Kaikki isien perinne säännöt tanssi kiellosta lähtien ovat Raamatun vastaisia - ja Jeesuksen paheksumia.
VL usko ei siten ole Raamatun mukaista.
Mitäs meinasitte tehdä ? Antakaa kun arvaan. Ette mitään. Ette tietenkään. Koska nämä ovat sielunvihollisen koukeroita ja hän pitää teitä näillä otteessaan.
Niinkuin kierolainen piti fariseuksia otteeseen Jeesuksen aikana.
Jeesus sanoi isien perinne säännöistä että niillä te teette tyhjäksi Jumalan tahdon.
Mutta sehän lestadiolaisia ei voisi vähempää kiinnostaa.
Nämä paholaisen jutut sen sijaan kyllä kiinnostaa . Niistä pidetään kynsin hampain kiinni.
VL uskonnossa on paljon Raamatun vastaista
10
161
Vastaukset
- Anonyymi
Olen kyllä ollut kiinnostunut tästä vl-uskosta, lähinnä sen olettamani hartauden vuoksi. Itseeni ei pinnalliset uskomukset vetoa.
Olen itse uskoltani enemmänkin harrasmielinen, mutta pysynyt jo kauan tiukasti siinä uskossa jota M. Luther kansalle opetti, vaikken kaikkia hänenkään teologisia hienouksiaan tunne. Tällä foorumilla olen oppinut lisää myös hänestä ja opetuksistaan.
Tämä on hyvä foorumi, täällä voi lukea monenlaista ja v.lestadiolaisuuskin on tullut aika lailla tutuksi. Toistaiseksi pysyn kyllä niissä lutherilaisissa käsityksissäni jotka olen hänen kirjoituksistaan oppinut.- Anonyymi
Lutherilaisuus onkin kovin oikeanlainen usko joka taatusti Jumalalle kelpaa. Lestadiolaisuudessa on paljon Einarin sun muiden ukkeleiden lisäyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherilaisuus onkin kovin oikeanlainen usko joka taatusti Jumalalle kelpaa. Lestadiolaisuudessa on paljon Einarin sun muiden ukkeleiden lisäyksiä.
Kirjoitan "lutherilainen" (h:lla) kun viittaan tällä omaan uskooni, jossa korostuu tai on tarkoitus korostua siis nimenomaan itse Lutherin usko ja opetus. Vanha, syvällinen perinneluterilaisen kirkon usko ja opetus.
"Luterilaisuus" on omassa kielenkäytössäni sitten "vaan" tuota uutta, kylmää, jopa jumalatontakin näennäis-luterilaisuutta.
Laulavatko v.estadiolaiset tätä vanhaa Achreniuksen, eli rukoilevaisten vanhaa virttä, "Karitsal kiitos olkohon"? (Vähän huono äänitys):
https://www.youtube.com/watch?v=saWNxc9SGM4
Taas mä alan itkeen... Niin syvällistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Achrenius
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bengt_Jakob_Ignatius
Olen lukenut noista Achreniuksista (isä ja poika) ja myös Antti A. nuoremman kaverista Bengt Jakob Ignatiuksesta. Taivaassa haluan käydä heitäkin aivan erikseen kättelemässä ja kiittämässä. Lukekaas noista "pojista": niin syvällisessä uskossa, Bengt Jakobkin!
🌺 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitan "lutherilainen" (h:lla) kun viittaan tällä omaan uskooni, jossa korostuu tai on tarkoitus korostua siis nimenomaan itse Lutherin usko ja opetus. Vanha, syvällinen perinneluterilaisen kirkon usko ja opetus.
"Luterilaisuus" on omassa kielenkäytössäni sitten "vaan" tuota uutta, kylmää, jopa jumalatontakin näennäis-luterilaisuutta.
Laulavatko v.estadiolaiset tätä vanhaa Achreniuksen, eli rukoilevaisten vanhaa virttä, "Karitsal kiitos olkohon"? (Vähän huono äänitys):
https://www.youtube.com/watch?v=saWNxc9SGM4
Taas mä alan itkeen... Niin syvällistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Achrenius
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bengt_Jakob_Ignatius
Olen lukenut noista Achreniuksista (isä ja poika) ja myös Antti A. nuoremman kaverista Bengt Jakob Ignatiuksesta. Taivaassa haluan käydä heitäkin aivan erikseen kättelemässä ja kiittämässä. Lukekaas noista "pojista": niin syvällisessä uskossa, Bengt Jakobkin!
🌺Karitsall' kiitos olkohon:
1 Karitsall' kiitos olkohon alat', kosk' teurastettu on, ja hinnan ijät kelpaavan maksoi edest' kaiken maailman.
2 Se verens synnist' puhdistaa, kuin vuosi viidest' haavasta; täss' synnin makso kullainen, ot' vastaan vaan, o syntinen.
3 Hänen verens se kulta on, kuin tuottaa isän suosion; Hän meitä rakastaaksens ott', sill' poikans saalis olemm' tott'.
4 Se sinun vioist' pelastaa, Saatanaa vastaan puolustaa, pese itses veress' karitsan, niin sull' on puku taivahan.
5 Sill' puvull' käyt sä taivaaseen, pyhäin kanssa iloiseen, siell' haavans paljon maksanee, autuus niissä löytynee.
6 Viel' ne nyt auki seisovat, niiss' kalliit lampaat makaavat; viel' sullekin on sija jään', joudu vaan lähteen tykö tänn'.
7 Veri, kun vuosi kivun kanss' Jesuksest' ristiss' riippuissans, on kelvann', kelpaa edestän', mun, sinun, kaikkein ihmisten.
8 Nyt kiitos, kunnia totuudess' olkoon edest' rakkautes, Sun vaivas, tuskas, kuolemas, täss' olen, Jesus omanas.
9 Niin olen ijät' omanas, Sä olet myös mun uskon kanss'; Sinussa ijankaikkisest' tott' rauhaa nautin riemuisest'.
😢 🥀 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karitsall' kiitos olkohon:
1 Karitsall' kiitos olkohon alat', kosk' teurastettu on, ja hinnan ijät kelpaavan maksoi edest' kaiken maailman.
2 Se verens synnist' puhdistaa, kuin vuosi viidest' haavasta; täss' synnin makso kullainen, ot' vastaan vaan, o syntinen.
3 Hänen verens se kulta on, kuin tuottaa isän suosion; Hän meitä rakastaaksens ott', sill' poikans saalis olemm' tott'.
4 Se sinun vioist' pelastaa, Saatanaa vastaan puolustaa, pese itses veress' karitsan, niin sull' on puku taivahan.
5 Sill' puvull' käyt sä taivaaseen, pyhäin kanssa iloiseen, siell' haavans paljon maksanee, autuus niissä löytynee.
6 Viel' ne nyt auki seisovat, niiss' kalliit lampaat makaavat; viel' sullekin on sija jään', joudu vaan lähteen tykö tänn'.
7 Veri, kun vuosi kivun kanss' Jesuksest' ristiss' riippuissans, on kelvann', kelpaa edestän', mun, sinun, kaikkein ihmisten.
8 Nyt kiitos, kunnia totuudess' olkoon edest' rakkautes, Sun vaivas, tuskas, kuolemas, täss' olen, Jesus omanas.
9 Niin olen ijät' omanas, Sä olet myös mun uskon kanss'; Sinussa ijankaikkisest' tott' rauhaa nautin riemuisest'.
😢 🥀Ompa ihana laulu, tätä ei lauleta vl-seuroissa.
- Anonyymi
Mutta jos teen paljon lapsia pääsen taivaaseen.
junalanterve! Tässä ei raamatuita tarvita. junalanrahaa.💶
- Anonyymi
Vapaassa maassa väärävanhurskaskin saa tietysti vapaasti kuvitella olevansa armoitettu sen ansiosta, että tyydyttää itseään riivaavaa lihallista ja maailmallista alkoholihimoa. Pitää itse muistaa olla kiitollinen, että on tuollaisilta humalahekuman himoilta säästynyt eikä ole tarvetta kulkea samassa hekuman menossa kuin tämä maailma. Me uuden liiton kristityt juomme VAIN niin usein kuin teemme sen Jeesuksen muistoksi eli silloin tällöin 2 ml viiniä HPE:lla: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni" (1. Kor. 11:25). Kohtuus kaikessa eli 2 ml silloin tällöin.
- Anonyymi
"Pitää itse muistaa olla kiitollinen, että on tuollaisilta humalahekuman himoilta säästynyt eikä ole tarvetta kulkea samassa hekuman menossa kuin tämä maailma."
Päivää! Olet kuin se Jerusalemin fariseus, nyt vl-fariseus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pitää itse muistaa olla kiitollinen, että on tuollaisilta humalahekuman himoilta säästynyt eikä ole tarvetta kulkea samassa hekuman menossa kuin tämä maailma."
Päivää! Olet kuin se Jerusalemin fariseus, nyt vl-fariseus!Kiitos, yritetään kuolettaa sisäistä fariseusta, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja terveisiä sinne humalahekumanhimoisten 3H-kerhoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 22314844
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m202216Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?381873- 1441268
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes951240- 251128
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30902- 81831
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex80723Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80708