Tässä kysymys reserviläisille ja etenkin nuoremmalle osalle asepalveluksen suorittaneista: näettekö tulevaisuuden Suomen sellaisena, jonka puolesta olisitte valmiita taistelemaan loppuun asti?
Olen itse reilu 20v miespuolinen henkilö, joka on oman varusmiespalveluksensa suorittanut ja valan vannonut. Mietin usein nykypäivänä että onko nykyhetken ja mahdollinen tulevaisuuden Suomi sellainen maa jonka puolesta haluaisin enää taistella oman hengen uhalla. Vastaukseni kallistuu hetki hetkeltä enemmän suuntaan ei, vaikka olen hyvin isänmaallinen ja rakastan suomea yli itseni, en usko, että esimerkiksi kymmenen vuoden päästä isänmaani on enää sellainen, että olisin valmis kuolemaan sen puolesta.
Kukaan nykyisistä päättäjistä tai kansastamme ylipäätään ei tunnu varjelevan suomalaisia tai kristittyjä arvoja ja pelkään pahoin, että Suomen identiteetti on hyvinkin vaakalaudalla. En tunne enää samankaltaista vapautta omassa maassani ja tuntuu aivan kuin sisäisistä ongelmista puhuminen on kiellettyä, eikä mielipidettäni oteta vakavasti. Olenhan 100% valkoinen suomalainen mies. Enkä nyt sano, että Suomi on jollain tapaa suomalaisia vastaan, mutta on mielestäni väärin olla huomioimatta suomalaisten mielipiteitä siitä, millainen Suomen tulisi olla.
Euroopan suurkaupungeista suurin osa kansalaisia ovat jo nykypäivänä muslimitaustaisia ja afrikkalaisia, eikä eurooppalaista identiteettiä ole oikeastaan siellä pitkälti enää olemassa, muuten kuin rakennuksissa ja infrastruktuurissa itsessään. Eikä sitä ole millään tavoin juurikaan suojeltu. Sama trendi on havaittavissa myös Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla yleisesti, Helsinki suurimpama esimerkkinä.
Mikäli nykyinen trendi jatkuu ja Eurooppa sekä Suomi menettävät täysin identiteettinsä tällä tavalla, onko meillä reserviläisillä enää isänmaata jota suojella? En itse näe tarkoitusta suojella maan rajoja, jos niiden sisäpuolella ei suojella niitä arvoja, joita Suomi on koko historiansa elinkaaren ajan tähän saakka varjellut, eli niitä arvoja, joita minä myös pidän tärkeimpinä.
Onko tosiaan niin, että Eurooppa on tulevaisuudessa "turvapaikka" kaikille, jotka pakenevat oman maansa ongelmia massoina, mutta samoin tuovat ongelmansa mukanaan, jotka usein juurtavat uskontojen nyansseista ja niiden erimielisyyksistä? Ymmärrän hyvin maailman tilanteen ja minkä vuoksi kolmannesta maailmasta ihmiset haluavat Eurooppaan, mutta en ymmärrä missä kohtaa olemme luopuneet eri maanosien identiteeteistä ja minkä vuoksi Euroopasta on syntynyt turvasatama ilman oman kulttuurin varjelemista.
Kysymys reserviläisille
Anonyymi-ap
1
56
Vastaukset
- Anonyymi
Tähän se Kreml pyrki, viimeistään 1990 lähtien. Hyödylliset hölmöt mahdollistivat tämän ja ne kaikista hölmöimmät hölmöt mahdollistavat yhä vieläkin.
Alkuperäiskansojen joukkotuho, nice.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1205149Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu434810Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524427Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko693988- 853414
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta673289IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1523271Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171602- 451531
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291160