Miten jatkuu ikivanha lasten laulu? Tietääkö joku?
Kettu repolainen pitkä häntä
väärä sääri ja vähän läntä
juoksi metsätietä hiljallensa ja mietti mistä saisi ruokaa
Korppi Mustatakki istui puussa
tyytyväisenä juusto suussa
Kettu tuli siihen kuusen alle ja huomas korpin suuren juuston
Kettu Repolainen - jatkosäkeistöt?!!
5
7983
Vastaukset
- viekas
Viekas kettu sanoi tällä lailla: ei oo kuultuna näillä mailla, laulun värsyä niin kovin kaunista, kun vain korppi osaa laulaa.
Korppi ojenteli päätä kaulaa, luuli että hän osaa laulaa: nokan avasi ja huudon päästi ja silloin kettu sai sen juuston. - kir777
jatkuu...
kettu suuren juuston otti vastaan ,nauroi korpille ainoastaan,korppi nolostui ja lensi pois ,mutta kettu söi sen korpin juuston. - Nummelan_Heidi
Ja koska 5-vuotiaan mun mielestä tarinalla oli liian surullinen loppu niin keksin sille postiivisemman lopun, jolla hämmästytin mm. kansakouluopettajani :) Se menee näin:
Korppi lensi kotiin äidin luokse, kertoi hänelle koko jutun. Äiti antoi hälle uuden juuston ja korppi oli iloinenKIN. - vanhattarinatkunniaan
...nokan avasi ja huudon päästi. Ja silloin juusto putos maahan. - ja tästä jatkuu kuten seuraava kirjoittikin
- Anonyymi
Löytyykö tästä laulusta laulettu versio jostakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465821Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573155- 1832675
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112462mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132169- 292131
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151836- 151508
- 1471364
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2621205