Palstalla on harhaoppia, jonka mukaan vesikaste ei kuulu uuteen liittoon vaan on vanhan liiton puhdistusrituaali. Vesikastetta ei kuitenkaan mainita Mooseksen laissa eikä Vanhassa testamentissa, joten se on uusi asia samoin kuin sitä edeltävä Johanneksen kaste. Johanneksen kaste ei yksin riittänyt vaan sen lisäksi tuli saada kaste Herran Jeesuksen nimeen. Näin voidaan päätellä Apostolien teoista. (Apt 18:24-19:5)
Se, että kaste kuuluu myös pakanoille juutalaisten lisäksi käy ilmi Jeesuksen lähetyskäskystä. Hän käskee tehdä kaikista kansoista itselleen opetuslapsia ja kastaa heitä.
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Kun pakanoista Kornelius perheineen tuli uskoon ja täyttyi Pyhällä Hengellä, niin Pietari ja hänen seuralaisensa kastoivat heidät vedessä Herran Jeesuksen nimeen. (Apt. 10) Tässä toimittiin itsensä Herran Jeesuksen käskyn mukaan.
Harhaoppinen eksyttäjä sanoo Pietarin toimineen tässä ymmärtämättömyyttään ja tehneen virheen. Näin eksyttäjä asettaa itsensä apostolin tuomariksi ja heti Jumalasta seuraavaksi arvovallassa. Sellaista karttakaa.
Vesikaste on ulkoinen toimitus, joka ei pelasta ketään. Se on vähän kuin ehtoollinen, jota nautitaan Herran kuolemaa muistellen. Vaikka Paavali ei arvostanut näitä rituaaleja pelastuksen tuovina tekoina, niin hän silti noudatti molempia. Hän kastoi juutalaisen Krispuksen ja pakanoista Gaiuksen ja Stefanaan perhekunnan. Nämä nimeltä ja on selvää, että hänen seurueensa kastoi myös muita pakanoita, joita ei nimeltä mainita.
Apostolien teot:
18:6 Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
18:7 Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
"Monet korinttolaiset" viittaa tässä pakanoihin, sillä muuten Luukas olisi kirjoittanut kastettujen olleen juutalaisia. Paavalihan oli juuri aikonut mennä pakanoiden luokse ja tässä se toteutuu. Korinttolaiskirjeessä pakanoita mainitaan nimeltä: nämä ovat pakanoiden nimiä, eivät juutalaisten. Ja heistä Stefanaan perhekunnan Paavali oli kastanut.
1.Korinttolaiskirje:
16:16 Olkaa tekin kuuliaisia heidän kaltaisilleen ja jokaiselle, joka heidän kanssaan työtä tekee ja vaivaa näkee.
16:17 Minä iloitsen Stefanaan ja Fortunatuksen ja Akaikuksen tännetulosta, koska he korvaavat minulle teidän poissaolonne;
16:18 he ovat virkistäneet minun henkeäni niinkuin teidänkin. Antakaa siis täysi tunnustus sellaisille miehille.
1.Korinttolaiskirje:
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Paavali puhuu tässä voimakkaita sanoja ja sanoo siksi, ettei Jeesus lähettänyt häntä kastamaan vaan evankeliumia julistamaan. Aivan niin kuin ehtoollisenkin suhteen sana rististä on se pelastaa ne, jotka uskovat, mutta ehtoollinen ei pelasta. Kyse on siis asioiden tärkeysjärjestyksestä: ei siitä, ettei Paavali ja apostolit olisi ketään pakanaa koskaan kastaneet. Tekstihän itsessään osoittaa, että he kastoivat pakanoita.
Kastoivatko apostolit pakanoita?
47
178
Vastaukset
Vesikatse katselee.💧💧💧👀
- AnonyymiUUSI
Mitä se vesikaste sitten hyödyttää, miksi se edes on olemassa?
- AnonyymiUUSI
Mitä mikään uskon teko hyödyttää? Miksi niitä tehdään, jos niiden kautta ei ansaita pelastusta?
- AnonyymiUUSI
Mitä kuolleen hautajaiset " hyödyttää"?
Lähimmäisiä. kuolleen ruumiin läsnä olo ei ole kenelläkään mieliksi.
Uudestisyntynyt ei elä vanhan luontonsa mukaan vaan Hengen mukaan.
”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
Galatalaiskirje 5:19-21
------
"Hedelmä" on seurausta jostakin. Lihan eli vanhan luonnon mukaan elämisen seuraus on kuolema. Hengen mukaan elämisen seuraus on elämä Jumala yhteydessä.
”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.”
Galatalaiskirje 5:22-23 FB38
-------
”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
Roomalaiskirje 6:20-21 FB38
------
”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.”
Roomalaiskirje 6:22 FB38
- AnonyymiUUSI
Opetit muuten itse itseäsi vastaan.
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Tämän mukaanhan opetuslapseksi tehdään kastamalla tai kasteen avulla.
Onko se kaste siis tärkeää vai ei?- AnonyymiUUSI
Matteus 28:19 on käännösvirhe. Siinä lukee alkutekstin mukaan "kastakaa heitä". Opetuslapsia ei tehdä kastamalla, mutta opetuslapsia kastetaan. Muita ei kasteta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Matteus 28:19 on käännösvirhe. Siinä lukee alkutekstin mukaan "kastakaa heitä". Opetuslapsia ei tehdä kastamalla, mutta opetuslapsia kastetaan. Muita ei kasteta.
Väärin! Alkuteksti ei käske kastamaan opetuslapsia, koska kohdalla ei ole kyseistä substantiivia. Opetuslapsia tehdään kaikista kansoista kastamalla ja opettamalla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Väärin! Alkuteksti ei käske kastamaan opetuslapsia, koska kohdalla ei ole kyseistä substantiivia. Opetuslapsia tehdään kaikista kansoista kastamalla ja opettamalla
Tässä vielä alkutekstin todistus:
πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
poreuthentes oun mathēteusate panta
Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki
τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
ta ethnē baptizontes autous eis
kansat kastaen heidät
το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
didaskontes autous tērein panta hosa
opettaen heitä pitämään kaikki mitkä
ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
määräsin teille ja katso minä kanssa teidän
ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.
Opetuslapsi- substantiivia ei ole kohdassa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saathan sinä noinkin uskoa. Kovin on huonot hedelmät pakkovauvakastetuilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vielä alkutekstin todistus:
πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα
poreuthentes oun mathēteusate panta
Mennen siis opetuslapseuttakaa kaikki
τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις
ta ethnē baptizontes autous eis
kansat kastaen heidät
το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
to onoma tou patros kai tou hyiou kai tou hagiou pneumatos
nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα
didaskontes autous tērein panta hosa
opettaen heitä pitämään kaikki mitkä
ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων
eneteilamēn hymin kai idou egō meth hymōn
määräsin teille ja katso minä kanssa teidän
ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος.
eimi pasas tas hēmeras heōs tēs synteleias tou aiōnos.
olen kaikki päivät saakka täyttymykseen aikakauden.
Opetuslapsi- substantiivia ei ole kohdassaNo, lukeeko siinä "kastakaa VEDELLÄ" vai ei ?
Viittaan siis tähän asiaan:
Luetaanko yhdessä tuosta "baptidzoo" - "upottaa", "kastaa" asiasta.
Mark. 1:8 Minä kastan (baptisa) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptisei) teidät Pyhällä Hengellä."
Eli tuo alkukielen sana ei kerro sitä, että onko kyse vedella vai Hengellä kastamisesta ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty pedo ei usko Raamattua, hänen vihansa uskovia kohtaan jatkuu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oli huonoa tai ei niin Raamatun totuutta se ei muuta
- AnonyymiUUSI
Harhaopettaja vetoaa vielä Heprealaiskirjeeseen, jossa ei todellisuudessa puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Siinä puhutaan juutalaisten puhdistusrituaaleista, jotka ovat pesuja eivätkä kuulu uuteen liittoon.
Hebrealaiskirje:
6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
Sana "kasteista" on kreikaksi "baptismos" ja se esiintyy Uudessa testamentissa vain yhden kerran.
https://www.blueletterbible.org/lexicon/g909/kjv/tr/0-1/
Uskovien vesikasteesta on käytetty eri sanaa "batisma", joka on johdettu verbistä "baptidzoo" - "upottaa", "kastaa".
https://www.blueletterbible.org/lexicon/g908/kjv/tr/0-1/
Kaikki kommentaarit ja Raamatun opettajat opettavat tästä asiasta yhtäläisesti samoin kuin vesikasteesta, josta kirjoitin avausviestiin. Vesikaste on tarkoitettu myös pakanoille.- AnonyymiUUSI
Mark. 1:8 Minä kastan (baptisa) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptisei) teidät Pyhällä Hengellä."
Eli tuo alkukielen sana ei kerro sitä, että onko kyse vedella vai Hengellä kastamisesta ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli tuo alkukielen sana ei kerro sitä, että onko kyse vedella vai Hengellä kastamisesta !Kyse oli substantiivista "baptismos". Se esiintyy vain yhden kerran ja sitä käytetään juutalaisista pesuista, jotka eivät kuulu uuteen liittoon. Hebr. 6:2 Tässä ei puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat tässä yhtä mieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyse oli substantiivista "baptismos". Se esiintyy vain yhden kerran ja sitä käytetään juutalaisista pesuista, jotka eivät kuulu uuteen liittoon. Hebr. 6:2 Tässä ei puhuta mitään uskovien vesikasteesta. Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat tässä yhtä mieltä.
Eli olet nyt sitä mieltä kuitenkin, että Johanneksen kaste, eivätkä opetuslasten kasteet, eivätkä apostolien kasteet, eikä apostolien kätten päällepanot, eivä siis kuulu uuteen liittoon !
Niinkö se nyt onkin, kuitenkin ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet nyt sitä mieltä kuitenkin, että Johanneksen kaste, eivätkä opetuslasten kasteet, eivätkä apostolien kasteet, eikä apostolien kätten päällepanot, eivä siis kuulu uuteen liittoon !
Niinkö se nyt onkin, kuitenkin ?Johanneksen kaste ei ollut uuden liiton kaste. Apostolit kastoivat uuden liiton kasteella
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö se nyt onkin, kuitenkin ?En tietenkään tuollaista väitä. Mistä sait moista päähäsi?
Johanneksen kaste on eri kuin uskovien kaste Herran Jeesuksen nimeen.
Edellinen ei kuulu uuteen liittoon, mutta jälkimmäinen kuuluu.
Johannes Kastaja oli viimeinen vanhan liiton profeetoista ennen Jeesusta.
Kun apostolit kastoivat, niin he tekivät siinä Jeesuksen käskyn mukaan. Samoin Jeesuksen opetuksen mukaan he panivat käsiään toisten ihmisten päälle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tietenkään tuollaista väitä. Mistä sait moista päähäsi?
Johanneksen kaste on eri kuin uskovien kaste Herran Jeesuksen nimeen.
Edellinen ei kuulu uuteen liittoon, mutta jälkimmäinen kuuluu.
Johannes Kastaja oli viimeinen vanhan liiton profeetoista ennen Jeesusta.
Kun apostolit kastoivat, niin he tekivät siinä Jeesuksen käskyn mukaan. Samoin Jeesuksen opetuksen mukaan he panivat käsiään toisten ihmisten päälle.Oppi kasteista ja kätten päällepanosta !
Sinä itse sanoit tuon Raamatunkohdan puhuvan vanhan liiton kasteista ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oppi kasteista ja kätten päällepanosta !
Sinä itse sanoit tuon Raamatunkohdan puhuvan vanhan liiton kasteista !Kyllä, se kohta puhuu vanhan liiton pesuista ja juutalaisten tavoista peseytyä ja pestä astioita esimerkiksi ennen ruokailua. Hebrealaiskirje 6:2
Kirje on kirjoitettu heprealaisille ohjeeksi uuden liiton elämään. Heille oli tärkeää heti alusta lähtien vapautua vanhan liiton rasitteista kuten rituaalisen puhtauden vaatimuksista.
Kommentaarit ja Raamatun opettajat ovat samaa mieltä tässä asiassa.
- AnonyymiUUSI
Harhaopettaja väitti Stefanaan olleen sama henkilö kuin Stefanus, jonka murhaamiseen Paavali oli osallinen 20 vuotta ennen kuin hän kirjoittaa Stefanas nimisestä pakanasta ja hänen perhekuntansa kasteesta. Ja tällainen henkilö asettaa itsensä kaikkien opettajien ja jopa apostoli Pietarin ja itsensä Herran Jeesuksen yläpuolelle sanoen, ettei vesikaste kuulu pakanoille.
- AnonyymiUUSI
Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?
Sinä itse taas esitit minusta väärän todistuksen, siis selvän valheen !
Mutta sitä sinä et ole korjannut !
Eikö sinulla itselläsi ylpeytesi anna periksi myöntää omaa virhettäsi ja vääryyttäsi ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?
Sinä itse taas esitit minusta väärän todistuksen, siis selvän valheen !
Mutta sitä sinä et ole korjannut !
Eikö sinulla itselläsi ylpeytesi anna periksi myöntää omaa virhettäsi ja vääryyttäsi ?>>>Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?<<<
Tuo myöntäväsi erehdyksesi oli todella pieni erehdys verrattuna
muihin erehdyksiisi.
Sinä erehdyt vanhurskauttamisopissa, kasteopissa, Pyhän Hengen
alueita käsittelevissä opeissa ja jumaluusopissa. Luultavasti olet
vielä alkumetreillä syntien anteeksi antamis- ja anteeksi saamis
opissakin. Vanhurskauttamisen ymmärtäminen kun edellyttää
syntien anteeksi antamisen ja anteeksi saamisen käsittämistä.
Jos ei käsitä anteeksi saamista, ei voi ottaa vastaan oppia
vanhurskauttamisesta.
Ties kuinka monessa muussa opissa olet erehtynyt kun itse
paljastat niitä erheitäsi? Tähän asti olet nostanut itsesi jokaisen
palstalla kirjoittavan uskovan yläpuolelle auktoriteetissa. Nyt
paljastui, että nostat itsesi jopa apostolien yläpuolelle auktoriteetissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
>>>Olen JO myöntänyt erehtyneeni, joten miksi jatkat yhä ?<<<
Tuo myöntäväsi erehdyksesi oli todella pieni erehdys verrattuna
muihin erehdyksiisi.
Sinä erehdyt vanhurskauttamisopissa, kasteopissa, Pyhän Hengen
alueita käsittelevissä opeissa ja jumaluusopissa. Luultavasti olet
vielä alkumetreillä syntien anteeksi antamis- ja anteeksi saamis
opissakin. Vanhurskauttamisen ymmärtäminen kun edellyttää
syntien anteeksi antamisen ja anteeksi saamisen käsittämistä.
Jos ei käsitä anteeksi saamista, ei voi ottaa vastaan oppia
vanhurskauttamisesta.
Ties kuinka monessa muussa opissa olet erehtynyt kun itse
paljastat niitä erheitäsi? Tähän asti olet nostanut itsesi jokaisen
palstalla kirjoittavan uskovan yläpuolelle auktoriteetissa. Nyt
paljastui, että nostat itsesi jopa apostolien yläpuolelle auktoriteetissa.TAAS pyrit vain lyttäämään ja mitätöimään !
Ja TAAS se tapahtuu sinun omiin kuvitelmiisi ja luuloihisi perustuen.
Kerrotko nyt sen, että miksi minua noin kovasti vihaat ?
Siis että sinun tulee toimia noin !
- AnonyymiUUSI
Hei ap !
Kun sinä aloit mitätöimään minun Hengellistä ymmärrystäni ja Hengellisyyttäni ja siten pullistelemaan omallasi, niin:
Tässä pieni kysymyspähkinä, jonka avulla voimme hieman tutkia sitä sinun Hengellisten asioiden ymmärryksen tasoasi:
Eli Raamattu sanoo näin, eikä tässä ole mitään virhettä tai käännösmokaa:
Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.
Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.
Peräkkäiset jakeet ja pintapuolisesti näyttäisi olevan paha ristiriita, mutta onko ?
Eli kysymys kuuluu nyt seuraavasti:
A) Vastaatko sinä sinä tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ???
Sille Jumalan lapselle, joka on aidosti Hengellinen ja omaa sen Hengellisen ymmärryksen, tämä pähkinä ei ole mikään vaikea, vaan niin helppo, että vastaus tulee, kuin ns. "apteekin hyllyltä" !
Mutta jos sitä todellista Hengellistä ymmärrystä ei taas ole, ainakaan kyllin, niin tämä voi osoittautua todella vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi pähkinäksi ratkaista !
Mutta miten siis on, mitä sinä vastaat tuohon kysymykseen ?- AnonyymiUUSI
Eihän tuo Sananlasku liity mitenkään uskovien vesikasteeseen, joka kuuluu myös pakanoille! Yrität vain taas kehua itseäsi ja asetat itsesi muiden yläpuolelle. Et ansaitse mitään vastausta, mutta laitan silti Albert Barnesin vastauksen, joka on tässä vesikasteen asiassa samaa mieltä kanssani niin kuin muutkin kommentaarit.
"Two sides of a truth. To "answer a fool according to his folly" is in Proverbs 26:4 to bandy words with him, to descend to his level of coarse anger and vile abuse; in Proverbs 26:5 it is to say the right word at the right time, to expose his unwisdom and untruth to others and to himself, not by a teaching beyond his reach, but by words that he is just able to apprehend. The apparent contradiction between the two verses led some of the rabbis to question the canonical authority of this book. The Pythagoreans had maxims expressing a truth in precepts seemingly contradictory. "
https://biblehub.com/commentaries/proverbs/26-5.htm
Neuvon sinua pysymään aiheessa ja lopettamaan itsekehusi. Se haisee jo tosi mädältä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo Sananlasku liity mitenkään uskovien vesikasteeseen, joka kuuluu myös pakanoille! Yrität vain taas kehua itseäsi ja asetat itsesi muiden yläpuolelle. Et ansaitse mitään vastausta, mutta laitan silti Albert Barnesin vastauksen, joka on tässä vesikasteen asiassa samaa mieltä kanssani niin kuin muutkin kommentaarit.
"Two sides of a truth. To "answer a fool according to his folly" is in Proverbs 26:4 to bandy words with him, to descend to his level of coarse anger and vile abuse; in Proverbs 26:5 it is to say the right word at the right time, to expose his unwisdom and untruth to others and to himself, not by a teaching beyond his reach, but by words that he is just able to apprehend. The apparent contradiction between the two verses led some of the rabbis to question the canonical authority of this book. The Pythagoreans had maxims expressing a truth in precepts seemingly contradictory. "
Neuvon sinua pysymään aiheessa ja lopettamaan itsekehusi. Se haisee jo tosi mädältä.Eli nyt ei se sinun mainostamasi "hengellinen ymmärryksesi" siis riitäkkään !
Ja nyt korventaa kovasti rintaa.
Ymmärrän hyvin !
No, selvisi nyt sinunkin todellinen Hengellinen tasosi ja ymmärryksesi !
Silkkaa teologiaa, eli ihmisviisautta ja pään tietoa ja järjen päätelmiä, kuten noilla sinun "opettajillasikin" !
Eli todellinen Hengellinen ymmärrys puttuu totaalisesti ja siksi siis ihmis "viisaudella" yrität ratkoa Raamatun Hengellisiä salattuja ja kätkettyjä aarteita / salaisuuksia.
No, moni vilpitönkin uskova on lähtenyt tuolla "kirjanoppineisuuden" tielle ja sinne ovat sitten eksyneet pahasti ja pitkälle.
Säälin sinua todella. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli nyt ei se sinun mainostamasi "hengellinen ymmärryksesi" siis riitäkkään !
Ja nyt korventaa kovasti rintaa.
Ymmärrän hyvin !
No, selvisi nyt sinunkin todellinen Hengellinen tasosi ja ymmärryksesi !
Silkkaa teologiaa, eli ihmisviisautta ja pään tietoa ja järjen päätelmiä, kuten noilla sinun "opettajillasikin" !
Eli todellinen Hengellinen ymmärrys puttuu totaalisesti ja siksi siis ihmis "viisaudella" yrität ratkoa Raamatun Hengellisiä salattuja ja kätkettyjä aarteita / salaisuuksia.
No, moni vilpitönkin uskova on lähtenyt tuolla "kirjanoppineisuuden" tielle ja sinne ovat sitten eksyneet pahasti ja pitkälle.
Säälin sinua todella.Minä en kilpaile muita vastaan väittämällä olevani hengellisen ymmärryksen suhteen heidän yläpuolellaan. Sinä teet niin, mutta en lähde samalle tielle kanssasi.
Minä asetun kiltisti kaikkien kommentaarien ja Raamatun opettajien alapuolelle sanoessani heidän ymmärtäneen tämän kasteasian oikein ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Sinä olet eri mieltä heidän kanssaan ja kuten osoitin: olet eri mieltä Herran Jeesuksen, apostoli Pietarin ja apostoli Paavalin kanssa. Nämä kun kastoivat Herran käskyn mukaan pakanoita vedessä.
Olet röyhkeä korottaessasi itsesi Jumalasta seuraavaksi ja siten yli Jeesuksen sekä apostolien. Et taida edes huomata sitä, mitä olet tehnyt? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Neuvon sinua pysymään aiheessa ja lopettamaan itsekehusi. Se haisee jo tosi mädältä.Niin ja minä en kehunut omaa Hengellistä ymmärrystäni, vaan sinä itse kyseenalaistit ja mitätöit sitä !!!
Ja samalla sinä itse siten nostit itsesi minun yläpuolelleni sen ymmärrykses tasossa.
Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko.
Sinun piti turvata niihin ylen viisaisiin ja tietäväisiin kommentaattoreihisi, mutta hekään eivät näköjään kyenneet tuota todella helppoa pähkinää ratkaisemaan.
Näin ollen heidätkin on punnittu ja kevyiksi havaittu !
Mutta sinä se vaan uskot heihin !
Voi voi sentään. - AnonyymiUUSI
Paljastit itsesi harhaopettajaksi ja pyrit nyt kääntämään keskustelun toiselle
alueelle, jotta virheesi unohtuisivat ja kuitenkin osoittautuisit viisaammaksi
kuin vastapuolesi??? Tuo on kiusaamista ja manipuloimista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja minä en kehunut omaa Hengellistä ymmärrystäni, vaan sinä itse kyseenalaistit ja mitätöit sitä !!!
Ja samalla sinä itse siten nostit itsesi minun yläpuolelleni sen ymmärrykses tasossa.
Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko.
Sinun piti turvata niihin ylen viisaisiin ja tietäväisiin kommentaattoreihisi, mutta hekään eivät näköjään kyenneet tuota todella helppoa pähkinää ratkaisemaan.
Näin ollen heidätkin on punnittu ja kevyiksi havaittu !
Mutta sinä se vaan uskot heihin !
Voi voi sentään."Minä vain nyt mittasin sinun oman Hengellisen ymmäryksesi tason, ja se oli siis todella heikko." LOL
Hienoa! Nostit itsesi taas kaikkien muiden yläpuolelle. Se nyt ei paljon vaadi, että olet minua yläpuolella, mutta että kommentaareja ja Raamatun opettajia? No, eihän se ole mitään sen verralla, että asetit itsesi apostolien yläpuolelle ja Herran Jeesuksen yläpuolelle, kun opetat, ettei hän käskenyt kastaa pakanoita.
Miten tulkitset Matt. 28:19 vai luetko niin ettet tulkitse mitään? Ymmärrät vain oikein. :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljastit itsesi harhaopettajaksi ja pyrit nyt kääntämään keskustelun toiselle
alueelle, jotta virheesi unohtuisivat ja kuitenkin osoittautuisit viisaammaksi
kuin vastapuolesi??? Tuo on kiusaamista ja manipuloimista.SINÄ ITSE pidät minua harhaopettajana !
Kun sokeasti uskot niihin "kommentaattoreihisi" ja heidän oppeihinsa.
Mietinkin tuossa sitä, että minä en nyt keskustelekkaan oikeasti sinun kanssasi !
Vaan niiden "kommentaattoreiden" kanssa joiden oppeja sinä kopioit sokeasti tänne !
Joten tämä touhu tuntuu melko typerältä siten.
Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken, onko Suomessa sellaista "opettajaa", joka sinun mielestäsi täyttäisi kyllin opettajan saappaat ja jolla todella ITSELLÄÄN ymmärrys riittäisi ?
Olen muuten aiemminkin törmännyt tähän samaan asiaan, eli joku "kirjanoppinut" on oikeasti vain kopioinut joidenkin "opettajien" oppeja vain, eikä itse ole asioita kunnolla Raamatusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta.
Ja tämähän se on sinunkin oma ongelmasi, eli kun se Hengellinen ymmärrys sinulta puuttuu, niin olet muiden opetusten varassa vain.
Sinä vain toistelet toisten sanoja siis. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
SINÄ ITSE pidät minua harhaopettajana !
Kun sokeasti uskot niihin "kommentaattoreihisi" ja heidän oppeihinsa.
Mietinkin tuossa sitä, että minä en nyt keskustelekkaan oikeasti sinun kanssasi !
Vaan niiden "kommentaattoreiden" kanssa joiden oppeja sinä kopioit sokeasti tänne !
Joten tämä touhu tuntuu melko typerältä siten.
Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken, onko Suomessa sellaista "opettajaa", joka sinun mielestäsi täyttäisi kyllin opettajan saappaat ja jolla todella ITSELLÄÄN ymmärrys riittäisi ?
Olen muuten aiemminkin törmännyt tähän samaan asiaan, eli joku "kirjanoppinut" on oikeasti vain kopioinut joidenkin "opettajien" oppeja vain, eikä itse ole asioita kunnolla Raamatusta saanut Hengen avaaman Sanan kautta.
Ja tämähän se on sinunkin oma ongelmasi, eli kun se Hengellinen ymmärrys sinulta puuttuu, niin olet muiden opetusten varassa vain.
Sinä vain toistelet toisten sanoja siis.>>>Keskustelisin mielummin jonkun "oppineen" kanssa kahden kesken<<<
Koska sinä käyt Pietaria ja Paavalia vastaan, en usko, että löydät
Tellukselta arvollesi sopivaa Raamatun opettajaa jonka kanssa
voisit käydä arvollesi sopivaa keskustelua. Me kaikki olemme
sinulle liian tyhmiä.
- AnonyymiUUSI
Eiköhän me "hengelliset" vain sanota "Aamen!" Jeesuksen käskylle ja apostolien tavalle kastaa pakanoita vedessä, kun nämä uskoivat evankeliumin sanan? ;-)
- AnonyymiUUSI
Lukekaa itse Vähä Katekismuksesta, mitä kaste ja HPE vaikuttavat älkääkä vääristelkö valheellisesti korvasyyhyynne asioita kadotukseksenne. Jeesus Kristus yksin on Pelastaja, Tie, Totuus ja Elämä uskon kautta vain arosta lahjana kaikille, jotka uskovat.
Harhaoppeja paholaiselta on ajassamme pilvin pimein.- AnonyymiUUSI
Me täällä helluntaissa emme perusta pelastusta ihmistekoihin kuten sakramentteihin. Kaste ja ehtoollinen ovat hyviä uskon tekoja, mutta kukaan ei pelastu niiden ansiosta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Me täällä helluntaissa emme perusta pelastusta ihmistekoihin kuten sakramentteihin. Kaste ja ehtoollinen ovat hyviä uskon tekoja, mutta kukaan ei pelastu niiden ansiosta.
Kaste on Jumalan teko joka pelastaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on Jumalan teko joka pelastaa
Raamatussa on mainittu vain aikuisten kasteet. Kristikunnan vanhat perinteet eivät pelasta, vaan ainoa Tie ja ovi ja portti on Jeesus, muualta tulleet, kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.
Sana ilmoittaa hyvin selvästi ja yksiselitteisesti: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Pietari ei valuttanut Korneliuksen päähän vettä, ja näin sadanpäämies olisi tullut uskoon, vaan Pietari puhui evankeliumin sanoja: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Pietari kirjoitti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sana todistaa Korneliuksen kodissa olleista ja Pietarin puheet kuulleista ja puhutun sanan kautta uskoon tulleista: Vauvat ja pikkulapset eivät puhu näin: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat ymmärtäväisessä iässä ja ymmärsivät Pietarin puheen.
Katsoivatko apostolit pakanoita? 👀
👁 👃 👁
👅- AnonyymiUUSI
1Kor.1:17 Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi. Biblia (1776) Gal.6:14.
- AnonyymiUUSI
Hes.36:25 Ja priikotan puhdasta vettä teidän päällenne, niin että te tulette puhtaaksi; kaikesta teidän saastaisuudestanne ja kaikista teidän epäjumalistanne puhdistan minä teitä. Biblia. Ps.51:4. 51:9. Jes.44:3. Sak.13:1.
- AnonyymiUUSI
Kasteen merkitystä eivät voi ymmärtää sellaiset ihmiset, jotka eivät ole uskossa. "Vanha ihminen" haudataan kasteen hautaan ja " uusi ihminen" pääsee vapaasti jatkamaan uskonelämää.
- AnonyymiUUSI
"Vesikastetta ei mainita Mooseksen kirjoissa..<<??
”Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä”
1. Korinttilaiskirje 10:1-2 FB38
------
”Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.”
Galatalaiskirje 3:25-28 FB38- AnonyymiUUSI
Kaste Moosekseen pilvessä ja meressä erotti ( pyhitti) heidät Egyptiläisistä ja heidän pakanallisista tavoistaan. Jumala oli lunastanut itselleen kansan egyptistä karitsan verellä ( sivelyllä ovipieliin) Hän teki heistä pyhän kansan pappisvaltakunnan itselleen.
Uuden liiton vesikaste Jeesukseen Kristukseen erottaa ( pyhittää ) uskovan maailman mukaan elämisestä koska hänen vanha ihmisensä on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa että synnin ruumis kukistettaisiin ( tehtiin voimattomaksi hallitsemaan uskovaa) ettei hän syntiä palvelisi. Hänet on pyhitetty Kristuksen uhrin kautta palvelemaan vanhurskautta uudessa elämässä.
-----
”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.”
Roomalaiskirje 6:1-11 FB38
-------
”Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
Roomalaiskirje 6:19-23 FB38
- AnonyymiUUSI
Aloitta rotuoppien kannattaja.
ei kai vaan rasismia?
jos on se koskee Jumalaa ja häpäisee ha turmelee Jumalan nimen. Ei voi luottaa Pyhyyteen. - AnonyymiUUSI
Ap.t.1:5 Sillä Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä ei monen päivän perästä. Ap.t.11:16 Niin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanonut oli: Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä. Biblia (1776) Matt.3:11. Mark.1:8. Luuk.3:16.
- AnonyymiUUSI
Apostolit kastoivat eli upottivat veteen vain evankeliumin vastaanottajia eli heitä jotka ottivat vastaan uskon Jeesukseen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset27017566Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18812481Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736212MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny345148Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään775038Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.574184Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513773Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003702NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun673486Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463169