Mikä ajaa sudet metsästä ?

Anonyymi-ap

.
Itse olen paljon miettinyt sitä että miksi sudet siirtyivät ympäri Suomea metsistä asuinalueiden liepeille ja jopa pihoille kuljeksimaan. Metsissä on ruokaa yllin kyllin eli nälkä ei ole syy. Olen pohtinut että ei kai vaan ole käymässä niin että vihreä siirtymä tarkoittaa sitä että eläinten on siirryttävä metsistä pois. Tuhansia hehtaareja metsää on hakattu ja hakataan tuulipuistojen, aurinkovoimaloiden ja voimalinjojen tieltä. Suden on vaikea muodostaa reviiriä pienillä ja rikkonaisilla metsälämpäreillä ja kuka tietää miten se myllyjen matalataajuuksinen humina villieläimiä häiritsee. Onko tätä puolta kukaan missään pohtinut ?

14

280

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eliitin Suomeen tuomat kauriit viihtyvät lähiöiden puutarhoissa . Sudet seuraavat ruokaa , yksinkertaista on . .

• Anonyymi00002

Muonan perässä se ihminenkin jolkottelee.

• Anonyymi00003

Mua pelottaa enemmän jos transu jolkottelee .

• Anonyymi00019

Ei susi eroita metsää pellosta tai sinun pihasta, molemmat kuuluvatt sen reviiriin ja se tuntee olevansa turvassa reviirinsä sisällä?

• Anonyymi00004

Tottakai metsien avohakkuut vaikuttaa . Varainkin kun lyhyessä ajassa on hakattu niin älyttömästi. Eläinten pitää etsiä uudet alueet.

• Anonyymi00011

Vai niin, susiko vaanii metsässä ?

• Anonyymi00005

Susikin lienee sellainen tapaeläin. Susilaumat ovat oppineet pyörimään asutusten ympärillä ankaran suojelun takia.
      Metsästämällä tehokkaaasti pihasudet pois, susikanta oppii taas karttamaan asutus. Muuta keinoa ei ole olemassa.

• Anonyymi00007

Olisit kirjoittanut:"Metsästämällä tehokkaasti valkohäntäkauriit pois susikantakin alkaa luonnostaan harventua". Että tuossa tarjolla ns. "muu keino" Sinulle.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olisit kirjoittanut:"Metsästämällä tehokkaasti valkohäntäkauriit pois susikantakin alkaa luonnostaan harventua". Että tuossa tarjolla ns. "muu keino" Sinulle.

"Olisit kirjoittanut:"Metsästämällä tehokkaasti valkohäntäkauriit pois susikantakin alkaa luonnostaan harventua". Että tuossa tarjolla ns. "muu keino" Sinulle."
        Valitettavasti lupakiintiöt määräävät metsästyksen tehokkuuden. Muutenkin ehdotus on huono sillä nopeasti pienenevä saaliseläinten määrä aiheuttaa vaan lisää susivahinkoja nälkiintyneiden susien muodossa.
        Ehdottomasti paras tapa on hävittää pihasudet pois ja sillä siisti.

• Anonyymi00008

Sudet liikkuvat siellä missä niiden saaliseläimetkin liikkuvat. Pihoilla käyvät vain alueilla missä niillä on reviiri, ts omalla reviirillään ne liikkuvat, koska niiden pitää valvoa omaa reviiriään etteivät toiset sudet valtaa sitä itselleen. Susien reviiri on keskimäärin 800-1000 km2, jotenka sen sisällä saattaa olla satoja asuttuja tiloja tai jopa taajamia. lisäksi esim. peurat, jotka ovat susien ruokaa, hakeutuvat etenkin talvella asutusalueiden läheisyyteen.

• Anonyymi00012

Minä olen miettinyt sitä kun ainakin 10 vuotta lukenut, että susikanta on vuosittain ollut 230 - 300 ja nyt sanottiin että 400-500. Ihmettelin että, että susi kanta pysyi koko ajan lähes samana. Ajattelin, että taitaa olla kaikki uros susia. Sitten mietin, että jos tuosta 230-300 susi määrästä olisi 50 naarasta ja ne tekee pentuja n. 5 pentua ja jos niistä selviäisi vuosittain 2 pentua per naaras niin mitenkähän paljon niitä susia todellisuudessa olisi nyt. Mietinkin sitä, että niitä alkaa olla niin paljon ettei( jos reviirin koko on niin suuri kun on kerrottu) niillä ole enää tilaa siksi siirtyvät lähelle asutuksia. Minun lapsuudessa oli tosi harvinaista nähdä susi nyt näyttää, että niitä on melkein joka nurkalla.

• Anonyymi00010

Sudetkin etsivät ravintonsa sieltä, mistä sen saa helpoimmin. Ja olivat jo tottuneet siihen, ettei niitä karkoiteta asutetulta alueelta.

• Anonyymi00017

Jos ei kaatolupia myönnetä riittävästi niin salametsästys jatkuu omin ehdoin.

• Anonyymi00018

Peurojen ja kauriiden ruokintapaikat tehdään liian lähelle asutusta. Sitten ihmetellään että miksi sudet ja ilveksetkin liikkuvat asutuksen liepeillä. Siellä saalistetaan missä ruokaa on helpoiten saatavissa. Pätee kaikkiin eläimiin ja ihmissinkin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe