Kannattaako työpaikalla kertoa omasta poliittisesta suuntautuneisuudestaan?

Anonyymi-ap

Tai kannattaako omaa poliittista väriä tunnustaa nykyään edes kavereille tai sukulaisillekaan? Jos minulta kysytään suoraan, mitä puoluetta äänestäisin seuraavissa eduskuntavaaleissa, niin vastaan välttelevästi, että olen liikkuva äänestäjä ja äänestän henkilöä, enkä niinkään puoluetta. Tai vastaan, että politikointi ei kuulu työpaikalle, vaan vapaa-aikaan.

Miten hoidat tilanteen naamatusten keskustelussa, kun huomaat, että työkaverin, sukulaisen tai tuttavan poliittinen näkemys on täysin vastakkainen kuin omasi ja tunnet ärtymyksen myllertävän sisälläsi? Meneekö väittelyksi tai jopa riitelyksi, vai vaihdatko puheenaihetta?

40

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persujen ei tarvitse erityisesti kertoa poliittista suuntautuneisuuttaan, sen kuulee niiden tyhmistä puheista.

• Juuri noin,peruSSuomalaisten kannattajien ei tarvitse kertoa polittisia näkemyksiään lainkaan. Heidät tunnistaa muutoinkin.Osan jopa pukeutumisen perusteella.

• Anonyymi

Vai että "kuulee persujen pupluekannan niiden tyhmistä puheista".
        Minä olen persu ja plakkarissa on 154 pistettä Mensan testistä, 6 laudaturia yo-kokeista ja erikoislääkärin tutkinto. Kovin moni vihervassari ei yllä samaan.
        Revipä siitä!

• Anonyymi

Minä kerron että meillä Suomessa on yleinen yhtäläinen äänioikeus joka on myös salainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen persu ja plakkarissa on 154 pistettä Mensan testistä, 6 laudaturia yo-kokeista ja erikoislääkärin tutkinto. Kovin moni vihervassari ei yllä samaan.
        Revipä siitä!

Erikoislääkäri on tutkinut minunkin päätäni, kuten niin monen muunkin persun.

• Anonyymi

Tuo on niin totta,Persu huomaa tyhmäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Revipä siitä!

6 laudaturia ja persujen pupluekanta 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on niin totta,Persu huomaa tyhmäkin.

Typo, piti olla: tyhmänkin.

• Anonyymi
        Tapio-Tre kirjoitti:

Juuri noin,peruSSuomalaisten kannattajien ei tarvitse kertoa polittisia näkemyksiään lainkaan. Heidät tunnistaa muutoinkin.Osan jopa pukeutumisen perusteella.

Osan tunnistaa epäsiististä habituksesta esim. ajamattomasta parrasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Revipä siitä!

Noh noh. Nyt vähän realismia kehiin. Kerro vaan ihan rehellisesti että olet kolmannen polven kelarotta.

• Hyvä kysymys! Jos haluaa saada palautetta omista arvoistaan, niin silloin voisi tehdä hyvää asettaa ne kaverien puntaroitaviksi, kunhan kaveri sitä ennen kertoo omansa. Samalla tulee testatuksi kaveruuden kestävyys. Toisaalta moni ihminen on aidosti epäpoliittinen.

Työpaikalla ei ehkä kannata tunnustaa väriä...ellei ole kansanedustaja.

• Anonyymi

28 prosenttia äänioikeutetuista jätti äänestämättä viime eduskuntavaaleissa. Epäpoliittinen nukkuvien puolue oli siis vaalien ykkönen.

• Anonyymi

todellisuudessa ei kannata kertoa itsestä mitään , sillä jos kerrot olevasi miljonääri niin kas kaikki ovat kavereitasi ja koittavat hyödyntää 🤔

älä koskaan paljasta mitään oleellista kellekkään , sillä heidän suhtautuminen sinuun
      perustuu tälle tiedolle

• Anonyymi

Monelle käy kuitenkin niin, että työkaverista tuleekin läheinen ystävä, lähes perheenjäsen.

• "älä koskaan paljasta mitään oleellista kellekkään , sillä heidän suhtautuminen sinuun
        perustuu tälle tiedolle"

mitä väliä? Ainahan suhtautuminen toiseen ihmiseen perustuu johonkin käsitykseen hänestä.

• Anonyymi
        Persukriittinen kirjoitti:

"älä koskaan paljasta mitään oleellista kellekkään , sillä heidän suhtautuminen sinuun
        perustuu tälle tiedolle"

mitä väliä? Ainahan suhtautuminen toiseen ihmiseen perustuu johonkin käsitykseen hänestä.

jos olen kristittyjen kanssa tekemisissä niin huudan täysiä , olen ateisti te ette minusta selviä 🤣

• Anonyymi
        Persukriittinen kirjoitti:

"älä koskaan paljasta mitään oleellista kellekkään , sillä heidän suhtautuminen sinuun
        perustuu tälle tiedolle"

Et ymmärtänyt. Ennemmin tai myöhemmin sinun antamiasi tietoja (oli ne mitä tahansa) joku käyttää hyväkseen eikä positiivisessa mielessä. Älä luota kehenkään niin paljoa. Työelämä on muuttunut, eikä suinkaan hyvään suuntaan.
        Kannattaa pysyä ihan asialinjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärtänyt. Ennemmin tai myöhemmin sinun antamiasi tietoja (oli ne mitä tahansa) joku käyttää hyväkseen eikä positiivisessa mielessä. Älä luota kehenkään niin paljoa. Työelämä on muuttunut, eikä suinkaan hyvään suuntaan.
        Kannattaa pysyä ihan asialinjalla.

Jep työpaikalle mennään tienaamaan ei hakemaan kavereita. Työpaikan puheen aiheet löytyy työhön liittyvistä asioita, jota varten sillä ollaan.

• Äänestän Jeesusta ja kerron sen kaikille ihan suoraan.🧔‍♀️

• Anonyymi

Siksipä sinun seuraasi työyhteisön sisällä kartetaankin.

• Anonyymi

En puhu politiikkaa enkä kysele toisilta.Joskus vahingossa tulee ilmi jotain omasta tai toisten arvomaailmasta kun keskustellaan.Käsittääkseni meillä ei ole edes persuja,koska rasismi ja "oudot jutut" puuttuu eikä ongelmia ole.

• Anonyymi

Kannattaa kertoa poliittinen ja seksuaalinen suuntautuminen, kun tutustuu uusiin ihmisiin. Esimerkiksi: "Olen nönnönnöö, perussuomalainen ja kovan luokan homoseksuaali"

• Anonyymi

Moni persu paiskii töitä hyvillä mielin demariduunarin rinnalla tietämättä tämän poliittista kantaa. Sitten työpäivän jälkeen molemmat menevät persupalstalle, jossa toinen heistä pilkkaa natsipersuja ja toinen kommarivassareita.

• Anonyymi

Jos persun kanssa tulee poliittisperusteista kärhämää työpaikalla, niin sitten kannattaa käväistä joku perjantai työkaveriporukalla baarissa. Tarjoat persulle pari kaljaa ja sen jälkeen välit on taas kunnossa. Simppeli homma ja työilmapiiri paranee.

• Anonyymi

Persuilla, kuten joillakin muillakin lahkolaisilla, on ikävä tapa julistaa ilosanomaansa myös työpaikallaankin. Jos nyt yleensäkään ovat missään sellaisissa töissä joissa on muitakin.

• Anonyymi

Persuyrittäjät on kaikkein hupaisimpia persupaatoksessaan. Ne ressukat ei tajua, että niiden koirakin niitä häpeää, samoin perheenjäsenet ja asiakkaat iskee silmää toisilleen pilaillessaan noiden pösilöiden kustannuksella.

• Anonyymi

Työpaikoille ei kuulu politikointi, ellei se työpaikka satu olemaan joku puoluetoimisto. En jaksa uskoa, että sinäkään olisit niin tyhmä ja aivoton, että menisit johonkin em paikkaan töihin.

• Anonyymi

Jos olisit joskus ollut työssä, tietäisit että ihmiset (työntekijät) keskustelevat monista eri asioista, esim. politiikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olisit joskus ollut työssä, tietäisit että ihmiset (työntekijät) keskustelevat monista eri asioista, esim. politiikasta.

Muistelen, että Sipilän hallituksen aikana, varsinkin Kiky-sopimuksen solmimisen jälkeen, taukohuoneessa käytiin melko kiivassävyisiä keskusteluja.

• Anonyymi

Ei kannata kertoa, varsinkin jos on ituja mussuttava viherpiipertäjä tai punavihreä jyyrä

• Anonyymi

Jos lähdet kaljalle, parasta seuraa ovat valde ja persu.

Ei varmasti tule puhe työasioista.

• Anonyymi

Riippuu siitä onko vakituinen työntekijä vai vuokratyövoimaa. Vakituiset voivat näköjään puhua vapaasti, vuokratyöntekijän ei kannata osallistua keskusteluun. Ei olemalla samaa tai eri mieltä. Näin oli jo yli kymmenen vuotta sitten.

• Anonyymi

''...vuokratyöntekijän ei kannata osallistua keskusteluun.''

Miksi osallistuisi kun asia tuskin koskisi suoranaiseti väliaikaisia......

• Anonyymi

Jos haluaa olla työpaikan pelle, kannattaa silloin kertoa omaavansa perussuomalaisten "ajatukset". Ja mikäs sen mukavampaa kuin työkavereiden nauru kun marmatat "mamuilusta".

• Anonyymi

''..... työkavereiden nauru...''

Jos selviää pelkällä naurulla, hyvin on mennyt.

• Anonyymi

Tällä palstalla kirjoittavat persut joiden työkokemus on nolla.

Kun ei ole kokemusta, mokaa itsensä :)))

• Anonyymi

Ei tarvitse. Perussuomalaisia äänestävän tunnistaa kaikki vaikka tämä ei tätä ikinä kertoisi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      207
      5250
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3716
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      67
      3613
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      21
      3551
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      43
      3159
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2360
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2356
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2204
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2140
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2079
    Aihe