Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Tuota jaetta käytetään väärin perisynnin perusteluna.
Synti tuli maailmaan yhden ihmisen kautta mutta synti ei tullut ihmisen sisälle. Tässä ei puhuta ollenkaan perisynnistä vaan tässä puhutaan tekosynneistä. Ihmisestä tulee syntinen vasta sitten, kun hän tekee syntiä.
Synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema. Synti tuli maailmaan ja synnin kautta rikkaruohot. Synti tuli maailmaan ja synnin takia ihminen ajettiin ulos paratiisista. Tällaisia ikäviä asioita tapahtui mutta synti ei tullut ihmisen sisälle.
Surullista on se, että lapsikasteteologia on vain joukko valheita ja Raamatun vääristelyä.
Perisynti on ihmisten keksintöä
238
816
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisen syntiinlankeemus paratiisissa on sama asia kuin perisynti.
Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia olentoja. Hengellinen kuolema ja ero Jumlasta, karkotus paratiisista, monenlaiset kiroukset seurasi perisyntiä. Ihmiskunnan lisäksi oko luomakunta on perisynnin saastuttama ja huokaa lumastuksen aikaa.
Ihmisestä tulee Aadamin synnin osallinen heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun, johon me kaikki ihmiset kuulumme.
Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ.
1. Joh. 1:8
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
Paratiisisa karkotettu ja perisyntinen ihminen on kuolevainen ja katoavainen, eikä hänellä ole ikuista elämää ennen kuin hänet on kasteessa liitetty ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Joh. 16:29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
Kristityt on kastannu lapsensa ikuisen elämän perillisiksi jo 2000 vuotta ja tekevät edelleen niin Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
***********- Anonyymi
Ihmisen elämä on pelkkää syntiä. Olemassaolo yleensäkin on synnistä toiseen rientämistä. Mitäs se elämä on, ellei syntiä. Eikä minua mikään muu kaduta kuin se, kuinka monta syntiä on jäänyt tekemättä. Synnin tekeminen se vasta saa elämän tuntumaan elämältä. Ei mulla muuta...
- Anonyymi
1.Moos. 4:7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"
- Anonyymi
Eihän tuossa ole järjen häivää.
Ei se vedellä lotraaminen mitään voi muuttaa.
Kenties kyse on kokonaisuuden ymmärtämisestä, mutta siitähän ei teidän kanssa voi keskustella. - Anonyymi
Kaste kuuluu vain niille uudestisyntyneille jotka itse pyytävät kastetta uskoontulonsa jälkeen.
Raamatussa ei vauvoja kastettu. Jeesus otti lapset sylinsä ja siunasi heitä.
Pieniä lapsia ei tarvitse kastas, koska Jeesus sanoi
Matt. 18:
2. Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3. ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14
4. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Matt. 23:11-12
5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Matt. 10:40
6. Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1-2
- Anonyymi
1. Piet.3:20
"veden kantamana - ei veteen upottamalla"
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "MENE PERHEINESI ARKKIIN, sillä minä olen havainnut sinut ainoksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole missään kohtaa vauvojen kastamista. Vaan päinvastoin. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.
- Anonyymi
Sodomasta ja Gomorrasta ei löynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.- Anonyymi
1.Moos. 13:13 Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä.
- Anonyymi
1.Moos. 18:20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
- Anonyymi
Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäsenä, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriana perisynnin vuoksi.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, kristillinen kaste, Jeesus on veriuhri.- Anonyymi
Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
- Anonyymi
Jes. 34:16
Tutkikaa Herran kirjaa, lukekaa...
Raamattua tuleekin tutkia kokonaisuutena asioiden ymmärtämiseksi.
Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojat tuli puhdistaa synnistä, jotta heidät voitiin viedä Ilmestysmajaan, missä Jumala ilmestyi.
Juutalaisille pyhitetyn veden käyttö kasteessa oli täysin selvä asia entuudestaan.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
Ei sinne kaste/pesomaljaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille,
ja paneman siihen vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Raamatussa kasteesta käytetäänkin sanontaa uudestisyntymisen peso. - Anonyymi
Jenkkilahkot kieltävät Raamatun keskeiset totuudet, kuten perisynnin.
Jenkkilahkojen opit on syvältä pimeydestä tulevia eksytyksiä ja heresioita, niihin ei pidä sotkeentua. - Anonyymi
Jekkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikoat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- Anonyymi
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle. - Anonyymi
Lapset pitää viedä sinitukkaisen feministipapin eteen sateenkaarimessuun. Siinä ne taivaanportit aukenevat.
- Anonyymi
Perisynnin kieltävien jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan. Heitä pitää varoittaa niistä lahkotouhuista.
Tit.3
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
- Anonyymi
Perisynti on kateutta krillisyyttä kohtaan. Perisynnillä kielletään kristillisyyden perusidea synnittömyydestä. Synnittömyys on kristillisyyden oikein ymmärtämistä, mutta sitä ei sallita, jos ei itse ole ymmärtänyt oikein vaan on päädytty ja jääty fariseusten lakiuskontoon. Papit sen tekevät. Valta on sellaista. Valtaa haluaa juuri sellainen henkilö, joka hakee turvallisuutta toisten ihmisten käyttäytymisen kautta. Muutetaan toisia jotta ei tarvitse itse muuttua.
- Anonyymi
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Jeesuksen seuraamiset taivaaseen täysin synnittömänä on pelkkiä illuusioita.
Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.
Joh. 8:21
Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
- Anonyymi
Syntiinlankeemus eli perisynti kerrotaan Raamatun alkulehdillä.
Ei ne ikuiset totuudet ole mihinkään hävinneet. Eikä ne tulkinnoilla ja kieltämisellä katoa pois.- Anonyymi
Kaikki on syntisiä heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Valheita ei pidä uskoa.
Kaikki kuolee perisynnn vuoksi. Myös lapsia kuolee. Ei siinä ole mitään ikärajoituksia.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
- Anonyymi
Eikä se ristinryövärikään mihinkään paratiisin mennyt Jeesuksen kanssa hengailemaan.
Molemmat rosvot heitettiin kuumille kiville.
Matteuksen evankeliumi on kaikista vanhin ja luotettavin, siihen ei ole tehty mitään lisäyksiä kirkolliskokuksessa.
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.- Anonyymi
Paavalinkin puheet taivaassa käymisestä on aika lailla epäluotettavia tarinoita.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi
Esim. Markuksen evankeliumiin on tehty jälkikäteen kokonainen lähetyskäskyn lisäys ja mulkkaus kirkolliskokouksessa.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16.9 kohdalla, siksi sitä painosta vihataan
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Ei Jeesus kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä. - Anonyymi
Äsken TV7:ssä Pekka Reinikainen kuvali lapsen syntymää ja mitä kaikkea siinä tapahtuu.
Lääketieteellisen osan jälkeen lääk. lis. puhkesi ylistämään, että kaikki Raamattuun präntätty on totta.
Äkkiä tulee mieleen, ettei savesta tule elävää miestä eikä tämän kylkiluusta saa millään aikuista naista. Mutta pakko kai se on uskoa. Ilmeisesti lääkärikoulutuksen jossain vaiheessa kerrotaan savesta syntyminen.- Anonyymi
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketty aarre. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää.
Kyllä se väkevän eksytyksen synnyttävät opit on mukana siellä Raamatussa.
Ei se väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.
Paavali on pääepäilty siihen tehtävään. - Anonyymi
Fanaattisuus ei ole tervettä uskoa.
Raamattu kehottaa tutkimaan itseään ja pitämään vain sen mitä on totta ja oikein.
Ei ne viisaat Juutalaiset kaikkia Paavalin puheita ottaneet vastaan, vaan tutkivat Tooraa, pitikö ne paikkansa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi
Mitenkähän Pekka sai perisynnin ympättyä Savi-Aatamiin ja pikkiriikkiseen Eevaan?
Eihän se Eeva voinut millään olla aikuisen naisen kokoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän Pekka sai perisynnin ympättyä Savi-Aatamiin ja pikkiriikkiseen Eevaan?
Eihän se Eeva voinut millään olla aikuisen naisen kokoinen.Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi.
Perisynnissä se Jumalan kuva meni rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.
Siksi niitä sukupuoliakin on nykyisin enemmän kuin kaksi. Se on ihan tieteellinen facta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi.
Perisynnissä se Jumalan kuva meni rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.
Siksi niitä sukupuoliakin on nykyisin enemmän kuin kaksi. Se on ihan tieteellinen facta.Kaikki mahdolliset synnit muodot ja perversiot on perisynnin aiheuttamia. Perisynnissä ihminen menett hengen yhteyden Jumalaan. Sinä päivänä, jona te siitä syöttä te kuolette. Perisynti on hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki mahdolliset synnit muodot ja perversiot on perisynnin aiheuttamia. Perisynnissä ihminen menett hengen yhteyden Jumalaan. Sinä päivänä, jona te siitä syöttä te kuolette. Perisynti on hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.
Raamatun mukaan Jumala ennallistaa perisyntisen ihmisen Hengen yhteyteen kanssaan kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä luomalla ihmisen kokonaan uudeksi.
Jeesuskin pitä kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumala ennallistaa perisyntisen ihmisen Hengen yhteyteen kanssaan kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä luomalla ihmisen kokonaan uudeksi.
Jeesuskin pitä kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen.Ihminen Jeesus syntyi uudeksi ihmiseksi kasteessa Jordanilla. Jeesus eli lakien mukaan, eikä hänellä ollut syntiä.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen Jeesus syntyi uudeksi ihmiseksi kasteessa Jordanilla. Jeesus eli lakien mukaan, eikä hänellä ollut syntiä.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?Minä, kun olen siinä uskossa, että Jeesus oli Jumala maan päällä. Onkohan meistä toinen vähän harhassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketty aarre. Se pitää sieltä kaivaa ja löytää.
Kyllä se väkevän eksytyksen synnyttävät opit on mukana siellä Raamatussa.
Ei se väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne kirjoituksiin lisätä.
Paavali on pääepäilty siihen tehtävään.Paavali on paras. Pietari palasi lain alle. Taivaassa mitään lukkoja tarvita. Pietari vahtii helvetin portteja, ettei kukaan pääse ulos. Paavali naulattiin ristille pää alaspäin. Se on saatanan palvojien risti. Ylistävät Apostoli Pietaria. Pietariin uskovat ovat eksytettyjä.
Hellarit ovat eksytettyjä ja harhaan johdettuja.
Johannes 21:17
Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: »Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?» Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: »Olenko minä sinulle rakas?», ja hän vastasi: »Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas.» Jeesus sanoi: »Ruoki minun lampaitani.
Johannes 21:18
Totisesti, totisesti: Kun olit nuori, sinä sidoit itse vyösi ja menit minne tahdoit. Mutta kun tulet vanhaksi, sinä ojennat kätesi ja sinut vyöttää toinen, joka vie sinut minne et tahdo.»
Copyright Kirkon keskusrahasto (Ev. Lutheran Church of Finland), 1992, 2007
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.21.18
Rakkautta myös hellareille, heidän heräämistä odotellessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, kun olen siinä uskossa, että Jeesus oli Jumala maan päällä. Onkohan meistä toinen vähän harhassa?
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Kolme eri Persoosaa, jotka toimivat yhdessä ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseeen mitään lievempia pojan lakeja tai hengen lakeja, kuten ihmisiä eksytetään.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Kolme eri Persoosaa, jotka toimivat yhdessä ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseeen mitään lievempia pojan lakeja tai hengen lakeja, kuten ihmisiä eksytetään.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.En nyt sanoisi noinkaan.
- Anonyymi
Raamatussa kaikki osapuolet saavat vapaasti ilmaista mielipiteitään ja julistaa omia oppejaan. Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa, eivät ne kaikki puheet ole mitään Jumalan sanaa eikä edes totta.
Paholainen saa paratiissa pitää oman herätysaarnansa, kun se kieltää koko perisynnin. Nainen tulee uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännyttää miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. - Anonyymi
Esim. ihmisen kuolema on perisynnin seurausta. Siksi kaikki kuolee, myös lapsia kuolee. Kukaan ei ole vapaa perisynnin kirouksista.
- Anonyymi
"yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta"
" yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"
- Anonyymi
Miksi kaikkitietävä Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen, vaikka tiesi mitä paratiisissa tulee tapahtumaan, siis sen, että Aatami ja Eeva tulevat poimimaan juuri sen puun hedelmän, joka oli kielletty?
Vai kiistättekö te Herra Sebaotin kaikkitietävyyden?- Anonyymi
Jumala loi täydellisen ihmisen. Ihmisen tekemä perisynti aiheutti ihmisen pilaantumisen. Jumalan kuva meni rikki. Tuli hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi täydellisen ihmisen. Ihmisen tekemä perisynti aiheutti ihmisen pilaantumisen. Jumalan kuva meni rikki. Tuli hengellinen kuolema ja ero Jumalasta.
Joka tapauksessa kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi kuinka Aatami ja Eeva tulevat käyttäytymään paratiisissa.
Vai kiistätkö sinä Herra Sebaotin olevan kaikkitietävän? - Anonyymi
Hyvä havainto.
Tämä selittyy sillä, että raamatun tarinat ovat aikansa kertomaperinnettä.
Jos vähänkään syventyy teksteihin, huomaa etteivät ne millään voi olla totta.
- Anonyymi
Jeesuskin piti kastaa, koska oli äitinsä kuolelta perisynnin vuoksi kuolevainen ja olisi kuollut muiden ihmisten tavoin luonnollisen kuoleman aikanaan vanhuuteen
Antoi ainoan poikansa, joka kuoli ja haudattiin...
Ollisiko Jeesus kuollut mikäli Jumala ei olisi antanut näin tapahtua?
Olisiko hän vielä hengissä ihmisenä maan päällä? - Anonyymi
Kirje roomalaisille 5:12
Aadam ja Kristus
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Onko tuossa mitään epäselvä? Missä se synti on jos ei ihmisessä?
Surullista on se, että lapsikasteteologia on vain joukko valheita ja Raamatun vääristelyä.
Mitäs valhetta siinä on?- Anonyymi
Syntisyys on laaja käsite.
Tekosynti on ihmisen oma tekemä synti.
Perisynti on kollektiivinen Aadamin synti, joska kaikki ihmiset ovat perillisiä ilman omia tekosyntejä. Kuolema on perisynnin kirous. Myös lapsia kuolee.
Sitten on vielä vanhempien ja isovanhempien syntivelka, jota kaikki kantavat heti syntymästään alkaaen.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Tekosynnit tuovat kuoleman.
Valhe on siinä, että sitä perisyntiä, josta vauvat muka pitäisi pelastaa, ei ole.
- Anonyymi
Oletko itse tehnyt koskaaan syntiä?
- Anonyymi
Vain uskonharhaiset voivat olla "synnintunnossa", kun taas tervejärkisillä ei ole sellaisia harhoja lainkaan.
- Anonyymi
Sodommasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhruskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisessa kaupungeissa oli tuhansia. Perisynti teki kaikista syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
Job 15:14
Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas! - Anonyymi
Kenenkäs jos ei ihmisten?
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista pysyvää luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi ominaisuus.
Helposti unohtuu, että Jumala on myös koston Jumala. Jumala laittaa aina vaakakupit tasan, nopeammin tai sitten vasta ajastaan. Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on ehdoton. Mitä ihminen kylvää, niin siitä hän ja hänen perillisensä kerran niittävät.
2. Moos. 34:7
joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".- Anonyymi
Jumala laittaa hirmumyrskyt ja maanjäristykset ihmisten riesoiksi.
- Anonyymi
4. Moos. 16:27
Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä. - Anonyymi
Eivät ihmiset pelastu valehtelemalla. Jo yli tuhat vuotta valtiokirkkolaitokset ovat valehtelemalla muka pelastaneet vauvoja. Siitä on seurauksena Jumalan tuomiot.
- Anonyymi
Ja kyllä sotia on riittänytkin.
- Anonyymi
Apt. 11:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
Ihminen pelastuu evankeliumin kuulemisen kautta eikä vauvakasteen kautta.- Anonyymi
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Jeesushan sanoo tässä selvästi, että lapset ovat kelvollisia taivaaseen. Lapset ovat ilman kastetta kelvollisia taivaaseen. Perkele ei olekaan siepannut heitä eikä perisynti ole heitä turmellut.- Anonyymi
Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (perisynti)
Luuk. 18:15
Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän "koskisi" heihin.
Jeesuksen yliluonnollinen "kosketus" pelasti perisyntiset lapset.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."
Voima tarkoittaa Pyhän Hengen siirtymistä siihen, johon Jeesus "koskee".
Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (perisynti)
Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."
Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa.Tuo on sinun omaa höpötystä, ei Raamatussa sanota noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen pelastava kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa.Ei kukaan ihminen synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset
Kristillinen kaste pelastaa perisyntisen ihmisen ikuiseen elämään.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Eiköhän tässä tarkoiteta ennemmin sitä, että lapsi uskoo helpommin, kuin aikuinen.
- Anonyymi
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun opetetaan, että lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja pelkillä saarnoilla, puhumisella ja julistuksilla mennään väkisin sisälle Jumalan valtakuntaan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Miten niin muka on? Peri synti tulee entisistä elämistäsi. Karman velkaa. Sitä et pakoon pääse vaikka sen kuin itseltäsi kieltäisit.🤷♀️
- Anonyymi
Miksi toiset syntyy kultalusikka suussa ja toiset kehitysmaihin nääntymään,ellei se ole karmaa edellisistä elämistä. Selippäs se. Miksi maailmassa on monia oikeaksi itseään toitottavia lahkoja, ja miksi paljon rikollisuutta ja pahuutta. Miksi,jollei se ole karmaa ja omaa tahtoa tulla tänne kokemaan/oppimaan vaikka sitten kantapään kautta. Selitäppäs se.🤷♀️
- Anonyymi
Mitä tarkoitat tuolla entisellä elämällä?
Synnymmekö aina uudestaan ja uudestaan?
Budhalainen?
Eikö se siellä ole kyseinen oppi?
Pahat teot voivat johtaa jälleensyntymään huonommissa oloissa, jopa eläimenä.
- Anonyymi
KR 1933/-38
Ps. 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Tuo jae on väärennetty uusimpiin käännöksiin.
Tuossa on nyt oikea käännös. Siinä ei puhuta perisynnistä vaan siinä todetaan, että Daavid on syntynyt syntisissä olosuhteissa. Siinä puhutaan Daavidin äidin tekemästä tekosynnistä.
Mainittakoon, että luterilainen kirkko on uusimpiin käännöksiin ujuttanut muitakin väärennettyjä jakeita, joiden tarkoitus on korostaa vauvakasteen merkitystä.- Anonyymi
Psalmi 51:7
Minähän olen väärintekijä syntymästäni saakka, jopa
siitä saakka, kun äitini minut siitti.
Uusi testamentti ja Psalmit nykysuomeksi
Jo silloin, kun minut kivulla synnytettiin, olin syyllinen.
Kun sain alkuni äitini kohdussa, olin vääryydestä osallinen.
Suomen Pipliaseura, 2020
Syntinen olin jo syntyessäni,
synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
(Ev. Lutheran Church of Finland), 1992, 2007
Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt
htKR 1933/-38
Ei tuo sanan sisältö ole varsinaisesti muuttunut. Äiti oli syntinen ja lapsi oli myös syntinen eli syntyi synnin alaiseksi. Synnitöntä ihmistä ei ole olemassa.
Synnin määritelmä Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Synti
https://www.suomisanakirja.fi/synti
Kirje Roomalaisille 7:25
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Synti on lihassa ei mielessä, vai onko. Jos on se on perisynti.
Perisynti wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti
Roomalaiskirje 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Minä en ole lahkolainen joka vääntää yhtä lausetta mutkalle.
- Anonyymi
Jeesuksella oli valta MAAN PÄÄLLÄ parantaa ja pelastaa keitä hän vain tapasikin maan päällä kulkiessaan, ilman kastetta, pelkällä yliluonnollisella "kosketuksella", jossa Pyhä Henki siirtyi Jeesuksesta ihmiseen ja pesi synnit pois, mukaanlukien perisynnin.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
-halvaantunut mies
-syntinen nainen
-sokea mies
-lapset
-nainen väkijoukossa
-jne.
Nyt Jeesus on taivaassa. Tilanne on toinen kuin 2000 v. sitten Israelissa.
Jeesuksen yliluonnollinen pelastava kosketus tapahtuu Kristillisessä kasteessa.
Ei muutoin.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi
Jeesuksella oli valta MAAN PÄÄLLÄ parantaa ja pelastaa keitä hän vain tapasikin maan päällä kulkiessaan, ilman kastetta, pelkällä yliluonnollisella "kosketuksella", jossa Pyhä Henki siirtyi Jeesuksesta ihmiseen ja pesi synnit pois, mukaanlukien perisynnin.
Pyhä henki "pesi" ei veri¨tämä on nimenomaan se pointti veri ei puhdista ja pelasta.
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Tässä menee harhaan
1. Johanneksen kirje 1:7
Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Oikein menee tästä
1. Johanneksen kirje 1:9
Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Henki on Jumalasta ja veri on ihmisestä. Ihmisen veri ei voi antaa syntejä anteeksi ja pelastaa. henki nousi ylös ja veri valui maahan.
1. Johanneksen kirje 5:6-8
Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta – ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. Todistajia on näin kolme: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
Tuossa on kaksi tietä, lahkot valitsee ylemmän Luterilainen alemman. - Anonyymi
Eräälle Jeesuksen parantamalle miehelle kasvoi parta otsaan. Jeesus olisi halunnut hänelle toista jalkaa.
Ei ne taikatemput ihan aina onnistuneet Jeesukseltakaa. - Anonyymi
Jeesuksen yliluonnollinen pelastava kosketus tapahtuu Kristillisessä kasteessa.
Ei muutoin.
Että, kun kastetaan saa synnit anteeksi ja ihminen pelastuu. E#i se nyt ainakaan noin mene.
Tämä jos mikä on harhaoppia.
Tai sitten minä olen väärässä.
- Anonyymi
Sylilapsi sai Jeesuksen yliluonnollisen kosketuksen avulla synnit anteeksi, vanhempien syntivelan, mukaanlukien perisynnin. Näin puhdistettuun sydämeen vuodatettiin Pyhä uskon henki ja sylivauva "brephos" alkoi uskomaan hengen tasolla Jeesukseen.
Lääkäri Luukaksen käyttämä sana pieniä lapsia on "brephos", mikä tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa, imeväistä lasta. Samaa sanaa "brephos" käytetään myös syntymättömästä lapsesta eli sikiöstä.
Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.- Anonyymi
Lääkäri Luukas... Mikä oli hänen osaamisensa taso?
On ihan pakko kysyä millaista parantavaa hoitoa hän osasi antaa?
Vastaus on, ettei paljon mitään.
Moniko meistä uskaltaisi mennä Luukkaan vastaanotolle sydänvaivoissaan?
- Anonyymi
Kasteen lahja Pyhä Henki on uskon henki, mikä pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä ihan hiljaa, vaikka ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.- Anonyymi
Hiljaisuus onkin yksi oikea uskon Hengen ominaisuus. Ei meluaminen ja hilluminen lahkolaisten tapaan. Hurmoslahkoissa vaikuttavat ihan muut henget ja voimat, joihin lahkolaiset ovat sotkeentuneet ja kietoutuneet. Ne teltat ja temppelit kannattaa kiertää kaukaa, ettei tule osalliseksi siitä menosta.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisuus onkin yksi oikea uskon Hengen ominaisuus. Ei meluaminen ja hilluminen lahkolaisten tapaan. Hurmoslahkoissa vaikuttavat ihan muut henget ja voimat, joihin lahkolaiset ovat sotkeentuneet ja kietoutuneet. Ne teltat ja temppelit kannattaa kiertää kaukaa, ettei tule osalliseksi siitä menosta.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.Mistä se perisynti voi syntyä ellei edellisistä elämistä? Raamattu ei kumoa sitä. Raamattua on manipuloitu meitä hallitaksemme. Turha teidän on muunneltuun/manipuloituun raamattuun vedota. Se on kuin rikan maton alle lakaisemista. Väärään totuuteen tuudittautumista. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se perisynti voi syntyä ellei edellisistä elämistä? Raamattu ei kumoa sitä. Raamattua on manipuloitu meitä hallitaksemme. Turha teidän on muunneltuun/manipuloituun raamattuun vedota. Se on kuin rikan maton alle lakaisemista. Väärään totuuteen tuudittautumista. 🤷♀️
Jumalan sana on totuus. Ei ihmisen tunteen ja mielipiteet.
Room.5
perisynti tarkoittaa Aadamin ja Eevan syntiinlankeemusta paratiisissa.
18 " Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion"
19" Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"
"Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tuottanut kaikille kuoleman"
Ilman perisyntiä ihminen eläisi ikuisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se perisynti voi syntyä ellei edellisistä elämistä? Raamattu ei kumoa sitä. Raamattua on manipuloitu meitä hallitaksemme. Turha teidän on muunneltuun/manipuloituun raamattuun vedota. Se on kuin rikan maton alle lakaisemista. Väärään totuuteen tuudittautumista. 🤷♀️
Mistä se perisynti voi syntyä ellei edellisistä elämistä?
Aatami ja Eeva, paratiisista karkoitus.
Ja ne kaksi puuta.
...
- Anonyymi
Käännyttämällä aikaansaatu lahkolaisten hurmoshenkinen usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen seuraaja.
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Vain ne kastettiin, jotka tunnustivat kasteen saamisen perustuvan syntien anteeksisaamiseen. - Anonyymi
Paratiisissa Saatana kielsi perisynnin. Nainen uskoi sen ja tuli uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
Näin se käy nykyisinkin. Nainen menee lahkoon ja houkuttelee meihensäkin samaan eksytyksen pauloihin.- Anonyymi
Monia naisia kiinnostaa nykyisinkin yliluonnolliset asiat ja sen vuoksi ne menee uteliaisuuttaan lahkoihin ja antavat sitoa itsensä villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin. Niihin tulee addiktio, josta on vaikea päästä eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monia naisia kiinnostaa nykyisinkin yliluonnolliset asiat ja sen vuoksi ne menee uteliaisuuttaan lahkoihin ja antavat sitoa itsensä villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin. Niihin tulee addiktio, josta on vaikea päästä eroon.
Lahkojen riippuvuudesta voi päästä eroon menemällä tavalliseen kristilliseen kirkkoon Herran Pyhälle Ehtoolliselle. Siellä tunnustetaan Jeesuksen parantava ja vapauttava läsnäolo Ehtoollisessa.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
- Anonyymi
Ihmissyöntiä sanon minä.
- Anonyymi
Matteus 15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
- Anonyymi
'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
- Anonyymi
Teidän Jumalan sana on malipuloitua massoja hallitakseen. Te uskotte väärennettyyn raamattuun . Miksi Jumala muka tuomitsisi omia luotujaan ,niitä joille antoi luvan tulla tänne oppimaan kantapään kautta. Mikä Isä se sellainen on jos luo maailman missä lapsi voi satuttaa itsensä ja siitä vielä rankaisee. Hei, Ei mene läpi. MINUN Isä Jumala on hyvä isä. Hän ei minulle pahaa tahdo.🤷♀️
- Anonyymi
Raamattu on vasta kokonansa totuus. Se pitää lukea kannesta kanteen, eikä vain poimia sieltä oman lahkon oppeja tukevia jakeita, kuten lahkolaiset tekevät. Parhamin novumit on eksytystä.
Perisyntinen ihminen on hengellisesti kuollut, ero Jumalasta, karkotus pois paratiisista.
Perisynti paratiisissa johti moneen ihmiskunnan kiroukseen, josta se vieläkin kärsii. Sairaude, kuolema, sodat, kärsimykset aiheutui siitä.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." - Anonyymi
Ps. Ihminen elää ikuisesti. Ei tänä aineellisena ruumiina vaan elävänä kipinänä itsestään alkulähteestä. Eri muodoissa triljoonissa eri elämissä. Kivinä, kasveina,puina,eläiminä,ihmisinä, enkeleinä. Me emme kuole koskaan. Me seikkailemme täällä virtuaalielämässä kaikkine uskonoppeineen ym hapatuksineen,kunnes kyllästymme ja tahdomme takaisin kotiin. 🤷♀️
- Anonyymi
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Paavali keksi hyvän teorian. Teki pahaa sen kun kerkisi, mutta laittoi syyn lihojen ja vanhojen aatamien syyksi ja täydestä meni. - Anonyymi
Jumala on myös koston Jumala, mikä usein uhohtuu.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on myös koston Jumala, mikä usein uhohtuu.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.4. Moos. 23:19
Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4. Moos. 23:19
Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?Job 23:13
Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee.
- Anonyymi
Suustaan ei pitäisi päästää yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tiedä. Delfoin oraakkelin hurmoskielisiä molotuksia "enkelien kieltä" eli glossolaliaa ei pidä puhua.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.- Anonyymi
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]Epämääräiset rukouspalvelut lukevat ihmisten kirjeitä ja vääntelevät ilmeitään ja odottavat, että lähetät heille rahaa. Lupailevat ihmeparanemisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epämääräiset rukouspalvelut lukevat ihmisten kirjeitä ja vääntelevät ilmeitään ja odottavat, että lähetät heille rahaa. Lupailevat ihmeparanemisia.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
- Anonyymi
Jeesus ei osallistu sellaisiin vauvakastetilaisuuksiin, joissa väännetään Raamattua kieroon ja valehdellaan vauvalle.
- Anonyymi
Jumala ei ole koston jumala. Sellainen jumala ei ole jumala ensinkään. Ennemmin saatana. Jumala on ehdoton Rakkaus. Meillä on valta uskoa erilaisiin Jumaliin. Kenelläkään ei ole oikeutta riistää toiselta hänen uskomustaan ja yrittää pois käännyttää. Onko vaikeaa tajuta! Uskokaa miten uskotte mutta antakaa hyvään/pyhään ja /rakkauteen uskovien uskoa tavallaan. Ei pitäisi olla teiltä pois.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole koston jumala. Sellainen jumala ei ole jumala ensinkään. Ennemmin saatana. Jumala on ehdoton Rakkaus. Meillä on valta uskoa erilaisiin Jumaliin. Kenelläkään ei ole oikeutta riistää toiselta hänen uskomustaan ja yrittää pois käännyttää. Onko vaikeaa tajuta! Uskokaa miten uskotte mutta antakaa hyvään/pyhään ja /rakkauteen uskovien uskoa tavallaan. Ei pitäisi olla teiltä pois.🤷♀️
Mikä vimma on lahkolaisten saarnata omaa tuomion evankeliumiaan? Täysin käsittämätöntä rakkaudettomuutta. Narsistit noin toimii. Lahkosaarnaajista lienee niistä enemmistö,ja niistä jotka tänne raamatunlauseilla pätee. Tuskin noudattavat niitä omassa elämässään. Sillä kun ei ole varaa rehvastella.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vimma on lahkolaisten saarnata omaa tuomion evankeliumiaan? Täysin käsittämätöntä rakkaudettomuutta. Narsistit noin toimii. Lahkosaarnaajista lienee niistä enemmistö,ja niistä jotka tänne raamatunlauseilla pätee. Tuskin noudattavat niitä omassa elämässään. Sillä kun ei ole varaa rehvastella.🤷♀️
Jos olette hyvyydessänne täydellisiä ja saarnaatte raamatun lauseillanne puhdasta Jumalan Rakkatta, niin hienoa! Mutta teettekö niin..🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olette hyvyydessänne täydellisiä ja saarnaatte raamatun lauseillanne puhdasta Jumalan Rakkatta, niin hienoa! Mutta teettekö niin..🤷♀️
Ei täällä ole kukaan väittänyt olevansa täydellinen. Mutta rakkaudesta höpöttäminen ei ole rakkautta, eikä varsinkaan jos se höpöttäminen maustetaan valehtelemalla.
- Anonyymi
Kai me voimme olla yhtä mieltä siitä, että valehtelemalla ei pelasteta ihmisiä ja jos ihmisille on valehdeltu pelastusasiassa niin heitä on varoitettava siitä.
- Anonyymi
Miksi sitten valhettelet. Tuomitseminen ei ole rakkautta. Ja missä pelastuus asiassa. Mistä tarvii pelastua? Jos jostain,niin kaltaisistasi pelastus höpäjäjistä.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten valhettelet. Tuomitseminen ei ole rakkautta. Ja missä pelastuus asiassa. Mistä tarvii pelastua? Jos jostain,niin kaltaisistasi pelastus höpäjäjistä.🤷♀️
Minä en ole valehdellut ja sinun tuomitsemisen minä jätän Jumalalle.
- Anonyymi
Jos synti ei tullut ihmisen sisälle miten ihminen voi tehdä syntisiä tekoja?
- Anonyymi
Osasivathan Eeva ja Aatamikin tehdä. Ja kyllä sinäkin osaat.
- Anonyymi
Minä en allekirjoita tuota väittämää.
Olen lapsena kastettu, kirkosta eronnut ilman seurakuntayhteyttä elävä uskovainen mies. Vuosi sitten keväällä minun elämässä alkoi tapahtua ihmeitä.
loppukesästä aloin lukea raamattua ja hengellistä kirjallisuutta.
Syksyllä 2024 ääni sisälläni sanoi minulle tahtonsa ja sain näkemisen armonlahjan.
Ihmeet jatkuivat elämässäni ja myös näyt sekä unessa tapahtuva opetus.
Välillä ääni sisälläni puhuu minulle, mutta siinä täytyy olla tarkkana koska kaikki ei ole Pyhästä Hengestä lähtöisin. Puhun myös kielillä, mutta en ääneen.
Keväällä 2024 en uskonut mitään yllä kuvattua edes olemassa olin siis ateisti ja pidin uskovia sekopäinä. Aika iso muutos elämässä.
Pitääkö minun nyt mennä upotettavaksi seurakuntaan ja rukoilla, että Jeesus tulee elämääni?
Koen saaneeni Jumalan armon ja saanut armonlahjoista arvokkaimman.
Minä uskon, että minulla on läheisempi suhde Jumalaan Pyhän Hengen kautta, kuin tämän ketjun avaajalla ja hän elää harhaopissa, en minä. Minä etsin seurakuntaa missä on oikeaa opetusta ja se löydy ainakaan Helluntaiseurakunnasta tai muista uudelleen kastajista.- Anonyymi
Helluntailiike on Ameriakasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Ei sinua ole kukaan muu kuin sinä nyt houkutellut helluntaiseurakuntaan tai mihinkään muuhunkaan seurakuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinua ole kukaan muu kuin sinä nyt houkutellut helluntaiseurakuntaan tai mihinkään muuhunkaan seurakuntaan.
Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan. (Jehovat,Mormonit,Helluntailaiset,Adventistit)
- Anonyymi
Luukas 10 LUKU. 10:24
Sillä minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."
/KR38/LUK.10.24
- Anonyymi
Lapsilla on etuoikeus Kristilliseen kasteeseen päästä sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen verensuojaan.
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.
Siksi se käy enää raivoisaa viisytystaistelua yrittäessään estää lapsien kastamisen kristityiksi.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.- Anonyymi
Sinä olet luterilaisen propagandan sokaisema. Ei Raamatussa sanota, että lapsilla on etuoikeus kasteeseen. Eikä väärä valheeseen perustuva kaste ole mikään etuoikeus. Pahasti olet sinä harhassa.
- Anonyymi
Raamatussa puhutaan tekosynnistä. Ihmiset ovat keksineet perisynnin. Näin se vaan on. Tässä ketjussa onkin kysymys siitä, saako ihmisille valehdella tärkeässä sielunpelastukseen liittyvässä asiassa.
En ole houkuttelemassa ketään mihinkään seurakuntaan. Eikä mikään seurakunta pelasta ihmisiä. Luterilainen seurakunta kyllä väittää pelastavansa vauvoja vauvakasteen avulla mutta se on valhe.- Anonyymi
Syntiinlankeemus paratiisiissa johti ihmisten hengelliseen kuolemaan ja eroon Jumalasta. Sitä asiaa kutsutaan perisynniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiinlankeemus paratiisiissa johti ihmisten hengelliseen kuolemaan ja eroon Jumalasta. Sitä asiaa kutsutaan perisynniksi.
Jumala: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette". (perisynti)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette". (perisynti)
Ihmiset syntyy perisyntisenä ja kuolevaisina tähän maailmaan, ei suoraan uudestisyntyneitä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset syntyy perisyntisenä ja kuolevaisina tähän maailmaan, ei suoraan uudestisyntyneitä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Jes. 12:3
Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Sinäkin valehtelet niinkuin "kunnon" luterilaisen kuuluukin valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset kutsuvat, Raamattu ei puhu perisynnistä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset kutsuvat, Raamattu ei puhu perisynnistä mitään.
Syntiinlankeemus paratiisissa on sama asia kuin perisynti. Jumalan käskyn rikkomus, jota seurasi koko ihmiskuntaa ja luomakuntaa koskevat kiroukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin valehtelet niinkuin "kunnon" luterilaisen kuuluukin valehdella.
Harhaan johdetut jää ristin juurelle, kun henki puuttuu. Omahurskasta toimintaa vailla Pyhää Henkeä.
- Anonyymi
Täältä on poistettu paljon sellaisia viestejä, jotka todistavat vauvalasteen vääräksi ja valheelliseksi kateeksi. Moderaattori on luterilainen vauvakastettu pakana.
- Anonyymi
Perisynti
Room.5 :19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA IHMISISTÄ SYNTISIÄ." - Anonyymi
hellarit käy kuumana, koska Parhami teki poikatyötä....
- Anonyymi
Sananvapaus kuuluu Luterilaiseen uskoon. Harhaoppisilla se on eri juttu, pitää seurata pastorin opetusta ja jos kyseenalaistat lennät ulos.
- Anonyymi
Voihan kehno! Erosin aikoinaan kirkosta, kun siellä peloteltiin kadotuksella.
- Anonyymi
Kyllä teit tyhmästi. Kadotus seuraa syntisiä kuin hai laivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teit tyhmästi. Kadotus seuraa syntisiä kuin hai laivaa.
Se, että eroaa kirkosta ei tee ihmisestä syntistä. Kirkko ei ole pelastus vaan usko Jeesuksen sovitukseen ristillä.
- Anonyymi
Monet luopuu perinteisten vanhojen kirkkojen tuomasta kristinuskosta ja sakramenteista ja menevät väkevämmän uskonnon houkuttelemina lahkoihin. Tekevätpä vielä jopa anabaptismin synnin.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Uudelleenkastaminen ei ole synti, vaan ainoastaan turha teko.
Minusta se on yhteyttä kyseiseen seurakuntaan ja siihen liittymistä, sitoutumista seurakuntaan ja sen opetuksiin. Uudelleenkastetut luulevat olevansa yhteydessä Jumalaan, vaikka todellisuudessa he ovat luoneet yhteyden seurakuntaan ja sen oppeihin. Se on harhaanjohtavaa.
Muistan kerran, kun eräs Helluntaiseurakunnan saarnamies kertoi tapauksesta, jossa seurakunnan pastori oli kuolemaisillaan ja kuoltuaan palasi hetkeksi takaisin todeten, että portti oli kiinni. Mikä tämän opetuksen tarkoitus oli, jäi minulle epäselväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudelleenkastaminen ei ole synti, vaan ainoastaan turha teko.
Minusta se on yhteyttä kyseiseen seurakuntaan ja siihen liittymistä, sitoutumista seurakuntaan ja sen opetuksiin. Uudelleenkastetut luulevat olevansa yhteydessä Jumalaan, vaikka todellisuudessa he ovat luoneet yhteyden seurakuntaan ja sen oppeihin. Se on harhaanjohtavaa.
Muistan kerran, kun eräs Helluntaiseurakunnan saarnamies kertoi tapauksesta, jossa seurakunnan pastori oli kuolemaisillaan ja kuoltuaan palasi hetkeksi takaisin todeten, että portti oli kiinni. Mikä tämän opetuksen tarkoitus oli, jäi minulle epäselväksi.Anabaptismi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka, mitä ei saa anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anabaptismi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka, mitä ei saa anteeksi.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
- Anonyymi
Joissakin lahkoissa ennen anabaptismia uusi tulokas laitetaan lukemaan ääneen kirous lapsena saamastaan kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Anonyymi
1. Mooseksen kirja 3 Syntiinlankeemus
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92,KR38/GEN.3
1. Mooseksen kirja 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
Eikös siinä juuri tapahdu syntiinlankeaminen. Sitä ennen oli näin:
1. Mooseksen kirja 3:5
"Mutta Jumala tietää, että heti kun te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
Ymmärrys laajeni ja synti tuli mukaan. Sen jälkeen jatkui niin, että ihmiset karkotettiin paratiisista ja syntyivät Kain ja Abel.
On se sitten perisynti tai mikä tahansa onkaan mutta ihmisestä tuli syntinen sitä ei käy kiistäminen.- Anonyymi
"Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette", hengellinen kuolema ja ero Jumalasta on perisynnin aikaansaama kaikille ihmisille.
Jätit pois jakeet, perisynti aiheutti hengellisen kuolmeman ja eron Jumalasta, kuoleman ja kadotustuomion heti kaikille ihmisille.
Karkotus paratiisista, koko luomakunta huokaa perisynnin vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette", hengellinen kuolema ja ero Jumalasta on perisynnin aikaansaama kaikille ihmisille.
Jätit pois jakeet, perisynti aiheutti hengellisen kuolmeman ja eron Jumalasta, kuoleman ja kadotustuomion heti kaikille ihmisille.
Karkotus paratiisista, koko luomakunta huokaa perisynnin vuoksi.Perisyntinen Israelin kansa olisi kuollut jos se olisi lähestynyt Jumalaa.
3. Moos. 8:35
Pysykää pyhäkköteltan ovella seitsemän päivää ja muistakaa toimia Herran käskyjen mukaisesti. Muuten te kuolette. Näin minun on käsketty sanoa."
Leeviläisten pappien lisäksi heidän 1 kk ja sitä vanhemmat pojat tuli pestä synnistä, muuten he olisivat perisynnin takia kuolleet, jos heitä olisi viety Ilmestysmajaan, missä Jumala ilmestyi.
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
- Anonyymi
Kaikki Jumalan sanan vastaiset teot ovat syntiä tavalla tai toisella.
Ef.4:5 "Yksi kaste", hen baptisma, hen on numeraalia, kasteiden lukumäärää yksi (1) tarkoittava sana.
Ei Jeesuksen tarvi mennä puolialastoma, verille hakattuna toista kertaa ristille ruoskittavaksi ja tapettavaksi. Kyllä yksi kerta riittää.
Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?- Anonyymi
Vauvojen otsalle lirutellut vesipisat eivät ole kaste.
- Anonyymi
Ketään ei tuomita vanhempiensa tekemistä synneistä.
Perisntiä ei ole olemassa, vasn se on katominen valhe käsite.
2. Aikakirja 25: 4.Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."
5. Moos. 24:16; Hes. 18:20- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä Kristinuskoa, vaan Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresi. Sitä pitää varoa.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
Vanhempien syntivelka poistuu vain 100 % Jumalan lakien noudattamisella. Aika vaikea tehtävä?
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, NOUDATTANUT KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
- Anonyymi
5.Moos.4:
16. "Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan.
2. Kun. 14:6; 2. Aik. 25:4; Hes. 18:20- Anonyymi
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Vanhempien syntivelka poistuu vain 100 % Jumalan lakien noudattamisella. Aika vaikea tehtävä?
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, NOUDATTANUT KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
- Anonyymi
Hesekiel luku 18.
30. Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala.
"Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne!
31. Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne, kaikki se millä olette syntiä tehneet, ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, israelilaiset?
Hes. 11:19; Hes. 36:26 - Anonyymi
Ps. 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Ps.57 Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] - Anonyymi
Syntiinlankeemus eli perisynti
Room.5 "19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä." - Anonyymi
Synti voi siirtyä ihmisestä toiseen, jos menet syntisen hurmahengen käsien alle saamaan niitä "armolahjoja" tms. siunauksia.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.- Anonyymi
Se on sitä yhteishenkeä kun lahkolaiset laittavat käsiä toistensa päälle ja rukoilevat toisen puolesta, pääsevät jakamaan synnit yhdessä ja osallisiksi toisten synteihin.
Ei se armo siitä tule, kun ottaa kannettavaksi muiden syntejä.
- Anonyymi
Ylivainio käytti Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy otsaan ja kanttuvei selälleen, järki narikassa.
googlaa: shaktipat - Anonyymi
OIkea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Yhteensä 1304 tapausta.
Tukimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi
Hellarit kävi kuumana. Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
- Anonyymi
Olen lukenut kyseisen tutkimuksen. Etsin juuri onko se koneellani muistissa, mutta kyseinen tutkimus löytyy netistä.
- Anonyymi
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Seuraavana päivänä 8 pv. ikäisenä Daavidin huoripoika olisi ympärileikkauksessa pitänyt liittää Jumalanlasten ikuiseen liittoon.
(nyk.kaste lapselle) Uusi liitto alkaa kasteesta. - Anonyymi
Raamattu ei puhu perisynnistä. Vain jotkut ihmiset puhuvat. He ovat sen keksineet ja heidän teologialleen se on tärkeä.
- Anonyymi
Löytyykö sieltä se tekosynti: Synti mikä synti siellä paratiisissa se tuli ihmiseen, vai väitätkö toisin? Oletko itse synnitön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö sieltä se tekosynti: Synti mikä synti siellä paratiisissa se tuli ihmiseen, vai väitätkö toisin? Oletko itse synnitön?
Ihminen teki Jumalan tahdon vastaisesti, sitä mitä Jumala oli kieltänyt. Se oli syntiä.
- Anonyymi
Miten selitetään se, että Jeesus paransi ihmisiä kastamatta heitä ensin? Silti parannetut saivat kokea Jumalan armon ja syntinsä anteeksi. Eikö Jeesus jossain vaiheessa myös sanonut: ”Älä tee enää syntiä”?
- Anonyymi00173
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja syntien takia antaman veriuhrin jälkeen.
Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - Anonyymi00197
Anonyymi00173 kirjoitti:
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja syntien takia antaman veriuhrin jälkeen.
Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Mikäs se Johanneksen antama kaste oli? Oliko se aivan turha. Minä, kun luulin, että kaste on yhteys Jumalaan Pyhän Hengen kautta.
- Anonyymi00174
Jeesuksella oli valta maan päällä ollessaan antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita, keitä hän vain tapasikin matkoillaan ilman kastetta. (Joh.4:2)
-sokea mies
-halvaantunut mies
-lapset
-syntinen nainen
-nainen väkijoukossa
-jne.
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on VALTA MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."- Anonyymi00198
Johannes 4
Jeesus ja samarialainen nainen
[1] Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes – [2] tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.
Eihän tuossa mitään sanota siitä mitä sinä kirjoitit. Siinä lukee Jeesus ei itse kastanut.
Missä vaiheessa opetuslapset kävi kasteella?
Luukas 5
[24] Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi» – hän puhui nyt halvaantuneelle – »minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.»
Eikö se tarkoita sitä, että kaste itsessään ei ole pelastuskysymys? - Anonyymi00199
Anonyymi00198 kirjoitti:
Johannes 4
Jeesus ja samarialainen nainen
[1] Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes – [2] tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.
Eihän tuossa mitään sanota siitä mitä sinä kirjoitit. Siinä lukee Jeesus ei itse kastanut.
Missä vaiheessa opetuslapset kävi kasteella?
Luukas 5
[24] Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi» – hän puhui nyt halvaantuneelle – »minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.»
Eikö se tarkoita sitä, että kaste itsessään ei ole pelastuskysymys?Jeesuksella oli valta maan päällä ollessaan antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita, keitä hän vain tapasikin matkoillaan ilman kastetta. (Joh.4:2)
Johannes 4
[2] tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.
Copyright Kirkon keskusrahasto (Ev. Lutheran Church of Finland), 1992, 2007
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.4.2
Kummalla meistä on oikea Raamattu? Minun Raamatussa lukee yllä oleva teksti sinä olet vissiin kirjoittanut omasi. - Anonyymi00202
Tarkoitankin tällä sitä, ettei kaste ole pelastuskysymys, myös kastamaton voi pelastua, koska näin on käynyt ennenkin. Tuo sinun Raamatun jae kyseisestä kohdasta ei vastaa oikeaa tekstiä. Näin syntyy harhaoppi, kun jakeita muutellaan mielivaltaisesti.
Luukas 5:24 on sama minulla.
Jeesuksella oli kaikki valta maan päällä. - Anonyymi00203
Anonyymi00202 kirjoitti:
Tarkoitankin tällä sitä, ettei kaste ole pelastuskysymys, myös kastamaton voi pelastua, koska näin on käynyt ennenkin. Tuo sinun Raamatun jae kyseisestä kohdasta ei vastaa oikeaa tekstiä. Näin syntyy harhaoppi, kun jakeita muutellaan mielivaltaisesti.
Luukas 5:24 on sama minulla.
Jeesuksella oli kaikki valta maan päällä.Kaste on nimenomaa Jumalan pelastusteko perisyntiselle ihmiselle.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi00175
Raamatun mukaan Jeesus on taivaassa ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella ja on tuleva takaisin vasta ajastaan.
Sitä varten Jeesus asetti Kasteen ja Ehtoollisen, jossa hän on läsnä konkretian tasolla ihmisen syntiongelman takia.
Eikä sitä kasteen vettä tarvita sankokaupalla, eikä ehtoollisen leipää ja viiniä.
Hyvin pieni määrä riittää.
Jeesuksella oli verta noin 5 litraa, mutta ei sitä ehtoollisen viiniä tarvitse viittä litraa juoda.- Anonyymi00176
Juutalaiset ymmärsivät hyvin kasteen pyhitetyn veden merkityksen.
- Anonyymi00177
Jeesus ruokkii viisituhatta miestä
13 Kuultuaan tästä Jeesus lähti veneellä autiolle seudulle yksinäisyyteen. Mutta tieto levisi, ja kaupungeista lähti paljon väkeä maitse hänen peräänsä. [14:13-21: Mark. 6:30-44; Luuk. 9:10-17; Joh. 6:1-15]
14 Kun hän veneestä noustessaan näki kaikki nämä ihmiset, hänen tuli heitä sääli ja hän paransi kaikki sairaat. [Matt. 9:36+]
15 Illan suussa opetuslapset menivät hänen luokseen ja sanoivat: "Tämä on asumatonta seutua, ja päivä on jo pitkällä. Lähetä ihmiset pois, että he menisivät kyliin ostamaan itselleen ruokaa."
16 Mutta Jeesus sanoi: "Ei heidän tarvitse mihinkään mennä. Antakaa te heille syötävää."
17 "Ei meillä ole mukana muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa", he vastasivat.
18 "Tuokaa ne tänne minulle", sanoi Jeesus.
19 Hän käski väkijoukon asettua nurmelle. Sitten hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja lausui kiitoksen. Hän mursi leivät ja antoi palat opetuslapsille, ja opetuslapset jakoivat ne väelle. [Matt. 15:36, 26:26; Mark. 6:41+]
20 Kaikki söivät kyllikseen, ja tähteeksi jääneitä paloja kerättiin kaksitoista täyttä korillista. [2. Kun. 4:44]
21 Syömässä oli noin viisituhatta miestä ja lisäksi naisia ja lapsia. - Anonyymi00178
Miten tuo Joulu synnytettiinkään:
https://www.youtube.com/watch?v=XYkPO55Eu1M
The SHOCKING TRUTH About Christmas- Anonyymi00181
Luuk. 2:12
Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
Luuk. 2:16
Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
- Anonyymi00179
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi00180
Kristillinen kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa Jeesus on läsnä konkretian tasolla ihmisen syntiongelman tähden.
- Anonyymi00182
Kaikki Jenkkilahkot kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntiongelmaan. (Jehovat,Mormonit,Helluntailaiset,Adventistit).
Kaikki ne levittää kristinsuskon sekaan pahaa eksytystä ja heresiaa.- Anonyymi00183
Matt. 13:27
Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
- Anonyymi00184
Matt.13
LAST IN, FIRST OUT
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"- Anonyymi00186
Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei kannata pyrkiä temmattavaksi taivaaseen.
- Anonyymi00185
Synti on ihmisten keksintöä. Tähän, ihan valtiovallan tuella ihmisten mieliin iskostettavaan "ongelmaan"uskontokauppiaat sitten tarjoavat "ratkaisua".
- Anonyymi00187
Raamatussa on satoja kohtia siitä, mitä pahaa ihmisen tekemä synti on saanut aikaan ja saa aikaan jatkuvasti.
Synti on Jumalan lain ja käskyn vastainen teko. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. - Anonyymi00196
https://yle.fi/a/74-20199348
Kuka tässä on synnitön. Ei kukaan kaikki on syntisiä. Eikä tätäkään asiaa sovittu seurakunnan sisällä keskenään niin kuin raamattu neuvoo. Profeetta on varmaan pettynyt seurakunnan jäseniin, kun antoivat tuomiovallan tuomarin käsiin. Tuommoista se meno lahkoissa on, pahimmillaan. Synti on ihmisen keksintö tuokin kuulostaa perin oudolta. Miten se siellä paratiisissa, kun kiellettiin syömästä hedelmä puusta. Siinä vaiheessa synti tuli elämään ihmisessä, kun toimittiin vastoin Jumalan kieltoa. - Anonyymi00207
Anonyymi00196 kirjoitti:
Kuka tässä on synnitön. Ei kukaan kaikki on syntisiä. Eikä tätäkään asiaa sovittu seurakunnan sisällä keskenään niin kuin raamattu neuvoo. Profeetta on varmaan pettynyt seurakunnan jäseniin, kun antoivat tuomiovallan tuomarin käsiin. Tuommoista se meno lahkoissa on, pahimmillaan. Synti on ihmisen keksintö tuokin kuulostaa perin oudolta. Miten se siellä paratiisissa, kun kiellettiin syömästä hedelmä puusta. Siinä vaiheessa synti tuli elämään ihmisessä, kun toimittiin vastoin Jumalan kieltoa.Synti on uskonnollinen termi ja syntiä voi olla mikä vaan mikä hihhulista siltä tuntuu.
Kyseinen Jumalan mies oli rikkonut lakia ja tuomittiin sen mukaan. - Anonyymi00208
Anonyymi00187 kirjoitti:
Raamatussa on satoja kohtia siitä, mitä pahaa ihmisen tekemä synti on saanut aikaan ja saa aikaan jatkuvasti.
Synti on Jumalan lain ja käskyn vastainen teko. Synti erottaa ihmisen Jumalasta.Taikauskoa. Jumala on harhauskomus. Raamatun tarinoissa suunnilleen kaikki onnettomuudet johtuvat mustasukkaisen Jahven kostosta, kun kansa ei ole pyllistellyt sille tarpeeksi nöyränä.
- Anonyymi00218
Anonyymi00207 kirjoitti:
Synti on uskonnollinen termi ja syntiä voi olla mikä vaan mikä hihhulista siltä tuntuu.
Kyseinen Jumalan mies oli rikkonut lakia ja tuomittiin sen mukaan.Kyllä näin tapahtui mutta nämä harhaan johdetut uskoivat häntä. Tämä on jutun idea ei tuomio. Kyseessä on kaikkea muuta, kuin Jumalan mies.
- Anonyymi00220
Anonyymi00218 kirjoitti:
Kyllä näin tapahtui mutta nämä harhaan johdetut uskoivat häntä. Tämä on jutun idea ei tuomio. Kyseessä on kaikkea muuta, kuin Jumalan mies.
Ja vielä joku on sitä mieltä, että kyseessä oli Jumalan mies.
- Anonyymi00228
Anonyymi00220 kirjoitti:
Ja vielä joku on sitä mieltä, että kyseessä oli Jumalan mies.
Paljastumiseensa asti monen mielestä oli. Sillehän ei ole mitään yleispätevää kriteeriä. Nyt voidaan sitten sanoa "not a true Scotsman".
- Anonyymi00188
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Ps.51:7
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
[1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] - Anonyymi00189
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Roistot ja murhamiehet julistaa, että Jumalan lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan eleillään pelkkien henkien avulla vapaasti kuin Ellun kanat.- Anonyymi00190
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä nykyajan ihmisille.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00191
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen erottaminen toisistaan erillisiksi toimijoiksi on Kristinuskon vastaista.
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan säätämiin lakeihin ja käskyisin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja. - Anonyymi00192
Anonyymi00191 kirjoitti:
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen erottaminen toisistaan erillisiksi toimijoiksi on Kristinuskon vastaista.
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan säätämiin lakeihin ja käskyisin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja.1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00194
Anonyymi00191 kirjoitti:
Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja.Isä on ylin.
Poika on alistettu isälle.
Pyhä Henki on alistettu Isälle ja Pojalle.
Kaikki on siis alistettu Isälle.
Tuo no se pyhä yksinkertaisuus ja toista väittää elää harhassa. - Anonyymi00200
Anonyymi00194 kirjoitti:
Isä on ylin.
Poika on alistettu isälle.
Pyhä Henki on alistettu Isälle ja Pojalle.
Kaikki on siis alistettu Isälle.
Tuo no se pyhä yksinkertaisuus ja toista väittää elää harhassa.Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala. Ei ole mitään alisteisia suhteita.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi00201
Anonyymi00200 kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala. Ei ole mitään alisteisia suhteita.
1.Joh.5
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Pyhä Henki on suvereeri Jumalan Kolman Persoona. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Yksi ovat.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
Helluntailaiset opettaa karmeata harhaoppia. Ns. auktoriteettioppia. Heillä on kuulemma valta ja auktoriteetti käskeä Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin. - Anonyymi00205
Anonyymi00200 kirjoitti:
1.Joh.5
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Isä on ylin, isä antoi vallan pojalleen. Minä olen Luterilainen ja olen lukenut Lutherin Raamatun selitykset enkä minä niitä epäile. Jumala toimii Pyhän hengen kautta.
Ei Jumala tule ihmiseen vaan Pyhä Henki. Isän luokse pääsee vain Pojan kautta.
Isä antoi ainoan ainoan Poikansa...
Kyllä siinä selvä alistussuhde on, voi sen tietysti kiistää mutta joka toisin väittää on väärässä. Ensin oli sana.
Hellarit ja muut lahkolaiset jää sinne ristin juurelle, kun heille opetetaan Raamattua väärin. Mutta, eiköhän hekin herää jossakin vaiheessa. Viimeistään, kun on joku profeetta köyrimässä omaa vaimoa. - Anonyymi00209
Anonyymi00200 kirjoitti:
1.Joh.5
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Tässä se menee harhaan, Veri valui maahan ja liha jäi ristille. Ihminen kuoli ja henki jatkoi matkaa ylös taivaisiin. Istuu isän oikealla puolella.
Oli maan päällä ja jatkaa olemista Pyhän Hengen kautta niissä jotka isä on vanhurskauttanut. Ei se Jeesus siellä Shellin kulmalla pyöri Jeesuksena opettamassa Jumalan sanaa vaan ihminen joka on saanut kokea Jumalan armon.
Jeesus katsoo Isää ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Elävä jeesus ilmenee ihmisten kautta jotka ovat saaneet kokea Jumalan armon, ei heissä jotka on kastettu ja rukoilevat Jeesusta tulevaksi heidän elämään.
Harhaoppia joka tähän vielä verta sotkee se veri jäi Vanhan Testamentin puolelle.
Seuraavaksi on varmaan Heprealaiskirjeen vuoro ja sieltä todistetaan jotakin Paavalin nimeen. Kyseistä kirjettä ei pidetä Paavalin kirjoittamana vaan kyseessä on todennäköisesti Foibe niminen nainen (nykytutkijoiden mukaan, ja Lutherkaan ei pitänyt kyseistä kirjettä Paavalin kirjoittamana) joka oli oppinut juutalainen ja Paavalin tärkeä apulainen.
Nämä harhaoppiset ottavat jakeen sieltä ja toisen täältä ja rakentavat oman Raamatun ja tarinan kokonaisuudessaan ja heitä opettaa pastorit jotka kuuntelee vääriä henkiä. - Anonyymi00210
Anonyymi00200 kirjoitti:
1.Joh.5
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Jumala kävi maan päällä, lähetti sinne ainoan poikansa ihmisen hahmossa.
Nyt sitten rukoillaan veren puhdistavan voiman puolesta ja unohdetaan Pyhä Henki.
Odotellaan ja otetaan vastaan verisade kädet pystyssä ja samalla rukoillaan Jeesuksen tulemista elämään. Sama kokemus toteutuu ilman rukousta, kun verenkierto vähenee pään yläpuolella, kun pumppu ei nosta sinne tarpeeksi hyvin etenkin vanhoilla ja huonokuntoisilla ihmisillä.
Ja niitähän ne lahkolaiset saalistaa,, testamenttien toivossa. - Anonyymi00221
Anonyymi00191 kirjoitti:
Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja.Ei ole erillisiä toimijoita vaan alistettu isälle. Osaa lukea vaan ei ymmärrä luettua.
- Anonyymi00193
Lahkot on tuollaisia pahimmilaan.- Anonyymi00195
Perinteiset Kristilliset vanhat kirkkokunnat ovat luotettavampi ratkaisu seurakuntavalinnaksi kuin epämääräiset uskonlahkot.
- Anonyymi00206
Tuomittu manipuloi uhrejaan ja pyrki järjestelmällisesti esiintymään jumalallisella auktoriteetilla silloin, kun hän sitä tahtonsa toteuttamiseksi tarvitsi.
Selosteen mukaan mies manasi uhreistaan riivaajia huutamalla ja lyömällä.
Kaksi uhreista haki tuomitun kehotuksesta eron omista aviopuolisoistaan. Myöhemmin tuomittu ilmoitti uhrien olevan hänen vaimojaan, jo olemassa olevan vaimon lisäksi. Seksuaalirikokset tapahtuivat tämän jälkeen.
Tuomion julkisesta selosteesta käy lisäksi ilmi tuomitun tulleen myöhemmin siihen käsitykseen, että seksi ja se, että uhrit olisivat olleet hänen vaimojaan, olikin ollut väärin ja ”saatanan syöttämä valhe.”
Tuomittu sanoi, että kyseessä on jumalalta saatu käsky. Kiristettävä oli siirtänyt syytetylle rahaa yhteensä noin kymmenen tuhatta euroa. Tilisiirtoon oli kirjattu tekstiksi ”maksu ilmalämpöpumpun kiroamisesta”.
- Anonyymi00204
Kaikki Jenkkilahkot on väkevätä lopun ajan eksytystä, mikä on profetoitu tulevan kristinuskon sekaan.
- Anonyymi00211
"Väkevätä väkevätä," niin kuin kuin lestadiolaisen saarnamiehen saarna, joojoo miehen todistamana.
- Anonyymi00212
Anonyymi00211 kirjoitti:
"Väkevätä väkevätä," niin kuin kuin lestadiolaisen saarnamiehen saarna, joojoo miehen todistamana.
Raija Pellin kirjassa Harjaanjohtajat, Vahvassa uskossa, kerrotaan kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen saarnmiehensä ruumiin ja yrittivät heräättää tätä henkiin erilaisilla rukouksilla, loitsuilla ja mantroilla. Tosin huonolla menestyksellä.
- Anonyymi00215
Anonyymi00212 kirjoitti:
Raija Pellin kirjassa Harjaanjohtajat, Vahvassa uskossa, kerrotaan kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen saarnmiehensä ruumiin ja yrittivät heräättää tätä henkiin erilaisilla rukouksilla, loitsuilla ja mantroilla. Tosin huonolla menestyksellä.
Pirkko Jalovaara kaataa taas ihmisiä. Tuli takaisin bisnekseen.
- Anonyymi00216
Anonyymi00212 kirjoitti:
Ruumiinavaus oli suoritettu ja pääkoppa täytetty paperilla ja silti yritettiin herättää.
- Anonyymi00217
Anonyymi00216 kirjoitti:
Ruumiinavaus oli suoritettu ja pääkoppa täytetty paperilla ja silti yritettiin herättää.
Tämä tapahtui ruumishuoneella mikäli oikein muistan. olen lukenut kyseisen kirjan. Ruumiin häpäisyä se ehkä on, mutta ei hellarit siitä välitä.
- Anonyymi00213
Ketjun avaaja on sekaisin päästään. Harhaoppinen, jota ohjaa väärät henget.
Suomessa on kuitenkin uskonnon vapaus ja kyseiset mielipiteet suotakoon.
Hänellä on selvästi taito lukea mutta ymmärrys puuttuu.
Harhaan johdettu tai haraan johtava.
haluaa aiheuttaa vain sotkua ja keskustelua tyhjänpäiväisin kommentein, koska tietää että pääsee pätemää ja tuomaan omia mielipiteitä esiin. - Anonyymi00214
Tuommoisen paskan kommentit on syytä jättää huomiotta. Hyväksikäytetty, saarnamiehen uhri, Kalajoelta.
- Anonyymi00219
Te pelkäätte niin sellaista mikä on päähänne, mikä milläkin, tavoin juntattu.Minä olen hypännyt siitä pelosta pois ja mikään ,ei mikään ,saa minua enää pelkäämään. Teillä ei ole oikeutta kävellä ylitseni ja toitottaa minulle oikeassaolemistanne,koska se on täyttä potaskaa. Lahkouskovaiset pelkää. Siksi täällä paasaa ja vaahtoaa. Aidoilla uskavaisilla ei ole pelättävää,EI TARVETTA OIKEASSAOLEMISTAAN EPÄTOIVON VIMMALLA TODISTELLA🤷♀️
- Anonyymi00222
Lahkolaiset on harhaan johdettuja jotka ei ymmärrä rakkauden evankeliumia.
- Anonyymi00223
Perisyntiä ei vieläkään löydy Raamatusta. Perisynnin varaan on rakennettu valheellinen oppi vauvakasteen pelastavasta vaikutuksesta. Tällä tavalla ihmisiä ohjataan helvettiin. Onko luterilainen kirkko Saatanan kirkko vai Jumalan kirkko?
- Anonyymi00230
Syntiinlankeemus eli perisynti löytyy Raamatun alkulehdiltä.
- Anonyymi00224
Kaikella rakkaudella teille lahkolaiset. Te saatte puolestani uskoa kuin uskotte. Mutta minulla on oikeus saada uskoa kuin minä uskon ilman että jotakin minulle mitään oppia tullaan minulle pakkotuputtamaan. Minulla ei ole tarvetta vihata/ei riidellä. Ne ei kuulu minun ajatusmaailmaani. Rakkaus on se joka minua resonoi. Se on a ja o. Ja,siitä en tingi.siksipä minulla on suuri sydän johon tekin mahdutte ihan omina itenänne,mutta sydämmeni yli en anna kävellä .sorry.🤷♀️
- Anonyymi00225
Oletko buddhalainen?
- Anonyymi00226
Anonyymi00225 kirjoitti:
Oletko buddhalainen?
En ole muutakuin sydämmen lapsen uskoinen. Mutta jos joku oppi niin idän uskonnot voisi resonoida kiehtoo...ehkä vedat..🤷♀️
- Anonyymi00227
Anonyymi00226 kirjoitti:
En ole muutakuin sydämmen lapsen uskoinen. Mutta jos joku oppi niin idän uskonnot voisi resonoida kiehtoo...ehkä vedat..🤷♀️
Olen vaan aina tiennyt eläneeni täällä ennenkin. Aika lyhytnäköistä kuvitella että synnymme sattumanvaraisesti niin eri arvoisiin olosuhteisiin yhdeksi mitättömän lyhyeksi epäriluksi hetkeksi. Täysin järjetöntä. Suuri tietoisuus ei loisi mitään noin typerää🤷♀️
- Anonyymi00229
Anonyymi00227 kirjoitti:
Olen vaan aina tiennyt eläneeni täällä ennenkin. Aika lyhytnäköistä kuvitella että synnymme sattumanvaraisesti niin eri arvoisiin olosuhteisiin yhdeksi mitättömän lyhyeksi epäriluksi hetkeksi. Täysin järjetöntä. Suuri tietoisuus ei loisi mitään noin typerää🤷♀️
Ihmisen paha mieli jauhaa kaikenlaista paskaa, jopa yöllä unessa.
Saarn. 3:20
Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. - Anonyymi00232
Anonyymi00227 kirjoitti:
Tämä on vasta matkan alku, geenimuisti, siellä on esivanhemmat ja heidän elämä.
- Anonyymi00231
Raamatun mukaan perisyntinen ihminen ei ole ikuisuusolento ollenkaan. Vaan katoavainen kuolevainen olento.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]- Anonyymi00233
Paitsi että Raamatussa ei puhuta perisynnistä ollenkaan.
- Anonyymi00234
Anonyymi00233 kirjoitti:
Paitsi että Raamatussa ei puhuta perisynnistä ollenkaan.
Jäikö peruskoulu kesken?
Syntiinlankeemus paratiisissa tarkoittaa perisyntiä. Perisynti on syntiinlankeemuksesta käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana. - Anonyymi00235
Anonyymi00234 kirjoitti:
Jäikö peruskoulu kesken?
Syntiinlankeemus paratiisissa tarkoittaa perisyntiä. Perisynti on syntiinlankeemuksesta käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana.Jenkkilahkojen kannattaisi hankkia oikea Raamattu, joka alkaa luomistyötä ja syntiilankeemuksesta eli perisynnistä.
Jenkkilahkot, niiden perustajat ja "raamatut"
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
Mormonismi: Jopeph Smith, Mormonin kirja, opin ja liittojen kirjat
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansalle, novumit
Adventismi: Ellen G.White, Suuri taistelu - Anonyymi00236
Anonyymi00235 kirjoitti:
Jenkkilahkojen kannattaisi hankkia oikea Raamattu, joka alkaa luomistyötä ja syntiilankeemuksesta eli perisynnistä.
Jenkkilahkot, niiden perustajat ja "raamatut"
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
Mormonismi: Jopeph Smith, Mormonin kirja, opin ja liittojen kirjat
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansalle, novumit
Adventismi: Ellen G.White, Suuri taisteluJer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.
- Anonyymi00237
Jenkkilahkot kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
- Anonyymi00238
Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan. - Anonyymi00239
Kirje galatalaisille 3:26-28
Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.
Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.
Tuossa nyt ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Lahkot on niitä jotka vääristelevät raamattua. - Anonyymi00240
Lahkoista pitää varoittaa.
Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin kirjaa, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettaviksi kristityiksi.- Anonyymi00241
Valehtelet. Mutta ne pienet lapset menevät helvettiin, jos luottavat valhekasteeseen.
Suomessa kiihko luterilaiset ovat aikoinaan tappaneet helluntailaisia vanhempia, koska he eivät kastaneet vauvojaan väärällä ja harhaoppisella katseella. - Anonyymi00243
Anonyymi00241 kirjoitti:
Valehtelet. Mutta ne pienet lapset menevät helvettiin, jos luottavat valhekasteeseen.
Suomessa kiihko luterilaiset ovat aikoinaan tappaneet helluntailaisia vanhempia, koska he eivät kastaneet vauvojaan väärällä ja harhaoppisella katseella.Suomessa kiihko luterilaiset ovat aikoinaan tappaneet helluntailaisia vanhempia, koska he eivät kastaneet vauvojaan väärällä ja harhaoppisella katseella.
Missä tällaista on tapahtunut? Nyt on mopo hukassa. - Anonyymi00244
Anonyymi00243 kirjoitti:
Suomessa kiihko luterilaiset ovat aikoinaan tappaneet helluntailaisia vanhempia, koska he eivät kastaneet vauvojaan väärällä ja harhaoppisella katseella.
Missä tällaista on tapahtunut? Nyt on mopo hukassa.Ei ole mopo hukassa. Jossain Pohjanmaalla se tapahtui helluntailaisuuden alkuaikoina.
Siitä on kirjoitettu sellainen pieni kirjanen, olen lukenut sen joskus 30 vuotta sitten.
- Anonyymi00242
Kaste
Kastekäsky
Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
(Matt. 28:18-20)
Markuksen evankeliumissa Jeesus sanoo, että joka uskoo evankeliumin ja saa kasteen, pelastuu (Mark. 16:16). Siksi luterilaisten tunnustuskirjojen mukaan kaste on ”välttämätön pelastukseen ja Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä.” (Augsburgin tunnustus, artikla 9).
Tässä menee Luterilainen kirkko metsään, mikäli olen oikein tekstin ymmärtänyt.
Luther itse kirjoittaa että usko ristin kuolemaan ja sovitukseen on tie minkä seurauksena Jumala antaa armon ja vanhurskauttaa ihmisen.- Anonyymi00245
Augsburgin tunnustus on alusta saakka valehdellut pelastuksesta ihmisille. Ovelaa työtä Saatanalta.
- Anonyymi00247
Markuksen loppu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan tuntemattoman kulkumiehen, jonka nimeä ei edes tiedetä.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä oikeille apostoleille annettu kastekäsky. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut. Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- Anonyymi00246
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi00248
Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00249
Parhami ja Olseni tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998