eikä tarvitse katsoa mistä kaupasta halvimmalla saa.
Palstalla näkyy kyllä olevan niitä valittajia, joita työnteko ei varmaan ole koskaan kiinnostanut. Mutta valittaa tosiaan osaavat, ilmeisesti kelasta ei saa tarpeeksi rahaa.
Mikäs tässä nyt on ansaitulla eläkkeellä ollessa
64
280
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ajatella, pääsit eläkkeelle tekemättä päivääkään palkkatyötä.
- Anonyymi00003
- SDP / LaitaVasemmiston ja Vihreät ei ole tötä tehneet, eikä ole eläkettä kertynyt
- nyt sitten Märisevät pientä eläkettä ja ovat Käsi-Ojossa Kerjäämässä Rahaa - ?
- HÖH - - Anonyymi00006
Minä tein palkkatyötä jo 16-vuotiaana, mutta sinä et vieläkään ole töissä, mutta valittaa osaat.
Avaaja. - Anonyymi00007
Takuuvarma vasemmistolaisen tapatyöttömän kommentti.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä tein palkkatyötä jo 16-vuotiaana, mutta sinä et vieläkään ole töissä, mutta valittaa osaat.
Avaaja.Totta kai 16 vuotiaana. Ja hiihdit töihin kesät talvet, 20 km sivu.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta kai 16 vuotiaana. Ja hiihdit töihin kesät talvet, 20 km sivu.
- Kyllä me monet aloitettiin työnteko jo 15vuotiaana .
- Ja eläkekertymä alkoi vasta 23vuotiaana, mutta eläkemaksut otettiin palkasta ? - Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta kai 16 vuotiaana. Ja hiihdit töihin kesät talvet, 20 km sivu.
Miksi sinä et ole koskaan ollut töissä, hei vassari?
Onko hauskaa elää minimaalisilla rahoilla kuolemaan asti? - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
- Kyllä me monet aloitettiin työnteko jo 15vuotiaana .
- Ja eläkekertymä alkoi vasta 23vuotiaana, mutta eläkemaksut otettiin palkasta ?Juuri näin oli minunkin kohdallani.
Avaaja. - Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onko hauskaa elää minimaalisilla rahoilla kuolemaan asti?Kuinka yksinkertainen olet?
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kuinka yksinkertainen olet?
Miksei tuo vassari ole koskaan ollut töissä?
- Anonyymi00022
Sanoo katkera tapatyötön ja köyhä vassari.....
- Anonyymi00036
Anonyymi00022 kirjoitti:
Sanoo katkera tapatyötön ja köyhä vassari.....
Aloittajalle ei mene jakeluun että teidän eläkkeitä ette maksa itse vaan nuoret duunissa olevat.. Sen sijaan saitte vapaamatkustaa omin eläke maksujenne kanssa pienten ikäluokkien takia.
- Anonyymi00038
Anonyymi00018 kirjoitti:
Miksei tuo vassari ole koskaan ollut töissä?
Aloittaja vai?
- Anonyymi00042
Anonyymi00036 kirjoitti:
Aloittajalle ei mene jakeluun että teidän eläkkeitä ette maksa itse vaan nuoret duunissa olevat.. Sen sijaan saitte vapaamatkustaa omin eläke maksujenne kanssa pienten ikäluokkien takia.
Ja kukas maksaa sun eläkkeet ikityötön pelle, kun joskus pääset eläkkeelle?
ÄO:si on on alle 80 vassari. - Anonyymi00045
Anonyymi00036 kirjoitti:
Nyt tuossa laskelmat ei täsmää.
- Anonyymi00048
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onko hauskaa elää minimaalisilla rahoilla kuolemaan asti?Punikeille vastaaminen on suora syöttö punikin lapaan.
- Anonyymi00005
Osa ihmisistä ei tajua, että työeläke perustuu palkkaan. Huonosta palkasta saa huonon eläkkeen. Ihmettelevät, että näinkö pieni se eläke on. Jokainen voi käydä tarkastamassa oman eläkekertymänsä netin kautta. Ei tule sitten yllätystä kun jää eläkkeelle.
- Anonyymi00008
K-kauppa, paras kauppa.
- Anonyymi00010
Eläköön partisaanit!
- Anonyymi00011
Ei eläkeläisenkään tarvitse olla ylimielinen tai ilkeä, vaikka on kuokkinut sarkaansa yhtäjaksoisesti ilman päivänkään katkoa yli 40 vuotta, saanut kohtalaisen työeläkkeen, mutta muistaa silti aikaa, jolloin maksettiin asuntolainaa, lapset sairastelivat ja pomo katsoi pitkään, kun taas soitettiin että pojalla on kuumetta, hae heti pois hoidosta.
Että ruuhkavuodet on nyt toisilla. Että oikeat toimeentulovaikeudet johtuvat kyllä työttömyydestä. Mieheni oli kolme kuukautta työttömänä kotona ja hoiti lapsia.
Senkin ajan muistan. Sitä hävetti mennä hiekkalaatikolle istumaan ja tekemään kakkuja muitten äitien kanssa. Oli tosi kova paikka.
Monesti konkurssit eivät johdu siitä, että et olisi osannut koneistaa jotain levyä mallin mukaan ja ajoissa. Tai että aamuyöllä leipomossa tekemiäsi leipiä jää hävikkiin ja leipomo suljetaan.
Puhumattakaan sairaista, vammautuneita, invalideista,jne. Huokaus.
Ei olla epäinhimillisiä, vaikka hallituksen mielestä empatia ei kuulu politiikkaan. Ihmisten väliseen kanssakäymiseen se kuuluu. Aina on helpompi lyödä heikompaansa!- Anonyymi00019
Täällä valittaa samat vasemmistolaiset aamusta iltaan, eikä heitä mikään vaivaa.
- Anonyymi00058
Ei ole kyse heikomman lyömisesä vaan siitä että jokaisen pitää kantaa vastuunsa ja elättää itsensä.
Onko se oikein ettei joku tee työtä ja vaatii jonkun muun maksamaan hänen kulunsa tekemällä työtä? Eihän tuossa ole järjen hiventäkään, täysi parasiitti ja ja hyväksikäyttäjä..
- Anonyymi00013
Näihän se on.Toisten kunnioitus on katoavaa kansanperinnettä,eli rehellinen suhtautuminen kanssa ihmiseen.
- Anonyymi00020
Kyllä täällä joitain eläkeläisiäkin käy, ilmeisesti demareita.
- Anonyymi00021
Mahtaa olla hyväkin eläke, jos aloittaja ei valehtele. Asuminen jo pelkästään vie palkasta suurimman osan työssäkäyvältäkin.
- Anonyymi00023
Katos ei kaikkialla se asuminen maksa paljon, vaikka hesassa maksaa.
- Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
Katos ei kaikkialla se asuminen maksa paljon, vaikka hesassa maksaa.
En asu hesassa, enkä pääkaupunkiseudulla muutenkaan. Eläminen maksaa paljon ja asuminen vie suurimman osan palkasta. Kun palkka vähän nousee, jos nousee niin nousee myös hinnatkin enemmän.
- Anonyymi00063
Kaikki eivät sinun tyyliisi asu vuokralla.
- Anonyymi00024
Kyllähän sitä reilun 4000 euron eläkkeellä pärjää, kun ei ole velkaa ja säästöjäkin on jonkin verran.
- Anonyymi00034
Kyllä olet varmasti ollut jossain johtotehtävissä tai kansanedustaja. Ei normaali työntekijä noin paljon eläkettä saa.
- Anonyymi00035
Ihminen elää hyvin pienelläkin eläkkeellä, jos osaa käyttää rahaa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00035 kirjoitti:
Kyllä.
- Anonyymi00044
Anonyymi00035 kirjoitti:
Eipä siinä osaamista tarvitse, kun on pakko maksaa pakolliset kustannukset ja lopulta palkasta ei olekaan paljon jäljelle. Hinnat nousevat, mutta ei palkat.
- Anonyymi00027
42-vuoden työputken jälkeen jäin nyt 62-vuotiaana oloneuvokseksi ja nostelen samalla osittaista vanhuuseläkettä 65-ikävuoteen saakka.
Parasta aikaa elämässä ehdottomasti, nyt naatitaan ja eletään vailla stressiä, matkustellaan ja nautitaan hyvästä ruoasta ja juomista- Anonyymi00031
Otetaas työttömien kunniaksi pienet.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Otetaas työttömien kunniaksi pienet.
Miksi niitten kunniaksi? Mitä ne on saaneet aikaan?
- Anonyymi00065
On kyllä ehdottomasti. Itse jäin oloneuvokseksi jo 41 vuotiaana 2008.
- Anonyymi00032
Eläkkeellä olen itsekkin, enkä oikeasti voi valittaa.
- Anonyymi00037
Kannattaa jäädä heti pois työelämästä jos säästöt vain antavat siihen mahdollisuuden. Aikan monella jo kaikenlaista kremppaa kropassaan kuin 65-vuotta täyttää. Voi jäädä eläkeikä lyhyeksi muutenkin kun paremmat metsästysmaat odottaa
- Anonyymi00039
Marinin hallitus poisti eläkeputken, siksi moni ei pääse kuin vasta varsinaisen eläkeiän alkaessa lepäämään
- Anonyymi00061
Totta sekin.
- Anonyymi00040
14 vuotiaasta töissä, julkisella, seurakunnalla pienillä kuukausipalkoilla, ei siihen aikaan ollut mahdollisuutta saada sossu tukia vaan maksettiin ensimmäisestä asunnosta kovat korot18,5 % ja säästeliäästi elettiin. Pyörällä töihinkin kesät ja talvet 30 asteen pakkasilla 16 km ja kauppamatkat.
Eläkettä lasketaan vasta 23 vuoden iästä eli paljon myöhemmin kuin nykyään
50 vuotta töissä ja nyt eläke 1600 käteen. Sillä eletään kun edelleen elää niukasti.
Kaupasta ostan perunat ja juurekset ja niistä väsään keitot ja laatikot
Vaatteita en osta kun kaikki vaatteet 40 vuoden jälkeen käyttökelpoisia ja mahtuu päälle kun ei ole kertynyt kiloja liikaa syömällä ja juomalla ja sopivasti liikkeellä päivittäin semmoset 17 000 askelta päivittäin. Kenkiä joutuu kyllä ostelemaan kun kuluu kävellessä ja samoin sukkia
Ei eläkkeellä olijalla isommin niin kauaa ole huolia rahasta mutta sitten kun alkaa sairastelut niin sitten on pulassa lääkkeiden ja lääkäripalvelujen ja niihin kulkiessa koska matkat on pitkät.- Anonyymi00062
Kyllä 1600 sadalla pärjää hyvin.
- Anonyymi00041
Parasta on kun tietää ahkeroineensa hyvin vuosikymmenet ja nyt saa niistä tuloksista nauttia vapaalla, aaaahhhhhh
- Anonyymi00046
Nuorempi polvi sössii ihan itse eläkkeensä, ei siitä voi vanhempaa polvea syyttää. Me teimme lapsia jotta eläkekertymä toimii, teimme ja kasvatimme9 teidät.
Jos nuorempi polvi ei tee lapsia niin itse olette tuolla eliminoineet eläkkeenne maksajat. Ei tuosta vanhempaa polvea voi syyttää.
Koiria nuorempi polvi ottaa lasten sijaan, nyt noin 800 000 elätettävää koiraa ja kustannus lähes sama kuin lapsessa. Eli laittakaa ne koirat ja lemmikkinne maksamaan eläkkeenne.
Koska tiukka talous ja eläke näyttää olevan tulossa niin toivottavasti mummunne, pappanne ja vanhempanne ymmärtävät jättää teille perintöä jota käytännössä kukaan vanhemmasta sukupolvesta ei saanut. Se on teille plussaa. - Anonyymi00047
Minulla vielä 3 vuotta alimpaan työeläkeikään. Kovasti mietinnässä ottaisinko heti sen alhaisimman tarjotun työeläkekertymän, bruttona vähän päälle 2300e/kk , ja jäisin saman tien syrjään heti 65 täytettyäni, vai sinnittelisikö tavoite-eläkeikään tai ylikin ja korottaisi työeläkettä useammalla satasella.
- Anonyymi00049
2300 käteen varhennettua vanhuuseläkettä kertoo että olet tienannut todella hyvin. Varsinainen eläke noin 5000 euron luokkaa.
2800 euroa on nykyään raja jolla eläkeläinen kuuluu bruttotuloissa top 10 prosenttiin. Se ei ole paljon, joten eläkkeet suurimmalla osalla Suomalaisista surkeat - Anonyymi00059
Anonyymi00049 kirjoitti:
2300 käteen varhennettua vanhuuseläkettä kertoo että olet tienannut todella hyvin. Varsinainen eläke noin 5000 euron luokkaa.
2800 euroa on nykyään raja jolla eläkeläinen kuuluu bruttotuloissa top 10 prosenttiin. Se ei ole paljon, joten eläkkeet suurimmalla osalla Suomalaisista surkeatNyy meni kommentoinnissa brutto ja netto sekaisin.
- Anonyymi00067
Kannattaa ahnehtia ja sinnitellä mahdollisimman pitkään työelämässä ja ansaita oma elantonsa eikä tuille loisimaan.
- Anonyymi00050
Käyn iltapäiväkahvibingossa tanssimassa.
- Anonyymi00051
No joo, en ole aivan kirkonrotta, vaikka verottaja tekeekin parhaansa
- Anonyymi00052
Kukaan ei ansaitse omia eläkkeitään, vaan aloittajan eläkkeenkin maksaa suurimmaksi osaksi nyt töissä käyvät ihmiset. Sitä kutsutaan pyramidihuijaukseksi.
En kyllä itse elvistelisi sillä, että saa enemmän eläkettä kuin ansaitsisi.- Anonyymi00054
Vituttaako työtön luuseri?
- Anonyymi00060
Nykyinen sukupolvi on itse pyramidinsa rakentanut.
Jos ette tee lapsia niin ei se ole vanhemman sukupolven vika. Ihan oma vika ja oma pyramidihuijaus. Miten joku voi rakentaa itselleen onnettoman tulevaisuuden? Näemmä sekin voidaan tehdä. - Anonyymi00066
Anonyymi00060 kirjoitti:
Nykyinen sukupolvi on itse pyramidinsa rakentanut.
Jos ette tee lapsia niin ei se ole vanhemman sukupolven vika. Ihan oma vika ja oma pyramidihuijaus. Miten joku voi rakentaa itselleen onnettoman tulevaisuuden? Näemmä sekin voidaan tehdä.kyllä minä jo iäkkäänä voisin astua nuorempia tammoja, jos nuoret ei itse osaa...
- Anonyymi00053
Onneksi olkoon.
- Anonyymi00056
Ei hätää jos rahaa on.
- Anonyymi00057
Viikot on kuin viikonloput työaikaan, mahtavaa vapautta
- Anonyymi00068
Hassua kun kehutaan miten mukava loisia viikolla.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Hassua kun kehutaan miten mukava loisia viikolla.
Jos omilla säästöillään elelee leveästi, miten se voisi olla loisimista?
- Anonyymi00064
olen pienellä elakkeella, melko sama tilanne kuin enne elaketta kun olin työttömänä.
Kulutus vähissä, jne.
Ja ihmetyksenä on aina vaan tämä politiikka, Suomi, ja Eu rahan käyttö..
Tuli nähtyä työttömyys Suomi menoa, niin osaa kiinnittää huomiota noihin ongelmiin joita ei eri hallinnot hoida... puheet ja teot erisuuntaisia.. - Anonyymi00070
Teinin haaveita.
- Anonyymi00071
Pätkätöillä eläke on 500 kuussa
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 314204
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344027- 583624
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans243478- 793447
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643301- 812866
- 542795
- 202544
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142294