köyhien elämän kurjistamisesta? Yleensä oikeisto vastustaa julkista hallintoa kustannussyistä, mutta köyhien valvonta ja elämän hankaloittaminen ovat tietenkin pakollisia kuluja.
Paljonko hallitus on valmis maksamaan
30
157
Vastaukset
- Anonyymi
Köyhyys ja työttömyys eivät kuitenkaan ole synonyymejä. Vähän tienaava voi olla köyhä ja työtön voi olla rikaskin.
- Anonyymi
Tilastokeskuksen mukaan hallinto ja palvelualat muodostavat työtätekevistä
75 % ja teollisuus+rakennustoiminta 21 % ja maa- ja metsätalous 4 % .
Sokeakin näkee, että tuo rakenne on aivan kestämätön eli myydään vain
palveluja toinen toisillemme ja utta rahaa ei synny.
Ainoa parannuskeino on saada aikaan uusia tuotteita, mitä pitää saada
myytyä ulkomaille kiihtyvään tahtiin.- Anonyymi
Palveluita viedään ulkomaillekin. "Vuonna 2024 palveluviennin arvo oli yhteensä 38,8 miljardia euroa":
https://www.palta.fi/tietoa-palvelualoista/palvelualojen-merkitys-suomelle/palveluvienti/
- Anonyymi
Katsokaa ohjelma ykkösaamu missä Björn Wahlroos puhuu järkeä siihen, miten saadaan talous kuntoon suomessa. Suomi on ottanut mallia monessa asiassa ruotsista, mutta ei taloudenhoidosta. Nyt kannattaisi ottaa mallia siihenkin. Ruotsissa talous on kasvanut koko ajan, mutta suomessa ei ole ollut kasva lähes 20 vuoteen. Miettikääs sitä, että miksi ei ole kasvua ollut eikä ole nytkään, vaan miinusvuosi on taas tulossa. Tuo haastattelu kannattaa katsoa.
https://areena.yle.fi/1-72626936- Anonyymi
Eikös Ruotsissa köyhillä ole varsin ankeaa?
- Anonyymi
Parempi keino onkin tukien reipas leikkaaminen. Erityisesti asumistuki.
- Anonyymi
Kaikki tuet siis pois? Tai vain asumistuki ja toimeentulotuki pitää jättää, koska Kelan armeija on saanut määräyksen tehdä hakemisesta vaikeaa, mikä tarkoittaa tietenkin köyhien kiusaamista väärillä päätöksillä ja kaikenlaisella muulla millä hakija saadaan ymmärätämään ettei ole tervetullut hakemaan toimeentulotukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tuet siis pois? Tai vain asumistuki ja toimeentulotuki pitää jättää, koska Kelan armeija on saanut määräyksen tehdä hakemisesta vaikeaa, mikä tarkoittaa tietenkin köyhien kiusaamista väärillä päätöksillä ja kaikenlaisella muulla millä hakija saadaan ymmärätämään ettei ole tervetullut hakemaan toimeentulotukea?
Kyllä tukiaisten kriteerejä pitää kiristää koska elättiarmeijan ylläpito on tullut
jo nyt sietämättömän kalliiksi. Pelkkä miukka yleistuki saa luvan riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tukiaisten kriteerejä pitää kiristää koska elättiarmeijan ylläpito on tullut
jo nyt sietämättömän kalliiksi. Pelkkä miukka yleistuki saa luvan riittää.Eiköhän ne rahat mene muihin juttuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavalla jää vuokran jälkeen 135€ elämiseen. Syitä liian kallis vuokra ja en ole varma mitä muuta syytä. Mutta hän keittää makaronia ja pakastevihanneksia. On hyvin laiha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asumistukeen reipas leikkaus, esim. puolitus ja euromääräinen yläraja. Ohjaus tätä kautta kimppa/soluasumiseen. Toimeentulotuki kortille, jolla ei voi ostaa tupakkaa, alkoholia eikä nostaa käteistä rahaa. Tukea ei tulisi voida käyttää myöskään rahapelaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavalla jää vuokran jälkeen 135€ elämiseen. Syitä liian kallis vuokra ja en ole varma mitä muuta syytä. Mutta hän keittää makaronia ja pakastevihanneksia. On hyvin laiha.
Tuttavasi pitäisi muuttaa edullisempaan vuokra- asuntoon, niitäkin varmasti löytyy, jotta jäisi enemmän rahaa asumiskulujen jälkeen elämiseen. Ei pidä tumput suorana odottaa, että asiat paranevat vaan tehdä ongelmien ratkaisemiseksi jotakin. Kuka on opettanut, että yhteiskunta hoitaa sinulle kuuluvat hommat?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asumistukeen reipas leikkaus, esim. puolitus ja euromääräinen yläraja. Ohjaus tätä kautta kimppa/soluasumiseen. Toimeentulotuki kortille, jolla ei voi ostaa tupakkaa, alkoholia eikä nostaa käteistä rahaa. Tukea ei tulisi voida käyttää myöskään rahapelaamiseen.
Olen eri mieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavasi pitäisi muuttaa edullisempaan vuokra- asuntoon, niitäkin varmasti löytyy, jotta jäisi enemmän rahaa asumiskulujen jälkeen elämiseen. Ei pidä tumput suorana odottaa, että asiat paranevat vaan tehdä ongelmien ratkaisemiseksi jotakin. Kuka on opettanut, että yhteiskunta hoitaa sinulle kuuluvat hommat?
Mitkä hommat?
- Anonyymi
Terveellinen periaate on !
Yksilö on ensisijaisesti vastuussa itsestään, ei yhteiskunta !
Yhteiskunta ei ole terveitten aikuisten lastentarha yhteiskunnan varoilla !!- Anonyymi
Mistä ihmeestä tuo lastentarha tähän tuli?
No kerrotko mitä työttömien tulisi tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeestä tuo lastentarha tähän tuli?
No kerrotko mitä työttömien tulisi tehdä?Jospa vaikka menisitte töihin.
- Anonyymi
Entä kun töitä ei ole? Opiskellut olen kolmea eri alaa. Hyvin pieni palkka ollut töissä.
- Anonyymi
Toki yhteiskunnan kuuluu pitää huolta heistä, jotka syystä tai toisesta eivät kykene itsestään huolta pitämään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jospa vaikka menisitte töihin.
Joko taas. Että ihan vaan silleen mennään töihin. Sori, faija ei oo järjestänyt (suoja)työpaikkaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki yhteiskunnan kuuluu pitää huolta heistä, jotka syystä tai toisesta eivät kykene itsestään huolta pitämään.
Niin kuuluu. Itse olen oppinut hyvin vähällä rahalla elämään. Vuokran sähkön jne maksan ja ruuat hyvin halpoja esim makaroni jauheliha tonnikala miniluumutomaattia ja hedelmiä mitä alennuksella saa ja käyn läpi ilta alet yms.
- Anonyymi
Kohta Suomessa kulkee alasti asunnottomia. Hallitus nauttii.
- Anonyymi
On ihmisiä mm. narkkareita, jotka eivät kykene normaalisti asumaan asunnoissa vaan rikkovat kaiken mitä niissä on ja ihmisiä, jotka eivät maksa vuokriaan. On luonnollista, että tuollaisten on vaikea saada asuntoa ja heille yhteiskunnan pitäisi järjestää tukiasuntoja, joissa pidetään huolta noista avuttomista ja niinhän on tehtykin.
- Anonyymi
Olisi kaikkein paras, jos kaikki työikäiset ja työhön kykenevät voisivat itse ottaa vastuuta elämästään ja tehdä ihan itse elämästään sellaisen kuin haluaa eli elättää itseään eikä odottaa sitä muilta.
- AnonyymiUUSI
Kun ei ole töitä,en halua ottaa riskiä alkaa yrittäjäksi,koska minun taidoilla olisi konkurssi edessä. Olen heikkolahjainen,mutta olen tehnyt pätkätöitä mitä vaan saanut ja pienillä palkoilla rankkaa fyysistä työtä. Niin kerrotko miten elätän itseni näillä mitä annettu? Tietotekniikkaa en opi enää,olen yrittänyt kyllä opinnoissa.
- Anonyymi
Jos tupakoi eivätkä rahat riitä, silloin täytyy lopettaa tupakointi. Tupakka vain sairastuttaa kehon ja maksaa paljon.
- AnonyymiUUSI
Köyhät on omillaan ettekö nyt sitä ymmärrä. Köyhän pitää tehdä pimeitä töitä jos haluaa pärjätä jatkossa. Kannattaa siis alkaa vaikka kalastamaan ja tekemään muuta niin pysyy henkissä.
- AnonyymiUUSI
Suomessa on vielä liian hyvät tuet työttömille, koska työ ei maistu yrittäjien mukaan. Ilta-Sanomissa oli juttu missä työnantaja kertoo että on todella vaikea löytää työntekijöitä. Tukien ja palkan ero on niin pieni että moni ei halua mennä töihin. Monessa tapauksessa tuet ovat paljon suuremmat kuin palkka. Silloin kyllä ymmärtää että ei työ motivoi. Tässä linkki juttuun.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011644730.html - AnonyymiUUSI
Miksi yhteiskunnan pitäisi ottaa ihmisiltä ja vielä lisävelkaa, että voi antaa takaisin ja muillekin?
Armeija, rajojen vartiointi, mahdollisesti opetus ja jossain määrin terveydehoito, sekä eri tarpeellisten alojen hoito ovat ymmärrettäviä asioita. Mutta eetoksen tulisi olla se, että kaveria ei jätetä ja jokaisen pitäisi itsenäisesti ja yhteistyöllä pärjätä kansainvälisessä kilpailussa siten, että nykyinen velkaralli loppuu. Ja keinoja ja mahdollisuuksia ylläpitää tällaiseen toimintaan.
Vain vasemmisto haluaa pysyä menneessä ja hallinnoida toisten rahoilla ja elämällä toisten asioita. Muilla sitä ei ole, vaan on eettinen ohjenuora yhteiskunnan ylläpitämiseen ilman erilaista ihmisten kontrollointia. Siellä missä ei ole sosialismia on ihmisten ja yhteiskuan mahdollsuus kehittyä. - AnonyymiUUSI
Ei se enään niin mene jos jää työttömäksi ja alkaa ansiosidonnainenpäiväraha että mä täs kattelen sen aikaa ku tota päivärahaa sit ku loppuu mä meen töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775436Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353015Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1232335HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201955Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v191895- 1111810
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971415Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.691402Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531294- 941187