Laittomat maahanmuutot ovat rangaistavia aika monissa maissa.

Se tarkoittaa ja kattaa ne ihmiset joilla ei ole siihen tarvittavia dokumentteja.
Esimerkkejä:

- Singapore kuusi kk vankeutta.
- Venäjä 2 vuotta työleiriä.
- Intia 8 vuotta vankeutta.
- Pakistan 10 vuotta vankeutta.
- Pohjois-Korea kuolemantuomio.

Entä mitä saa Suomessa?
- Ilmaisen asumisen, terveydenhuollon, koulutuksen, ruoan, liikenne- ja tulkkipalvelut ym ym.., elämänsä tappiin saakka... 😊

58

480

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomi on maailman tyhmin maa kun kyse on maahanmuutosta. Vain Ruotsi menee edelle.

• Anonyymi

Mikä vuosi se oli kun Ruotsi teki viisaasti ja ajatti Suomeen oliko se nyt 15 000 vai 30 000 matua rajan yli Suomeen?
        Otimme heitä vastaan kuin kuninkaita.
        Varusmiehet kantoivat kassejaan hotelleihin.

• Anonyymi

Australiaan on helppoa tunkeutua mutta se kantsuu tehdä uimalla.
      Piiiitkä on rantaviiva.

Kai olette katsoneet Austalian rajalla-sarjaa?
      Jyrkkiä ovat tullissa ja pistävät takaisin mistä olet tullut jos paprut ei ole kunnossa.

• "Entä mitä saa Suomessa?"
      Kiitos kun kysyit. Tässä sinulle pieni tietoisku asiasta.

Suomen rikoslaissa on laiton maahantulo sanktioitu. Teon nimi valtiorajarikos (rikoslaki 17 luku 7 §). Tekoon syyllistyy se, joka ”ylittää tai yrittää ylittää Suomen rajan ilman siihen oikeuttavaa matkustusasiakirjaa, viisumia, oleskelulupaa tai matkustusasiakirjaan rinnastettavaa muuta asiakirjaa…”. Rikoksen rangaistuksena on joko sakkoa tai enintään vuosi vankeutta.

Suomessa on myös laittoman maahantulon järjestäminen kriminalisoitu (rikoslaki 17 luku 8 §). Tällä saadaan tuomittua ne puuhapetterit, jotka pitävät pimeää matkatoimistoa.

Pitää tietää. Silloin ei tarvitse joka käänteessä kysellä.

Parhain terveisin, Moktar. ;)

PS. Huomasin uuden kuvasi. Olet kovasti nuorentunut niistä ajoista, kun kyyristeltiin Libanonin kivikoissa peltipipo päässä. Vieläkö pelaat nettishakkia? Monet huijaavat siellä ihan sikana. ;)

• Anonyymi

2015 mutta ne ihmisoikeudet

• Anonyymi

ps. Eikö ole mielenkiintoista ap kuinka kaikki viestisi kaikilla s24 palstoilla joissa vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse, säilyy sensuuriltasi? Kaikkien viestien kadotessa joissa se todetaan..

• Lämmin kiitos hra Moktarille muistamisesta...😊
        En enää itse muista milloin olisin tänne jotain kirjoitellut.

Olen nyt viihtynyt Nato-palstalla josa olen hankkinut itselleni kosolti vihamiehiä tuon sotajärjestön kriitikkona.
        Ei minusta tosin pidetä Tähtitiede- eikä Salaliitto- palstoillakaan.

Tästäkin avaukseni arvostelijoiden kirjoituksia on poistettu jo 15 (!) kpl.
        Itsenäisestä ajattelusta ei pidetä vaan pitäisi ajautua virran vietäväksi muiden tukkien mukana tai olla vain mää mää siellä ja mää mää täällä...

Uusi profiilikuvani on jouluisesta tyttöystävästäni Pattayalla. Sivusto osaa kyllä tuhota näitä profiilikuvia tunnistamattomiksi.

Toki nettishakissa huijareita joskus esiintyy. Niitä pystytään nykyisin helposti paljastamaan ylläpitäjien hyvin tehokkailla koneilla.
        Itse en ole heitä merkittävin tavoin huomannut ja oma voittokeskiarvoni on reilusti yli 50 %. Huijaamatta... 😊

• ViktorAtaman kirjoitti:

Lämmin kiitos hra Moktarille muistamisesta...😊

Olen nyt viihtynyt Nato-palstalla josa olen hankkinut itselleni kosolti vihamiehiä tuon sotajärjestön kriitikkona.

Itsenäisestä ajattelusta ei pidetä vaan pitäisi ajautua virran vietäväksi muiden tukkien mukana tai olla vain mää mää siellä ja mää mää täällä...

Uusi profiilikuvani on jouluisesta tyttöystävästäni Pattayalla. Sivusto osaa kyllä tuhota näitä profiilikuvia tunnistamattomiksi.

Toki nettishakissa huijareita joskus esiintyy. Niitä pystytään nykyisin helposti paljastamaan ylläpitäjien hyvin tehokkailla koneilla.
        Itse en ole heitä merkittävin tavoin huomannut ja oma voittokeskiarvoni on reilusti yli 50 %. Huijaamatta... 😊

Eipä kestä.

"...olen hankkinut itselleni kosolti vihamiehiä tuon sotajärjestön kriitikkona."
        Joka VK-sivuilla kirjoittaa, sen on viisainta arvostella Natoa. Muu olisi epäterveellistä.

On myös mukavaa kuulla, että olet vanhoilla päivilläsi alkanut toimia rauhan ja pasifismin puolesta.

Muista vaan pelata shakkia ahkerasti, jotta elo-lukusi pysyy 1400:n yläpuolella vastaisuudessakin.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Lämmin kiitos hra Moktarille muistamisesta...😊

Toihan on jo loppuun ajettu vanha saha, kun kuvakin oli otettu 2007 Jouluna!

• Anonyymi

Taikasana asylum.

Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Saatko sinä persuja 24/7 stalkkaava ja maallittava s24ammattitrolli palkkasi viestimäärien perusteella kun samojen viestien kopiot tulee eri palstoilla vastaan helposti kymmeniä, satoja jopa tuhansia kertoja?

• Anonyymi

Joko olet hyvästellyt somaliystäväsi?

Nauretaanpa sille jukkapoika!

• Anonyymi

vasemmisto ajattelussa rikollisetkin ovat ystäviäsi

• Anonyymi

Juuri sen takiahan Ukraina poistaa järjestelmällisesti elävien kirjoista maahansa laittomasti, siis ilman rajanylitykseen tarvittavia dokumentteja, tunkeutuvia Venäjän fasismidiktatuurin sotilaita, kun taas te Moskovan fasistijuntan pikkuapulaiset puolustelette noita tunkeutujia.

• Anonyymi

ja kuudessa maassa raiskauksesta on kuolemantuomio

suomessa mamu miehet saa " terapiaa "

• Älkääpäs nyt huudelko vieraisiin pöytiin. Atamaani kysyi ja minä myös hänelle vastasin. Atamaani on vanha aavikkosissi, eikä hän tarvitse puolijauhoisia turpaservoja avukseen, vaan osaa vastata ihan itse.

Kuten ennen vanhaan, tähdet loistavat tänäänkin kirkkaina Libanonin vuorten yllä.

• Anonyymi

Missä muuten asut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä muuten asut?

Moktar on Bidenisti, asuu Michiganissa liljanvalkoisella asuinalueella.

Nauretaanpa sille Jukka Salakari!

• Anonyymi

Suomi on rikas maa, onhan meillä leipäjonot, kerjäläiset kaduilla, lapsiperheköyhyyttä, valtion talous kuralla, ja vaikka mitä hienoa, on meillä varaa, onhan?

• Anonyymi

Ja 100 miljardia euroa velkaa

• "..on meillä varaa..."
        On meillä.

Vain pieni osa suomalaisista on leipäjonossa. Se on häpeäksi meille muille, jotka emme siellä ole.
        Meillä on varaa auttaa sekä meidän omia köyhiä että myös pakolaisia.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"..on meillä varaa..."
        On meillä.

Vain pieni osa suomalaisista on leipäjonossa. Se on häpeäksi meille muille, jotka emme siellä ole.

Eli meillä ei siis olekaan mitään velkarahaa, jolla yritämme selvitä samaan aikaan, kun yhteiskuntamme on romahtamassa, vanhuksiakin hoidetaan sitten oikein hyvin, ei olekaan lapsiperheköyhyyttäkään?

Missähän fantasiassa oikein elät, toki sehän on aina täällä huomattu, ettet elä tässä todellisuudessa.

Kaikki onkin siis kusetusta, meillä on oikeasti varaa pelastaa koko maailma, ja toimia koko maailman sosiaalitoimistona?

Hohhoijaa, maksa sinä kaikki kulut mitä maahanmuuttokin aiheuttaa, kun ovat pennosia vain. Helppoa sinun on sieltä mökistäsi jeesustella, ja puhua suoranaista paskaa.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"..on meillä varaa..."
        On meillä.

" Vain pieni osa suomalaisista on leipäjonossa "

200 000 suomalaista hakee ruokaa leipäjonoista
        esim helsingissä voi käydä esim Myllypurossa katsomassa kun kilometrien jono seisoo talvipakkasessa ja räntäsateessa jakelupisteen edessä kaduilla

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"..on meillä varaa..."
        On meillä.

Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa ei pidä auttaa millään muotoa, mutta sitähän nämä Vihtorin kaltaiset Moskovan fasistijuntan pikkuapulaiset tekevät päivät pääskytysten.

• Anonyymi kirjoitti:

" Vain pieni osa suomalaisista on leipäjonossa "

200 000 suomalaista hakee ruokaa leipäjonoista
        esim helsingissä voi käydä esim Myllypurossa katsomassa kun kilometrien jono seisoo talvipakkasessa ja räntäsateessa jakelupisteen edessä kaduilla

"..200 000 suomalaista hakee ruokaa leipäjonoista..."
        Meillä on siis 5,45 miljoonaa suomalaista, joiden ei tarvitse käydä leipäjonossa. Jos jokainen heistä maksaisi kuukausittain 10 euroa leipäjonoveroa, jokaiselle leipäjonossa olevalle riittäisi tästä ruokarahaa 272 eur/kk.

Meillä todellakin on varaa hoitaa myös omat köyhämme, halua ei vaan ole. Jos Orpon hallitus ei haluakaan auttaa, jokainen voi itse tehdä lahjoituksen suoraan SPR:lle. Lahjoitus voidaan kohdentaa vain Suomessa tehtävää työtä varten, joten tässä nyt on turha huudella ulkomaista yhtään mitään.

Auta, älä vain nillitä.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Meillä on siis 5,45 miljoonaa suomalaista, joiden ei tarvitse käydä leipäjonossa. Jos jokainen heistä maksaisi kuukausittain 10 euroa leipäjonoveroa, jokaiselle leipäjonossa olevalle riittäisi tästä ruokarahaa 272 eur/kk.

Meillä todellakin on varaa hoitaa myös omat köyhämme, halua ei vaan ole. Jos Orpon hallitus ei haluakaan auttaa, jokainen voi itse tehdä lahjoituksen suoraan SPR:lle. Lahjoitus voidaan kohdentaa vain Suomessa tehtävää työtä varten, joten tässä nyt on turha huudella ulkomaista yhtään mitään.

Auta, älä vain nillitä.

Köyhät saavat edelleenkin saman suuruista toimeentulotukea, kuin edellisenkin hallituksen aikana, taitaa olla itseasiassa jopa hieman enemmän, eli turhaa vaatia persaukista valtiota antamaan enemmän köyhille.

SPR on huijari, osa lahjoituksista menee sen suuri tuloisille johtajille, joita ei tarvittaisi ollenkaan.

Anna sinä "laupias samarialainen" puolet omaisuudesta köyhille.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Auta, älä vain nillitä.

Lahjoitus spr:lle on lahjoitus johtoportaan pullasorsille.

Leipäjonoon asti se ei valu.

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

Auta, älä vain nillitä.

Noin se aina menee ap. Ensin sensuroit KAIKKI muiden viestit jotka häiritsee sinun persuvainoasi minkä jälkeen alat vttuilemaan viesteille jotka olet kirjoittanut itse. Kaava minkä toistat "vain" vuoden jokaisena päivänä kaikilla palstoilla joissa persujen perään itket ylläpidon suojista. Tappaen kaiken muun viestiliikenteen paitsi omasi. Perinteisine väittelyinesi omien sivupersooniesi kanssa jokaisessa viestiketjussa poikkeuksetta.

• Anonyymi

Suomen oikeuslaitos nautii tästä sumasta mistä lohkee näille ÄÄRETTÖMÄT TULON YHTEISKUNNAN MAKSAMINA

TÄMÄ OIKEUSLAITOS ON KOKOAIKAISUUTTAAN VÄÄRISTYMÄ
      - rahan takia kaikea juksutava

• Anonyymi

Mitään laitonta maahanmuuttoa ei ole olemassa eikä tapahdu ja laiton maahantulo on rikos.

• Anonyymi

Free Palestine!!!!

• "Köyhät saavat edelleenkin saman suuruista toimeentulotukea, kuin edellisenkin hallituksen aikana..."

Jos näin on, niin miksi sinä sitten itket täällä köyhin leipäjonoista?
      Ihmettelee, Moktar. ;)

• Anonyymi

Itse väität, että Suomella on varaa toimia koko maailman, eli käytännössä Afrikan, ja Lähi-Idän sossuna, vaikka maassa on köyhiä omastakin takaa ihan riittävästi.

Mikään ei ole muuttunut oleellisesti köyhän elämässä viimeiseen kymmeneen vuoteen, leipäjonojakin on ollut jo ainakin pari kymmentä vuotta. Osa ilmeisesti tykkää jonotella kadulla, että jäisi rahaa muihin menoihin, ilmeisesti touhu on joillekin jopa jonkinlainen harrastus, joku ei ehkä kehtaa mennä hakemaan toimeentulotukea, syitä voi olla monia.

Sanot, ettei hallitus halua auttaa köyhiä, miten niin, koska se toimeentulotuki on edelleenkin samalla tasolla, kuin edelliselläkin hallituksella. Ei kai se halusta kiinni ole, jos valtion rahakirstu on tyhjä, ehkä nykyihminen on tottunut liian helppoon elämään, ja vaatii vaan vastikkeetonta rahaa valtiolta, elämäntapatyöttömiä taitaa olla nuorissakin aika paljon, kyllä sillä toimeentulotuellakin pärjää ihan hyvin, jos elää nuukasti, ostelee kirpputoreilta, tekee itse ruokansa edullisista aineksista yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse väität, että Suomella on varaa toimia koko maailman, eli käytännössä Afrikan, ja Lähi-Idän sossuna, vaikka maassa on köyhiä omastakin takaa ihan riittävästi.

Mikään ei ole muuttunut oleellisesti köyhän elämässä viimeiseen kymmeneen vuoteen, leipäjonojakin on ollut jo ainakin pari kymmentä vuotta. Osa ilmeisesti tykkää jonotella kadulla, että jäisi rahaa muihin menoihin, ilmeisesti touhu on joillekin jopa jonkinlainen harrastus, joku ei ehkä kehtaa mennä hakemaan toimeentulotukea, syitä voi olla monia.

Sanot, ettei hallitus halua auttaa köyhiä, miten niin, koska se toimeentulotuki on edelleenkin samalla tasolla, kuin edelliselläkin hallituksella. Ei kai se halusta kiinni ole, jos valtion rahakirstu on tyhjä, ehkä nykyihminen on tottunut liian helppoon elämään, ja vaatii vaan vastikkeetonta rahaa valtiolta, elämäntapatyöttömiä taitaa olla nuorissakin aika paljon, kyllä sillä toimeentulotuellakin pärjää ihan hyvin, jos elää nuukasti, ostelee kirpputoreilta, tekee itse ruokansa edullisista aineksista yms.

PROFEETTA MOKTARILLE on tärkeää vain että islamisaatio jatkuu SUOMESSA, niin kauan ettei sitä kyetä enää pysäyttämään…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PROFEETTA MOKTARILLE on tärkeää vain että islamisaatio jatkuu SUOMESSA, niin kauan ettei sitä kyetä enää pysäyttämään…

Vain täysi perverssi länsimaalainen sellaista kannattaa, idioottinakin voisi tuollaista pitää, joka ei ollenkaan ymmärrä millaisesta ns. uskonnosta on kyse, natsismikin tuntuu jo lähes järkevältä siihen verrattuna, jopa uskonnoksi harvinaisen naurettava tekele, Mohamedille naurettiin, ja siksi hän alkoi vihata juutalaisia, ja kristittyjä, hänen uskontonsa kun oli lapsellinen kopio näistä kahdesta uskonnosta. Parodiaa tuosta ns. uskonnosta on mahdotonta tehdä, koska koko uskonto on jo itsessään pelkkää parodiaa.

• Anonyymi

Yksi ja sama väittely omien sivupersoonien kanssa jokaisessa viestiketjussa poikkeuksetta 18-22 tuntia 365 vrk vuodessa oli arki, pyhä, joulu tai juhannus. Ja muiden viestit poistoon jotka herran yksinpuheluja häiritsee.🥱🥱

• "... jos valtion rahakirstu on tyhjä..."
      Jos on tyhjä, niin sitten se on.

Lähes jokaisella meistä on kuitenkin varaa lahjoittaa SPR:lle 100 euroa. Sillä olisi Suomen köyhiä autettu jo yli 500 miljoonalla. Tämä olisi jo melkoinen raha.

Auta itse. Älä vain nillitä, että muiden pitäisi auttaa.

• Anonyymi

Edelleenkin SPR:llä on hyvin huono maine, sinne viimeiseksi almuni antaisin.

Joku satanen ei vielä köyhän elämää miksikään muuta, hetken lämmittää, kuin kusi kalsareissa pakkasella.

Pitäisi saada jokin "lopullinen ratkaisu" köyhyyteen. Hyväntekeväisyys ei selvästikään ratkaise mitään, sen hyöty jää vähäiseksi, pelkkää hyväosaisten harrastusta, että saadaan hyvä omatunto, kun ollaan niin paljon taas autettu, että oikein satanen menty laittamaan SPR;lle. Verotus on se millä hyväosainen voi auttaa köyhää, pitää muistaa se asia, että köyhän hyvinvointi lisää myös rikkaan hyvinvointia, yhteiskunta on turvallisempikin, kun köyhyyttä on vähän. Joskus 1980-luvulla oltiin aika hyvässä ajassa, ja 1990-luvullakin köyhyys ei oikeastaan tuntunut miltään, aikamme on jotenkin julmempaa, mutta kuten jo aiemmin tuossa totesin, niin ihmiset taitavat olla nykyisin aika mukavuuden haluisia, eivät ne enää mene vaikka siivoamaan, kuten itse menin 1980-luvulla ollessani vielä alaikäinen. Siihen aikaan ei töitä pelätty, mutta ei sitä tekemistäkään ollut samalla tavalla, kuin nykyisin, ei silloin tuijotettu ruutua kymmentä tuntia päivässä somessa, aikaa pystyi kuluttamaan vaikka siivoamalla toimistoja, ja siitä sai myös nuori vähän rahaakin, jolla sitten sai ostettua kaikenlaista pientä kivaa.

No, se oli sitä aikaa, nykyään ihmiset eivät enää kykene samaan, jos ovat tottuneet nykyajan hömpötyksiin, ja turhuuksiin, onhan se sääli, että nykysukupolvet elävät näin kyynisessä, ja materialistisessa maailmassa, pitäisi myös suhteuttaa asiat siihen, mitä vaikkapa joskus 100 vuotta sitten oli, olemme kaikki paljon rikkaampia, kuin ihmiset silloin, joku sisävessakin on jo suurta luksusta, jääkaapeista, tai sähköhelloista puhumattakaan, meillä on uskomatonta teknologiaa kodit täynnä, emme vaan enää ymmärrä sitä, miten etuoikeutettuja me olemme tästä kaikesta teknologisesta kehityksestäkin. Jos joku siirrettäisiin 1800-luvulta nykyaikaan, hän olisi täysin hämmästynyt, ja ymmällään tästä kaikesta kehityksestä. Hän kuvittelisi tulleensa taivaaseen.

• Anonyymi

Pelastakaa Lapset ry voisi olla hyvä osoite lahjoitukselle.

On se vaan kumma, kun Suomi on kerran niin rikas maa, niin lapsia pitää silti täällä edelleenkin pelastaa, näitä aikamme absurdeja asioita, jos 40 vuotta sitten joku olisi osannut kertoa, millainen maailma nykyisin on, niin en olisi uskonut, että köyhyyden suhteen mennään huonompaan suuntaan, yleensä sitä olettaisi, että kaikki menee parempaan suuntaan,

Ihminen on vaan ahne, ja itsekäs otus, ainoa johtopäätös mihin tässä tulee. Kun ajat ovat kovat, niin ihmiset ovat solidaarisia, kun ajat muuttuvat paremmiksi, itsekkyys lisääntyy, näin se vaan aina menee.

Ihmiskunta, tai ainakin länsimaat kokivat varmaan koko maailmanhistoriansa parhaat ajat 40-50 vuotta sitten, johtui varmaan Toisesta Maailmansodastakin, joka yhdisti ihmisiä, osattiin ajatella muutakin, kuin vain omaa napaa. Yhteiskunnassa oli kuri, ja järjestys, ajattele vaikka Ruotsia 1980-luvulla, ja vertaa sitä nykyaikaan. Ruotsi tosin ei kärsinyt sodasta, ehkä se siksi maksaakin nyt kovaa karmaa siitä, että keplotteli itsensä sodan ulkopuolelle tekemällä natsien kanssa yhteistyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se vaan kumma, kun Suomi on kerran niin rikas maa, niin lapsia pitää silti täällä edelleenkin pelastaa, näitä aikamme absurdeja asioita, jos 40 vuotta sitten joku olisi osannut kertoa, millainen maailma nykyisin on, niin en olisi uskonut, että köyhyyden suhteen mennään huonompaan suuntaan, yleensä sitä olettaisi, että kaikki menee parempaan suuntaan,

Ihminen on vaan ahne, ja itsekäs otus, ainoa johtopäätös mihin tässä tulee. Kun ajat ovat kovat, niin ihmiset ovat solidaarisia, kun ajat muuttuvat paremmiksi, itsekkyys lisääntyy, näin se vaan aina menee.

Ihmiskunta, tai ainakin länsimaat kokivat varmaan koko maailmanhistoriansa parhaat ajat 40-50 vuotta sitten, johtui varmaan Toisesta Maailmansodastakin, joka yhdisti ihmisiä, osattiin ajatella muutakin, kuin vain omaa napaa. Yhteiskunnassa oli kuri, ja järjestys, ajattele vaikka Ruotsia 1980-luvulla, ja vertaa sitä nykyaikaan. Ruotsi tosin ei kärsinyt sodasta, ehkä se siksi maksaakin nyt kovaa karmaa siitä, että keplotteli itsensä sodan ulkopuolelle tekemällä natsien kanssa yhteistyötä.

Paljonko on tämän Pelastakaa Lapset järjestön johdon palkkakustannukset?

• Anonyymi

Paljonko on tämän Punainen Puolikuu järjestön johdon palkkakustannukset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=K56rxHctlcE

Tuossa on erittäin mielenkiintoinen video 1970-luvun lapsista, jonka allekirjoitan täysin, kaikki on juuri niin, kuin silloin omassa lapsuudessanikin oli, jos olitte lapsia tuolloin, niin tsekatkaapa tuo. Tuon ajan lapset kasvoivat harvinaisen hyvissä olosuhteissa, ja kehittyivät aivan omanlaisikseen, kun ei ollut vielä mitään somea, mitään kasvua, ja kehitystä häiritsevää, lapset saivat olla lapsia, tehdä mitä heitä huvitti, lapset oppivat selviytymään kaikesta, oppivat käsittelemään ongelmia, heistä kasvoi tasapainoisia, älykkäitä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko on tämän Pelastakaa Lapset järjestön johdon palkkakustannukset?

"Lähes jokaisella meistä on kuitenkin varaa lahjoittaa SPR:lle 100 euroa"

Kyllä on trolli sekaisin.

• Anonyymi

Mene töihin juuttaan pökiö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lähes jokaisella meistä on kuitenkin varaa lahjoittaa SPR:lle 100 euroa"

Kyllä on trolli sekaisin.

Moktarin satanen on köyhän viisisenttinen, antaisi edes tonnin!

• Anonyymi

Minä en lahjoittasi kumpaankaan jäjestöön euroakaan…
      Hursill on tullut jonkun verrn annettua…

• "Edelleenkin SPR:llä on hyvin huono maine...". Olen tietoinen siitä, että SPR:n toimintaa yritetään mustata pää vääränä. Ehkä se huono maine on vain näiden huutelijoiden silmissä.

Kun ei itse auteta, pitää sitten mustamaalta niitä, jotka auttavat.

Suomalaisten suuri enemmistö pitää SPR:ää luotettavana toimijana. Tunnen itsekin SPR:n vapaaehtoisia ja olen nähnyt heidän toimintaansa. Kun tämänkin kylän naisia seisovat kaupan edessä talvipakkasella, he eivät itse saa keräyksestä itselleen euron latia. Myös EA-koulutus on vapaaehtoistyötä, josta kouluttaja itse saa vain kilometrirahat. Koulutuspalkkio menee avustustoimintaan.

Täällä on usein itketty SPR:n pääsihteerin palkan suuruudesta. Palkka tosin on ihan messevä 12.533 eur/kk, mutta iso on järjestökin. Veripalvelussa 435, toimistoissa 223 ja SPR:n Kontti-myymälöissä 112 työntekijää. Kun alueelliset SPR:n piirit lasketaan mukaan SPR:n Suomen organisaatiossa työskentelee 1900 työntekijää. Vapaaehtoisia on noin 30.000. Onhan tämä toiminta jo suuryrityksen kokoista ja näköistä.

SPR:n pääsihteerin palkkaa ei edes makseta lahjoitusvaroista, vaan se rahoitetaan yhdistyksen liiketuloilla (sijoitusomaisuuden tuotot, veripalvelu, myymälät) ja valtion avustuksella.

Vertailun vuoksi voimme pohtia sitäkin, että eduskunnan puhemiehen palkkio on noin 15.000 Eur/kk. Eduskunnan puhemiehen alaisina on vain 1000 työntekijää ja 200 vapaaehtoista kansanedustajaa.

Ehkä nilittämisessäkin pitäisi olla joku tolkku mukana?
      Nauretaan vartti. ;)

• Anonyymi

Ei se maine tyhjästä ole tullut, SPR ei tarvitse edes mitään johtajia, ei se ole voittoa tuottava yritys, eikä siksi edes tarvitse mitään johtajaa, hyvä veli järjestelmä toimii. Nämä ovat täydellisiä tyhjäntoimittajia kirjaimellisesti.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Palkkiot maksetaan verirahoilla.

• Anonyymi

Lööööööööööööö
        Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiioo

• Anonyymi

kukaan ei ole nostanut esille miten somalit huijaa maahanmuutossa

kuvitteleeko joku että suomeen tulevat somalit ovat kotoisin somaliasta ?
      eivät ole

somaliperheet euroopassa lähettää lapsiaan muihin maihin elätettäväksi, kuten myös suomeen
      Joskus poliisi kertoi asiasta mutta nyt ne on vaiennettu

• Anonyymi

Vihervasentuneiden suojatyöpaikkoja.

• Anonyymi

Kwasi Agyemang?

• Anonyymi

Raiskaaja

• Anonyymi

Kuten venäläiset Ukrainassa. Useimmilta viisumi puuttuu.

• Anonyymi

Saudi Arabia ammuskeli kun mm somaleja rantautu veneillä

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      228
      20995
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      96
      4204
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      77
      2911
    4. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      51
      2183
    5. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      198
      1828
    6. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1632
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      136
      1567
    8. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      73
      1561
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      169
      1499
    10. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1393
    Aihe