Walter asuu siis Ruotsissa ja on itse somali, ja laukoo nyt sellaisia totuuksia että on takuulla vaarassa.
”Maan menestys tai tuho riippuu ihmisten kulttuurista, mentaliteetista, normeista, uskonnollisista arvoista ja moraalista. Siksi Ruotsi näyttää siltä kuin näyttää, yhtenä maailman kehittyneimmistä maista – ja siksi somalit ryhmänä/maana näyttävät siltä kuin näytämme. Yhteiskuntamme rakentuvat täysin eri arvojen ja normijärjestelmien varaan.
On aika, että me somalit itse uskallamme esittää vaikeat kysymykset.
Miksi ryhmämme epäonnistuu jokaisessa maassa, johon asetumme?
Miksi olemme yliedustettuina tukiriippuvuudessa, korruptiossa, kunniakulttuurissa ja itse valitussa ulkopuolisuudessa/eristäytymisessä?"
Jatkuu......
Ex-muslimi Mona Walter: "Somalit tekevät itse itsestään rasismin uhreja"
28
171
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sillähän on vissiin poliisin suojelu päällä, eli se kertoo paljon.
- Anonyymi00003
Syystäkin. Varmasti on vaarassa, omiensa taholta...
- Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
Syystäkin. Varmasti on vaarassa, omiensa taholta...
Nimenomaan.
- Anonyymi00002
Oho......
- Anonyymi00004
"Tosiasia on, että me somalit olemme yliedustettuina epäonnistuneessa integraatiossa maasta toiseen; Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Suomessa, Alankomaissa, Yhdysvalloissa. Kyse ei ole rasismista, vaan itse valitusta segregaatiosta, klaanikulttuurista, kunniaperinteistä ja islamilaisista säännöistä, jotka ohjaavat koko arkea. Nämä rakenteet pitävät nuoremme demokratian ulkopuolella."
Hyvää settiä.- Anonyymi00012
Tuohan pitää paikkansa.
- Anonyymi00024
Hienosti sanottu.
- Anonyymi00025
Walterin henki on vaarassa.
- Anonyymi00006
Monet somalitaustaiset nuoret eivät ole lojaaleja sille maalle, joka on ottanut heidät vastaan.
He ovat lojaaleja:
klaanille,
islamilaisille laeille,
uskonnollisille normeille,
ja rinnakkaiselle islamilaiselle ”kaupungille”, jossa he elävät sekä fyysisesti että henkisesti.
Siksi integraatio on romahtanut – ei ihonvärin tai syrjinnän takia. Ruotsi on investoinut miljardeja integraatioon, mutta tuloksia ei tule, koska islamilaiset ja klaanipohjaiset normit ovat esteenä.
Asiaa!- Anonyymi00028
Hyvin sanottu.
- Anonyymi00007
"Somalia elää yhä kastimaisessa klaanijärjestelmässä, jossa joitakin klaaneja kohdellaan orjina, suljettuina pois koulutuksesta, taloudesta ja poliittisesta vaikutusvallasta.
Meidän on uskallettava sanoa, että klaanijärjestelmä, kunniakulttuuri ja 600-luvun islamilaiset säännöt tuhoavat lastemme tulevaisuuden – ja että meidän itse täytyy ottaa niistä etäisyyttä.”
Hyvä Mona! - Anonyymi00008
Miten valtava ero on somalilla ja etiopialaisilla tässä suhteessa.
- Anonyymi00010
Ilmeisesti.
- Anonyymi00011
Suomeen integroitumattomat somalit olisi pitänyt paluttaa jo vuosia sitten.
- Anonyymi00013
Kyllä.
- Anonyymi00014
"Miksi nuortemme tulevaisuutta pidättelevät 600-luvun uskonnolliset säännöt, joita jatkamme täällä Ruotsissa ja koko länsimaissa?
Somalia ei vieläkään pysty suojelemaan pedofiileiltä niinkin nuoria tyttöjä kuin 10–12-vuotiaita. Tämä johtuu siitä, että maan perustuslaki perustuu islamilaisiin sharialakeihin, joita pidetään jumalallisina ja muuttumattomina. Siksi Somalian lakeja ei voi uudistaa, ja siksi tytöt menettävät oikeutensa jo lapsina."
Suoraa tekstiä Monalta. - Anonyymi00015
Kovaa tekstiä, suvakit kuumana.
- Anonyymi00017
Islsmistit ja vihavasurit toivovat Monan likvidoimista.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Islsmistit ja vihavasurit toivovat Monan likvidoimista.
Voi hyvin olla.
- Anonyymi00016
Tyhmin ja laiskin kansa.
- Anonyymi00019
Kova on pokka Monalla.
- Anonyymi00020
Rohkeasti sanottu.
- Anonyymi00021
Rehellistä puhetta.
- Anonyymi00022
Missä matu, siellä ongelma.
- Anonyymi00023
Hyvä Mona "kissa pöydälle". Annetaan hänelle Suomen kansallisuus, täällä paremmassa turvassa ja suomalaisten tuki!
- Anonyymi00030UUSI
Totuuksia laukoo.
- Anonyymi00026
Mona elää vissiin salatussa osoitteessa.
- Anonyymi00027
Nyt on henki vaarassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 744266
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans903978Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa572478Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672347Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412044- 1241946
- 491929
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541688- 561682
- 661592