Olen ihmetellyt, miten vähävaraisilla on varaa maksaa tuhansien eurojen tatuointeja ympäri vartaloa, pitää rakennekynsiä ja tekoripsiä, polttaa tupakkaa ja juoda hurjia määriä olutta tai sidukkaa, kun heillä ei omien sanojensa mukaa ole varaa ostaa lapsille ruokaa?
Kun katsoo kauppojen jonoja sunnuntaisin, näitä ulkoisestikin vähävaraisia ihmisiä näkee kassalla ostamassa mäyräkoiria olutta ja tupakkaa. Miten heillä vähövaraisena sellaiseen on varaa? Ise joudun keskituloisenakin harkitsemaan tarkkaan, mitä ostan.
Yhtenä sunnuntaina isä osti itselleen mäyräkoiran, äiti saman satsin sidukkaa ja lapselle yhden Jacky-makupalan. Kaikesta näki, että perheellä on rahallisesti tiukkaa (tätä en lähde asiaa erittelemään). Kuka asiallinen vanhempi juo sunnuntaina tai milloinkaan juo tuollaisia määriä alkokolia noin kolmivuotiaan lapsen taii minkä tahansa ikäisen lapsen seurassa. En tiedä, oliko perheellä muita lapsia.
Toki ylläoleva ei koske kaikkia köyhiä. Tunnen vain surua lasten puolesta. Miten rahapulassa em. asiat voivat mennä lapsen edun tai ruoan riittävyyden edelle?
Miten on varaa?
96
965
Vastaukset
- Anonyymi
Suomessahan ei ole köyhyyttä. Tulottomilla asunnottomillakin on varaa laivamatkoihin ja hotellihuoneisiin niin miksei sitten kehoonsa. Kannattaa lukea kirjoja. Eikä se kaljakaan niin kallista ole. Ja mistä sinä tiedät kuinka kauan ne juomat kestää. Voi olla että juo useamman viikon. Miksi edes arvostelet toisia?
- Anonyymi
Kyllä eräskin oli töissä rakennekynsineen. Hänen selkänsä takana pilkkasivat toiset naiset: "MInä en voi luututa, kun minulla on nämä rakennekynnet."
Ymmärtäisin vielä, jos on varaa valita työtehtävien välillä, että pitää rakennekynsiä. Mutta tulee sellaiseen työhön, jossa ne eivät sovi.
Tallaiset tavalliset naiset eivät voi nauramatta pitää sellaisia ihmeellisiä kynsiä, kun ne haittaavat työtä.
- Anonyymi
Tupakoidaan ja pidetään haittaeläimiä, vaikka ei kunnolla rahaa ruokaan.
50-60 vuotias pariskunta on helposti kessutellut hulppean omakotitalon hinnan verran tervaa keuhkoihin. Onneksi valtaosa on mennyt veroina valtiolle, joten jatkakaa vain.- Anonyymi
Pitäisi ehdottomasti kieltää Kela-rahojen polttaminen taivaan tuuliin eli tupakointi. Työstä saaduille rahoille saa tehdä mitä sitten lystää.
- Anonyymi
Huumeissa ovat vasemmistolaiset ja valittavat rahattomuutta.
Tatuoinnit naamaan saakka.
Väkivaltaisiakin ovat ja rosvoja.
hallitus?
poliisi?
Nyt ryhtiä!- Anonyymi
Noista nistivassareista kaiketi vielä harvempi käy äänestämässä kuin pubipersuista.
- Anonyymi
Taidetta hävitykseen. Multaan tai tuleen . Kunnon maalaukset jää historiaan
- Anonyymi
Mitä mietitte toisten paheita niin suuresti......onko jotenki itseltä pois.
- Anonyymi
Rahaa tuntuu olevan reilusti juuri siihen mihin sitä haluaa käyttää.
Jos käyttää vähäiset rahansa kaljaan ja muuhun tarpeettomaan, niin se on
pois ruokakassin sisällöstä. Turha siitä itse aiheutetusta ongelmasta on valittaa. - Anonyymi
Ei köyhät käy juurikaan kaupasta hakemassa kuin joskus kaljaa , muuten ovat leipäjonoissa , se heille suotakoon , ja koska suurin osa veroa niin voisi olla ilmaiset kaljat pientuloisille , mutta se kateus......
- Anonyymi
Ai että ihan tuhansien eurojen? Suu taas käy vaikka en asiasta mitään
tiedäkään. :D- Anonyymi
Tatuoinnit ovat kalliita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tatuoinnit ovat kalliita.
Eihän niitä tarvitse kertarysäyksellä ottaa vaan muutama vuodessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niitä tarvitse kertarysäyksellä ottaa vaan muutama vuodessa
Miksi ollenkaan? Jotta kela-rahat haetaan tutun tatuointiyrittäjän kanssa?
- Anonyymi
Useimmat julkisuudessa "köyhinä" esiintyvät eivät ole köyhiä. He luulevat olevansa köyhiä koska ovat itse sössineet raha- asiansa elämällä yli varojensa.
Sama pätee poliitikkoihin jotka mielellään esiintyvät julkisuudessa kansaa edustavina hyväntekijöinä jotka "ymmärtävät" mitä köyhyys Suomessa tarkoittaa jos vaikkapa elivät lapsuutensa yh- äidin kanssa ja joutuivat käyttämään isompien sisarusten vaatteita, ja syömään kokonaisen viikon samaa makaronilaatikkoa.
Tämähän ei tarkota sitä että ymmärretään mitä köyhyys Suomessa tänä päivänä tarkoittaa. - Anonyymi
"Tunnen vain surua lasten puolesta."
Olet sä kanssa niin hyvä ihminen että oikein itkettää. Lasten puolesta olet liikuttavasti huolissasi.
Lapsia ei pakko tehdä.
Kannattaisi kiinnittää huomiota yksin eläviin köyhiin jotka ovat vastuuntuntoisesti jättäneet lapset tekemättä, ja nyt kärsivät siitä että vastuuntunnottomasti sikiävät itsekkäät elämänhallintaongelmaiset idiootit menevät kaikkien jonojen ohi vain koska heillä on lapsia tunteisiin vetoamis- ja syyllistämisvälineinä joka luukulla.
Suomessa kaikista talouksista yhden hengen talouksia on 40%. Näistä tolkuton määrä kuuluu niihin köyhiin tukiriippuvaisiin jotka eivät pidä itsestään meteliä, ja jotka jäävät kaikkien eläkeläisten, lapsiperheiden ja muiden kunniakansalaisten jalkoihin. He ovat hiljaa ja kärsivät seuraukset kun ne ryhmät joilla on TUNTEISIIN VETOAVIA ominaisuuksia kuten ikä tai lapsia, hoardaavat kaikki edut itselleen. - Anonyymi
Tatuoinnit on kalliita ja rumia. Nehän on töherryksiä ja kalliita. Ennemmin ostan uuden laatukellon, kuin otan tatuoinnin. Näitäkin voi olla useita. Minulla on pari kelloa ja olen haaveillut jatkoa. Arkikello löytyy ja sitten juhlakello.
Mb_76- Anonyymi
Sinun kitupiikin arkikello on karvalakkipuhelimessa ja juhlakello ostettu parilla eurolla kirppikseltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kitupiikin arkikello on karvalakkipuhelimessa ja juhlakello ostettu parilla eurolla kirppikseltä
Vikaan meni, osaan myös kuluttaa. Tietenkään säästöt ei saa ottaa siipeensä. Tasapainottelua tämä on.
Minulla on arkikellona tällainen dikitaalinen kello, 25v vanha. Aikansa älykello. Sykemittari löytyy ja nämä ajanottolaitteet.
Juhlakellona on Alpina merkkinen kello.
Molemmat on hyviä kelloja.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikaan meni, osaan myös kuluttaa. Tietenkään säästöt ei saa ottaa siipeensä. Tasapainottelua tämä on.
Minulla on arkikellona tällainen dikitaalinen kello, 25v vanha. Aikansa älykello. Sykemittari löytyy ja nämä ajanottolaitteet.
Juhlakellona on Alpina merkkinen kello.
Molemmat on hyviä kelloja.
Mb_76Mieluumin kunnon aikarauta, kuin tatuointi. Samat summat rahaa näissä liikkuu. Järjen voi pitää päässä ja valita itseä kiinnostava vaihtoehto. Ja näitä tatuoituja on tosi paljon nykypäivänä.
Näyttävämpää on, kun puhdas iho ja hieno kello, tai kaksi. Arkikello, ja juhlakello Joululle ja juhlapyhille.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluumin kunnon aikarauta, kuin tatuointi. Samat summat rahaa näissä liikkuu. Järjen voi pitää päässä ja valita itseä kiinnostava vaihtoehto. Ja näitä tatuoituja on tosi paljon nykypäivänä.
Näyttävämpää on, kun puhdas iho ja hieno kello, tai kaksi. Arkikello, ja juhlakello Joululle ja juhlapyhille.
Mb_76Jossain vaiheessa ajattelin sun olevan ihan fiksu palstalainen.. mutta mutta..taitaakin olla pelkkää kusta päässä.
Olen pettynyt.
- Anonyymi
Eihän poliitikot mitään rikkaita ole ja kausi on 4 vuotta. Miks helvetissä poliikon nyt justiin täytys miettiä minkälaista olla köyhä kun yksilön tuo on ratkaistava.
- Anonyymi
Säästämällä ja pimeitä töitä tekemällä rahaa saa. Olen tehnyt pimeitä töitä varmaan 20 vuotta. Ei rahaa heti voi tuhlata jos sitä saa jostain. Itse laitan sukanvarteen ja annan olla siellä vaikka vuosia.
- Anonyymi
Lähinnä tulee mieleen ookko itte bimee ja todellisuus on se että olet alkoholisoitunut.
- Anonyymi
Jos olet pimeitä tehnyt 20vuotta ja laittanut sukan varteen ni miks ihmeessä sitten olet köyhyyspalstalla.Satuja ja unelmia.Pimeän työn teettäminen on rikos.
- Anonyymi
Kela tarjoo:
iholeimakkeet
murkinat
sähöt
asumukset
vedet
saunat
sätkät
olukkeet
viinakkeet
lääkkeet
linja-autoilut
vakuutukset
taxit
ja muuta pientä..harraste rahnaa. - Anonyymi
Pätevä aloitus ja lisäisin tuohon vielä kaikensortin killuttimet ja lävistykset yms. sairaalloisen itsellään julistamisen.
Oikeat köyhät erikseen ,vallankin ne ketkä edes yrittävät jotain itsekin. - Anonyymi
Vai ihmettelee eläkeläinen toisten asioita. Eikö omissa ole ihmettelyä?
- Anonyymi
Velkarahallahan saa kaikkea mukavaa, kun tulee maksun aika mennään sossuun valittamaan kurjuuttaan tai annetaan juttu lehdistölle.
- Anonyymi
Valmistan ilmaisen makaronitatuointi-teoksen haluttomille oikeaan pakaraan.
Vasempaan kannikkaan suoritan euron uunilenkki teoksen halukkaille täyteen hintaan työ-ajan sisäpuolella.
yht.otot: suojattuina- Anonyymi
Paljonko vaatii valuuttaa tällainen uunilenkkitatuointi? Mikä on hinta työstä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko vaatii valuuttaa tällainen uunilenkkitatuointi? Mikä on hinta työstä?
"""Hinnat Eri Tatuointityypeille
Tässä on muutamia esimerkkejä eri tatuointityyppien hinnoista:"""
Pieni Tatuointi: 50-150 euroa
Full Sleeve Tatuointi: 1000-5000 euroa
Half Sleeve Tatuointi: 500-2000 euroa
Nimi Tatuointi: 50-200 euroa
Koko Selän Tatuointi: 1000-5000 euroa
Lähde Tatuointistudiot
Alpinan laatukelloja myydään 1500€-2500€. 2000€ saa jo tosihyvän kellon. Itse ostin 1600€ kellon kun täytin 50v. Minusta tämä on hyvä rajapyykki laatukellon ostolle. Tatskoihin en onneksi ole sortunut.
Hyvin pidetty arkikellokin on tärkeä, että se ei haittaa vaikka vähän kolhiintuukin.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"""Hinnat Eri Tatuointityypeille
Tässä on muutamia esimerkkejä eri tatuointityyppien hinnoista:"""
Pieni Tatuointi: 50-150 euroa
Full Sleeve Tatuointi: 1000-5000 euroa
Half Sleeve Tatuointi: 500-2000 euroa
Nimi Tatuointi: 50-200 euroa
Koko Selän Tatuointi: 1000-5000 euroa
Lähde Tatuointistudiot
Alpinan laatukelloja myydään 1500€-2500€. 2000€ saa jo tosihyvän kellon. Itse ostin 1600€ kellon kun täytin 50v. Minusta tämä on hyvä rajapyykki laatukellon ostolle. Tatskoihin en onneksi ole sortunut.
Hyvin pidetty arkikellokin on tärkeä, että se ei haittaa vaikka vähän kolhiintuukin.
Mb_76Seuraava arkikello on Casio g shock kello, mutta toivottavasti tämä nykyinen kestää vielä käyttöä. Voi olla että kestää vielä kymmeniä vuosia. Patterit pitää kyllä välillä uusia.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava arkikello on Casio g shock kello, mutta toivottavasti tämä nykyinen kestää vielä käyttöä. Voi olla että kestää vielä kymmeniä vuosia. Patterit pitää kyllä välillä uusia.
Mb_76Tässä mukavan näköinen Casio. ja aika edullinenkin vielä, kun näillähän on pitkä elinkaari. Helposti kestää sen 20v, joten hinta on aika minimaalinen.
https://www.laatukellot.fi/casio/g-shock/awg-m100b-1aer/18452 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä mukavan näköinen Casio. ja aika edullinenkin vielä, kun näillähän on pitkä elinkaari. Helposti kestää sen 20v, joten hinta on aika minimaalinen.
https://www.laatukellot.fi/casio/g-shock/awg-m100b-1aer/18452Tuo kyllä tosiaan kiinnostaa! Näkyi olevan vähän värikkäämpi 205€. Aivan luksus kello, ja jos kestää sen 20v niin se tekee 10€ per vuosi. Kustantaa siis 0,833e/kk! Tähän on jokaisella varaa ja taatusti on näyttävämpi kuin tatska! Minä pidin ja siinä on otettu huomioon tämän päivän haasteet.
Voisi jo hiljakseen miettiä arkikellon vaihtamista. Tämä nykyinen on vanha ja kulunut. Eli seuraava hankinta on uusi arkikello.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kyllä tosiaan kiinnostaa! Näkyi olevan vähän värikkäämpi 205€. Aivan luksus kello, ja jos kestää sen 20v niin se tekee 10€ per vuosi. Kustantaa siis 0,833e/kk! Tähän on jokaisella varaa ja taatusti on näyttävämpi kuin tatska! Minä pidin ja siinä on otettu huomioon tämän päivän haasteet.
Voisi jo hiljakseen miettiä arkikellon vaihtamista. Tämä nykyinen on vanha ja kulunut. Eli seuraava hankinta on uusi arkikello.
Mb_76Nykyäänhän on paljon älykelloja ja älypuhelimia. Nämä on aika suosittuja ja kustantaa saman kuin tuo g shock kello. Jokainen taaplaa tyylillään ja tuommoinen perinteinen kello on hyvä vaihtoehto älykellolle. Ehkä jopa näyttävämpi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kyllä tosiaan kiinnostaa! Näkyi olevan vähän värikkäämpi 205€. Aivan luksus kello, ja jos kestää sen 20v niin se tekee 10€ per vuosi. Kustantaa siis 0,833e/kk! Tähän on jokaisella varaa ja taatusti on näyttävämpi kuin tatska! Minä pidin ja siinä on otettu huomioon tämän päivän haasteet.
Mb_76Osaat sinä ainakin kuluttaa. Ihme, että olet pystynyt säästämäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76205 luxus?No ehkä kaltaisellesi nälkäkurjelle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
205 luxus?No ehkä kaltaisellesi nälkäkurjelle...
Gigantilla katsoin älykelloja ja näytti olevan keskihinta siinä 250€. Rumia ne ainakin on. G shock kello maksaa suunnileen saman, ja ilo silmälle! En omista edes älykännyä, vaan on vähän kallimpi Nokian näppäinpuhelin. Näitäkin on vielä olemassa. Satasella saa jo hyvän näppäinpuhelimen ja ei leviä tämä vitsaus, että puhelin on aina käsillä ja sitä tuijotetaan päivät pitkät!
Vielä tuosta säästämisestä, että käyttörahat per kuukausi on 480€. Säästöön menee reipas summa ja sieltä voi irroittaa varoja kohtuuden rajoissa. Nyt alkavalla viikolla pitää nostaa s-tililtä 500€ jouluksi. Tästä summasta menee Jouluun 200€ ja äiti antaa sen vakion 100€ minulle. Eli noin 300€ on käytettävissä vaikka arkikelloon!
Pitää vain miettiä, mitkä on niitä järkeviä ostoksia, Minulla on pieni lista näistä kohteista, mitä pitää uusia. Paljon ei ole laitettavaa. Eli nämä kulutukset alkaa olla loppusuoralla.
Minä olen aina ostanut jotain näkyvää, kun saan rahaa, eli kaikki ei ole mennyt juominkeihin!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gigantilla katsoin älykelloja ja näytti olevan keskihinta siinä 250€. Rumia ne ainakin on. G shock kello maksaa suunnileen saman, ja ilo silmälle! En omista edes älykännyä, vaan on vähän kallimpi Nokian näppäinpuhelin. Näitäkin on vielä olemassa. Satasella saa jo hyvän näppäinpuhelimen ja ei leviä tämä vitsaus, että puhelin on aina käsillä ja sitä tuijotetaan päivät pitkät!
Vielä tuosta säästämisestä, että käyttörahat per kuukausi on 480€. Säästöön menee reipas summa ja sieltä voi irroittaa varoja kohtuuden rajoissa. Nyt alkavalla viikolla pitää nostaa s-tililtä 500€ jouluksi. Tästä summasta menee Jouluun 200€ ja äiti antaa sen vakion 100€ minulle. Eli noin 300€ on käytettävissä vaikka arkikelloon!
Pitää vain miettiä, mitkä on niitä järkeviä ostoksia, Minulla on pieni lista näistä kohteista, mitä pitää uusia. Paljon ei ole laitettavaa. Eli nämä kulutukset alkaa olla loppusuoralla.
Minä olen aina ostanut jotain näkyvää, kun saan rahaa, eli kaikki ei ole mennyt juominkeihin!
Mb_76Tässä hyvä senioripuhelin, joka helppokäyttöinen ja hyvällä kameralla varustettu. Ei tarvitse erikseen ostaa kameraa, vaan tässä tulee mukana, edullinen on!
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelimet/nokia-3210-4g-matkapuhelin-musta/898728?scid=Pricecomparison5303351626&utm_source=hintaopas&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=hintaopas&utm_content=all#description - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä hyvä senioripuhelin, joka helppokäyttöinen ja hyvällä kameralla varustettu. Ei tarvitse erikseen ostaa kameraa, vaan tässä tulee mukana, edullinen on!
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelimet/nokia-3210-4g-matkapuhelin-musta/898728?scid=Pricecomparison5303351626&utm_source=hintaopas&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=hintaopas&utm_content=all#descriptionTuo on kyllä hyvä Nokian perinteinen puhelin! Hyvällä kameralla vielä. Alkoi ostosormet syyhyämään! Hyvä esimerkki hyvästä ja edullisesta puhelimesta!
Pitäisikö vaan rohkeasti käyttää joulurahat näihin juttuihin?
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Huomenna tulee tilille joulurahat, 500€. Tilaan jo huomenna tuon Casion kellon. Näin on arkikello uudistettu! Vielä jää 300€ rahaa joulun viettoon. Kohtuudella siis mennään ja ei tule liian tiukkaa.
Tuo Nokian näppäinpuhelin sinisenä saapuu Gigantin keskusvarastoon 15.1.2026, eli kerkeää säästämään tämän summan käyttövaroista. Tämä on tilaustuote. Hyvä kamera kiinnostaa puhelimen yhteydessä.
Ihan järkeviä ostoksia ja kannattaa miettiä, että varmasti tarvitsee jotain tuotetta, vai pärjääkö ilmankin. Kuluneet tavarat pitää kyllä uusia, eli aivan järkevää.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna tulee tilille joulurahat, 500€. Tilaan jo huomenna tuon Casion kellon. Näin on arkikello uudistettu! Vielä jää 300€ rahaa joulun viettoon. Kohtuudella siis mennään ja ei tule liian tiukkaa.
Tuo Nokian näppäinpuhelin sinisenä saapuu Gigantin keskusvarastoon 15.1.2026, eli kerkeää säästämään tämän summan käyttövaroista. Tämä on tilaustuote. Hyvä kamera kiinnostaa puhelimen yhteydessä.
Ihan järkeviä ostoksia ja kannattaa miettiä, että varmasti tarvitsee jotain tuotetta, vai pärjääkö ilmankin. Kuluneet tavarat pitää kyllä uusia, eli aivan järkevää.
Mb_76Vaatimattomia on nuo sinun lelut. Ilmeisesti olet kuitenkin tyytyväinen tuohon tasoon, niin hyvä. Monellahan on monen sadan älykänny.
Tuo kellokin on aika vaatimaton. Voi kyllä olla arjessa ihan hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna tulee tilille joulurahat, 500€. Tilaan jo huomenna tuon Casion kellon. Näin on arkikello uudistettu! Vielä jää 300€ rahaa joulun viettoon. Kohtuudella siis mennään ja ei tule liian tiukkaa.
Mb_76Et sitten kehtaa nostaa suoraan sitä kello ja kännyrahaa, vaan pitää yrittää säästää kännyn käyttörahoista? Muutenkin nuo tavarat on tiukan budjektin tuotteita. Eli sinulle riittää tuollainen eläkelläiskänny?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten kehtaa nostaa suoraan sitä kello ja kännyrahaa, vaan pitää yrittää säästää kännyn käyttörahoista? Muutenkin nuo tavarat on tiukan budjektin tuotteita. Eli sinulle riittää tuollainen eläkelläiskänny?
Vaatimustaso on aika pieni, mitä kännykältä vaadin. laskin pitää olla ja muutkin sovellutukset. Kunnon kamera on hyvä lisä. Olen katsellut myös kameroiden hintoja ja Canoninkin hinnat on siinä 400-500€ halvimmillaan. Näitä edullisia pieniä kameroita ei enää valmisteta, kun kännyköissä alkaa olla kamerat valmiina. Eli en vaadi paljon, pitkä akunkesto pitää olla ja kamera lisävarusteena. Preepaid liittymä on, ja sen lataan noin 10€ kahden kuukauden välein. Turhia soittoja en tee. Edullisellakin pääsee jos haluaa!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatimustaso on aika pieni, mitä kännykältä vaadin. laskin pitää olla ja muutkin sovellutukset. Kunnon kamera on hyvä lisä. Olen katsellut myös kameroiden hintoja ja Canoninkin hinnat on siinä 400-500€ halvimmillaan. Näitä edullisia pieniä kameroita ei enää valmisteta, kun kännyköissä alkaa olla kamerat valmiina. Eli en vaadi paljon, pitkä akunkesto pitää olla ja kamera lisävarusteena. Preepaid liittymä on, ja sen lataan noin 10€ kahden kuukauden välein. Turhia soittoja en tee. Edullisellakin pääsee jos haluaa!
Mb_76Pitää olla tarkempi, mihin varoja käyttää. Ei saa ostaa turhuuksia. Olen haaveillut Weberin grillistä, mutta minulla on Muurikan nokkela sähkökrilli. Ei mitään järkeä ostaa grilliä enää. Pienellä käytöllä on ollut krilli. Makkaran kyllä välillä lämmitän sillä. Kuluneet tavarat pitää kyllä ostaa ja uusia. Tässä on tarpeeksi rahan menoa, ja ei kannata joka mielihalun perässä kulkea.
Ai niin, olen penninvenyttäjä ja nettiyhteyskin on taloyhtiön ilmainen netti. Hyvin on toiminut ja youtubekin kuuluu hyvin! Kännykässä ei ole nettiä ollenkaan. Tupakkia en käytä, mutta saunakaljat välillä juon.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla tarkempi, mihin varoja käyttää. Ei saa ostaa turhuuksia. Olen haaveillut Weberin grillistä, mutta minulla on Muurikan nokkela sähkökrilli. Ei mitään järkeä ostaa grilliä enää. Pienellä käytöllä on ollut krilli. Makkaran kyllä välillä lämmitän sillä. Kuluneet tavarat pitää kyllä ostaa ja uusia. Tässä on tarpeeksi rahan menoa, ja ei kannata joka mielihalun perässä kulkea.
Ai niin, olen penninvenyttäjä ja nettiyhteyskin on taloyhtiön ilmainen netti. Hyvin on toiminut ja youtubekin kuuluu hyvin! Kännykässä ei ole nettiä ollenkaan. Tupakkia en käytä, mutta saunakaljat välillä juon.
Mb_76Sinulla ei varmaankaan ole perhettä eikä ystäviä. Jos joskus on ollut he ovat kyllästyneet puheisiisi centtien räknäämisestä ja saaneet tarpeekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei varmaankaan ole perhettä eikä ystäviä. Jos joskus on ollut he ovat kyllästyneet puheisiisi centtien räknäämisestä ja saaneet tarpeekseen.
On minulla aikuiset pojat 2kpl. Lapsetkin hyötyy, kun niille voi väliajoin antaa sen 100€ per naama. Äitillä on sama tyyli ja hän antaa minulle sen satkun. Talous pyörii siis hyvin, vielä kun oppii, ettei jokaisen mielihalun perässä kannata kulkea. En puhu taloudesta, muuta kuin tällä palstalla. Arkielämässä on eri puheenaiheet.
Tämähän on talouspalsta? Muuten pärjään samoilla rahoilla, kuin toimeentulotuki asiakas.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla tarkempi, mihin varoja käyttää. Ei saa ostaa turhuuksia. Olen haaveillut Weberin grillistä, mutta minulla on Muurikan nokkela sähkökrilli. Ei mitään järkeä ostaa grilliä enää. Pienellä käytöllä on ollut krilli. Makkaran kyllä välillä lämmitän sillä. Kuluneet tavarat pitää kyllä ostaa ja uusia. Tässä on tarpeeksi rahan menoa, ja ei kannata joka mielihalun perässä kulkea.
Mb_76Varsin maltillisia on nuo sinun ostot. 200€ kello ja puhelimen päivitys, joka sekin seniori mallia. Ilmeisesti sinulla on asunto laitettu hyvin kotoisaksi, joten vaatii vain ylläpitoa?
Raha ei kasva puissa, vaikka rahapuukin on olemassa. Pitää tosiaan olla tarkkana, mihin vähiä roposiaan käyttää. Tietenkin pitää uusia kuluneita tavaroita uusilla, tai entisöidä ne. Tässä on jo tarpeeksi rahan menoa. Ei tarvi keksiä uusia rahanreikiä, eikä hommata mielihaluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin maltillisia on nuo sinun ostot. 200€ kello ja puhelimen päivitys, joka sekin seniori mallia. Ilmeisesti sinulla on asunto laitettu hyvin kotoisaksi, joten vaatii vain ylläpitoa?
Raha ei kasva puissa, vaikka rahapuukin on olemassa. Pitää tosiaan olla tarkkana, mihin vähiä roposiaan käyttää. Tietenkin pitää uusia kuluneita tavaroita uusilla, tai entisöidä ne. Tässä on jo tarpeeksi rahan menoa. Ei tarvi keksiä uusia rahanreikiä, eikä hommata mielihaluja.Tämä on kyllä ihan luksusta! Kunnon kellon saa ja vielä kännykän uusittua! Minulla on Nokian näppäinpuhelin, mutta laatu on kärsinyt. Toivon että tämä seuraava Noksu on parempilaatuinen ja kamera on hyvä. Ettei tarvitse mannä kamerakaupoille.
Kerron, kun uusi kello on ranteessa.
Nuuka pitää olla, mutta tämä on kyllä aika luksusta. Nykyinen aikarauta pääsee eläkkeelle. Onhan tuo kyllä ollutkin ranteessa sen 25 vuotta. Toivottavasti uusi palvelee sen saman.
Joulun odotusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan luksusta! Kunnon kellon saa ja vielä kännykän uusittua! Minulla on Nokian näppäinpuhelin, mutta laatu on kärsinyt. Toivon että tämä seuraava Noksu on parempilaatuinen ja kamera on hyvä. Ettei tarvitse mannä kamerakaupoille.
Kerron, kun uusi kello on ranteessa.
Nuuka pitää olla, mutta tämä on kyllä aika luksusta. Nykyinen aikarauta pääsee eläkkeelle. Onhan tuo kyllä ollutkin ranteessa sen 25 vuotta. Toivottavasti uusi palvelee sen saman.
Joulun odotusta!Tuo on kyllä hyvä valinta tuo Casio G-Shock kello. Armeija ja pelastuslaitos käyttää tätä kelloa. On kyllä hintansa väärtti. Hyvä arkikello ja sinullahan on myös juhlakello? Terveempi harrastus on kuin tatskan ottaminen. Myöskin ilo huokuu sinusta, että teet hyvät kaupat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä hyvä valinta tuo Casio G-Shock kello. Armeija ja pelastuslaitos käyttää tätä kelloa. On kyllä hintansa väärtti. Hyvä arkikello ja sinullahan on myös juhlakello? Terveempi harrastus on kuin tatskan ottaminen. Myöskin ilo huokuu sinusta, että teet hyvät kaupat.
Itse keskityn enää vain ylläpitoon ja kuluneiden osien korjaamiseen. Lundian kirjoituspöytä vaatii kannen uusimisen, näitä myydään varaosina. Odotan että nämä tulee alennukseen. Sitten isken kiinni. Pitää olla nuuka.
Hyvä mieli tulee näistä kello/kännykkä ostoksista. Kerron sitten ensitunnelmat uudesta kellosta.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse keskityn enää vain ylläpitoon ja kuluneiden osien korjaamiseen. Lundian kirjoituspöytä vaatii kannen uusimisen, näitä myydään varaosina. Odotan että nämä tulee alennukseen. Sitten isken kiinni. Pitää olla nuuka.
Hyvä mieli tulee näistä kello/kännykkä ostoksista. Kerron sitten ensitunnelmat uudesta kellosta.
Mb_76Tämä Lundian kansi on sirkkelöity väärin pienemmäksi, eli 120cm mittaan. Pitää ostaa uusi kansi. Joten ei ole toivoton tapaus tämä lundiakaan. Näitähän varaosia onneksi myydään.
Ostokset pitää tosiaan laittaa jäihin ja säästää vaikka Toyota Aygoa varten. Nyt on 15 000€ säästötilillä, joten noin 5000€ auton rahat alkaa olla käsillä. Pitää vain miettiä, mikä on järkevä summa, mikä tilillä pitää olla. Eli vielä pitää säästää.
Mukava juttu on tämä kellon ja kännykän uusiminen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Lundian kansi on sirkkelöity väärin pienemmäksi, eli 120cm mittaan. Pitää ostaa uusi kansi. Joten ei ole toivoton tapaus tämä lundiakaan. Näitähän varaosia onneksi myydään.
Ostokset pitää tosiaan laittaa jäihin ja säästää vaikka Toyota Aygoa varten. Nyt on 15 000€ säästötilillä, joten noin 5000€ auton rahat alkaa olla käsillä. Pitää vain miettiä, mikä on järkevä summa, mikä tilillä pitää olla. Eli vielä pitää säästää.
Mb_76Varsin maltillisia ostoksia on sinulla. Kyllä sillä 5000€ kipollakin pärjää ja hyvällä tuurilla voi kestää sen kymmenen vuotta. Raha ei kasva puissa. Onneksi et ole käyttämässä viimeisiä roposia autoon, vaan ymmärrät myös säästöjen merkityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Lundian kansi on sirkkelöity väärin pienemmäksi, eli 120cm mittaan. Pitää ostaa uusi kansi. Joten ei ole toivoton tapaus tämä lundiakaan. Näitähän varaosia onneksi myydään.
Mb_76Kannattaa tosiaan laittaa kulutukset minimiin. Ilmeisesti sinulla on nätti koti, joten on vain ylläpitoa vailla. Auto ei ole järkevä sijoitus, rahanreikä. Mieluummin aja polkupyörällä ja julkisilla. Ilmesesti olet hommannut polkupyöränkin vimpan päälle? Käyttöä vaille vain on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tosiaan laittaa kulutukset minimiin. Ilmeisesti sinulla on nätti koti, joten on vain ylläpitoa vailla. Auto ei ole järkevä sijoitus, rahanreikä. Mieluummin aja polkupyörällä ja julkisilla. Ilmesesti olet hommannut polkupyöränkin vimpan päälle? Käyttöä vaille vain on.
Kannattaa laittaa tosiaan ostokset jäihin. Tosiaankin löytyy Helkaman hyvä pyörä, TM-lehden testivoittaja tuosta vuosien takaa, retkipyöristä. Sähköpyörää en omista ja tämä käytössa oleva on kevyt polkea. Julkista liikennettä käytän paljon.
Eli ylläpidolla mennään ja jotain ostoksia pitää tehdä, mutta nämä ei kustanna paljon.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa laittaa tosiaan ostokset jäihin. Tosiaankin löytyy Helkaman hyvä pyörä, TM-lehden testivoittaja tuosta vuosien takaa, retkipyöristä. Sähköpyörää en omista ja tämä käytössa oleva on kevyt polkea. Julkista liikennettä käytän paljon.
Eli ylläpidolla mennään ja jotain ostoksia pitää tehdä, mutta nämä ei kustanna paljon.
Mb_76Onhan sinulla noita aikuisten leluja yllin kyllin, kun olet ostoholisti. Onneksi olet havainnut, ettei kaikkea kannata hommata. Muuta ei vaadi kuin ylläpitoa, että jää säästöönkin enemmän rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Mielihalut pitää laittaa jäihin. Weberiä olen haaveillut, mutta minulla on hyvä Muurikan grilli, joten ei kannata hommata uutta. Pieniä uudistamisia vaatii asunto, mutta ei paljon.
Asunto on siisti ja panosteettu myös.
Kello ja kännykkä kyllä virkistää mieltä! Tänään iltapäivällä tulee 500€ säästötilitä käytettäväksi joulurahoiksi. Oma lahja on tämä kello, joka luksusta. Lapsille menee sen 200€. Joten jää vielä 100€ joulun viettoon.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielihalut pitää laittaa jäihin. Weberiä olen haaveillut, mutta minulla on hyvä Muurikan grilli, joten ei kannata hommata uutta. Pieniä uudistamisia vaatii asunto, mutta ei paljon.
Asunto on siisti ja panosteettu myös.
Kello ja kännykkä kyllä virkistää mieltä! Tänään iltapäivällä tulee 500€ säästötilitä käytettäväksi joulurahoiksi. Oma lahja on tämä kello, joka luksusta. Lapsille menee sen 200€. Joten jää vielä 100€ joulun viettoon.
Mb_76Että sinä jaksat....
- Anonyymi
On ollut tukia tarjolla kaljaan, piriin ja työssä käymättömyyteen.
- Anonyymi
Tätä olen itsekin usein ajatellut ja sen lisäksi koiria ja kissoja joiden ruuat ja lääkärit maksavat mannaa
Juuri nämä tämmöiset keppana ja tupakka suurkuluttajat jotka elämänsä loisineet maksattaa yhteiskunnalla kaiken turhanpäiväiset touhunsa ja lapset seuraa perässä näillä jalanjäljillä
Luulisi kun päivät kotona oleilee ostaisi kaupasta terveelliset ainekset kotona tehtävään ruokaa ja lapsille kunnon vaatteet ja jättäisi muut hömpötykset- Anonyymi
Ehkä he ovat ihmisiä, jotka ovat oppineet, että raha kasvaa puissa. Ts. vastuu kuuluisi niille tyypeille, jotka heidät kasvattivat - eli ohjasivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä he ovat ihmisiä, jotka ovat oppineet, että raha kasvaa puissa. Ts. vastuu kuuluisi niille tyypeille, jotka heidät kasvattivat - eli ohjasivat.
Jep nykyiset eläkeläiset&heidän lapsensa.
- Anonyymi
Rahaa tuntuu tatuointi vasemmistoluumuilla olevan..muiden rahaa ja Omaisuutta pöllitään.
huhhuh!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eaec0759-c592-4847-bcbd-b52491cc42be - Anonyymi
Ei ne mitään köyhiä ole olet erehtynyt raskaasti
- Anonyymi
Mistäs sinä tiedät, että juuri ne on vähävaraisia?
- Anonyymi
Niin,en minä ainakaan kaupoissa tiedä toisten tuloja tai työpaikkaa. Ei sitä voi päätellä esim vaatteista,jos jollain onkin iso palkka ja laittaa siitä tatuointeihin yms. Ystäväni on itse tatuoija ja tienaa kivasti ja sitten teettää toisella tatuoijalla itselleen kuvat.
- Anonyymi
Jotkut mummit juo ja polttaa.
- Anonyymi
Vietät ilmeisen paljon aikaa kaupoissa katsomassa mitä ihmiset tekee ja ostaa:'D
- Anonyymi
Eläkeläisellä on aikaa
- Anonyymi
Tuet ovat korkeat, mitäpä muuta tuo todistaisi.
- Anonyymi
Entä jos onkin töissä? Ilmeisesti sinulle vieras käsite?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos onkin töissä? Ilmeisesti sinulle vieras käsite?
Vähävaraisista puhuttiin, oletan että tukia saavista laitapuolen kulkijoista on kysymys, vaikka sitten 'töissä' käyvistäkin.
- Anonyymi
Alempien yhteiskuntaluokkien edustajat eivät rakasta lapsiaan samalla tavalla, kuin parempi väestö.
- Anonyymi
Puhu pukille. He, jotka rakastavat, rakastavat aivan yhtä lailla kuin rahakin rakastaa. "Parempi väestö" ? Ainakaan raha ei tee kenestäkään parempaa.
- Anonyymi
Toisilla on varaa ottaa tatuointeja toisilla ei. Itse ostaisin mielummin ruokaa silläkin rahalla.
- Anonyymi
Käykö katteeksi?????
- Anonyymi
Minö ihmettelen mihin sinä keskituloisena hassaat rahasi jos joudut miettimään mitä ostaa.
- Anonyymi
Kyllä ostosten suhteen pitää olla yhä kriittisempi ja keskittyä vain tarpeelliseen
ostokseen kaiken hyödyttömän hörsön sijaan.
hallitus?☠️
poliisi?☠️
pastorit?☠️
Nyt ryhtiä!🏭☠️⚡️⚡️✋️☠️⚰️🪦
🐷🐖🐽🍑- Anonyymi
Ryhtiä kohentaa kun seisoo pihalla säällä kuin säällä kolmisen tuntia liikahtamatta. Opettaa myös kärsivällisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryhtiä kohentaa kun seisoo pihalla säällä kuin säällä kolmisen tuntia liikahtamatta. Opettaa myös kärsivällisyyttä.
Eihän nämä vätykset siihen pysty mitenkään.
Koff menee kyllä kurkusta alas alle kolmen minuutin. Anonyymi kirjoitti:
Eihän nämä vätykset siihen pysty mitenkään.
Koff menee kyllä kurkusta alas alle kolmen minuutin.Koff on pahaa🤢🤮
- Anonyymi
Demokrates kirjoitti:
Koff on pahaa🤢🤮
Niin on, sen vuoksi siihen meneekin 3 minuuttia. Coop lager nielaisee 30 sekuntia elämästä.
- Anonyymi
Rahaa jäisi jos asuisi jossain toisessa maassa. Suomessa kaikki aika kallista.
- Anonyymi
Ja niin nasahti tilille sen 500€ säästöistä! Kello pitää hoitaa lähipäivinä. Nyt menee hyvin, mutta kun laskee sen 200€ lapsille ja omaan joululahjaan sen 200€ niin satku jää kulutettavaa. Mutta olen tyytyväinen.
Mb_76- Anonyymi
Yritä siitä satasesta 60-70€ säästää ihan mielenrauhan vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä siitä satasesta 60-70€ säästää ihan mielenrauhan vuoksi.
Tiukkaa tekee tämän 500€ jakaminen. 200€ kello itselle ja lapsille se vakio 200€ kahdelle lapselle. 100 € jää vielä äidin lahjaan, joka pari Iittalan mukia play sarjasta. Se on varsin mukava lahja. Äiti antaa yleensä sen 100€ minulle.
Seuraava osto tammikuulle tämä Nokian näppäinpuhelimen hommaaminen. Toivottavasti siinä on kunnon kamera.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiukkaa tekee tämän 500€ jakaminen. 200€ kello itselle ja lapsille se vakio 200€ kahdelle lapselle. 100 € jää vielä äidin lahjaan, joka pari Iittalan mukia play sarjasta. Se on varsin mukava lahja. Äiti antaa yleensä sen 100€ minulle.
Seuraava osto tammikuulle tämä Nokian näppäinpuhelimen hommaaminen. Toivottavasti siinä on kunnon kamera.
Mb_76Et ole lähtenyt älyhömpötykseen mukaan. Perinteinen kello ja puhelinkin näppäin mallia. Näilläkin kyllä pärjää. Ja ei ole ruutuun tuijottaja. Seniori kamaa nämä on. Oletko eläkelläinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole lähtenyt älyhömpötykseen mukaan. Perinteinen kello ja puhelinkin näppäin mallia. Näilläkin kyllä pärjää. Ja ei ole ruutuun tuijottaja. Seniori kamaa nämä on. Oletko eläkelläinen?
Itselle tuo mielihyvää tämä kellon uusiminen. Samaa tyyliä on tässä Casiossa kuin edeltäjässäkin, En tosiaan lähde mukaan tämän päivän hömpötyksiin, vaan teen oman näköiset valinnat.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle tuo mielihyvää tämä kellon uusiminen. Samaa tyyliä on tässä Casiossa kuin edeltäjässäkin, En tosiaan lähde mukaan tämän päivän hömpötyksiin, vaan teen oman näköiset valinnat.
Mb_76Oletko eläkeläinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Toimit siis äly vastarintaa vastaan? Perinteinen kello on kyllä kiva, ennen kuin älykello. Puhelinkin on seniori mallia.
- Anonyymi
Hähää, nyt aion yllättää teidät kaikki .
Ostin nimittäin tänään pullollisen ainetta, mikä maksaa 2900 €/litra .
Kyllä köyhä eläkeläinen siihen pystyy sillä tuota ainetta myydään
ihan yleisesti 30 tai 50 ml pikku puteleissa. Kyse on siis parfyymistä.
Kyllä joulua voi sen verran juhlistaa että sen hankinnan kestää. - Anonyymi
Älä raiskaa rahaa.Egyptissäkin tekevät omat parfyymit itse ja myyvät ne turisteille hyvällä hinnalla.
- Anonyymi
Joitain tiedän miksi jää varaa. Niillä isovanhemmat avustavat.
- Anonyymi
Pappa betalar
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62469Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant722301- 2021304
- 1121122
- 711098
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig231978Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211919Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10847- 47789
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54786