Tuntuu välillä että Pohjois-karjalassa on oikein erikoistuttu erilaisten syntien tai vääryyksien keräämiseen.
-valehtelu
-kierous
-juoruilu
-kateus
-ahneus
-saituus
-itsekkyys
-pahat puheet
-vastuuttomuus
-kiittämättömyys
-muiden hyväksikäyttö eri tavoin
-empatian vähyys
- rasismi ja syrjintä lähimäisiä kohtaan syntymäpaikan perusteella
Tällaisia piirteitä on missä tahansa maailmaa osassa ihmisiä. P-karjalassa on erikoista se, että täällä nämä samat piirteet tuntuu toistuvan väestössä hirmuisen yleisesti. Siis huomattavasti yleisemmin kuin muualla. Poislukien ehkä E-karjala ja Savo joissa on sama mentaliteetti yleinen.
Karjalassa tunnutaan keräävän päällensä kaikki vääryydet
6
69
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jaahah, vajakki taas alitti uuden rienaus kampanjan. Hakeudu hoitoon, et ole normaalijärkinen.
- AnonyymiUUSI
Ai niin, osta itsellesi uudet sukkahousut, niin ei tarvitse kiukutella. Tai kysy kirpputorilta, tuskin sinä uusia raaskit ostaa.
- AnonyymiUUSI
Raamattu kuvaa viimeisestä tuomiosta seuraavasti. Kannattaa jokaisen meistä pyrkiä siihen että olisimme Herran oikealla puolella viimeisellä tuomiolla:
"»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»" - AnonyymiUUSI
Muuten ihan hyvä ja kunniakas lista, mutta jotakin jäi puuttumaan:
- Juoppous
- Irstaus
- Håmåus
- Kommunismi
- Pieni pilisyys
- Avara pinppisyys
Nyt kaikki ovat meille kateellisia!- AnonyymiUUSI
Helvetti taitaa uupua vielä listalta, sehän meitä kaikkia odottaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti taitaa uupua vielä listalta, sehän meitä kaikkia odottaa.
On siellä paljon kivempaa kuin taivaassa uskovaisten kanssa, hyi olkoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1663311Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from1022559Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä572410Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276902326Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen72186Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue301602Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling351487Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81350- 831347
- 711167