Tuntuu välillä että Pohjois-karjalassa on oikein erikoistuttu erilaisten syntien tai vääryyksien keräämiseen.
-valehtelu
-kierous
-juoruilu
-kateus
-ahneus
-saituus
-itsekkyys
-pahat puheet
-vastuuttomuus
-kiittämättömyys
-muiden hyväksikäyttö eri tavoin
-empatian vähyys
- rasismi ja syrjintä lähimäisiä kohtaan syntymäpaikan perusteella
Tällaisia piirteitä on missä tahansa maailmaa osassa ihmisiä. P-karjalassa on erikoista se, että täällä nämä samat piirteet tuntuu toistuvan väestössä hirmuisen yleisesti. Siis huomattavasti yleisemmin kuin muualla. Poislukien ehkä E-karjala ja Savo joissa on sama mentaliteetti yleinen.
Karjalassa tunnutaan keräävän päällensä kaikki vääryydet
13
172
Vastaukset
- Anonyymi
Raamattu kuvaa viimeisestä tuomiosta seuraavasti. Kannattaa jokaisen meistä pyrkiä siihen että olisimme Herran oikealla puolella viimeisellä tuomiolla:
"»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»" - Anonyymi
Muuten ihan hyvä ja kunniakas lista, mutta jotakin jäi puuttumaan:
- Juoppous
- Irstaus
- Håmåus
- Kommunismi
- Pieni pilisyys
- Avara pinppisyys
Nyt kaikki ovat meille kateellisia!- Anonyymi
Helvetti taitaa uupua vielä listalta, sehän meitä kaikkia odottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti taitaa uupua vielä listalta, sehän meitä kaikkia odottaa.
On siellä paljon kivempaa kuin taivaassa uskovaisten kanssa, hyi olkoon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siellä paljon kivempaa kuin taivaassa uskovaisten kanssa, hyi olkoon...
Jos yhtään tosissasi olet kommenttisi kanssa niin mitä epämiellyttävää on taivaassa jossa pahuus puuttuu ja ihmisillä on rauha? Itse näkisin kyllä että sellainen elämä on huomatavasti parempaa kuin elämä nykyisessä maailmassa jossa pahuus kukoistaa ja ihmiset purkaa pahaa oloaan toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhtään tosissasi olet kommenttisi kanssa niin mitä epämiellyttävää on taivaassa jossa pahuus puuttuu ja ihmisillä on rauha? Itse näkisin kyllä että sellainen elämä on huomatavasti parempaa kuin elämä nykyisessä maailmassa jossa pahuus kukoistaa ja ihmiset purkaa pahaa oloaan toisiinsa.
Kuten sanoin, en halua olla samoilla tonteilla uskovaisten kanssa.
Vain siinä tapauksessa haluan taivaaseen jos uskovaiset menevät helvettiin...
- Anonyymi
Lieksan lehden valpas toimittaja pääsi käymään lieksalaisten taivaassa!
https://imgur.com/a/rQGK12b- Anonyymi
Wo ist die Toilette? 🤔
- Anonyymi
Tunnistan Joren!
- Anonyymi
Onpa taivaassa tarjona lieksalaisillekin
jotka juomista rakastavat,
kylmää pirccaa ja sipuliteemakkaraa,
serkkulikka jota he koettelevat. - Anonyymi
Näyttää olevan hyvä meininki!
- Anonyymi
Minäkin haluan tehdä vääryyttä...! 🙋♂️
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4297401Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai926136Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2075622Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse1194581Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi894349Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r294289Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163580Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673578HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok833514Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233488