Vinkkejä erakoitumiseen

Anonyymi-ap

Kertokaapa vinkkejä, jotka auttaisivat erakoitumista. Jonkun Kainuun tai Savon korpimökin saisi halvalla. Rahaa ei siellä paljoa tarvitse. Ryytimaa ja oma autotalliverstas, niin aika vähän tarvitsee mitään ostaa.

Mutta miten tuon henkisen puolen kanssa? Miten jaksaa sitä yksinäisyyttä, kun on tottunut roikkumaan liikaa netissä? Auttaisiko meditaatio tai vastaava harjoitus?

Onko joku toteuttanut vapaaehtoista erakoitumista? Kertokaapa kokemuksia

13

351

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meitä ei taida olla montaa

• Anonyymi

Olisi tosiaan oivallinen ratkaisu elellä jossakin autioituneessa kysässä
      sen tienoon ainoana savuna .

• Anonyymi

Hyväkuntoisia autiotupia tuntuu olevan maakunnissa ihan pilvin pimein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväkuntoisia autiotupia tuntuu olevan maakunnissa ihan pilvin pimein.

Oishan niitä. Pitäisi ehkä vuokrata joku muutamaksi kuukaudeksi ja kokeilla erakon elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oishan niitä. Pitäisi ehkä vuokrata joku muutamaksi kuukaudeksi ja kokeilla erakon elämää.

Joo ekaksi kannattaisi vähän tunnustella myös seutukuntaa ennen ostamista. Itsellä on tuo ollut mielessä jo vuodesta 2013. On mielenterveys kovilla. Mökeille oon onneksi päässyt mutta ei omia ole olleet.

Netistä luopuminen on vähän vaikeeta kun sitä kautta hoituu niin monta juttua. Käytännön asiat. Musiikista, tiedonetsintään ja kieliharjoituksiin muun muassa. Kaikkia kirjoajani en jaksaisi sinne korpeen kantaa. Tärkeimmät vaan. Osan oon lahjoittanut kierrätykseen osan kirjastoon osan kaverille säilöön, mutta sinne jää.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Eipä taida olla erakkoudesta kiinnostuneita linjalla. Olis kiva kuulla kokemuksiakin.

• Anonyymi

Harmi ettei tämä aloitus kirvoita enempää keskusteluun. Pitkästä aikaa täälläkin jotain järkevää. On ihmisiä jotka ovat syrjäytyneet, syrjäytetty tai muuten vain ehkä tahtoisivat ns erakon elämää viettää. Oikeasti sellaisia on.

Ja sitten on meitä syrjittyjä pottuuntuneita jotka haluaisivat asua esimerkiksi maalla vanhassa talossa edullisesti. Ei kärvistellen jossain kalliissa lähiöluukussa vuosien vaan vieriessä.

Maalla mökissä voi tehdä omia juttuja ja olla onnellisia. Unelma ainakin mulle. Omaa ei ole mutta onnneksi saanut viettää aikaa sellasissa. ja välillä remontoinnin ohessa ihan yksin kun omistaja on muualla. Tuttuja he kyllä.

• Anonyymi

Kyllä voi erakoitua ihan omassa taloyhtiössäkin ja on palvelut kävelymatkan päässä maaseudulla on pakko maksaa autoilusta ja korjata autoa

• Anonyymi00010

Erakoituminen ei onnistu ihmisten keskellä. Siksihän sitä sinne korpeen haluun eroon ihmisistä. kaupungissa et ole koskaan rauhassa mitä erakko toivoo.

Paikkakunnasta riippuen lähikylilläkin voi olla kauppoja ja jopa harvaa bussiliikennettäkin .jos sosiaalisuuteen kovasti kaipaa takasin niin naapurillekin voi varmaan jutella kunhan ei tuu iholle.
        Minulla oli yksi paikka mielessä tai parikin tuolla varsinais-suomen saaristossa. Hyvien yhteyksien päässä mutta kuitenkin vähän syrjässä melkein kaikessa. no meri oli lähellä.. kauppa tosin kallis. hiljainen pääväylä bussilla mennä ...rautakauppakin. Itse oilen enemmän yksineläjä mutta ymmärrän erakoita erittäin hyvin.

Yksineläjät ja erakot erikseen. Mopo tai pyörä riittää jos nyt ei ihan korpeen mutta voi ne sielläkin riittää jos ei usein käy kylillä kuten erakot ei yleensäkään vaan olla mahdollsimman vähän tekemisisssä ihmisten kanssa. olla siis aito erakko..

• Anonyymi00011

Taloyhtiössä et ole yksin vaan ihmisiä ympärillä. Kaupunkierakon pitää linnoittautua asuntoonsa. Se on tuskin mitä erakko toivoo? Ajattelisin.

• Anonyymi00014

erakoituminen vaatii ihan ensimmäiseksi netistä luopumista..
      LOL
      kuolisit 5 minuutissa

• Anonyymi00015

"Onko joku toteuttanut vapaaehtoista erakoitumista? Kertokaapa kokemuksia"
      --------------
      Itse tein elämän työni asiakas-palvelijana.
      Pidin tietysti työstäni mutta työni sekä perheeni ulkopuolella olin
      sosiaalinen erakko.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe