Miksi uskovaiset vastustaa jälleen syntymistä

Anonyymi-ap

Onko Reinkarnaatio kielletty Raamatussa?
Miten kristinusko muuttuisi jos Reinkarnaatio otettaisiin takaisin Raamattuun evankeliumin ilosanoman ohelle?

127

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitään jälleensyntymistä ei ole.

Oliko muuta kysyttävää?

• Anonyymi

No mitä on kuoleman jälkeen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnä, Raamattu kertoo meille, että jossain vaiheessa kuolinhetken jälkeen ihmisen sielu/henki viedään taivaaseen, koska hänen syntinsä on annettu anteeksi ja hän on hyväksynyt Kristuksen pelastajakseen (Joh. 3:16, 18, 36). Uskoville kuoleman jälkeinen olotila on muuttamista pois ruumiista kotiin Herran luokse (2. Kor. 5:6-8; Fil. 1:23). Toisaalta tietyt raamatunkohdat (1. Kor. 15:50-54; 1. Tess. 4:13-17) kuvailevat, kuinka uskovat nousevat kuolleista ja saavat kirkastetun kehon. Jos uskovat menevät Kristuksen luokse välittömästi kuoleman jälkeen, mikä tarkoitus on silloin ylösnousemuksella? Onkin ilmeistä, että uskovan sielu/henki siirtyy heti Kristuksen tykö ja fyysinen keho pysyy haudassa. Uskovien ylösnousemuksessa fyysinen keho nousee ylös ja se kirkastetaan. Sen jälkeen se liittyy sieluun/henkeen. Tämä uudistettu ja kirkastettu keho-sielu-henki on uskovan maja iankaikkisesti uudessa taivaassa ja uudessa maassa (Ilm. 21-22).

Toiseksi, uskosta osattomille kuoleman jälkeinen olotila merkitsee ikuista rangaistusta. Samoin kuin uskovien kohdalla, uskottomat ilmeisesti lähetetään välittömästi tilapäiseen paikkaan odottamaan lopullista ylösnousemusta, tuomiota ja iankaikkista kohtaloa. Luukas 16:22-23 kuvaa rikkaan miehen kärsimyksiä heti kuoleman jälkeen. Ilmestyskirja 20:11-15 kuvaa uskottomien ylösnousemusta ja tuomitsemista suuren valkean valtaistuimen edessä. Sen jälkeen heidät heitetään tuliseen järveen. Niinpä uskottomia ei lähetetä välittömästi helvettiin (tuliseen järveen) kuoleman jälkeen, vaan väliaikaiseen tuomion ja rangaistuksen paikkaan. Vaikkakaan uskottomia ei heti lähetetä tuliseen järveen, heidän tilapäinenkään kohtalonsa kuoleman jälkeen ei ole miellyttävä. Rikas mies huusi: ” Näissä liekeissä on kauhea olla” (Luukas 16:24).

Näyttää siis siltä, että ihminen majailee kuoleman jälkeen ”väliaikaisessa” taivaassa tai tuonelassa. Ihmisen lopullinen määränpää ei muutu, mutta sen tarkka ”sijainti” muuttuu. Aikojen lopussa uskovat lähetetään uuteen taivaaseen ja uuteen maahan. Samoin jossakin vaiheessa kuoleman jälkeen uskosta osattomat heitetään tuliseen järveen (Ilm. 20:11-15). Jompikumpi näistä on jokaisen ihmisen lopullinen, ikuinen määränpää. Se perustuu täysin siihen, oliko ihminen eläessään turvautunut yksin Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana vai ei (Matt. 24:46; Joh. 3:36).

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus lupas jotta juuvvaa sitä viintä kokoajan.🍇🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷
        🧔‍♀️👍

• Anonyymi
        Demokrates kirjoitti:

Jeesus lupas jotta juuvvaa sitä viintä kokoajan.🍇🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷
        🧔‍♀️👍

Ruumis kuolee eikä synny enää uudestaan, sielu vilahtaa avaruuteen ja palaa uuteen kehoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnä, Raamattu kertoo meille, että jossain vaiheessa kuolinhetken jälkeen ihmisen sielu/henki viedään taivaaseen, koska hänen syntinsä on annettu anteeksi ja hän on hyväksynyt Kristuksen pelastajakseen (Joh. 3:16, 18, 36). Uskoville kuoleman jälkeinen olotila on muuttamista pois ruumiista kotiin Herran luokse (2. Kor. 5:6-8; Fil. 1:23). Toisaalta tietyt raamatunkohdat (1. Kor. 15:50-54; 1. Tess. 4:13-17) kuvailevat, kuinka uskovat nousevat kuolleista ja saavat kirkastetun kehon. Jos uskovat menevät Kristuksen luokse välittömästi kuoleman jälkeen, mikä tarkoitus on silloin ylösnousemuksella? Onkin ilmeistä, että uskovan sielu/henki siirtyy heti Kristuksen tykö ja fyysinen keho pysyy haudassa. Uskovien ylösnousemuksessa fyysinen keho nousee ylös ja se kirkastetaan. Sen jälkeen se liittyy sieluun/henkeen. Tämä uudistettu ja kirkastettu keho-sielu-henki on uskovan maja iankaikkisesti uudessa taivaassa ja uudessa maassa (Ilm. 21-22).

Toiseksi, uskosta osattomille kuoleman jälkeinen olotila merkitsee ikuista rangaistusta. Samoin kuin uskovien kohdalla, uskottomat ilmeisesti lähetetään välittömästi tilapäiseen paikkaan odottamaan lopullista ylösnousemusta, tuomiota ja iankaikkista kohtaloa. Luukas 16:22-23 kuvaa rikkaan miehen kärsimyksiä heti kuoleman jälkeen. Ilmestyskirja 20:11-15 kuvaa uskottomien ylösnousemusta ja tuomitsemista suuren valkean valtaistuimen edessä. Sen jälkeen heidät heitetään tuliseen järveen. Niinpä uskottomia ei lähetetä välittömästi helvettiin (tuliseen järveen) kuoleman jälkeen, vaan väliaikaiseen tuomion ja rangaistuksen paikkaan. Vaikkakaan uskottomia ei heti lähetetä tuliseen järveen, heidän tilapäinenkään kohtalonsa kuoleman jälkeen ei ole miellyttävä. Rikas mies huusi: ” Näissä liekeissä on kauhea olla” (Luukas 16:24).

Näyttää siis siltä, että ihminen majailee kuoleman jälkeen ”väliaikaisessa” taivaassa tai tuonelassa. Ihmisen lopullinen määränpää ei muutu, mutta sen tarkka ”sijainti” muuttuu. Aikojen lopussa uskovat lähetetään uuteen taivaaseen ja uuteen maahan. Samoin jossakin vaiheessa kuoleman jälkeen uskosta osattomat heitetään tuliseen järveen (Ilm. 20:11-15). Jompikumpi näistä on jokaisen ihmisen lopullinen, ikuinen määränpää. Se perustuu täysin siihen, oliko ihminen eläessään turvautunut yksin Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana vai ei (Matt. 24:46; Joh. 3:36).

Oletko itse ikinä ajatuksen kanssa miettinyt miten sadistinen ja sairas tämä sinun uskomuksesi on?

Tässä oli lukemattomia kohtia, mutta otetaan nyt yksi esille.

Siis uskot ettei teot merkitse mitään. Pelkkä usko määrittelee lopullisen sijoituksen. Tässäkin ensin pistetään jonnekin kauhukoppiin X ajaksi, jonka jälkeen ikuinen kidutus tai taivaspaikka.
        Mikä idea tässä ikuisessa kidutuksessa edes on? Kyseessä ei ole edes rangaistus, koska rangaistuksissa on tarkoitus tehdä muutos. Tuo mitä sinä kuvaan on vain puhdasta kidutusta ilman merkitystä.

Mitä jos joudut tuossa kauhukopassa kidutettavien puolelle itse vain koska uskoit väärin? Olisiko se sinun mielestäsi oikeutettua kiduttaa sinua ikuisesti sen takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palaako taivaassa mielestäsi tuli?

Löytyy 1.Kor.3:11-13.

Lopeta valehtelemasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse ikinä ajatuksen kanssa miettinyt miten sadistinen ja sairas tämä sinun uskomuksesi on?

Siis uskot ettei teot merkitse mitään. Pelkkä usko määrittelee lopullisen sijoituksen. Tässäkin ensin pistetään jonnekin kauhukoppiin X ajaksi, jonka jälkeen ikuinen kidutus tai taivaspaikka.
        Mikä idea tässä ikuisessa kidutuksessa edes on? Kyseessä ei ole edes rangaistus, koska rangaistuksissa on tarkoitus tehdä muutos. Tuo mitä sinä kuvaan on vain puhdasta kidutusta ilman merkitystä.

Mitä jos joudut tuossa kauhukopassa kidutettavien puolelle itse vain koska uskoit väärin? Olisiko se sinun mielestäsi oikeutettua kiduttaa sinua ikuisesti sen takia?

No kun se tarina ei mene edes noin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun se tarina ei mene edes noin..

Niin. Kukaan ei tunnu tietävän miten se menee.

Tämän takia tuo versio on entistä sadistisempi, jossa Jumala ei ole kertonut tarkkoja ohjeita, mutta haluaa kiduttaa ikuisesti.

Eikä tunnu mitkään Pyhät Henget edes auttavan tuossa ongelmassa, vaikka veikkaisin sellaistenkin olevan väitetysti mukana kuvioissa.

Luulisi jonkun väitetyn Jumalan osaavan kertoa selvästi ja yhtenevästi asioita, jos se haluaa jotakin.

• Anonyymi00093
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen mukaan ihmisen vaihtoehtoina on iankaikkinen elämä uskoville tai kadotus.

Joh3:16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Kuoleman jälkeen ihminen nukkuu kuoleman unta haudassaan, kunnes Jeesus tulee herättämään hänet kuoleman unesta. Ylösnousemuksia on kaksi. Ensin herätetään Jeesuksen omat, myöhemmin muut.

Joh14:3Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

Joh5:28Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29He nousevat haudoistaan – hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

Joh6:40Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.»

Joh5:28Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29He nousevat haudoistaan – hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

1Tess4: 13 Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa. 14Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan.
        15Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.
        16Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
        17Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla.

• Anonyymi00094
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole sadisti.
        Ihmisen vaihtoehtoina on kadotus eli häviäminen olemattomiin tai pelastus taivaskotiin, kun uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan.

• Anonyymi00104
        Anonyymi kirjoitti:

Ruumis kuolee eikä synny enää uudestaan, sielu vilahtaa avaruuteen ja palaa uuteen kehoon.

”Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto. Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin. Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi. Ja kun olen tästä varma, niin minä tiedän jääväni eloon ja viipyväni kaikkien teidän luonanne teidän edistymiseksenne ja iloksenne uskossa, että teidän kerskaamisenne minusta olisi yhä runsaampi Kristuksessa Jeesuksessa, kun minä taas tulen teidän tykönne.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭1‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

”Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu". "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?" Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭50‬-‭57‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00105
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kukaan ei tunnu tietävän miten se menee.

Tämän takia tuo versio on entistä sadistisempi, jossa Jumala ei ole kertonut tarkkoja ohjeita, mutta haluaa kiduttaa ikuisesti.

Eikä tunnu mitkään Pyhät Henget edes auttavan tuossa ongelmassa, vaikka veikkaisin sellaistenkin olevan väitetysti mukana kuvioissa.

Luulisi jonkun väitetyn Jumalan osaavan kertoa selvästi ja yhtenevästi asioita, jos se haluaa jotakin.

No mutta kun se EI OLE JUMALA, se on tarinan SAATANA, joka varastaa valenimellä Jumala uskovien sielut.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Jumala ei ole sadisti.
        Ihmisen vaihtoehtoina on kadotus eli häviäminen olemattomiin tai pelastus taivaskotiin, kun uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanaan.

Tuolla uskolla mennään Raamatun tarinalla helvettiin. Kukaan ei vapahtanut sinua yhtään mistään.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Tuolla uskolla mennään Raamatun tarinalla helvettiin. Kukaan ei vapahtanut sinua yhtään mistään.

Se ainoa taivasten valtakunta on edelleenkin Jeesuksen opetuksin se meidän todellisuus. Ei ole mitään 'taivaskotis' oli toinen tie, joka vei takaisin paratiisiin. Jos olet eri mieltä, niin laitapa Jeesuksen Matteuksen evankeliumin 7. luvusta, että sinut on vapautettu tekojesi vastuusta.

• Anonyymi00109
        Anonyymi kirjoitti:

Tarjolla on parempi mahdollisuus , mutta mikäli lahja ei kelpaa niin itse osansa valitsee. Ei siitä voi Jumalaa syyttää.

"Tulijärvi" , helvetti ei ole fyysinen paikka. Jerusalemin kaatopaikka "gehenna" oli siitä vain fyysinen kielikuva.
        Saatana henki olentona heitetään paikkaan joka ei ole fyysinen.
        Siellä himojensa rakastajat ovat himojensa kanssa mutta heillä ei ole enään fyysistä ruumista joka mahdollistaisi himojensa tyydytyksen . Himojen tuli ei samma koskaan mutta ei niitä voi tyydyttää millään.

• Anonyymi

Entä miksi uskovaiset vastustaa karman lakia?

• Anonyymi

Kun joku tekee koko elämänsä pahaa mutta ennen kuolemaa pyytää Jeesuksen antamaan synnit anteeksi. Onko oikein ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joku tekee koko elämänsä pahaa mutta ennen kuolemaa pyytää Jeesuksen antamaan synnit anteeksi. Onko oikein ?

Tietenkin on. Se on armoa.

• Karman laki on alamaaliman pohjasakan uskomus. 💩Kristityt ei alistu uskoon moiseen paskaan.☠️💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Raamatun mukainen opetus, että jokainen joka katuu syntejään, saa ne anteeksi. Katumuksen ja anteeksipyynnön pitää tietenkin olla vilpittömiä. En suosittele ketään luottamaan siihen, että saa pelkällä muodollisella pyynnöllä syntinsä anteeksi ennen kuolemaansa.

• Anonyymi

Hakutulos
        sielun:ut:x
        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        Matt. 12:18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
        Matt. 16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
        Matt. 26:38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

• Anonyymi
        Demokrates kirjoitti:

Karman laki on alamaaliman pohjasakan uskomus. 💩Kristityt ei alistu uskoon moiseen paskaan.☠️💩

Silti uskovat satuihin. 💩💩💩💩💩💩😈😡

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on. Se on armoa.

Se on väärin niitä kohtaan joille hän teki pahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, koska synti on ihmisen sisäinen ominaisuus ei teko. Löytyy Room.7 luku, kristinuskolla tullaan juuri syntiseksi, kun palvotaan Jumalaa kirottuna uhrina itsen puolesta, ja perstaan Jeesuksen opettama taivasten valtakunta pois (1.Kor.5:7 ja Matt.13:33). Tämä pelikenttä on väärin päin, kun Paholainen esiintyy Jumalan nimellä

• Anonyymi
        Demokrates kirjoitti:

Karman laki on alamaaliman pohjasakan uskomus. 💩Kristityt ei alistu uskoon moiseen paskaan.☠️💩

Niin, jos hörhillään, hörhöillään sitten kunnolla!

• Anonyymi00095
        Anonyymi kirjoitti:

Katso ryöriä ristillä.
        Toinen kääntyi Jeesuksen puoleen armoa anoen.
        Toista ei tämä kiinnostanut.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Katso ryöriä ristillä.
        Toinen kääntyi Jeesuksen puoleen armoa anoen.
        Toista ei tämä kiinnostanut.

Oliko oikein filmiryhmä ja öänitysmiehen paikalla tikun päässä pitämässä mikrofonia, että saatiin kuolevien viimeiset huokaukset talteen?

• Anonyymi

Onko reinkarnaatioon ja karman lakiin uskova vääräuskoinen? Pakana ,?

• Aika tyhmä.🎃

• Anonyymi

Kaikki uskovat ovat vääräuskoisia!

• Anonyymi

Jälleensyntymisajatus on peräisin itämaisista uskonnoista kun taas uudestisyntyminen on kristillinen tapahtuma.

Uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesukseen uskoontullut ottaa upotuskasteen ja tällöin vedestä nousee ylös uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka ei koskaan enää kuole.

• Anonyymi

Ensimmäinen osa on viisautta jälkimmäinen häpöhöpöä.

• Anonyymi

Uudestisyntymistä koetaan kaikissa uskonnoissa. Sitä kutsutaan myös hurahtamiseksi.

• Anonyymi00096

" tällöin vedestä nousee ylös uudestisyntynyt "

Ensin lapsi syntyy, ja vasta sitten pestään.

• Anonyymi

Alkuperäisessä raamatussa on jälleensyntyminen. Nykyisessäkin näkyy eri muodoissa. Eri intressit omaavat vallanhaluiset,ihmismassoja hallitakseen,on raamattua mieleisekseen muokanneet. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Piispa Origines opetti jälleen syntymistä
        Konstanttinopolin kirkolliskokouksessa hänet julistettiin kerettiläiseksi.

• Anonyymi

Raamattu ei ole alkuperäinen pyhä kirjoitus. Raamattua on muokattu hallitakseen kansaa ja suuria massoja. Viha / tuomitseminen /alistaminen on päämäärä,ei universaali kaikki ylittävä puhdas Jumalan Rakkaus.🤷‍♀️

• Anonyymi

Voi olla mutta nykyään halutaan erottaa jälleensyntyminen ja uudestisyntyminen toisistaan!

• Anonyymi

Höpöhöpö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla mutta nykyään halutaan erottaa jälleensyntyminen ja uudestisyntyminen toisistaan!

Niin. Jäälleensynnytään kuoltuamme ,eri universumeihin ihan jokainen, tahdottiin tai ei. Uudestisyntyä henkisesti voi jokapäivä ja joka hetki,jo nyt. Sillä seuraavan planeetan karma meille rakkaudessaan suo.🤷‍♀️

• Valhetta.☠️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piispa Origines opetti jälleen syntymistä
        Konstanttinopolin kirkolliskokouksessa hänet julistettiin kerettiläiseksi.

Piispa Origines ei ollut ymmärtänyt Luojajumalan rodunjalostusoperaatiota, kun Raamatun tarinan mukaan ei voi helvetistä uudestisyntyä, kun ei ole sieluakaan (1.Kor.3:13 ja kirkon vainajan siunaaminen). Uskonnosta on tehty tarkoituksellisen raadollinen ja julma, ettei voi väittää erehtyneensä, kun lähtee uskomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei ole alkuperäinen pyhä kirjoitus. Raamattua on muokattu hallitakseen kansaa ja suuria massoja. Viha / tuomitseminen /alistaminen on päämäärä,ei universaali kaikki ylittävä puhdas Jumalan Rakkaus.🤷‍♀️

Raamattu ei edes ole pyhä kirjoitus, se kertoo juutalaisten jumalahuijauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika harvaa Raamatun kirjoitusta on alkujaan markkinoitu "pyhänä". Mikäli jotkin muut kristinuskon lahkot olisivat päässeet määräämään, monet nykyisistä pyhistä kirjoituksista olisivat harhaoppisia.

• Anonyymi

No mitäs luulet?

• Anonyymi

Reinkarnastiossa ja karman laissa ei ole mitään pahaa, miksi siis uskovien viha.?

• Anonyymi

Reinkarnaatiossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reinkarnaatiossa

Valetta se on. Vale ei ole koskaan hyvää!

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" 
      16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
      16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"

??:?? Hän sanoi heille: "Ehei pojat jälleensyntymistä ole olemassakaan!"

• Anonyymi

Mikä sinua jälleensyntymisessä pelottaa? Sekö että oletkin väärässä? Että olet lukenut raamattua väärin ,ettet ole lukenut sitä sydämmelläsi vaan kirjoitetulla tekstillä,jotka on luotu sinun kyseenalaistaaksesi sen mikä ei resonoi sydämmessäsi? 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua jälleensyntymisessä pelottaa? Sekö että oletkin väärässä? Että olet lukenut raamattua väärin ,ettet ole lukenut sitä sydämmelläsi vaan kirjoitetulla tekstillä,jotka on luotu sinun kyseenalaistaaksesi sen mikä ei resonoi sydämmessäsi? 🤷‍♀️

Mitä tarkoitat?
        Minähän USKON JÄLLEENSYNTYMISEEN, eikä se peloita minua vähääkään, päinvastoin!
        Jeesuskin uskoi!
        Miksi muuten kaikki asiat täällä ymmärrät aivan väärin?
        Aikaisemmin, kuten nytkin!
        Voi hyvin!

• Anonyymi

Ei kristinuskossa, kun uskovaiset myyvät sielunsa Paholaiselle, mutta Jeesuksen opetus on eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärsit väärin - loppu oli sarkasmia, siinähän nimenomaan puhuttiin uudestisyntymästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat?
        Minähän USKON JÄLLEENSYNTYMISEEN, eikä se peloita minua vähääkään, päinvastoin!
        Jeesuskin uskoi!
        Miksi muuten kaikki asiat täällä ymmärrät aivan väärin?
        Aikaisemmin, kuten nytkin!
        Voi hyvin!

>> Jeesuskin uskoi!

Luulet noin, koska haluat uskoa niin. Tuo raamatunkohthana kertoo vain, että joillakin ihmisillä oli sellaisia uskomuksia, "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" Se ei sano, että Jeesus tai Pietari olisi uskonut jälleensyntymiseen.

• >>Entä miksi uskovaiset vastustaa karman lakia?>>

Hindu-uskovaiset eivät vastusta.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi

Mutta sinäkö vastustat?

• Onko Reinikainen kielletty Raamatussa?📖🤔

• Tietääkseni Raamattu ei mainitse konstaapeli Reinikaista.

Esivalta ei ole kielletty, joten todennäköisesti ei ole koska poliisi on esivaltaa.

• Anonyymi

Kylläpä oli toivottoman ylimielinen, suvaitsematon ja halveksiva vastaus.
        💩

• Anonyymi

Kaikkiin harhaoppeihin liittyy pahojen henkivaltojen toimintaa.

• Anonyymi

ne menee paratiisiin niin ei tarvitse kurjuuteen syntyä uudestaan ja uudestaan
      minä mennen ankkalinnaan , enkä synny uudelleen sorsana

• Anonyymi

Vai Paratiisiin?! Heidän paratiisissa ovat kyllä paratiisin puut hiilloksena Raamatun mukaan (1.Kor.3:13).

Ainakin tällä jauhamisella tulee täysin selväksi, ettei ateisteilla ole sen kummempi älykkyysosamäärä kuin uskovaisillakaan, vaikka väittävät itseään muka fiksummiksi.

• Anonyymi

Kukaan ei uskalla tehdä pahaa jos uskoo reinkarnaatioon ja karman lakiin.
      Paha kun heijastuu takaisin .
      Mutta kun teet hyvää niin se heijastuu myös takaisin., sanat ja ajatuksetkin heijastuvat takaisin.♥️♥️♥️

• Anonyymi

LUONNOSTAAN vihattavat kyllä tekevät, eihän heillä edes olisi oppia Jeesuksen kiroamisesta Jumalana itsensä puolesta, jos he hallitsisivat oman tekonsa. Käyttäkää järkeä.

• Anonyymi

Takaisin? Johonkin vielä löytymättömiin kirjoituksiinko viittaat?

• Anonyymi

Karma on kosminen luonnonlaki. Kukaan ei ole sitä kirjoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karma on kosminen luonnonlaki. Kukaan ei ole sitä kirjoittanut.

Vain sellainen voidaan ottaa takaisin, mikä on joskus ollut. Raamatun tarinoihin se ei ole koskaan sisältynyt. Karmakin on vain uskomus, josta ei ole mitään näyttöä. Vai että muka ihan luonnonlaki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain sellainen voidaan ottaa takaisin, mikä on joskus ollut. Raamatun tarinoihin se ei ole koskaan sisältynyt. Karmakin on vain uskomus, josta ei ole mitään näyttöä. Vai että muka ihan luonnonlaki!

Ei ne Raamatun kirjoittajat tienneet karmasta mitään. Tai se on sensuroitu Raamatusta.

• Anonyymi

Juu, kysykää uskovaisilta, niin saatte iloista sekamelskaa.

Mutta jos katsottekin kaikkien tuntemaa kirkon tunnusta eli Jeesuksen äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutuskuvaa kirottuna tosi Jumalana, niin mitäpä veikkaatte maapallosta, niin minkälainen maailma syntyisi lopulta, jos heidän uskonnossa olisi jälleensyntymisoppi?

Uskotteko todella näin epäoikeudenmukaiseen maailmankuvaan ateisteinakin?

Se ei ole totta - ei edes Raamatun mukaan, koska uskovaiset jo tarinan mukaankin menevät täysin sieluttomina - myivät sielunsa Paholaiselle, ettei tarvitse vastata onista pahoista teoistaan - jo LUONNOSTAAN vihattavina helvettiin.

Tuon sanan korostaminen on lainaus Lutherilta, ja sillä on iso merkitys koko tarinan kannalta.

Tarunassa on kyse Luojajumalan rodunjalostusoperaatiosta - saa käyttää aivojakin.

• Anonyymi

Höpöhöpö. Miksi Jumalan luodut sielut,joilla on siten jumalallinen tietoisuus,menisi myymään sielunsa paholaiselle päästäkseen helvettiin? Tyhminäkö ihmisiä pidätte? Tai noin tyhmiäkö itse olette moiseen shaisseen uskoaksenne. Hei älkää jaksako. Menkää vaikka narreiksi sirkukseen pätemään. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Pahat ihmiset hävitetään tältä pelikentältä uskonnon ja Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahat ihmiset hävitetään tältä pelikentältä uskonnon ja Raamatun mukaan.

Lisäystä - ja siinä taas edellä pitkä, pitkä litania kommentteja, joissa ei yksikään kirkoittaja ymmärrä edes Raamatun tarinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Miksi Jumalan luodut sielut,joilla on siten jumalallinen tietoisuus,menisi myymään sielunsa paholaiselle päästäkseen helvettiin? Tyhminäkö ihmisiä pidätte? Tai noin tyhmiäkö itse olette moiseen shaisseen uskoaksenne. Hei älkää jaksako. Menkää vaikka narreiksi sirkukseen pätemään. 🤷‍♀️

Kaikki uskonlahkot on oppikouluja havaitaksemme että ne ei ole oikeita ensinnäkään. Meidän täytyy hypätä sinne umpihankeen ja löytää rehellinen sydämmen totuus itsestämme. Rohkea rokan syö. Löytyykö sitä?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskonlahkot on oppikouluja havaitaksemme että ne ei ole oikeita ensinnäkään. Meidän täytyy hypätä sinne umpihankeen ja löytää rehellinen sydämmen totuus itsestämme. Rohkea rokan syö. Löytyykö sitä?🤷‍♀️

Ns. Lapsen usko. Ei auktoriteettien sanelema eikä manipuloima.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - ja siinä taas edellä pitkä, pitkä litania kommentteja, joissa ei yksikään kirkoittaja ymmärrä edes Raamatun tarinaa.

Ja kuten sinne edelle kirjoitin - Raamatun kristinuskon tarinasta on tehty tarkoituksella äärimmäisen julma ja raadollinen, ettei yksikään uskoja voi edes erehtyä totuudesta, kun ryhtyy pitämään sitä itselleen Pyhyytenä, näin selviää tämä jo LUONNOSTAAN vihattavuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuten sinne edelle kirjoitin - Raamatun kristinuskon tarinasta on tehty tarkoituksella äärimmäisen julma ja raadollinen, ettei yksikään uskoja voi edes erehtyä totuudesta, kun ryhtyy pitämään sitä itselleen Pyhyytenä, näin selviää tämä jo LUONNOSTAAN vihattavuus.

Mikä entisestään korostuu siinä, kun sitten ryhdytään totuutta valehtelemaan muille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä entisestään korostuu siinä, kun sitten ryhdytään totuutta valehtelemaan muille

Tarkoitatko, että kun Martti Luther kirjoitti, näin, että hän valehteli?

"...Lisätessään LUONNOSTAAN sanan, Paavali tahtookin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa" teoksessaan Sidottu ratkaisuvalta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskooko lapsi, jos kerrot, ettei hänen tarvitse itse vastata pahoista teoista, vaikka kiusaisi kavereitaan, kun Jeesus setä kuoli niiden puolesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No katsos, ne onkin Saatana luomia, koska niiden isä on Raamatusta on jo Jeesuksen sanoma Saatana, juutalaisten Jumala

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Raamatun tarina - maailmassa tällä hetkellä on niitä tyhmiä sinun lisäksi 2,4 miljardia, jotka luulevat, että Saatana on Jumala Raamatun tarinan mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskooko lapsi, jos kerrot, ettei hänen tarvitse itse vastata pahoista teoista, vaikka kiusaisi kavereitaan, kun Jeesus setä kuoli niiden puolesta?

Kuoli vielä kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana tunnustuksen mukaan uhrina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsi ei kykene arvioimaan, vaan luottaa siihen mitä hänelle sanotaan. Lapsen usko nimenomaan on auktoriteettien sanelemaa ja manipuloimaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Raamatun tarina - maailmassa tällä hetkellä on niitä tyhmiä sinun lisäksi 2,4 miljardia, jotka luulevat, että Saatana on Jumala Raamatun tarinan mukaan.

Nämä 2,4 miljardia kristittyä osaavat lukea ja tietävät Raamatun kokonaisvaltaisen sanoman ja vahvistettujen Jumalallisten kokemuksien perusteella, että Raamatun ikuinen Jumala, on ollut aina ja nykyisin Taivaan Isänämme tunnettu kolmiyhteinen ja ainoa oikea Jumala.

• Anonyymi

Kouluesimerkki, mihin oikeinkirjoitusta tarvitaan.

Mitä tarkoittaa "Miksi uskovaiset vastustaa jälleen syntymistä?"
      Se tarkoittaa,, että "miksi uskovaiset nyt uudestaan vastustavat syntymistä?"
      Sen sijaan viesti "Miksi uskovaiset vastustavat jälleensyntymistä?" on ilmeisesti se, mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Oppimattomuuden ja uskovaisuuden välillä on merkittävä korrelaatio,

• Anonyymi

Vai että syntymistä vastustavat taas.

• Anonyymi

Aabrahamilaisissa uskonnoissa ei yksinkertaisesti esiinny oppia karmasta ja jälleensyntymisestä. Samoin oli laita vaikkapa vanhemman sumerilaisen uskonnon kanssa. Ei dharminen uskomusjärjestelmä sentään ole mikään koko maailman uskontojen mittari, eri alueilla ja kulttuureissa on kehittynyt erilaisia järjestelmiä, osassa uskotaan jälleensyntymään, osassa ei.

• Anonyymi

Suomalaisista 15%. Uskoo jälleensyntymiseen.
      FB ryhmä "edelliset elämät'.
      Suomi 24 "jälleen syntyminen ja mitä kuoleman jälkeen"
      Googlaa 'jälleensyntymiseen uskovia kuuluisuuksia'

Antoisia lukuhetkiä0♥️

• Anonyymi

Missähän tällainen 15%:n gallup mahtaa majailla, että muutkin kuin sisäpiiriläiset voisi antaa äänensä siihen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missähän tällainen 15%:n gallup mahtaa majailla, että muutkin kuin sisäpiiriläiset voisi antaa äänensä siihen?

Se on kirkon tutkimus. Googlaa jälleen syntyminen

• Anonyymi

Kaikenlaista sitä aloittaja pohtii!😪

• Anonyymi

Se kaikenlaisen pohtiminen taitaa olla uskovaiselle mahdotonta kun pitää uskoa sokeasti evankeliumin ilosanomaan.

• >>Mutta sinäkö vastustat?>>

En vastusta. En vain usko siihen. En ole hindu-uskovainen.

• Anonyymi

Hindut ja budhalaiset uskovat jälleensyntymiseen.
        Se ei ole yksin hindujen uskonto, siihen uskotaan ympäri maailmaa. Suomalaisiakin 15 %
        Googlaa jälleen syntymiseen uskovia kuuluisuuksia'

• Anonyymi

Raamatun lukijan olisi jätettävä Raamattu, jotta hän syntyisi uudestaan. Se on meleko vaikeaa. Uudesti syntyminen tarkoittaa sitä että onnistuu jättämään entisen ajattelunsa ja oppii kohtaamaan kaikki uutena. Tämä olisi hyvä taito kaikille.

• Anonyymi

Luziferin ylpeys näkyy selvästi, hyvän Taivaan Isämme hyvän viisauden halveksijoissa. Te kiroatte hyvyyttä, vääristellyn pyhän periaatteen harhassa. Olette menneet pyhän tekopyhän vihanne vallassa Luziferin johdatukseen, kuin järjettömät. Tuittupäisyytenne vallassa seuraatte Luziferia helvettiin. Onko todella hyvyyttä korostava, Jeesuksen rakkaudellinen esikuva, noin mahdoton omaksuttava?

• Anonyymi

Itse en muista mitään edellistä elämää. Mutta tietenkin Jumalalle on pikkujuttu, päästää halukkaita vanhana sieluna hedelmöitettyyn sikiöön, jos se on yhdessä sovittu. Mutta luulisi mielummin jatkava henkisieluna kohti Jumaluutta, saavuttaneelta tasolta. Jotkut kertovat muistavansa edellisestä elämästä tapahtumia. Mutta voisiko ne olla tuhansia vuosia vanhan demonin tuomia tapahtumia, edellisen uhrinsa elämästä.?

• Anonyymi

Shanti Devin tarina on vahva todiste jälleen syntymästä.
        Minä itse uskon olleeni Venäjällä tsaarin palveluksessa.

• Anonyymi

Kun lapsi soittaa pianoa kuin vanhat mestarit niin hän ei ole itseasiassa lahjakas. Hän on soittanut ennenkin.
        Me viemme taipumuksemme ja halumme seuraavaan elämään.
        Lahjoja ei ole eikä ole demoneitakaan.
        Uskot sielun ennalta olemiseen ",siellä jossakin". Se on ilahduttavaa.

• Ei ole jälleensyntymistä eikä tule.

• Anonyymi00088

No mitä sitten jos ei ole.? Mitä on?

• Anonyymi00088 kirjoitti:

No mitä sitten jos ei ole.? Mitä on?

On tuomio ja ihmisen teot punnitaan.

• Anonyymi00091

Ei kristityt voi jälleen syntyäkään, koska kyse on Luojajumalan rodunjalostuksesta, hävittää pahat sielut, jotka olivat valmiit myymään tämän kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen itse Paholaiselle. Vain hyvät sielut jatkavat matkaa.

• Anonyymi00092
        MrHyvis kirjoitti:

On tuomio ja ihmisen teot punnitaan.

Vain yksi teko - edelleen palvoa itse Luojajumalaa kirottuna uhrina itsensä puolesta, eikä sekään ole tuomio, vaan kadotukseen vievä tie - sielun kadotus.

• Anonyymi00091 kirjoitti:

Ei kristityt voi jälleen syntyäkään, koska kyse on Luojajumalan rodunjalostuksesta, hävittää pahat sielut, jotka olivat valmiit myymään tämän kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen itse Paholaiselle. Vain hyvät sielut jatkavat matkaa.

Mene saatanan lähettiläs muualle vouhkaamaan.

• Anonyymi00099
        MrHyvis kirjoitti:

Mene saatanan lähettiläs muualle vouhkaamaan.

En minä palvo Jeesusta kaiken Luojana - itse tosi Jumalana - taivasten valtakunnan isänä - Saatanan voimalla kiroukseksi kirottuna uhrina! Löytyy Galatalaiskirje luku 3:13.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

En minä palvo Jeesusta kaiken Luojana - itse tosi Jumalana - taivasten valtakunnan isänä - Saatanan voimalla kiroukseksi kirottuna uhrina! Löytyy Galatalaiskirje luku 3:13.

Vai Jumalanko voiman avulla MrHyvis kuvittelet kirouksia langetettavan?

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Vai Jumalanko voiman avulla MrHyvis kuvittelet kirouksia langetettavan?

Kukahan, MrHyvis, on sen Saatanan asialla?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Kukahan, MrHyvis, on sen Saatanan asialla?

Milähän sai sinutkin pettämään Jeesuksen, ja lähtemään Jeesuksen murhaajan opin matkaan, minkä vastustamisesta Paavali Jeesuksen tappoi, vaikka Jeesus selvästi Raamatussa sanoo, että juutalaisten jumaluus on Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi00089

Kyse on uudesti syntymisestä. Ihminen syntyy uudesti "ylhäältä" eli oppii ajattelemaan paremmin ja suhtautumaan elämään vapaudella ja ilolla. Niin pitäisi tapahtua, mutta tulos on valitettavasti monen kohdalla päinvastainen. Moni päätyy syyttämään itseään ja toisia eikä pääse tästä ahdistuksestaan eroon. Viattomuutta ei ymmärretä eikä hyväksytä vaan vaaditaan samaa synnissä rypemistä kaikilta. Uudesti syntyminen tarkoittaa oman persoonan mukaista mielen kirkkautta eli viattomuutta. Mielen hyvinvointia, jossa voi toteuttaa itseään. Ei sitä tarvitse uskonntojen oppien mukaan ehdollistaa eikä lukea mitään kirjojakaan.

• Anonyymi00090

Uskonnossa uudestisyntymä tulee kyllä alhaalta, sieltä missä Jeesus on kiroukseksi kirottuna uhrina ja lunnaina teidän sieluistanne, koska sillä saa uskovaisten kertomana mukaan demonit kimppuunsa. Muutenhan he näkisivät enkeleitä!

Tosin Paavali Raamatussa kiroaa taivaan enkelinkin, joten ei voisi sopiakaan Paavalin luomaan kristinuskoon, jonka uudestisyntymästä on kyse..

• Anonyymi00097
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Uskonnossa uudestisyntymä tulee kyllä alhaalta, sieltä missä Jeesus on kiroukseksi kirottuna uhrina ja lunnaina teidän sieluistanne, koska sillä saa uskovaisten kertomana mukaan demonit kimppuunsa. Muutenhan he näkisivät enkeleitä!

Tosin Paavali Raamatussa kiroaa taivaan enkelinkin, joten ei voisi sopiakaan Paavalin luomaan kristinuskoon, jonka uudestisyntymästä on kyse..

Niin, siis kristinuskossa ei voi olla se, mikä jossakin vanhoissa kirjoituksissa sanotaan Jeesuksen mainitsemana uudestinsyntymänä eli sielun kiertoon liittyväksi, koska uskovaisten sielut tuhotaan Lutherin lainauksena Paavalin opista jo luonnostaan vihattavina.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Niin, siis kristinuskossa ei voi olla se, mikä jossakin vanhoissa kirjoituksissa sanotaan Jeesuksen mainitsemana uudestinsyntymänä eli sielun kiertoon liittyväksi, koska uskovaisten sielut tuhotaan Lutherin lainauksena Paavalin opista jo luonnostaan vihattavina.

En muistanutkaan, että totta, Jeesus puhuu uudestisyntymästä sielun kiertona, mutta Jeesuksen opetukset eivät kuulu kristinuskoon.

• Anonyymi00103

>> Miksi uskovaiset vastustaa jälleen syntymistä <<

Koska Jumala Raamatun kautta on kertonut totuuden, että ihminen elää vain kerran ja sen jälkeen tulee tuomio. Ja tuomio on joko osa kadotuksessa tai taivaassa.

Raamatussa ei ole koskaan lukenut sanaakaan inkarnaatiosta. Se on uushenkisten ihmisten ja okkultistien levittämä valhe. Jumala ei valehtele ihmisille siitä, mikä ihmistä odottaa tuonpuoleisessa. Mutta henkivallat valehtelevat ja käyttävät siinä välikappaleenaan ihmisiä, jotka ovat tekemisissä henkivaltojen kanssa.

Jos oletetaan, että jälleensyntyminen olisi totta, niin kuka järkevä ihminen muka ikinä edes haluaisi elää ja kokea yhä uudestaan ja uudestaan, tuhansia ja tuhansia kertoja, erilaisia vastoinkäymisiä, sairauksia ym. asioita...? Usko Jeesukseen ja parannuksenteko synneistä vapauttaa ihmisen jo tässä elämässä ja tämän elämän jälkeen ihminen saa elää kaikesta pahasta vapaana, rauhassa ja levossa iankaiken, ja olla yhteydessä Jumalaan.

Jos jälleensyntymisten ja karman kourissa pyöriminen, tuhansien ja tuhansien elämien ajan, on jotenkin parempaa olevinaan, täytyy olla ymmärryksessä jotain vajavuutta. Ja niin ns. henkinen kasvu ja sitä seuraava valaistuminen, johon ap:kin ilmeisesti uskoo, onkin todellisuudessa täydellistä henkistä sokeutta, eikä mitään valaistumista.

• Anonyymi00112

Ai Jumala oikein kertonut. Tuossa se lertoilee juuri Mooses tulkkinaan ja käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin siihen

• Anonyymi00113

<<<Koska Jumala Raamatun kautta on kertonut totuuden, että ihminen elää vain kerran ja sen jälkeen tulee tuomio. Ja tuomio on joko osa kadotuksessa tai taivaassa.<<<

Ja totuus olisi ollut tämä - Matteuksen evankeliumi:

"7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

Ja tien pää tämä - Ilmestyskirja:

"2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.' "

Mitä te nyt sitten voititte, kun palvotte Jeesusta kirottuna ja teurastettuna tosi Jumalana, ettei teidän tarvitse edes vastata omista pahoista teoistanne?

• Anonyymi00114

Googlaa "jälleensyntymisoppi"

• Anonyymi00117

Googlaa "jälleen syntyminen". Tai "jälleensyntymisoppi"
        Saat tietoa ko asiasta josta sinulla on täysin vääristynyt mielikuva.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00113 kirjoitti:

<<<Koska Jumala Raamatun kautta on kertonut totuuden, että ihminen elää vain kerran ja sen jälkeen tulee tuomio. Ja tuomio on joko osa kadotuksessa tai taivaassa.<<<

Ja totuus olisi ollut tämä - Matteuksen evankeliumi:

"7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

Ja tien pää tämä - Ilmestyskirja:

"2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.' "

Mitä te nyt sitten voititte, kun palvotte Jeesusta kirottuna ja teurastettuna tosi Jumalana, ettei teidän tarvitse edes vastata omista pahoista teoistanne?

Oli kaksi tietä valita, ja teidän valtsemanne tien päässä palaa tuli - siellä ei enää valita tai tuomita yhtään mitään, se vie vain sielun kadotukseen.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Oli kaksi tietä valita, ja teidän valtsemanne tien päässä palaa tuli - siellä ei enää valita tai tuomita yhtään mitään, se vie vain sielun kadotukseen.

Ja näin paha sielu poistuu sielun vaelluksesta - vain katoaa - KADOTUKSEEN vievä tie.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Ja näin paha sielu poistuu sielun vaelluksesta - vain katoaa - KADOTUKSEEN vievä tie.

Eli sellaista tarinaa, että mäpä ryhdynkin uskomaan 'Herraan Jeesukseen kuolinvuoteella, niin pelastun', ei uskonto tai Raamattu tunne, koska koko tarinassa on pelastuksena vain pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta omien pahojen tekojen puolesta. Löytyy Roomalaiskirje 7 luku.

Se paratiisin tie oli siellä Jeesuksen evankeliumin puolelka, minkä Paavali kirosi, kuten Jeesuksen sen tien Jumalana, ja syntiopin kristinuskon tie vie vain tulivuoren tulenliekkeihin.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Eli sellaista tarinaa, että mäpä ryhdynkin uskomaan 'Herraan Jeesukseen kuolinvuoteella, niin pelastun', ei uskonto tai Raamattu tunne, koska koko tarinassa on pelastuksena vain pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta omien pahojen tekojen puolesta. Löytyy Roomalaiskirje 7 luku.

Se paratiisin tie oli siellä Jeesuksen evankeliumin puolelka, minkä Paavali kirosi, kuten Jeesuksen sen tien Jumalana, ja syntiopin kristinuskon tie vie vain tulivuoren tulenliekkeihin.

Uskovaisten tarinoinnilla ei ole mitään tekemistä sen enempää Raamatun kuin uskonnonkaan kansaa.

He yrittävät poimia itselleen vain hyödyn kahdesta eri evankeliumista, ja saavat aikaiseksi kaksipäisen hirviöjumalan, joka muka omistaa sekä paratiisin että helvetinkin, jossa tien päässä sitten Jumala muka valitsisi mihin heidät viskaisi.

Ei, tällaista tarinaa ei Raamatussa ole, vaan kaksi Jumalan nimistä, joista toinen onkin Saatana, joka houkuttelee sielun kadottamisen tielle 'yksin uskosta', palvomaan tosi Jumalaa uhriksi itselleen Jeesuksen nimeen.
        .

• Anonyymi00110

Siellä on taas niin käsittämätöntä tsemppausta kristinuskon Jumalaan, että otetaanpa taas faktaa, että kenelle "Jumalalle" Jeesus kristinuskolla on tosi Jumalana - opettamanaan taivasten valtakunnan isänä - kuoliaaksi kidutettu ja kirottu uhri. Toisin sanoen, että mikä on kristinuskon Jumala:

"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumalkäsitykset.

Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja TULIVUOREN JUMALA, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] Mooseksen kirjoissa viitataan usein Aabrahamin ja muiden toisen vuosituhannen eaa. heprealaisten Jumalaan nimellä Jahve, mutta todennäköisimmin he palvoivat yhä muita pakanajumalia, kuten kanaanilaisten ylijumala Ēliä ja hänen vaimoaan Ašeraa.[4] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve

Ja sitten Raamatusta todiste, että juuri tulivuoresta on kyse:

3.Mooseksen kirja - juutalaisten Jumala puhuu:

"4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'.
      4:11 Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja VUORI PALOI TULENA, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.
      4:12 Ja HERRA PUHUI TEILLE TULEN KESKELTÄ. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
      4:13 Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."

Ette nyt jälnkäämällä tätä asiaa voi mitenkään muuttaa. Teidän Jumalanne asuu tulessa. Ja tuonne tuleen sitten kirkko teidät vainajina myös siunaa. Se hyvä Jumala, jota Jeesus opetti on teidän palvoma uhri tälle Jumalalle, joten Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

• Anonyymi00111

Ei se ole ollutkaan Raamatussa,

• Anonyymi00115

Joku kauan sitten spekuloi, mutta se julistettiin harhaopiksi kokouksessa.

• Anonyymi00116

Ei ollut, mutta ei siellä kyllä ole mitään ilosanomaakaan, kun uskonto perustuu vain pahuuteen.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      275
      4699
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2877
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      30
      2855
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1811
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1664
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1190
    Aihe