Vapareille ilouutinen:
Ilta-Sanomat 11.12.
Kotimaa
Kettu korvasi Jeesuksen
IS selvitti, miten uskonto riisuttiin koulun joulujuhlista. Rehtorit kertovat, millaisia juhlia kouluissa nykyään järjestetään.
Enkeli taivaan lausui näin... Ei lausu enää. Ainakaan kaikkien peruskoulujen joulujuhlissa, koska jotkut sen säkeistöt sisältävät uskonnollisia viittauksia.
Jeesusta ei mainita välttämättä enää kertaakaan joulujuhlan aikana. Jeesuksen ovat korvanneet huomattavasti uudemmat hahmot, kuten kestävästä tulevaisuudesta opettava Ketu Kettunen. Joissain kouluissa myös ”varoitetaan” etukäteen juhlan mahdollisesta uskonnollisesta sisällöstä. Selvitimme, miten joulujuhla muuttui.
Vapaa-ajattelijoilla ilouutinen
Anonyymi-ap
4
112
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kummaa, että edelleen monet koulut järjestävät tunnustuksellisia tilaisuuksia. Ilmeisesti budjeteissa on vielä kiristämisen varaa, kun on varaa tehdä ratkaisuja, joista joutuu järjestämään korvaavia tilaisuuksia.
- Anonyymi00002
Mielestäni uskonto vapaaksi koulussa, eli ketää ei voi pakottaa, mitä mieltä?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mielestäni uskonto vapaaksi koulussa, eli ketää ei voi pakottaa, mitä mieltä?
Jos vanhemmat haluavat pilttinsä vaikkapa joulukirkkoon, sen voi hoitaa ihan itse, kouluajan ulkopuolella, yrittämättä raahata sinne naapurin pilttejä mukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1162995EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje341392- 1031237
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621017Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661007Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133988- 57891
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22713- 41707
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta111654