Miehet ovat jumalia

Anonyymi-ap

Miehet ovat alistaneet naisia kautta-aikain mitä erilaisimmilla tavoilla. Joskus aikojen alussa naisia on arvostettu ja kunnioitettu mutta patriarkaalisen ajan tultua näin ei enää ole edes tänä päivänä kaikkialla.
Kristinuskot ovat myös osallistunut naisten alistamiseen. Noitavainot, naisten eristäminen yhteisten asioiden hoitamisesta, adoptio-oikeuden kyseenalaistaminen, naisten seksuaalisuuden kieltäminen ja sen alistaminen vain miesten hyväksi jne

Entä tänä päivänä, onko mikään muuttunut? Edelleen naisten toimiminen pappina hiertää ev.lut kirkkoa ja ortodoksit eivät salli sitä ollenkaan. Onko edistystä tapahtunut, varmaan jonkin verran.

Toinen asia on sitten nämä Raamatun kirjoituksia jumalan sanana pitävät, Etsitään kohdat, joilla todistellaan omia kantoja ja samalla ei edes itse toimita Raamatun sanan mukaan. Esim. nainen vaietkoon seurakunnassa, silti esim. Räsänen huutaa omia ummehtuneita "totuuksiaan".

Eli isä, poika ja pyhähenki on mies, joka alistaa naista. Naisen osa on olla neitsyt, joka on tehty miestä varten.

13

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heikko mies ei pysty arvostamaan naista, vaikka ilman naisia heitä EI olisi.

• Anonyymi

Rappari on heikointa sorrtia

• Anonyymi

Miehet ovat luoneet jumalat, naiset eivät ole kuin miesten tarpeisiin tehtyjä. Näin keksityt jumalat ja uskonnot kohtelevat naisia, "mies on perheen pää"- ajattelukin on vain miesten tapa alistaa naista.
      Olisikin aika luopua uskontojen viljelemästä miesten ylivallasta ja astua nykyaikaan, jossa naisia arvostetaan kuten miehiäkin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Opetuslapset, jotka kaikki olivat miehiä, on vain yksi esimerkki uskonnon naista alistavasta ajattelusta. Ko. sadussa yhtäkään naista ei ole kelpuutettu jeesuksen/jumalan arvoiseksi oppilaaksi. Tämä naisia syrjivä ja miesten valtaan alistava toiminta ja kirjoittelu on käytännössä kaikissa uskonnoissa.
      Naisten seksuaalisuutta, haluja ja naiseutta on pelätty ja demonisoitu, naisten itsemääräämisoikeutta on rajoitettu ja alistettu miesten päätännän alle. Raamattu ja muut samanlaiset kirjat eivät kerro mitään tasa-arvosta ja naisten oikeuksista, ja ihan senkin takia, koska miehet ovat ne kirjoittaneet. Miehet, jotka ovat olleet epävarmoja, jollakin tavalla "sairaita" suhteessaan naisiin.

Tasa-arvo naisten ja miesten välillä on parantunut myös sitä mukaa, kun kirkot/uskonnot ovat muuttuneet yhteiskunnan mukana. Uskontojen iänikuiset satukirjoitukset jumalista ja jumalan sanasta ovat vain kertomuksia sen ajan ihmisten elämästä eikä ne ole "ihanne" yhteiskunnan ohje.

• Anonyymi

Anonyymi ap. on känninen ateisti kirjoittaja tai sitten pakanarienaaja...pakanakin todennäköisimmin on jostain huumeesta kännissä ja ovatkin useammin kuin ateistit joita saa usein opetettua Kristinuskoon pakanat ovat toivottomampia...

Itse olen ollut suuren osan aikuisiästäni ateisti, joka ei uskonut edes minkään muun olemassaoloon, kuin siihen minkä voimme havaita viidellä fyysisellä aistillamme.

Jumala on valinnut miehen ilmentymäkseen...Paholainen jostain syystä naisen identiteetin., jos joku puhuu äidistä hän on satanisti. Kristitty ei koskaan puhu Jumaläidistä. Kristinusko ei alista naisia siitä huolimatta, että Jumala esiintyy miehenä, isänä, poikana ja pyhänä henkenä.!

Maallisen ihmisnaisen asema ei ole koskaan tähän asiaan linkittynyt mitenkään suoraviivaisella tavalla...!!!

• Anonyymi

"Kristinusko ei alista naisia siitä huolimatta, että Jumala esiintyy miehenä, isänä, poikana ja pyhänä henkenä.!"

Juuri tuonkin on yksi esimerkki, miten miehet ovat alistaneet naisia uskontojen avulla. Naista ei ole suvaittu miesten keksimien jumalien arvoiseksi. On aivan suora yhteys miesten naisiin kohdistaman alistamisen ja uskontojen välillä. Uskonnot ja niiden jumalat ovat miesten keksimiä.
        Naisena oleminen on täysin alistettu miesten vallan alle. Se näkyy varhaisissa uskonnollisissa kirjoituksissa ja edelleen ainakin vanhoilliset uskovaiset alistavat naisia näiden ikivanhojen uskontosatujen perusteella.

• Anonyymi

Enkeli näyttää Johannekselle sen suuren porton, joka istuu pedon selässä 1-6, ja selittää hänelle näyn 7-18.

1Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä, 2hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet". 3Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. 4Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia. 5Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". 6Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
      7Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. 8Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva. 9Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta; 10heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän. 11Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen. 12Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. 13Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. 14He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." 15Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä. 16Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa. 17Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät. 18Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."

• Anonyymi

50 LUKU. 50
        50 LUKU.
        Siionin syyllisyys ja Herran pelastava voima. Herran palvelijan kärsivällisyys ja horjumaton luottamus. Lohdutus ja uhkaus.
        1Näin sanoo Herra:
        Missä on teidän äitinne erokirja,
        jolla olisin lähettänyt hänet pois?
        Tai kuka on minun velkojani,
        jolle minä olisin teidät myynyt?
        Katso, pahojen tekojenne tähden te olette myydyt,
        teidän rikkomustenne tähden
        on äitinne lähetetty pois.
        2Miksi ei ollut ketään, kun minä tulin,
        miksi ei kukaan vastannut, kun minä huusin?
        Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan,
        olenko minä voimaton auttamaan?
        Katso, nuhtelullani minä kuivaan meren,
        minä teen virrat erämaaksi,
        niin että niitten kalat mätänevät,
        kun ei ole vettä;
        ne kuolevat janoon.
        3Minä puetan taivaat mustiin
        ja panen murhepuvun niitten verhoksi.
        4Herra, Herra on minulle antanut
        opetuslasten kielen,
        niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä;
        hän herättää aamu aamulta,
        herättää minun korvani kuulemaan
        opetuslasten tavalla.
        5Herra, Herra on avannut minun korvani;
        minä en ole niskoitellut, en vetäytynyt pois.
        6Selkäni minä annoin lyötäväksi,
        poskieni parran revittäväksi,
        en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.
        7Herra, Herra auttaa minua;
        sentähden ei minuun pilkka koskenut,
        sentähden tein kasvoni koviksi kuin piikivi,
        sillä minä tiedän, etten häpeään joudu.
        8Lähellä on hän,
        joka minut vanhurskaaksi tuomitsee.
        Kuka voi minun kanssani riidellä?
        Astukaamme yhdessä esiin!
        Kuka on minun vastapuoleni?
        Tulkoon tänne lähelleni!
        9Katso, Herra, Herra auttaa minua;
        kuka minut syylliseksi tuomitsee?
        Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate;
        koi heidät syö.
        10Kuka teistä pelkää Herraa
        ja kuulee hänen palvelijansa ääntä?
        Joka vaeltaa pimeydessä
        ja valoa vailla,
        se luottakoon Herran nimeen
        ja turvautukoon Jumalaansa.
        11Mutta katso, te kaikki, jotka palon sytytätte,
        te palavilla nuolilla varustetut,
        suistukaa oman tulenne liekkeihin,
        niihin palaviin nuoliin, jotka olette sytyttäneet.
        Minun kädestäni tämä teille tulee;
        vaivassa täytyy teidän asua.

• Anonyymi

"Enkeli näyttää Johannekselle sen suuren porton,"

Ihmisen mielikuvitus on ihmeellinen. Vaikea sanoa, onko tämän tarinan kirjoittaja mies ollut joidenkin aineiden vaikutuksen alainen, onko hän ollut mieleltään sairas vai kekseliäs kirjoittaja. Sekava ja todella outo tarina ainakin on. Tästäkin "viisaat uskovaiset" löytävät hienoja merkityksiä....hoh, hoijaa...

• Anonyymi00011

"Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi."

Näin pyhä kirja opettaa.

• Anonyymi00012

"Syntiinlankeemuksen seurauksena äidin osa ei ole enää ongelmaton, vaan tuottaa naiselle tuskaa. Samaten hänen suhteensa mieheen muuttuu ambivalentiksi. Ja niin kauan kuin nainen saa kokea miehensä taholta uhrautuvaa rakkautta, hän kunnioittaa tätä ja iloitsee saadessaan olla tälle alamainen."

Onkohan nämäkin tulkinnat ihan tätä päivää? Miehet ovat keksineet kaikkea mahdollista sontaa alistaakseen naisia.

• Anonyymi00013

"Kristinusko pyhittää naisten alistamisen. Tämä on raamatullinen, uusitestamentillinen totuus.

”Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niin kuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niin kuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niin kuin seurakunta onKristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.”

”Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia/ alamaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. … Tämä mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä”

Mikäli haluaa kumota väitteen paikkansapitävyyden, täytyy olettaa joko:

a) Raamattu ei ole Jumalan sanaa, taikka että Jumala ei ilmaise tahtoaan raamatussa.

b) Paavalin opetukset eivät kuulu uuteentestamenttiin, vaan ovat harha-oppisia. Kristinusko kuitenkin pitää niitä vanhempien käskyjen ja ohjeiden ylimenevänä ja näin ollen sallitaan syödä esim. sianlihaa vaikka se on toisaalla raamatussa kielletty. Samalla perusteella ei miehiltä vaadita ympärileikkausta, koska Paavalista ”hengellinen” ympärileikkaus riittää."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      467
      8381
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5760
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      251
      4702
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      49
      4565
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      61
      4075
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      167
      3692
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1667
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      90