen sanoo, että Pietari teki virheen eikä pakanoita saa kastaa, koska se mitätöi Herran työn. Juutalaisten kohdalla vesikaste ei kuitenkaan mitätöi Herran työtä. Näin harhaoppinen heresian levittäjä.

Jeesus käski opetuslasten kastaa vedessä pakanoita. Matt. 28:19

Harhaoppinen sanoo, että Jeesus käski opetuslasten kastaa pakanoita Pyhällä Hengellä.

• Anonyymi

Tätä se sitten on, kun on aivopesty vesikaste oppiin.

Eikä ole edes aidosti haluakaan tutkia oikeasti asioita, vaan pidetään kynsin hampain kiinni ns. "vanhinten perinnäissäännöistä".

No, kukin valitsee ihan itse sen, mihin haluaa uskoa.

Vapaa valinta.

Mutta kuitenkin olisi hyvä jos pysyisit edes totuudessa väitteinesi, etkä vääntelisi toisen sanomisia.

Ja nuo Raamatunkohdat olen jo edellä käsitellyt, miksi yhä jankkaat niitä ?

Gaius ja Stefanaan huonekunnasta ei sanota niin, että he olivat pakanoita !

Korintossa asui juutalaisia ja sen aikakauden juutalaiset siis tunnustautuivat lakiliiton parannuksen kasteen kautta Jeesukseen uskoviksi !

Vanginvartijasta ei myöskään sanota niin, että tämä olisi pakana.

Ja vaikka olisikin ollut pakana, niin siinä kohtaa ei taaskaan ole, että kastettiin vedellä !

Vai upottiko Paavali heidät vartijan kodissa ?

Miten se onnistui ?

Korneliuksesta olen selvästi kirjoittanut sen, että Pietari ymmärtämättömyyttään ja lakiliiton järjestyksen tottumuksesta kastoi TURHAAN heidät.

Paavalihan ei tiennyt vielä Korneliuksen luo mennessään sitäkään, että pelastus koski myös pakanoita, se selvisi lopullisesti vasta siinä kohtaa kun he saivat ilosanoman julistuksen kautta Pyhän Hengen ja puhuivat kielillä.

" Jeesus käski opetuslasten kastaa vedessä pakanoita. Matt. 28:19"

Lukeeko tässä sanaa VESI, VAI EIKÖ LUE ?!

Olen Raamatusta näyttänyt toteen sen, että Herra Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä uskoon tulevan, eli uudestisyntyvän.

Ja siten se menee samoin kuin Paavalikin asian sanoo:

Eli ihminen uudestisyntyy ilosanoman julistamisen kautta ja siinä samassa Herra kastaa Pyhällä Hengellä uskoon tulevan !

Joten miksi sinä vääntelet tahallasi kieroon sanomisiani ?

No, pahuuttasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole edes aidosti haluakaan tutkia oikeasti asioita, vaan pidetään kynsin hampain kiinni ns. "vanhinten perinnäissäännöistä".

Vapaa valinta.

Mutta kuitenkin olisi hyvä jos pysyisit edes totuudessa väitteinesi, etkä vääntelisi toisen sanomisia.

Korintossa asui juutalaisia ja sen aikakauden juutalaiset siis tunnustautuivat lakiliiton parannuksen kasteen kautta Jeesukseen uskoviksi !

Ja vaikka olisikin ollut pakana, niin siinä kohtaa ei taaskaan ole, että kastettiin vedellä !

Miten se onnistui ?

Korneliuksesta olen selvästi kirjoittanut sen, että Pietari ymmärtämättömyyttään ja lakiliiton järjestyksen tottumuksesta kastoi TURHAAN heidät.

Paavalihan ei tiennyt vielä Korneliuksen luo mennessään sitäkään, että pelastus koski myös pakanoita, se selvisi lopullisesti vasta siinä kohtaa kun he saivat ilosanoman julistuksen kautta Pyhän Hengen ja puhuivat kielillä.

Olen Raamatusta näyttänyt toteen sen, että Herra Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä uskoon tulevan, eli uudestisyntyvän.

Eli ihminen uudestisyntyy ilosanoman julistamisen kautta ja siinä samassa Herra kastaa Pyhällä Hengellä uskoon tulevan !

No, pahuuttasi !

Herran ääni !!!

Se on Herra !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaa valinta.

Miten se onnistui ?

No, pahuuttasi !

Kannattaisi edes vilkaista Raamattua ennen kuin tulet palstalle esiintymäänt suurena ja kaikkitietävänä opettajana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi edes vilkaista Raamattua ennen kuin tulet palstalle esiintymäänt suurena ja kaikkitietävänä opettajana!

Tässä sanaa sinusta ja sinulle:

Jer. 5:21 Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.

Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

9 Jolla on korvat, se kuulkoon."
        10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
        12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Tätä tämä juurikin on teidän kohdallanne.

Eli kun se Hengellinen ymmärrys puuttuu, ettekä saa Pyhältä Hengeltä henk koht opetusta, niin tuota se sitten on, ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran ääni !!!

Se on Herra !

Pysyisit asiassa, ja jättäisit nämä älyttömyydet väliin.

Vai kaihertaako noin kovasti se, että paljastan Sanalla sinun väitteesi valheiksi ja vääristelyiksi ?

• Anonyymi

Shalom Chaverim
      Sylivauvan päälaen vesivalelu, eli vauvakaste, on vuosisatoja vanha initaatioriitti evlut suuntaukseen ja ekumeniaan, jotta saavat ihmisistä kilttejä kirkollisveron maksajia ja valtaeliitille nöyristeleviä alistettuja ja samalla hengellinen ja maallinen johto tekee yhteistyötä jotta saavat tavis kansasta hyväksikäytettäviä (syrjäytettyjä).

Initiaatio = sylivauvan salainen päälaki vesivalelu

Initaatio on henkilön vihkiminen uskonnollisesti tai yhteiskunnallisesti uuteen asemaan.[1] Initiaatioon liittyy läheisesti siirtymäriitti. Laajimmalle levinneitä initiaatioriittejä maailmassa ovat aikuistumisriitit. Initiaatioiden uskonnollinen merkitys on vähentynyt, ja niitä suoritetaan nykyisin etenkin erilaisissa maallisissa miesten yhteisöissä kuten oppilaskunnissa tai yhdistyksissä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Initiaatio

Vertaa tähän...
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikve

Mikve (hepr. ‏מִקְוֶה‎, mīqve) on juutalaisuudessa rituaalikylpy. Tooran käskyn mukaisesti uskova juutalainen pariskunta noudattaa niin sanottuja perhepuhtauslakeja (taharat mišpaha), jotka koskevat naisen kuukautiskiertoa ja sukupuolikontaktia. Miehen ja vaimon fyysinen yhteys kuukautisvuodon aikana on ehdottomasti kielletty. Vuodon päätyttyä nainen laskee seitsemän "puhdasta" päivää ja kastautuu niiden päätteeksi rituaalikylpyyn eli mikveen. Vedessä ollessa luetaan tevillaa eli rituaalikastautumista koskeva siunaus, ja veteen upottaudutaan kolmesti niin, että viimeisetkin hiukset ovat pinnan alla.

Mikveen upottautuu myös juutalaisuuteen kääntyvä henkilö.[1] Juutalaisen lain mukaan mikven vesi pesee kääntyvän entisestä elämästä ja vedestä noustessaan hän on "kuin vastasyntynyt lapsi". Erään tulkinnan mukaan kristinuskon kasteperinne periytyy juuri mikvestäkenen mukaan?.

Nykyään mikveen upotetaan myös uudet ruoanvalmistus- ja tarjoiluastiat.[2] Miehillä on joskus tapana käydä mikvessä ennen juhlapyhiä tai sapattia (eli perjantaisin). Naiset puolestaan käyvät rituaalikylvyssä ennen naimisiin menoa sekä kuukautisten ja synnytyksen jälkeen.[3] Hasidijuutalaiset miehet kylpevät päivittäin.[4]

Mikven perusvaatimus on se, että sen vesi on vähintään osittain peräisin jostain luonnollisesta lähteestä kuten sadevedestä, järvestä tai merestä. Veden ei myöskään tule olla jatkuvasti virtaavaa.[2] Paras rituaalikylpypaikka olisikin luonnossa oleva vesiallas, mutta käytännön syistä useimmat uskovat juutalaisnaiset käyttävät synagogien yhteyteen rakennettuja mikvejä.

Mikven toinen vaatimus on se, että siinä on vähintään 40 sea-mittaa eli noin 750 litraa vettä. Ihmisen täytyy pystyä upottautumaan mikveen kokonaan.[5]

Mikven vieressä on säiliö, johon kertyy katolta valuvaa sadevettä. Säiliö on yhteydessä itse mikve-altaaseen putken välityksellä, ja kun allas täytetään, sen vesi on siis kosketuksissa luonnonveden kanssa. Nykyaikaiset mikve-altaiden vesi on yleensä verrattavissa uimahallien veteen, eli se on suodatettu ja puhdistettu kloorilla.[4]

Tooran mukaan mikvessä upottautuminen on pakollista seuraavissa tilanteissa:

kerin eli ejakulaation jälkeen
      sukupuolielimistä tapahtuneen epätavallisen vuodon jälkeen (Zav tai zaza)
      tiettyjen ihosairauksien kohdalla
      kun kohen pyhitetään tehtäväänsä
      jom kippurina ylipapin eli kohen gadolin oli upottauduttava mikvessä
      punaisen hiehon rituaalin toimittanut kohen
      kun juutalainen on ollut kosketuksissa kuolleen ihmisen tai haudan kanssa
      luonnollisesti kuolleen eläimen lihan syömisen jälkeen[6]

Koska nykyään temppeliin liittyviä rituaaleja ei voi tehdä eikä puhdistautuminen rituaalisesta epäpuhtaudesta ole yleensä mahdollista eikä tarpeellista, näitä rituaaleja ei nykyjuutalaisuudessa harjoiteta. Siksi kaikki juutalaiset ovat nykyään rituaalisen epäpuhtauden tilassa. Ainoat tilanteet, joissa mikvessä upottautuminen on edelleen välttämätöntä, ovat juutalaisuuteen kääntyminen ja kuukautisten jälkeinen tevila. Näiden tilanteiden ero muihin on se, että näissä tapauksissa mikvessä upottautumiseen liittyy myös jokin muutos, joka ei liity temppeliin. Kääntymisen tapauksessa mikve muuttaa ihmisen ei-juutalaisesta juutalaiseksi, ja kuukautisten jälkeinen mikve tekee sukupuolisen kanssakäymisen taas sallituksi.[7]

Perinteisesti mikve on tarkoittu vain miehille ja naisille näiltä vaadittavan rituaalisen puhtauden takia. Rabbit ovat kuitenkin keskustelleen muunsukupuolisten asemasta ja nykyään myös nämä voivat käyttää mikveä.[2] Muunsukupuoliset juutalaiset ovat myös järjestäneet ryhmäkylpyjä mikvessä, vaikka perinteisesti rituaali on ollut yksityinen.

• Anonyymi

Apostolit katsoivat tarkkaan ottaen lakanoita.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      286
      4761
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      51
      2963
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    Aihe