Oletko pienituloinen eli köyhä?

Anonyymi-ap

Yksinasuva suomalainen on köyhä, jos kuukaudessa jää verojen jälkeen käteen alle 1 185 euroa.

Tuollaisia tuntuu palstalla olevan valittamisesta päätellen, ei vissiin ole työtkään paljon kiinnostaneet.

52

347

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En tiedä. Ei minulla pulaa ole mistään, ja liikaakin on. Mutta ei minulla kaikkea sellaista ole mitä joillakin on.

• Anonyymi00010

Suurituloset on köyhiä pä'ä'stään.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Suurituloset on köyhiä pä'ä'stään.

Kun siis ovat menestyneet, toisin kuin sinä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kun siis ovat menestyneet, toisin kuin sinä.

Kuinka ovat menestyneet, kerro. Huijaamalla, julkisten varojen kuppaamisella vai talousrikoksilla. Suomessa on erittäin vaikea menestyä ilman em tekosia. Pieni markkina-alue ha köyhä kansa, sen takia. Just just voi toki leipänsä tienata

• Anonyymi00035
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kuinka ovat menestyneet, kerro. Huijaamalla, julkisten varojen kuppaamisella vai talousrikoksilla. Suomessa on erittäin vaikea menestyä ilman em tekosia. Pieni markkina-alue ha köyhä kansa, sen takia. Just just voi toki leipänsä tienata

Menestyminen ja vaurauden kerääminen enimmäkseen on kyllä rehelistä työtä, sitä vaan tehdään enemmäntai tai taivammin kuin muut.

On lapsellista haukkua kaikki menetyneemmät epärehellisiksi, ei pidä paikkaansa. Kyllä se epärehellisyys pakkautuu köyhempään kansanosaan jonka mielestä kaupasta saa varastaa kuten vasemmistokin mainostaa.

15 vuotiastaa lähtien olen ollut koulussa tai työelämässä. Pääosin ilman lomia, iltaisin ja myös osin viikonloppuisin työtä tehden. Kouluaikana olin viikonloput ja lomat työssä.

Olen vaurastunut, jopa rikastunut jonkun mielestä. Jos joku torvelo vassari kehtaa päin näköä sanoa epärehelliseksi ja ettet ole omaisuuttasi ansainnut niin vetelen korville ja lujaa.

Jos olen pärjännyt niin samat eväät ovat suurimmalla osalla kansalaisista, mutta se sitkeys, ahkeruus ja tarmo sekä sitä myötä tuleva tuuri puuttuvat.

Helpoin tie on syyttää muita omasta tekemättömyydestä, lahjoista ja luonteesta.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Menestyminen ja vaurauden kerääminen enimmäkseen on kyllä rehelistä työtä, sitä vaan tehdään enemmäntai tai taivammin kuin muut.

On lapsellista haukkua kaikki menetyneemmät epärehellisiksi, ei pidä paikkaansa. Kyllä se epärehellisyys pakkautuu köyhempään kansanosaan jonka mielestä kaupasta saa varastaa kuten vasemmistokin mainostaa.

15 vuotiastaa lähtien olen ollut koulussa tai työelämässä. Pääosin ilman lomia, iltaisin ja myös osin viikonloppuisin työtä tehden. Kouluaikana olin viikonloput ja lomat työssä.

Olen vaurastunut, jopa rikastunut jonkun mielestä. Jos joku torvelo vassari kehtaa päin näköä sanoa epärehelliseksi ja ettet ole omaisuuttasi ansainnut niin vetelen korville ja lujaa.

Jos olen pärjännyt niin samat eväät ovat suurimmalla osalla kansalaisista, mutta se sitkeys, ahkeruus ja tarmo sekä sitä myötä tuleva tuuri puuttuvat.

Olet vienyt muilta työt ja ansiot vaurastuaksesi. Raha taipuu vain siirtelyyn taskusta toiseen. Liian moni ei ymmärrä jakamisen jaloa taitoa, mikä on myös yhteiskuntarauhan varmin tae.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Minäkin tiedän ja tunnenkin henkilöitä jotka ovat omalla työllään hyvin menestyneet. Nyt jo kuolleita jokainen. He loivat sen menestyksen pohjan 50 luvulla. Nyt on nyt, eikä kannata verrata tämän päivän menestymisen mahdollisuuksia menneeseen. Enkä edes viitsisi mainita alustatalouden muka "menestyjiä", joka perustuu nykyaikaiseen orjatyövoiman käyttöön

• Anonyymi00051
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Olet selvästi heikkoälyinen, kommenttisi on niin tyhmä

Suomessa voi hyvi menestyä olemalla rehellinen yrittäjä.

• Anonyymi00002

Ensi vuonna höylätään vielä rankemmin joten on pakko sopeutua. On etsittävä halvempaa ruokaa, verrattava korvattavia lääkkeitä, siirryttävä vaateostoksille Temuun jne.

• Anonyymi00005

Sopeutumiseläke auttaisi sopeutumisessa. Ei valtiovalta ole sellaista suunnittelmassa?

• Anonyymi00012

F35 vero taitaa tulla, kaikkimitä niihin on jo maksettu on pimitetty. Naapuri voittaa Suomen ohjukselle hesaläävään.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

F35 vero taitaa tulla, kaikkimitä niihin on jo maksettu on pimitetty. Naapuri voittaa Suomen ohjukselle hesaläävään.

Tuo F-35-vero asetetaan kait vain rikkaille, joilla on omaisuutta mitä pitäisi puolustaa. Köyhillä ei ole kuin tuulenhuuhtoma persaus.

• Anonyymi00037

Itse en osta enää muuta kuin hävikkiruokaa.

• Anonyymi00003

Kun saa kaiken ilmaiseksi, miten sellainen voi sanoa itseään köyhäksi?

No voi tottakai, koska heidän ahneudellaan ei ole mitään rajaa. Ilmaiseksi pitäisi saada aina vain enemmän, enemmän ja enemmän.

• Anonyymi00006

Tarkoitatko nyt meitä pääomatuloilla 💰 pötköttelijöitä, 😴 joilla päivä on rankkaa Nordnetissä hikoilllessa 🤯

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tarkoitatko nyt meitä pääomatuloilla 💰 pötköttelijöitä, 😴 joilla päivä on rankkaa Nordnetissä hikoilllessa 🤯

Rai kelan rahoilla eläviä tapatyöttömiä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Rai kelan rahoilla eläviä tapatyöttömiä.

Mikä sua vaivaa? Miksi jatkuvasti solvaat ihmisiä jotka eivät millään saa töitä sadoista hakemuksistaan huolimatta? Kuinka ilkeä ihminen oletkaan.

• Anonyymi00024

Siis, kuka saa kaiken ilmaiseksi? Kerropa nyt tarkkaan. Sinä sairaalloisen empatiakyvytön idiootti.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Siis, kuka saa kaiken ilmaiseksi? Kerropa nyt tarkkaan. Sinä sairaalloisen empatiakyvytön idiootti.

Eihän se ole kaupassakäyntikään ilmaista, kun sen eteen on poljettava vuosikymmenet polkupyörää, että siellä voisi käydä, se on kova hinta siihen verrattuna mitä toiset ajelee ne reissut omalla autollaan keveästi ilman mitään vaivaa mistään ja vuosikymmenestä toiseen.
        Köyhän on kuljettava kävellen tai polkupyörällä, ja se on jo kova työ siitä, että saa syömistä hankittua, kun samaan aikaan muut käy keveästi autoillen samat hankinnat.
        Miksi täällä pidetään toisia ihmisiä huonosti ja samaan aikaan toiset elää leveästi vuosikymmenistä toiseen, että odottavat vain, että köyhät sairastuisivat ja kuolisivat pois, ettei heitä tarvitsisi nähdä, heidän kurjuuttaan.

• Anonyymi00004

Pitäähän niitä köyhiä olla, että politiikot voi nyrpistellä nenäänsä.

• Anonyymi00007

Mutta mielikuvitusta, sitä meillä köyhillä riittää.

• Anonyymi00008
      • Anonyymi00011

Ikinä en ole noin paljon kuukaudessa saanut.

• Anonyymi00017

Bruttona vai?

• Anonyymi00013

Verojen jälkeen tarkoittaa yleensä ansiotuloveron jälkeen. Tästä käteen jäävästä alkaa köyhälistölle kohtalokas arvonlisäverotus, mikä pienentää ostovoimaa ratkaisevasti. Yle-veroakin aletaan periä köyhyysrajalla. Kirkollisverolta välttyy eroamalla kirkosta, mutta erinäisiltä veroluonteisilta maksuilta mm. terveydenhuollossa on vaikeata välttyä.

• Anonyymi00014

Yle-veroa eivät maksa kuin ökyt.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Yle-veroa eivät maksa kuin ökyt.

Köyhätkin maksaa Ylen roskasta.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Köyhätkin maksaa Ylen roskasta.

EI maksa köyhä yhtään mitään. Yle-veron tuloraja on 15 150 euroa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00019 kirjoitti:

EI maksa köyhä yhtään mitään. Yle-veron tuloraja on 15 150 euroa.

12x1619 = 19428. Ja linkki https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d4cc8fed-23aa-43d9-adbc-f17bc352cff5
        Jo varsin pienillä tuloilla joutuu maksamaan Yle-veroa yhtä paljon kuin suurituloinen. Jopa asumistukea saava voi joutua maksamaan Yle-veroa.

• Anonyymi00020

Pääkaupunkiseudulla olet tosiasiallisesti köyhä jos tulot on alle 6000€/kk.

• Anonyymi00021

Olen ollut tuohon pienituloisrajaan kuuluva noin 16 vuotta. Työtä olen tehnyt tänä aikana noin 5 vuotta. En saa töitä vaikka miten rukoilen. 62vuotias.

• Anonyymi00022

Olen pienituloinen, en köyhä. Saan kelalta noin 1200-1250€/kk

• Anonyymi00026

Henkisesti köyhä on pahempi kuin varaton.
      Häntä ei lisätulonsiirrotkaan paranna.

• Anonyymi00027

En.

• Anonyymi00029

Työ, työ, työ.

• Anonyymi00030

Ei oo vissii kun sadisteja päättäjissä.

• Anonyymi00031

Minä elän hyvin tyytyväisenä. Tulot takuueläkeläisenä 985 €/kk, ei velkaa tmv. Vanha talo ja Automaatti-BMW myös vanha.
      Säästöjä kartutin 1200 € tänä vuonna.
      Sinkun vapaus.

• Anonyymi00032

Olen myös pienimunainen. Jos en olisi pienituloinen, niin minulla olisi Bmw, jolla olisin saanut elämäni kompensoitua tasapainoon.

• Anonyymi00036

Olen kieltämättä myös katkera vasemmistolainen.

• Anonyymi00034

Tarpeeks kipiäks jos tuut, nii rahoilla ei ole mitään merkitystä. Muista nämä sanat.

• Anonyymi00044

No vassut on.

• Anonyymi00045

tuommoinen olen ollut koko ikä, siksi turhaan minulle säärtä naiset heiluttaa, heilutan tyhjää lompakkoa takaisin

• Anonyymi00046

minä sain 1150€ /kk nettona palkkaa sahatyöntekiänä siikalatvan alueella monen vuoden ajan joku aika sitten. että semmosta.

• Anonyymi00047

siikalatvassa ilmeisesti 9€ tuntiliksa?

• Anonyymi00048

Mikä firma noin maksoi??

• Anonyymi00049

Verotomana jää käteen 1.185.e/kk.
      Avaatko mitä Leskelle jää puolison mennessä hautaan.
      Pienituloiseel Leskelle jää takuueläke 985€/kk.
      Leskeneläke kun syö Vanhuuseläkeen pois ja vieläpä Työeläkekin noustessa
      poistaa kansaneläkkeen. Eikös Suomessa olekin hieno systeemi.
      Pian tässä on 900.000 takuueläkeläistäeläkeläistä 1.5 2026 valmistuvan 800€/kk
      peruseurojen varassa. Tähän kassaan kuuluu sitten muutama muukin EU-lainen.

• Anonyymi00050

Palstavassut on.

• Anonyymi00054

Kyllä palstavassut on.

• Anonyymi00055

Hyvä avaus.

• Anonyymi00056

Kyllä köyhäksi lasketaan, jos käteen jää alle 1500 €/kk eli suurin osa niistä on eläkeläisiä. Kelaajat saavat enemmän.

• Anonyymi00057

Onko kokoomukselle koskaan ollut oikea aika huolehtia myös pientuloisten tai sairaseläkeläisten ansiokehityksestä , no ei ole , eikä tuolla kokoomuksen apupuolueellakaan. Näiden elinoloja senkun heikennetään päättäjien toimesta rahoittaakseen maan erinäisiä vastuita joita lupailevat eu:lle ja muualle , laskua ei laiteta sinne minne se kuuluisi .

• Anonyymi00058

Aloittajalle tiedoksi, tuskin olet itsekään mikään rikas miljonääri, kuvittelet vain olevasi!
      Nykyisen hallituksen leikkaukset ovat tehneet Suomeen jo 2 miljoonaa köyhää.
      Turhaan ilkeilet heille, voit olla itse jonossa seuraavana!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      370
      2874
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2314
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1969
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      73
      1628
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1552
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1169
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1029
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      965
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      10
      956
    10. 39
      831
    Aihe