Reissuhenkilön ruikkareita tulee nykyään kovin usein ostettua se 4 kpl pikku pussi 90 centtii. Pitäsköhän suosiolla ostaa isompi pakkaus? Pakastin on kuitenkin toiminnassa jos tulee aika jolloin leivän syöminen jää vähiin ja siirryn taas itämaisiin nuudelikeittoihian.Asioista kun ei voi koskaan tietää.
Toinen uhka sille että kannattaako ostaa on se että jos se leipä alkaakin maistuu nestemäisenä, Silloin ei syödä... ehei silloin juodaan. Ja sekin kumpi tulee kausittain halvemmaksi? Reissuhenkilön ruikkarit vai coopin oluet???
Yksi ilon aihe itsellä oli eilen kun kävin kaupassa niin meiran chilistä tulijauhetta saa ihan oikeasti tulisena.
Meinasin näet ostaa törkykalliin poppamehen naga jolokian mutta onneksi huomasin oikeasti tulisen jauheen joten ostin sen. Hyvä homma... olen mielissäni.. hiukan yllättynyt.. onnellisen positiiviinen ja muutenkin tyytyväinen valintaani..
reissuhenkilön ruikkareita
19
162
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo ovat makeita kahvileipiä, mutta kahvikin jo niin kallista. Jotain korviketta jos löytäisi halvalla. Pettuakaan ei saa leipään ilman maanomistajan suostumusta. Tiukille on vedetty.
Ovatko? itse en ole noissa reissuhenkilön ruikkareissa makeutta havainnut... hmm. No niitäkin on kai erilaisia mutta tarkoitin sitä ihan perusruikkarii.
Kahvi on kallista jos en olisi saanut lahjoituksena en jois. On silläkin omat terveys vaikutuksensa vaikka kuivattaakin. Hyvin löysensi ulosteen aamulla muutes.
Joo.. pettua..kaverilla on mettää mutta en voi mennä niin vain nilaa kuorimaan.- AnonyymiUUSI
P.ervokki kirjoitti:
Ovatko? itse en ole noissa reissuhenkilön ruikkareissa makeutta havainnut... hmm. No niitäkin on kai erilaisia mutta tarkoitin sitä ihan perusruikkarii.
Kahvi on kallista jos en olisi saanut lahjoituksena en jois. On silläkin omat terveys vaikutuksensa vaikka kuivattaakin. Hyvin löysensi ulosteen aamulla muutes.
Joo.. pettua..kaverilla on mettää mutta en voi mennä niin vain nilaa kuorimaan.Minulla suu maistaa makean maltaan heti, jos sitä on vähänkään leivässä. Käytän niin paljon nestemäisiä mallastuotteita, että jotenkin on suu harjaantunut tunnistuamiseen. Palasina kaupattavista ruisleivistä olen yleensä oululaisen jälkiuunileipää ostanut. Euron päiviltä sai eurolla sen pienemmän pussin. Nuo vielä paranee vanhetessaan, eli alelappu on vaan plussaa, jos sellaisen yhyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla suu maistaa makean maltaan heti, jos sitä on vähänkään leivässä. Käytän niin paljon nestemäisiä mallastuotteita, että jotenkin on suu harjaantunut tunnistuamiseen. Palasina kaupattavista ruisleivistä olen yleensä oululaisen jälkiuunileipää ostanut. Euron päiviltä sai eurolla sen pienemmän pussin. Nuo vielä paranee vanhetessaan, eli alelappu on vaan plussaa, jos sellaisen yhyttää.
Luulin että mulla olis herkkä makuaisti. näin ruokaharrastajana..mutta ei sitten vissiin. maltaat on kyllä hyviä käyttää,
Oon tehnyt joskus kotikaljaakin. leipätaikinaan sitten ne käytetyt maltaat.- AnonyymiUUSI
En oo käyny kattomassa mutta kehhuuvat että Lidlistä sais halapaa kahvia. Mitä lie sit paketti siellä maksaa..
- AnonyymiUUSI
Reissumiestä aikoinaan tuli syötyä, mutta välillä tekee mieli muutakin leipää.
Setsuuri viipaleleipää olen välillä ostanut, onhan se väähn kalliimpaa, mutta
maistuu hyvälle.jälkiuunileipä se sitkas on hyvää kanssa..edullisuuden nimissä olen ostanut reissu..henkilö ruikkarii..
jotkut jälkiuuni ruikkarit joidenkin leipomoiden ovat saaneet aikaan mahavaivoja vaikka ruis noin yleensä on aina sopinut..
- AnonyymiUUSI
Leipokaa itse,uunitkin liki jokaisella.
sämpylää ja limppua pataleipää, yön yli kohoaa ja makuuntuu niin kylmä nestekin käy.
reseptejä voi muokata niin saa hyvää.
Tein limppuja niin tomaattipyrettä ja kaljamallasuutetta veden sijasta.
Paahtimen kautta ja voita siihen...oon tehnyt luonnonhiivoilla..hapattanut ruisvelliä viitisen päivää että kuplii..ja normihiivoilla vaaleeta ja ohraleipää..ongelmaksi muodostuu ruikkareissa uunini liian mieto lämpö..tarttis leivinuunin..
- AnonyymiUUSI
Lidlin Reissueväs saattaa olla halvempi, muistan, että joskus 2015 sai 27 sentillä. Ei ole tullut nyt niitä ostettua, Fazerin ruispuikuloita ja Reissumiestä kyllä ja muitakin, kuten Vaasan ruispaloja. Ruispaloihin tosin on tungettu jotain rouhetta, josta en välitä. Lämpimissä voileivissä ei haittaa, niissä toimii Ruispalatkin.
..lidlissä käyn mutten ole sieltä hirveästi leipiä ostellut..hinnat ovat nousseet...mutta kun käyn katson asiaa nykypäivän kantilta..
- AnonyymiUUSI
Kaupassa on puolivalmiita leipiä, joko laarissa tai pakasteessa. Ennen oli jopa valkosipuli puolivalmistetta ja joitain yrttien vaihtoehtoja, mutta niitä ei ole enää tavattu laareilla kulkiessa. Puolivalmiit leivät voi paistaa kiertävän ilman uunissa n. 6-8min ajoituksella lämmön ollessa 180 astetta Celsiuksen asteikolla. Näiden leipien päälle sopii hyvin kanamuna, tuorekurkku, suolakurkku, ruohosipuli, pitsamauste, maustetut tuorejuustot jne.
On tärkeää, että valmisleivät sijoitetaan muovinpusseihin valmistuttuaan, koska siellä ne pehmenevät ja saavat pirteää raikkautta.
Juomapuolena puolivalmiille leivälle voidaan suositella jäätävän kylmää punaista maitoa, jäätävän kylmää colaa tai punaisen maidon ja täyskerman hölskytettä jäätävällä kylmyydellä varustettuna.
Leivän voitelu voidaan suorittaa punaisella suolavoilla, jos sellaista on mahdollista saada.Enpä voisi paremmin sanoa tahi muuta kommenttiisi lisätä. Valmisleipiä kolmioleipiä ostettiin euruupan autoreissuilla bensiksiltä. sitä ja bensikseltä kylmää colaa espanjan helteessä. saattopa sitten röyhytellä tupakkiakin muttei tietenkään bensiksellä. oi aikoja ja valmisleipiä..ja hyytävän kylmää colaa 35 asteen lämmössä.
- AnonyymiUUSI
Kotimaista ruisleipäpaloja ostanut ni eipä erikoista mutta juustoa päälle ni alas menee. Jälkiuunileivässä hyvä maku mutta kovettuu äkkiä.
jälkiuunileipä on kyllä asteen pari kolme parempi kyllä. olisipa oma uunini myöskin selkeästi pari kolmekymmentä astetta parempi voisi tulla parempia leipiä.
- AnonyymiUUSI
Ruisjauho on kaupassa noin 1eur kilo ni jotkut tekee ruisleivän itse.Vaaleeta leipää olen kyllä itsekki tehnyt ja karjalanpiirakoita perunatäytteellä.
jauhot on edukkaita ja luovat niitä mahdollisuuksia joita itsekin olen käyttänyt. luonnonhiivatkin toimii jos ei sitten kaupan.
- AnonyymiUUSI
P.ervokki kirjoitti:
jauhot on edukkaita ja luovat niitä mahdollisuuksia joita itsekin olen käyttänyt. luonnonhiivatkin toimii jos ei sitten kaupan.
Ennen naiset tekivät leipää itse. Sitten oli sellaista leipäjauhoa, johon lisättiin vain vesi ja ihan tarkkaan ei muista pitikö hiiva lisätä. Siitä tuli sellaista kovaa korppua.
Maito kuitenkin laimensi leivän ja ravintorasva antoi ulottuvuutta.
- AnonyymiUUSI
Taidan kuitenkin panostaa siihen Kymen leipomon Viljasiskoon, sillä se
on todella maukasta leipää. Tai sitten rukiista leipää keiton kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen193943Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2233724Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä972669SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot222613Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman202482"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita332339Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling642286Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.132216Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue611801Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss91769