Ostin Saksasta 528iA Tiptronic Touringin -97. Muuten ok peli, mutta automaattiloota oli surkea pettymys. Ensinnäkin vaihtaa selvästi nykivämmin kuin aiemmat Volvo V70:ni. Mutta suurin ongelma on erittäin typerä automatiikka, joka vaihtaa kahden ajo-ohjelman (normaali/sporttisempi) välillä automaattisesti kuskilta mitään kysymättä. Jos haluan ajaa sporttisemmin niin käytän kyllä itse manuaalivaihtamista (Tiptronic). Nyt seurauksena on bensankulutuksen turha lisääntyminen ja vaarallinen käyttäytyminen liukkaalla, kun et koskaan tiedä edes kumpaa ohjelmaa loota sattuu käyttämään. Siis täydellinen idioottimaisuus. Onko tiedossa konstia, jolla tämän saisi pois tai edes merkkivalon josta näkee käytettävän ohjelman tai kytkimen ohjelman valitsemiseen kuten muissa autoissa on?
Jos ei lääkettä löydy niin seuraava automerkki on kyllä taas Volvo.
500-sarja/E39 automaattilootan omituisuus
15
4580
Vastaukset
- 2.7t
loota audin kutosessa eikä kyllä tee tollasta. Outo juttu. Kerro jos selviää.
- Alex
Moi !
Kolmas steptronic-auto menossa enkä ole tuollaista havainnut.
Käytä huollossa. Veikkaisin että jossakin on vikaa.
-- - Oisko Audilla?
Kuvailusi ei sovi vaihteistotyyppiin. Lue oheisesta linkistä:
http://www.bmw.fi/nybil/leksikon.asp?bilmerke=BMW&serie=5-sarja&karosseri=Sedan&artikkelid=55- kabli
Ei nyt ole Bemarin (saksankielinen) käsikirja käsillä eli vaihteiston nimi voi olla jotain muuta, mutta ongelma EI OLE vaiheiston nimi vaan tämä TYPERÄ käsikirjastakin löytyvä OMINAISUUS: Vaihteisto muuttaa automaattiasennossa vaihto-ohjelmaa adaptiivisesti kuskin ajotyylin mukaan välillä tavallinen/sportti, mutta kuski ei pysty itse sitä säätelemään. Esimerkki: talvella lähden liikkeelle niin että pyörät yrittävät sutaista tyhjää. Vaihteisto päättelee, että olen raskasjalkainen kuski ja laittaa sporttiasennon päälle kymmeniksi kilometreiksi vaikka yritän ajaa kuinka kevyellä jalalla tahansa pysyäkseni paremmin ojien välissä. Tämä on siis OMINAISUUS, ei vika!!
- Aikoinaan
kabli kirjoitti:
Ei nyt ole Bemarin (saksankielinen) käsikirja käsillä eli vaihteiston nimi voi olla jotain muuta, mutta ongelma EI OLE vaiheiston nimi vaan tämä TYPERÄ käsikirjastakin löytyvä OMINAISUUS: Vaihteisto muuttaa automaattiasennossa vaihto-ohjelmaa adaptiivisesti kuskin ajotyylin mukaan välillä tavallinen/sportti, mutta kuski ei pysty itse sitä säätelemään. Esimerkki: talvella lähden liikkeelle niin että pyörät yrittävät sutaista tyhjää. Vaihteisto päättelee, että olen raskasjalkainen kuski ja laittaa sporttiasennon päälle kymmeniksi kilometreiksi vaikka yritän ajaa kuinka kevyellä jalalla tahansa pysyäkseni paremmin ojien välissä. Tämä on siis OMINAISUUS, ei vika!!
Oli sama vuosimalli aikoinaan. Ajoin 60.000 km ja toimi kuten pitkin koko ajan.
Ei muuta, kuin huoltoon. Kallis auto uutena = kallis myös käytettynä.
Et kai vain luule, että laadukkaan auton ylläpito on ilmaista isoilla km määrillä ?
Vikahan voi olla hyvinkin kohtuuhintainen korjata, jos on ohjelmassa vika = alle 1.000 €. - 528iA
kabli kirjoitti:
Ei nyt ole Bemarin (saksankielinen) käsikirja käsillä eli vaihteiston nimi voi olla jotain muuta, mutta ongelma EI OLE vaiheiston nimi vaan tämä TYPERÄ käsikirjastakin löytyvä OMINAISUUS: Vaihteisto muuttaa automaattiasennossa vaihto-ohjelmaa adaptiivisesti kuskin ajotyylin mukaan välillä tavallinen/sportti, mutta kuski ei pysty itse sitä säätelemään. Esimerkki: talvella lähden liikkeelle niin että pyörät yrittävät sutaista tyhjää. Vaihteisto päättelee, että olen raskasjalkainen kuski ja laittaa sporttiasennon päälle kymmeniksi kilometreiksi vaikka yritän ajaa kuinka kevyellä jalalla tahansa pysyäkseni paremmin ojien välissä. Tämä on siis OMINAISUUS, ei vika!!
Kyllä sinulla on jotain pahasti pielessä vaihteistossa ja myös omissa käsityksissäsi/ohjekirjan lukutaidossa. Kunnossa olevan Steptronicin vaihdot ovat todella pehmeitä, siis yleensä täysin huomaamattomia. Tosin sinun auto on vanhempaa (ennen 9/98 tehtyä) sarjaa joten vaihteiston softan päivittäminen voisi olla paikallaan.
Vaihteisto vaihtaa muistaakseni neljän eri ohjelman välillä D-asennossa, ei ainoastaan sport/tavallinen. Talvella kun vaihteisto huomaa sutimisen, ei se suinkaan sport-asentoa vaihda vaan winter-asennon eli lähdöt tapahtuu 2. vaihteella sutimisen vähentämiseksi. Lisäksi: onko sinulla luistonesto rikki tai kytketkö sen pois päältä?? Sillä sehän toimii niin loistavasti, ettei E39 lähde mihinkään tieltä eikä kaasun kanssa tarvitse varoa ojien välissä. - Keke (bmw)
kabli kirjoitti:
Ei nyt ole Bemarin (saksankielinen) käsikirja käsillä eli vaihteiston nimi voi olla jotain muuta, mutta ongelma EI OLE vaiheiston nimi vaan tämä TYPERÄ käsikirjastakin löytyvä OMINAISUUS: Vaihteisto muuttaa automaattiasennossa vaihto-ohjelmaa adaptiivisesti kuskin ajotyylin mukaan välillä tavallinen/sportti, mutta kuski ei pysty itse sitä säätelemään. Esimerkki: talvella lähden liikkeelle niin että pyörät yrittävät sutaista tyhjää. Vaihteisto päättelee, että olen raskasjalkainen kuski ja laittaa sporttiasennon päälle kymmeniksi kilometreiksi vaikka yritän ajaa kuinka kevyellä jalalla tahansa pysyäkseni paremmin ojien välissä. Tämä on siis OMINAISUUS, ei vika!!
Kyllä minun entisessä -96 528iA:ssa pelas automaatti niin kuin unelma. Vaihdot tosiaan pehmeitä, eikä mitään sekoiluja eri ohjelmien kanssa. Veikkaan että vikaa on joko kuskissa tai sit autossa. Ominaisuuksien puolesta tuon steptronic laatikko on jopa loistava.
- ei ikinä keppivaihdetta
Minulla on Steptronic-vaihteisto toiminut ihan hyvin, mutta huomasin kun vaihdoin useiden automaattivolvojen jälkeen autoni automaattibmw:hen , että vaihtaminen on jonkin verran rauhattomampaa kuin volvossa. (ollut 3 kpl volvo 740 2.3-2.0 aut vm 86-91) Tosin kaksi luonteeltaan erilaista autoa.
Pidin paljon vanhojen volvojen automaatin vaihtamisen pehmeydestä varsinkin juuri isommalta pienemmälle. Sitä kun ei edes huomannut. Tässä nykäisee lievästi. Muutenkin on jokseenkin rauhattomampi.
Minulle bmw:n steptronic oli ensiksi lievä pettymys mutta muutoin auto on kokonaisuutena kuin unelma. Vaihteistoonkin on jo tottunut ja nätisti lähtee d-asennolla moottoritielläkin ohi koneen huutamatta. d5-asennolla (sport?) on mukava ajella taajamassa. Manuaalia en käytä kuin moottorijarrutukseen joskus. Sillä pääsee kai hieman pienempään kulutukseen.- 528iA
9/98 jälkeen tehdyissä vaihteisto toimii paremmin ja auto on hiljaisempi. Käy kokeilemassa jos et usko.
- Letku
Autosi on varmaan niitä yksilöitä, jotka ovat olleet käytössä maaseudulla. Tiedän jo monta tapausta en tosin Bemareissa, että loota mennyt Suomessa vaihtoon. Autoilla on ajettu enimmät kilometrit bahnalla vapaalla nopeudella, joka
sinun laitteessasi tarkoittaa jotain 220 km/h.
Automaattiaski ei tykkää sellaisesta ja Saksanpojat tietävät milloin koko kärry pitää
hävittää ennenkuin alkaa rahaa palamaan ja joku
Suomalainen usein ostaa sellaisen innoissaan ja
joutuu tekemään TODELLA KALLIIN rempan. - ashdl
Autosi on varmaan niitä yksilöitä, jotka ovat olleet käytössä maaseudulla. Tiedän jo monta tapausta en tosin Bemareissa, että loota mennyt Suomessa vaihtoon. Autoilla on ajettu enimmät kilometrit bahnalla vapaalla nopeudella, joka
sinun laitteessasi tarkoittaa jotain 220 km/h.
Automaattiaski ei tykkää sellaisesta ja Saksanpojat tietävät milloin koko kärry pitää
hävittää ennenkuin alkaa rahaa palamaan ja joku
Suomalainen usein ostaa sellaisen innoissaan ja
joutuu tekemään TODELLA KALLIIN rempan. - hoo1
Pakko sanoa myös että nyt on kyllä aloittajan laatikossa oltava jotain vikaa, stepillä oon kohta 4 vuotta ajellut ja toiminu kuin unelma, vielä että on tuo ennen9/98.... ;D Voisiko olla että siihen on tullu vikaa, eikä että olisi paskasti suunniteltu??
- jkbb
Käypä kokeilemassa vastaavaa autoa jossa on laatikko kunnossa niin tajuat miten tuon laatikon kuuluu toimia. Myös väärä rengaskoko voi sotkea laatikon toimintaa. Muussa tapauksessa suosittelen sulle sitä volvoa. On ainakin noi vanhemmat v70:it automaatilla valovuosia jäljessä bemaria.
- Anonyymi
Vanha ketju mutta nostan. Itsellä bmw e39 500 sarja vm96. Automaattiloodasta katosi ykkös vaihde. Kiinnostaisi kuulla vika mahdollisuuksia .
Joku mainitsi tässä ketjussa väärä rengaskoko sekoittA loodan. Perustelut? - Anonyymi
Varmaan joku solenoidi jumissa. Onko siihen vaihdettu ikinä öljyjä laatikkoon ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"799021Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645739Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1375118Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään253949Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853500Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta563418Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1032791Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä412773En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102761Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El42100