Laittomat maahanmuutot ovat rangaistavia aika monissa maissa.

Se tarkoittaa ja kattaa ne ihmiset joilla ei ole siihen tarvittavia dokumentteja.
Esimerkkejä:

- Singapore kuusi kk vankeutta.
- Venäjä 2 vuotta työleiriä.
- Intia 8 vuotta vankeutta.
- Pakistan 10 vuotta vankeutta.
- Pohjois-Korea kuolemantuomio.

Entä mitä saa Suomessa?
- Ilmaisen asumisen, terveydenhuollon, koulutuksen, ruoan, liikenne- ja tulkkipalvelut ym ym.., elämänsä tappiin saakka... 😊

13

130

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomi on maailman tyhmin maa kun kyse on maahanmuutosta. Vain Ruotsi menee edelle.

• Anonyymi
        UUSI

Mikä vuosi se oli kun Ruotsi teki viisaasti ja ajatti Suomeen oliko se nyt 15 000 vai 30 000 matua rajan yli Suomeen?
        Otimme heitä vastaan kuin kuninkaita.
        Varusmiehet kantoivat kassejaan hotelleihin.

• Anonyymi
      UUSI

Australiaan on helppoa tunkeutua mutta se kantsuu tehdä uimalla.
      Piiiitkä on rantaviiva.

Kai olette katsoneet Austalian rajalla-sarjaa?
      Jyrkkiä ovat tullissa ja pistävät takaisin mistä olet tullut jos paprut ei ole kunnossa.

• UUSI

"Entä mitä saa Suomessa?"
      Kiitos kun kysyit. Tässä sinulle pieni tietoisku asiasta.

Suomen rikoslaissa on laiton maahantulo sanktioitu. Teon nimi valtiorajarikos (rikoslaki 17 luku 7 §). Tekoon syyllistyy se, joka ”ylittää tai yrittää ylittää Suomen rajan ilman siihen oikeuttavaa matkustusasiakirjaa, viisumia, oleskelulupaa tai matkustusasiakirjaan rinnastettavaa muuta asiakirjaa…”. Rikoksen rangaistuksena on joko sakkoa tai enintään vuosi vankeutta.

Suomessa on myös laittoman maahantulon järjestäminen kriminalisoitu (rikoslaki 17 luku 8 §). Tällä saadaan tuomittua ne puuhapetterit, jotka pitävät pimeää matkatoimistoa.

Pitää tietää. Silloin ei tarvitse joka käänteessä kysellä.

Parhain terveisin, Moktar. ;)

PS. Huomasin uuden kuvasi. Olet kovasti nuorentunut niistä ajoista, kun kyyristeltiin Libanonin kivikoissa peltipipo päässä. Vieläkö pelaat nettishakkia? Monet huijaavat siellä ihan sikana. ;)

• Anonyymi
        UUSI

2015 mutta ne ihmisoikeudet

• Anonyymi
        UUSI

ps. Eikö ole mielenkiintoista ap kuinka kaikki viestisi kaikilla s24 palstoilla joissa vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse, säilyy sensuuriltasi? Kaikkien viestien kadotessa joissa se todetaan..

• UUSI

Lämmin kiitos hra Moktarille muistamisesta...😊
        En enää itse muista milloin olisin tänne jotain kirjoitellut.

Olen nyt viihtynyt Nato-palstalla josa olen hankkinut itselleni kosolti vihamiehiä tuon sotajärjestön kriitikkona.
        Ei minusta tosin pidetä Tähtitiede- eikä Salaliitto- palstoillakaan.

Tästäkin avaukseni arvostelijoiden kirjoituksia on poistettu jo 15 (!) kpl.
        Itsenäisestä ajattelusta ei pidetä vaan pitäisi ajautua virran vietäväksi muiden tukkien mukana tai olla vain mää mää siellä ja mää mää täällä...

Uusi profiilikuvani on jouluisesta tyttöystävästäni Pattayalla. Sivusto osaa kyllä tuhota näitä profiilikuvia tunnistamattomiksi.

Toki nettishakissa huijareita joskus esiintyy. Niitä pystytään nykyisin helposti paljastamaan ylläpitäjien hyvin tehokkailla koneilla.
        Itse en ole heitä merkittävin tavoin huomannut ja oma voittokeskiarvoni on reilusti yli 50 %. Huijaamatta... 😊

• Anonyymi
      UUSI

Taikasana asylum.

Ei mulla muuta.

• Anonyymi
        UUSI

Saatko sinä persuja 24/7 stalkkaava ja maallittava s24ammattitrolli palkkasi viestimäärien perusteella kun samojen viestien kopiot tulee eri palstoilla vastaan helposti kymmeniä, satoja jopa tuhansia kertoja?

• Anonyymi
      UUSI

vasemmisto ajattelussa rikollisetkin ovat ystäviäsi

• Anonyymi
      UUSI

Juuri sen takiahan Ukraina poistaa järjestelmällisesti elävien kirjoista maahansa laittomasti, siis ilman rajanylitykseen tarvittavia dokumentteja, tunkeutuvia Venäjän fasismidiktatuurin sotilaita, kun taas te Moskovan fasistijuntan pikkuapulaiset puolustelette noita tunkeutujia.

• Anonyymi
      UUSI

ja kuudessa maassa raiskauksesta on kuolemantuomio

suomessa mamu miehet saa " terapiaa "

• UUSI

Älkääpäs nyt huudelko vieraisiin pöytiin. Atamaani kysyi ja minä myös hänelle vastasin. Atamaani on vanha aavikkosissi, eikä hän tarvitse puolijauhoisia turpaservoja avukseen, vaan osaa vastata ihan itse.

Kuten ennen vanhaan, tähdet loistavat tänäänkin kirkkaina Libanonin vuorten yllä.
      Parhain terveisin, Moktar. ;)

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4944
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2645
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1697
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1312
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1093
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe