Karjala vai Petsamo ?
Vastaukset 17
- Anonyymi
- Tietenkin - Karjala ja Petsamo - Kumpikin -
- Anonyymi
Karjala tietenkin! Siellä on paljon kunnostettavaa. Ei lopu työt. Siellä ois loputon työmaa.
- Anonyymi
Kysymys ei ole "hyödyllisyydesta" !
Tämän ryssien uudelleen nimentyn (ent. Neuvostoliitto) eli
nyt Se vielä entisempi ( Venäjä yms. = diktatuuri ) .... voi hyvin palauttaa kohtuullisen ja molelemmille valtioille edullisen maakaupan jälkeen molemmat alueet,
= Karjala Ja Petsamo ..... joihin ovat sentään jotain lähes hyödyllistä rakentaneet vuosikymmenien aikan .... siis Suomelta ryöstämilleen alueille !
Kai nuo ovat kohtuullisin kustannuksin korjattavissa eli parannettavissa länsimaiselle tasolle , esim. rauta- ja maantiet ! ???
Rahantarve ITÄ-rajan takana on todella suuri ! Nyt kun länsivaluuttaa ei olen herunut ... edes siitä raakaöljystä! ...
Johdossa vikaa, sanoo sähkömies! SO. = Vl.Putin "putoaa " ... kohtapian... ei välttämätta "ikkunasta" !!!
Ennustaa : "Se Avarakatseinen"- Anonyymi
Ois mukava lähteä sinne töihin kun siellä olisi niin paljon leskirouvia
- Anonyymi
oilisi saatu edes se tompassi ja Krim maille (Eu:lle) sodittua niin sitten olisi voitu hyökätä karjalaan
- Anonyymi
Tarton Rauhan rajat, ovat oikeudenmukaiset.
- Anonyymi
Petsamo olisi hyödyllisempi .
- Anonyymi
Kuka omistikaan Petsamon nikkelikaivoksen oikeudet?
Usein luullaan, että omistus oli suomalaisella firmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein luullaan, että omistus oli suomalaisella firmalla.Tarton Rauhassa Petsamo luovutettiin Suomelle "ikuisiksi ajoiksi"
- Anonyymi00015
Anonyymi kirjoitti:
Usein luullaan, että omistus oli suomalaisella firmalla.Eipä ollut suomalaisella puulaakilla oikeudet vaan muistaakseni kanadalaisella, vai oliko
brittiläisellä?
- Anonyymi00010
Molemmat sinänsä hyödyllisiä. Petsamo avaisi reitit pohjoisen kautta maailman merille ja Karjalan eteläosa (Saimaan kanavan ja Viipurin palautus) järvi-Suomen (Savo, Etelä- ja Pohjois-Karjala) tiet Suomenlahdelle ja maailman merille.
Lapin ja Itä-Suomen talouden kehityksen kannalta kumpikin olisi kannatettavia hankkeita.Eiköhän vedetä raja saman tien kohdalleen Vienanlahti-Ääninen-Laatokka-Suomenlahti.
Pyccän federaatio on elinkelvoton ja meille nuo erämaat olisivat varsin hyviä matkailun kannalta.
- Anonyymi00013
Suomessa on kylliksi taantuneita syrjäkyliä. Ei niitä tarvita yhtään lisää. Varsinkaan paskotusta sikolätistä nimeltä Venäjä.
Yhteyksiä Jäämerelle kaivatessa sellaiset onnistuvat kyllä tarvittaessa yhteistyössä ystävällismielisen pohjoismaisen naapurimme Norjan kanssa. - Anonyymi00014
Petsamon omistaminen toisi Jäämeren mannerlaatan hyödyt. Voitaisiin porailla öljyä omilta alueilta, ja aukeaisi uusi väylä kauppalaivastolle omiin satamiin. Ja maarikkauksia siellä on runsaasti, kuten on myös menetetyssä Karjalassa.
- Anonyymi00019
mitä helvettiä me otettaisi tuollainen sotkettu paikka riesaksemme pitäkööt paskansa
- Anonyymi00020
petsamo hyödyllisempi jos pitäisi valita....
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129578
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 42496