Ajat ovat muuttuneet.
Nyky-yhteiskunnassa aloitetaan joulun valmistelut jo marras-joulukuussa.
Sitten tulevat viinahöyryiset pikkujoulut, ja bisness kukoistaa.
Itse olen elänyt 50-luvulla ja joulukuusi koristeltiin jouluaattona, joulupöytä oli iltapäivällä. Koulussa oli joulujuhla, mutta mitään pikkujouluja ei ollut.
Joululahjoja ei ollut paljon,jotain pientä lapsille.
Joulukuussa oli joulupaasto, no sitä pidettiin vähän niin ja näin, mutta kummiskin.
Kun nyt katselee joulun viettoa, niin "erilaista" on.
Joulunvietto ortodoksisessa kodissa
6
599
Vastaukset 6
- Anonyymi
Ortodoksisen opetuksen mukaan ortodoksi aloittaa Kristuksen syntymäjuhlan odotuksen joulupaastolla 15.11. Se kestää 40 päivää.
- Anonyymi
Niin.
Kauheeta bisnestä nykyisin joulukuu. Unohdettu täysin itse Joulun sanoma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin.
Kauheeta bisnestä nykyisin joulukuu. Unohdettu täysin itse Joulun sanoma.Vasta 7.12. ja "joulu" täydessä käynnissä!
Omassa kodissani alkoi joulu vasta 24.12. Silloin koristeltiin joulukuusi ja aloitettiin Joulun vietto.
- Anonyymi
Kivaahan se on kun tuodaan joulun lämpöä koteihin jo ennen aattoa. On tämä syksy niin pimeä ja synkkä muuten.
- Anonyymi
Samalla logiikalla voisi joulunvieton aloittaa jo syyskuussa, "kivaa".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 361922
- 41590
- 25490
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne58437- 37435
Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k14393T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin6387- 53385
- 39378
- 32371