Maahanmuuttajat itse pilasivat maahanmuuttobuumin
Jotain on muuttunut. Vuoden 2015 siirtolaiskriisi on tärkeä vedenjakaja.
Turvapaikanhakijamäärät olivat Euroopassa koholla jo aiemmin, mutta media ja suuri yleisö heräsivät asiaan vasta, kun Saksasta kuului ”me pystymme tähän” ja Ruotsista tuli bussilasteittain lähinnä nuoria miehiä. Myöhemmin kävi ilmi, että suuri osa tulijoista oli nimenomaisesti ”onnenonkijoita” ja vain murto-osalla oli perusteita turvapaikkaan.
Aikansa media ja poliitikot pystyivät rasismi- ja ihmisoikeuskorteilla sekä sankaritarinoilla pitämään yllä kulisseja. Kun sanon media ja poliitikot, tarkoitan sitä. Kyse oli saman mittaluokan median yhteisponnistuksesta kuin mitä nähtiin EU-jäsenyyttä edeltävänä aikana. Mediatalot lähtivät Aatos Erkon ehdotuksesta fantsuttelemaan EU-jäsenyyttä, ja tämän ovat myöntäneet Kauppalehden ja MTV:n päätoimittajat. Paha maku kuulemma tuli lobbaamisesta, mutta lobbasivat silti. Valtioneuvostokin päätti erikseen kutsua päätoimittajia ja kansalaisjärjestöjä pohtimaan, miten asiasta pitäisi viestiä, ettei rasismia syntyisi. Rasismista tuli uusi taikasana. Kaikki maahanmuuttoilmiön kriittinen tarkastelu sai rasismileiman, ja se pystyttiin sivuuttamaan.
Rikos- ja sosiaalitukitilastojen myötä kävi ilmeiseksi, että laajamittainen valikoimaton maahanmuutto tulee vastaanottavalle maalle sietämättömän kalliiksi. Melkein kymmenen vuotta siirtolaiskriisin jälkeen nuivat kannat ovat normalisoituneet, ja ne ovat alkaneet levitä laajemmin poliittisiin puolueisiin ja median tapaan käsitellä aihetta.
Maahanmuutto palasi takaisin poliittiseksi kysymykseksi
suomen uutiset ote
Maahanmuuttajat itse pilasivat maahanmuuttobuumin
3
53
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Valtausmielinhän nämä juoksevat ja tuhoisin voimin
Eikös tätä vieläkään tajuta
Ja kaiken normaalin tuhoten - AnonyymiUUSI
Olen pidempään ihmetellyt miksi edes nämä ns hyvät maahanmuuttajat, jotka tekevät töitä, maksavat itse elämisensä ja ovat sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan hyvin ja kunnioittavat kulttuuriamme ja sääntöjämme eivät ota minkään näköistä kantaa haittamaahanmuuttoon. Miksi se on vain kantasuomalaisten asia puolustaa maatamme haittamaahanmuutolta. Nyt olisi hyvä sauma alkaa raottamaan ladon ovia, rasismi kortti ei nimittäin enää ole niin arvokas, haittamaahanmuutosta uskalletaan puhua avoimimmin. Ennen siitä ei saanut edes ajatella. Haittamaahanmuuttajien takia meillä kasvaa yllättävän monella saralla kustannukset koska osa porukasta elää kuin pellossa. Esim yksi osasyy vuokrien jatkuvalla korottamisella on remontointi tarve. Kun maahanmuuttaja perhe muuttaa asunnosta pois, on asunto usein aika hirvittävässä kunnossa. Usein myös näille tarjotaan priimaa ja pois muuttaessa menee lattiat ja seinät uusiksi. Ei olla osattu pitää puhtaana tai ihmeellisiä kolhuja ja paskaläikkiä pitkin lattioita. Kylpyhuoneet ihan karmeessa kunnossa, keittiöt niin rasvassa ettei niitä kotikonstein saa puhtaaksi enää. Pesuaineet joita nämä älypäät käyttävät ovat vääränlaisia. Myös yhteiset tilat taloyhtiöissä pilataan ja sotketaan. Rappukäytävät löyhkää hajuvedelle. Haisevatko mamunaiset niin pahalle että heidän täytyy peittää hajua jatkuvalla hajuveden suihkimisella.
- AnonyymiUUSI
2015 oli helvettiä , nyt asioita otetaan normaalisti esille , kuten olisi pitänyt silloinkin tehdä , mutta eivät suvakit ole minnekkään keskuudestamme hävinneet 🤔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875