Terapeutin valinta / Ohjaaminen

Anonyymi-ap

Hei Viestini koskee vähän epämukavaa tilannetta ja olisin kysynyt mielipidettä.

Minulla ollut psykpol kontakti ja olemme miettineet palvelun lopettamista sekä että siirtyisin kelan tukemaan psykoterapiaan.

Minulle annettiin tehtäväksi etsiä terapeutti ja annettiin ja todella suositeltiin 1 hlöä.
Seuraavalla viikolla oli tapaaminen ja kysyttiin onko hlö löytynyt ja että aloitetaanko terapia jollain aikajänteellä.

Vastasin että haluan vielä toisen tutustumistapaamisen toisen terapeutin kanssa ja etsin itse terapeutin(maksan siis käynnit itse).

Tämä ei käynyt mitenkään ymmärrykseen vaan alettiin ohjaamaan kohti heidän(HUS / Sairaanhoitaja/lyhytterapeutti) valitsemaa tahoa että ei pidä vertailla ja vaihtaa saa jatkossa. Kuitenkin ilmeni ettei ole päivän päälle milloin terapeutti valitaan.

Ihmettelin painostavaa ilmapiiriä ja kysynkin: onko todella kaukaa ajattelu että julkisen sektorin työntekijä saisi jotain suosituksista?

Koin monen vuoden jälkeen ensimmäistä kertaa oloni todella epämukavaksi ja painostavaksi.

9

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Hyvä et edes pääsit. Mä sain 20 listan eikä kellään aikaa. Lopulta löysin yhden mut meni vuos löytää

• Anonyymi
        UUSI

Okei, erikoista tässä missä on omavastuu kaikilla oli aikaa. Nyt en ihan kyllä tavoita miten tilanteet voi olla näin eri. Ellet tietty asu tyyliin kuhmossa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, erikoista tässä missä on omavastuu kaikilla oli aikaa. Nyt en ihan kyllä tavoita miten tilanteet voi olla näin eri. Ellet tietty asu tyyliin kuhmossa.

HUS itseasiassa myöskin :D Tosin mulla ero ehkä et diagnoosi muuttu skitsofreniasta->C-PTSD+ADHD ja byrokratiassa kestää

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

HUS itseasiassa myöskin :D Tosin mulla ero ehkä et diagnoosi muuttu skitsofreniasta->C-PTSD ADHD ja byrokratiassa kestää

Kela korvauksen kanssa oli se ongelma, ettei... Niitä jotka hyväksyy sitä liiemmin ollut ja ne joilla on, niin buukattu täyteen. Mulla alko vasta nyt marraskuussa terapia ja tammikuussa jatko katotaan uusiks (älä kysy miksi, ei mitään hajua).

Jos sill väliä niin helsinki/Hus kyseessä

• Anonyymi
      UUSI

Potilas saa etsiä itse itselleen terapeutin. Mutta onko terapeuteilla itsellään oikeus päättää, ottavatko he Kelan tukemia potilaita vastaan ?
      Ja vielä jos asiakas/potilas on valmis itse maksamaan koko terapiansa, ei psykiatrian poliklinikalla pitäisi olla mitään määräysvaltaa, kenelle terapeutille ihminen hakeutuu.
      Mutta aloittaja epäili ehkä, maksetaanko niille suosittelijoille, jotka ohjaavat tietyn terapeutin luokse, jotakin " palkkiorahaa ", niin sitä epäilen. Sehän olisi jo lahjonnaksi luokiteltavaa toimintaa.

• Anonyymi
        UUSI

Terapeutit saa näköjään kieltäyty ottamasta Kelan tuella olevia. Tosi monella on näin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Terapeutit saa näköjään kieltäyty ottamasta Kelan tuella olevia. Tosi monella on näin

Niin olen itsekin ajatellut, että terapeuteilla on oma valintaoikeus.
        Onko se sitten syynä, että on vaikutus palkkoihin, vai mikä siinä on ? Eipä sitä voi ulkopuoliset tavikset, ei-ammattilaiset tietää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin olen itsekin ajatellut, että terapeuteilla on oma valintaoikeus.
        Onko se sitten syynä, että on vaikutus palkkoihin, vai mikä siinä on ? Eipä sitä voi ulkopuoliset tavikset, ei-ammattilaiset tietää.

Kuulemma ongema on maksuissa. En sit tiedä miks

• Anonyymi
        UUSI

Juuri näin epäilin, koska ensimmäistä kertaa vuosi kausiin tilanne tuntui painostavalta. Että mikä ihme siinä on että minun pitäisi valita juuri heidän suosittelema terapeutti enkä voi omaan laskuun käydä ottamassa pari muuta tutustumiskäyntiä eri terapeuttien kanssa. Toki haluan sieltä b lausunnon niin omavastuu on noin 50eur / kerta.

T Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      338
      12187
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      46
      3570
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      82
      3159
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      127
      2937
    5. 99
      2834
    6. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      61
      2618
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      159
      2536
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      273
      2439
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1511
    10. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      15
      1498
    Aihe