Perisynti on ihmisten keksintöä

Anonyymi-ap

Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -

Tuota jaetta käytetään väärin perisynnin perusteluna.
Synti tuli maailmaan yhden ihmisen kautta mutta synti ei tullut ihmisen sisälle. Tässä ei puhuta ollenkaan perisynnistä vaan tässä puhutaan tekosynneistä. Ihmisestä tulee syntinen vasta sitten, kun hän tekee syntiä.

Synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema. Synti tuli maailmaan ja synnin kautta rikkaruohot. Synti tuli maailmaan ja synnin takia ihminen ajettiin ulos paratiisista. Tällaisia ikäviä asioita tapahtui mutta synti ei tullut ihmisen sisälle.

Surullista on se, että lapsikasteteologia on vain joukko valheita ja Raamatun vääristelyä.

68

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmisen syntiinlankeemus paratiisissa on sama asia kuin perisynti.

Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia olentoja. Hengellinen kuolema ja ero Jumlasta, karkotus paratiisista, monenlaiset kiroukset seurasi perisyntiä. Ihmiskunnan lisäksi oko luomakunta on perisynnin saastuttama ja huokaa lumastuksen aikaa.

Ihmisestä tulee Aadamin synnin osallinen heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun, johon me kaikki ihmiset kuulumme.

Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ.

1. Joh. 1:8

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

Paratiisisa karkotettu ja perisyntinen ihminen on kuolevainen ja katoavainen, eikä hänellä ole ikuista elämää ennen kuin hänet on kasteessa liitetty ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen.

1. Moos. 3:22

Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Joh. 16:29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

Kristityt on kastannu lapsensa ikuisen elämän perillisiksi jo 2000 vuotta ja tekevät edelleen niin Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

• Anonyymi
        UUSI

Ihmisen elämä on pelkkää syntiä. Olemassaolo yleensäkin on synnistä toiseen rientämistä. Mitäs se elämä on, ellei syntiä. Eikä minua mikään muu kaduta kuin se, kuinka monta syntiä on jäänyt tekemättä. Synnin tekeminen se vasta saa elämän tuntumaan elämältä. Ei mulla muuta...

• Anonyymi
        UUSI

1.Moos. 4:7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

• Anonyymi

1. Piet.3:20

"veden kantamana - ei veteen upottamalla"

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "MENE PERHEINESI ARKKIIN, sillä minä olen havainnut sinut ainoksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

1. Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Sodomasta ja Gomorrasta ei löynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
      Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi
        UUSI

1.Moos. 13:13 Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä.

• Anonyymi
        UUSI

1.Moos. 18:20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.

• Anonyymi

Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäsenä, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriana perisynnin vuoksi.

Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, kristillinen kaste, Jeesus on veriuhri.

• Anonyymi

Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi

Jes. 34:16

Tutkikaa Herran kirjaa, lukekaa...

Raamattua tuleekin tutkia kokonaisuutena asioiden ymmärtämiseksi.

Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojat tuli puhdistaa synnistä, jotta heidät voitiin viedä Ilmestysmajaan, missä Jumala ilmestyi.

Juutalaisille pyhitetyn veden käyttö kasteessa oli täysin selvä asia entuudestaan.

4. Moos. 8:7
      "Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Ei sinne kaste/pesomaljaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille,
      ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Raamatussa kasteesta käytetäänkin sanontaa uudestisyntymisen peso.

• Anonyymi

Jenkkilahkot kieltävät Raamatun keskeiset totuudet, kuten perisynnin.

Jenkkilahkojen opit on syvältä pimeydestä tulevia eksytyksiä ja heresioita, niihin ei pidä sotkeentua.

• Anonyymi

Jekkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikoat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        UUSI

Lapset pitää viedä sinitukkaisen feministipapin eteen sateenkaarimessuun. Siinä ne taivaanportit aukenevat.

• Anonyymi
        UUSI

Perisynnin kieltävien jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan. Heitä pitää varoittaa niistä lahkotouhuista.

Tit.3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Anonyymi
      UUSI

Perisynti on kateutta krillisyyttä kohtaan. Perisynnillä kielletään kristillisyyden perusidea synnittömyydestä. Synnittömyys on kristillisyyden oikein ymmärtämistä, mutta sitä ei sallita, jos ei itse ole ymmärtänyt oikein vaan on päädytty ja jääty fariseusten lakiuskontoon. Papit sen tekevät. Valta on sellaista. Valtaa haluaa juuri sellainen henkilö, joka hakee turvallisuutta toisten ihmisten käyttäytymisen kautta. Muutetaan toisia jotta ei tarvitse itse muuttua.

• Anonyymi
        UUSI

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jeesuksen seuraamiset taivaaseen täysin synnittömänä on pelkkiä illuusioita.

Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi
      UUSI

Syntiinlankeemus eli perisynti kerrotaan Raamatun alkulehdillä.

Ei ne ikuiset totuudet ole mihinkään hävinneet. Eikä ne tulkinnoilla ja kieltämisellä katoa pois.

• Anonyymi
        UUSI

Kaikki on syntisiä heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.

Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Valheita ei pidä uskoa.

Kaikki kuolee perisynnn vuoksi. Myös lapsia kuolee. Ei siinä ole mitään ikärajoituksia.

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi
      UUSI

Eikä se ristinryövärikään mihinkään paratiisin mennyt Jeesuksen kanssa hengailemaan.
      Molemmat rosvot heitettiin kuumille kiville.

Matteuksen evankeliumi on kaikista vanhin ja luotettavin, siihen ei ole tehty mitään lisäyksiä kirkolliskokuksessa.

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

• Anonyymi
        UUSI

Paavalinkin puheet taivaassa käymisestä on aika lailla epäluotettavia tarinoita.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi
      UUSI

Esim. Markuksen evankeliumiin on tehty jälkikäteen kokonainen lähetyskäskyn lisäys ja mulkkaus kirkolliskokouksessa.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16.9 kohdalla, siksi sitä painosta vihataan

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Ei Jeesus kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä.

• Anonyymi
      UUSI

Äsken TV7:ssä Pekka Reinikainen kuvali lapsen syntymää ja mitä kaikkea siinä tapahtuu.
      Lääketieteellisen osan jälkeen lääk. lis. puhkesi ylistämään, että kaikki Raamattuun präntätty on totta.
      Äkkiä tulee mieleen, ettei savesta tule elävää miestä eikä tämän kylkiluusta saa millään aikuista naista. Mutta pakko kai se on uskoa. Ilmeisesti lääkärikoulutuksen jossain vaiheessa kerrotaan savesta syntyminen.

• Anonyymi
        UUSI

Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketty aarre. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää.

Kyllä se väkevän eksytyksen synnyttävät opit on mukana siellä Raamatussa.

Ei se väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.

Paavali on pääepäilty siihen tehtävään.

• Anonyymi
        UUSI

Fanaattisuus ei ole tervettä uskoa.

Raamattu kehottaa tutkimaan itseään ja pitämään vain sen mitä on totta ja oikein.

Ei ne viisaat Juutalaiset kaikkia Paavalin puheita ottaneet vastaan, vaan tutkivat Tooraa, pitikö ne paikkansa.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        UUSI

Mitenkähän Pekka sai perisynnin ympättyä Savi-Aatamiin ja pikkiriikkiseen Eevaan?
        Eihän se Eeva voinut millään olla aikuisen naisen kokoinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän Pekka sai perisynnin ympättyä Savi-Aatamiin ja pikkiriikkiseen Eevaan?
        Eihän se Eeva voinut millään olla aikuisen naisen kokoinen.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi.

Perisynnissä se Jumalan kuva meni rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

Siksi niitä sukupuoliakin on nykyisin enemmän kuin kaksi. Se on ihan tieteellinen facta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi.

Perisynnissä se Jumalan kuva meni rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

Siksi niitä sukupuoliakin on nykyisin enemmän kuin kaksi. Se on ihan tieteellinen facta.

Kaikki mahdolliset synnit muodot ja perversiot on perisynnin aiheuttamia. Perisynnissä ihminen menett hengen yhteyden Jumalaan. Sinä päivänä, jona te siitä syöttä te kuolette. Perisynti on hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mahdolliset synnit muodot ja perversiot on perisynnin aiheuttamia. Perisynnissä ihminen menett hengen yhteyden Jumalaan. Sinä päivänä, jona te siitä syöttä te kuolette. Perisynti on hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.

Raamatun mukaan Jumala ennallistaa perisyntisen ihmisen Hengen yhteyteen kanssaan kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä luomalla ihmisen kokonaan uudeksi.

Jeesuskin pitä kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Jumala ennallistaa perisyntisen ihmisen Hengen yhteyteen kanssaan kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä luomalla ihmisen kokonaan uudeksi.

Jeesuskin pitä kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen.

Ihminen Jeesus syntyi uudeksi ihmiseksi kasteessa Jordanilla. Jeesus eli lakien mukaan, eikä hänellä ollut syntiä.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen Jeesus syntyi uudeksi ihmiseksi kasteessa Jordanilla. Jeesus eli lakien mukaan, eikä hänellä ollut syntiä.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Minä, kun olen siinä uskossa, että Jeesus oli Jumala maan päällä. Onkohan meistä toinen vähän harhassa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketty aarre. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää.

Kyllä se väkevän eksytyksen synnyttävät opit on mukana siellä Raamatussa.

Ei se väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.

Paavali on pääepäilty siihen tehtävään.

Paavali on paras. Pietari palasi lain alle. Taivaassa mitään lukkoja tarvita. Pietari vahtii helvetin portteja, ettei kukaan pääse ulos. Paavali naulattiin ristille pää alaspäin. Se on saatanan palvojien risti. Ylistävät Apostoli Pietaria. Pietariin uskovat ovat eksytettyjä.
        Hellarit ovat eksytettyjä ja harhaan johdettuja.

Johannes 21:17
        Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: »Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?» Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: »Olenko minä sinulle rakas?», ja hän vastasi: »Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun lampaitani.

Johannes 21:18
        Totisesti, totisesti: Kun olit nuori, sinä sidoit itse vyösi ja menit minne tahdoit. Mutta kun tulet vanhaksi, sinä ojennat kätesi ja sinut vyöttää toinen, joka vie sinut minne et tahdo.»

Copyright Kirkon keskusrahasto (Ev. Lutheran Church of Finland), 1992, 2007

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.21.18

Rakkautta myös hellareille, heidän heräämistä odotellessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä, kun olen siinä uskossa, että Jeesus oli Jumala maan päällä. Onkohan meistä toinen vähän harhassa?

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Kolme eri Persoosaa, jotka toimivat yhdessä ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseeen mitään lievempia pojan lakeja tai hengen lakeja, kuten ihmisiä eksytetään.

Luuk. 18:19

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

• Anonyymi
      UUSI

Raamatussa kaikki osapuolet saavat vapaasti ilmaista mielipiteitään ja julistaa omia oppejaan. Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa, eivät ne kaikki puheet ole mitään Jumalan sanaa eikä edes totta.

Paholainen saa paratiissa pitää oman herätysaarnansa, kun se kieltää koko perisynnin. Nainen tulee uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännyttää miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

• Anonyymi
      UUSI

Esim. ihmisen kuolema on perisynnin seurausta. Siksi kaikki kuolee, myös lapsia kuolee. Kukaan ei ole vapaa perisynnin kirouksista.

• Anonyymi
        UUSI

"yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta"

" yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"

• Anonyymi
      UUSI

Miksi kaikkitietävä Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen, vaikka tiesi mitä paratiisissa tulee tapahtumaan, siis sen, että Aatami ja Eeva tulevat poimimaan juuri sen puun hedelmän, joka oli kielletty?
      Vai kiistättekö te Herra Sebaotin kaikkitietävyyden?

• Anonyymi
        UUSI

Jumala loi täydellisen ihmisen. Ihmisen tekemä perisynti aiheutti ihmisen pilaantumisen. Jumalan kuva meni rikki. Tuli hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala loi täydellisen ihmisen. Ihmisen tekemä perisynti aiheutti ihmisen pilaantumisen. Jumalan kuva meni rikki. Tuli hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.

Joka tapauksessa kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi kuinka Aatami ja Eeva tulevat käyttäytymään paratiisissa.
        Vai kiistätkö sinä Herra Sebaotin olevan kaikkitietävän?

• Anonyymi
      UUSI

Jeesuskin piti kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen

Antoi ainoan poikansa, joka kuoli ja haudattiin...
      Ollisiko Jeesus kuollut mikäli Jumala ei olisi antanut näin tapahtua?
      Olisiko hän vielä hengissä ihmisenä maan päällä?

• Anonyymi
      UUSI

Kirje roomalaisille 5:12
      Aadam ja Kristus
      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.

Onko tuossa mitään epäselvä? Missä se synti on jos ei ihmisessä?

Surullista on se, että lapsikasteteologia on vain joukko valheita ja Raamatun vääristelyä.

Mitäs valhetta siinä on?

• Anonyymi
        UUSI

Syntisyys on laaja käsite.

Tekosynti on ihmisen oma tekemä synti.

Perisynti on kollektiivinen Aadamin synti, joska kaikki ihmiset ovat perillisiä ilman omia tekosyntejä. Kuolema on perisynnin kirous. Myös lapsia kuolee.

Sitten on vielä vanhempien ja isovanhempien syntivelka, jota kaikki kantavat heti syntymästään alkaaen.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi
        UUSI

Tekosynnit tuovat kuoleman.
        Valhe on siinä, että sitä perisyntiä, josta vauvat muka pitäisi pelastaa, ei ole.

• Anonyymi
      UUSI

Oletko itse tehnyt koskaaan syntiä?

• Anonyymi
        UUSI

Vain uskonharhaiset voivat olla "synnintunnossa", kun taas tervejärkisillä ei ole sellaisia harhoja lainkaan.

• Anonyymi
      UUSI

Sodommasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhruskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisessa kaupungeissa oli tuhansia. Perisynti teki kaikista syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.

Job 15:14

Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!

• Anonyymi
      UUSI

Kenenkäs jos ei ihmisten?

• Anonyymi
      UUSI

Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista pysyvää luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi ominaisuus.

Helposti unohtuu, että Jumala on myös koston Jumala. Jumala laittaa aina vaakakupit tasan, nopeammin tai sitten vasta ajastaan. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on ehdoton. Mitä ihminen kylvää, niin siitä hän ja hänen perillisensä kerran niittävät.

2. Moos. 34:7

joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

• Anonyymi
      UUSI

4. Moos. 16:27

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
      32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
      33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

• Anonyymi
      UUSI

Eivät ihmiset pelastu valehtelemalla. Jo yli tuhat vuotta valtiokirkkolaitokset ovat valehtelemalla muka pelastaneet vauvoja. Siitä on seurauksena Jumalan tuomiot.

• Anonyymi
        UUSI

Ja kyllä sotia on riittänytkin.

• Anonyymi
      UUSI

Apt. 11:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
      11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.

Ihminen pelastuu evankeliumin kuulemisen kautta eikä vauvakasteen kautta.

• Anonyymi
        UUSI

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
      UUSI

Markuksen evankeliumi:
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Jeesushan sanoo tässä selvästi, että lapset ovat kelvollisia taivaaseen. Lapset ovat ilman kastetta kelvollisia taivaaseen. Perkele ei olekaan siepannut heitä eikä perisynti ole heitä turmellut.

• Anonyymi
        UUSI

Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (perisynti)

Luuk. 18:15

Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän "koskisi" heihin.

Jeesuksen yliluonnollinen "kosketus" pelasti perisyntiset lapset.

Luuk. 8:46

Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."

Voima tarkoittaa Pyhän Hengen siirtymistä siihen, johon Jeesus "koskee".

Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (perisynti)

Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."

Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa.

Tuo on sinun omaa höpötystä, ei Raamatussa sanota noin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ihminen synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset

Kristillinen kaste pelastaa perisyntisen ihmisen ikuiseen elämään.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus varoitti tästä ajasta, kun opetetaan, että lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja pelkillä saarnoilla, puhumisella ja julistuksilla mennään väkisin sisälle Jumalan valtakuntaan.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Anonyymi
      UUSI

Miten niin muka on? Peri synti tulee entisistä elämistäsi. Karman velkaa. Sitä et pakoon pääse vaikka sen kuin itseltäsi kieltäisit.🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

Miksi toiset syntyy kultalusikka suussa ja toiset kehitysmaihin nääntymään,ellei se ole karmaa edellisistä elämistä. Selippäs se. Miksi maailmassa on monia oikeaksi itseään toitottavia lahkoja, ja miksi paljon rikollisuutta ja pahuutta. Miksi,jollei se ole karmaa ja omaa tahtoa tulla tänne kokemaan/oppimaan vaikka sitten kantapään kautta. Selitäppäs se.🤷‍♀️

• Anonyymi
      UUSI

KR 1933/-38
      Ps. 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Tuo jae on väärennetty uusimpiin käännöksiin.
      Tuossa on nyt oikea käännös. Siinä ei puhuta perisynnistä vaan siinä todetaan, että Daavid on syntynyt syntisissä olosuhteissa. Siinä puhutaan Daavidin äidin tekemästä tekosynnistä.

Mainittakoon, että luterilainen kirkko on uusimpiin käännöksiin ujuttanut muitakin väärennettyjä jakeita, joiden tarkoitus on korostaa vauvakasteen merkitystä.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesuksella oli valta MAAN PÄÄLLÄ parantaa ja pelastaa keitä hän vain tapasikin maan päällä kulkiessaan, ilman kastetta, pelkällä yliluonnollisella "kosketuksella", jossa Pyhä Henki siirtyi Jeesuksesta ihmiseen ja pesi synnit pois, mukaanlukien perisynnin.

Luuk. 5:24

Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

-halvaantunut mies
      -syntinen nainen
      -sokea mies
      -lapset
      -nainen väkijoukossa
      -jne.

Nyt Jeesus on taivaassa. Tilanne on toinen kuin 2000 v. sitten Israelissa.

Jeesuksen yliluonnollinen pelastava kosketus tapahtuu Kristillisessä kasteessa.
      Ei muutoin.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
      UUSI

Sylilapsi sai Jeesuksen yliluonnollisen kosketuksen avulla synnit anteeksi, vanhempien syntivelan, mukaanlukien perisynnin. Näin puhdistettuun sydämeen vuodatettiin Pyhä uskon henki ja sylivauva "brephos" alkoi uskomaan hengen tasolla Jeesukseen.

Lääkäri Luukaksen käyttämä sana pieniä lapsia on "brephos", mikä tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa, imeväistä lasta. Samaa sanaa "brephos" käytetään myös syntymättömästä lapsesta eli sikiöstä.

Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi
      UUSI

Kasteen lahja Pyhä Henki on uskon henki, mikä pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä ihan hiljaa, vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

• Anonyymi
        UUSI

Hiljaisuus onkin yksi oikea uskon Hengen ominaisuus. Ei meluaminen ja hilluminen lahkolaisten tapaan. Hurmoslahkoissa vaikuttavat ihan muut henget ja voimat, joihin lahkolaiset ovat sotkeentuneet ja kietoutuneet. Ne teltat ja temppelit kannattaa kiertää kaukaa, ettei tule osalliseksi siitä menosta.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hiljaisuus onkin yksi oikea uskon Hengen ominaisuus. Ei meluaminen ja hilluminen lahkolaisten tapaan. Hurmoslahkoissa vaikuttavat ihan muut henget ja voimat, joihin lahkolaiset ovat sotkeentuneet ja kietoutuneet. Ne teltat ja temppelit kannattaa kiertää kaukaa, ettei tule osalliseksi siitä menosta.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Mistä se perisynti voi syntyä ellei edellisistä elämistä? Raamattu ei kumoa sitä. Raamattua on manipuloitu meitä hallitaksemme. Turha teidän on muunneltuun/manipuloituun raamattuun vedota. Se on kuin rikan maton alle lakaisemista. Väärään totuuteen tuudittautumista. 🤷‍♀️

• Anonyymi
      UUSI

Käännyttämällä aikaansaatu lahkolaisten hurmoshenkinen usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen seuraaja.

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

Vain ne kastettiin, jotka tunnustivat kasteen saamisen perustuvan syntien anteeksisaamiseen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      355
      11808
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      41
      3527
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      80
      3116
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      112
      2858
    5. 93
      2710
    6. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      57
      2566
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      159
      2476
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      275
      2344
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1501
    10. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      15
      1488
    Aihe