Aspiriini aiheuttaa mustelmia?

-Tuo on n hyvin tunnettu sivuvaikutus", hän selitti. Ikinä kuullukkaa moisesta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a62a3e8f-a7a4-44b9-92e2-3c5aee1b90cc
16155
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 16

Vanhimmat

Jotain pistetään suoneen. Kanyyli ehkäpä. Sama kuningatar Elisabethilla. Olikin sitten leukemia.

Äänestä

Varmasti turvallisin ,mutta kaikki pitää ottaa pois .

pitää etsiä korvaava lääke.

Äänestä

ENSIMMÄINEN ja tärkeä juttu pajusta on se, että se on hyvä lääkekasvi. Pajun kuorta on osattu jo kauan käyttää rohdoksena mm. reumaattisiin kipuihin, kihtiin, flunssaan ja kuumeeseen, sekä hauteina huonosti paraneviin haavoihin. Pajun kuoressa on salisiini-glygosidia, joka kehossamme pilkkoutuu asetyylisalisyylihapoksi eli aspiriiniksi.

Äänestä
  • Siksikö jänisket jyrsivät pajuja, kun on hängöyver?

    Äänestä

Aspiriini ohentaa verta ja siks voi tulla herkemmin mustelmia iholle.

Äänestä

Mustelmista mitään väliä, mutta asperiini ei ole vatsaystävällinen ja lisää verenvuodon riskiä sekä rasittaa munuaisia ja maksaa. Yhdessä toisten lääkkeiden kanssa haittavaikutukset voivat kertautua.

Äänestä
  • Totta. Aspiriinia ei saisikaan ihan omin nokin ruveta käyttämään, hyvä olis olla lääkärin lupa ottaa lääkettä. Tuo lääke lisää mahahaavan riskiäkin, nostaa tulehdusarvoja pitkään käytettynä ja saattaa lisätä riskiä sydämenlaajentumalle. Mikään särkylääke ei ole vaaraton käyttää ja pitää noudattaa suosituksia kuinka monta voi ottaa päivän aikana, nuo lääkkeet tuppaa kertyä elimistöön ja aiheuttaa muita oireita.

    Äänestä

Se ettet sinä ole jostain kuullut, ei kerro mitään mistään muusta kuin sinusta itsestäsi.

Äänestä
  • No mitäs sinä Seppo olet kuullut,,,tai luullut.

    Äänestä

  • Anonyymi00008 kirjoitti:

    No mitäs sinä Seppo olet kuullut,,,tai luullut.

    Onko tuo "Seppo" jokin mielikuvitusystäväsi?

    Äänestä

montako kuolemaa muut lääkkeet on aiheuttaneet onko tietoa.

Äänestä

Etkö sitten sitä tiennyt?

Äänestä

Sleepy Don, nukuttaa...

Äänestä

Ilmankos naapurin rouvat silmät ovat vkl jälkeen mustana, kun kuulemma käyttää aspiriinia.

Äänestä

Sydän- ja verisuonisairautta sairastavat käyttävät disperiiniä aspiriinin sijaan.
Suunnilleen sama vaikutus.
Näiden lääkkeiden taipumus aiheuttaa mustelmia johtuu veren koostumuksen muutoksesta. Veri muuttuu juoksevammaksi, ei sinällään "ohene" mitenkään. Hemoglobiiniin lääke ei vaikuta, mutta veren hyytyminen heikkenee.
Aivan normaali haitta tuo on, tätä lääkettä käyttävät sadat tuhannet ihmiset Suomessa.

Äänestä

Mustelmien lisäksi voi tulla punainen silmä (ns. sugillaatio). Se tosin voi tulla jo kovasta tuulestakin.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

-Tuo on n hyvin tunnettu sivuvaikutus", hän selitti. Ikinä kuullukkaa moisesta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a62a3e8f-a7a4-44b9-92e2-3c5aee1b90cc

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu