Koska Jumala tunnustaa tämän, kun rukoilee.
Ainoa oikea kirkko tämä ei ole, vaan kristittyjen välillä vallitsee Pyhän Hengen yhteys kirkosta tai niiden ulkopuolella olemisesta riippumatta.
Jokainen kirkko, joka sanoo olevansa ainoa oikea kirkko, sulkee muut kristityt Kristuksen Kirkon ulkopuolelle ja tekee siinä väärin.
Kirkkomme oppi ei ole, että tämä on ainoa oikea kirkko, vaan tunnustamme, että muissakin kirkoissa on kristittyjä. Jumala itse tekee aikanaan jaon jyviin ja lakanoihin. Tullessaan maan päällä ja henkimaailmassa omilla tavoillaan ja ylösnousemuksessa.
Kun tämä toisaalta on se Jumalan kirkko ja muut kirkko laitokset eivät ole, niin jonkinlainen epäselvyys ja looginen ristiriita asiassa tietysti on ja pysyy. Samanlainen kuin kolminaisuuden ja yksijumalaisuuden välillä.
Teologiset asiat ovat aina tällaisia. Ristiriita laimenee, kun tuntee Pyhät Kirjoitukset kokonaisuutena, rukoilee ja paastoaa ja mietiskelee ja noudattaa evankeliumia.
Ristiriitahan on senkin välillä, kun Jumala on hyvä ja kaikkivaltias ja kuitenkin maailmassa on pahaa. Miksei hän siis poista pahaa? Ikuinen teodikea- kysymys, ongelma, jota ei voi käsittää, kun näkee viattomien käsitystä kaikkialla maailmassa ja omilla lapsillaan jne.
Jos näiden takia luopuu lopullisesti, niin on vaan epäonnistunut koetuksessa. Aina pitää uskoa Jumalaan ja Jeesukseen, kävi miten kävi, ja jättää huolet ja murheet hänelle, ja säilyttää itsellä Jumalan rauha ja rakkaus sydämessä järkytysten jälkeen.
Miksi tämä on oikea kirkko?
13
257
Vastaukset
Jumala ei tunnusta pktyttöjen seksuaaliseen hyväksikäyttöön perusteuneen kirkon touhuja. Jumala ei Raamatun mukaan hyväksy sitä, että rahoja ei kerätä vähäosaisten auttamiseen vaan rikkaalle smithin kirkon johdolle.
> Ristiriitahan on senkin välillä, kun Jumala on hyvä ja kaikkivaltias ja kuitenkin maailmassa on pahaa.
Ja varsinkin, jos itsensä Jumalan kirkossa on paljon pahaa. Sen ristiriidan voi välttää sillä, että lakkaa pitämästä smithin kirkkoa Jumalan kirkkona.
> Aina pitää uskoa Jumalaan ja Jeesukseen, ...
No miksi uskot Heidän sijastaan smithiin?Seksuaalinen hyväksikäyttö on vain väite. Oikeasti ei pidä paikkaansa.
Kymmenykset menevät siihen mihin pitääkin. Kirkon kaiken toiminnan rahoittamiseen, säästöön jne. Ja tarvittaessa myös avustuksiin. Luotamme kirkon johtajiin niiden käytössä, HE VASTAAVAT JUMALALLE!
Meille kymmenykset on oikea, kehittävä mahdollisuus noudattaa evankeliumia, ja nautimme siunauksia maksamisesta ja elämisestä evankeliumin mukaan: raha-asiamme ovat aina kunnossa, arkipäivän ihme. Ei lottovoitto, mutta meillä on riittävästi. Se jonka rahat riittävät, on onnellinen.santtunen2 kirjoitti:
Seksuaalinen hyväksikäyttö on vain väite. Oikeasti ei pidä paikkaansa.
Kymmenykset menevät siihen mihin pitääkin. Kirkon kaiken toiminnan rahoittamiseen, säästöön jne. Ja tarvittaessa myös avustuksiin. Luotamme kirkon johtajiin niiden käytössä, HE VASTAAVAT JUMALALLE!
Meille kymmenykset on oikea, kehittävä mahdollisuus noudattaa evankeliumia, ja nautimme siunauksia maksamisesta ja elämisestä evankeliumin mukaan: raha-asiamme ovat aina kunnossa, arkipäivän ihme. Ei lottovoitto, mutta meillä on riittävästi. Se jonka rahat riittävät, on onnellinen.Miksi valehtelet? Seksuaalinen hyväksikäyttö oli aivan ilmeistä. Siitä ovat todisteena mm. tyttöjen valaehtoiset todistukset, smithin omakätisesti kirjoittamat painostuskirjeet, ym.
Mutta sinähän kiellät jopa kirkkosi omien historioitsijoiden kirjoittamat asiat ja kiellät kirkkosi (vihdoin) vuonna 2014 myöntämän seikan, että smithin jalkavaimot eivät olleet vain "henkisiä vaimoja".
Hyvä että myönnät kymmenysten menevän Raamatun opetuksen vastaisesti muuhun kuin kärsivien lähimmäisten auttamiseen. Ei rahojen keräämisestä ökyrikkaalle smithin kirkolle ja sen johtajille ole mitään hyötyä. Raamatussa on sanottu niin ilmiselvästi kuin olla voi mm.
»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa. Te vain annoitte rahaa smithin kirkolle ja sen rikkaille johtajille.'
»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»
Kuten sanoit, he siis todellakin VASTAAVAT JUMALALLE tekosistaan ja tekemättä jättämisistään! Ja Jumalan vastauksen voi olettaa Raamattuun uskovien mielestä olevan Raamatun sanan mukainen.
Mormonien kymmenyksissä on todellakin ihme, kuten myönnätkin. Mutta ihme on se, että jotkut antavat k*settaa itseään noin ilmiselvässä asiassa. Kehuskelet vieläpä, että teillä on riittävästi rahaa. Miksi ette edes siitä jäljelle jäävästä anna tarvitsijoille kuin alle puoli prosenttia siihen verrattuna, mitä työnnätte ennestään ökyrikkaalle kirkolle ja sen ökyrikkaille johtajille?
Ette siis todellakaan noudata Raamattua tässäKÄÄN asiassa!
- Anonyymi00001
Kyllä mormonismi on pitänyt itseään ainoana oikeana kirkkona. Siitä ainakin vielä muutama vuosi sitten puhuttiin aivan avoimesti. Mormonien kanssa on vaikea olla yhteydessä koska heidän joka sunnuntainen dokrinointi komentaa etsimään lisää maksavia jäseniä heidän oikeaan kirkkoonsa.
Kuten juuri edellä sanoin, jokainen kirkko, joka väittää olevansa ainoat oikeat Kristuksen seuraajat, on varmasti sitten väärä kirkko.
Toisaalta jokaisen kirkon on nimenomaan näin itsestään väitettävän, että se on oikea ja muut jossain määrin vääriä, muutenhan se myöntäisi ettei sillä ole hallussaan Kristuksen evankeliumia, vaan sen opetus ja toiminta on virheellistä.
Jolloin meidän väitteemme tässä on hieman erilainen kuin luterilaisilla, katolisilla, helluntailaisilla, lestadiolaisilla ym jotka jotain tällaista itsestään väittävät.
Tämä on ainoa kirkko-organisaatio nykyisistä, joka on Jumalan itsensä perustama ja jonka Jumala omakseen hyväksyy ja tunnustaa. Se on eri asia. Tämä on oikeaoppinen, muut vain enemmän tai vähemmän. Tieto on kadonnut ja tullut tässä kirkossa takaisin, Jumalan kädellä, ei ihmisen. Tässä on täysi evankeliumi. Ja tietoa tulee vielä lisääkin. Muissa on rakkaus säilynyt niissä jäsenissä kuin on, mutta tieto on puutteellista ja vääristynyt.santtunen2 kirjoitti:
Kuten juuri edellä sanoin, jokainen kirkko, joka väittää olevansa ainoat oikeat Kristuksen seuraajat, on varmasti sitten väärä kirkko.
Toisaalta jokaisen kirkon on nimenomaan näin itsestään väitettävän, että se on oikea ja muut jossain määrin vääriä, muutenhan se myöntäisi ettei sillä ole hallussaan Kristuksen evankeliumia, vaan sen opetus ja toiminta on virheellistä.
Jolloin meidän väitteemme tässä on hieman erilainen kuin luterilaisilla, katolisilla, helluntailaisilla, lestadiolaisilla ym jotka jotain tällaista itsestään väittävät.
Tämä on ainoa kirkko-organisaatio nykyisistä, joka on Jumalan itsensä perustama ja jonka Jumala omakseen hyväksyy ja tunnustaa. Se on eri asia. Tämä on oikeaoppinen, muut vain enemmän tai vähemmän. Tieto on kadonnut ja tullut tässä kirkossa takaisin, Jumalan kädellä, ei ihmisen. Tässä on täysi evankeliumi. Ja tietoa tulee vielä lisääkin. Muissa on rakkaus säilynyt niissä jäsenissä kuin on, mutta tieto on puutteellista ja vääristynyt.smithin kirkko on sinänsä ihan oikea kirkko kuten kaikki muutkin, mutta kristinuskoon se ei liity muutoin kuin harhaanjohtavan nimensä osalta, jonka itse Jumala sai oikein vasta neljännellä yrittämällä.
Ollin olisi jo syytä myöntää, että smithin kirkolla ei ole hallussaan Kristuksen evankeliumia. Kristuksen evankeliumiin eivät kuulu pktmoninainti, polyteismi, taikakalsarit, rahojen kerääminen smithin kirkon johtajille ym.
Miksi Olli valehtelet, että smithin kirkko on Jumalan perustama? Sehän on joseph smithin perustama. Pktmoninainti ym. ei todellakaan ole oikeaoppista! Yhtä absurdia olisi väittää Koreshin tai Jonesin lahkoa oikeaksi Jumalan kirkoksi!
> Tieto on kadonnut ja tullut tässä kirkossa takaisin, Jumalan kädellä, ei ihmisen.
Ei se ollut Jumalan käsi vaan smithin eräs ruumiinosa.
Jumalan käsi oli Maradonan tekemässä jalkapallomaalissa. Sama oli Teemu Pukilla hänen jäähyväisottelussaan. Kyseinen maali oli Pukin itsensä mukaan hänen uransa rumin ja hän itse arveli kädenkin osuneen palloon.
smithin kirkossa rakkaus ei ole säilynyt vaan se on vääristynyt täysin. Siinä on itsekäs ja likainen rakkaus mm. pktyttöjä kohtaan.
- Anonyymi00002
Otan tässä kantaa santtunen2:den kommenttiin siitä, että kymmenykset menevät juuri siihen mihin niiden pitääkin. Sitä mihin kymmenysrahat menevät, ei tiedä kuin erittäin pieni porukka, ehkäpä mormonikirkon presidentti ja kahdentoista koorumin jäsenet niin halutessaan saavat tietää. Loput ovatkin sitten mormonikirkon laskentatoimessa työskenteleviä korkea-arvoisia johtajia, heidän alamaisensa saavat pieniä tiedonrippusia. Mormonikirkon tiedot ovat muutenkin salattu pienen porukan tiedoksi niin ettei joku langetessan voi aiheuttaa kovin suurta skandaalia. Siis Santtunen2, suurin osa mormonikirkon jäsenistä, eikä kukaan muukaan tiedä tarkkaan mihin mormonikirkolle maksatut kymmenykset menevät. Sinällään aika väärin koska etenkin USA:ssa kirkoilla on suuri valta ja rahahan on tunnetusti valtaa.
Kukaan johtajista ei elä leveästi ja synnissä kirkon rahoilla, mutta kaikki kirkon laaja toiminta pystytään maksamaan, ja säästöön jää pahan päivän varalle.
Missä kohtaan on siis se korruptio johon kirkon rahat menevät? Se pitäisi näyttää ja osoittaa, eikä tuollaiset väitteet. Jostain täytyisi olla ihmisiä, joille ne rahat menevät. Välillä näkyy kyllä kavaltaja, mutta nehän ovat silloin kavaltaja ja otettu kiinni, ja otetaan kiinni.
Mitä johtajat saavat, ja miten elävät, on tarkkaan dokumentoitu ja julkista.
Jotkut pankkimiehet ja liikemiehet, joiden tehtävä on ollut sijoittaa kirkon rahoja voiton saamiseksi, eivätkä itse ole kirkossa, tai samalla ovat kirkossa, voisivat olla tällaisia. Jos kirkko tulee tällaisesta tietoiseksi, että sen rahoilla eletään leveästi, se tietysti lopettaa sen heti. Kymmenykset ovat Jumalalle kirkon kautta annettu raha, ja se tulee käyttää Jumalan tarkoitukseen eli kirkon menoihin.
Kun väärinkäyttöä ilmenee, se tulee paljastaa. Kirkko on kiitollinen, jos joku voi tällaisia paljastaa. Silloin asia korjataan heti.
Moittiminen kohdistuu siihen, että varat pitää antaa köyhille jne. Ei! Kirkon menoihin. Ylijäämä sitten muuhunkin. Ja kirkko tekee valtavasti katastrofiapua ja köyhöinapua. Sen määrässä ei ole mitään moittimista. Lisäksi jokainen yksilönä omatuntonsa mukaan. Köyhiä pitää auttaa, se on selvä.santtunen2 kirjoitti:
Kukaan johtajista ei elä leveästi ja synnissä kirkon rahoilla, mutta kaikki kirkon laaja toiminta pystytään maksamaan, ja säästöön jää pahan päivän varalle.
Missä kohtaan on siis se korruptio johon kirkon rahat menevät? Se pitäisi näyttää ja osoittaa, eikä tuollaiset väitteet. Jostain täytyisi olla ihmisiä, joille ne rahat menevät. Välillä näkyy kyllä kavaltaja, mutta nehän ovat silloin kavaltaja ja otettu kiinni, ja otetaan kiinni.
Mitä johtajat saavat, ja miten elävät, on tarkkaan dokumentoitu ja julkista.
Jotkut pankkimiehet ja liikemiehet, joiden tehtävä on ollut sijoittaa kirkon rahoja voiton saamiseksi, eivätkä itse ole kirkossa, tai samalla ovat kirkossa, voisivat olla tällaisia. Jos kirkko tulee tällaisesta tietoiseksi, että sen rahoilla eletään leveästi, se tietysti lopettaa sen heti. Kymmenykset ovat Jumalalle kirkon kautta annettu raha, ja se tulee käyttää Jumalan tarkoitukseen eli kirkon menoihin.
Kun väärinkäyttöä ilmenee, se tulee paljastaa. Kirkko on kiitollinen, jos joku voi tällaisia paljastaa. Silloin asia korjataan heti.
Moittiminen kohdistuu siihen, että varat pitää antaa köyhille jne. Ei! Kirkon menoihin. Ylijäämä sitten muuhunkin. Ja kirkko tekee valtavasti katastrofiapua ja köyhöinapua. Sen määrässä ei ole mitään moittimista. Lisäksi jokainen yksilönä omatuntonsa mukaan. Köyhiä pitää auttaa, se on selvä.Olli se jaksaa valehdella. Myös palstan entinen nestori valehteli samalla lailla. Hän väitti, että kirkon "profeetta" elää vaatimattomassa kerrostalokaksiossa vaikka todellisuudessa tällä oli käytössään kokonainen kerros.
Ja alkajaisiksi kaikille uusille "apostoleille" annetaan miljoona dollaria, "ettei heidän tarvitse murehtia maallisista asioista". Se on melko irvokasta kun samaan aikaan köyhä mummoparka ei saa ostettua tekohampaita, koska ne rahat ovat menneet kymmenyksiin, joilla taataan johtajien ökyelämä ja heidän bisneksensä.
> Mitä johtajat saavat, ja miten elävät, on tarkkaan dokumentoitu ja julkista.
Hyvä että myönnät tuon saman, mistä juuri kirjoitin. Melkoista ökyelämää viettävät. Tosin ei se aivan niin julkista ole kuin väität. Jatkuvasti valehdellaan, että he elävät vaatimattomasti. Niin teet itsekin.
> Jos kirkko tulee tällaisesta tietoiseksi, että sen rahoilla eletään leveästi, se tietysti lopettaa sen heti.
Edellä kirjoittamaani viitaten tuo on todella surkuhupaisa kommentti! Ei kirkko ole lopettanut johtajiensa ökyelämää eikä miljoonan dollarin aloitusmaksua.
> Kymmenykset ovat Jumalalle kirkon kautta annettu raha, ja se tulee käyttää Jumalan tarkoitukseen eli kirkon menoihin.
No kun Raamatun mukaan noin ei nimenomaan ole! Viittaan aiempaan kommenttiini ylempänä ja lainaukseeni Raamatusta. Raamatun mukaan Jumalalle voi antaa VAIN antamalla kärsivälle lähimmäiselleen.
> Ja kirkko tekee valtavasti katastrofiapua ja köyhöinapua. Sen määrässä ei ole mitään moittimista.
No kun kirkko nimenomaan ei tee. Se tosin delegoi jäsentensä antamia VAPAAEHTOISIA paastouhrivaroja (jotka siis käytännössä eivät ole koskaan kirkon varoja olleetkaan) hyväntekeväisyyteen.
Niiden määrässä todellakin on moittimista. Niiden määrä on keskimäärin alle 0,005 % kirkon jäsenten tuloista. Jos jäsen esim. tienaa 2000 dollaria , kirkon johtajien ökyelämään siitä menee 200 dollaria ja köyhien auttamiseen 10 dollaria kuukaudessa.Höpölöps kirjoitti:
Olli se jaksaa valehdella. Myös palstan entinen nestori valehteli samalla lailla. Hän väitti, että kirkon "profeetta" elää vaatimattomassa kerrostalokaksiossa vaikka todellisuudessa tällä oli käytössään kokonainen kerros.
Ja alkajaisiksi kaikille uusille "apostoleille" annetaan miljoona dollaria, "ettei heidän tarvitse murehtia maallisista asioista". Se on melko irvokasta kun samaan aikaan köyhä mummoparka ei saa ostettua tekohampaita, koska ne rahat ovat menneet kymmenyksiin, joilla taataan johtajien ökyelämä ja heidän bisneksensä.
> Mitä johtajat saavat, ja miten elävät, on tarkkaan dokumentoitu ja julkista.
Hyvä että myönnät tuon saman, mistä juuri kirjoitin. Melkoista ökyelämää viettävät. Tosin ei se aivan niin julkista ole kuin väität. Jatkuvasti valehdellaan, että he elävät vaatimattomasti. Niin teet itsekin.
> Jos kirkko tulee tällaisesta tietoiseksi, että sen rahoilla eletään leveästi, se tietysti lopettaa sen heti.
Edellä kirjoittamaani viitaten tuo on todella surkuhupaisa kommentti! Ei kirkko ole lopettanut johtajiensa ökyelämää eikä miljoonan dollarin aloitusmaksua.
> Kymmenykset ovat Jumalalle kirkon kautta annettu raha, ja se tulee käyttää Jumalan tarkoitukseen eli kirkon menoihin.
No kun Raamatun mukaan noin ei nimenomaan ole! Viittaan aiempaan kommenttiini ylempänä ja lainaukseeni Raamatusta. Raamatun mukaan Jumalalle voi antaa VAIN antamalla kärsivälle lähimmäiselleen.
> Ja kirkko tekee valtavasti katastrofiapua ja köyhöinapua. Sen määrässä ei ole mitään moittimista.
No kun kirkko nimenomaan ei tee. Se tosin delegoi jäsentensä antamia VAPAAEHTOISIA paastouhrivaroja (jotka siis käytännössä eivät ole koskaan kirkon varoja olleetkaan) hyväntekeväisyyteen.
Niiden määrässä todellakin on moittimista. Niiden määrä on keskimäärin alle 0,005 % kirkon jäsenten tuloista. Jos jäsen esim. tienaa 2000 dollaria , kirkon johtajien ökyelämään siitä menee 200 dollaria ja köyhien auttamiseen 10 dollaria kuukaudessa.Tuli tuohon pieni ajatusvirhe. Siis alle 0,5 %.
- Anonyymi00003
On oikea Eksyttäjä kirkko!
Palatkaa takaisin vain siihen mitä Raamattu sanoo, muuten kaikki mormoonia tuhoutuu!Me noudatamme tarkasti Raamattuun Sanaa, sitä mitä Uusi Testamentti opettaa. Ymmärrämme sen, osaamme ne asiat. Muista taas voi nimenomaan sanoa, että heillä on tieto kadonnut, kuten Raamatussa ennustetaan.
santtunen2 kirjoitti:
Me noudatamme tarkasti Raamattuun Sanaa, sitä mitä Uusi Testamentti opettaa. Ymmärrämme sen, osaamme ne asiat. Muista taas voi nimenomaan sanoa, että heillä on tieto kadonnut, kuten Raamatussa ennustetaan.
Miksi Olli jatkat valehtelua? Raamattu ei käske pakkomoninaiskentelemaan pktyttöjä, ei harjoittamaan polyteismiä, ei pitämään taikakalsareita, ei keräämään rahaa köyhien sijasta ökyrikkaalle kirkolle ja sen ökyrikkaille johtajille,...
Raamatussa on kyllä ennustettu eksyttäjistä... Raamatussa on myös kerrottu miten tunnistaa väärän profeetan. smith ja kumppanit sopivat erityisen hyvin niihin ennustuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään17916340Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903775Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1403071Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu271814Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2791514Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?551471Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1601417Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151314Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141284- 811101