Kellon osto

Anonyymi-ap

Nyt on tiillä sen 500€ joulurahoja. Ajattelin hommata uuden kellon, kun vanha on kulunut. Casio G-Shock, kello pitäisi hommata. Tämä on varsin kohtuullinen summa kellosta tämä 200€. Mielenkiinnolla odotan, millainen aikarauta sieltä tulee. Loput menee tästä läheisille joulurahoina. Äidiltä saan kyllä jouluaterian ja 100€. Pitää alkaa säästämään siihen uuteen näppäinpuhelimeen.

Mb_76

43

330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sitten kehtaa ostaa älykännykkää, vaan tyydyt tuohon seniorimaliin? No jokainen tyylillään.

• Anonyymi

Aika edullinen on tuo sinun kello. Voi olla kyllä ihan hyväkin kello ja aika näyttää millainen se on. Parempi ostos kyllä kuin tatskat tai lävistykset.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija suosittelee tätä kelloa, ja minäkin pidän joistain malleista. Minulla on myös paljon Varustelekan ja mökkimiehen vaatteita. Joten tämä uusi hankinta on järkevä lisä.

https://vuodenmies.com/millainen-kello-armeijaan/

Mb_76

Oletko eläkkeellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko eläkkeellä?

Olen eläkkeellä, mutta minulla on pitkä työhistoria. Eläke on siis hyvä. Ei näitä ostoksia ja säästämisiä sossurahoilla tehdä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen eläkkeellä, mutta minulla on pitkä työhistoria. Eläke on siis hyvä. Ei näitä ostoksia ja säästämisiä sossurahoilla tehdä.

Mb_76

Erikoista. Nuo vaahtoamiset säästämisestä ja budjetista nimenomaan viittaavat pienituloisuuteen kun ostoksetkin noin halpoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Eli toisin sanoen työkyvyttömyys eläkkeellä? Osuinko oikeaan? Ilmeisesti ikää on sen noin 50vuotta. Kiva, että eläke on riittävä ja voi toteuttaa näitä pieniä hankintoja ja virkistymistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli toisin sanoen työkyvyttömyys eläkkeellä? Osuinko oikeaan? Ilmeisesti ikää on sen noin 50vuotta. Kiva, että eläke on riittävä ja voi toteuttaa näitä pieniä hankintoja ja virkistymistä.

50v eläkelläisvaari. Ilmankos sillä niin hyvin menee, kun on eläkkeellä. Säästöjäkin on kertynyt rutkasti. Tasan ei käy onnen lahjat. Hyvähän se on muita neuvoa säästämisestä kun itsellä on varma leipä.

• Anonyymi

Välillä tämä nimimerkki mb_76 on noin 70v ja sitten 50v... mitenkä 50v ja eläkkeellä nooh nupista tietysti.Äiti käy siivoamassa niin juupa juu.Vapautuksen ihan varmaan saanut armeijasta aikoinaan.

• Anonyymi

Armeija on tosiaan käyty ja töissä käyty sen jälkeen. Nyt vain kävi niin onnekkaasti, että pääsin eläkkeelle.

Äiti on siivousintoilja, joten hän käy siivoamassa mumminkin palvelutalon asunnon. Lisäksi yritti siivota poikani asuntoa, mutta poikani ei pitänyt siitä. Minulle kyllä käy äidin tekemät tupatarkastukset ja siivota sitten vaikka yhdessä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija on tosiaan käyty ja töissä käyty sen jälkeen. Nyt vain kävi niin onnekkaasti, että pääsin eläkkeelle.

Äiti on siivousintoilja, joten hän käy siivoamassa mumminkin palvelutalon asunnon. Lisäksi yritti siivota poikani asuntoa, mutta poikani ei pitänyt siitä. Minulle kyllä käy äidin tekemät tupatarkastukset ja siivota sitten vaikka yhdessä.

Mb_76

Nyt tämä selkeni. Olet siis edunvalvonnan piirissä ja edunvalvoja ei anna muuta kuin sen 120€/viikko. Ilmankos sitä säästöjä kertyy, kun sinulla on ihan hyvä eläke? Kuitenkin nämä rahat on edunvalvojan takana ja antaa tehdä maltillisia 500€ nostoja esim. jouluna.

Eli siinä se meidän työnsankari!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tämä selkeni. Olet siis edunvalvonnan piirissä ja edunvalvoja ei anna muuta kuin sen 120€/viikko. Ilmankos sitä säästöjä kertyy, kun sinulla on ihan hyvä eläke? Kuitenkin nämä rahat on edunvalvojan takana ja antaa tehdä maltillisia 500€ nostoja esim. jouluna.

😆😅😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki oikein! Olen tosiaan edunvalvonnan piirissä ja tämä on monelle vajaakuntoiselle hyvä asia.

Nyt on tosiaan 15 000€ edunvalvonnan säästötilillä. Eli itse lasken että sellainen 10 000€ olisi hyvä olla tilillä. Käytettävissä olisi sen 5000€, mutta kohteita ei ole mitä ostaisin.

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki oikein! Olen tosiaan edunvalvonnan piirissä ja tämä on monelle vajaakuntoiselle hyvä asia.

Nyt on tosiaan 15 000€ edunvalvonnan säästötilillä. Eli itse lasken että sellainen 10 000€ olisi hyvä olla tilillä. Käytettävissä olisi sen 5000€, mutta kohteita ei ole mitä ostaisin.

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

Hyvä, että uskallat rohkeasti kertoa näistä asioista. Maltillisella rahankäytöllä ja edunvalvonnan avustuksella talouspuoli ainakin pysyy hanskassa.

Nuo on varsin maltilliset ostokset tuo kello ja kännykkä. Ei eläkelläinen mitään älykännyä tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

Tekisi hyvää monelle tälläkin palstalla antaa asiat edunvalvonnan piiriin. Täällä on näitä syökää heinää ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekisi hyvää monelle tälläkin palstalla antaa asiat edunvalvonnan piiriin. Täällä on näitä syökää heinää ihmisiä.

Ja sähköpatteri kainalossa. Mitähän kuuluu nykyään? Onko vielä poikkis ja aviomies messissä?

• Anonyymi
        UUSI

Joistakin ammateistahan on päässyt eläkkeelle jo 45 vuotiaana, vai onko jo muuttunut?

• Anonyymi

Kello?
      Olen joskus muutama kymmene vuotta sitten ostanut uuden kellon koska vanhaa, liikevevetoista ei saanut enää henkkiin.
      Työelämässä ollessanikaan, en koskaan lomilla pitänyt kelloa ranteessani.
      Vuosiin en edes ole tiennyt missä kelloni on.
      Vanhan ukon doro kännykkäni on lojunut oh:n pöydällä ja vaimoni on vastannut siihen ja katsonut aiheuttavatko saapuneet tekstiviestit minun häiritsemistä.
      Puhelu? Hei! Katson onko se pytyllä!

• Anonyymi

Kuka nykypäivänä kelloa pitää, ei juuri kukaan. Känny on taskussa, kello on siinä. Tämä rannekello on niin mennyttä aikaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä sitä kelloa ranteesta on helpompi vilkaista kuin kaivaa kännyä taskusta/ laukusta, elllet sitten kulje koko ajan känny kädessä niinkuin moni näyttää tekevän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitä kelloa ranteesta on helpompi vilkaista kuin kaivaa kännyä taskusta/ laukusta, elllet sitten kulje koko ajan känny kädessä niinkuin moni näyttää tekevän.

Puhelin on jossakin kaapin päällä latauksessa ja älykello ranteessa. Siitä näkee
        heti onko soittaja tuttu vain joku vitamiinikauppias, jolle ei vastata lainkaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No tiedä helppoudesta, ei noita nykypäivänä enää juuri kukaan käytä. Aivan menneen ajan tuote kuten lankapuhelin.

• Anonyymi

Päädyitkö edunvalvontaan ryyppäämisen/pelaamisen vuoksi?

• Anonyymi

Kello on tärkeä. Eilen unohtui laittaa kello käteen. Jos kello kestää siitä on iloa pitkäksi ajaksi ja sen avulla voi määrittää, missä ajassa vuorokautta, kuukautta yms. operoidaan.
      Toivottavasti saat kellon, joka voi täyttää tarkoituksesi, olipa se sitten ulkonäkö tai jokin toiminnallisuus. Valitettavasti kellomaailmakin menee muotien mukaan. Ja silloin voi syntyä tilanteita, että hankkii esim. johonkin erikoiskäyttöön suunnitellun tai sitä jäljittelevän kellon. Vaikka tarve olisi esim. jonkin yleismallisen kellon, joka soveltuisi paremmin omiin tarpeisiin.

• Anonyymi

Et sinä tarvitse kelloa kuin 60% alelapputunnin alkamiseen. Muuten sinun menemiset ja tulemiset eivät ole riippuvaisia kellonajasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä tarvitse kelloa kuin 60% alelapputunnin alkamiseen. Muuten sinun menemiset ja tulemiset eivät ole riippuvaisia kellonajasta.

Sekin on tärkeä asia. Jos kello on kestävä ja kyseiseen käyttötarkoitukseen soveltuva, voi sitä käyttää alelaariakojenkin ilmoittamiseen.
        Tänään muistin laittaa kellon ranteeseen. Ja nyt on sitten helpompi, jos tahtoo tietää kellonajan.

• Anonyymi
      UUSI

Punaiset paperit saanut armeijan takia ja pukeutuu varustelekan ja mökkimiehen vaatteisiin niin mistä näitä sikiää. Älytön ostos joku rannekello 200eur huom kirjoitatte köyhyyspalstalle.

• Anonyymi
        UUSI

Köyhyyshän on nimenomaan aiheutunut liiallisesta ostamisesta.
        Jos pitää ostosintonsa kohtuullisena niin jää jonkin verran säästöönkin rahaa.
        Tälläisellä maltillisella talouspolitiikalla on pärjännyt jo vuosikymmeniä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhyyshän on nimenomaan aiheutunut liiallisesta ostamisesta.
        Jos pitää ostosintonsa kohtuullisena niin jää jonkin verran säästöönkin rahaa.
        Tälläisellä maltillisella talouspolitiikalla on pärjännyt jo vuosikymmeniä.

Jos kello on tarkoitukseensa soveltuva, sitä voidaan käyttää kellonajan katsomiseen.
        Jos kello on kestävä, niin ei tarvitse aina ostaa uutta kelloa.
        Silloin jää enemmän elintarvikeisiin, maitoon, colaan ja mehuihin käytettäväksi.

• Anonyymi
        UUSI

Armeija on suoritettu kunnialla, myöskin työsuhteet ja koulutukset. Olen hyvin koulutettu. Nyt olen kyllä onnellisesti työkyv.eläkkellä. En kehtaisi pitää Varustelekan kamoja, jos armeija ei olisi käyty. Vielä menee armeija-aikaiset vaatteet päälle. Paino on junnannut paikallaan sen 30v. En ole ylipainoinen.

Olen sen verran vanhanaikainen, joten kello pitää omistaa. Nyt on ollut tämä nykyinen jo 25v ranteessa. Tämä on niitä harvoja miesten koruja. Eihän näitä tarvitse joka vuosi ostaa, vaan nämä kestää vuosikymmeniä.

Kaikesta muusta kyllä säästän, mutta en kellosta. Tuo on kuitenkin varsin maltillinen summa tuo 200€. Saman maksaa tatuointi, joten tämä on kaikkien saavutettavissa, jos haluaa!

Mb_76

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija on suoritettu kunnialla, myöskin työsuhteet ja koulutukset. Olen hyvin koulutettu. Nyt olen kyllä onnellisesti työkyv.eläkkellä. En kehtaisi pitää Varustelekan kamoja, jos armeija ei olisi käyty. Vielä menee armeija-aikaiset vaatteet päälle. Paino on junnannut paikallaan sen 30v. En ole ylipainoinen.

Olen sen verran vanhanaikainen, joten kello pitää omistaa. Nyt on ollut tämä nykyinen jo 25v ranteessa. Tämä on niitä harvoja miesten koruja. Eihän näitä tarvitse joka vuosi ostaa, vaan nämä kestää vuosikymmeniä.

Kaikesta muusta kyllä säästän, mutta en kellosta. Tuo on kuitenkin varsin maltillinen summa tuo 200€. Saman maksaa tatuointi, joten tämä on kaikkien saavutettavissa, jos haluaa!

Mb_76

Itsellä on takana hyvä työura metallialalta. Finanssikriisi vei vakituisen työpaikan minulta. Tienasin ihan hyvin ja olen myös kouluttautunut lisää metallialalta. Hitsaajaksi. Sitten olen tehnyt näitä metallialan töitä hitsaajana kuntouttavana.

Sitten pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle, ja kiitos työvuosien eläke on hyvä.

Kelloa odotan joululahjaksi!

Mb_76

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä on takana hyvä työura metallialalta. Finanssikriisi vei vakituisen työpaikan minulta. Tienasin ihan hyvin ja olen myös kouluttautunut lisää metallialalta. Hitsaajaksi. Sitten olen tehnyt näitä metallialan töitä hitsaajana kuntouttavana.

Sitten pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle, ja kiitos työvuosien eläke on hyvä.

Kelloa odotan joululahjaksi!

Mb_76

Eläkelläisen on hyvä nähdä aika rannekellosta. Pysyy näin ajantaju ja näkee mikä viikonpäivä on käsillä.

• Anonyymi
      UUSI

Ihmisethän on korviaan myöten veloissa juuri liiallisen ostamisen takia. Markkinointi toimii.Nyt ollaan köyhyyspalstalla ja moni toimeentulotuella niin suhteellisuutta vähän mihinkään kelloon 200euroa ei sen puoleen olen tän vuoden puolella ostanut,älytelkkarin,älykänny,partakone. Joskus vaan täytyy uusia ja ens vuonna varm pesukone.

• Anonyymi
      UUSI

Osa ihmisistä ostaa kellon.

• Anonyymi
        UUSI

Miesten koruista tämä on loistava sijoitus, tämä kello. Tatuoinista tulee mieleen linnavenkulat ja merimiehet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten koruista tämä on loistava sijoitus, tämä kello. Tatuoinista tulee mieleen linnavenkulat ja merimiehet.

Joskus aikoinaan...nykyään kun mainitaan tatskat tulee mieleen kokit, paskamuusikot ja fitnesshutsut

• Anonyymi
      UUSI

Jos kellon ostaa niin sen pitää olla Certina kun vanhimpia merkkejä.

• Anonyymi
        UUSI

Itse pidän kanssa Certinan malleista. Nämä on myös kohtuulisen edullisia. 500€ saa tälläisen sähköllä toimivan Certinan. Minusta nämä on luotettavampia käyttökelloina, kuin nämä vieterivetoiset automaatti kellot.

https://www.laatukellot.fi/certina/ds-multi-8/c020-419-11-052-01/80441

Minulle kellon toimivuus on tärkeä ja pariston vaihtoa vaille on tämäkin Certina kun kilometrit tulee täyteen. Tiedä vaikka menisi ostoslistalle tulevaisuudessa!

Mb_76

• Anonyymi
      UUSI

Sinä et tee kellolla mittään.
      Korkeintaan vessassa otat aikaa.

SAVO .Sumatra

• Anonyymi
      UUSI

Kello ranteessa? Ei nyt hitto, millä vuosikymmenellä elät? Eihän nykypäivänä kukaan käytä kelloa! Kello on puhelimessa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä muotitietoiset ostavat näitä laatukelloja. Tuo Certina on vielä edullinen. 1000€-5000€ maksaa nämä lelut. Tuossa on järkeä, ostaa sen Casion arkikelloksi ja Certinan juhlakelloksi. Tällä pärjää arjessa ja juhlassa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muotitietoiset ostavat näitä laatukelloja. Tuo Certina on vielä edullinen. 1000€-5000€ maksaa nämä lelut. Tuossa on järkeä, ostaa sen Casion arkikelloksi ja Certinan juhlakelloksi. Tällä pärjää arjessa ja juhlassa!

Edullisellakin pääsee, jos on viitseliäisyytä. Nuo kello-ostokset ei kaada taloutta. Minusta on typerää tämä älykännykän jatkuva nyplääminen ja sitä kautta näkee kellon ja muutkin tiedot. Samaa massaa on muiden sukankuluttajien kanssa. Kellon omistajaa pidetään outona lintuna. Vielä jos ei ole lähtenyt tähän tatuoiti hömpötykseen mukaan. Eikä älyvapaaseen alylaitteiden hommaamiseen.

Jo pelkästään tällä älykellon hommaamisen hinnalla saa ihan oikean kellon.

Mb_76

• Anonyymi
      UUSI

Tolla rahalla saa paljon maggaraa ja putkivelliä siihen kyhää makarylleistä.

Maitoa elikkäs tissihikee,
      makaronija
      suolaa
      ja sitten sitä maggaraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      112
      4568
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      27
      3324
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3145
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      44
      2949
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      119
      2779
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      49
      2777
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2569
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2305
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2115
    10. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      7
      1911
    Aihe