... ne jotka muutenkin ääntävät hyvin vieraita kieliä puhuvat myös helluntailaisten ns, kielillä pehmeästä ja soljuvasti. Sen sijaan ne joilla on huonompi ääntämys maailman kielissä, puhuvat kankeasti ja kömpelösti myös näillä hengellisillä kielillä: "AKKA RAKKA TAKA PAKA, OO MAKA SAKARA!" Tulee aivan mieleen hengellinen versio rallienglannista. Mistä moinen, eikö taivaallisten kielten pitäisi olla riippumattomia ihmisten luontaisista kyvyistä?
Miksi kielillä puhuessa...
30
197
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä olen kuullut saman henkilön puhuvan saman rukouksen aikana englanniksi, kiinaksi ja parilla tuntemattomalla kielellä ja kaikki soljuivat niinkuin äidinkieltään olisi puhunut.
- Anonyymi00002
Glossolalia kielet ovat siansaksaa, vaikka miltä kuulostavat.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Glossolalia kielet ovat siansaksaa, vaikka miltä kuulostavat.
Vain natsit puhuvat siansaksasta!
- Anonyymi00018
Sopottajia tosiaan löytyy, herkällä hetkellä. Vaihtuiko mies ja rotu siinnä samalla?
- Anonyymi00003
Pieni synti kuitenkin tässä laittomuuden ajassa, jossa laittomuutta enemmän puolustetaan kuin mitä tuomitaan. Tai onko edes synti ollenkaan, vaikka kyllä sanotaan että se saastuttaa ihmisen mikä tulee suusta ulos, mutta sillä tarkoitetaan sitä, jos herjaa lähimmäisiä ja puhuu heistä pahaa eikä sitä jos ei ole kielinero tai kielinainen.
- Anonyymi00006
uudestisyntymätön ei ymmäärrä mitään Hengen asioista.
siitä voi alkaa asian pohtimisen. - Anonyymi00007
TV7:lla helluntailainen nainen kertoi, että alkoi hokemaan kokouksissa kolmea keksimäänsä outoa sanaa kiihtyvällä nopeudella ja arvostus kasvoi huomattavasti siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi00008
Amerikassa hurmoskielillä puhumista on äänitetty ja verrattu oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.- Anonyymi00009
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Paavali matki Korintossa Delfoin oraakkelia, joka puhui samalla tavalla kielillä, jota siihen tehtävään vihityt papit yrittivät muuttaa ymmärrettävään muotoon.
- Anonyymi00019
monesko kojottisi oli nyt kysymyksessä, monta niitä on kuitenkin.
- Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.montako kertaa sinulle pitää sanoa, että älä pilko lukua- ei jaepellen sanoituksesta löydy, kuin valheen ideaalinen haku mielipiteelleen.
Koska toistat itseäsi, mutta miksi valehtelemme? Luoinnollisia syitä on monia. Valehtelu, että saa etua, tahi tulee haittaa- että onkin itse hukassa- eli salaa huonoja ideaalisia tekoja, sanomaa armolahjoista. Siinä pyritään valheen kautta peittämään hävettävää asiaa itsestä.
Siksik pitää jankata pätkäjakeilla palstalla.
Myös valheella on tahto vaikuttaa toisten tunteisiin, ja valheella halutaan hyökätä kohti ihmisiä, joista ei pidä. jne. Joillakin on valhetelun tarkoitusperä vain viihdyttää itseään.
- Anonyymi00010
Tapana on ollut puolustaa laittomuuden tekemistä ja valehdella sen puolesta miten laittomuutta voi harrastaa eikä niinkään sitä että joku asia olisi synti ja sitä ei saisi siksi tehdä. Entisinä aikoina pahat asiat oli syntiä, oli synti tappaa, puhua pahaa yms., mutta nyt se hyväksyttävää ja siksi kielen synnit oli kielilainen tai ei ovat listalla viimisenä ja niin vähäisiä ettei kukaan niitä jaksa edes puolustaa.
- Anonyymi00011
Tampereella helluntailaisen mies tappoi kadulla pienen lapsen kanssa kävelleen raskaana olleen naisen.
Miksei hellarit osoita mitään myötätuntoa uhrin omaisille?- Anonyymi00012
Taisipa olla joku romaanimies.
- Anonyymi00021
aivoton hyökäysidea ja tahto vaikuttaa suututtaaksesi tai tehdä toiset hermostuneiksi valheen voimalla. Onko jännittävää? Paljonko sielusi iloitsee omasta viihdyttämistavastasi - itseäsi kohtaan?`
- Anonyymi00014
Vähintään kansanmurha pitää tehdä että nykypäivänä aletaan edes synnistä puhua eikä edes aina silloin. Sillä tavalla hengellinen kenttä on muuttunut eikä mikään ole siten kuten ennen, joten vanhan ajan fraasit eivät sovi enää nykypäivään, vaan aivan uusia täytyy keksiä.
- Anonyymi00015
Millaisiltahan näyttävät tekstiviestit kielilläpuhuttuina?
- Anonyymi00022
kuuroille on tekstiviestit- kun kielillä puhutaan, eihän he kuule, vaan lukevat- tahi katsovat viittomaa... puhelimesta
- Anonyymi00016
Kielilläpuhuminen on uskonkiihkon orgasmi, loveen lankeamista. Lopunkin järjen ja kriittisyyden menettämistä. Ei ihme että monet tykkää.
- Anonyymi00017
Kielilläpuhuminen on uskonkiihkon orgasmi.
- Anonyymi00023
pitääpä körteille sanoa, kun 1796 kielilläpuhuminen tapahtui ja körtit syntyivät, että täällä eräs aivoton puhuu uskonkiihkon orgasmista.... taitaa olla valehtelun hyökkäys---
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
pitääpä körteille sanoa, kun 1796 kielilläpuhuminen tapahtui ja körtit syntyivät, että täällä eräs aivoton puhuu uskonkiihkon orgasmista.... taitaa olla valehtelun hyökkäys---
Telppäsniityn tapahtumia yritettiin käyttää eksyttämiseen. Kesällä heinäpellolla trompi heitteli ihmisiä nurin, niin uskonnolliset ihmiset selittivät että Jeesus heitä siellä viskeli nurin.
Katso lapseni kapseni näin sanoo herra kikkeliskokkelis.🤡
- Anonyymi00024
En tiedä, olenko koskaan vielä kuullut aitoa Pyhän Hengen antamaa kielilläpuhumista. Kaikki ovat olleet tuota samaa "ooo-sakara-makaraa", joka minusta on pelkkää ihmisen omaa hölinää.
Viimeksi kun kuulin sellaista , sanoin Herralle suoraan, että jos tuo on oikeasti sinun antamasi lahja, niin en koskaan halua kielilläpuhumisen lahjaa itselleni.
Koin kyllä, että minulle vastattiin, ettei sellainen ole hänestä, mutta jokainen päättäköön itse.- Anonyymi00027
Tiedoksesi se, että on kyllä olemassa todellinen kielilläpuhumisen armolahja.
Siinä puhtaan itselle tuntematonta olemassa olevaa kieltä.
Ei siis jankuteta vain jotain sössöä.
Itse puhun kielillä ja olen tunnistanut ainakin 3 eri kieltä, riippuen tilanteesta, yksi on jostain lähi-idästä toinen jostain mahdollisesti kiinasta ja kolmas kuullostaa japanilta.
Minä myös laulan kielillä ja olen ymmärtänyt niin, että esim. Psalmit olisivat itse asiassa lauluja.
Mutta olen siis kuullut sitä väärää "kielillä puhumista", eikä se ole Herrasta, eikä aitoa.
Esim. Patrik Tiainen aikoinaan jossain videossa hoki vain sanaa "lupiini", eikä sellaisen lupiinin hokeminen mitään todellista kielillä puhumista ole.
No, asia voi olla niin tai näin, eli mahdollisuuksia on parikin, eli joku aitokin uskova voi painostettuna alkaa jankkaamaan omiaan.
Toisaalta olen kokenut senkin, että se kielillä "puhuminen" on tullut väärästä hengestä ja sen aikaansaamana, eli vihollinen matkii ja siten hämää ja eksyttää.
Mutta tavoittele ja ano sitä oikeaa kielillä puhumisen armolahjaa, siinä on paljon siunausta, jonka itse toivoisin jokaisen uudestisyntyneen uskovan saavan osakseen.
Herra sinua siunatkoon ja johdattakoon tässä asiassa. - Anonyymi00028
Lisään vielä edelliseen sen verran, että eräs ystävä halusi kuulla sitä kielillä puhumista ja minä puhuin hänen mielikseen.
Meni pari päivää, ja hän sanoi kuulleensa sitä samaa kieltä tv:stä, oli tunnistanut sen selvästi.
Kai se oli Herran vahvistus sille ystävälle jotenkin.
- Anonyymi00026
Helluntaina Jerusalemissa kukaan ei molissut helluntailaisten lahkolaisten tapaan sekavilla molotuksilla.
Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla Tulisten Kielten muodossa apostolien pään päälle ja muutti Arameankielisen puheen kuulijoiden ymmärtämälle oikealle vieraalle kielelle.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten KUULEMME kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Sen päivän jälkeen sama ei enää toteutunut.
Eksyttäjät keksivät käyttää sitä eksytykseen helluntailaisten tavoin.- Anonyymi00030
"Sen päivän jälkeen sama ei enää toteutunut."
Äläpä valehtele!
Apt10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- Anonyymi00029
Miten voi eksyttää jos puhuu sekavia?
Sehän maailman huonoin tapa eksyttää.
Kyllä selväsanaisesti kannattaa valehdella jos haluaa eksyttää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424370
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384109- 643766
- 1153682
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe743393- 902962
- 542845
- 252656
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142364