Onko kalapuikot ja perunamuusi hyvä jouluruoka köyhälle?

Anonyymi-ap

En ainakaan oikein muuta keksi mitä voisi syödä koska pitää syödä halvalla koska rahaa pitää säästää.

18

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota nutipää muutama kymppi jemmasta tai ryyppykassasta

• Anonyymi

kyllä persu köyhille liiankin hyvää

• Anonyymi

On hyvää kalapuikot ja perunamuusi.
      Teen perunamuusin täysmaitoon perunoista ja lisään palasen voita sekaan n.20-30g.
      Kalapuikot paistan pannulla voissa rapeiksi.
      Lautaselle perunamuusia, johon nokare voita ja kalapuikot.
      Ketsuppia olen kalapuikoille laitanut, punajuuriviipaleita ja kurkkusalaattia.
      On juhlaruokaa kyllä ja jouluun sopii.

• Anonyymi

ni.

• Anonyymi

Ei, onhan kalapuikot kallista ja venäloisten paskomaa ruokaa.

Hyvää saa halvallakin.

• Anonyymi

Voihan ne kalapuikot valmistaa itsekin, tulee ruokaisempia , tässä resepti neljän hengen annokseen. Siis köyhä voi syödä itsensä kylläiseksi. tarvit 700gr kalafilettä (turskaa, kuhaa, tai muuta kalaa vaikka pakastekalaa), 1 dl korppujauhoja( jotka teit itse kuivasta leivästä), 1 dl vehnäjauhoja, 2 vatkattua kananmunaa , hiukkanen suolaa, 100 gr voita tai margariinia tai öljyä paistamiseen.
        -leikkaa kala sopivan kokoisiksi paloiksi, paneroi vähän suolatussa vehnäjauhossa, sitten kananmunassa jotka vatkattu, viimeiseksi korppujauhoissa.
        Kuumennna rasva paistinpannussa, paista kalanpalat matalassa lämmössä kullanruskeiksi.
        Kun olet paistanut valmiiksi niin voit huuhtoa paistinpannun tilkkasella kiehuvaa vettä ja niin saat kastikkeenkin jouluruoallesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan ne kalapuikot valmistaa itsekin, tulee ruokaisempia , tässä resepti neljän hengen annokseen. Siis köyhä voi syödä itsensä kylläiseksi. tarvit 700gr kalafilettä (turskaa, kuhaa, tai muuta kalaa vaikka pakastekalaa), 1 dl korppujauhoja( jotka teit itse kuivasta leivästä), 1 dl vehnäjauhoja, 2 vatkattua kananmunaa , hiukkanen suolaa, 100 gr voita tai margariinia tai öljyä paistamiseen.
        -leikkaa kala sopivan kokoisiksi paloiksi, paneroi vähän suolatussa vehnäjauhossa, sitten kananmunassa jotka vatkattu, viimeiseksi korppujauhoissa.
        Kuumennna rasva paistinpannussa, paista kalanpalat matalassa lämmössä kullanruskeiksi.
        Kun olet paistanut valmiiksi niin voit huuhtoa paistinpannun tilkkasella kiehuvaa vettä ja niin saat kastikkeenkin jouluruoallesi.

Hauesta saa kuulemma erittäin hyviä kalapullia, eikä maksa mitään, jos onnistuu hauen kalastamaan.
        En tiedä saako haukia ongella, mutta mielestäni ei ole mikään suuri rikos, jos köyhä nälkäisenä virvelillä ilman lupia pyytää hauen.
        Suurempi rikos olisi, jos kävisi kaupasta hauen varastamassa.
        Onkia ja pilkkiä saa ilman lupia.

• Anonyymi

Kyllä em. herkkujen lisäksi voi ostaa vaikka silliä ja sweet chili-kastiketta ja
      juhlistaa köyhän joulupöytää vaikka niillä tuotteilla.

• Anonyymi

Jos perunanmuusi on hyvin tehty, niin sitten asia on OK. Puikkoset ovat exoottinen lisä. Vaikka kala yleensä onkin haastava.

• Anonyymi

Janssonin kiusaus on juhlavampi.
      Peruna-sipulisekoitus 500g 1 euro
      Anjovisfilepurkki liemineen 2 euroa
      ruokakermaa 15% 2 dl alle euron

Vuokaan ja vajaaksi tunniksi uuniin 175 asteeseen.

• Anonyymi

Menen äitille syömään. Siellä on kinkut ja lohet ja lanttulaatikot ja laatikot yleensäkin. Pari Iittalan astiaa pitää ostaa äidille. Äiti antaa sen perinteisen 100€ minulle. Tämä on vakiokaava.

Minä sain perintöjä ja nämä on äidin takana. Eli äiti antaa sen 100€ aina kun nähdään. Minusta tämä on hyvä järjestely. Myöskin minulla on säästötili, joten puilla paljailla ei olla.

Mb_76

• Anonyymi

Perunamuusi runsaalla voisilmällä ja ruohosipulilla on hyvää muonaa arkeen ja juhlaan.

• Anonyymi

Perunamuussi vaatii kalapuikot kaveriksi. Minulla tämä on arkiruokaa ja edullista. Tietenkin vaatii hernemaissi vihannekset kaveriksi. Joku sukulainen järjestää kunnon joulun, niin menen aina sinne. Äiti aina laittaa kunnon evästykset. Ilmaiseksikin pääse. Kotiin ostan kylmäsavu lohta ja ehkä savustettua lohta. Uutenavuotena taas syön ranskanperunoita juusto kuorutuksella ja eines lihapullilla ja nakeilla. Salaattina menee peruna- ja punajuuri salaatti.

Mb_76

• Anonyymi

Näläkä se on paras mauste.
      ja
      jano elämän suola.

jaa missä?

No joulupöydän alla.

• Anonyymi

kalapuikot on erinomainen valinta jos ei löydy vaikka niitä nuggetteja.

• Anonyymi

Ostan ruokaa 200 eurolla itselle vain kun asun yksin. Jo pelkkä savustettu lohi maksaa 30 euroa ja graavilohi samoin 30 euroa. Graavilohen kanssa saaristolaisleipää.. Sitten silliä, perunia, salaattia, olutta ja viiniä.

• Anonyymi

On, mjuusi voisilmällä on klassikko. Puikot tietenkin itsessään on hieman haastavia.

• Anonyymi00020

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1104
    2. 69
      1044
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      964
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      948
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      905
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      694
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      32
      674
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      597
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38