VA-lehteä julkaistaan ensi vuonna neljästi paperilla. Tätä jo toisessa ketjussa spekuloitiin, mutta oikeastaan juttu ei liity erityisesti vapaa-ajattelijoiden lehteen.
Luetaanko tekstiä samalla tavalla ruudulta? Olen itse mm. Lumme-Energian asiakas ja myynyt puuta UPM:lle. Vain verkossa on Lumpeenlehti, myös paperilla tulee Metsän henki. Viimeksimainittu tulee luettua eri tavalla.
Onko pysähtyminen paperin kanssa välttämättä huono idea? Verkossa tulee luettua paljon pienempinä palasina ja vähemmän keskittyen. Tai niin ainakin minun, mitä mieltä ovat muut?
Nuoret, vanhat, ruutu, paperi. Ja keskittyminen.
21
228
Vastaukset
- Anonyymi00003
Tykkään lukea Vapaa Ajattelijaa nojatuolissa tai sohvalla.
- Anonyymi00005
Ei ole romahtanut minun aikana. Tässäkin yhdistyksessä on ollut käynnissä sukupolven vaihdossa. Hyvin se sujuu.
Nojatuoliinkin saa kannettavan tietokoneen tai tabletin. Paperi toki on siinä hiukan mukavampi.
- Anonyymi00007
Hm, et siis tajua, että löytyy melkoinen määrä ihmisiä, jotka ovat vapaa-ajattelijoita olematta jäseniä?
Osanottoni!
Minua oikeasti kiinnosti tämä. Onko kaikki neutraalikin keskustelu palstalla mahdotonta?
- Anonyymi00016
Kai se paperi voi vaikuttaa lukemiseen. Kaikilta laitteilta ei myöskään ole kiva lukea pitkään. Tabletti on yleensä isompi kuin puhelin, ruutua mukavampi tuijottaa, mutta toisaalta näyttö ei ole välttämättä kovin hyvä. Lukulaitteet ovat saattaneet kehittyä, mutta ainakin oma Aatami aikuinen kapistukseni lojuu käyttämättömänä ja esim. linja-autossa tai junassa luen tabletilla tai puhelimelta.
Matematiikan ja fysiikan harjoitukset vaativat myös kynää ja paperia.
Se voi olla niin, että paperiversio on parempi vaativampaan keskittymiseen, kun taas nopea tiedonhaku sujuu paremmin sähköisellä versiolla.
Tämä voi olla myös subjektiivista. Anonyymi00016 kirjoitti:
Kai se paperi voi vaikuttaa lukemiseen. Kaikilta laitteilta ei myöskään ole kiva lukea pitkään. Tabletti on yleensä isompi kuin puhelin, ruutua mukavampi tuijottaa, mutta toisaalta näyttö ei ole välttämättä kovin hyvä. Lukulaitteet ovat saattaneet kehittyä, mutta ainakin oma Aatami aikuinen kapistukseni lojuu käyttämättömänä ja esim. linja-autossa tai junassa luen tabletilla tai puhelimelta.
Matematiikan ja fysiikan harjoitukset vaativat myös kynää ja paperia.
Se voi olla niin, että paperiversio on parempi vaativampaan keskittymiseen, kun taas nopea tiedonhaku sujuu paremmin sähköisellä versiolla.
Tämä voi olla myös subjektiivista.Haku on tottakai nopeampaa sähköisestä. Matematiikkaa ilman muuta hahmotellaan paperille. Mutta itse lukemista mietin.
Tuo on kyllä totta, että laitteissakin on kovasti eroa. Mitenkähän erillinen lukulaite toimii nimenomaan erillisyytensä takia, ei kuulu plim-ääniä kun tulee sähköpostia tai someviestiä?- Anonyymi00018
jori.mantysalo kirjoitti:
Haku on tottakai nopeampaa sähköisestä. Matematiikkaa ilman muuta hahmotellaan paperille. Mutta itse lukemista mietin.
Tuo on kyllä totta, että laitteissakin on kovasti eroa. Mitenkähän erillinen lukulaite toimii nimenomaan erillisyytensä takia, ei kuulu plim-ääniä kun tulee sähköpostia tai someviestiä?Lukulaitteet eivät luullakseni ole puhelimia tai tabletteja. Niissä saatta olla Wifi-tuki ja tuki pdf-tiedostoille, mutta sähköpostikäyttöön ne eivät ehkä ole tarkoitettuja. Tiedostot pitää ladata niihin jollain tavalla.
Vaparien lehdestä sanoisin, että se on ihan hyvin luettavissa sähköisessä muodossa. Ei ehkä puhelimella kokonaan, mutta vaikka läppärillä, pöytäkoneella tai tabletilla.
Sähköisen lehden etuja on myös näytön ja fontin zoomattavuus.
Toisaalta, kuinka hyvin lehti tulee ihmisten tietoisuuteen, on se sitten sähköinen tai painettu, vaikuttaa paljonko sitä luetaan.
Paperinen lehti on varmasti edelleen monille se helpommin tutustuttava versio.
Paperinen versio voi myös joillekin olla arvo jo sinällään, koska silloin on jotain käsin hypisteltävää, joka osoittaa kuulumisen haluttuun ryhmään ja lehdellä voi olla itselle keräilyarvoa.
Oikein kiinnostavaa juttua luetaan vaikka suurennuslasilla pikkupräntistä jonkun aikaa.
Ulkoinen olemus ei korvaa sisältöä.
- Anonyymi00017
Msalo Matematiikkaa ilman muuta hahmotellaan paperille
No mutta, miksi Valiitto ei kampanjoinut ylioppilastutkinnon, lukion jne matematiikan pilaamista totaalisesti tietokepohjaiseksi? Valtava moka
Mahdollisia syitä
1. pönttöjärjestö Valiitto, ei tajuu
2. humanistihöpötys on kivampaa, tiet sika auttaa lässyssä, hyvä laite
3. seinättömyys. Sosialistijohtoinen Opetushallitus keskittyy woketukseen kirjattomissa ja kynättömissä oppitunneissa seinättömissä luokkahuoneissa.
4. mitä välii, ei kuulu ohjelmaan, kunhan setaseksi ja luterilaisten kuritus pysyy
Jatka luetteloaKerrotko vielä miten matematiikan yo-koe liittyy siihen, onko paperinen lehti hyvä idea?
- Anonyymi00019
jori.mantysalo kirjoitti:
Kerrotko vielä miten matematiikan yo-koe liittyy siihen, onko paperinen lehti hyvä idea?
Liitossa ei osata matematiikkaa, ei paperille eikä hiekkaan kirjoitettuna. Talous ei toimi edes verottomasti eikä Valehden ansiosta kukaan kirkosta eroa. Toimituskuntakin ihan toisaikaista porukkaa
Paperinen Valehti on turha kuin paperiton mahaanmuttaja
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1518194KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4257234Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693713Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521463382Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092884Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään452408- 1261966
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231823Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv301620Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821487