Kellon osto

Anonyymi-ap

Nyt on tiillä sen 500€ joulurahoja. Ajattelin hommata uuden kellon, kun vanha on kulunut. Casio G-Shock, kello pitäisi hommata. Tämä on varsin kohtuullinen summa kellosta tämä 200€. Mielenkiinnolla odotan, millainen aikarauta sieltä tulee. Loput menee tästä läheisille joulurahoina. Äidiltä saan kyllä jouluaterian ja 100€. Pitää alkaa säästämään siihen uuteen näppäinpuhelimeen.

Mb_76

188

2348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sitten kehtaa ostaa älykännykkää, vaan tyydyt tuohon seniorimaliin? No jokainen tyylillään.

• Anonyymi

Aika edullinen on tuo sinun kello. Voi olla kyllä ihan hyväkin kello ja aika näyttää millainen se on. Parempi ostos kyllä kuin tatskat tai lävistykset.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija suosittelee tätä kelloa, ja minäkin pidän joistain malleista. Minulla on myös paljon Varustelekan ja mökkimiehen vaatteita. Joten tämä uusi hankinta on järkevä lisä.

https://vuodenmies.com/millainen-kello-armeijaan/

Mb_76

Oletko eläkkeellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko eläkkeellä?

Olen eläkkeellä, mutta minulla on pitkä työhistoria. Eläke on siis hyvä. Ei näitä ostoksia ja säästämisiä sossurahoilla tehdä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen eläkkeellä, mutta minulla on pitkä työhistoria. Eläke on siis hyvä. Ei näitä ostoksia ja säästämisiä sossurahoilla tehdä.

Mb_76

Erikoista. Nuo vaahtoamiset säästämisestä ja budjetista nimenomaan viittaavat pienituloisuuteen kun ostoksetkin noin halpoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Eli toisin sanoen työkyvyttömyys eläkkeellä? Osuinko oikeaan? Ilmeisesti ikää on sen noin 50vuotta. Kiva, että eläke on riittävä ja voi toteuttaa näitä pieniä hankintoja ja virkistymistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli toisin sanoen työkyvyttömyys eläkkeellä? Osuinko oikeaan? Ilmeisesti ikää on sen noin 50vuotta. Kiva, että eläke on riittävä ja voi toteuttaa näitä pieniä hankintoja ja virkistymistä.

50v eläkelläisvaari. Ilmankos sillä niin hyvin menee, kun on eläkkeellä. Säästöjäkin on kertynyt rutkasti. Tasan ei käy onnen lahjat. Hyvähän se on muita neuvoa säästämisestä kun itsellä on varma leipä.

• Anonyymi00164

Tai tupakka tai kalja.

• Anonyymi00166
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Pitkä työhistoria,hauska valhe.

• Anonyymi00190
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Jos tuo 76 nimimerkissäsi on syntymävuotesi, niin täytät vasta 50v tänä vuonna.
        Ja olet jo useamman vuoden kirjoitellut eläkeläisenäkin juttujasi suomi24:n palstoille.
        Hmm...
        Vaikka olisitkin ihan hiljattain vasta jäänyt eläkkeelle, sanotaan viiden vuoden sisällä ja olisit aloittanut työnteon heti peruskoulun jälkeen 15-vuotiaana, niin olet nippa nappa ehtinyt olemaan 30v työelämässä tekemässä työuraa. Onhan 30v paljon myös, mutta huomattavasti vähemmän kuin 40-45v, mikä on yleisin eläkeläisten työuran pituus. Siis olettaen että puhutaan työeläkkeestä.
        Ja harva 15-vuotias pääsee nopeasti "herkkuhommiin", mistä kertyy suurta eläkekertymää.
        Joten.. Mahtaako eläkkeesi olla edes 1500-2000€ tietämillä, mikä on kaiketi miehillä aika normi eläke nettona.
        Eli tuntuu siltä, että puhut paska tai satuilet ainakin todella railakkaasti.
        Ja jos tuo sinun nimimerkkisi 76 on ikäsi, niin sitten voi ollakin, että sinulla on pitkä työhistoria ja sitä kautta vähintäänkin hyvä eläke.
        Mutta se meinaa taas sitä, että sinulla on kyllä sitten helvetin vanha äiti. Täytyy olla jo liki 100-vuotias, tai 90-vuotias vähintäänkin, jos sai sinut teini-ikäisenä.
        No, moni muukin on huomannut nuo ristiriitaisuudet kirjoituksissasi.
        Olet melko varmaan tosiaan noin 50-vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö, jonka eläke on ehkä jotain tonnin luokkaa. Joillekin tonnin eläke on jo hiton hyvä eläke, toiselle ei.
        Ja esimerkksi Pitkänniemen sairaalassahan ei ole potilaita ollenkaan, on vain työntekijöitä.
        Ymmärrätkö vihjeen?;) Tiedän vaan tuonkin knoppitiedon entisen ammattini puolesta, kun tuli kuskattua viikonloppulomalaisia sieltä kotiin sukuloimaan silloin tällöin. Silloin siellä oli tyyliin 150 lääkäriä ym työntekijää, eikä yhtäkään mt-potilasta.
        Toki kyllä tuon kokoisestakin eläkkeestä ainakin pienen säästämisen jälkeen saa ostettua satkun tai kahden hintaisen kellon.
        Kivat sulle, oikeasti.

• Anonyymi00194
        UUSI
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Jos tuo 76 nimimerkissäsi on syntymävuotesi, niin täytät vasta 50v tänä vuonna.
        Ja olet jo useamman vuoden kirjoitellut eläkeläisenäkin juttujasi suomi24:n palstoille.
        Hmm...
        Vaikka olisitkin ihan hiljattain vasta jäänyt eläkkeelle, sanotaan viiden vuoden sisällä ja olisit aloittanut työnteon heti peruskoulun jälkeen 15-vuotiaana, niin olet nippa nappa ehtinyt olemaan 30v työelämässä tekemässä työuraa. Onhan 30v paljon myös, mutta huomattavasti vähemmän kuin 40-45v, mikä on yleisin eläkeläisten työuran pituus. Siis olettaen että puhutaan työeläkkeestä.
        Ja harva 15-vuotias pääsee nopeasti "herkkuhommiin", mistä kertyy suurta eläkekertymää.
        Joten.. Mahtaako eläkkeesi olla edes 1500-2000€ tietämillä, mikä on kaiketi miehillä aika normi eläke nettona.
        Eli tuntuu siltä, että puhut paska tai satuilet ainakin todella railakkaasti.
        Ja jos tuo sinun nimimerkkisi 76 on ikäsi, niin sitten voi ollakin, että sinulla on pitkä työhistoria ja sitä kautta vähintäänkin hyvä eläke.
        Mutta se meinaa taas sitä, että sinulla on kyllä sitten helvetin vanha äiti. Täytyy olla jo liki 100-vuotias, tai 90-vuotias vähintäänkin, jos sai sinut teini-ikäisenä.
        No, moni muukin on huomannut nuo ristiriitaisuudet kirjoituksissasi.
        Olet melko varmaan tosiaan noin 50-vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö, jonka eläke on ehkä jotain tonnin luokkaa. Joillekin tonnin eläke on jo hiton hyvä eläke, toiselle ei.
        Ja esimerkksi Pitkänniemen sairaalassahan ei ole potilaita ollenkaan, on vain työntekijöitä.
        Ymmärrätkö vihjeen?;) Tiedän vaan tuonkin knoppitiedon entisen ammattini puolesta, kun tuli kuskattua viikonloppulomalaisia sieltä kotiin sukuloimaan silloin tällöin. Silloin siellä oli tyyliin 150 lääkäriä ym työntekijää, eikä yhtäkään mt-potilasta.
        Toki kyllä tuon kokoisestakin eläkkeestä ainakin pienen säästämisen jälkeen saa ostettua satkun tai kahden hintaisen kellon.
        Kivat sulle, oikeasti.

Olen kyllä yli 50+vuotta. Tuo Mb_76 viittaa autovalintaan. Äiti taas on sen n. 70v. Äiti vielä käy siivolemassa minun asunnon ja antaa perintörahoja sen 100€ käynti.
        siivotkoon jos haluaa, vaikka perus-siisti olen itsekkin ja harrastan sisustusta.

Mb_76

• Anonyymi

Välillä tämä nimimerkki mb_76 on noin 70v ja sitten 50v... mitenkä 50v ja eläkkeellä nooh nupista tietysti.Äiti käy siivoamassa niin juupa juu.Vapautuksen ihan varmaan saanut armeijasta aikoinaan.

• Anonyymi

Armeija on tosiaan käyty ja töissä käyty sen jälkeen. Nyt vain kävi niin onnekkaasti, että pääsin eläkkeelle.

Äiti on siivousintoilja, joten hän käy siivoamassa mumminkin palvelutalon asunnon. Lisäksi yritti siivota poikani asuntoa, mutta poikani ei pitänyt siitä. Minulle kyllä käy äidin tekemät tupatarkastukset ja siivota sitten vaikka yhdessä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija on tosiaan käyty ja töissä käyty sen jälkeen. Nyt vain kävi niin onnekkaasti, että pääsin eläkkeelle.

Äiti on siivousintoilja, joten hän käy siivoamassa mumminkin palvelutalon asunnon. Lisäksi yritti siivota poikani asuntoa, mutta poikani ei pitänyt siitä. Minulle kyllä käy äidin tekemät tupatarkastukset ja siivota sitten vaikka yhdessä.

Mb_76

Nyt tämä selkeni. Olet siis edunvalvonnan piirissä ja edunvalvoja ei anna muuta kuin sen 120€/viikko. Ilmankos sitä säästöjä kertyy, kun sinulla on ihan hyvä eläke? Kuitenkin nämä rahat on edunvalvojan takana ja antaa tehdä maltillisia 500€ nostoja esim. jouluna.

Eli siinä se meidän työnsankari!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tämä selkeni. Olet siis edunvalvonnan piirissä ja edunvalvoja ei anna muuta kuin sen 120€/viikko. Ilmankos sitä säästöjä kertyy, kun sinulla on ihan hyvä eläke? Kuitenkin nämä rahat on edunvalvojan takana ja antaa tehdä maltillisia 500€ nostoja esim. jouluna.

😆😅😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki oikein! Olen tosiaan edunvalvonnan piirissä ja tämä on monelle vajaakuntoiselle hyvä asia.

Nyt on tosiaan 15 000€ edunvalvonnan säästötilillä. Eli itse lasken että sellainen 10 000€ olisi hyvä olla tilillä. Käytettävissä olisi sen 5000€, mutta kohteita ei ole mitä ostaisin.

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki oikein! Olen tosiaan edunvalvonnan piirissä ja tämä on monelle vajaakuntoiselle hyvä asia.

Nyt on tosiaan 15 000€ edunvalvonnan säästötilillä. Eli itse lasken että sellainen 10 000€ olisi hyvä olla tilillä. Käytettävissä olisi sen 5000€, mutta kohteita ei ole mitä ostaisin.

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

Hyvä, että uskallat rohkeasti kertoa näistä asioista. Maltillisella rahankäytöllä ja edunvalvonnan avustuksella talouspuoli ainakin pysyy hanskassa.

Nuo on varsin maltilliset ostokset tuo kello ja kännykkä. Ei eläkelläinen mitään älykännyä tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaa siis potin kasvaa!

Mb_76

Tekisi hyvää monelle tälläkin palstalla antaa asiat edunvalvonnan piiriin. Täällä on näitä syökää heinää ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekisi hyvää monelle tälläkin palstalla antaa asiat edunvalvonnan piiriin. Täällä on näitä syökää heinää ihmisiä.

Ja sähköpatteri kainalossa. Mitähän kuuluu nykyään? Onko vielä poikkis ja aviomies messissä?

• Anonyymi

Joistakin ammateistahan on päässyt eläkkeelle jo 45 vuotiaana, vai onko jo muuttunut?

• Anonyymi

Kello?
      Olen joskus muutama kymmene vuotta sitten ostanut uuden kellon koska vanhaa, liikevevetoista ei saanut enää henkkiin.
      Työelämässä ollessanikaan, en koskaan lomilla pitänyt kelloa ranteessani.
      Vuosiin en edes ole tiennyt missä kelloni on.
      Vanhan ukon doro kännykkäni on lojunut oh:n pöydällä ja vaimoni on vastannut siihen ja katsonut aiheuttavatko saapuneet tekstiviestit minun häiritsemistä.
      Puhelu? Hei! Katson onko se pytyllä!

• Anonyymi

Kuka nykypäivänä kelloa pitää, ei juuri kukaan. Känny on taskussa, kello on siinä. Tämä rannekello on niin mennyttä aikaa.

• Anonyymi

Kyllä sitä kelloa ranteesta on helpompi vilkaista kuin kaivaa kännyä taskusta/ laukusta, elllet sitten kulje koko ajan känny kädessä niinkuin moni näyttää tekevän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitä kelloa ranteesta on helpompi vilkaista kuin kaivaa kännyä taskusta/ laukusta, elllet sitten kulje koko ajan känny kädessä niinkuin moni näyttää tekevän.

Puhelin on jossakin kaapin päällä latauksessa ja älykello ranteessa. Siitä näkee
        heti onko soittaja tuttu vain joku vitamiinikauppias, jolle ei vastata lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tiedä helppoudesta, ei noita nykypäivänä enää juuri kukaan käytä. Aivan menneen ajan tuote kuten lankapuhelin.

• Anonyymi00108
        Anonyymi kirjoitti:

No tiedä helppoudesta, ei noita nykypäivänä enää juuri kukaan käytä. Aivan menneen ajan tuote kuten lankapuhelin.

Lankapuhelinhan on luksusta ja muotia nykyään. Itsekkin ostaisin, mutta ei ole varoja. Kelloilla on sama juttu, eli on luksustuotteita. Ei nämä mihinkään häviä nämä markkinat. Muotitietoisten toiveita nämä puhelimet/kellot.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Lankapuhelinhan on luksusta ja muotia nykyään. Itsekkin ostaisin, mutta ei ole varoja. Kelloilla on sama juttu, eli on luksustuotteita. Ei nämä mihinkään häviä nämä markkinat. Muotitietoisten toiveita nämä puhelimet/kellot.

Ja mihin sen lankapuhelimen kytkisit? Ei ole missään enää linjoja käytössä.

• Anonyymi

Päädyitkö edunvalvontaan ryyppäämisen/pelaamisen vuoksi?

• Anonyymi

Kello on tärkeä. Eilen unohtui laittaa kello käteen. Jos kello kestää siitä on iloa pitkäksi ajaksi ja sen avulla voi määrittää, missä ajassa vuorokautta, kuukautta yms. operoidaan.
      Toivottavasti saat kellon, joka voi täyttää tarkoituksesi, olipa se sitten ulkonäkö tai jokin toiminnallisuus. Valitettavasti kellomaailmakin menee muotien mukaan. Ja silloin voi syntyä tilanteita, että hankkii esim. johonkin erikoiskäyttöön suunnitellun tai sitä jäljittelevän kellon. Vaikka tarve olisi esim. jonkin yleismallisen kellon, joka soveltuisi paremmin omiin tarpeisiin.

• Anonyymi

Et sinä tarvitse kelloa kuin 60% alelapputunnin alkamiseen. Muuten sinun menemiset ja tulemiset eivät ole riippuvaisia kellonajasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä tarvitse kelloa kuin 60% alelapputunnin alkamiseen. Muuten sinun menemiset ja tulemiset eivät ole riippuvaisia kellonajasta.

Sekin on tärkeä asia. Jos kello on kestävä ja kyseiseen käyttötarkoitukseen soveltuva, voi sitä käyttää alelaariakojenkin ilmoittamiseen.
        Tänään muistin laittaa kellon ranteeseen. Ja nyt on sitten helpompi, jos tahtoo tietää kellonajan.

• Anonyymi

Punaiset paperit saanut armeijan takia ja pukeutuu varustelekan ja mökkimiehen vaatteisiin niin mistä näitä sikiää. Älytön ostos joku rannekello 200eur huom kirjoitatte köyhyyspalstalle.

• Anonyymi

Köyhyyshän on nimenomaan aiheutunut liiallisesta ostamisesta.
        Jos pitää ostosintonsa kohtuullisena niin jää jonkin verran säästöönkin rahaa.
        Tälläisellä maltillisella talouspolitiikalla on pärjännyt jo vuosikymmeniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhyyshän on nimenomaan aiheutunut liiallisesta ostamisesta.
        Jos pitää ostosintonsa kohtuullisena niin jää jonkin verran säästöönkin rahaa.
        Tälläisellä maltillisella talouspolitiikalla on pärjännyt jo vuosikymmeniä.

Jos kello on tarkoitukseensa soveltuva, sitä voidaan käyttää kellonajan katsomiseen.
        Jos kello on kestävä, niin ei tarvitse aina ostaa uutta kelloa.
        Silloin jää enemmän elintarvikeisiin, maitoon, colaan ja mehuihin käytettäväksi.

• Anonyymi

Armeija on suoritettu kunnialla, myöskin työsuhteet ja koulutukset. Olen hyvin koulutettu. Nyt olen kyllä onnellisesti työkyv.eläkkellä. En kehtaisi pitää Varustelekan kamoja, jos armeija ei olisi käyty. Vielä menee armeija-aikaiset vaatteet päälle. Paino on junnannut paikallaan sen 30v. En ole ylipainoinen.

Olen sen verran vanhanaikainen, joten kello pitää omistaa. Nyt on ollut tämä nykyinen jo 25v ranteessa. Tämä on niitä harvoja miesten koruja. Eihän näitä tarvitse joka vuosi ostaa, vaan nämä kestää vuosikymmeniä.

Kaikesta muusta kyllä säästän, mutta en kellosta. Tuo on kuitenkin varsin maltillinen summa tuo 200€. Saman maksaa tatuointi, joten tämä on kaikkien saavutettavissa, jos haluaa!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armeija on suoritettu kunnialla, myöskin työsuhteet ja koulutukset. Olen hyvin koulutettu. Nyt olen kyllä onnellisesti työkyv.eläkkellä. En kehtaisi pitää Varustelekan kamoja, jos armeija ei olisi käyty. Vielä menee armeija-aikaiset vaatteet päälle. Paino on junnannut paikallaan sen 30v. En ole ylipainoinen.

Olen sen verran vanhanaikainen, joten kello pitää omistaa. Nyt on ollut tämä nykyinen jo 25v ranteessa. Tämä on niitä harvoja miesten koruja. Eihän näitä tarvitse joka vuosi ostaa, vaan nämä kestää vuosikymmeniä.

Kaikesta muusta kyllä säästän, mutta en kellosta. Tuo on kuitenkin varsin maltillinen summa tuo 200€. Saman maksaa tatuointi, joten tämä on kaikkien saavutettavissa, jos haluaa!

Mb_76

Itsellä on takana hyvä työura metallialalta. Finanssikriisi vei vakituisen työpaikan minulta. Tienasin ihan hyvin ja olen myös kouluttautunut lisää metallialalta. Hitsaajaksi. Sitten olen tehnyt näitä metallialan töitä hitsaajana kuntouttavana.

Sitten pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle, ja kiitos työvuosien eläke on hyvä.

Kelloa odotan joululahjaksi!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä on takana hyvä työura metallialalta. Finanssikriisi vei vakituisen työpaikan minulta. Tienasin ihan hyvin ja olen myös kouluttautunut lisää metallialalta. Hitsaajaksi. Sitten olen tehnyt näitä metallialan töitä hitsaajana kuntouttavana.

Sitten pääsin työkyvyttömyys eläkkeelle, ja kiitos työvuosien eläke on hyvä.

Kelloa odotan joululahjaksi!

Mb_76

Eläkelläisen on hyvä nähdä aika rannekellosta. Pysyy näin ajantaju ja näkee mikä viikonpäivä on käsillä.

• Anonyymi00154

Kivasti hän kirjoittaa, ja mukava lukea muutakin kuin ainaista valitusta! Kiva että hällä menee hyvin.

• Anonyymi

Ihmisethän on korviaan myöten veloissa juuri liiallisen ostamisen takia. Markkinointi toimii.Nyt ollaan köyhyyspalstalla ja moni toimeentulotuella niin suhteellisuutta vähän mihinkään kelloon 200euroa ei sen puoleen olen tän vuoden puolella ostanut,älytelkkarin,älykänny,partakone. Joskus vaan täytyy uusia ja ens vuonna varm pesukone.

• Anonyymi

Osa ihmisistä ostaa kellon.

• Anonyymi

Miesten koruista tämä on loistava sijoitus, tämä kello. Tatuoinista tulee mieleen linnavenkulat ja merimiehet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten koruista tämä on loistava sijoitus, tämä kello. Tatuoinista tulee mieleen linnavenkulat ja merimiehet.

Joskus aikoinaan...nykyään kun mainitaan tatskat tulee mieleen kokit, paskamuusikot ja fitnesshutsut

• Anonyymi

Jos kellon ostaa niin sen pitää olla Certina kun vanhimpia merkkejä.

• Anonyymi

Itse pidän kanssa Certinan malleista. Nämä on myös kohtuulisen edullisia. 500€ saa tälläisen sähköllä toimivan Certinan. Minusta nämä on luotettavampia käyttökelloina, kuin nämä vieterivetoiset automaatti kellot.

https://www.laatukellot.fi/certina/ds-multi-8/c020-419-11-052-01/80441

Minulle kellon toimivuus on tärkeä ja pariston vaihtoa vaille on tämäkin Certina kun kilometrit tulee täyteen. Tiedä vaikka menisi ostoslistalle tulevaisuudessa!

Mb_76

• Anonyymi

Sinä et tee kellolla mittään.
      Korkeintaan vessassa otat aikaa.

SAVO .Sumatra

• Anonyymi

Kello ranteessa? Ei nyt hitto, millä vuosikymmenellä elät? Eihän nykypäivänä kukaan käytä kelloa! Kello on puhelimessa.

• Anonyymi

Kyllä muotitietoiset ostavat näitä laatukelloja. Tuo Certina on vielä edullinen. 1000€-5000€ maksaa nämä lelut. Tuossa on järkeä, ostaa sen Casion arkikelloksi ja Certinan juhlakelloksi. Tällä pärjää arjessa ja juhlassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muotitietoiset ostavat näitä laatukelloja. Tuo Certina on vielä edullinen. 1000€-5000€ maksaa nämä lelut. Tuossa on järkeä, ostaa sen Casion arkikelloksi ja Certinan juhlakelloksi. Tällä pärjää arjessa ja juhlassa!

Edullisellakin pääsee, jos on viitseliäisyytä. Nuo kello-ostokset ei kaada taloutta. Minusta on typerää tämä älykännykän jatkuva nyplääminen ja sitä kautta näkee kellon ja muutkin tiedot. Samaa massaa on muiden sukankuluttajien kanssa. Kellon omistajaa pidetään outona lintuna. Vielä jos ei ole lähtenyt tähän tatuoiti hömpötykseen mukaan. Eikä älyvapaaseen alylaitteiden hommaamiseen.

Jo pelkästään tällä älykellon hommaamisen hinnalla saa ihan oikean kellon.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edullisellakin pääsee, jos on viitseliäisyytä. Nuo kello-ostokset ei kaada taloutta. Minusta on typerää tämä älykännykän jatkuva nyplääminen ja sitä kautta näkee kellon ja muutkin tiedot. Samaa massaa on muiden sukankuluttajien kanssa. Kellon omistajaa pidetään outona lintuna. Vielä jos ei ole lähtenyt tähän tatuoiti hömpötykseen mukaan. Eikä älyvapaaseen alylaitteiden hommaamiseen.

Jo pelkästään tällä älykellon hommaamisen hinnalla saa ihan oikean kellon.

Mb_76

Eihän sinun talous voi "kaatua" kun rahat ovat edunvalvojan takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sinun talous voi "kaatua" kun rahat ovat edunvalvojan takana.

Rahat, eläkkeet menee tosiaan edunvalvojan tilille, mutta nämä on minun rahoja. 15 000€ on nyt edunvalvonnan tilillä. Satunnaisesti antaa sen 500e omaan käyttöön, noin 3 kertaa vuodessa. 1500€ menee näihin nostoihin vuodessa. Jouluna, juhannuksena ja syksyllä poikien synttärille nostan sen 500€

Keittiön pöytään sain neuvoteltua sen tontun summan. Tämä on sellaista pakkosäästämistä ja itse olen tyytyväinen. Tuskin olisin itse pääsyt samoihin säästösummiin.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahat, eläkkeet menee tosiaan edunvalvojan tilille, mutta nämä on minun rahoja. 15 000€ on nyt edunvalvonnan tilillä. Satunnaisesti antaa sen 500e omaan käyttöön, noin 3 kertaa vuodessa. 1500€ menee näihin nostoihin vuodessa. Jouluna, juhannuksena ja syksyllä poikien synttärille nostan sen 500€

Keittiön pöytään sain neuvoteltua sen tontun summan. Tämä on sellaista pakkosäästämistä ja itse olen tyytyväinen. Tuskin olisin itse pääsyt samoihin säästösummiin.

Mb_76

Eli sinulta syynätään jokainen nosto ja joudut selvittämään, mihin kukin summa menee? Voi olla ihan hyväkin systeeemi ja rajoittaa noita sinun mielihaluja. Ilmeisesti pystyt toteuttamaan näitä pienemmilläkin summilla?

Nuo on edulliset ostokset tuo kellon, Casion osto. Menee joululahjana itselle. Jos saat sen 500€ joulurahaa, niin vielä jää jäljelle 300€.

• Anonyymi

Tolla rahalla saa paljon maggaraa ja putkivelliä siihen kyhää makarylleistä.

Maitoa elikkäs tissihikee,
      makaronija
      suolaa
      ja sitten sitä maggaraa.

• Anonyymi

Pitääkin miettiä, jos vaikka seuraavasta 500€ kesärahasta laittaisi Certinan kelloon sen 540€. Vähän menisi käyttövarjoa, mutta ei liikaa. Sitten on ihan asialliset kellot. Eli näitä kelloja on useampi. Asunto ei vaadi enää kuin ylläpitoa, joten se rahanreikä on jo poissa.

Mb_76

• Anonyymi

Eli sinulla on sama kaava, että kelloja pitää olla useita. Tatskan ottajilla on sama juttu, että pitää tatuoida lisää. Joskus on hyvä laittaa jarrut päälle näissä mielihaluissa.

• Anonyymi

On temu kelloja ja sitten on joitain perinteisiä kello merkkejä. Temu kelloissakin on näyttäviä malleja. Erityisesti vedettävissä kelloissa. Vedettävä kello on hieman sellainen klassisempi kokonaisuus. Joita voi kokeilla temun kautta. Muuten vedettäviä kelloja voi joskus löytyä kirppujen toreilta. Klassisissa kelloissa on myös edullisia malleja, joihin voi tavoitesäästää. Mutta se on sitten pitkäaikainen prosessi. Tai on oltava sellaisessa fyysisessä kunnossa, että voi olla syömättä hetken aikaa. Ja käyttää elintarvikerahat edulliseen klassiseen kelloon.

• Anonyymi

Rikkaat ja varattomat ohjelmassa oli tällä rikkaalla miehellä iso arsenaali kelloja halpis Casiosta aina 5000€ laatukelloon. Kertoi olevansa kelloharrastaja. Eli onko tämä kelloharrastus vain rikkaiden oikeus? Kuitenkin näitä edullisia ja näyttäviä kelloja on köyhemmillekin. Omasta viitseliäisyydestä vai on kiinni, että saa kunnon kellon.

• Anonyymi

Mihin köyhä tarvitsee kelloa, kun rikkaatkaan ei tarvitse?

• Anonyymi

Rikkaat nimen omaan ostaa näitä kelloja, ja monella on aika arsenaalit näitä. Siistissä järjestyksessä on kellot halpiskellosta kalliimimpiin versioihin. Ei ne mitään älykelloa tarvitse tai osta.

Itse pidän tästä Certinan sähkömallista, joten sen vielä ostan ja sekin rasti on sitten käyty kello ostoksista. Näillä kelloilla pärjää loppuelämän.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkaat nimen omaan ostaa näitä kelloja, ja monella on aika arsenaalit näitä. Siistissä järjestyksessä on kellot halpiskellosta kalliimimpiin versioihin. Ei ne mitään älykelloa tarvitse tai osta.

Itse pidän tästä Certinan sähkömallista, joten sen vielä ostan ja sekin rasti on sitten käyty kello ostoksista. Näillä kelloilla pärjää loppuelämän.

Mb_76

Tuo on hyvä linja, että on Casion arkikello, ja Certinan juhlakello. Ilmeisesti kerkesit ostamaan tämän vieterivetoisen 50v kellon. No onneksi et hankkinut 50v tatuointia. Kelloa on tarpeeksi tässä Casio Certina kelloissa. Ei kannata hommata rahan reikiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvä linja, että on Casion arkikello, ja Certinan juhlakello. Ilmeisesti kerkesit ostamaan tämän vieterivetoisen 50v kellon. No onneksi et hankkinut 50v tatuointia. Kelloa on tarpeeksi tässä Casio Certina kelloissa. Ei kannata hommata rahan reikiä.

Mutulla tuntuu että nämä Casion ja Certinan kellot on järkevä valinta köyhälle muotitietoiselle. Näillä tosiaan pärjää loppuelämän ja Certinaakin myydään sähköversiona joka hyvä valinta. Tulee huoltovapautta. Eli 700€ kustantaa nämä molemmat kellot. Jokaisen saavutettavissa. Köyhien kelloja, mutta toimivia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutulla tuntuu että nämä Casion ja Certinan kellot on järkevä valinta köyhälle muotitietoiselle. Näillä tosiaan pärjää loppuelämän ja Certinaakin myydään sähköversiona joka hyvä valinta. Tulee huoltovapautta. Eli 700€ kustantaa nämä molemmat kellot. Jokaisen saavutettavissa. Köyhien kelloja, mutta toimivia!

Tuo Casio G-Shock on kyllä armeijapoikien suosikki. Tiedä vaikka pelastuslaitos käyttäisi tätä kellomallia. Tuo 200€ on jo yläpäästä näiden hinnoista. Käy hyvin Varustelekan kamojen kanssa. Olethan käynyt armeijan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Casio G-Shock on kyllä armeijapoikien suosikki. Tiedä vaikka pelastuslaitos käyttäisi tätä kellomallia. Tuo 200€ on jo yläpäästä näiden hinnoista. Käy hyvin Varustelekan kamojen kanssa. Olethan käynyt armeijan?

En kehtaisi ostaa kamaa Varustelekalta, jos en olisi käynnyt armeijaa. 30v on aikaa siihen kun olin armeijassa. Hyviä muistoja, mutta nämäkin haalistuu.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kehtaisi ostaa kamaa Varustelekalta, jos en olisi käynnyt armeijaa. 30v on aikaa siihen kun olin armeijassa. Hyviä muistoja, mutta nämäkin haalistuu.

Mb_76

Ne ajelutti meitä lappiin leirille. Itse olin huoltojoukoissa siellä. Teltassa asuttiin sen 5 viikkoa ja korjattiin tykistön maalitauluja. Myöskin tehtiin uintiharjoituksia, eli mentiin näillä armeijan veneillä täyttä vauhtia ja sitten meidät heitettiin uimaan veneen kyydistä. Sen jälkeen kyllä pääsi saunaan lämmittelemään.

Muistoja on paljon ja nämäkin reissut meni valtion piikkiin. Siinä on isot rahat kyseessä, että pystyy kustantamaan nämä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ajelutti meitä lappiin leirille. Itse olin huoltojoukoissa siellä. Teltassa asuttiin sen 5 viikkoa ja korjattiin tykistön maalitauluja. Myöskin tehtiin uintiharjoituksia, eli mentiin näillä armeijan veneillä täyttä vauhtia ja sitten meidät heitettiin uimaan veneen kyydistä. Sen jälkeen kyllä pääsi saunaan lämmittelemään.

Muistoja on paljon ja nämäkin reissut meni valtion piikkiin. Siinä on isot rahat kyseessä, että pystyy kustantamaan nämä.

Mb_76

Meillä oli huoltojoukoissa sellainen maastomönkijä teloilla. Tällä me sitten ajeltiin pitkin soita ja korjattiin maalitauluja. Me vielä koristeltiin tätä maastoajoneuvoa poron sarvilla keulasta. Kivääriä ei tarvinnut pitää mukana, vaan nämä oli Sisu merkkisen rekan kyydissä. Hyvät fiilingit jäi siitä reissusta ja lakkoja poimittiin. Pääsi pois kasarmilta joka ahdistava paikka. Mieluummin metsässäkin.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli huoltojoukoissa sellainen maastomönkijä teloilla. Tällä me sitten ajeltiin pitkin soita ja korjattiin maalitauluja. Me vielä koristeltiin tätä maastoajoneuvoa poron sarvilla keulasta. Kivääriä ei tarvinnut pitää mukana, vaan nämä oli Sisu merkkisen rekan kyydissä. Hyvät fiilingit jäi siitä reissusta ja lakkoja poimittiin. Pääsi pois kasarmilta joka ahdistava paikka. Mieluummin metsässäkin.

Mb_76

Rovajärvellä siis oltiin. Muisti alkaa heikentyä vanhemmiten. Tosi kiva paikka vähän erinlaiseen elämään. Telttamajoitus ja saunat ja järvet löytyy. Menee ihan vaihtoehto lomana. Kesäaikana varsin mukava rentoutumispaikka. Sitten kyllä kävin talvella samassa paikassa ja kovapanos ammunnat oli aika hurjat. Tosi näky, kun keskellä yötä ammuttiin kovat piipussa valopäitä. Ihan hardcore kamaa. Tosi näky se kyllä on keskellä pimeintä talvea!

Mb_76

• Anonyymi

Minulla on tilillä 4 euroa. Enempää ei kannata pitää ettei kela rokota tukia. Kotona minulla on pelkästään kolikoita 700 euroa. Seteleitä yli 5000 euroa.

• Anonyymi

Eli mikä on sovelias kello köyhälle? Onko näitä muita merkkejä tarjolla? Linja on varsin maltillinen. Mutta jos löytyy joku muu malli, niin kertokaa.

• Anonyymi

Clas Ohlsonin prologue kello. Tässä yhdistyy hintalaatusuhde ja näyttää köyhän ranteessa tyylitietoiselta. Unohtakaa muut vaihtoehdot.

• Anonyymi

Pitää olla nuuka näistä pienistä summista, mitä saa käyttöön. Äiti soitti ja lupasi 100€ rahaa minulle jouluna. Myöskin lupasi kahdelle pojalleni sen 100€ per naama. Toisilla on varaa laittaa rahoja lahjaksi. Itse annan kanssa pojilleni sen 100€ per naama. Eli voi hommata äidillekkin kunnon lahjan Iittalalta. Siinä se 500€ onkin jo taputeltu.

Joulun mieluinen yllätys on tämä kellon hommaaminen!

Mb 76.

• Anonyymi

Että sinä jaksat.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että sinä jaksat.....

Budjektia budjetin perään. Monia varmasti kyllästytää tämä sepitys. Edunvalvonnassa tämä tyyppi on. Kylläkin edunvalvojat on tehnyt hyvän työn, ettei laita kaikkea sileäksi sen saman tien. Nehän ei lähde edunvalvonnassa kaikkien mielihalujen mukaan, vaan pitää olla pätevät syyt kullekkin nostolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Budjektia budjetin perään. Monia varmasti kyllästytää tämä sepitys. Edunvalvonnassa tämä tyyppi on. Kylläkin edunvalvojat on tehnyt hyvän työn, ettei laita kaikkea sileäksi sen saman tien. Nehän ei lähde edunvalvonnassa kaikkien mielihalujen mukaan, vaan pitää olla pätevät syyt kullekkin nostolle.

Hyvä, että on tällainen järjestemä kuin edunvalvonta. Tämä on vajaakuntoisille tärkeä. Ilmeisesti tälle Mb_76 henkilölle on kertynyt ihan mukavia summia "säästötilille". Kun ei ole mahdollista kuluttaa niitä, vaan joutuu miettimään sitä kellon ostoakin kahdesti. Pienessä niukkuudessa siis elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että on tällainen järjestemä kuin edunvalvonta. Tämä on vajaakuntoisille tärkeä. Ilmeisesti tälle Mb_76 henkilölle on kertynyt ihan mukavia summia "säästötilille". Kun ei ole mahdollista kuluttaa niitä, vaan joutuu miettimään sitä kellon ostoakin kahdesti. Pienessä niukkuudessa siis elää.

Näinhän se menee ja edunvalvonnan asiaksas ollaan. Sieltä on hyvä nipistää varoja elämiseen ja mielihaluihin. Pääasiassa mielihaluihin. Rahat riittää näihin pakollisiin menoihin tämä 120€/viikko. mutta muuten joutuu neuvottelemaan edunvalvojan kanssa näistä muista menoista. 1500€ on vakionosto jouluna ja juhannuksena ja synttäreillä. Eli 500€ per nosto.

Nytkin meni 200€ joulurahoista kellon ostoon. Onneksi äiti antaa sen 100€ kompensoimaan joulun menoja. Jatkuvaa killinkien syynäystä tämä on.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se menee ja edunvalvonnan asiaksas ollaan. Sieltä on hyvä nipistää varoja elämiseen ja mielihaluihin. Pääasiassa mielihaluihin. Rahat riittää näihin pakollisiin menoihin tämä 120€/viikko. mutta muuten joutuu neuvottelemaan edunvalvojan kanssa näistä muista menoista. 1500€ on vakionosto jouluna ja juhannuksena ja synttäreillä. Eli 500€ per nosto.

Nytkin meni 200€ joulurahoista kellon ostoon. Onneksi äiti antaa sen 100€ kompensoimaan joulun menoja. Jatkuvaa killinkien syynäystä tämä on.

Mb_76

Nehän huolehtii vuokran ja muitten pakollisten menojen kuluista. Ei tarvitse tehdä itse mitään, muuta kuin nostaa välillä rahoja mielihaluihin. Ja näitähän minulla riittää. Weberikin on vielä ostoslistalla, mutta tällä ei ole kiire, kun on ehjä Muurikan sähkökrilli. Paljon ei ole laitettavaa kotona, vaan se on vuoden rupeama ja sisustus alkaa olla valmis.

Mb_76

• Anonyymi

Itse en ikinä ole tykännyt rannekelloista. Minulla on useampi älypuhelin ja katson niistä kelloa.

• Anonyymi

Tuo on keskitason Casio tuo 200€. Tällä summalla saa jo laadukkaan G-Shockin. Kalleimathan kustantaa sen 500€! Varsin järkevä arkikelloksi. Juhlakello on sitten asia erikseen. Nämä maksaa vähän enemmän. 500€ saa juurikin Certinan kellon. Pärjää kyllä köyhän juhlissa tyylikkästi.

Taitaa vain olla näitä älypuhelimen nyplääjiä, joten kelloista ei tiedetä mitään?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ennenhän työnantajat muisti työntekijöitään kultakellolla 50v synttäreillä. Tämä kansan perinne on kyllä hiipunut ja joutuu itse ostamaan kellot. Onneksi pääsee edullisellakin kellojen suhteen. Hintahaarukka on siis 200-1000€. Kuudella sadalla saa jo hyvän kellon! Tietenkin kannattaa olla halpismerkkikin mukana, eli kvartsi kello. Näissä on luotettavuus etuna, pelkkä patterin vaihto riittää määräajoin. Näitäkin myydään luotettavina kapistuksina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennenhän työnantajat muisti työntekijöitään kultakellolla 50v synttäreillä. Tämä kansan perinne on kyllä hiipunut ja joutuu itse ostamaan kellot. Onneksi pääsee edullisellakin kellojen suhteen. Hintahaarukka on siis 200-1000€. Kuudella sadalla saa jo hyvän kellon! Tietenkin kannattaa olla halpismerkkikin mukana, eli kvartsi kello. Näissä on luotettavuus etuna, pelkkä patterin vaihto riittää määräajoin. Näitäkin myydään luotettavina kapistuksina.

200€ saa jo luksuskellon! Edullisia n.50€ kelloja on maailma täynnä. Laatu maksaa, mutta ei liikaa. Casio on jo luksuksen puolella, kun valikoi sieltä nämä huippukellot.

Itse en kehtaisi laittaa käteeni mitään halpiskelloa. Casio on jo varsin maltillinen arkikello.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

200€ saa jo luksuskellon! Edullisia n.50€ kelloja on maailma täynnä. Laatu maksaa, mutta ei liikaa. Casio on jo luksuksen puolella, kun valikoi sieltä nämä huippukellot.

Itse en kehtaisi laittaa käteeni mitään halpiskelloa. Casio on jo varsin maltillinen arkikello.

Mb_76

Casiota myydään edullisimman 50€, mutta sinulle kermaperseelle ei kelpaa muuta kuin nämä kalliimat versiot. Olet ostoholisti. Mutta onneksi edunvalvoja laittaa sinut ruotuun. Mielikuva on kyllä hyvä, että on laadukas arkikello ja sitten juhlakello.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Casiota myydään edullisimman 50€, mutta sinulle kermaperseelle ei kelpaa muuta kuin nämä kalliimat versiot. Olet ostoholisti. Mutta onneksi edunvalvoja laittaa sinut ruotuun. Mielikuva on kyllä hyvä, että on laadukas arkikello ja sitten juhlakello.

Onko muita kellomerkkejä, joita emme ole huomioineet? Köyhien kelloa siis etsitään. Itse päädyin tähän Casioon keskivaiheilta, mitä kustantaa. Kerran se kirpaisee ja näillä pärjää sen 20v, joten kustannukseksi ei jää paljon.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin palvellut vuoden silloista työnantajaa kun sain 50v lahjaksi kultakellon.
        5 vuotta myöhemmin työsopimukseni purettiin ilman varoaikaa ja pätevää peustetta. Liittoni neuvomana sain mielipahan hyvitykseksi 9kk:n palkan kertasuorituksena.
        Niin heittelee maailma!
        Veroprogressio muistutti olemassaolostaan!
        Olin työttömänä 13 kalenteripäivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin palvellut vuoden silloista työnantajaa kun sain 50v lahjaksi kultakellon.
        5 vuotta myöhemmin työsopimukseni purettiin ilman varoaikaa ja pätevää peustetta. Liittoni neuvomana sain mielipahan hyvitykseksi 9kk:n palkan kertasuorituksena.
        Niin heittelee maailma!
        Veroprogressio muistutti olemassaolostaan!
        Olin työttömänä 13 kalenteripäivää.

Itse olen kanssa sitä mieltä, että jos ei työnantaja hommaa kelloa, niin hommaa sitten itse. 50V on rajapyykki, jolloin voi hommata vähän luksusta! Tarjontaa on!

• Anonyymi

Tolla rahalla saat wish kinkkilästä parikymmentä kelloa ja helkutin komeita. Kestävyydestä ei tietoon,kun ei oo tullu kelloja sieltä ostettua,prätkän huolto osia kylläkin ja hyvin on toimineet.

• Anonyymi

Tämä harrastus on aika edullinen, kun jakaa summan sillä, mitä nämä kestää. 20v pärjää hyvin ja kunnon vintage kamalla kaueminkin, Köyhät ei tiedä näistä jutuista mitään. Kun jakaa sen 1000€ kelloon niin vuosisumma ei ole paljon. Myöskin nämä kestää sen 20V.

Omasta viitselisyydestä tämä on kiinni ja köyhät ostaa tatuointeja.

• Anonyymi

Miten rannekello kuluu?
      Kalliin kellon hankkiminen on mielestäni yhden sortin onanointia. Tai sitten toisten aivoilla ajattelemista. Sen yrittämistä!

• Anonyymi

Lieneköhän ahdastajuinen. En osaa nauttia minkään omistamani esineen suuresta arvosta.
      Ainoa mittani on esineen käyttöarvo suhteessa tarpeeseeni. Koskaa myös kelloa.
      Aikanaan olivat diginäyttöiset kellot muotia. En edes harkinnut koska viisarinäyttö antaa kertavilkaisulla hyvän kokonaiskuvan. Kyse on aina vertailusta. Minkä verran on aikaa johonkin tai jostakin.

• Anonyymi

Ei tämä kallis harrastus ole. Esim sen 1500€ kello kustantaa 10 vuoden aikana sen 150€ /vuosi eli 12,5€/kk. Tämän ne varmasti kestää. Vielä kun hommaa digitaali kellon, niin nämähän kestää sen mitä kehtaa käyttää. Helposti sen 20V.

• Anonyymi

Et sinä uuvatti saisi rahavahdilta 1500 kelloon. Etkä myöskään raaskisi tuon hintaista ostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä uuvatti saisi rahavahdilta 1500 kelloon. Etkä myöskään raaskisi tuon hintaista ostaa.

Kuitenkin meni 200€ Casioon ja kesälomarahoista menee 550€ juhlakellon, Certina. Osaan myös kuluttaa. Edunvalvoja kyllä myöntyy vähän isompiinkin ostoksiin, kun tilillä on tarpeeksi rahaa.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin meni 200€ Casioon ja kesälomarahoista menee 550€ juhlakellon, Certina. Osaan myös kuluttaa. Edunvalvoja kyllä myöntyy vähän isompiinkin ostoksiin, kun tilillä on tarpeeksi rahaa.

Mb_76

Nuo on varsin maltilliset kellot nuo Casio ja Certina, arkeen ja juhlaan. Köyhien kelloja ja tyylikkäitä. Nämä ei vuosien kuluessa kuluessa tee isoakaan lovea köyhän arkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseinen kuluttaja kyllä keksii mitä ostaa, Lundiaa löytyy ja Artekkia. Kaiken pitää olla niin siistiä! Onneksi edunvalvonta on olemassa, ettei aja itseään konkurssiin. Siitä propsit edunvalvonnalle.

Tarkkailun alla on. Kylläkin tämä kelloharrastus on ihan järkevää, kunhan tekee sen köhtuuden rajoissa. Ettei heti osta jotain Roleksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseinen kuluttaja kyllä keksii mitä ostaa, Lundiaa löytyy ja Artekkia. Kaiken pitää olla niin siistiä! Onneksi edunvalvonta on olemassa, ettei aja itseään konkurssiin. Siitä propsit edunvalvonnalle.

Tarkkailun alla on. Kylläkin tämä kelloharrastus on ihan järkevää, kunhan tekee sen köhtuuden rajoissa. Ettei heti osta jotain Roleksia.

Tämä on kyllä ihan luksusta, että sain hommattua tämän 205€ kellon. Seuraava nosto on kesälomaraha, jonka käytän Certinan digitaaliseen kelloon. Tällä on pitkä elinkaari. Voi kestää sen 20v.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edullisellakin pääsee kello-ostoksissa. 500€ saa jo hyviä kelloja. Esim. Certina. Ei kannata sijoittaa enempää kelloon. Siinä on jo arkeen ja juhlaan kellot!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edullisellakin pääsee kello-ostoksissa. 500€ saa jo hyviä kelloja. Esim. Certina. Ei kannata sijoittaa enempää kelloon. Siinä on jo arkeen ja juhlaan kellot!

Näitä kännykän nyplääjiä on puolet kansasta. Joten kummeksuen katsotaan sellaista, joka käyttää nämä varat kelloon ja nämäkin edullisia.

Tatuointeja en omista. Näppäinpuhelimella mennään ja prepaidilla.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä kännykän nyplääjiä on puolet kansasta. Joten kummeksuen katsotaan sellaista, joka käyttää nämä varat kelloon ja nämäkin edullisia.

Mb_76

Kapitalisti kelloinesi. Osta älykännykkä!

Prole

• Anonyymi00094
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Preepaid on kyllä edullinen liittymä puhelimeen. Minulla kestää parhaillaan 3kk sen 10€ puhelut. Monellahan menee sen 30€/kk. Joka tekee vuodessa isot summat. Nettiin pääsee kotona liiankin kanssa ja tämäkin on taloyhtiön ilmainen Telian liittymä. Youtubet kuulluu hyvin ja tämä minulle tärkeä. Mitään suoratoisto palveluja ei ole. Tarjontaa on silti tarpeeksi.

Mb_76

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Preepaid on kyllä edullinen liittymä puhelimeen. Minulla kestää parhaillaan 3kk sen 10€ puhelut. Monellahan menee sen 30€/kk. Joka tekee vuodessa isot summat. Nettiin pääsee kotona liiankin kanssa ja tämäkin on taloyhtiön ilmainen Telian liittymä. Youtubet kuulluu hyvin ja tämä minulle tärkeä. Mitään suoratoisto palveluja ei ole. Tarjontaa on silti tarpeeksi.

Mb_76

Eli et halua maksaa mistään mitään, mutta rahat riittää luksus kelloon ja sisustukseen? No jokainen tyylillään.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Eli et halua maksaa mistään mitään, mutta rahat riittää luksus kelloon ja sisustukseen? No jokainen tyylillään.

Ei tuo kyllä mitään luksusta ole, muuta kuin köyhien mielestä. Tiukan pudjektin kelloja on. Ihan asiallisia kelloja kyllä molemmat, Casio ja Certina. Ihan hyvät käyttökellot. Voihan näitä kyllä juhlanakin käyttää. Ei se niin nuukaa ole juhlapyhinä, vaikka kaikki ei ole niin vimpan päälle.

Parempi kello, johon on yrittänyt panostaa, kuin ei kelloa ollenkaan. Kännykän hiplaajia on tämä maa pullollaan.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ei tuo kyllä mitään luksusta ole, muuta kuin köyhien mielestä. Tiukan pudjektin kelloja on. Ihan asiallisia kelloja kyllä molemmat, Casio ja Certina. Ihan hyvät käyttökellot. Voihan näitä kyllä juhlanakin käyttää. Ei se niin nuukaa ole juhlapyhinä, vaikka kaikki ei ole niin vimpan päälle.

Parempi kello, johon on yrittänyt panostaa, kuin ei kelloa ollenkaan. Kännykän hiplaajia on tämä maa pullollaan.

Minusta on loistava setti tämä Casio/Certina köyhälle. Kuvastaa ettei maksa turhasta, vaan kompakti paketti ja tyylikäs! Hyvä kello vähävaraiselle, joka osaa pitää talouden hallinnassa.

Tässäkin on jo tarpeeksi säästämistä? mutta suosittelen!

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Minusta on loistava setti tämä Casio/Certina köyhälle. Kuvastaa ettei maksa turhasta, vaan kompakti paketti ja tyylikäs! Hyvä kello vähävaraiselle, joka osaa pitää talouden hallinnassa.

Tässäkin on jo tarpeeksi säästämistä? mutta suosittelen!

Näitähän on muitakin valmistajia, joilta löytyy tuotantoa 200-500€ väliltä. Näitä kannattaisi perata?

• Anonyymi00098

Mikä on kellon toiminto?
      Näyttää tarvittaessa aika vai herättää itsetyydytyksen kaltainen tunne siitä mitä kuvittelee toisten ajattelevan siitä ja sen kantajasta?

• Anonyymi00099

Sama se on tatuointien omistajilla. Pitää näytellä niitä, että on jotenkin muodinmukainen. Pitävät näitä jotenkin taideteoksina, mutta muille näyttäytyy töherryksinä. Puhetta tuli tosiaan tuosta älykännykän hiplaamisesta. Tämä on kyllä yksi riesa.

Kellot on niitä harvoja miesten koruja, joten näihin kannattaa panostaa. Voittaa kyllä kaikki lävistykset, tatskat ja korvakorut. Tulikin jo selväksi, että en omista mitään korvakoruja, enkä lävistyksiä.

Mb_76

• Anonyymi00102
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Sama se on tatuointien omistajilla. Pitää näytellä niitä, että on jotenkin muodinmukainen. Pitävät näitä jotenkin taideteoksina, mutta muille näyttäytyy töherryksinä. Puhetta tuli tosiaan tuosta älykännykän hiplaamisesta. Tämä on kyllä yksi riesa.

Kellot on niitä harvoja miesten koruja, joten näihin kannattaa panostaa. Voittaa kyllä kaikki lävistykset, tatskat ja korvakorut. Tulikin jo selväksi, että en omista mitään korvakoruja, enkä lävistyksiä.

Mb_76

Lienen jälkeen jäänyt koska en ymmärrä muita miesten koruja kuin solmioneula ja mansettinapit. Niidenkin käyttö rajoittuu juhla- tai edustustilaisuuksiin.
        Joidenkin tatuointien tarkoituksen ymmärrän. Erään salikaverini selässä on selän täyteinen tatuoitu leijonan kuva.
        On sopivassa paikassa. Selällä on kokoa ja muotoa ja uskon uimarannalla ja uimalassa naisten kiinnittävän huomion selkään ja sitä myöten myös julkisivuun.
        Paita päällä ei ole näkyvissä mitään.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Lienen jälkeen jäänyt koska en ymmärrä muita miesten koruja kuin solmioneula ja mansettinapit. Niidenkin käyttö rajoittuu juhla- tai edustustilaisuuksiin.
        Joidenkin tatuointien tarkoituksen ymmärrän. Erään salikaverini selässä on selän täyteinen tatuoitu leijonan kuva.
        On sopivassa paikassa. Selällä on kokoa ja muotoa ja uskon uimarannalla ja uimalassa naisten kiinnittävän huomion selkään ja sitä myöten myös julkisivuun.
        Paita päällä ei ole näkyvissä mitään.

Itse en ymmärrä tatointeja ollenkaan, enkä lävistyksiä. Näilläkin summilla saisi kunnon laatukellon. Minulla on vielä varsin maltilliset nämä kello-ostokset. Mutta kun laitetaan yhteen mitä nämä kustantaa, niin se on muhkea summa mikä tatuointeihin menee. Mieluummin kelloihin.

Mb_76

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Itse en ymmärrä tatointeja ollenkaan, enkä lävistyksiä. Näilläkin summilla saisi kunnon laatukellon. Minulla on vielä varsin maltilliset nämä kello-ostokset. Mutta kun laitetaan yhteen mitä nämä kustantaa, niin se on muhkea summa mikä tatuointeihin menee. Mieluummin kelloihin.

Mb_76

Entä jos ne eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
        Vaikka selässä komeat, naisten ihailtaviksi tarkoitetut tatuoinnit ( nähtävissä ainoastaan uima-asussa ) niin se ei olisi estänyt kellon hankintaa jos olisi pitänyt sitä sen arvoisena.
        Kaikki eivät tunne tarvetta pullistella materiaalilla.

Olen väliinputoaja! Ei ole yhtään tatuointia enkä tiedä miksi ottaisinkaan. Kelloni merkkiä en muista, enkä ikää. Kerran olen vaihdattanut patterin. Selkeä kellotaulu. Jo työelämässä ollessani pidin kesälomalla kelloa vain poikkeustilanteessa.
        Jäätyäni täysjoutilaaksi en ole pitänyt sitä mukanani. Vaikka omistaisin aidon Rolexin niin tuskin kulkisin hiha ylhäällä kodin ulkopuolella!
        Täytyy olla hyvin heikko ego jos sitä on tuettava materiaalilla.

Mitä muilla on ei kuulu minulle ja myös toisin päin, mitä minulla on tai puuttuu olkoon jonkun muun migreeni jos sellaisen haluaa. Josjoku saa tyydytystä siitä, että omistaa jotain hienompaa kuin minä niin olkoon onnellinen! Minä suon sen hänelle mielihyvin.

Tatuointeja koskeva loppuhenkonen. En ole koskaan tajunnut "tusinatatuointien" tarkoitusta. Selkäleijona on sille sopivassa selässä ja näkyy vain yläkroppa paljaana.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Mb_76

Tuo on kyllä luksusta pienellä rahalla tuo Certina. Ihan normaali hinta vähän paremmista kelloista. Menettelee myös juhlissa. Köyhien itsestään huolehtivien kello. Loisto valinnat.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Tuo on kyllä luksusta pienellä rahalla tuo Certina. Ihan normaali hinta vähän paremmista kelloista. Menettelee myös juhlissa. Köyhien itsestään huolehtivien kello. Loisto valinnat.

Tuohan on vähän parempi kuin Seiko ja Citizen laadullisesti. ja puolet halvemmalla saa tätä Citizen ja Seiko kelloa. Kustantaa sen n.250€.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Tuohan on vähän parempi kuin Seiko ja Citizen laadullisesti. ja puolet halvemmalla saa tätä Citizen ja Seiko kelloa. Kustantaa sen n.250€.

Kannattaa olla tarkkana, mihin roposiaan käyttää. Ei kannata lähteä mihinkään 1000€ ja yli kellojuttuihin. Arkeen ja juhlaan riittää tämä Casio/Certina linja. Tässäkin on jo tarpeeksi, kun monella ei ole edes näitä. Eli kellojutut on jo taputeltu ja lisäyksiä ei tarvitse tehdä. Pikkuisen parempia kelloja on, kuin nämä tusinatuotteet. Eli haen sellaista laadukasta kelloa joka kestää aikaa. Pitkäaikaiseen käyttöön tulee.

Mb_76

• Anonyymi00110

Saispa 205€ helykellolla rehvastelevaa eläkeläistä kääpiöporvaria rassaamaan tuhkaluukkua

Sven, Westendin Eläkeläiset KY

• Anonyymi00111

Elä unta näe, että rassaisin mitään luukkua. En edes naisten luukkuja. Siististi sinkkuna mennään.

Minusta tuo Casio on kyllä ihan hyvä kello arkeen, ei helykello.

Mb_76

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Elä unta näe, että rassaisin mitään luukkua. En edes naisten luukkuja. Siististi sinkkuna mennään.

Minusta tuo Casio on kyllä ihan hyvä kello arkeen, ei helykello.

Mb_76

Ilmankos sinä puhut jatkuvasti säästämisen tärkeydestä, kun itse olet edunvalvonnan matokuurilla? Ei ne anna sinulle muutakuin sen toimeentulotuen varran rahaa? Tekisi hyvää monellekin tällä palstalla, antaa rahat edunvalvojan käsittelyyn,. Ei tulisi joulu, eikä juhannukset yllätyksenä, kun on korvamerkitty ylimääräinen säästöihin koskeminen ja tämäkin maltillinen summa. Ettei pääse pröystäilemään!

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Ilmankos sinä puhut jatkuvasti säästämisen tärkeydestä, kun itse olet edunvalvonnan matokuurilla? Ei ne anna sinulle muutakuin sen toimeentulotuen varran rahaa? Tekisi hyvää monellekin tällä palstalla, antaa rahat edunvalvojan käsittelyyn,. Ei tulisi joulu, eikä juhannukset yllätyksenä, kun on korvamerkitty ylimääräinen säästöihin koskeminen ja tämäkin maltillinen summa. Ettei pääse pröystäilemään!

Näihin palveluihin pääsee mukaan kuka vain, ja ne edunvalvojat on hinnoitelleet oman palkkansa, joka nippaistaan rahoista.

Jos on ongelmia talouden kanssa, niin suosittelen talouden antamista ammattilaisen käsiin. Ne huolehtii vuokran ja koko paperisodan, eli itse ei tosiaan tarvitse huolehtia mistään talousjutusta. Minä saan tosiaan sen 480€/kk käyttörahoja ja nämä 500€ juhlarahat kolmesti vuodessa. Eli saan itselleni sen 600€/kk, kun lasketaan nämä juhlarahat mukaan. Eli saan saman kuin toimeentulotukiasiakas. Erona on vain sen 1500€ ylimääräinen, joka on hinnoiteltu siitä toimeentulotuesta.

Mb_76

Suosittelen kaikille, jolla on ongelmia talouden hallinnassa. Myöskin lämmittä mieltä, että siellä edunvalvojan käsissä nämä säästöt, joita tulee automaattisesti, kun hyvä eläke! Näihin ei kylläkään pääse käsiksi, vaan ne antaa sen ennnalta määrätyn summan. Minulla siis juhlapyhät.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Näihin palveluihin pääsee mukaan kuka vain, ja ne edunvalvojat on hinnoitelleet oman palkkansa, joka nippaistaan rahoista.

Jos on ongelmia talouden kanssa, niin suosittelen talouden antamista ammattilaisen käsiin. Ne huolehtii vuokran ja koko paperisodan, eli itse ei tosiaan tarvitse huolehtia mistään talousjutusta. Minä saan tosiaan sen 480€/kk käyttörahoja ja nämä 500€ juhlarahat kolmesti vuodessa. Eli saan itselleni sen 600€/kk, kun lasketaan nämä juhlarahat mukaan. Eli saan saman kuin toimeentulotukiasiakas. Erona on vain sen 1500€ ylimääräinen, joka on hinnoiteltu siitä toimeentulotuesta.

Mb_76

Suosittelen kaikille, jolla on ongelmia talouden hallinnassa. Myöskin lämmittä mieltä, että siellä edunvalvojan käsissä nämä säästöt, joita tulee automaattisesti, kun hyvä eläke! Näihin ei kylläkään pääse käsiksi, vaan ne antaa sen ennnalta määrätyn summan. Minulla siis juhlapyhät.

Tuohan on pakkosäästämistä ja aika tiukka pudjekti.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Tuohan on pakkosäästämistä ja aika tiukka pudjekti.

Ei noissa summissa mitään kehumista ole, mutta olet ilmeisesti tyytyväinen nykyiseen tilanteesesi?

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Ei noissa summissa mitään kehumista ole, mutta olet ilmeisesti tyytyväinen nykyiseen tilanteesesi?

Jotkut on vähään tyytyväisiä. Kuullostaa kyllä tuo tarina pakkosäästämiseltä viranomaisten kautta. Totuus on se, että ei tuo saa enempää rahoja, kuin perus toimeentulotuki asiakas. Taitavasti on kyllä budjektoitu edunvalvojien puolelta, että se 600€/kk riittää säästöineen päivineen. Ja asiakaskin on vielä tyytyväinen! Jotkut pitää häntä suurenakin porvarina, vaikka elää kuin kirkon rotta!

• Anonyymi00114

Savossa ei seiso muu kuin järki.😭

Einari, mikkeli.

• Anonyymi00116

Miten edustuskelpoinen on mustatauluinen ORIENT kello.
      Hankin sen joskus markka-aikaan. Tarkemmin en muista. Yksi patterin vaihto.

• Anonyymi00117

On hyvä ja laadukas kello! Kehtaa pitää ranteessa.

• Anonyymi00119

Kannattaa tosiaan kaivaa sieltä pöytälaatikosta nämä vanhat aikaraudat käyttöön. Voi löytyä ihan toimiviakin pelejä, kunhan vie huoltoon. Näin lähtee kelloharrastus käyntiin ilmaiseksi!

• Anonyymi00122
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Kannattaa tosiaan kaivaa sieltä pöytälaatikosta nämä vanhat aikaraudat käyttöön. Voi löytyä ihan toimiviakin pelejä, kunhan vie huoltoon. Näin lähtee kelloharrastus käyntiin ilmaiseksi!

Minulla lähti tämä kellojuttu liikkelle, kun löysin kirjahyllyn laatikosta tämän 25v vanhan kellon. Tämä on ihan toimiva peli ja vintageä. Nyt on uusiokäytössä, ja ollut nyt ranteessa noin 10v. Nyt olisi kyllä aika päästää tämä kello eläkkeelle ja hommata uusi kello. Pitää olla dikitaalinen, kun nämä on kestävämpiä. Kovaan käyttöön tulee.

Mb_76

• Anonyymi00118

Olet aika äveriäs, minulla on tilillä 1,76euroa ja käteistä vähän yli 60 euroa, siinä kokonaisvarallisuuteni noin.

• Anonyymi00121

LASSEE LASSEEE!

Mä justiin olin tossa nii siinä oli joku Kela-asiakas kello ranteessaaah!

-EIHÄN TÄSSÄ MITÄÄ NÄY!

oli oliih!, justiin tossa, ahvenaa ja muussia pisteli poskeensaah!

JAAHAS! MENNÄÄNPÄS SYÖMÄÄN.!

• Anonyymi00125

Kello on jonninjoutavaa tuhlausta olut ei.

• Anonyymi00126

Siinä se arvomaailma on. Eli hyväksytään juopottelu ja sauhuttelu. Mutta tuomitaan, jos yrittää parantaa elämän laatua? Esim kellon hommaamisella. Sitten onkin jo riistäjä kapitalisti, ja pahin synti, mitä voi tehdä.

Itse tosiaan säästän, eli tavoitesäästämistä, johonkin mielihaluun. Elän aika askeettisesti. Eli vielä on paljon laitettavaa kotona!

Mb_76

• Anonyymi00127

>>> Kello on jonninjoutavaa tuhlausta olut ei.

Tuo on huono provo. Ei jatkoon.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

>>> Kello on jonninjoutavaa tuhlausta olut ei.

Tuo on huono provo. Ei jatkoon.

Mikään provo ollut. No jos joku saa iloa aikaraudasta mikäs siinä. Minun mielestäni 205€ käyttäminen baarissa istumiseen tuo huomattavasti enemmän viihdettä harmaaseen arkeen.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Mikään provo ollut. No jos joku saa iloa aikaraudasta mikäs siinä. Minun mielestäni 205€ käyttäminen baarissa istumiseen tuo huomattavasti enemmän viihdettä harmaaseen arkeen.

Ja sitten ihmetellään, miksi elämä on niin kurjaa ja syödään makaroonia. Kun olisi voinut ottaa elämän omiin käsiin. Tuhlaukselta tuo kuullostaa, kun tuhlaat rahasi baariin ja sauhutteletkin.

Että riittää tämä n600€/kk, niin vaatii ainakin sen, että sauhuttelun lopettaa ja vähentää tätä juopottelua. Sitten pärjää jo ihan hyvin ja rahat riittää pieneen luksukseenkin!

• Anonyymi00130
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, miksi elämä on niin kurjaa ja syödään makaroonia. Kun olisi voinut ottaa elämän omiin käsiin. Tuhlaukselta tuo kuullostaa, kun tuhlaat rahasi baariin ja sauhutteletkin.

Että riittää tämä n600€/kk, niin vaatii ainakin sen, että sauhuttelun lopettaa ja vähentää tätä juopottelua. Sitten pärjää jo ihan hyvin ja rahat riittää pieneen luksukseenkin!

Syö sinä tonokki makaronia ja niinhän sinä teetkin.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Siinä se arvomaailma on. Eli hyväksytään juopottelu ja sauhuttelu. Mutta tuomitaan, jos yrittää parantaa elämän laatua? Esim kellon hommaamisella. Sitten onkin jo riistäjä kapitalisti, ja pahin synti, mitä voi tehdä.

Itse tosiaan säästän, eli tavoitesäästämistä, johonkin mielihaluun. Elän aika askeettisesti. Eli vielä on paljon laitettavaa kotona!

Mb_76

Juoppojen hyyssäminen on loputtava! Olen kanssa samaa mieltä, että tässä sossulandiassa asiat on heittänyt härän pyllyä. Eli pidetään ihan normaalina, kun Jeppe juo! ja sauhuttelee. Ja jos yrittää parantaa elinolosuhteita, niin syytetään kapitaliksi, joka suurin synti mitä voi tehdä.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Juoppojen hyyssäminen on loputtava! Olen kanssa samaa mieltä, että tässä sossulandiassa asiat on heittänyt härän pyllyä. Eli pidetään ihan normaalina, kun Jeppe juo! ja sauhuttelee. Ja jos yrittää parantaa elinolosuhteita, niin syytetään kapitaliksi, joka suurin synti mitä voi tehdä.

Kommunismi on tiukassa tässä kansassa. Kaiken maailman elättejä täällä autetaan, että pysyy aineissa. Muuta tarvitse kuin potkun perseelle, ja lähteköön loisimaan jonnekkin muualle.

Kielen käyttö kertoo tästä rappiosta, kun joka toinen sana on vittu. Eli paljon on vialla tässä maassa, ja nämä on painolastina veronmaksajille. Siivotkoon naamansa ja kielenkäyttönsä.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Kommunismi on tiukassa tässä kansassa. Kaiken maailman elättejä täällä autetaan, että pysyy aineissa. Muuta tarvitse kuin potkun perseelle, ja lähteköön loisimaan jonnekkin muualle.

Kielen käyttö kertoo tästä rappiosta, kun joka toinen sana on vittu. Eli paljon on vialla tässä maassa, ja nämä on painolastina veronmaksajille. Siivotkoon naamansa ja kielenkäyttönsä.

Missä muualla puhutaan suomea, että voisivat muuttaa muualle.
        Minustakaan ei olisi kovin mukavaa opetella vierasta kieltä ja englantiakaan en tämän paremmin niin haikaile oppia, että täytyisi olla pakko tilanne, että ulkomaille muuttaisin.

• Anonyymi00195
        UUSI
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Missä muualla puhutaan suomea, että voisivat muuttaa muualle.
        Minustakaan ei olisi kovin mukavaa opetella vierasta kieltä ja englantiakaan en tämän paremmin niin haikaile oppia, että täytyisi olla pakko tilanne, että ulkomaille muuttaisin.

Pohjoisen Ruotsin kantaväestö on suomenkielistä, suunnilleen.
        Suomalaisia siirtokuntia on useissa Euroopankin maissa.
        Tunnetuimpia lienevät Espanjan urbanisatiot Suomiseuroineen. Jossakin ilmestyy suomenkielinen lehtikin.

• Anonyymi00134

Äidin tupatarkastus tulee tänään! Vielä kerkee siivota ennen sitä.

Olenko nyt siis poroporvari, kun minulla on hieno kello?

Mb_76

• Anonyymi00135

Eihän tuo 205 ole kuin nippanappa yli kolmannes kuukausittaisista tulonsiirroista jos ei ole leikkuria päällä. Eli halutessaan voisi hankkia moisen vaikka joka kuukausi. Olisit ostanut parin tonnin kellon niin voisi kulmakarvat kohota mutta sinä paukuttelet henkseleitä isoa mahaasi vasten pikkurahan härpäkkeestä.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Eihän tuo 205 ole kuin nippanappa yli kolmannes kuukausittaisista tulonsiirroista jos ei ole leikkuria päällä. Eli halutessaan voisi hankkia moisen vaikka joka kuukausi. Olisit ostanut parin tonnin kellon niin voisi kulmakarvat kohota mutta sinä paukuttelet henkseleitä isoa mahaasi vasten pikkurahan härpäkkeestä.

Tiukan budjektin kelloa haetaan joka laadukas. En tuhlaa rahaa parin tonnin kelloon. Vaan haen vähän parempaa kelloa, joka parempi kuin tämä Citisen ja Seiko kellot. Isoa mahaa ei tosiaan ole, vaan olen pysynyt saman painoisena kuin armeija aikoina.

Mb_76

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Tiukan budjektin kelloa haetaan joka laadukas. En tuhlaa rahaa parin tonnin kelloon. Vaan haen vähän parempaa kelloa, joka parempi kuin tämä Citisen ja Seiko kellot. Isoa mahaa ei tosiaan ole, vaan olen pysynyt saman painoisena kuin armeija aikoina.

Mb_76

Luksusta se Casiokin on. Kun rahat tiukilla. Osaa nauttia näistä elämän pienistä asioita! Se voi yllättää, miten hyvän kellon saa pienellä rahalla!

• Anonyymi00138

Äiti kävi tupatarkastuksella ja ei mennyt läpi. Vaatii siis armeija aikaisia tuvan huolehtimisia. Alkoi itse siivomaan tätä asuntoa. No nyt on siistiä. Antoi myös joulurahat jo ennakkoon! Tämä on aika pieni asunto, joten siivous on helppoa. Vaatii siis armeija kuria, että miellyttää äitiä ja tätä hän myös pyytää.

Mb_76

• Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Äiti kävi tupatarkastuksella ja ei mennyt läpi. Vaatii siis armeija aikaisia tuvan huolehtimisia. Alkoi itse siivomaan tätä asuntoa. No nyt on siistiä. Antoi myös joulurahat jo ennakkoon! Tämä on aika pieni asunto, joten siivous on helppoa. Vaatii siis armeija kuria, että miellyttää äitiä ja tätä hän myös pyytää.

Mb_76

5kymppinen ukko eikä tuohon ikään ole oppinut yksiön siivoamista hyvin.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

5kymppinen ukko eikä tuohon ikään ole oppinut yksiön siivoamista hyvin.

Vaatimustaso on korkea äidillä. Kaiken pitää olla tip top. Minulla on ihan mukavia huonekaluja, joita olen hommannut vuosien varrella ja äiti haluaa että kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä. Itse siivosin ennen äidintuloa, mutta ei kelvannut tällainen pintapuolinen sipaisu. Äiti siivosi uudelleen ja nyt on kyllä viihtyisää.

Mb_76

• Anonyymi00141
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Vaatimustaso on korkea äidillä. Kaiken pitää olla tip top. Minulla on ihan mukavia huonekaluja, joita olen hommannut vuosien varrella ja äiti haluaa että kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä. Itse siivosin ennen äidintuloa, mutta ei kelvannut tällainen pintapuolinen sipaisu. Äiti siivosi uudelleen ja nyt on kyllä viihtyisää.

Mb_76

Sotilaalinen järjestys on kyllä kiva asia! Minulla on ihan kiva asunto, mutta välillä pääsee siivous unohtumaan. Kuitenkin asuntona pieni yksiö, joten tämä on siivottu tuntiin. Omasta viitseliäisyydestä tämä on kiinni. Minulla on irtaimisto tosi hyväkuntoisia, joten motivaatio on kodin viihtyisyyteen on hyvä.

Mb_76

• Anonyymi00143
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Sotilaalinen järjestys on kyllä kiva asia! Minulla on ihan kiva asunto, mutta välillä pääsee siivous unohtumaan. Kuitenkin asuntona pieni yksiö, joten tämä on siivottu tuntiin. Omasta viitseliäisyydestä tämä on kiinni. Minulla on irtaimisto tosi hyväkuntoisia, joten motivaatio on kodin viihtyisyyteen on hyvä.

Mb_76

Pysytään kello-aiheessa, eikä lähdetä rönsyilemään kodin siisteytteen. Tässähän haetaan, että mikä on hyvä kello köyhälle?

• Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Pysytään kello-aiheessa, eikä lähdetä rönsyilemään kodin siisteytteen. Tässähän haetaan, että mikä on hyvä kello köyhälle?

Älykännykkä. Tässä on aikarautaa tarpeeksi. Fossiilit pitää jotain rannekelloa leveilläkseen näillä vempeleillä.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Köyhän kello?
        Keittiön seinäkello. Olohuoneen heilurikello. Kuntosalin seinäkellot. Käyttämäni S-Marketi seinäkello.
        Kodi senäkelloja silmäilen tarpeen tullen. Totunnaisesti. Kuntosalin seinäkellosta katso sarjapalautukset sekä sykkeen tasot. Marketin kellolla ei oikeastaan ole merkitystä.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Köyhän kello?
        Keittiön seinäkello. Olohuoneen heilurikello. Kuntosalin seinäkellot. Käyttämäni S-Marketi seinäkello.
        Kodi senäkelloja silmäilen tarpeen tullen. Totunnaisesti. Kuntosalin seinäkellosta katso sarjapalautukset sekä sykkeen tasot. Marketin kellolla ei oikeastaan ole merkitystä.

Käkikello kaulaan roikkumaan. On tällaista hiphop ja rap meininkiä jou jue. Sitten näkee ajan kaikki muutkin!

• Anonyymi00142

Tilaa wishistä. Ei maksa juuri mitään ja hienoja.

• Anonyymi00147

Eikö sinua nuukana ukkona yhtään häiritse edunvalvoja veloittaa sinua holhoamisestasi? Vai onko kuitenkin pienempi paha maksaa hänelle siitä etteivät rahat ole (täysin) omassa hallinnassasi?

Ollut ongelmia uhkapelin/&viinan kanssa?

• Anonyymi00148

Itse näen, että tämä on helppo elämä, kun menot on edunvalvonnan piirissä. Minulla on myös näitä mielihaluja, joten tekee hyvää, että vähän tulee rajoitteet kulutukseen. Myöskin on aika helppo rasti, kun ammattilainen pitää huolen taloudesta. En olisi omin voimin pystynyt hommaamaan 15 000€ säästöjä. Monet pitää minua pihiliskona, vaikka todellisuudessa olen aika tuhlaileva ihminen. Kylläkin säästän aina rahaa, että pystyy toteuttamaan näitä mielihaluja. Eli olen tavoitesäästäjä. Ostettattavaa kyllä riittää.

Mb_76

• Anonyymi00150
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Itse näen, että tämä on helppo elämä, kun menot on edunvalvonnan piirissä. Minulla on myös näitä mielihaluja, joten tekee hyvää, että vähän tulee rajoitteet kulutukseen. Myöskin on aika helppo rasti, kun ammattilainen pitää huolen taloudesta. En olisi omin voimin pystynyt hommaamaan 15 000€ säästöjä. Monet pitää minua pihiliskona, vaikka todellisuudessa olen aika tuhlaileva ihminen. Kylläkin säästän aina rahaa, että pystyy toteuttamaan näitä mielihaluja. Eli olen tavoitesäästäjä. Ostettattavaa kyllä riittää.

Mb_76

En minä mikään pihi ole, kun kerron Artekeista ja kellohankinnoista. Tietenkin tekee hyvää, että joutuu säästämään näihin hankintoihin. Eli teet selvät rastit, mitä varten säästät. Tätä on tavoitesäästäminen. En säästä vain säästämisen takia, vaan säästöistä pitää myös nauttia.

Mb_76

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Mb_76

Ei ne edunvalvonnassa anna rahoja ylenpalttisesti. Jokaisen isomman ostoksen joudut tilittämään heille. Talous kyllä pysyy hallinnassa ja sehän onkin pääasia! Suosittelen kaikille joilla talous/köyhyys ongelmia. Minulla on onneksi hyvä eläke, joten säästöjä kertyy sieltä ihan mukavasti. Kiitos työvuosien!

Mb_76

• Anonyymi00153
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Ei ne edunvalvonnassa anna rahoja ylenpalttisesti. Jokaisen isomman ostoksen joudut tilittämään heille. Talous kyllä pysyy hallinnassa ja sehän onkin pääasia! Suosittelen kaikille joilla talous/köyhyys ongelmia. Minulla on onneksi hyvä eläke, joten säästöjä kertyy sieltä ihan mukavasti. Kiitos työvuosien!

Mb_76

Tämä edunvalvontahan on maksullinen palvelu. Ei varmaan toim.tulotuella tule ensimmäisenä mieleen edunvalvonta? Kun rahat on jo valmiiksi kuralla, vaikka kuinka hyvä palvelu olisikin. Rikkaiden hupia.

• Anonyymi00155
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Tämä edunvalvontahan on maksullinen palvelu. Ei varmaan toim.tulotuella tule ensimmäisenä mieleen edunvalvonta? Kun rahat on jo valmiiksi kuralla, vaikka kuinka hyvä palvelu olisikin. Rikkaiden hupia.

Tämähän palvelu myös huolehtii, että joulu ja juhannus rahat tulee ajallaan, minulla 500€ per juhla ja syysraha myös. Mihinkään talouteen viittaavaa ei tarvitse miettiä ollenkaan. Eläkelläisen asumistuet tulee ajallaan ja mitään ei tarvitse tehdä itse, ei ole paperitöitä.

Mb_76

• Anonyymi00149

Kello ehdoton jos esim. liikkuu julkisilla, ja nimenomaan visarikello niin ei tarvitse muuttaa sitä numeroaikaa ymmärrettävään muotoon!!! Minä tosin ottanut siitä rannekkeet pois ja pidän taskussa, tässä syttyy kellotauluun valo kun painaa siitä nupista niin näkee pimeämmälläkin. Ja sekuntiviisari oltava josta näkee että kello toimii, jos ei sekuntiviisaria niin teoriassa kello saattanut pysähtyä esim. tunti sitten ja kaikki menee perseelleen. Kerran käynyt näinkin, odottelin bussia ja odottelin ja odottelin ja sitten aloin miettimään että nyt ei ole kaikki kohdallaan ja katsoin kelloa joka näytti samaa aikaa kuin puolisen tuntia sitten, vähänkös ******, ja oli vielä viimeinen bussi. Paljon helpompi tuosta katsoa aika kuin kaivaa älypuhelinta repusta, taskuunhan se mahtuu vain talvella eli talvitakin rintataskuun.

• Anonyymi00151

Onko sinulla tabletti vai oletko kääpiö? Hyvin mahtuu puhelin farkkujen etutaskuun.

Jotkut pitävät viihteellä ollessaan ravintoloissa puhelinta perstaskussa sitten postaavat hädissään naamakirjojen ryhmiin puhelin kadonnut onko kukaan löytänyt.

• Anonyymi00156

Eläkkeellä ajantaju häviää, että mikä viikon päivä on kyseessä. Onneksi sen näkee tästä vintage kellosta. Pitää olla seuraavassa kellossa samat ominaisuudet, eli mikä viikkon päivä on kyseessä ja kuukausi. Sitten tietenkin aika on tärkeä.

Mb_76

• Anonyymi00157

Mielihalunsa kullakin omat. Jos tulet tyytyväiseksi kellon hommaamisella, niin mikäs siinä. Olet ilmeisesti myös panostanut asunnon viihtyisyyteen? Et siis ole varsinainen penninvenyttäjä, vaan paremminkin kuluttaja. Edunvalvonta tuo ripauksen säästeiäisyyttä, joka hyvä asia. Tuskin olisit omin voimin pystynyt hommaamaan noita säästöjä

Eläkkeillä pärjää siis yllättävän hyvin, vaikka monesti kuulee että köyhä eläkelläinen. Totuus on aivan eri, kun lapsetkin on jo aikuisia ja ruuhkavuodet on takana.

• Anonyymi00158

Minä omistan kellon! 205€ Casion! Olen siis rikas! Voi köyhyyden huipentuma! En arvannut että noinkin penninvenyttäjiä olette! Kun monet pitää tätä ostosta samanlaiseksi suoritukseksi kuin paskalla käynti.

• Anonyymi00159

Kannattaa olla vähään tyytyväinen. Ihan hyvä kello se Casio on, ellei peräti paras näistä digikelloista. Hyvä aloituskello kelloharrastukselle, kunhan pidät tallessa etkä hukkaa. Sitten voi portaittain rahojen salliessa siirtyä n500€ kelloihin ja sen jälkeen siirtyy n1000€ kelloihin. Arjen piristykset tulee pienistä asioista!

• Anonyymi00160
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Kannattaa olla vähään tyytyväinen. Ihan hyvä kello se Casio on, ellei peräti paras näistä digikelloista. Hyvä aloituskello kelloharrastukselle, kunhan pidät tallessa etkä hukkaa. Sitten voi portaittain rahojen salliessa siirtyä n500€ kelloihin ja sen jälkeen siirtyy n1000€ kelloihin. Arjen piristykset tulee pienistä asioista!

Tässä hyvä kello, jolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Vähän menee tuon 500€ pudjektin yli, mutta ei näitä joka päivä osteta.

https://www.laatukellot.fi/hamilton/khaki/h64455533/19014?tduid=a3be75a2dd7dc721f088f8144f6841b2&utm_source=tradedoubler&utm_medium=affiliate&utm_campaign=FI&utm_term=3380386&utm_content=Vertaa.fi

• Anonyymi00161
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Parempi tuokin, kuin töherrykset iholla. Rikkaat ja varattomat ohjelmassa tuo yksi köyhä käytti sen suuren summan korjaustatuointiin. Ei ollut tyytyväinen edelliseen, vaan piti täyttää uudella. 500€ kustanti tämä tatska, ja samaan rahaan olisi voinut hommata jotain järkevämpää. Ilmankos olikin köyhä, jos päätökset tuota luokkaa. Tällä rahalla olisi jo saanut laadukkaan kellon!

• Anonyymi00163

Entä kun äiti aikanaan kuolee.

• Anonyymi00167

Äiti on paremmassa kunnossa kuin minä. Harrastaa liikuntaa ja uimahalleja. Jaksaa myös siivota läheisten asuntoja. Ikää on sen 70+vuotta. Toivottavasti pysyy terveenä, että pystyy elämään aktiivista elämää.

Mb_76

• Anonyymi00168
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Äiti on paremmassa kunnossa kuin minä. Harrastaa liikuntaa ja uimahalleja. Jaksaa myös siivota läheisten asuntoja. Ikää on sen 70 vuotta. Toivottavasti pysyy terveenä, että pystyy elämään aktiivista elämää.

Mb_76

Eikö tuo ole vähän noloa, että äiti käy siivomassa sinun asunnon? Kuitenkin olet sisustus ihmisiä. Luulisi sinun ymmärtävän siisteyden tärkeyden.. Myöskin Äiti myös tukee sinua taloudellisesti. Vaikka annat pojillesi sen 200€ per juhla.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Eikö tuo ole vähän noloa, että äiti käy siivomassa sinun asunnon? Kuitenkin olet sisustus ihmisiä. Luulisi sinun ymmärtävän siisteyden tärkeyden.. Myöskin Äiti myös tukee sinua taloudellisesti. Vaikka annat pojillesi sen 200€ per juhla.

Joillakin on äidit siivousfanaatikkoja. Minä pidän asuntoni omasta mielestäni tosi siistinä. Ei tiskejä, vaattet joko kaapissa,päällä tai pyykkipussissa, tavarat järjestyksessä mutta mutsi kun tulee käymään hänellä jotenkin pakonomainen tarve jos näkee vähänkin pölyä alkaa pyyhkimään pois. Sen vuoksi en häntä useinkaan pyydä kylään rasittavaa katsoa tuollaista.

• Anonyymi00171
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Joillakin on äidit siivousfanaatikkoja. Minä pidän asuntoni omasta mielestäni tosi siistinä. Ei tiskejä, vaattet joko kaapissa,päällä tai pyykkipussissa, tavarat järjestyksessä mutta mutsi kun tulee käymään hänellä jotenkin pakonomainen tarve jos näkee vähänkin pölyä alkaa pyyhkimään pois. Sen vuoksi en häntä useinkaan pyydä kylään rasittavaa katsoa tuollaista.

Itseä ei häiritse äidin tekemät tupatarkastakastukset, kun minulla on tavoitteena kompakti sotilasasunto höystettynä nykyajan mukavuuksilla. Eli ei haittaa yhtään äidin käynnit.

Mb_76

• Anonyymi00172
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Itseä ei häiritse äidin tekemät tupatarkastakastukset, kun minulla on tavoitteena kompakti sotilasasunto höystettynä nykyajan mukavuuksilla. Eli ei haittaa yhtään äidin käynnit.

Mb_76

Tutustuitko armeijassa homosteluun ensimmäistä kertaa vai aiemmin?

• Anonyymi00173
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Mb_76

Nuppiviasta huolimatta olen käynnyt armeijan. Lisäksi käynyt koulutukset luokan parhaimpina oppilaina. Työurakin on pitkä. Nyt kuitenkin olen eläkkeellä, Joka tosi kiva juttu! Minä pidän, kun ei tarvitse herätä aamuisin.

Ajantaju tosiaan heikkenee, joten vaatii kunnon kellon, että näkee mikä viikonpäivä on kyseessä.

Mb_76

• Anonyymi00174
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Nuppiviasta huolimatta olen käynnyt armeijan. Lisäksi käynyt koulutukset luokan parhaimpina oppilaina. Työurakin on pitkä. Nyt kuitenkin olen eläkkeellä, Joka tosi kiva juttu! Minä pidän, kun ei tarvitse herätä aamuisin.

Ajantaju tosiaan heikkenee, joten vaatii kunnon kellon, että näkee mikä viikonpäivä on kyseessä.

Mb_76

Ethän sinä kelloa edes tarvitse

• Anonyymi00175
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Tutustuitko armeijassa homosteluun ensimmäistä kertaa vai aiemmin?

Ei ne armejassa hyvällä katso homoja. Heillekkin annetaan mahdollisuus suorittaa asepalvelus. Itseä ei homoilu kiinnosta ollenkaan. Olen helluntailainen ja uskovainen, joten voit jättää minut rauhaan homojuttuinesi. Itse olen aika vanhoillinen, joten et halua kuulla mitä mieltä olen homoista.

Mb_76

• Anonyymi00176
        Anonyymi00175 kirjoitti:

Ei ne armejassa hyvällä katso homoja. Heillekkin annetaan mahdollisuus suorittaa asepalvelus. Itseä ei homoilu kiinnosta ollenkaan. Olen helluntailainen ja uskovainen, joten voit jättää minut rauhaan homojuttuinesi. Itse olen aika vanhoillinen, joten et halua kuulla mitä mieltä olen homoista.

Mb_76

Ilmeisesti ylläpito poisti tämän homon kirjoitukset. Eli ylläpito toimii, ennen kuin kerkee vastaamaankaan.

Mb_76

• Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Ilmeisesti ylläpito poisti tämän homon kirjoitukset. Eli ylläpito toimii, ennen kuin kerkee vastaamaankaan.

Mb_76

Jos tätä tarkoitat "Tutustuitko armeijassa homosteluun ensimmäistä kertaa vai aiemmin?" Niin sinulla ei toimi silmät ainankin täällä näkyy yhä.

• Anonyymi00169

Edullisia armeija poikien leluja nuo on. Vaikka hinta yläpäästä sinulla, kun kustantaa sen 200€. Suosittelisin oikeiden kellojen pariin siirtymään. Kuitenkin sinulla on varoja siirtyä oikeisiin kelloihinkin?

• Anonyymi00179

Itse näen, että kelloharrastus pitää aloittaa halpismerkeistä. Näitäkin löytyy ihan toimivia pelejä. Seuraavana alkaa säästämään noin 500€ kelloon ja sitten tontun kelloon. Hyvät fibat tulee tästä Casio G-Shock kellosta!

Mb_76

• Anonyymi00178

Uskovaisilla ja pastoreilla on monesti hienot kellot. Tutkiiko ajan merkkejä vai mitä? Tuo on vielä varsin maltillinen kello tuo 200€ Casio.

• Anonyymi00180

Näillä on tosiaan sellainen perinne, että pitää olla Sveitsiläinen kello ranteessa jos menee uskisten tapaamisiin. Tuo Mb_76 on vielä aika noviisi näissä tapaamiisissa ja kellohankinoissa. Vaikka Casio on hyvä aloituskello. Myöskin sinulla on ennestään hyvä kello, eli suosittelisin että pidät sen tallessa.

• Anonyymi00196
        UUSI

Mulla tulee Casiosta aina mieleen nuo kouluaikojen taskulaskimet tm, mitä saa muutamalla eurolla.
        Toinen on nämä Casion kosketinsoittimet.
        Eli en oikein osaa ajatella Casiota merkki-/laatukellona, vaikkakin tekee varmaan ihan hyviä kellojakin..
        Tissot ehkä ja Cartier olisivat kunnon kelloja.
        Itse tosin olen sen verran old school-henkinen, että pidän vieläkin Rolexia huippulaatuisena statuskellomerkkinä.
        Vaikkakaan mulla ei ole varaa edes halvimpiin Rolexin rannekelloihin. Halvimmatkin Rolexit taitavat maksaa uutena 5000-10000€.

• Anonyymi00183

Eläkeläispölvästi syö vanhan äitinsä jouluruoat isoon mahaansa jottei tarvitse omia talousrahojaan ruokaan TUHLATA

• Anonyymi00184

Olen armeija kuosissa. Paino ja pituus on samoja kuin Daniel Craigilla. Kiitos geenien. Tukka kasvaa hyvin ja hampaatkin on ehjät. Eli 3 reikää on tähän mennessä. Yllättävän hyvin olen pysynyt kuosissa.Kylläkin pientä nuppivikaa on. Joten pääsin eläkkeelle tästä vaivasta. Toistuvia psykoosi kohtauksia takana, ja nämä kivuliaita. 50+vuotta takana ja nyt eläkkeellä.

Mb_76

• Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Olen armeija kuosissa. Paino ja pituus on samoja kuin Daniel Craigilla. Kiitos geenien. Tukka kasvaa hyvin ja hampaatkin on ehjät. Eli 3 reikää on tähän mennessä. Yllättävän hyvin olen pysynyt kuosissa.Kylläkin pientä nuppivikaa on. Joten pääsin eläkkeelle tästä vaivasta. Toistuvia psykoosi kohtauksia takana, ja nämä kivuliaita. 50 vuotta takana ja nyt eläkkeellä.

Mb_76

Nämä on tosi fiddumaisia nämä psykoosi kohtaukset, kun se lamauttaa normaalin elämän. Minulla jäi kolmen kuukauden vuokrat hoitamatta, vaikka pidän itseäni säntilliseksi ihmiseksi. Näistä on selvitty ja nyt säästössä on sen 15 000€ Myoskin lausonto tuli edunvalvonnasta ja työkyvyttömyys eläke.

Onneksi eläke on hyvä, kun minulla on pitkä työhistoria.

Mb_76

• Anonyymi00186
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Nämä on tosi fiddumaisia nämä psykoosi kohtaukset, kun se lamauttaa normaalin elämän. Minulla jäi kolmen kuukauden vuokrat hoitamatta, vaikka pidän itseäni säntilliseksi ihmiseksi. Näistä on selvitty ja nyt säästössä on sen 15 000€ Myoskin lausonto tuli edunvalvonnasta ja työkyvyttömyys eläke.

Onneksi eläke on hyvä, kun minulla on pitkä työhistoria.

Mb_76

Nämä on hankalia nämä psykoosi kohtaukset. Minulla tuli tarve pitää keittiön hellaa päällä kellon ympäri. Tässä on tulipalon riski. Myöskin tuli juttu, että joku ajaa minua takaa, joten olin vähällä tippua parvekkeelta. Viidennessä kerroksess asuin. Joten ne terveyden huollossa päätteli, ettei tuosta mitään työkuntoista tule. Nyt kyllä pysynyt oireettomana lääkkeiden ansiosta.

Jos vielä pääsee terveiden kirjoihin, niin otan sen vastaan ja etsin jonkin työpaikan. Koulutusta riittää ja työkokemusta.

Mb_76

• Anonyymi00187

Jankuttava tiukupölvästi

• Anonyymi00188

Sinullahan on jo nytkin hyvä tiku ranteessa? Taisi tulla hutiostos tämän Casion kanssa. Kun nykyinen aikarauta jää nurkkiin pölyyntymään. Järkevämpää hommata kerralla sen 500€ Certina kellon, ja pitää tämän nykyisen arkikellona. Päällekkäisyyksiä on, jotka turhia.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Sinullahan on jo nytkin hyvä tiku ranteessa? Taisi tulla hutiostos tämän Casion kanssa. Kun nykyinen aikarauta jää nurkkiin pölyyntymään. Järkevämpää hommata kerralla sen 500€ Certina kellon, ja pitää tämän nykyisen arkikellona. Päällekkäisyyksiä on, jotka turhia.

Itse olen kanssa samaa mieltä, että jos on jo hyvä kello, niin ei kannata ostaa uutta. Rahojen tuhlausta. Ja monet vanhat kellot on vintageä. Eli kellon vanhuus on hienoa. Tietenkin jos haluaa hommata 50vuotis kellon niin se on ihan järkevää. Silloin voi panostaa laatuun. Otetaanhan sitä 50v tatuointejakin?

• Anonyymi00189

Mulla on edelleen 40 vuotta vanha Mikki Hiiri- kello. Olen hihnat vaihtanut siihen niin mahtuu aikuisen ranteeseen.

• Anonyymi00191

Olenkohan jälkeen jäänyt koska en ole milloinkaan kiinnänyt huomiota jonkun tuttavani, tai muuten tapaamani henkilön kelloon? En edes siihen onko ko.henkilöllä kelloa lainkaan.
      Mitäpä se minulle kuuluisi jos en olisi kysymässä aikaa?

• Anonyymi00192

Aurinko sais laskee ja nousta puolen tunnin välein nin tietäisi avata kaljatölkin ajallaan.
      Muuten unohtuu..
      Sätkä ny on aina suupielessä.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      109
      2965
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      187
      2674
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2119
    4. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      1
      1421
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      1322
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      22
      1293
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1071
    8. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      880
    9. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      853
    10. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      822
    Aihe