Foorumilla??? Sateenkaari? Lisääntykää? Pannassa täällä?
Sateenkaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
9:5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
9:6 Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.
9:7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
9:9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
9:10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
(1.Moos.)
Sateenkaari on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää.
Sateenkaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
9:5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
9:6 Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.
9:7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
9:9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
9:10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
(1.Moos.)
Mitä epäkelpoja merkkejä on Raamatun tekstissä? Onko Raamatunteksti julistettu pannaan Luterilaisuus
26
172
Vastaukset
- Anonyymi
6miljoonaa jumalan kansaa , miten tuli kostettua ?
- Anonyymi
Onko Sana
JUMALA
vai
SATEENKAARI
vai
LISÄÄNTYKÄÄ
vai mikä muu epäkristillinen Sana pannaan täällä julistettu?
Ja kuka julisti pannaana? - Anonyymi00003
Kertokaapa nyt, kun minulle on jäänyt epäselväksi tämä taivaallinen hierarkia.
Kuka hoitaa mitäkin asioita?
Siis Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Mitkä ovat vastuualueet.?
Ja sitten vielä arkkienkelit ja tavalliset enkelit, kuka antaa tehtävät.
Niin ja vielä Joulupukki. Mitä voi pyytää keneltäkin.
Tai sitten tämä etelä-Italian Syrakusasta kotoisin ollut tummahipiäinen Lucia. Mitä tehtäviä hän hoitaa?- Anonyymi00006
No et kyllä kristinuskosta saa 'taivaallista hierarkiaa', kun jo Raamatusta Jeesuksen sanoin sen jumaluutena on Saatana, joka on kaiken valheen isä, ja Paavali vielä käskee perkaamaan pois koko Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan, ja kiroaa taivaan enkelinkin.
- Anonyymi00007
Lucia on Luciferin naispuolinen valontuoja, Kointähti, tulee Pietarin 2.kirjeestä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lucia on Luciferin naispuolinen valontuoja, Kointähti, tulee Pietarin 2.kirjeestä.
On kristinuskoon perustuvia Kristus (Lucifer) -käsityksiä, mihin liittynee Lucia-neito, että et voi tuntea hyvää, ellet ole tutustunut pahaan. Kaksinaismoraalia - tai sitten vieläkin pahempaa - mikä onkin kristinuskon perustana.
- Anonyymi00005
Niin, sateenkaari ikuisen liiton merkkinä Luojajumalan ja kaiken luomansa välille, on TÄYSIN ERI ASIA, KUIN UUSI LIITTO JEESUKSEN VERELLÄ kristinuskona.
Todellisuudessa Baal-jumala Jahve, Jehova, Allah, Marduk, aloittaa verellä ja uhrikultilla touhuamisen jo 2.Mooseksen kirjasta alkaen.
Ja kanattaa 1.Mooseksen kirjasta huomioida Benjamin, joka on raatelevainen susi (Matt.7), joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla, nimittäin Jahve Baal on Benjaminin heimon eli juutalaisten Jumala, ei Israelin Jumala.
Tavallaan tuo aamu/ilta Benjaminilaisella - juutalaisella - Paavalilla - kertoo koko Raamatun kehityskaaren aamulla saadusta 'saalista' - Luojajumalan ikuisen liiton merkistä - aina Kristus-kulttiin saakka Jeesuksen verellä, kun saalis jaetaan ehtoollispöydässä, ja uhrina on itse Israelin Jumala, uskovaisten mainosta itse kaiken Luoja, Luojajumala, Jeesuksen nimeen. Ja temppelissä on turmion iljetys, hävityksen kauhistus uhrina itse Luojajumala., että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa (Room.7).- Anonyymi00009
Kuvaisiko tämä nyt sitten, että miten ahne ja paha ihminen tuhoaa uskonnolla koko Luojan luoman maailman - ei ilmestyskirja lopussa juuri toivoa anna, ei ainakaan uskovaisille.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kuvaisiko tämä nyt sitten, että miten ahne ja paha ihminen tuhoaa uskonnolla koko Luojan luoman maailman - ei ilmestyskirja lopussa juuri toivoa anna, ei ainakaan uskovaisille.
Aine eli materiahan on luomiskertomuksen pointti, kun ihminen tuli hyvällä TIEDOLLA ja pahalla TIEDOLLA jumalien kaltaiseksi, niin ihminen sidottiin materiaan (paratiisista karkoitus (1.Moos.3:22).
Ja mitäpä tuossa ennen ilmestyskirjaa muuta tehdään kun touhutaan materialla - ja katsokaa maailmaa ympärillänne, ja viralliset rahanlainaajat ovat edelleenkin juutalaiset.
Päinvastaisella lukunumerolla ilmestyskirjaan 22:3 kirous olisi purettu, ja taivaasta laskeutuu uusi maailma, eikä itkua enää ole oleva.
Katoaako materia vai materialistisuus vai koko maailma?!
Vai onko suunnitelmana toteuttaa Suuri nollaus, minkä pilottimaana Suomi onkin, kiitos pääministeri Marinin - eli koko yksityisomistus lopetetaan. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Aine eli materiahan on luomiskertomuksen pointti, kun ihminen tuli hyvällä TIEDOLLA ja pahalla TIEDOLLA jumalien kaltaiseksi, niin ihminen sidottiin materiaan (paratiisista karkoitus (1.Moos.3:22).
Ja mitäpä tuossa ennen ilmestyskirjaa muuta tehdään kun touhutaan materialla - ja katsokaa maailmaa ympärillänne, ja viralliset rahanlainaajat ovat edelleenkin juutalaiset.
Päinvastaisella lukunumerolla ilmestyskirjaan 22:3 kirous olisi purettu, ja taivaasta laskeutuu uusi maailma, eikä itkua enää ole oleva.
Katoaako materia vai materialistisuus vai koko maailma?!
Vai onko suunnitelmana toteuttaa Suuri nollaus, minkä pilottimaana Suomi onkin, kiitos pääministeri Marinin - eli koko yksityisomistus lopetetaan.Saa ihan itse valita tarinalle lopun.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saa ihan itse valita tarinalle lopun.
Kristinusko on silmiinpistävän materialistinen; fyysisen ihmisen, fyysinen kidutuskuolema, pelastuu fyysisesti tekemään pahaa, syödään fyysisesti kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ja kirkkokin siunaa vainajan fyysisesti vain maatumaan maaksi ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivämä, kun kaikki fyysinen palaa maailmanpalon liekeissä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kristinusko on silmiinpistävän materialistinen; fyysisen ihmisen, fyysinen kidutuskuolema, pelastuu fyysisesti tekemään pahaa, syödään fyysisesti kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ja kirkkokin siunaa vainajan fyysisesti vain maatumaan maaksi ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivämä, kun kaikki fyysinen palaa maailmanpalon liekeissä.
Viestistä alempaa, "Herra päihitti vastustajansa ristillä". Mitä tässä päihitettiin ja miten?! Kerrotko kohdan?
- Anonyymi00013
Murhasta ja taposta pitäisi Jumalan mukaan langettaa kuolemanrangaistus.
Ehkä kuolemantuottamuksesta voisi selvitä juuri ja juuri hengissä.
Laki tosin koski silloin vain juutalaisia. Vierasmaalaisia sai tappaa sodassa ja muutoin ilman että siitä rangaistiin tai heihin ei voi soveltaa muutoin samaa lakia, koska se tosiaan oli annettu vain juutalaisille. Ikuinen liitto ei myöskään koske meitä, vaan pelkästään juutalaisia.- Anonyymi00016
Näin on, se lähimmäinen on vain juutalainen, koski juutalaisia, ja tapettu oli israelilainen opetta, joka opetti juutalaisten kilpailevasta Jumalasta, jonka juutalaisten Jahve käskee 5.Mooseksen kirja, luku13 tuhoamaan.
- Anonyymi00017
No se ikuisen liiton - 1.Mooeksen kirja ja sateenkaari - Jumala oli Jeesuksen opettama Luojajumala, kun taas juutalaisten jumaluus on Jeesuksen sanoin Saatana ja tarinan tulivuori. Mikähän tässä täysin yksinkertaisessa tarinassa nyt on teille niin vaikeaa?!
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
No se ikuisen liiton - 1.Mooeksen kirja ja sateenkaari - Jumala oli Jeesuksen opettama Luojajumala, kun taas juutalaisten jumaluus on Jeesuksen sanoin Saatana ja tarinan tulivuori. Mikähän tässä täysin yksinkertaisessa tarinassa nyt on teille niin vaikeaa?!
Tarinassa on KAKSI JUMALAN NIMISTÄ, toinen Luojajumala, toinen juutalaisten tulivuori.
- Anonyymi00014
Herra päihitti vastustajansa ristillä. Eikä yksikään suunnittele pelastustaan.
- Anonyymi00015
Mielenkiintoinen ajatus, että häviökin on voitto. Sopii oikein hyvin kristinuskon jakomieliseen tautiin.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus, että häviökin on voitto. Sopii oikein hyvin kristinuskon jakomieliseen tautiin.
Kuka Herra ja mikä vastustaja päihitti, kun Augsburgin tunnustuksen mukaa tosi Jumala on ristiin naulittu uhri, vihaisen Jumalan vihan lepyttämiseksi. Ei nyt uhrilla mitään päihitetä. Eikö teillä ole mitään järkeä edes siitä, että mikä on uhrikultt?!
- Anonyymi00021
Sateenkaaresta, lisääntymisestäja ja naisista kai myöskään täällä ei saa puhua.
aitolaista homojuttuineen täällä suositaan.- Anonyymi00022
Aitolaisesta täällä täällä ei saa puhua pahaa.
- Anonyymi00024
Se nyt tietysti on uskovaisille paha keskustella Luojajumalan ikuisesta liitosta, kun itse ylistävät kironneensa Jeesuksen Kristuksena, ja palvovansa tätä uhrina itsensä puolesta, kaiken Luojana, uutena liittona Jeesuksen verellä Saatanan kanssa. Kahta Jumalaakaan, kun ei ole.
- Anonyymi00023
Oikeusministeriö ei vielä pakota puuiloa myymään pillereitä krapulaan vaikka alan ammattilaiset loiventavilla riekkuu anniskelutiskillä. Suomipoikahan ei itke vaan ottaa pillerin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain31811942Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-15311084Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2526407Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2275229Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1683684- 1743558
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin502533Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3292000Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov121844Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi171735