Ettei totuus unohtuisi

Anonyymi-ap

Raamatun totuudet helposti unohtuu.

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

Jeesus ei tarkoittanut pakanoita, vaan tarkoitti Jerusalemin lisäksi ulkomailla asuvia Juutalaisyhteisöjä kun näin sanoi:

Joh. 10:16

Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

8

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksen laumaan kuuluvat myös vuohet ja rasvahäntälampaat.
      Mitä muuten Jeesus lampaillaan teki? Pisti ilmeisesti lihoiksi.

• Anonyymi

Lampaista puhuminen oli hyvä vertauskuva, koska siihen aikaan lampaiden paimentaminen oli monen ammatti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lampaista puhuminen oli hyvä vertauskuva, koska siihen aikaan lampaiden paimentaminen oli monen ammatti.

Raamatun tapahtumat ja sanonnat ovat tuhansien vuosien takaisia aikoja koskevia, mikä helposti unohtuu. Joillekin sen ajan ilmaisuille, ei edes ole nykykielen vastinetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt yhä harvempien. En tunne yhtään lampuria.

• Anonyymi

Jeesus luki Tooraa eli Vanhaa Testamenttia.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Jeesus ei koskenutkaan Uuteen Testamenttiin.

• Anonyymi

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesuksen vastaanottaminen tarkoittaa käskyjen ja Jeesuksen uskon Juutalaisuuden vastaanottamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesuksen vastaanottaminen tarkoittaa käskyjen ja Jeesuksen uskon Juutalaisuuden vastaanottamista.

Eli sekundajuutalaisuutta.

Mitä lie ollut Paavali mieltä asiasta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      33
      2114
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      47
      1721
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1506
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1246
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1034
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      988
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      875
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      872
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      799
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      753
    Aihe