Käynti terveyskeskuksessa

Anonyymi-ap

Maksaa aivan liikaa, nimittäin 95e siitä, että vähän tutkivat ja eivät sanoneet mikä on vaiva, että itse jälkeenpäin arvioin mikä lie oli, niin tuosta maksua yli satasen autopaikka maksuineen.
Miten ihmisillä on vara käydä tutkituttamassa itseään, että tämä on rosvousta.
Ja ilmeni nyt itselläni toinen vaiva, mutta enpä enää lähde noihin paikkoihin, että kärsin jutut ja katson mitä tulee.

9

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Saahan yksityisellä käydä pari kertaa vuodessa ja halvemmalla.

• Anonyymi00002

Missä kaupungissa/kunnassa on noin iso terveyskeskusmaksu? Omassa isossa kaupungissani on alle 30 e, ja itse käytän naapurikunnan terveyskeskusta, jossa sama hinta.

• Anonyymi00003

No, tämä on oulussa ja 28,20e oli yksi lasku ja toinen 66,70e ja autopaikkamaksu yli 7e, niin ensin kävin terveysasemalla ja lähetteellä yliopistollisessa sairaalassa, niin yli satanen tuollaisesta on aivan liikaa, kun vaivoja voi tulla useampiakin lyhyen ajan sisällä, kuten minulla olisi monta muutakin tutkittavaa vikaa, niin jääpi nämä muut tutkituttamatta, kun en millään konstilla ala tuommoisia uudestaan maksamaan ja sosiaalihuollosta en saa mitään, kun on säästöjä.
        Olen lukenut netissä, että muissa maissa ei rahasteta sairaita näin, niin että jopa ihan ilmaistakin jossakin, niin suomi on kova maa sairaita kohtaan.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

No, tämä on oulussa ja 28,20e oli yksi lasku ja toinen 66,70e ja autopaikkamaksu yli 7e, niin ensin kävin terveysasemalla ja lähetteellä yliopistollisessa sairaalassa, niin yli satanen tuollaisesta on aivan liikaa, kun vaivoja voi tulla useampiakin lyhyen ajan sisällä, kuten minulla olisi monta muutakin tutkittavaa vikaa, niin jääpi nämä muut tutkituttamatta, kun en millään konstilla ala tuommoisia uudestaan maksamaan ja sosiaalihuollosta en saa mitään, kun on säästöjä.
        Olen lukenut netissä, että muissa maissa ei rahasteta sairaita näin, niin että jopa ihan ilmaistakin jossakin, niin suomi on kova maa sairaita kohtaan.

HUSin poliklinikkakäynnit maksaa 66,70€ kpl. Minulle kertyi niitä yhden sairauden seurannan vuoksi, sekä toisen äkillisen sairauden takia ja lisättynä hyvinvointialueeni moniiin hammaslääkärikäynteihin maksukattto 672€ ylittyi 3kk ennen vuoden vaihdetta. toimeentulotuen asiakkaana Kela maksaa laskut ja lääkkeet, joten en tiedä maksaako vaivaa seurata katon ylittymistä, etenkin kun se nyt asuinkunnassani nousee huomattavasti. Onko maksujen nostamisessa siis mitään järkeä?

• Anonyymi00005

Toimintoja ei voi ylläpitää jos maksuja ei nosteta tuntuvasti vuosittain.
      Jo nyt ollaan pahoinvointialueilla pahasti jäljessä taloustavoitteista.
      Siihen auttaa vaan korkeammat maksut tai toiminnan alasajo.

• Anonyymi00006

Mä kattelen taudinkuvan netistä. Suunnilleen sopivat lääkkeet löytyy katu-apteekista. Tosin niitä täytyy osata itse säädellä sopiviksi annostuksiksi. Näillä on menty jo 30v, ilman mitään lekureita ja terkkareita!

• Anonyymi00007

Toimeentulotuki kattaa tuon maksun. Laita kelaan.

• Anonyymi00008

Kelako maksaa kaikkien asiakkaidensa lääkärinkulut ?
        Ilmankos rahat ei yhteiskunnassa riitä.

• Anonyymi00009

No, on noita säästöjä, niin en saa toimeentulotukea, niin enpä tiennyt, että noin kallista on itseänsä tutkituttaa näissä julkisissa terveyspalvelujen paikoissa, enpä mene jatkossa ennenkuin on ihan pakko, enpä nytkään olisi mennyt, jos olisi ollut tietoa kuinka paljon maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6490
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      93
      5402
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      15
      3756
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3387
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      212
      3159
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      76
      2358
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2108
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      45
      1684
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1676
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1356
    Aihe