Hetkinen kuka johtaa Suomen puolustusta ?

Anonyymi-ap

Miten tämä nyt menikään , kenelle sotilasvalat suomessa on vannottu ja kuka muka nyt johtaa Suomen puolustusta ?

40

275

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No en ole vannonut sotilasvalaa koska pidin ja pidän tuollaista paasausta paskaa vitsinä.

Armeijan tosin kävin ihan siitä syystä että jos lähinnä rys...sä saa päähänsä yrittää taas vallata Suomea ja uhata minun suomalaista elämäntapaani niin osaan ja voin puolustaa itseäni isieni tapaan .

Suomen puolustus on hyvissä käsissä varsinkin kun meillä pohjoismailla Naton pohjoisessa puolustuksessa on yhdessä aivan loistavat ja ylivertaiset kyvyt eri aselajeissa ...en venäjä/ pohjoiskorea liittoutumana edes harkitsisi valssiin kutsumista pohjoismaista modernia nykyaikaista sotilasliittoumaa....

• Anonyymi

"Armeijan tosin kävin ihan siitä syystä että jos lähinnä rys...sä saa päähänsä yrittää taas vallata Suomea ja uhata minun suomalaista elämäntapaani niin osaan ja voin puolustaa itseäni isieni tapaan ."

Jos sinä todellakin olet nyt käynyt armeijan, niin sinun on siellä armeijassa sitten ollut ihan pakko vannoa sotilasvala että suoriudut armeijasta läpi hyväksytysti.

Nyt epäilenkin että sinä olet vain jokin säälittävä käpykaartilainen sivari kun etä näköjään lainkaan edes tiennyt missä sotilasvala aina vannotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Armeijan tosin kävin ihan siitä syystä että jos lähinnä rys...sä saa päähänsä yrittää taas vallata Suomea ja uhata minun suomalaista elämäntapaani niin osaan ja voin puolustaa itseäni isieni tapaan ."

Jos sinä todellakin olet nyt käynyt armeijan, niin sinun on siellä armeijassa sitten ollut ihan pakko vannoa sotilasvala että suoriudut armeijasta läpi hyväksytysti.

Nyt epäilenkin että sinä olet vain jokin säälittävä käpykaartilainen sivari kun etä näköjään lainkaan edes tiennyt missä sotilasvala aina vannotaan.

"Jos sinä todellakin olet nyt käynyt armeijan, niin sinun on siellä armeijassa sitten ollut ihan pakko vannoa sotilasvala että suoriudut armeijasta läpi hyväksytysti."

Höpö höpö ...valan vannomisen aikaan istuin sodessa kahvilla muut seisoivat kentällä vannoilemassa valojaan ja kuuntelemassa sitä tyhjänpäiväistä paasausta .

"Nyt epäilenkin että sinä olet vain jokin säälittävä käpykaartilainen sivari kun etä näköjään lainkaan edes tiennyt missä sotilasvala aina vannotaan."

ne on näitä yksinkertaisten teikäläisten epäilyjä ...maailma on juuri niin yksinkertainen kuin sitä seuraavan aivotoiminta 😉🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan sitä olla valatilaisuudessa ja olla avaamatta suutaan.

• Anonyymi

hän on linnanjuhlissa juuri nyt

• Anonyymi

Tuskinpa vaan…. Linnassa toki voi istua!

• Anonyymi

Älä sinä trolli sitä huolehdi asia on 100% hoidossa.

• Anonyymi

Valan vannoin puolueettomalle Suomelle, en NATO Suomelle.
      Vanha juttu, joka ei enää oikeudellisesti päde.

• Anonyymi

Avioerot ovat laillisia, vaikka valat vannotaan?

• Anonyymi

Kerrohan nyt vielä että missä sinä nyt sitten oikein tuon kertomasi valan vannoitkaan?

Jään todella huvittuneena lievä hymynkare huulillani odottelemaan vastaustasi tähän sinulle esitettyyn kysymykseen.

• Anonyymi

"Valan vannoin puolueettomalle Suomelle, en NATO Suomelle.
        Vanha juttu, joka ei enää oikeudellisesti päde."

Naurettavaa pelleilyä koko vala jonka voisi lopettaa .
        Itse kävin armeijan ihan ilman valaa vain siitä syystä että voin puolustaa itseäni ,suomalaisuuttani,länsimaalaisuuttani ja olen hyvilläni että sain siihen koulutuksen ja varusteet 😉👌

Reissattuani rekan ratissa rys...sän maata ymmärsin kuinka tärkeätä Suomen puolustusvoimat ja Natojäsenyys on minulle

• Anonyymi

No ei 60 luvulla valan vannoneet ole enää muutenkaan palveluskelpoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan nyt vielä että missä sinä nyt sitten oikein tuon kertomasi valan vannoitkaan?

Jään todella huvittuneena lievä hymynkare huulillani odottelemaan vastaustasi tähän sinulle esitettyyn kysymykseen.

Hymyn kare, miksi sinulla olisi hymyn kare?
        Mielestäni se entinen vala ei enää sido koska suhteessa valan toiseen osapuoleen joka on nyt Suomi, asiat ovat muuttuneet.

Demokratiassa maanpuolustus on hyvä asia, mutta sen tulee olla vapaaehtoinen kuten on 95 % länsimaalaisissa demokratioissa, joihin nyt Suomi ei edes kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Valan vannoin puolueettomalle Suomelle, en NATO Suomelle.
        Vanha juttu, joka ei enää oikeudellisesti päde."

Naurettavaa pelleilyä koko vala jonka voisi lopettaa .
        Itse kävin armeijan ihan ilman valaa vain siitä syystä että voin puolustaa itseäni ,suomalaisuuttani,länsimaalaisuuttani ja olen hyvilläni että sain siihen koulutuksen ja varusteet 😉👌

Reissattuani rekan ratissa rys...sän maata ymmärsin kuinka tärkeätä Suomen puolustusvoimat ja Natojäsenyys on minulle

Jos sinä todellakin muka olet nyt käynyt armeijan Suomessa, niin sinun on siellä armeijassa sitten ollut ihan pakko vannoa sotilasvala että suoriudut armeijasta läpi hyväksytysti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hymyn kare, miksi sinulla olisi hymyn kare?
        Mielestäni se entinen vala ei enää sido koska suhteessa valan toiseen osapuoleen joka on nyt Suomi, asiat ovat muuttuneet.

Demokratiassa maanpuolustus on hyvä asia, mutta sen tulee olla vapaaehtoinen kuten on 95 % länsimaalaisissa demokratioissa, joihin nyt Suomi ei edes kuulu.

Kyllä, ainakin suomalainen sotilasvala velvoittaa puolustamaan Suomea, sitoutumalla rehelliseen palvelukseen ja isänmaan koskemattomuuden sekä laillisen valtiojärjestyksen puolustamiseen niin rauhan kuin sodan aikana, vaikka se ehkä onkin enemmän eettinen ja perinteinen kuin juridisesti rangaistava sitoumus. Se on juhlallinen vakuutus, joka vahvistaa sotilaan sitoutumisen tehtävään puolustaa Suomen itsenäisyyttä.

• Paavo Väyrynen.🍀👍

• Anonyymi

Onko meidän ylinpäällikkö nyt sitten ameriikkalainen kun meidän puolustusta johtaa kuulemma tästä lähtien norfolkin minkälie sotaherra.
      Ennen meidän ylipäällikkö oli suomen presidentti.

• Anonyymi

Naton komentaja (DSACEUR) Keith Blount varoittaa Suomalaisia reserviläisiä.

Nato-suomen reservi puolustaa Nato-suomea ainakin aluksi, noin niinkuin periaatteessa. Mutta on varauduttava muiden tärkeämpien Euroopan Natomaiden puolustamiseen.

• Anonyymi

Johtajan sanaan pitää luottaa.

• Anonyymi

No sentään päätös lähettää suomalaisia joukkoja muualle sotimaan on kuitenkin vielä suomen hallituksen päätettävä.
      Välimeren lähistöltä tänne pohjoisrajalle ei todellista apua missään tapauksessa koskaan tulla saamaan. Tässä suhteessa NATO tulee olemaan samanlainen kuin EU. on

• Anonyymi

Tuo on silkka venäläisen trollin väittämäö ja hänen on itse PAKKO tuohon uskoa ellei halua pudota ikkunasta!

Taitaa epäillä sanomaansa itsekin, kun joka välissä volisee liittymisestä Natoon ja anelee Suomea siitä luopumaan!

KYLLÄ NATOON LIITTYMINEN OLI HYVÄ PÄÄTÖS JA ARVAATKO LAINKAAN TILTU MIKÄ ON SEN PARAS TODISTE?

SINÄ ITSE!

LÄHES PÄIVITTÄIN HARMITTELET PÄÄTÖSTÄ JA ANELET MEITÄ SITÄ PERUMAAN!

JA KUN ME KAIKKI TIEDÄMME, ETTET TILTUNA TOIVO SUOMELLE MITÄÄN HYVÄÄ VAAN PAHINTA MAHDOLLISTA NIIN JUURI SIKSI LIITTYMINEN SINUA KORPEAA SUUNNATTOMASTI!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei ainakaan Putler ja se on pääasia.

• Anonyymi

Siat johtavat Eurooppaa.

Kato vaikka se Eläinten vallankumous.

• Anonyymi kirjoitti:

Siat johtavat Eurooppaa.

🐷RÖH RÖH!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siat johtavat Eurooppaa.

sikoja johdetaan venäjällä /pohjoiskoreassa koska ihmisiä ei voisi kohdella noin

• Anonyymi

Mikä tämä vala hölötys oikein on ?

Onko tuolla vannomisella ihan oikeasti jollekin joku merkitys ?

Itse elän 2000 lukua ja kävin armeijan ihan vain siitä syystä että voin puolustaa itseäni länsimaista elämäntapaani ja läheisiäni jos tarve vaatii ...vitut minä jostain aatamin aikaisista valoista jotka ovat täysin merkityksettömiä ja naurettavia asioita minulle

• Anonyymi

Sitä täytyy ainakin Suomen puolustusvoimissa ihan aina vannoa virallisesti sotilasvala jonka jälkeen sinulla on olemassa se täysin virallinen velvollisuus puolustaa omaa isänmaatasi Suomea jos Suomea kohtaa joskus jonkinlainen sotilaallinen kriisi.

Jos sinä et ole vannonut virallisesti tuota sotilasvalaa, niin et sinä silloin lainkaan edes kelpaa Suomen puolustusvoimille minkäänlaiseen palvelukseen sotilaallisen kriisin kohdatessa Suomea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä täytyy ainakin Suomen puolustusvoimissa ihan aina vannoa virallisesti sotilasvala jonka jälkeen sinulla on olemassa se täysin virallinen velvollisuus puolustaa omaa isänmaatasi Suomea jos Suomea kohtaa joskus jonkinlainen sotilaallinen kriisi.

Jos sinä et ole vannonut virallisesti tuota sotilasvalaa, niin et sinä silloin lainkaan edes kelpaa Suomen puolustusvoimille minkäänlaiseen palvelukseen sotilaallisen kriisin kohdatessa Suomea.

"Sitä täytyy ainakin Suomen puolustusvoimissa ihan aina vannoa virallisesti sotilasvala jonka jälkeen sinulla on olemassa se täysin virallinen velvollisuus puolustaa omaa isänmaatasi Suomea jos Suomea kohtaa joskus jonkinlainen sotilaallinen kriisi."

Minä suomalaisena olen itse Suomi ja tulen automaattisesti puolustamaan itseäni ja siinä samalla Suomea siihen ei valojen vannomisia muuta hölötystä tarvita .
        Armeija on käyty ilman turhia vala hölötyksiä ja kertauksessakin käyty 😉

"Jos sinä et ole vannonut virallisesti tuota sotilasvalaa, niin hölö hölö jne...."

Olen enempi sellainen toiminnan ja käytännön tyyppi teen asioita kja annan muiden selitellä ja hölöttää sekä vannoa minulle merkityksettömiä turhanpäiväsiä valoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitä täytyy ainakin Suomen puolustusvoimissa ihan aina vannoa virallisesti sotilasvala jonka jälkeen sinulla on olemassa se täysin virallinen velvollisuus puolustaa omaa isänmaatasi Suomea jos Suomea kohtaa joskus jonkinlainen sotilaallinen kriisi."

Minä suomalaisena olen itse Suomi ja tulen automaattisesti puolustamaan itseäni ja siinä samalla Suomea siihen ei valojen vannomisia muuta hölötystä tarvita .
        Armeija on käyty ilman turhia vala hölötyksiä ja kertauksessakin käyty 😉

"Jos sinä et ole vannonut virallisesti tuota sotilasvalaa, niin hölö hölö jne...."

Olen enempi sellainen toiminnan ja käytännön tyyppi teen asioita kja annan muiden selitellä ja hölöttää sekä vannoa minulle merkityksettömiä turhanpäiväsiä valoja.

Meinaattko sinä nyt sitten ihan itse hommata itsellesi täysin omat aseet ja kaikki muutkin tarvittavatvarusteet, kun et niitä Suomen puolustusvoimilta nyt ainakaan lainkaan koskaan saa?

• Kas vaan, ARMEIJAMIES on tullut takaisin. Hän toisaalta tiukkaa jokaiselta on armeija käyty ja ennenkaikkea onko SOTILASVALA vannottu. Ja toisaalta hän haukkuu jokaista KÄPYKAARTILAISEKSI. Hänellä on ongelmia, voi olla vakaviakin.

-SOTILASVALA, onko vannottu
      -KÄPYKAARTI, sinne sinä kuulut

Nämä ovat ne asiat joita AREMEIJAMIES aprikoi varmasti joka sekunti.

Mitä keskustelunavaukseen tulee, kyllä se komento on aivan kotimaisissa käsissä. Ei syytä huoleen. NATO ei ole uhka, se suojaa meitä. Mutta vastuu puolustautumisesta on meillä itsellämme, vaikka ARMEIJAMIES ei sitä ymmärräkään.

• Anonyymi

Mikä on nyt sitten sinun sotilasarvosi siellä käpykaartissasi?

• Anonyymi

Josku se on myös arMEEJAmies perS- kielellä.

• Anonyymi

No se on sotilasvalassa jätetty vekkulisti auki, että kenelle se vala vannotaan ja kuka johtaa sotatoimia.

Tällä hetkellä Nato-suomen sotaatoimia johdetaan Brysselistä ja Yhdysvalloista.

• Jeesus johtaa Suomen puolustusta.🧔‍♀️⚔️💪🦁🇫🇮

• Anonyymi

Ja VOI JEESUS kuinka se johtaakin joitain harhaan.

• "Mikä on nyt sitten sinun sotilasarvosi siellä käpykaartissasi?"

Mitä?!?!? Onko SAIRAS ELÄKELLÄINEN a.k.a ARMEIJAMIES taas täällä (TÄÄLÄ) tenttaamassa jokaisen sotilasarvoa ja onko sotilasvala vannottu?!? Ja sitten hän teilaa jokaisen KÄPYKAARTILAISEKSI?!

EIkö ARMEIJAMIEHELLÄ ole muuta tekemistä?! Eikö hän voi mennä tenttaamaan ihmisiä paikalliseen markettiin tai kauppahalliin jos asuu isommassa kaupungissa? Tai menisi tenttaamaan kadulle vastaantulijoiden sotilasarvoa.

• Anonyymi

Aika outoa ja kummallista, ettet sinä lainkaan nyt halua kertoa esimerkiksi omaa sotilasarvoasi mitenkään julkisesti.

Hävettääkö sinua nyt jokin asia noinkin kovasti ja paljon, ettet sinä edes kehtaa kertoa omaa sotilasarvoasi yhtään kenellekkään?

• Anonyymi

Olen alimmainen sotamies Venäjän armeijassa.

Päälläni pyörii tupakaverit ja koko pataljoona.

• Anonyymi

Saattaa tulla vaaratilanteita jos tulee vakavampi kriisi. Kun ei tiedetä kenen puolella kumppanimaa minäkin päivänä on. kuten Ukrainassa on saatu kokea.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe